Een passie voor mode is een ding, maar een modesnob is een ander.
Wanneer gaat je interesse voor mode te ver? Wanneer hecht je meer
belang aan een merk dan aan een snit? Ben jij echt een modesnob? Deze
tien signalen wijzen daar alvast op!
1) Je noemt je huisdier naar een modemerk De kat
Gucci, de hond Armani en de goudvis Valentino... als de huisdieren in
je leven je lievelingsmerken reflecteren, in naam, voeding én kledij,
dan ben je zeker geobsedeerd.
2) Vogue is je bijbel Bij
twijfel, aarzeling of een beslissing raadpleeg je Vogue om je op de
juiste weg te zetten. Een restaurant bezoek je niet als het niet in
Vogue stond, je leest enkel boeken en films die in dat blad gerecenseerd
werden en uiteraard koop je enkel de kledij die daar te zien is, in dié
combinatie. Ook al ga je er failliet aan, het is het enige dat je
gelukkig maakt.
3) Verzekering voor je zonnebril Je
nieuwe zonnebril is uberhip, supermooi en megaduur. Daarom draag je hem
nooit, uit schrik dat er een kras op komt. Voor de zekerheid nam je een
verzekering voor als iemand hem zou stelen. Want wie wil nu niet zo'n
designer zonnebril, toch?
4) Modevakantie Je
plant je vakanties rond shoppen, kleren en geld uitgeven. Milaan en
Parijs zijn je favoriete bestemmingen, telkens toevallig tijdens Fashion
Week.
5) Weggooien Alles dat uit de mode
is, gooi je weg of geef je weg. Basisstukken? Nooit van gehoord.
Kledij met een herinnering koesteren? Een duur stuk proberen in een
nieuwe trend passen? Waar moeten de nieuwe kleren dan komen?
6)
Verstoppen De rekening van de Visakaart, de rekeningetjes
in de zakken, de labels met de prijs op: alles verdwijnt op magische
wijze, zodat je zeker niet geconfronteerd wordt met de totale prijs.
7)
Je voeten haten je Je draagt alleen 'must have'-schoenen,
lees: met torenhoge hakken van bepaalde, zeer beroemde
schoenenontwerpers. Je voeten laten rusten met comfortabele schoenen of
doodgewone slippers komt niet in je op, nee, je draagt deze schoenen de
hele dag en de hele nacht. Uiteraard doen je voeten dan pijn!
8)
De kleren maken de man Een man is maar zo interessant als
zijn kleren. Hoe sexy, slim, grappig en rijk hij ook is, als zijn
schoenen van het verkeerde merk komen, kan hij inpakken.
9)
Ketens Je weigert vierkant in de buurt van kledingketens te
komen, zelfs niet voor een onderbroek of pyjama.
10)
Aangesproken De verkoopsdames in de designerboetieks kennen
je naam, sterrenbeeld en weten dat je moeder in het ziekenhuis lag. En
tuurlijk leggen ze iets voor je opzij, als je het niet kan betalen... (br.nina)
De temperaturen beloven opnieuw heet te worden en dat zal je
make-up geweten hebben. De foundation plakt, de mascara loopt, het
parfum is niet meer te herkennen en wie weet nog welke crème je moet
gebruiken?
Christine Thyange van Ici Paris XL Benelux deelt haar
schoonheidsgeheimpjes om straks stralend en fris elke hittegolf te
weerstaan.
1. Reinig je gezicht grondig.
Gebruik lichtere texturen zoals een gel of een mousse.
2. Hydrateer
je huid. Om de hydraterende verzorging sneller en beter door de huid te
laten opnemen, breng je hem aan op een vochtige huid. Een tonic
gebruiken is dus een goed idee: hij neutraliseert immers kalk en
voorkomt het trekken van de huid. Hij bevochtigt je gezicht en zorgt
ervoor dat de vochtinbrenger sneller in de huid dringt wanneer deze vlak
na de tonic wordt aangebracht.
3. Een frisse teint
krijg je door foundations te vermijden die uitlopen en de huid
verstikken. Gebruik een primer of make-upbasis en meng hem met wat
foundation. De textuur van de primers - die in de winter onder de
foundation worden gebruikt - is veel vloeibaarder en lichter.
4.
Gebruik geen kohlpotlood: dat is vetter en dus
zwaarder in de zomer. Geef de voorkeur aan waterproof of
siliconenpotloden die beter geschikt zijn tegen de warmte.
5. Gebruik
parfum, maar vermijd de klassieke eau de toilette of eau de
parfum. - Kies voor de minder sterke eau d'été. - Parfumeer je
ook anders. Gebruik de lichaamsproducten van de parfums, de melk, de
spray of de deodorant, die je een subtiele en lichtere geur geven. -
Stimuleer je lichaam met dynamiserende en frisse geuren zoals een eau
de cologne - er bestaan verschillende versies - of een eau dynamisante. (br.nina)
Hugo Boss, maker van exclusieve confectiekleding, wil ook maatpakken gaan verkopen. Dat heeft topman Claus-Dietrich Lahrs aangekondigd in het Duitse weekblad Wirtschaftswoche.
Het experiment start in 2011 in Azië. Nadien zal het merk met de maatpakken de oversteek maken naar de Verenigde Staten. Hugo Boss neemt zich voor 50 tot 60 nieuwe winkels per jaar te openen. Een maatpak zal minstens 2.500 euro kosten. Onlinewinkels
Met deze nieuwe activiteit wil het modemerk de wereldwijde omzet, die nu schommelt rond 1,5 miljard euro, tegen 2015 opdrijven naar 2,5 miljard euro. En ook op het net maakt de Duitse groep zijn intrede. Binnen de drie jaar wil Hugo Boss met nog op te richten onlinewinkels minstens 50 miljoen euro extra omzet realiseren.(br.she)
Dragen we binnenkort de fietsbroek? Wel als het van de huidige
mode-ontwerpers afhangt. De fietsbroek wordt her en der op de catwalks
gespot.
Volgens de modekenners bij Styletoday wordt de
fietsbroek binnenkort 'hot'. Op de catwalk passeerde de broek in soorten
en maten, gaande van oranje bij Sonia Rykiel tot de zwarte variant van
Jean Paul Gaultier.
Hoe te dragen Is de
fietsbroek draagbaar? Wie over een slank figuurtje beschikt, kan er
zeker mee weg. Anderen zoeken beter hun heil onder een jurkje dat net te
kort is om zonder broek te dragen. (br.hln)
Bikkembergs bundelt visie over mode en voetbal in boek
Bikkembergs bundelt visie over mode en voetbal in boek
Dirk Bikkembergs is alombekend door zijn combinatie van voetbal en mode. Nu heeft de modeontwerper zijn ideeën over mode samengevat in een boek.
Professionele voetballers fungeerden al vaak als model in zijn shows, hij bracht een modeshow in het befaamde Camp Nou-stadion van voetbalclub FC Barcelona en hij kocht zelfs een eigen voetbalteam: FC Bikkembergs Fossombrone.
Kortom, Bikkembergs en voetbal zijn één. De ontwerper zet nu zijn visie op mode uiteen in het boek 'Football is fashion'. Het werk verschijnt in oktober, zowel in een luxeversie als in een gewone editie. (br.she)
De zon straalt aan de hemel, tijd voor een likje zonnebrandcrème op de snoet. Maar wat met je haar?
Je haar heeft enorm te lijden onder de schadelijke zonnestralen. Niet alleen droogt ze uit door de hitte en de UV-stralen, de kleur wordt ook nog eens dof en de lokken vaak onhandelbaar. Probeer je haar daarom steeds zoveel mogelijk bescherming te bieden door een hip hoedje of ander hoofddeksel te dragen.
Toch niet zo'n fan van die petjes en bandana's? Er zijn ook heel wat sprays op de markt die je haren extra verzorging bieden tijdens de zomermaanden. Zo is er de Brume Jour Protection, een beschermende spray voor gekleurd haar van Kérastase of de Color Extend Sun van Redken. Geen fan van al die extra producten? Dan kan je ook steeds wat zonnebrandmelk mixen met wat water en in een verstuifbus gieten. Dit mengsel geeft je lokken de nodige bescherming en zorgt meteen ook voor die zwembadlook.
Je shampoo vervang je tijdens de zomermaanden best door eentje voor droog of beschadigd haar. Je haar krullen, föhnen of stylen laat je ook best achterwegen, omdat dit je haar nog meer uitdroogt. Toch echt geen fan van de natuurlijke look? Probeer je haar dan voor 80% te laten drogen door de lucht en werk af met wat stylingproducten. Wil je je coupe bovendien extra lang behouden? Kies dan voor een haarlak, die ook nog eens UV-filters bevat. Zo zie je er stralend uit en wordt je haar beschermd.
Na twintig jaar is de bandeau-bikini, waarbij het bovenstuk als een band rond de borsten wordt gedragen, weer helemaal terug. Het grote voordeel van deze bikini is dat je schouders egaal bruinen.
Opvallend is ze wel, de nieuwste reclamecampagne van Sloggi, al is
het niet de bedoeling dat we de drie tourklassementen met rode
bolletjes, groene of gele slip straks aantrekken. De niemandalletjes
zijn immers niet te koop.
Tour de Sloggi, zo luidt de nieuwste campagne langs de Vlaamse wegen.
Meer dan de gemiddelde autobestuurder uit zijn concentratie brengen,
doen ze niet. De bevallige dames dragen de tourkleuren louter als
infocampagne.
Het is niet de
bedoeling dat Vlaamse vrouwen dit dragen, zo luidt het eensgezind bij
Sloggi. Vlaamse dames dragen, volgens de fabrikant, liefst wit en zwart.
Tijdens de zomer verkiezen we vleeskleurige slips maar zeker geen
kleurtjes. (br.hln)
Sex and the City bezorgt dames een financiële kater
Sex and the City bezorgt dames een financiële kater
De nieuwste Sex and the City film doet wat met vrouwen en hun
bankrekening. In Amerika zijn er volop zelfhulpboeken over financiële
problemen te koop, nadat vrouwen zich net als de hoofdpersonages, in
dure designerspullen willen steken. De auteurs van de zelfhulpboeken
zijn journalisten die allen shopverslaafd raakten.
De vrouwen in Sex and the City geven niet meteen het beste voorbeeld:
elke avond uit eten gaan, overnachten in de beste hotels, rondlopen met
de duurste designershoes en pronken in de prachtigste gewaden. Het doet
de modale vrouw watertanden en grijpen naar nieuwe, exclusieve
outfits.
Voorbeelden Eén van de te beklagen
dames betreft de Amerikaanse Washington Post-journaliste Nancy Trejos.
Naar het voorbeeld van collega-schrijfster Carrie dweilde ze de
designerwinkels af en maakte ze hopen schulden. Uiteindelijk dienden
haar ouders de dame uit de financiële nood te helpen.
Ook
modejournaliste Avis Cardella raakte shopverslaafd en schreef er een
boek over 'Memoirs of a Shopping Addict'. Door de SATC reeks leek
shoppen bijna een vorm van feminisme.
"In SATC hoort shoppen en
designeroutfits bij het dagelijks leven. Het sprak de assepoes in ons
aan", geeft Catey Hill, ook één van de auteurs, aan. ""Hoogtijd om ons
enkel te concentreren op de plot van de serie en niet op de pracht en
praal dat er rondhangt. SATC heeft niets met de realiteit te maken".
Een handtas is het heiligdom
van een vrouw. Het maakt haar outfit,
maar zorgt er tegelijk voor dat ze alles wat ze nodig heeft en nodig zou
kunnen hebben bij zich heeft. De totale waarde van de inhoud van zo'n
handtas wordt (inclusief tas) geschat op 423 euro. Alle (Britse) vrouwen
samen hebben zo'n 8,6 miljard euro aan hun schouder hangen.
De handtas zelf is gemiddeld 63 euro waard. De portemonnee kostte 36
euro, en bevat 34 euro, de gsm is goed voor 130 euro en de mp3-speler
kostte 48 euro. Make-up, zonnebril en agenda zijn nog eens goed voor
respectievelijk 22, 31 en 49 euro. Een op twintig vrouwen bewaart een
designerzonnebril (120 euro) in de handtas. Gemiddeld dragen vrouwen
drie kredietkaarten mee, zo'n vijf procent heeft er meer dan tien.
60
procent bewaart er documenten met naam en
adres, samen met huis- en autosleutels. 71 procent steekt ook hun
paspoort of rijbewijs in de handtas.
Ongeveer 18 procent van de
vrouwen is haar handtas al eens kwijtgeraakt, door te verliezen of door
diefstal. Vijf procent van de vrouwen kreeg daardoor te maken met
identiteitsdiefstal.
De studie werd
uitgevoerd door de website itsmyid.co.uk, die beschermende hoesjes voor
paspoorten maken. "Wij denken dat 423 euro een conservatieve schatting
is. Ook mogen we de spullen met emotionele waarde, zoals foto's, niet
vergeten. Bij diefstal worden deze maar zelfden terugbezorgd", aldus
Victoria Barrett.
Barrett wijst
er ook op dat de kost van een gestolen handtas hoger is dan het lijkt.
"Er is de waarde van alles dat je kwijt bent, plus alle kosten om de
gestolen spullen, zoals rijbewijs en sleutels, te vervangen."
De koningin onder de schoenen: goud, diamanten en roze kussentjes
De koningin onder de schoenen: goud, diamanten en roze
kussentjes
Schoenen met een torenhoge hak blijven vrouwen bekoren, maar ééntje
kan zich toch wel koningin van de schoenen kronen. Een pump gemaakt uit
goud, afgezet met diamanten en voorzien van roze kussentjes om de voeten
te ontlasten.
De designer is niet de wereldberoemde Manolo Blahnik of de immens
populaire Christian Louboutin. Juwelier House of Borgezie zit achter het
ontwerp, dat toepasselijk 'Eternal Diamond stiletto' werd genoemd.
De schoen werd bedacht door de Britse
juwelenontwerper Christopher Michael Shellis en is gemaakt van 2.200
briljant gesneden diamanten, in totaal goed voor 30 karaat. Drie jaar is
er aan de stiletto gewerkt. Minstens 113.000 euro moet je voor de
schoentjes neertellen (zo zegt de website), en de sterren staan al in de
rij.
Shellis noemt zijn 'schoen'
liever 'een juweeltje'. "Om dit te maken moest ik het fundamentele
principe van de klassieke stiletto helemaal herdenken. Het is dan ook
eerder een juweel dan een schoen, die kan gedragen worden als de
ultieme, vrouwelijke versiering.
Bij de schoen hoort een
garantie van duizend jaar - voor als een diamantje of twee zou loskomen.
Een
schitterend juweeltje voor bals, sterrenhuwelijken en de rode loper.
Het mag dan wel 30 graden buiten zijn, stiekem kijken we met She reeds uit naar de nieuwe wintermode. En die belooft er eentje met heel wat verzorgende eigenschappen te worden.
Het modemerk Wolford pakt dit najaar uit met twee wel erg opvallende panty's. Zo vind je een glanzende panty die dankzij de aanwezige microcapsules cellulitis bestrijdt, maar het echte innoverende karakter vind je pas bij de Hydra Care. In die panty zitten namelijk hydraterende bestanddelen die je benen enkele uren intens hydrateren en zo die doffe, uitgedroogde winterhuid tegengaat.
De panty's zijn vanaf september verkrijgbaar vanaf 26 euro. (br.hln)
Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt
Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt
Tao Okamoto mocht vorig jaar al eens aantreden voor de wintercampagne van het modehuis Ralph Lauren, maar haalt nu pas alle kranten met de nieuwste campagne voor de bekende poloshirts van het modehuis. Het model werd namelijk bijzonder onnatuurlijk dun gemaakt met behulp van het fotobewerkingsprogramma Photoshop.
Ralph Lauren beging eerder al grove Photoshop-fouten door modellen als Filippa Hamilton en Valentino Zalvaeva een uiterst dunne wespentaille aan te meten via het pc-programma. Volgens insiders ziet Ralph Lauren nu eenmaal graag extreem magere vrouwen, en moeten zijn modellen dat ook uitstralen.
De bewerkte foto van Tao Okamoto is voorlopig enkel nog maar verschenen op de website van de detailhandelaar Nordstrom. Geen van beiden heeft reeds bekend gemaakt of de foto al dan niet bewerkt werd door Ralph Lauren zelf of door de handelaar. (br.she)
Het favoriete kapsel voor vrouwen: lang haar in laagjes. Uit een
onderzoek van haarmerk Andrélon blijkt dat traditionele snitjes het nog
steeds goed doen. De ooit zo populaire permanent of de ultrakorte
stekeltjeskapsels vallen nog verre van in de smaak.
Lang haar, geknipt in laagjes lijkt de gemiddelde vrouw het mooist en
tegelijk meest gedragen model. De permanent, de grote kuiven,
hanenkammen en superkorte kapsels worden gecatalogeerd als 'vreselijk',
al vreest het merendeel dat deze ooit weer als 'trend' zullen opduiken.
Net als de 'coupe soleil'.
Humeur Het haar
is een belangrijk gegeven voor de dames, 2 op 3 voelt zich beter als het
haar goed zit. Het vrouwelijk humeur vaart wel bij een goede snit: de
ondervraagde vrouwen geven zelfs aan het huis niet te verlaten als het
haar niet gestyled zit.
De kapper is
een zeer belangrijk persoon om advies over het juiste model te vragen.
Ook lonken naar celebs helpt om de juiste snit te zoeken, net als het
uitpluizen van tijdschriften.
De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'
De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'
Het T-shirt is een basisstuk in een garderobe. Het heeft één groot
nadeel: de klassieke T-shirts zijn te casual voor formele gelegenheden,
maar wat draag je dan op die nette rok of broek? Een hemd is algauw te
schools of doet te veel aan het werk denken. De oplossing is daar: het
luxe T-shirt.
Dit soort T-shirt is gemaakt uit een duurdere stof, die mooi om het
lichaam valt en soms versierd is met pailletjes of geslepen glas. Het
voordeel van dit luxe (en duurdere) T-shirt is dat het eenvoudig je
jeans of een kokerrok kan opwaarderen naar een semi-formele of formele
outfit terwijl je de eenvoud en het comfort van een 'gewoon' T-shirt
behoudt.
Merken Alle grote merken zijn op de
kar gesprongen, van Balmain tot Alexander Wang en Maison Martin
Margiela. Hun T-shirts kosten een half tot een heel maandloon, maar
blijken toch heel populair.
Geen opzichtige mode "In
deze recessietijden zijn opzichtige blijken van dure mode uit den boze.
Dus grijpen veel fashionista's terug naar de luxueuze versie van een
T-shirt, waarbij ze een duur merk kunnen dragen maar er toch eenvoudig
bijlopen", verklaart styliste Simone La-Rose in de Britse krant The
Telegraph. Bijkomend voordeel volgens La-Rose? "Deze T-shirts zullen
nooit uit de mode gaan."
Casual decadence Daarmee
is meteen een nieuwe modeterm geboren: casual decadence. "Sommige van
deze T-shirts zijn gemaakt van zijde of kasjmier en zijn decadent in al
hun eenvoud. Casual decadence dus."
Voor wie het toch graag
simpel en bescheiden houdt, zijn er nog altijd de eenvoudige witte
T-shirts, met daarop het simpele opschrift 'Luxury'. Zo hou je het
rebelse en eenvoudige van het T-shirt toch in leven. (br.hln)
Nog niet zolang geleden was het een schande
als een vrouw een broek
droeg. Maar ondertussen zijn in de vrouwenmode veel elementen terug te
vinden van de mannenmode. Wat de ontwerpers de afgelopen dagen lieten
zien op de catwalk in Milaan doet echter vermoeden dat er ook een
omgekeerde beweging aan de gang is.
- Legging Leggings
zijn al enkele seizoenen hip voor vrouwen, en hoewel maar weinig
vrouwen ze ook kunnen (en durven) dragen, ziet het er niet naar uit dat
de legging snel zal verdwijnen. Zeker niet nu die ook mannen aangemeten
wordt.
Dit werd gezien op de catwalk bij Armani, die de mannen
deze legging liet dragen onder een short (zie verder), wat toevallig erg
veel lijkt op de trend in de vrouwenmode om shorts en hotpants te
combineren met nylons.
- Korte shorts Korte
shorts
waren opvallend veel aanwezig in Milaan. Dat het een
zomercollectie betreft en dat mannen nu eenmaal minder opties hebben dan
vrouwen, is echter geen verklaring.
De shorts worden heel
casual gedragen, met een los (of openstaand) hemd of T-shirt. Sommige
van die T-shirts hebben zo'n wijde V-hals dat een onthaarde, blote bast
te zien is.
- Badpak
Armani
deed een
poging om de monokini voor mannen te lanceren, maar het is duidelijk dat
geen enkele man zich daarin zal laten zien. De zwemshorts waren naar
goede gewoonte kort en strak.
- Sandalen Sandalen
voor
mannen mogen weer, en dat bleek ook bij Dolce & Gabbana.
Andere ontwerpers deden de mannen een soort mocassins aan.
-
Bloot,
bloter, blootst Over vrouwelijk naakt werden al vele
pagina's volgeschreven. Elke zomer is het prijs: vrouwen is korte
shorts, korte jurkjes, ieniemieniebikini's.
Maar ook mannen
mogen van de ontwerpers heel wat laten zien. Liefst voorzien van een
sixpack en zonder één haartje of vetrolletje. Mannendecolletés blijven
ook alom tegenwoordig.
Handtassen overal Tot
spijt van vele mannen (en vrouwen), proberen ontwerpers al jaren de
'man bag' of handtas voor mannen te promoten.
De grote,
rechtlijnige tassen in een weinig opvallend kleur worden gepusht bij
Armani, Etro en Dolce en Gabbana, terwijl Prada kiest voor een nogal
groot uitgevallen heuptasje.
Geen van beide zal volgende zomer
waarschijnlijk doorbreken...
Goed nieuws voor de echte fans: shoppen is best een sportieve
bezigheid. Tot deze verrassende conclusie kwam Evy Gruyaert na een heus
shoppingexperiment. Op vraag van Aquarius ging ze een uurtje shoppen met
een stappenteller. Na afloop had ze maar liefst 2,75 km afgelegd en
werd een vochtverlies van 0,6 l opgemeten.
Ook tijdens onze dagdagelijkse activiteiten verliezen we vocht en kunnen
we te maken hebben met onvoldoende hydratatie. Zelfs als we niet
sporten verliezen we per dag gemiddeld zo'n 2 à 3 liter vocht. Dit
vochtverlies wordt veroorzaakt door 'uit het leven gegrepen'
inspanningen zoals de kinderen naar school brengen, naar het werk
stappen, stofzuigen of jawel, shoppen. "Heerlijk om vast te stellen
dat shoppen ook een beetje sporten is. Zo kan ik het nuttige aan het
aangename koppelen.", aldus Evy Gruyaert na afloop van het Aquarius
experiment.
Shoppen maakt
bijgevolg niet enkel de bankrekening, maar ook het lichaam lichter.
Daarom organiseert Aquarius bij de start van de zomerkoopjes een
shopping marathon in Antwerpen, Brugge en Hasselt. Benieuwd hoeveel
stappen jij zet tijdens het shoppen? Kom dan zeker naar het evenement
op 1 juli om 11 uur op de Meir in Antwerpen. Evy Gruyaert deelt er
stappentellers uit zodat iedereen kan bijhouden hoe sportief een
alledaagse bezigheid als shoppen wel is.
Het profiel van de Belgische soldenjager is een behoorlijk bemiddelde
burger, tussen de 30 en 39 jaar, met kinderen. Dat blijkt uit een
rondvraag van consumentenorganisatie Oivo. Gemiddeld gaan 4 op de 10
consumenten op koopjesjacht, in de zomer traditioneel iets meer dan in
de winter, zo luidt het nog.
Kleding blijft de meest gekochte artikel in de koopjesperiode, al worden
er tijdens de zomer meer dames-en kinderschoenen gekocht, sportief
materiaal en kleine huishoudartikelen. Grote huishoudartikelen en hifi
worden vooral in de winter aangeschaft.
Vorig
jaar ging één op zes soldenjagers op zoek naar koopjes op het internet,
dat is meer dan in 2008, maar de angst voor problemen met de betaling
en levering blijft een hinderpaal. Eén vierde van de consumenten
beperkte zich dan weer niet tot de Belgische winkels, maar gaat ook over
de grens op koopjes jagen.
Een
overgrote meerderheid (7 op 10) blijft ervan overtuigd dat de solden
een goede periode is om zaakjes te doen, maar meer dan ooit laten
consumenten zich leiden door de prijs vooraleer ze een aankoop doen.
Daarnaast zijn meer consumenten dan vroeger extra waakzaam voor
consumentenbedrog.
Vrouwen kopen in hun hele leven zo'n 42 zonnebrillen. Dat blijkt uit een Britse studie.
Uit het onderzoek blijkt dat 40 procent van de vrouwelijke ondervraagden vier zonnebrillen van minstens 300 euro heeft. 21 procent koopt jaarlijks een nieuwe zonnebril.
Het zijn vooral jonge vrouwen tussen 20 en 30 jaar oud die het zomeraccessoire kopen. Van de ondervraagden koopt 8 procent elke drie maanden een nieuwe zonnebril en 11 procent spendeert er minstens 120 euro aan. Mannen
Volgens de studie zijn ook mannen dol op zonnebrillen. Zo heeft 13 procent zeker drie brillen. De mannelijke ondervraagden geven wel minder geld uit dan de vrouwen: zij spenderen zo'n 90 euro per zonnebril.
Een nieuwe fotograaf voor de reclamefoto's doet een nieuwe wind
waaien bij modehuis Valentino. David Sims werkte voor de najaarscampagne
met een (graatmager) naakt model.
Veel is er niet te zien, maar je ziet wel duidelijk de supersmalle
taille en de uitstekende botten van het model. Gek genoeg zijn de
mode-experten vooral gechoqueerd door het naakte vlees, en niet door de
staat van het model.
Dat is enigszins begrijpelijk als je andere
campagnes van Valentino naast deze campagnefoto legt. De vorige beelden
waren echte modebeelden: heel gemaakt, in de onnatuurlijke poses die
deze foto's zo vaak kenmerkt. De modellen waren altijd stijlvol, gekleed
en straalden luxe en rijkdom uit.
Dit campagnebeeld is helemaal
anders. Het doet eerder denken aan een parfumreclame: het verkoopt
eerder een gevoel, dan kleren. En de boodschap is duidelijk:
(graatmagere) vrouwen die stijlvol willen verleiden, moeten Valentino
kopen.
Of dit het noodlijdende modehuis ook uit het slop kan
trekken is nog maar de vraag. Intern klinkt het dat er nog veel werk is,
maar dat het de goede weg opgaat.