Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

29-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt

Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt


http://img180.imageshack.us/img180/1889/ralphlauren.jpg


Tao Okamoto mocht vorig jaar al eens aantreden voor de wintercampagne van het modehuis Ralph Lauren, maar haalt nu pas alle kranten met de nieuwste campagne voor de bekende poloshirts van het modehuis. Het model werd namelijk bijzonder onnatuurlijk dun gemaakt met behulp van het fotobewerkingsprogramma Photoshop.

Ralph Lauren beging eerder al grove Photoshop-fouten door modellen als Filippa Hamilton en Valentino Zalvaeva een uiterst dunne wespentaille aan te meten via het pc-programma. Volgens insiders ziet Ralph Lauren nu eenmaal graag extreem magere vrouwen, en moeten zijn modellen dat ook uitstralen.

De bewerkte foto van Tao Okamoto is voorlopig enkel nog maar verschenen op de website van de detailhandelaar Nordstrom. Geen van beiden heeft reeds bekend gemaakt of de foto al dan niet bewerkt werd door Ralph Lauren zelf of door de handelaar.  (br.she)



29-06-2010 om 11:10 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
28-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw verkiest lang haar met laagjes

Vrouw verkiest lang haar met laagjes



Het favoriete kapsel voor vrouwen: lang haar in laagjes. Uit een onderzoek van haarmerk Andrélon blijkt dat traditionele snitjes het nog steeds goed doen. De ooit zo populaire permanent of de ultrakorte stekeltjeskapsels vallen nog verre van in de smaak.


Lang haar, geknipt in laagjes lijkt de gemiddelde vrouw het mooist en tegelijk meest gedragen model. De permanent, de grote kuiven, hanenkammen en superkorte kapsels worden gecatalogeerd als 'vreselijk', al vreest het merendeel dat deze ooit weer als 'trend' zullen opduiken. Net als de 'coupe soleil'.

Humeur
Het haar is een belangrijk gegeven voor de dames, 2 op 3 voelt zich beter als het haar goed zit. Het vrouwelijk humeur vaart wel bij een goede snit: de ondervraagde vrouwen geven zelfs aan het huis niet te verlaten als het haar niet gestyled zit.






De kapper is een zeer belangrijk persoon om advies over het juiste model te vragen. Ook lonken naar celebs helpt om de juiste snit te zoeken, net als het uitpluizen van tijdschriften.



28-06-2010 om 19:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'

De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'


http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/15/4/11/media_xl_3763991.jpg?20100624160750


Het T-shirt is een basisstuk in een garderobe. Het heeft één groot nadeel: de klassieke T-shirts zijn te casual voor formele gelegenheden, maar wat draag je dan op die nette rok of broek? Een hemd is algauw te schools of doet te veel aan het werk denken. De oplossing is daar: het luxe T-shirt.

Dit soort T-shirt is gemaakt uit een duurdere stof, die mooi om het lichaam valt en soms versierd is met pailletjes of geslepen glas. Het voordeel van dit luxe (en duurdere) T-shirt is dat het eenvoudig je jeans of een kokerrok kan opwaarderen naar een semi-formele of formele outfit terwijl je de eenvoud en het comfort van een 'gewoon' T-shirt behoudt.

Merken
Alle grote merken zijn op de kar gesprongen, van Balmain tot Alexander Wang en Maison Martin Margiela. Hun T-shirts kosten een half tot een heel maandloon, maar blijken toch heel populair.

Geen opzichtige mode
"In deze recessietijden zijn opzichtige blijken van dure mode uit den boze. Dus grijpen veel fashionista's terug naar de luxueuze versie van een T-shirt, waarbij ze een duur merk kunnen dragen maar er toch eenvoudig bijlopen", verklaart styliste Simone La-Rose in de Britse krant The Telegraph. Bijkomend voordeel volgens La-Rose? "Deze T-shirts zullen nooit uit de mode gaan."



 
http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/7/9/10/media_xl_3763945.jpg?20100624155944



Casual decadence

Daarmee is meteen een nieuwe modeterm geboren: casual decadence. "Sommige van deze T-shirts zijn gemaakt van zijde of kasjmier en zijn decadent in al hun eenvoud. Casual decadence dus."

Voor wie het toch graag simpel en bescheiden houdt, zijn er nog altijd de eenvoudige witte T-shirts, met daarop het simpele opschrift 'Luxury'. Zo hou je het rebelse en eenvoudige van het T-shirt toch in leven. (br.hln)



28-06-2010 om 11:29 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervrouwelijkt de mannenmode?


Vervrouwelijkt de mannenmode?



Nog niet zolang geleden was het een schande als een vrouw een broek droeg. Maar ondertussen zijn in de vrouwenmode veel elementen terug te vinden van de mannenmode. Wat de ontwerpers de afgelopen dagen lieten zien op de catwalk in Milaan doet echter vermoeden dat er ook een omgekeerde beweging aan de gang is.






-    Legging
Leggings zijn al enkele seizoenen hip voor vrouwen, en hoewel maar weinig vrouwen ze ook kunnen (en durven) dragen, ziet het er niet naar uit dat de legging snel zal verdwijnen. Zeker niet nu die ook mannen aangemeten wordt.

Dit werd gezien op de catwalk bij Armani, die de mannen deze legging liet dragen onder een short (zie verder), wat toevallig erg veel lijkt op de trend in de vrouwenmode om shorts en hotpants te combineren met nylons.

-    Korte shorts
Korte shorts waren opvallend veel aanwezig in Milaan. Dat het een zomercollectie betreft en dat mannen nu eenmaal minder opties hebben dan vrouwen, is echter geen verklaring.

De shorts worden heel casual gedragen, met een los (of openstaand) hemd of T-shirt. Sommige van die T-shirts hebben zo'n wijde V-hals dat een onthaarde, blote bast te zien is.



http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/17/9/0/media_xl_3763860.jpg?20100624150852


- Badpak

Armani deed een poging om de monokini voor mannen te lanceren, maar het is duidelijk dat geen enkele man zich daarin zal laten zien. De zwemshorts waren naar goede gewoonte kort en strak.



http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/5/1/4/media_xl_3764209.jpg?20100624172006


-    Sandalen

Sandalen voor mannen mogen weer, en dat bleek ook bij Dolce & Gabbana. Andere ontwerpers deden de mannen een soort mocassins aan.

-    Bloot, bloter, blootst
Over vrouwelijk naakt werden al vele pagina's volgeschreven. Elke zomer is het prijs: vrouwen is korte shorts, korte jurkjes, ieniemieniebikini's.

Maar ook mannen mogen van de ontwerpers heel wat laten zien. Liefst voorzien van een sixpack en zonder één haartje of vetrolletje. Mannendecolletés blijven ook alom tegenwoordig.






Handtassen overal
Tot spijt van vele mannen (en vrouwen), proberen ontwerpers al jaren de 'man bag' of handtas voor mannen te promoten.

De grote, rechtlijnige tassen in een weinig opvallend kleur worden gepusht bij Armani, Etro en Dolce en Gabbana, terwijl Prada kiest voor een nogal groot uitgevallen heuptasje.

Geen van beide zal volgende zomer waarschijnlijk doorbreken...



http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/6/2/5/media_xl_3764210.jpg?20100624172019




26-06-2010 om 23:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppen is een sport

Shoppen is een sport



Goed nieuws voor de echte fans: shoppen is best een sportieve bezigheid. Tot deze verrassende conclusie kwam Evy Gruyaert na een heus shoppingexperiment. Op vraag van Aquarius ging ze een uurtje shoppen met een stappenteller. Na afloop had ze maar liefst 2,75 km afgelegd en werd een vochtverlies van 0,6 l opgemeten.


Ook tijdens onze dagdagelijkse activiteiten verliezen we vocht en kunnen we te maken hebben met onvoldoende hydratatie. Zelfs als we niet sporten verliezen we per dag gemiddeld zo'n 2 à 3 liter vocht. Dit vochtverlies wordt veroorzaakt door 'uit het leven gegrepen' inspanningen zoals de kinderen naar school brengen, naar het werk stappen, stofzuigen of jawel, shoppen.     "Heerlijk om vast  te stellen dat shoppen ook een beetje sporten is. Zo kan ik het nuttige aan het aangename koppelen.", aldus Evy Gruyaert na afloop van het Aquarius experiment.


Shoppen maakt bijgevolg niet enkel de bankrekening, maar ook het lichaam lichter. Daarom organiseert Aquarius bij de start van de zomerkoopjes een shopping marathon in Antwerpen, Brugge en Hasselt. Benieuwd hoeveel stappen jij zet tijdens het shoppen?  Kom dan zeker naar het evenement op 1 juli om 11 uur op de Meir in Antwerpen. Evy Gruyaert deelt er stappentellers uit zodat iedereen kan bijhouden hoe sportief een alledaagse bezigheid als shoppen wel is.



26-06-2010 om 12:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soldenjager is bemiddelde dertiger met kinderen

Soldenjager is bemiddelde dertiger met kinderen



Het profiel van de Belgische soldenjager is een behoorlijk bemiddelde burger, tussen de 30 en 39 jaar, met kinderen. Dat blijkt uit een rondvraag van consumentenorganisatie Oivo. Gemiddeld gaan 4 op de 10 consumenten op koopjesjacht, in de zomer traditioneel iets meer dan in de winter, zo luidt het nog.


Kleding blijft de meest gekochte artikel in de koopjesperiode, al worden er tijdens de zomer meer dames-en kinderschoenen gekocht, sportief materiaal en kleine huishoudartikelen. Grote huishoudartikelen en hifi worden vooral in de winter aangeschaft.


Vorig jaar ging één op zes soldenjagers op zoek naar koopjes op het internet, dat is meer dan in 2008, maar de angst voor problemen met de betaling en levering blijft een hinderpaal. Eén vierde van de consumenten beperkte zich dan weer niet tot de Belgische winkels, maar gaat ook over de grens op koopjes jagen.


Een overgrote meerderheid (7 op 10) blijft ervan overtuigd dat de solden een goede periode is om zaakjes te doen, maar meer dan ooit laten consumenten zich leiden door de prijs vooraleer ze een aankoop doen. Daarnaast zijn meer consumenten dan vroeger extra waakzaam voor consumentenbedrog.



26-06-2010 om 11:09 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
25-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen kopen in hun leven 42 zonnebrillen

Vrouwen kopen in hun leven 42 zonnebrillen


http://img39.imageshack.us/img39/8677/zonnebril.jpg



Vrouwen kopen in hun hele leven zo'n 42 zonnebrillen. Dat blijkt uit een Britse studie.

Uit het onderzoek blijkt dat 40 procent van de vrouwelijke ondervraagden vier zonnebrillen van minstens 300 euro heeft. 21 procent koopt jaarlijks een nieuwe zonnebril.

Het zijn vooral jonge vrouwen tussen 20 en 30 jaar oud die het zomeraccessoire kopen. Van de ondervraagden koopt 8 procent elke drie maanden een nieuwe zonnebril en 11 procent spendeert er minstens 120 euro aan.
Mannen

Volgens de studie zijn ook mannen dol op zonnebrillen. Zo heeft 13 procent zeker drie brillen. De mannelijke ondervraagden geven wel minder geld uit dan de vrouwen: zij spenderen zo'n 90 euro per zonnebril.



25-06-2010 om 11:53 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentino gebruikt (graatmager) naakt

Valentino gebruikt (graatmager) naakt



Een nieuwe fotograaf voor de reclamefoto's doet een nieuwe wind waaien bij modehuis Valentino. David Sims werkte voor de najaarscampagne met een (graatmager) naakt model.

Veel is er niet te zien, maar je ziet wel duidelijk de supersmalle taille en de uitstekende botten van het model. Gek genoeg zijn de mode-experten vooral gechoqueerd door het naakte vlees, en niet door de staat van het model.

Dat is enigszins begrijpelijk als je andere campagnes van Valentino naast deze campagnefoto legt. De vorige beelden waren echte modebeelden: heel gemaakt, in de onnatuurlijke poses die deze foto's zo vaak kenmerkt. De modellen waren altijd stijlvol, gekleed en straalden luxe en rijkdom uit.

Dit campagnebeeld is helemaal anders. Het doet eerder denken aan een parfumreclame: het verkoopt eerder een gevoel, dan kleren. En de boodschap is duidelijk: (graatmagere) vrouwen die stijlvol willen verleiden, moeten Valentino kopen.

Of dit het noodlijdende modehuis ook uit het slop kan trekken is nog maar de vraag. Intern klinkt het dat er nog veel werk is, maar dat het de goede weg opgaat.



25-06-2010 om 00:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenkort elektronische brillen op de markt

Binnenkort elektronische brillen op de markt


http://img713.imageshack.us/img713/3627/elektronischebrillen.jpg


Er komen binnenkort elektronische brillen op de markt. Het gaat om exemplaren waarbij de scherpte van het zicht automatisch wordt aangepast.

De elektronische bril is speciaal ontwikkeld voor mensen die zowel bij- als verziend zijn. Zij dragen nu bifocale brillen waarbij twee verschillende lenzen in één glas zijn verwerkt. Dit heeft vaak heel wat nadelen. Zo is bijvoorbeeld de overgang tussen beide sterktes niet vloeiend.

De bril met autofocus kan aan dit nadeel een eind maken. De glazen van dit elektronische model zouden, met behulp van bewegingssensoren, automatisch worden aangepast aan verschillende situaties. De brildrager kan hierdoor afwisselend objecten dichtbij of veraf scherper zien.

Het Amerikaanse bedrijf PixelOptics is naar eigen zeggen al tien jaar bezig met het ontwikkelen van de bril. In de Verenigde Staten zou die dit jaar nog getest worden. (br.she)



24-06-2010 om 19:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esprit lijft Coco Rocha in

Esprit lijft Coco Rocha in


http://img28.imageshack.us/img28/4904/esprith.jpg



Esprit pakt voor zijn herfstvoorstelling weer uit met denderende namen. Onder andere Coco Rocha, Anne Vyalitsyna en Missy Raider stelen de show.

Dit najaar zullen de collectiebeelden van Esprit heel wat stof doen opwaaien. Niemand minder dan catwalkkoningin Coco Rocha en de topmodellen Anne Vyalitsyna en Missy Raider vullen de najaarscampagne van Esprit in. Rocha wordt ingelijfd voor de Esprit Collection terwijl Vyalitsyna en Raider het gezicht worden van de Esprit Casual-lijn. Wij konden alvast onze hand leggen op de allereerste collectiebeelden!



23-06-2010 om 22:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe schoonheidsingreep: kuiltjes in de wangen

Nieuwe schoonheidsingreep: kuiltjes in de wangen


Cheryl Cole.


Meer vrouwen willen kuiltjes in de wangen. Plastische chirurgen beweren dat de vraag alleen maar toeneemt. Britse specialisten reageren verontrustend over de zware ingreep.

Cheryl Cole en ook andere celebs hebben hun beauty mede te danken aan kuiltjes in de wangen. Dat zet onder meer Britse en Amerikaanse vrouwen aan om bij de plastische chirurg aan te kloppen. Op twee maanden tijd nam de vraag al met meer dan 11 procent toe. 


Britse specialisten zijn niet te spreken over de nieuwe trend en vinden het hoogst verontrustend. 'Designer kuiltjes', zoals ze genoemd worden, kunnen na een ernstige ingreep. Een stuk huid wordt uiteindelijk vastgenaaid aan de diepere huid, waardoor er een permanent litteken ontstaat. De gevolgen bij het ouder worden zijn niet gekend.


Niet enkel vrouwen ondergaan de ingreep, ook mannen willen de operatie nadat ze vaak door toenemend gezichtsvet hun kuiltjes zijn kwijtgeraakt.



23-06-2010 om 18:29 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modehuis Givenchy stopt Haute Couture modeshows

Modehuis Givenchy stopt Haute Couture modeshows


http://img375.imageshack.us/img375/3010/modehuisgivenchy.jpg



Het modehuis Givenchy  stopt met zijn Haute Couture modeshows. Volgens hoofontwerper Ricardo Tisci werkt een persoonlijke aanpak beter bij dit soort kledij.

"Mijn hoofdklanten willen de nodige privacy en zullen daardoor nooit aanwezig zijn op onze modeshows. Daarom hebben we besloten om onze shows af te lassen en enkel nog privé-voorstellingen te geven", aldus Tisci.

Volgens Tisci is de nieuwe aanpak niet echt kostenbesparend. "We geven zelfs 35% meer uit, omdat we nu de modellen meerdere keren moeten laten opdraven."  (br.she)



23-06-2010 om 00:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwarte jurkje blijft een succes


Zwarte jurkje blijft een succes



Mode is als een zee: trends komen en trends gaan, maar sommige trends blijven altijd bestaan. Neem het zwarte jurkje, in het Engels een 'little black dress' of LBD genoemd. Vrouwen, ook celebs, grijpen op verschillende momenten in hun leven terug naar het zwarte jurkje.


Gemiddeld blijft het jurkje zo'n 12 jaar hangen. Een kwart van de Britse vrouwen heeft al meer dan 15 jaar zo'n favoriete LBD, een op tien houdt het al meer dan 25 jaar vol.


Hoe kan het ook anders? Zo'n jurkje heeft het allemaal:  het is eenvoudig maar toch stijlvol, past bij verschillende gelegenheden, is vrouwelijk en sexy zonder opzichtig of vulgair te zijn en het gaat nooit uit de mode. Ook al is een andere stijl of een andere snit 'hipper', met een LBD kan je nooit de mist in gaan. 


Bovendien passen accessoires als schoenen en handtassen en zowat altijd bij, en kan je met je make-up en kapsel alle kanten uit.  Maar het grootste geheim van het zwarte jurkje is misschien wel dat je je er altijd sexy en glamoureus in voelt, terwijl je weet dat je nooit over- of underdressed zal zijn.


Dat wil evenwel niet zeggen dat vrouwen maar één LBD hebben. Ze houden en koesteren hun LBD dan wel, het houdt hen niet tegen van af en toe een nieuwe te kopen... cijfers daarover werden echter niet gepubliceerd.



22-06-2010 om 13:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week

Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week


http://img408.imageshack.us/img408/9914/tomnicon.jpg



Mannenmodel Tom Nicon, de nieuwe muze van het modehuis Burberry, pleegde zelfmoord door uit zijn appartement te springen. Het bericht werd zopas de wereld ingestuurd. Het model stond ingeschreven om te defileren tijdens de Fashion Show van Versace naar aanleiding van de modeweek in Milaan.


De modewereld reageert verslagen op het bericht. De jongen werkte ooit bij Burberry, Louis Vuitton, Versace en Hugo Boss. De dag van de zelfmoord, zou de jongen zelfs nog een pasbeurt hebben gehad. Donatelle Versace: "Niemand kon vermoeden dat Tom met zulke gedachten rondliep. Hij leek perfect normaal en kalm. We zijn allemaal verschrikkelijk triest".


De organisateren van de Milanese Fashion Week betreuren het overlijden en overwegen een herdenkingsmoment. De reden van het overlijden is nog onduidelijk. Geruchten doen de ronde dat de jongen al lange tijd depressief was, vooral na de breuk met zijn Italiaanse vriendin.



22-06-2010 om 10:59 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
21-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikkembergs stuurt modellen naar Zuid-Afrika

Bikkembergs stuurt modellen naar Zuid-Afrika





Dirk Bikkembergs heeft iets met voetballers, dat is al langer geweten. Net nu de modeweek in Milaan tegelijk plaatsvindt met het WK-feest, heeft de man een slimme oplossing bedacht om de twee te combineren. Hij stuurde zijn modellen naar de voet van de Tafelberg en liet hen ginds paraderen.







Dirk Bikkembergs organiseerde de fashion show voor de Men's Sport Couture Collection Spring/Summer 2011. De show zelf ging door in de buurt van de Tafelberg bij Kaapstad maar werd tegelijk via live streaming 15.000 kilometer verder vertoond op de Piazzza dell'Uomo in Milaan voor de Milan Men's Fashion Week.







Stoere binken paradeerden in comfortabele sport- en vrijetijdskleding. Kleur leek het motto, met knallende tinten als geel en groen.



http://img571.imageshack.us/img571/6653/bikkembergs.jpg




21-06-2010 om 11:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbalshirts van topdesigners voor fashionista's

Voetbalshirts van topdesigners voor fashionista's


Victor & Rolf


Designers bij onder meer ronkende namen als Viktor & Rolf, Lanvin en Hugo Boss waagden zich aan de creatie van een voetbalshirt in het kader van het WK.


Het tijdschrift Officiel sprak 32 toonaangevende designers aan om voor elk land dat deelneemt aan het WK een truitje te ontwerpen, dat meldt nu.nl. Designerduo DSquared ontwierp het Spaanse shirt, Marc Jacobs tekende het Deense en Sonia Rykiel liet haar creativiteit botvieren op het Franse truitje, dat meldt nu.nl. Dolce & Gabbana maakten dat van Italië, Viktor & Rolf dat van Nederland, Roberto Cavalli dat van Mexico en Hugo Boss  waagde zich aan het Duitse shirt.

De ontwerpen werden op 1 juni in Parijs geveild voor het goede doel. De opbrengst gaat naar patiënten met leukodystrofie, een ziekte aan het zenuwstelsel. Het shirt voor Paraguay, ontworpen door Lanvin, bracht het grootste bedrag in het laatje met 4200 euro.




21-06-2010 om 11:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwen de vergeten plekjes van je lichaam

Verwen de vergeten plekjes van je lichaam



De zomer is in aantocht en nu is het tijd om alle plekjes in je lichaam onder handen te nemen. Ook degene waar we niet altijd veel aandacht aan schenken. Een maskertje en een dagcrème mogen we dan al regelmatig gebruiken, de rug, voeten, knieën en ellebogen worden vaak vergeten.

Rug
Eenmaal straks de zon volop komt piepen, is een mooie rug zeer belangrijk. Vandaar is het nu de moment om aandacht aan je achterkant te schenken. Scrubben is een noodzaak. Gebruik een scrubborstel, speciaal voor de rug met lange arm en verwijder zo de dode huidcellen. Zo komen straks je rugspieren nog beter uit.


Bovenarmen
Niet enkel je lichaam, maar ook je bovenarmen verdienen aandacht.  Meestal wordt dat vergeten maar ontsierende kwabben staan echt niet bij dat mouwloos topje. De huid rond de bovenarmen is vaak droog, rood en gevoelig. Vandaar haal je beste een kalmerende scrub in huis, liefst op natuurlijke basis. Deze irriteert niet.


Knieën en ellebogen
Knieën en ellebogen zijn de meest droge en ruwe plekjes van je hele lichaam. Neem je een douche, maak je van de gelegenheid gebruik om hen extra aandacht te geven. Dat doe je met een grovere lichaamscrub die je flink inmasseert. Eenmaal afgedroogd, smeer je een rijke bodylotion op. Op een iets vochtige huid geeft een bodylotion extra hydratatie aan je lichaam.


Voeten
Eelt, vijand nummer vijf, kan met een zelfgemaakt papje te lijf worden gegaan. Smeer vermalen aspirine met warm water op de zolen. Zijn de zolen zeer hard, pureer het vruchtvlees van een papaja en meng dit met vier eetlepels kokosolie. Dit mengsel op de harde plekken smeren. Tien tot vijftien minuten laten intrekken en dan afwassen. Vervolgens met puimsteen de huid afwrijven. Spoel de voetjes af en smeer in met een vette crème.

Van scrubben worden je voeten heerlijk zacht. Laat ze eerst in lauwwarm water weken en scrub ze daarna met een scrubhandschoen en wat douchegel. Vergeet de randjes langs de nagels niet, want daar hopen de dode huidcellen zich op.

Twee keer per week een voetenbad met enkele druppels amandelolie doen wonderen. Na tien minuten afdrogen, voelen je voeten heerlijk zacht. Eén keer per week mag een badje met een scheutje olijfolie. Masseer je voeten daarna in met uiercrème.

De bloedsomloop kan je stimuleren door met de voeten over een kokosmat heen en weer te lopen.



19-06-2010 om 13:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gucci kiest voor Evan Rachel Wood

Gucci kiest voor Evan Rachel Wood


http://img46.imageshack.us/img46/8835/rachelwood0.jpg



De Amerikaanse actrice Evan Rachel Wood wordt het gezicht van de nieuwste Gucci-parfum. Het luxemerk heeft naar eigen zeggen bewust voor een onbekend gezicht gekozen.

"Ze is jong en ze is nieuw. We hebben bewust een keer voor een vrouw gekozen die nog niet teveel aandacht krijgt en niet al te bekend is, maar wel al heel invloedrijk. Haar ogen en haar gezicht zullen mensen van haar generatie zeker aanspreken, ik wilde voor dit project een fris gezicht", verklaart creatief directeur Frida Giannini.

De 22-jarige 'The Wrestler'-ster volgt onder meer Drew Barrymore op.



19-06-2010 om 11:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gisele Bundchen maakt comeback op catwalk


Gisele Bundchen maakt comeback op catwalk


http://img534.imageshack.us/img534/7821/giselebundcheny.jpg



Gisele Bundchen, het best betaalde model ter wereld, keerde zes maanden na haar zwangerschap terug naar de catwalk voor het Braziliaanse merk Colcci.

Het model verschijnt regelmatig op de Fashion Week in Sao Paulo, het grootste mode-evenement in Latijns-Amerika, maar moest afgelopen januari verstek geven door de geboorte van haar zoontje in december.

Met drie transparante outfits bewees het model  dat ze haar oude figuur terug heeft. "Ik was heel zenuwachtig, maar ik ben heel blij dat alles goed ging."



18-06-2010 om 11:09 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
17-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magische spiegel laat je kledij passen zonder gedoe

'Magische spiegel' laat je kledij passen zonder gedoe





Shoppen is leuk, je telkens in dat pashokje wurmen, je in en uit je outfit wringen is wat minder. De nieuwste generatie spiegels maakt kledij passen minder frustrerend, een computerscherm toont namelijk virtueel hoe je met de kledij staat, zonder dat je je moet uitkleden.


De 'Magic Mirror' staat je toe een aantal outfits in verschillende kleuren en stijlen te passen zonder dat je ook maar één kledingstuk aan of uit moet trekken. Het grote computerscherm met touch screen staat in contact met camera's die je uit alle hoeken filmen.  Deze zenden beelden naar de computer, die meteen de grootte en het geslacht van de klant bepaalt. De computer plakt dan het kledingstuk dat de klant koos op haar figuur, onderaan heb je keuze uit verschillende outfits. Je kunt ook een item nemen uit de rekken, een computerchip in het kledingstuk vertelt dan de computer welke stijl, maat en kleur het is. Dan verschijnt een beeld van de klant met dat kledingstuk aan.


De Magic Mirror werd ontwikkeld door het Britse bedrijf C-InStore en zou binnen drie maanden in de Britse winkels moeten staan. De uitvinding moet shoppers overtuigen naar echte winkels te gaan in plaats van hun outfits via het internet uit te kiezen. Duncan Clapman van C-InStore: "Het is een interactief middeltje dat echte voordelen heeft als het beperken van wachttijden voor klanten. Zeker voor mannen is het interessant, zij houden niet van kleding passen en dit zorgt voor minder gedoe."


De Britse journaliste Claire Coleman probeerde de spiegel uit, ze stond sceptisch tegenover de uitvinding, omdat je pas echt ziet hoe een kledingstuk je staat wanneer je het aanhebt. "Het nadeel van de spiegel is dat je jezelf enkel in 2D ziet, het lijkt een beetje op zo'n papieren poppetje waar je een jurkje opplakt. Het is wel de bedoeling dat in de toekomst een 3D versie op de markt komt, waardoor je de kledij mee met je lichaam beweegt. Het mag dan een 'gimmick' zijn, ik ben alvast verkocht." (br.hln)



17-06-2010 om 20:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!