Tourslipjes moeten uit straatbeeld verdwijnen
De reclamecampagne van lingeriefrabrikant Sloggi met slipjes in de
kleuren van de klassementstruien van de Tour moet uit het straatbeeld
verdwijnen.
De Jury voor Ehtische Praktijken inzake Reclame (JEP) ontving
klachtenbrieven over de reclameborden die sinds de start van de Tour de
France in ons land te zien zijn. Volgens de JEP doet de reclame afbreuk
aan "de menselijke waardigheid van de vrouw". Sloggi betreurt de
beslissing en is verwonderd dat slechts een paar klachten voldoende
waren om de campagne te laten stoppzetten. "Mocht de campagne een haast
nationale heisa hebben veroorzaakt die de JEP bedolven zou hebben onder
een berg van verontwaardigde klachten, dan zouden wij het verbod op de
campagne best begrepen hebben", aldus PR-verantwoordelijke Ann
Raemaeckers. Het reclamebureau RCA gaat wellicht niet in beroep
tegen de beslissing van de JEP. De campagne was slechts voor twee weken
gepland.
|