Mooi zijn ze niet, comfortabel wel: de Wörishofer-klomp, een
evergreen sinds de jaren '70. Ze worden geassocieerd met bomma's en
boerinnen, maar sinds Maggie Gyllenhaal en Kirsten Dunst er mee werden
gespot, beloeren verschillende celebs de schoenen. Zouden ze, of zouden
ze niet? Wordt het een nieuwe trend, of niet?
Op het eerste zicht lijkt de kans klein, maar de plastieken Crocs met
gaatjes waren ook niet moeders mooiste, en toch veroverden ze in geen
tijd de hele wereld. Uiterlijk is duidelijk niet alles, ook niet in
schoenenland. Een probleem is wel dat ze (nog?) niet overal verkrijgbaar
zijn, wat de opmars enigszins kan stoppen.
50 procent Aan
de andere kant kosten de schoenen nog geen 50 euro, én zagen verkopers
de verkoop ervan met de helft toenemen in de laatste twee jaar. Jong en
oud: beide kopen ze.
Tegenpool Is deze klomp
dan het antwoord op de torenhoge schoenen en de voetpijn die ermee
gepaard gaat? Want daar lijkt het wel op. Met zijn kurkzool, steun aan
de wreef en zonder een hak, is de Wörishofer-klomp de absolute tegenpool
van elke stiletto.
Podologen juichen het orthopedische
schoeisel dan ook toe: de open sandaal laat de voeten ademen en is beter
voor de algemene gezondheid.
Rijtje Misschien
wordt de Wörishofer de nieuwste toevoeging in het rijtje 'lelijke'
schoenen, naast de Crocs, de populaire Uggs, Birkenstocks en Dr Scholls. (br.hln)
De reclamecampagne van lingeriefrabrikant Sloggi met slipjes in de
kleuren van de klassementstruien van de Tour moet uit het straatbeeld
verdwijnen.
De Jury voor Ehtische Praktijken inzake Reclame (JEP) ontving
klachtenbrieven over de reclameborden die sinds de start van de Tour de
France in ons land te zien zijn. Volgens de JEP doet de reclame afbreuk
aan "de menselijke waardigheid van de vrouw".
Sloggi betreurt de
beslissing en is verwonderd dat slechts een paar klachten voldoende
waren om de campagne te laten stoppzetten. "Mocht de campagne een haast
nationale heisa hebben veroorzaakt die de JEP bedolven zou hebben onder
een berg van verontwaardigde klachten, dan zouden wij het verbod op de
campagne best begrepen hebben", aldus PR-verantwoordelijke Ann
Raemaeckers.
Het reclamebureau RCA gaat wellicht niet in beroep
tegen de beslissing van de JEP. De campagne was slechts voor twee weken
gepland.
Terwijl gewone mensen nog volop genieten van de zomer, de zon en de
luchtige kledingstijl die daar bij hoort, buigt de modewereld zich
alweer over wat we komende herfst en winter zullen dragen. Veel jurkjes
blijkbaar, en dit zijn de vier trends:
Chanel.
Midi-lengte Deze jurken komen tot halverwege je
schenen, en geven je een statige, ietwat preutse uitstraling. Als je
groot genoeg bent tenminste, want voor wie kleiner is dan 1,70 meter is
deze lengte geen cadeau. Te combineren met hoge pumps of enkellaarsjes,
dat spreekt voor zich.
Stella McCartney.
Babydoll-jurkjes Voor
wie gelooft in een warme winter, biedt het babydoll-jurkje een
aantrekkelijke mogelijkheid. Kort, elegant, een tikje speels en relatief
flatterend: er zijn ergere opties. Wie met nylons niet genoeg heeft,
kan het jurkje eventueel ook combineren met een jeans of een paar
(dikke) leggings.
Balmain, de korte naveldiepe jurk.
Naveldiep Deze lange
jurken lijken enkel geschikt voor rode lopers en bals. Met een lengte
tot op de grond en een decolleté tot aan de navel, zijn ze erg sexy en
elegant, maar nauwelijks draagbaar in het echte leven. De korte
cocktailversies daarentegen zijn een zeer goede optie voor de
eindejaarsfeesten.
Ann Demeulemeester.
Gothic Zwart blijft
ondanks alles het overheersende kleur, en in zwart leer krijgt het
algauw een gothic uitstraling. Hoog gesloten, lang en eventueel met veel
riempjes en frutsels: dit zal maar een niche aanspreken.
Geruchten doen de ronde dat voetbalster David Beckham opnieuw uit de kleren zal gaan voor een onderbroekenmerk.
Volgens De Telegraaf zou Beckham gezegd hebben dat er mogelijk een nieuwe campagne komt. "Maar die zal niet voor Armani zijn", klinkt het.
Vorig jaar maakten David en Victoria Beckham samen reclame voor het Italiaanse merk. De lingeriefoto's verschenen toen op reclameborden over de hele wereld.
Het modeblad Vogue pakt uit met een opmerkelijke fotoshoot. Niet
alleen poseert Lea poedelnaakt, maar is het model ook transseksueel.
Givenchy ontwerper Ricardo Tisci heeft een bijzondere boon voor zijn
persoonlijke assistante, Lea voordien Leo genaamd. Volgens haar beschikt
de transseksueel over heel wat modetalent en oogt ze uiterst vrouwelijk
met aristocratische trekjes. De dame werd door haar baas al ingezet in
de herfstcampagne van Givenchy en was te zien in de Italiaanse Vanity
Fair.
De modebijbel Vogue wist Lea opnieuw te strikken. Volgende
maand verschijnt ze in het magazine onder de titel 'Lea, born again'.
Geen modellen in de nieuwe campagne van Delvaux: het ledermerk fotografeerde vrouwen uit hun eigen atelier.
Voor hun nieuwe 'Toujours'-lijn haalde Delvaux de inspiratie binnenshuis. De lijn werd getekent door artistiek directeur Veronique Branquino, en voor de campagne werd beroep gedaan op vrouwen uit het eigen bedrijf. Leuke, inspirerende vrouwen van vlees en bloed, dus.
De 'Toujours'-collectie van het merk is een moderne, eigentijdse lijn voor vrouwen die druk in het leven staan. De verschillende modellen werden genoemd naar de dagen van de week: samedi, dimanche, mercredi, lundi en vendredi. De lijn is ook iets goedkoper dan de klassieke tassen van Delvaux: prijzen variëren tussen de 350 en de 750 euro. (br.Het Nieuwsblad)
Lady Gaga krijgt dan toch geen eigen parfum, althans niet in samenwerking met het beautybedrijf Coty.
Coty ontkent met kracht alle geruchten over een mogelijke samenwerking tussen het bedrijf en de zangeres. Volgens hen zijn er geen vergevorderde gesprekken en zal er dus ook geen Lady Gaga-parfum bij Coty komen. Eerder beweerden diverse Amerikaanse modewebsites dat Gaga binnenkort een eigen geurtje op de markt zou brengen. (br.she)
Deze zomer hullen fashionista's zich nog
massaal in maxi-jurken,
maar vanaf het winterseizoen worden de rokken weer een ietsiepietsie
korter.
De zogenaamde 'midi'-rokken zullen de
maxi-zomermode vervangen. Een
midi-rok komt tot halverwege de kuiten, en wordt voornamelijk gedragen
met een brede riem waardoor de taille mooi uitkomt.
Een
beetje preuts en saai? Daar lijkt het wel op,
maar Louis Vuitton (foto) bewees dat het ook sexy kan. Voorstanders
beweren dat dit soort rok ook heel stijlvol en elegant kan zijn. In elk
geval komt met de rok weer een beetje retro in de mode geslopen.
Want
wie
ziet niet de gelijkenis met de jaren '50, toen vrouwen de hemdjes
braaf in hun (wijde en ritselende) rokken stopten, en het geheel
afwerkten met een brede riem? Met dit verschil dat het volume behoorlijk
minder is.
Zo werd de rok dan ook
het vaakst gespot: met een bloesje of shirt strak ingestopt, een nette
riem met grote gesp en een losse rok in A-lijn, gecombineerd met lage
pumps. Al zijn varianten natuurlijk mogelijk, zoals een gegespte vest of
een strakke rok of de combinatie met enkellaarsjes.
Het
bleef
ook niet bij rokken, of bij uitbreiding bij jurken. Lagerfeld tekende
voor Chanel (zie fotoreeks) zelfs een reeks wollen winterjassen, die
gedragen met korte, losse laarsjes, het summum van elegantie lijken te
zijn.
Maar zullen vrouwen de
rokken
ook dragen op regenachtige herfstdagen en/of strenge winterdagen, of
grijpen ze terug naar de vertrouwde broek? (br.hln)
Hoge hakken wisselen voor lage schoenen beschadigt de kuiten
Hoge hakken wisselen voor lage schoenen beschadigt de
kuiten
In de zakelijke disctricten van New York of Londen is het geen
ongewoon zicht: nette zakenvrouwen die hun hoge hakken wisselen voor
ballerina's, slippers of zelfs sportschoenen voor ze naar huis wandelen.
Op het eerste zicht een logische keuze, zeker als je meer dan een
kwartier moet stappen. Maar voor het lichaam is het net de slechte
keuze.
"Vrouwen die meestal rondlopen op hoge hakken, kunnen hun
spieren beschadigen door op lage schoenen of blootsvoets rond te
lopen", aldus wetenschapper Marco Narici in Journal of Experimental
Biology.
Dat komt omdat na
verloop van tijd, na het lange tijd dragen van hoge hakken, de
kuitspieren inkorten en verzwakken. Hoge hakken doen je namelijk op je
tenen lopen, wat de afstand tussen de enkels en de achterkant van de
knieën verkort.
De kuiten korten
gemiddeld 13 procent in, als een vrouw twee jaar lang vijf dagen per
week hoge hakken draagt. Ook wie lage hakken draagt (4 à 5 centimeter)
kan op lange termijn spierschade oplopen. Wie dan plat gaat lopen, rekt
die verkorte spieren uit, wat pijn en ongemak kan veroorzaken.
Volgens
de wetenschappers is de verkorting permanent, tenzij je elke avond de
spieren stretcht. Dat kan gemakkelijk op een trap. Je plaatst één voet
op een trede, en de andere op de trede erboven. De hiel van de eerste
voet hangt over de tree, en wordt lichtjes naar beneden geduwd. Dit rekt
de kuitspieren uit. Herhaal verschillende malen voor beide voeten.
Een
andere manier om spierschade te vermijden is nooit meer lage schoenen
drageb... of nooit aan hoge hakken beginnen.
Geheim van perfecte benen Gwyneth Paltrow? Make-up
Geheim van perfecte benen Gwyneth Paltrow? Make-up
Gwyneth Paltrow gaf onlangs toe dat ze make-up op haar benen smeert om
deze mooier te maken. Dit zorgt voor een gevoel van opluchting bij heel
wat vrouwen, nu blijkt dat ook celebs middeltjes nodig hebben om hun
tekortkomingen te verdoezelen.
Met make-up...
Make-up
voor je benen is de middenweg tussen een natuurlijke look en
zelfbruiners. Als je kiest voor een dikke foundation camoufleer je
littekens, vlekken en spataders, een luchtiger product laat je benen
stralen. Het effect blijft natuurlijk niet erg lang, maar je kunt fouten
wel meteen wegwassen.
... zonder make-up.
Tegenwoordig heb je speciale foundations
op de markt voor je ledematen als 'Face and Body Foundation' van MAC of
'No Streaks Bronzer Dry Body Mist' van Ambre Solaire.
Halverwege de solden hebben de handelaars een omzetstijging van 1,5
procent geboekt tegenover de vorige zomersolden, meldt het Neutraal
Syndicaat voor Zelfstandigen. Fedis bevestigt dit nieuws en zegt dat
vooral mannenspullen vlot over de toonbank gaan.
"Door het aanhoudende mooie weer gaan vooral de typische zomerspullen
zoals topjes, rokjes, kleedjes, shorts en sandalen zeer vlot over de
toonbank", zegt het NSZ in een persbericht. "Verwacht wordt dat in de
tweede helft van de solden vooral de lentecollectie zal verkocht
worden."
Volgens het NSZ verwachten de meeste handelaars voor de
volledige soldenperiode "een gelijke of betere omzet dan vorig jaar".
Toen werd ook gesproken van een goed resultaat. Van de handelaars zou 57
procent tijdens deze soldenperiode evenveel verkopen als vorig jaar, 14
procent zou uitgaan van een meerverkoop.
Ook
Fedis, de Belgische federatie van de distributie, zegt dat tijdens de
eerste twee weken van de solden is meer verkocht dan vorig jaar. Na
precies twee weken van koopjes is de balans voor de verkopers van
kleding, schoenen en accessoires positief. De meeste Fedis-leden hebben
meer of dezelfde omzet gedraaid dan vorig jaar. De hitte van de voorbije
dagen zorgde er wel voor dat de koopwoede van de eerste dagen wat is
geluwd.
Volgens Fedis zijn
zomerartikelen bijna volledig uitverkocht. Vooral topjes en shorts en
zomerjurkjes doen het goed, net zoals badmode. Opvallend is voorts dat
de mannenspullen erg in trek zijn, blijkbaar hebben veel mannen op de
solden gewacht om zich een nieuwe outfit aan te schaffen.
De
klanten bleken de afgelopen twee weken ook graag in de shoppingcentra,
met airco, te vertoeven. De solden duren nog tot 31 juli
Fans van Lady Gaga kunnen binnenkort net zo excentriek ruiken als hun idool. De zangeres zou namelijk op de proppen komen met een eigen parfum.
Hoe het parfum precies zal heten of ruiken is nog niet bekend. Maar volgens insiders zou de zangeres in vergevorderde gesprekken met Coty Beauty verwikkeld zitten. Coty was ook verantwoordelijk voor de parfums van Kate Moss, Kylie Minogue en Sarah Jessica Parker. (br.she)
De gemiddelde vrouw meet zich in haar leven 104 keer een andere
snit aan. Twee keer per jaar knipt ze haar haardos op, kleurt of verkort
ze haar lokken, zo blijkt uit een Britse rondvraag. Al kiest ze daarbij
zelden voor dramatische veranderingen.
De belangrijkste redenen om zich een andere haarsnit aan te meten, zijn
uit verveling of omdat er een punt achter een relatie werd gezet. De
gemiddelde vrouw probeert ook drie verschillende haarkleuringen: 1 op 4
experimenteert zelfs met maximaal vijf tinten.
Volgens Andrew Collinge, de Britse kapper die de
rondvraag liet uitvoeren, gebruiken vrouwen hun kapsel als een manier om
hun uiterlijk te veranderen. Haar heeft immers een immense visuele
impact. "Al zijn vrouwen zeer voorzichtig, volgens mijn gevoel kiezen
vrouwen zelden voor dramatische veranderingen, maar kiezen ze voor
regelmatige, kleinere aanpassingen aan hun looks. Door de lengte aan te
passen, kan je al een moderne textuur bekomen, net als door meer lagen
te knippen. Zelfs een andere brushing geeft al een nieuw effect.
Vrouwen
trekken voor allerlei redenen naar de kapper, maar de impact van trends
op de catwalk of de voorbeelden van celebs, zijn niet te
onderschatten. Verandering is echter niet altijd de beste optie, bijna
drie kwart van de vrouwen betreurt één van hun haarsnits.
De meest populaire snit bleek het lange haar met de
pony te zijn, 69 procent opteert tijdens zijn leven ooit eens voor deze
look. 58 procent is van plan om hun huidige stijl te veranderen in de
nabije toekomst, 56 procent wil wel eerst het advies van de kapper
afwachten. (br.nina)
Tal van sterren met een ronde kont laten deze zomer trots hun derrière
zien. Het is zelfs een trend want bekende dames met een slanker
achterste geven toe hier jaloers op te zijn.
Kim Kardashian
Serena
Williams onthulde dat het jarenlang geduurd heeft voor ze haar
rondingen accepteerde. Serena Williams: "Ik heb grote borsten en een
enorme kont, ik zal er nooit als Venus uitzien. Vroeger was ik jaloers
op haar, maar nu ben ik blij dat ik anders ben." Kim Kardashian houdt
ook van haar achterste. "Op school werd ik er om gepest, maar nu
apprecieer ik dit lichaamsdeel. Mijn moeder leerde me namelijk er trots
op te zijn." De kont van Dannii Minogue zette uit sinds haar
zwangerschap, maar dat vond haar vriend Kris Smith niet erg. De
ultraslanke actrice Cameron Diaz gaf onlangs toe dat ze jaloers is op
grote konten. Een recent boek illustreert deze trend, 'The Big But Book'
bevat meer dan 400 foto's van vrouwenkonten, van Pamela Anderson tot
Serena Williams.
Serena Williams
De 13-jarige
dochter van Madonna Lourdes weet ondanks haar jonge leeftijd heel wat
over mode, zo hielp ze een modelijn die verkocht wordt bij het
Amerikaanse grootwarenhuis Macy's te tekenen. Haar blogs over haar
favoriete ontwerpen worden door tal van experts gevolgd, haar nieuwste
obsessie zijn shorts met jaren '80 look die je kont groot doen lijken.
Dat is iets wat Jennifer Lopez niet nodig heeft. De celeb, die dankzij
haar voluptueuze derrière bekend werd, showde vorige week haar troeven
in hotpants op het strand van Malibu.
Jennifer Lopez
Amerikaanse styliste en trendspotter Sharon
Graubard zegt dat de trend van de grote kont niet snel zal verdwijnen.
"Het is niet langer iets waar je je voor moet schamen. Door meer
diversiteit bij de bevolking, wordt het schoonheidsideaal ook diverser.
Andere culturen aanbidden al veel langer grote konten, denk maar aan
Braziliaanse modellen.
Dus dames, deze zomer kun je je kont met
veel fierheid op strand showen.
Oplossingen om decolleté bij te sexy outfits te bedekken
Oplossingen om decolleté bij te sexy outfits te bedekken
De verkoop van kleding- en hulpstukken die een diepe decolleté bij
uitdagende outfits moeten verbergen stijgt snel. Deze middeltjes,
bijvoorbeeld een stukje stof dat je op je behabandjes speldt, moeten
vooral vrouwen met grote boezem helpen zich minder sexy te kleden.
Het is geen geheim dat de mode-industrie vooral
ontwerpen maakt voor graatmagere mannequins. Voor vrouwen met een
grotere boezem is het bij deze outfits een uitdaging om niet te veel van
zichzelf bloot te geven. Dit zorgt tegenwoordig voor een stijging in de
verkoop van producten die helpen de boezem wat te verstoppen. Zo kun je
nu een stukje stof kopen dat je op je behabandjes kan
spelden en zo over je decolleté komt. Het heeft bovenaan wat kant en is
verkrijgbaar in drie kleuren. Dit ziet er helaas wel wat goedkoop uit.
Je kan het wel makkelijk kwijt in je handtas, wat handig is moest plots
blijken dat je outfit te uitdagend is.
Bandeaubeha van American Apparel.
Een beter en trendyer
alternatief zijn de bandeaubeha's die je in tal van kleuren bij onder
meer American
Apparel kunt kopen.
Als dat niets voor jou is, kun je nog
kiezen voor de 'bosom button'. Dit is een drukknopje dat je in de
halsuitsnijding van een topje kunt naaien om je decolleté te verbergen.
Deze zijn bezet met Swarovski kristallen in verschillende
kleuren, wat meteen ook extra cachet aan je outfit geeft.
Topless modellen met baard sieren de catwalk bij Patrick Mohr
De Duitse ontwerper Patrick Mohr is nooit om een stunt verlegen. Dit seizoen pakte hij uit met kale, topless modellen met baard.
Hoe val je op tijdens een Fashion Week? Je kan fabelachtige kledij maken, of je kan ervoor zorgen dat er gesproken wordt over je show voor een andere reden. De Duitse designer Patrick Mohr lijkt een van die ontwerpers die nooit tevreden is over zijn designs, en het dan maar ergens anders zoekt. Zo liet hij vorig jaar travestieten en daklozen zijn modeshow lopen en koos hij dit jaar voor een ander soort van choqueren.
Mohr bedekte al zijn modellen hun haar, plakte hen grote, pluizige baarden op, en omdat het toch niet zozeer om de kledij als wel om het spektakel ging liet hij sommige modellen zelfs topless de catwalk betreden. (br.she)
Wie op reis vertrekt of een een dagje naar
het strand trekt, neemt
maar beter de juiste beautyproducten mee. Neem de tijd om je tijdens de
vakantie goed te verzorgen, zo zie je er na enkele dagen gegarandeerd
super uit.
Zonneproducten Onmisbaar
in
elke tas is een goede zonnecrème. Niemand wil er als een rood
kreeftje bijlopen, de zon zorgt op termijn voor huidveroudering en
rimpels. Daarom kunnen we ons beter ten volle beschermen met een hoge
beschermingsfactor. Gebruik een speciale crème voor het gelaat, deze
bevatten vaak rimpelbestijders of anti-verouderingsingredienten.
After
sun De
zon droogt de huid uit. Het is uiterst belangrijk om het velletje
nadien te hydrateren en te herstellen met een aftersun. Het verkoelt de
huid en geeft het opgedane tintje vaak een mooie glans.
Lippenbalsem
De
huid van de lippen is één van de meest gevoelige delen en kan makkelijk
verbranden. Een lippenbalsem met een beschermingsfactor is echt wel een
vereiste en dient regelmatig aangebracht te worden.
Waterproof mascara Wie
wil schitteren op het strand, mag gerust wat zonnemake-up gebruiken.
Een waterproof mascara is een minimum en maakt dat je nooit uitgelopen
randen krijgt door het zwemmen of het transpireren.
Oil-blotting
papiertjes De
huid produceert veel talg als we meer gaan zweten. Wie een glimmend
gelaat niet ziet zitten, kan speciale vloeipapiertjes gebruiken voor
het gezicht om talg te absorberen.
Haarbescherming Ook
je
haar krijgt af te rekenen met de kwalijke gevolgen van de zon. Wie
niet met een strooien dakje wil rondlopen, kan een speciaal haarproduct
overwegen met UV-bescherming. Ook een aftersun haarmasker of speciale
shampoos in de zon doen wonderen. Haal voordeel uit de zon door een
leave-in conditioner of masker te gebruiken. De warmte van de zon zal
de werking van het product versterken. Aan het einde van de dag heb je
superzacht haar. Al even efficiënt is het dragen van een hoedje of pet.
Ontharen Ben
je
langer op vakantie? Neem dan beslist een ontharingsproduct mee. Een
scheermesje wil nog wel eens een geïrriteerde huid opleveren, een crème
of lotion doet dit meestal niet.
Scrub Door
de huid van gezicht en lichaam te scrubben, verwijder je dode
huidcellen. Wanneer die verdwenen zijn, wordt je mooier bruin en krijg
je een gezonde glans. Scrub twee keer per week voor het beste
resultaat. Je kunt eventueel ook zand op het strand gebruiken, maar doe
dit niet voor je gezicht, daarvoor is zand te grof.
Een badpak kiezen is vaak erg lastig. Je kan maar moeilijk iets camoufleren en al je probleemzones worden extra in de verf gezet. Toch kan je met enkele handige tips zeker en vast een badpak voor jouw model vinden.
Wanneer je bijna geen taille hebt, is het noodzakelijk om voluit te gaan voor optisch bedrog. Kies dus best een broekje met een hoge uitsnijding of eentje dat je op je heupen moet vastknopen. Zo creëer je diepte en krijgt je lichaam meteen wat meer vorm. Zorg ervoor dat je badpak of bikini steeds supervrouwelijke vormen heeft en laat sportievere modellen aan de kant liggen. Buikje
Vrouwen met een buikje trekken dan weer best de aandacht naar een ander lichaamsdeel. Kies ook steeds voor erg stevige badpakken. Heel wat merken hebben een afslankende lijn in hun gamma zitten met een verstevigende wand ter hoogte van de buik. Zo krijg je een plattere buik zonder al te veel moeite. Qua kleur ga je best voor een soberder kleur die afslankend werkt, marineblauw, donkerbruin en zwart zijn daarbij ideale kleuren.
Heb je last van stevige schouders? Doe dan alles om de aandacht hiervan af te leiden door bijvoorbeeld voor een haltertop te kiezen. Toch geen fan van dit soort zwemkledij, kies dan voor erg brede bandjes. Zo breng je die schouders meteen in proportie. Benen
Heb je kortere benen? Ga dan voor hoog uitgesneden badpakken en vermijd zeker en vast shortjes. Zij maken je benen enkel maar kleiner, dikker en stomperig. Vrouwen met brede heupen moeten het accent naar boven proberen trekken, zodat alles beter in proportie lijkt. Ook strandrokjes zijn een optie voor deze vrouwen, omdat ze als geen ander de probleemzone helpen verhullen.
Grote borsten moeten de juiste ondersteuning krijgen, kies daarom steeds voor een badpak of bikini met halters en zorg dat je de juiste maat hebt. Er is niets zo onsexy als een halve borst, die onderaan de bikini komt piepen. Vermijd drukke prints en kies voor een badpak waarbij de aandacht eerder naar je taille wordt getrokken. Vrouwen met kleine borsten moeten dan weer net het tegenovergestelde hebben. Zij staan prachtig in een bikini met heel veel franjes en fronsjes in de meest drukke kleuren. Ook push-up bikini's zijn een waar genot voor kleine boezems. (br.she)
Sinds de economische crisis is het voor 'recessionista' al vaker
gevallen. Uit een recente online bevraging bij 700 vrouwen blijkt dat de
fashionista die ook de goedkope ketens afschuimt en wel degelijk let op
haar geld nu ook echt bestaat.
Eén op drie bezit een kledingsstuk dat minder dan één euro heeft gekost.
De helft zou nooit meer dan 250 euro aan één outfit spenderen, voor een
op zes is de limiet zelfs 125 euro. Het aantal vrouwen dat meer dan 600
euro zou uitgeven aan één jurk is amper 3,4 procent.
De meeste vrouwen blijven hun vroegere, duurdere
uitgaven wel koesteren. De favoriete kledingstukken blijven gemakkelijk
tien jaar in een kast hangen. Zeven op de tien vrouwen verkiezen dan ook
de kleren die hen zelfvertrouwen geven. Tien procent kiest kledij die
hen sexy doet voelen.
"De opkomst
van de recessionista was geen fase, het is een trend. Het is een
levensstijl, een nieuwe manier van shoppen" aldus Yvonne Gillon. En er
is geen beter moment om recessionista te zijn, dan tijdens de solden die
kunnen oplopen tot 70 procent.
Wie het slim aanpakt kan de
degelijke basisstukken voor jaren gebruiken, en de outfits opvrolijken
met hier en daar een modieus item.
Een passie voor mode is een ding, maar een modesnob is een ander.
Wanneer gaat je interesse voor mode te ver? Wanneer hecht je meer
belang aan een merk dan aan een snit? Ben jij echt een modesnob? Deze
tien signalen wijzen daar alvast op!
1) Je noemt je huisdier naar een modemerk De kat
Gucci, de hond Armani en de goudvis Valentino... als de huisdieren in
je leven je lievelingsmerken reflecteren, in naam, voeding én kledij,
dan ben je zeker geobsedeerd.
2) Vogue is je bijbel Bij
twijfel, aarzeling of een beslissing raadpleeg je Vogue om je op de
juiste weg te zetten. Een restaurant bezoek je niet als het niet in
Vogue stond, je leest enkel boeken en films die in dat blad gerecenseerd
werden en uiteraard koop je enkel de kledij die daar te zien is, in dié
combinatie. Ook al ga je er failliet aan, het is het enige dat je
gelukkig maakt.
3) Verzekering voor je zonnebril Je
nieuwe zonnebril is uberhip, supermooi en megaduur. Daarom draag je hem
nooit, uit schrik dat er een kras op komt. Voor de zekerheid nam je een
verzekering voor als iemand hem zou stelen. Want wie wil nu niet zo'n
designer zonnebril, toch?
4) Modevakantie Je
plant je vakanties rond shoppen, kleren en geld uitgeven. Milaan en
Parijs zijn je favoriete bestemmingen, telkens toevallig tijdens Fashion
Week.
5) Weggooien Alles dat uit de mode
is, gooi je weg of geef je weg. Basisstukken? Nooit van gehoord.
Kledij met een herinnering koesteren? Een duur stuk proberen in een
nieuwe trend passen? Waar moeten de nieuwe kleren dan komen?
6)
Verstoppen De rekening van de Visakaart, de rekeningetjes
in de zakken, de labels met de prijs op: alles verdwijnt op magische
wijze, zodat je zeker niet geconfronteerd wordt met de totale prijs.
7)
Je voeten haten je Je draagt alleen 'must have'-schoenen,
lees: met torenhoge hakken van bepaalde, zeer beroemde
schoenenontwerpers. Je voeten laten rusten met comfortabele schoenen of
doodgewone slippers komt niet in je op, nee, je draagt deze schoenen de
hele dag en de hele nacht. Uiteraard doen je voeten dan pijn!
8)
De kleren maken de man Een man is maar zo interessant als
zijn kleren. Hoe sexy, slim, grappig en rijk hij ook is, als zijn
schoenen van het verkeerde merk komen, kan hij inpakken.
9)
Ketens Je weigert vierkant in de buurt van kledingketens te
komen, zelfs niet voor een onderbroek of pyjama.
10)
Aangesproken De verkoopsdames in de designerboetieks kennen
je naam, sterrenbeeld en weten dat je moeder in het ziekenhuis lag. En
tuurlijk leggen ze iets voor je opzij, als je het niet kan betalen... (br.nina)