Designers bij onder meer ronkende namen als
Viktor & Rolf, Lanvin en
Hugo Boss waagden zich aan de creatie van een voetbalshirt in het kader
van het WK.
Het
tijdschrift
Officiel sprak 32 toonaangevende designers aan om voor elk land dat
deelneemt aan het WK een truitje te ontwerpen, dat meldt nu.nl.
Designerduo DSquared ontwierp het Spaanse shirt, Marc Jacobs tekende het
Deense en Sonia Rykiel liet haar creativiteit botvieren op het Franse
truitje, dat meldt nu.nl. Dolce & Gabbana maakten dat van Italië,
Viktor & Rolf dat van Nederland, Roberto Cavalli dat van Mexico en
Hugo Boss waagde zich aan het Duitse shirt.
De ontwerpen werden
op 1 juni in Parijs geveild voor het goede doel. De opbrengst gaat naar
patiënten met leukodystrofie, een ziekte aan het zenuwstelsel. Het
shirt voor Paraguay, ontworpen door Lanvin, bracht het grootste bedrag
in het laatje met 4200 euro.
De zomer is in aantocht en nu is het tijd om alle plekjes in je
lichaam onder handen te nemen. Ook degene waar we niet altijd veel
aandacht aan schenken. Een maskertje en een dagcrème mogen we dan al
regelmatig gebruiken, de rug, voeten, knieën en ellebogen worden vaak
vergeten.
Rug Eenmaal straks de zon volop komt piepen, is een
mooie rug zeer belangrijk. Vandaar is het nu de moment om aandacht aan
je achterkant te schenken. Scrubben is een noodzaak. Gebruik een
scrubborstel, speciaal voor de rug met lange arm en verwijder zo de dode
huidcellen. Zo komen straks je rugspieren nog beter uit.
Bovenarmen
Niet enkel je lichaam, maar ook je bovenarmen verdienen
aandacht. Meestal wordt dat vergeten maar ontsierende kwabben staan
echt niet bij dat mouwloos topje. De huid rond de bovenarmen is vaak
droog, rood en gevoelig. Vandaar haal je beste een kalmerende scrub in
huis, liefst op natuurlijke basis. Deze irriteert niet.
Knieën
en ellebogen Knieën en ellebogen zijn de meest droge en
ruwe plekjes van je hele lichaam. Neem je een douche, maak je van de
gelegenheid gebruik om hen extra aandacht te geven. Dat doe je met een
grovere lichaamscrub die je flink inmasseert. Eenmaal afgedroogd, smeer
je een rijke bodylotion op. Op een iets vochtige huid geeft een
bodylotion extra hydratatie aan je lichaam.
Voeten Eelt,
vijand nummer vijf, kan met een zelfgemaakt papje te lijf worden
gegaan. Smeer vermalen aspirine met warm water op de zolen. Zijn de
zolen zeer hard, pureer het vruchtvlees van een papaja en meng dit met
vier eetlepels kokosolie. Dit mengsel op de harde plekken smeren. Tien
tot vijftien minuten laten intrekken en dan afwassen. Vervolgens met
puimsteen de huid afwrijven. Spoel de voetjes af en smeer in met een
vette crème.
Van scrubben worden je voeten heerlijk zacht. Laat
ze eerst in lauwwarm water weken en scrub ze daarna met een
scrubhandschoen en wat douchegel. Vergeet de randjes langs de nagels
niet, want daar hopen de dode huidcellen zich op.
Twee keer per
week een voetenbad met enkele druppels amandelolie doen wonderen. Na
tien minuten afdrogen, voelen je voeten heerlijk zacht. Eén keer per
week mag een badje met een scheutje olijfolie. Masseer je voeten daarna
in met uiercrème.
De bloedsomloop kan je stimuleren door met de
voeten over een kokosmat heen en weer te lopen.
De Amerikaanse actrice Evan Rachel Wood wordt het gezicht van de nieuwste Gucci-parfum. Het luxemerk heeft naar eigen zeggen bewust voor een onbekend gezicht gekozen.
"Ze is jong en ze is nieuw. We hebben bewust een keer voor een vrouw gekozen die nog niet teveel aandacht krijgt en niet al te bekend is, maar wel al heel invloedrijk. Haar ogen en haar gezicht zullen mensen van haar generatie zeker aanspreken, ik wilde voor dit project een fris gezicht", verklaart creatief directeur Frida Giannini.
De 22-jarige 'The Wrestler'-ster volgt onder meer Drew Barrymore op.
Gisele Bundchen, het best betaalde model
ter wereld, keerde zes maanden na haar zwangerschap terug naar de
catwalk voor het Braziliaanse merk Colcci.
Het model verschijnt
regelmatig op de Fashion Week in Sao Paulo, het grootste mode-evenement
in Latijns-Amerika, maar moest afgelopen januari verstek geven door de
geboorte van haar zoontje in december.
Met drie transparante
outfits bewees het model dat ze haar oude figuur terug heeft. "Ik was
heel zenuwachtig, maar ik ben heel blij dat alles goed ging."
Magische spiegel laat je kledij passen zonder gedoe
'Magische spiegel' laat je kledij passen zonder gedoe
Shoppen is leuk, je telkens in dat pashokje wurmen, je in en uit je
outfit wringen is wat minder. De nieuwste generatie spiegels maakt
kledij passen minder frustrerend, een computerscherm toont namelijk
virtueel hoe je met de kledij staat, zonder dat je je moet uitkleden.
De 'Magic Mirror' staat je toe een aantal
outfits in verschillende kleuren en stijlen te passen zonder dat je ook
maar één kledingstuk aan of uit moet trekken. Het grote computerscherm
met touch screen staat in contact met camera's die je uit alle hoeken
filmen. Deze zenden beelden naar de computer, die meteen de grootte en
het geslacht van de klant bepaalt. De computer plakt dan het kledingstuk
dat de klant koos op haar figuur, onderaan heb je keuze uit
verschillende outfits. Je kunt ook een item nemen uit de rekken, een
computerchip in het kledingstuk vertelt dan de computer welke stijl,
maat en kleur het is. Dan verschijnt een beeld van de klant met dat
kledingstuk aan.
De Magic Mirror
werd ontwikkeld door het Britse bedrijf C-InStore en zou binnen drie
maanden in de Britse winkels moeten staan. De uitvinding moet shoppers
overtuigen naar echte winkels te gaan in plaats van hun outfits via het
internet uit te kiezen. Duncan Clapman van C-InStore: "Het is een
interactief middeltje dat echte voordelen heeft als het beperken van
wachttijden voor klanten. Zeker voor mannen is het interessant, zij
houden niet van kleding passen en dit zorgt voor minder gedoe."
De
Britse journaliste Claire Coleman probeerde de spiegel uit, ze stond
sceptisch tegenover de uitvinding, omdat je pas echt ziet hoe een
kledingstuk je staat wanneer je het aanhebt. "Het nadeel van de spiegel
is dat je jezelf enkel in 2D ziet, het lijkt een beetje op zo'n papieren
poppetje waar je een jurkje opplakt. Het is wel de bedoeling dat in de
toekomst een 3D versie op de markt komt, waardoor je de kledij mee met
je lichaam beweegt. Het mag dan een 'gimmick' zijn, ik ben alvast
verkocht." (br.hln)
Het Modemuseum Hasselt schuwt geen enkel onderwerp. Na de ophefmakende tentoonstelling rondom topmodel Hannelore Knuts werpen ze zich nu op de religieuze kar met de tentoonstelling Devout/Divine - Mode vs Religie.
De expo Devout/Divine - Mode vs Religie focust zich op de relatie tussen hedendaagse mode en religie. Ook het gebruik en de vertaling van de religieuze symboliek in modeontwerper staat centraal. Tijdens de tentoonstelling kan je interessante interpretaties van de boerka, het bidmatje, habijten en nonnen zien.
Op de expo zijn er creaties van Rick Owens, Walter Van Beirendonck, A.F. Vandevorst, Manish Arora, Dries Van Noten, Raf Simons, Jean-Paul Gaultier, John Galliano en Christian Lacroix te zien.
Devout / Divine is vanaf 26 juni te bezichtigen in het Modemuseum in Hasselt.(br.she)
Het bikiniseizoen bezorgt dames stress in de zoektocht naar de
perfecte bikini of badpak. Ook zijn mening is daarbij niet
onbelangrijk. Modemagazine Marie Claire wilde het achterhalen, zijn
eerlijke opinie valt hier te lezen.
1. De driehoekige bikini Eén van de populaire
modellen, allicht omdat ook de minste hoeveelheid stof wordt gebruikt.
Niet geheel verwonderlijk: 74 procent van de heren is fan van het
'driehoekje met string'- ensemble. 26 procent vindt het te opzichtig
omdat het te weinig aan de verbeelding overlaat.
2.
De monokini. De huidige monokini heeft niets te maken met
blote borsten, wel met het ééndelig uitgesneden badpak. Met het
uiterlijk van een bikini, is het toch een badpak dat boven en onderstuk
met elkaar verbindt. Slechts 22 procent van de heren valt ervoor. De
andere 78 heren antwoordden: 'ik snap het ding niet".
3.
De klassieke bikini De favoriet van alle heren betreft de
klassieke, tweedelige bikini. Al wordt er meestal wat meer stof
gebruikt, scoort het ding opmerkelijk hoger bij 91 procent. Slechts 9
procent houdt niet van de snit.
4. De tankini Ontstaan
in de jaren '90, kent de tankini veel succes. En toch roept het
tweedelig zwempak gemengde gevoelens op bij de jongens. 53 procent houdt
van de look, 47 procent helemaal niet. Reden? Het lijkt alsof je een
t-shirt in het zwembad draagt.
5. Het ééndelig badpak Weinig
vrouwen kiezen voor het klassieke badpak, hoewel deze volop op de
catwalk wordt gesignaleerd. Ook bij heren kan het badpak bekoren. 65
procent verkiest de look, slechts 35 procent niet. De snit lijkt wel
belangrijk, vrouwlief mag geen Olympische plannen koesteren.
6.
De trendy bikini Alles wat in de mode is, bekoort vrouwen
meer. Dat geldt ook voor de trendy pakken, afgewerkt met studs, kralen
of andere accessories. Slechts 17 procent van de heren kan ze smaken, 83
procent vraagt zich af of versiersels eigenlijk in het water passen
Het Britse warenhuis Selfridges is uitgeroepen tot beste winkelketen ter wereld. De International Group of Department Stores en de International Association of Department Stores bekeken samen honderden winkelketens, maar verkozen uiteindelijk toch het aloude Selfridges.
Selfridges bestaat reeds sinds 1909 en draagt nog steeds dezelfde waarden en normen in het vaandel. "Klantenservice en vernieuwing zijn voor ons bijzonder belangrijk. We zijn verheugd om deze speciale prijs te winnen, het toont enkel maar aan dat kwaliteit en traditie werken", aldus Selfridges (br.she)
Goed nieuws voor festivalgangers. Met deze rubberen botten van Orange
Power Wellies sla je 2 vliegen in 1 klap: door te plenzen in de
regenplassen, kan je de gsm opladen.
De laarzen werden in Engeland gefabriceerd door Hunter in samenwerking
met Orange, de gsm-provider. Bedoeling is jongeren van laars en provider
te overtuigen door een hoogtechnologisch snufje in de nieuwe laars te
verstoppen dat tegelijk je gsm oplaadt.
Met elke stap dat je
neemt, wordt het mechanisme opgeladen. Wie even uitrust, kan de gsm op
de laars aansluiten met een volle batterij als gevolg. Excuses dat je
niet bereikbaar bent voor ma of pa zijn verleden tijd, tenzij de regen
het straks laat afweten natuurlijk. Voorlopig zijn de laarzen enkel op
Engelse festivals te koop.
Slip verbergt schaamlippen en voorkomt 'camel toe'
Slip verbergt schaamlippen en voorkomt 'camel toe'
De trend van de strakke skinny jeans en de leggings maakt dat hun broek
bij veel vrouwen niet goed zit, waardoor bij velen hun schaamlippen door
hun kledij te zien zijn. Een nieuwe slip, ontwikkeld door een
Amerikaans bedrijf, moet deze 'camel toe' voorkomen.
De camel toe is de nieuwste modeblunder, het kreeg
zelfs een scène bij Sex and the City 2. Charlotte draagt in de woestijn
een strakke broek en na een val is er plots een 'camel toe' bij haar te
zien. De nieuwe onderbroek, de Camelflage, voorkomt dat broeken te strak
kunnen zitten aan het kruis, waardoor een 'camel toe' onmogelijk, dat
meldt nu.nl. De slip heeft namelijk twee laagjes, wat een extra
bescherming biedt aan het kruis.
De
nieuwe slip moet vrouwen genoeg zelfvertrouwen geven om zorgeloos
skinny jeans, hotpants en leggings te dragen. Daarnaast moet het ook
degenen helpen die hun schaamlippen te groot vinden en overwegen een
plastische ingreep aan hun geslachtsorgaan te ondergaan. De slip geeft
dus een desigervagina zonder operatie. Je hebt keuze tussen een string en een gewone
slip.
Hoge hakken zijn niet langer een vrouwelijk gegeven. Meer mannen
lopen hooggehakt rond en dat mag gezien worden.
Hoge hakken maken dames slanker, langer en groter. Steeds meer boys
benijden deze eigenschappen en beginnen de voordelen van de hogere hak
in te zien. Al zijn er verschillen: de hakken ogen niet dun, maar
bestaan uit dikkere zolen. Een deel van de hak is zichtbaar, een ander
deel zit binnenin de schoen verborgen.
Hoge
hakken worden op grote schaal gedragen in de mode-industrie. Zo werden
ze gespot op heel wat Fashion Weeks, maar ook op feestjes, in clubs en
op andere evenementen vinden ze hun intrede. Hoge mannenhakken ogen
volgens kenners zowel mooi op een smalle spijkerbroek of op een formele
broek. Zolang ze maar te zien zijn.
Niet
enkel kleinere, status-zoekende heren als Karl Lagerfeld of Nicolas
Sarkozy, meten zich een hogere hak aan. Volgens ontwerper Marc Jacobs
hebben heel wat mannen eindelijk de smaak van het hakken dragen te
pakken. "Als ik hakken in een collectie opneem, probeer ik ze eerst
zelf uit. Ik draag ze onafgebroken, vaak 36 uur lang. Mijn team weet dat
en moet daar vaak om lachen. Maar comfort is niet het enige waarom ik
ze uitprobeer. Ik wil laten zien dat ik niet een vrouwenhater ben die
martelende schoenen ontwerpt. Hoge hakken zijn een keuze, een manier van
zijn, die ieder voor zich moet maken".
Vrouwen dragen het liefst omaondergoed, dit zijn comfortabele slips met
een hoge taille, dat blijkt uit de resultaten van de Amerikaanse
ondergoed awards 2010. Comfort primeert duidelijk boven
aantrekkelijkheid bij dames.
Meer
dan 30.000 kiezers verkozen omaslipjes tot het beste vrouwenondergoed.
In de categorie beha's won ook niet meteen het meest sexy model, de
award ging voor het eerst in vier jaar naar de sportbeha met gekruiste
rug. Ook bij de mannen scoorden traditionele boxershorts goed.
Jason Preston, de ex van Marc Jacobs, is niet mals voor de ontwerper. Volgens Preston is Marc Jacobs helemaal niet zo netjes als hij doet uitschijnen. Hij verzamelde alle roddels in een boek.
Drugs, seksschandalen en celebritynieuws. Dat is wat we van het nieuwe boek van Preston kunnen verwachten. Volgens de ex van Marc Jacobs leidt de ontwerper een erg turbulent leven, dat perfect verborgen wordt gehouden voor de pers door een team van persbedienden.
In het boek zouden ook enkele pittige roddels te vinden zijn over Lindsay Lohan, Naomi Campbell en Kate Moss, allemaal erg goede vrienden van Jacobs.
Het boek zou ondertussen een uitgever hebben gevonden en wordt eind dit jaar in de winkelrekken verwacht. (br.she)
Shakira en Mango ontwerpen samen T-shirts voor het WK
Shakira en Mango ontwerpen samen T-shirts voor het WK
Modeketen Mango heeft samen met zangeres Shakira een t-shirtcollectie
ontworpen die volledig is geïnspireerd op het komende WK en het FIFA
World Cup-liedje 'Waka Waka'. Het is de bedoeling om consumenten bewust
te maken van de problemen in Zuid-Afrika.
De vier T-shirts, waaronder twee voor vrouwen en twee voor mannen,
representeren de kracht, vitaliteit en energie van Afrika. Ze dragen de
slogan "Waka Waka" en "This time for Africa". Popster Shakira is nauw
betrokken bij het WK. Ze zal het liedje 'Waka Waka' namelijk ook zingen
tijdens de officiële openingsceremonie in Johannesburg op 10 juni.
De
integrale opbrengst van de verkoop gaat naar projecten in het onderwijs
in Zuid-Afrika, in samenwerking met Unicef en Shakira's eigen
organisatie Barefoot Foundation. Op tien juni zullen de T-shirts in de
winkelrekken liggen en kan je ze eveneens online bestellen.
Braziliaans topmodel Gisele
Bündchen tijdens een fotoshoot
Volgens de New York Times is topmodel Gisele Bündchen in Brazilië nog
steeds de norm. Dit betekent dat scouts in het land telkens op zoek
gaan naar knappe meisjes met een Europese achtergrond en een lichte
haar- en huidskleur. Hierdoor breken er weinig donkere Braziliaanse
modellen internationaal door.
Meisjes die een perfecte mix van een Duitse, Italiaanse en Slavische
achtergrond hebben, zijn erg gewild. Ze zijn van nature groot, erg slank
en hebben sluik haar en een bleke huidskleur. 70 procent van de
Brazilaanse modellen blijken uit dezelfde drie zuidelijke provincies te
komen.
Dit is echter totaal niet
representatief voor de rijke smeltkroes van het land. Er ontstaat op die
manier een enorme discrepantie tussen de gevarieerde schoonheid van de
binnenlandse smeltkroes en de beauty die door het land geëxporteerd
wordt naar de internationale catwalk.
Gelukkig
is de positie van mensen met een donkere huidskleur stilaan aan het
verbeteren. Zo is de donkere Marina Silva is in de race voor
presidentschap van het Zuid-Amerikaanse land. Ook is in de laatste tien
jaar het inkomen van de donkere Braziliaan met 40 procent gestegen.
Britse meisjes leren op school met hoge hakken te stappen
Britse meisjes leren op school met hoge hakken te
stappen
Tienermeisjes krijgen in Groot-Brittannië lessen betaald door de
overheid in wandelen met hoge hakken. Dit om hen klaar te stomen voor
hun latere carrière.
De
'Sexy Heels In The City'-cursus duurt zes weken en wordt gegeven in het
South Thames College in Londen, waardoor de belastingbetaler opdraait
voor de kosten. De lessen zijn bedoeld voor 16-jarige meisjes die voor
schoonheidsspecialiste studeren. Ze leren er ook hoe een designerhandtas
te dragen. Dit moet de jonge vrouwen zelfvertrouwen geven, hen
klaarstomen voor de zakenwereld en hun latere sociale leven.
"Hoe vroeger jonge vrouwen leren te wandelen met
hoge hakken, hoe beter dit voor hen is op lange termijn" aldus
ex-zangeres en lesgeefster Chyna Whyne, ze is geeft ook lessen in
Pilates en houding. "Ik lanceerde de cursus nadat ik de hele tijd lagere
rugpijn had door mijn hoge hakken." Een vertegenwoordiger van de school
zegt dat de cursus de houding en zelfvertrouwen van meisjes op een
leuke en luchtige manier verbetert, zo leren ze ook hoe blessures te
voorkomen. De 16-jarige studente Celina Mystery: "Sinds ik de cursus
volg, voel ik me veel zelfzekerder in mijn hoge hakken."
Deze
cursus zorgt voor heel wat ophef in Groot-Brittannië, critici noemen
het zinloos en een verspilling van tijd. "Dit is een idioot extraatje.
Mensen trainen voor hun latere carrière kan goed zijn, maar dit is
duidelijk geldverspilling waar de belastingbetaler voor opdraait", aldus
Matthew Elliott van de organisatie TaxPayers' Alliance.
De Amerikaanse kledingketen Urban Outfitters staat bekend om zijn
controversiële beslissingen. De T-shirt met opschrift 'Eet less' (eet
minder) zorgde voor zoveel ophef dat de keten besloot het van zijn
webshop te halen.
Urban
Outfitters is een modemerk dat bekend raakte dankzij de pikante beelden
van personeel die waren aanprijzen op de webshop. Ook zou de keten
lelijke verkopers ontslagen. Nu veroorzaakt Urban Outfitters een hetze
in de media met een controversieel shirt waarop 'Eat less' staat. Dit
zou volgens critici jonge meisjes aanzetten tot eetstoornissen en een
negatief zelfbeeld promoten. De reacties hierop zijn zo heftig dat het
kledingstuk niet langer te koop is via de webshop, het hangt wel nog in
de winkels in Amerika. Het kledingmerk verkocht al eerder T-shirts met
uitdagende teksten als 'Obama for yo mama'.
Net als je denkt dat Lady Gaga niet meer kan verbazen met haar bizarre
kledingkeuzes, verzint ze nog iets gekker dan het vorige. Zo
veroorzaakte ze verwarring in de luchthaven van Londen met haar schoenen
die erg leken op hoefijzers en gevaarlijk ogende outfit.
Gebroken
voet? Het nieuwste paar schoenen van Lady Gaga lijken
eerder een garantie op een gebroken enkel dan schoeisel. De zangeres
reisde er van Londen naar New York mee, ze raakte met haar lederen
playsuit bezet met studs en oversized handtas niet door de
metaaldetector, ook haar torenhoge plateauschoenen veroorzaakte
achterdocht bij het luchthavenpersoneel. Ze werd daarom grondig
onderzocht voor ze op het vliegtuig mocht.
Voor een normale
vrouw lijkt het onmogelijk op deze torenhoge stelten te wandelen, Lady
Gaga flaneerde er zonder problemen mee in de luchthaven van Londen.
Klik op de foto om een kijkje in haar kleerkast te nemen
Topmodellen horen er steeds piekfijn uit te zien, maar wie denkt dat de
dames hun kleding wereldwijd meezeulen, heeft het mis. Naomi Campbell
bijvoorbeeld beschikt over verschillende kasten in New York, Londen en
Moskou. Speciaal voor het tv-programma Oprah zette ze de deuren van haar
kledingkast in Moskou open. Naomi's
garderobe ziet er uiterst georganiseerd uit. Ze sorteert haar kleding
netjes en geeft labels aan de verschillende stukken. Voor haar is
organisatie zeer belangrijk, vooral als je veel reist. Fier toont ze
enkele ware collector's items, zoals de jurk van Alexander McQueen die
speciaal en uniek voor haar ontworpen blijkt. Ook tovert ze enkele
vintage stukken uit de kast waar ze uiterst fier op is.
Kwaliteit
primeert bij het topmodel, stukken die je vele jaren kan dragen en
tijdloos ogen, verdienen beslist een plaatsje.
Je ziet het knappe topmodel Doutzen Kroes bijna nooit op de catwalk
omdat ze niet in de kledij van de topdesigners voor de catwalkshows
past. Ze is niet graatmager omdat ze van het leven houdt, aldus het
model zelf. Doutzen
ijvert voor de afvoering van de huidige zogenaamde 'sample sizes' op de
catwalk, dat zijn de standaardmaten waarin couture gemaakt wordt. Het
model komt er altijd eerlijk voor uit dat ze dikker is dan de meeste
graatmagere modellen. Ze betreurt wel dat ze niet vaker gevraagd wordt
om op de catwalk te flaneren, maar ze is niet bereid hiervoor op
crashdieet te gaan, dat meldt De Telegraaf.nl.
Wanneer er een
show van Victoria's Secret in aantocht is, schrapt het lingeriemodel wel
brood, kaas en chocola van het menu. "Voor die shows moet ik hard
werken, omdat ik van nature niet graatmager ben. Ik eet wel gezond, maar
met mate."