Goed nieuws voor de echte fans: shoppen is best een sportieve
bezigheid. Tot deze verrassende conclusie kwam Evy Gruyaert na een heus
shoppingexperiment. Op vraag van Aquarius ging ze een uurtje shoppen met
een stappenteller. Na afloop had ze maar liefst 2,75 km afgelegd en
werd een vochtverlies van 0,6 l opgemeten.
Ook tijdens onze dagdagelijkse activiteiten verliezen we vocht en kunnen
we te maken hebben met onvoldoende hydratatie. Zelfs als we niet
sporten verliezen we per dag gemiddeld zo'n 2 à 3 liter vocht. Dit
vochtverlies wordt veroorzaakt door 'uit het leven gegrepen'
inspanningen zoals de kinderen naar school brengen, naar het werk
stappen, stofzuigen of jawel, shoppen. "Heerlijk om vast te stellen
dat shoppen ook een beetje sporten is. Zo kan ik het nuttige aan het
aangename koppelen.", aldus Evy Gruyaert na afloop van het Aquarius
experiment.
Shoppen maakt
bijgevolg niet enkel de bankrekening, maar ook het lichaam lichter.
Daarom organiseert Aquarius bij de start van de zomerkoopjes een
shopping marathon in Antwerpen, Brugge en Hasselt. Benieuwd hoeveel
stappen jij zet tijdens het shoppen? Kom dan zeker naar het evenement
op 1 juli om 11 uur op de Meir in Antwerpen. Evy Gruyaert deelt er
stappentellers uit zodat iedereen kan bijhouden hoe sportief een
alledaagse bezigheid als shoppen wel is.
Het profiel van de Belgische soldenjager is een behoorlijk bemiddelde
burger, tussen de 30 en 39 jaar, met kinderen. Dat blijkt uit een
rondvraag van consumentenorganisatie Oivo. Gemiddeld gaan 4 op de 10
consumenten op koopjesjacht, in de zomer traditioneel iets meer dan in
de winter, zo luidt het nog.
Kleding blijft de meest gekochte artikel in de koopjesperiode, al worden
er tijdens de zomer meer dames-en kinderschoenen gekocht, sportief
materiaal en kleine huishoudartikelen. Grote huishoudartikelen en hifi
worden vooral in de winter aangeschaft.
Vorig
jaar ging één op zes soldenjagers op zoek naar koopjes op het internet,
dat is meer dan in 2008, maar de angst voor problemen met de betaling
en levering blijft een hinderpaal. Eén vierde van de consumenten
beperkte zich dan weer niet tot de Belgische winkels, maar gaat ook over
de grens op koopjes jagen.
Een
overgrote meerderheid (7 op 10) blijft ervan overtuigd dat de solden
een goede periode is om zaakjes te doen, maar meer dan ooit laten
consumenten zich leiden door de prijs vooraleer ze een aankoop doen.
Daarnaast zijn meer consumenten dan vroeger extra waakzaam voor
consumentenbedrog.
Vrouwen kopen in hun hele leven zo'n 42 zonnebrillen. Dat blijkt uit een Britse studie.
Uit het onderzoek blijkt dat 40 procent van de vrouwelijke ondervraagden vier zonnebrillen van minstens 300 euro heeft. 21 procent koopt jaarlijks een nieuwe zonnebril.
Het zijn vooral jonge vrouwen tussen 20 en 30 jaar oud die het zomeraccessoire kopen. Van de ondervraagden koopt 8 procent elke drie maanden een nieuwe zonnebril en 11 procent spendeert er minstens 120 euro aan. Mannen
Volgens de studie zijn ook mannen dol op zonnebrillen. Zo heeft 13 procent zeker drie brillen. De mannelijke ondervraagden geven wel minder geld uit dan de vrouwen: zij spenderen zo'n 90 euro per zonnebril.
Een nieuwe fotograaf voor de reclamefoto's doet een nieuwe wind
waaien bij modehuis Valentino. David Sims werkte voor de najaarscampagne
met een (graatmager) naakt model.
Veel is er niet te zien, maar je ziet wel duidelijk de supersmalle
taille en de uitstekende botten van het model. Gek genoeg zijn de
mode-experten vooral gechoqueerd door het naakte vlees, en niet door de
staat van het model.
Dat is enigszins begrijpelijk als je andere
campagnes van Valentino naast deze campagnefoto legt. De vorige beelden
waren echte modebeelden: heel gemaakt, in de onnatuurlijke poses die
deze foto's zo vaak kenmerkt. De modellen waren altijd stijlvol, gekleed
en straalden luxe en rijkdom uit.
Dit campagnebeeld is helemaal
anders. Het doet eerder denken aan een parfumreclame: het verkoopt
eerder een gevoel, dan kleren. En de boodschap is duidelijk:
(graatmagere) vrouwen die stijlvol willen verleiden, moeten Valentino
kopen.
Of dit het noodlijdende modehuis ook uit het slop kan
trekken is nog maar de vraag. Intern klinkt het dat er nog veel werk is,
maar dat het de goede weg opgaat.
Er komen binnenkort elektronische brillen op de markt. Het gaat om exemplaren waarbij de scherpte van het zicht automatisch wordt aangepast.
De elektronische bril is speciaal ontwikkeld voor mensen die zowel bij- als verziend zijn. Zij dragen nu bifocale brillen waarbij twee verschillende lenzen in één glas zijn verwerkt. Dit heeft vaak heel wat nadelen. Zo is bijvoorbeeld de overgang tussen beide sterktes niet vloeiend.
De bril met autofocus kan aan dit nadeel een eind maken. De glazen van dit elektronische model zouden, met behulp van bewegingssensoren, automatisch worden aangepast aan verschillende situaties. De brildrager kan hierdoor afwisselend objecten dichtbij of veraf scherper zien.
Het Amerikaanse bedrijf PixelOptics is naar eigen zeggen al tien jaar bezig met het ontwikkelen van de bril. In de Verenigde Staten zou die dit jaar nog getest worden. (br.she)
Esprit pakt voor zijn herfstvoorstelling weer uit met denderende namen. Onder andere Coco Rocha, Anne Vyalitsyna en Missy Raider stelen de show.
Dit najaar zullen de collectiebeelden van Esprit heel wat stof doen opwaaien. Niemand minder dan catwalkkoningin Coco Rocha en de topmodellen Anne Vyalitsyna en Missy Raider vullen de najaarscampagne van Esprit in. Rocha wordt ingelijfd voor de Esprit Collection terwijl Vyalitsyna en Raider het gezicht worden van de Esprit Casual-lijn. Wij konden alvast onze hand leggen op de allereerste collectiebeelden!
Meer vrouwen willen kuiltjes in de wangen. Plastische chirurgen
beweren dat de vraag alleen maar toeneemt. Britse specialisten reageren
verontrustend over de zware ingreep.
Cheryl Cole en ook andere celebs hebben hun beauty mede te danken aan
kuiltjes in de wangen. Dat zet onder meer Britse en Amerikaanse vrouwen
aan om bij de plastische chirurg aan te kloppen. Op twee maanden tijd
nam de vraag al met meer dan 11 procent toe.
Britse
specialisten zijn niet te spreken over de nieuwe trend en vinden het
hoogst verontrustend. 'Designer kuiltjes', zoals ze genoemd worden,
kunnen na een ernstige ingreep. Een stuk huid wordt uiteindelijk
vastgenaaid aan de diepere huid, waardoor er een permanent litteken
ontstaat. De gevolgen bij het ouder worden zijn niet gekend.
Niet
enkel vrouwen ondergaan de ingreep, ook mannen willen de operatie nadat
ze vaak door toenemend gezichtsvet hun kuiltjes zijn kwijtgeraakt.
Het modehuis Givenchy stopt met zijn Haute Couture modeshows. Volgens hoofontwerper Ricardo Tisci werkt een persoonlijke aanpak beter bij dit soort kledij.
"Mijn hoofdklanten willen de nodige privacy en zullen daardoor nooit aanwezig zijn op onze modeshows. Daarom hebben we besloten om onze shows af te lassen en enkel nog privé-voorstellingen te geven", aldus Tisci.
Volgens Tisci is de nieuwe aanpak niet echt kostenbesparend. "We geven zelfs 35% meer uit, omdat we nu de modellen meerdere keren moeten laten opdraven." (br.she)
Mode is als een zee: trends
komen en trends gaan, maar sommige trends
blijven altijd bestaan. Neem het zwarte jurkje, in het Engels een
'little black dress' of LBD genoemd. Vrouwen, ook celebs, grijpen op
verschillende momenten in hun leven terug naar het zwarte jurkje.
Gemiddeld blijft het jurkje zo'n 12 jaar hangen. Een kwart van de
Britse
vrouwen heeft al meer dan 15 jaar zo'n favoriete LBD, een op tien houdt
het al meer dan 25 jaar vol.
Hoe
kan het ook anders? Zo'n jurkje heeft het allemaal: het is eenvoudig
maar toch stijlvol, past bij verschillende gelegenheden, is vrouwelijk
en sexy zonder opzichtig of vulgair te zijn en het gaat nooit uit de
mode. Ook al is een andere stijl of een andere snit 'hipper', met een
LBD kan je nooit de mist in gaan.
Bovendien
passen
accessoires als schoenen en handtassen en zowat altijd bij, en
kan je met je make-up en kapsel alle kanten uit. Maar het grootste
geheim van het zwarte jurkje is misschien wel dat je je er altijd sexy
en glamoureus in voelt, terwijl je weet dat je nooit over- of
underdressed zal zijn.
Dat wil
evenwel niet zeggen dat vrouwen maar één LBD hebben. Ze houden en
koesteren hun LBD dan wel, het houdt hen niet tegen van af en toe een
nieuwe te kopen... cijfers daarover werden echter niet gepubliceerd.
Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week
Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week
Mannenmodel Tom Nicon, de nieuwe muze van het modehuis Burberry, pleegde
zelfmoord door uit zijn appartement te springen. Het bericht werd zopas
de wereld ingestuurd. Het model stond ingeschreven om te defileren
tijdens de Fashion Show van Versace naar aanleiding van de modeweek in
Milaan.
De modewereld reageert
verslagen op het bericht. De jongen werkte ooit bij Burberry, Louis
Vuitton, Versace en Hugo Boss. De dag van de zelfmoord, zou de jongen
zelfs nog een pasbeurt hebben gehad. Donatelle Versace: "Niemand kon
vermoeden dat Tom met zulke gedachten rondliep. Hij leek perfect normaal
en kalm. We zijn allemaal verschrikkelijk triest".
De
organisateren van de Milanese Fashion Week betreuren het overlijden en
overwegen een herdenkingsmoment. De reden van het overlijden is nog
onduidelijk. Geruchten doen de ronde dat de jongen al lange tijd
depressief was, vooral na de breuk met zijn Italiaanse vriendin.
Dirk Bikkembergs heeft iets met voetballers, dat is al langer geweten.
Net nu de modeweek in Milaan tegelijk plaatsvindt met het WK-feest,
heeft de man een slimme oplossing bedacht om de twee te combineren. Hij
stuurde zijn modellen naar de voet van de Tafelberg en liet hen ginds
paraderen.
Dirk Bikkembergs
organiseerde de fashion show voor de Men's Sport Couture Collection
Spring/Summer 2011. De show zelf ging door in de buurt van de Tafelberg
bij Kaapstad maar werd tegelijk via live streaming 15.000 kilometer
verder vertoond op de Piazzza dell'Uomo in Milaan voor de Milan Men's
Fashion Week.
Stoere binken
paradeerden in comfortabele sport- en vrijetijdskleding. Kleur leek het
motto, met knallende tinten als geel en groen.
Designers bij onder meer ronkende namen als
Viktor & Rolf, Lanvin en
Hugo Boss waagden zich aan de creatie van een voetbalshirt in het kader
van het WK.
Het
tijdschrift
Officiel sprak 32 toonaangevende designers aan om voor elk land dat
deelneemt aan het WK een truitje te ontwerpen, dat meldt nu.nl.
Designerduo DSquared ontwierp het Spaanse shirt, Marc Jacobs tekende het
Deense en Sonia Rykiel liet haar creativiteit botvieren op het Franse
truitje, dat meldt nu.nl. Dolce & Gabbana maakten dat van Italië,
Viktor & Rolf dat van Nederland, Roberto Cavalli dat van Mexico en
Hugo Boss waagde zich aan het Duitse shirt.
De ontwerpen werden
op 1 juni in Parijs geveild voor het goede doel. De opbrengst gaat naar
patiënten met leukodystrofie, een ziekte aan het zenuwstelsel. Het
shirt voor Paraguay, ontworpen door Lanvin, bracht het grootste bedrag
in het laatje met 4200 euro.
De zomer is in aantocht en nu is het tijd om alle plekjes in je
lichaam onder handen te nemen. Ook degene waar we niet altijd veel
aandacht aan schenken. Een maskertje en een dagcrème mogen we dan al
regelmatig gebruiken, de rug, voeten, knieën en ellebogen worden vaak
vergeten.
Rug Eenmaal straks de zon volop komt piepen, is een
mooie rug zeer belangrijk. Vandaar is het nu de moment om aandacht aan
je achterkant te schenken. Scrubben is een noodzaak. Gebruik een
scrubborstel, speciaal voor de rug met lange arm en verwijder zo de dode
huidcellen. Zo komen straks je rugspieren nog beter uit.
Bovenarmen
Niet enkel je lichaam, maar ook je bovenarmen verdienen
aandacht. Meestal wordt dat vergeten maar ontsierende kwabben staan
echt niet bij dat mouwloos topje. De huid rond de bovenarmen is vaak
droog, rood en gevoelig. Vandaar haal je beste een kalmerende scrub in
huis, liefst op natuurlijke basis. Deze irriteert niet.
Knieën
en ellebogen Knieën en ellebogen zijn de meest droge en
ruwe plekjes van je hele lichaam. Neem je een douche, maak je van de
gelegenheid gebruik om hen extra aandacht te geven. Dat doe je met een
grovere lichaamscrub die je flink inmasseert. Eenmaal afgedroogd, smeer
je een rijke bodylotion op. Op een iets vochtige huid geeft een
bodylotion extra hydratatie aan je lichaam.
Voeten Eelt,
vijand nummer vijf, kan met een zelfgemaakt papje te lijf worden
gegaan. Smeer vermalen aspirine met warm water op de zolen. Zijn de
zolen zeer hard, pureer het vruchtvlees van een papaja en meng dit met
vier eetlepels kokosolie. Dit mengsel op de harde plekken smeren. Tien
tot vijftien minuten laten intrekken en dan afwassen. Vervolgens met
puimsteen de huid afwrijven. Spoel de voetjes af en smeer in met een
vette crème.
Van scrubben worden je voeten heerlijk zacht. Laat
ze eerst in lauwwarm water weken en scrub ze daarna met een
scrubhandschoen en wat douchegel. Vergeet de randjes langs de nagels
niet, want daar hopen de dode huidcellen zich op.
Twee keer per
week een voetenbad met enkele druppels amandelolie doen wonderen. Na
tien minuten afdrogen, voelen je voeten heerlijk zacht. Eén keer per
week mag een badje met een scheutje olijfolie. Masseer je voeten daarna
in met uiercrème.
De bloedsomloop kan je stimuleren door met de
voeten over een kokosmat heen en weer te lopen.
De Amerikaanse actrice Evan Rachel Wood wordt het gezicht van de nieuwste Gucci-parfum. Het luxemerk heeft naar eigen zeggen bewust voor een onbekend gezicht gekozen.
"Ze is jong en ze is nieuw. We hebben bewust een keer voor een vrouw gekozen die nog niet teveel aandacht krijgt en niet al te bekend is, maar wel al heel invloedrijk. Haar ogen en haar gezicht zullen mensen van haar generatie zeker aanspreken, ik wilde voor dit project een fris gezicht", verklaart creatief directeur Frida Giannini.
De 22-jarige 'The Wrestler'-ster volgt onder meer Drew Barrymore op.
Gisele Bundchen, het best betaalde model
ter wereld, keerde zes maanden na haar zwangerschap terug naar de
catwalk voor het Braziliaanse merk Colcci.
Het model verschijnt
regelmatig op de Fashion Week in Sao Paulo, het grootste mode-evenement
in Latijns-Amerika, maar moest afgelopen januari verstek geven door de
geboorte van haar zoontje in december.
Met drie transparante
outfits bewees het model dat ze haar oude figuur terug heeft. "Ik was
heel zenuwachtig, maar ik ben heel blij dat alles goed ging."
Magische spiegel laat je kledij passen zonder gedoe
'Magische spiegel' laat je kledij passen zonder gedoe
Shoppen is leuk, je telkens in dat pashokje wurmen, je in en uit je
outfit wringen is wat minder. De nieuwste generatie spiegels maakt
kledij passen minder frustrerend, een computerscherm toont namelijk
virtueel hoe je met de kledij staat, zonder dat je je moet uitkleden.
De 'Magic Mirror' staat je toe een aantal
outfits in verschillende kleuren en stijlen te passen zonder dat je ook
maar één kledingstuk aan of uit moet trekken. Het grote computerscherm
met touch screen staat in contact met camera's die je uit alle hoeken
filmen. Deze zenden beelden naar de computer, die meteen de grootte en
het geslacht van de klant bepaalt. De computer plakt dan het kledingstuk
dat de klant koos op haar figuur, onderaan heb je keuze uit
verschillende outfits. Je kunt ook een item nemen uit de rekken, een
computerchip in het kledingstuk vertelt dan de computer welke stijl,
maat en kleur het is. Dan verschijnt een beeld van de klant met dat
kledingstuk aan.
De Magic Mirror
werd ontwikkeld door het Britse bedrijf C-InStore en zou binnen drie
maanden in de Britse winkels moeten staan. De uitvinding moet shoppers
overtuigen naar echte winkels te gaan in plaats van hun outfits via het
internet uit te kiezen. Duncan Clapman van C-InStore: "Het is een
interactief middeltje dat echte voordelen heeft als het beperken van
wachttijden voor klanten. Zeker voor mannen is het interessant, zij
houden niet van kleding passen en dit zorgt voor minder gedoe."
De
Britse journaliste Claire Coleman probeerde de spiegel uit, ze stond
sceptisch tegenover de uitvinding, omdat je pas echt ziet hoe een
kledingstuk je staat wanneer je het aanhebt. "Het nadeel van de spiegel
is dat je jezelf enkel in 2D ziet, het lijkt een beetje op zo'n papieren
poppetje waar je een jurkje opplakt. Het is wel de bedoeling dat in de
toekomst een 3D versie op de markt komt, waardoor je de kledij mee met
je lichaam beweegt. Het mag dan een 'gimmick' zijn, ik ben alvast
verkocht." (br.hln)
Het Modemuseum Hasselt schuwt geen enkel onderwerp. Na de ophefmakende tentoonstelling rondom topmodel Hannelore Knuts werpen ze zich nu op de religieuze kar met de tentoonstelling Devout/Divine - Mode vs Religie.
De expo Devout/Divine - Mode vs Religie focust zich op de relatie tussen hedendaagse mode en religie. Ook het gebruik en de vertaling van de religieuze symboliek in modeontwerper staat centraal. Tijdens de tentoonstelling kan je interessante interpretaties van de boerka, het bidmatje, habijten en nonnen zien.
Op de expo zijn er creaties van Rick Owens, Walter Van Beirendonck, A.F. Vandevorst, Manish Arora, Dries Van Noten, Raf Simons, Jean-Paul Gaultier, John Galliano en Christian Lacroix te zien.
Devout / Divine is vanaf 26 juni te bezichtigen in het Modemuseum in Hasselt.(br.she)
Het bikiniseizoen bezorgt dames stress in de zoektocht naar de
perfecte bikini of badpak. Ook zijn mening is daarbij niet
onbelangrijk. Modemagazine Marie Claire wilde het achterhalen, zijn
eerlijke opinie valt hier te lezen.
1. De driehoekige bikini Eén van de populaire
modellen, allicht omdat ook de minste hoeveelheid stof wordt gebruikt.
Niet geheel verwonderlijk: 74 procent van de heren is fan van het
'driehoekje met string'- ensemble. 26 procent vindt het te opzichtig
omdat het te weinig aan de verbeelding overlaat.
2.
De monokini. De huidige monokini heeft niets te maken met
blote borsten, wel met het ééndelig uitgesneden badpak. Met het
uiterlijk van een bikini, is het toch een badpak dat boven en onderstuk
met elkaar verbindt. Slechts 22 procent van de heren valt ervoor. De
andere 78 heren antwoordden: 'ik snap het ding niet".
3.
De klassieke bikini De favoriet van alle heren betreft de
klassieke, tweedelige bikini. Al wordt er meestal wat meer stof
gebruikt, scoort het ding opmerkelijk hoger bij 91 procent. Slechts 9
procent houdt niet van de snit.
4. De tankini Ontstaan
in de jaren '90, kent de tankini veel succes. En toch roept het
tweedelig zwempak gemengde gevoelens op bij de jongens. 53 procent houdt
van de look, 47 procent helemaal niet. Reden? Het lijkt alsof je een
t-shirt in het zwembad draagt.
5. Het ééndelig badpak Weinig
vrouwen kiezen voor het klassieke badpak, hoewel deze volop op de
catwalk wordt gesignaleerd. Ook bij heren kan het badpak bekoren. 65
procent verkiest de look, slechts 35 procent niet. De snit lijkt wel
belangrijk, vrouwlief mag geen Olympische plannen koesteren.
6.
De trendy bikini Alles wat in de mode is, bekoort vrouwen
meer. Dat geldt ook voor de trendy pakken, afgewerkt met studs, kralen
of andere accessories. Slechts 17 procent van de heren kan ze smaken, 83
procent vraagt zich af of versiersels eigenlijk in het water passen
Het Britse warenhuis Selfridges is uitgeroepen tot beste winkelketen ter wereld. De International Group of Department Stores en de International Association of Department Stores bekeken samen honderden winkelketens, maar verkozen uiteindelijk toch het aloude Selfridges.
Selfridges bestaat reeds sinds 1909 en draagt nog steeds dezelfde waarden en normen in het vaandel. "Klantenservice en vernieuwing zijn voor ons bijzonder belangrijk. We zijn verheugd om deze speciale prijs te winnen, het toont enkel maar aan dat kwaliteit en traditie werken", aldus Selfridges (br.she)
Goed nieuws voor festivalgangers. Met deze rubberen botten van Orange
Power Wellies sla je 2 vliegen in 1 klap: door te plenzen in de
regenplassen, kan je de gsm opladen.
De laarzen werden in Engeland gefabriceerd door Hunter in samenwerking
met Orange, de gsm-provider. Bedoeling is jongeren van laars en provider
te overtuigen door een hoogtechnologisch snufje in de nieuwe laars te
verstoppen dat tegelijk je gsm oplaadt.
Met elke stap dat je
neemt, wordt het mechanisme opgeladen. Wie even uitrust, kan de gsm op
de laars aansluiten met een volle batterij als gevolg. Excuses dat je
niet bereikbaar bent voor ma of pa zijn verleden tijd, tenzij de regen
het straks laat afweten natuurlijk. Voorlopig zijn de laarzen enkel op
Engelse festivals te koop.