Na twintig jaar is de bandeau-bikini, waarbij het bovenstuk als een band rond de borsten wordt gedragen, weer helemaal terug. Het grote voordeel van deze bikini is dat je schouders egaal bruinen.
Opvallend is ze wel, de nieuwste reclamecampagne van Sloggi, al is
het niet de bedoeling dat we de drie tourklassementen met rode
bolletjes, groene of gele slip straks aantrekken. De niemandalletjes
zijn immers niet te koop.
Tour de Sloggi, zo luidt de nieuwste campagne langs de Vlaamse wegen.
Meer dan de gemiddelde autobestuurder uit zijn concentratie brengen,
doen ze niet. De bevallige dames dragen de tourkleuren louter als
infocampagne.
Het is niet de
bedoeling dat Vlaamse vrouwen dit dragen, zo luidt het eensgezind bij
Sloggi. Vlaamse dames dragen, volgens de fabrikant, liefst wit en zwart.
Tijdens de zomer verkiezen we vleeskleurige slips maar zeker geen
kleurtjes. (br.hln)
Sex and the City bezorgt dames een financiële kater
Sex and the City bezorgt dames een financiële kater
De nieuwste Sex and the City film doet wat met vrouwen en hun
bankrekening. In Amerika zijn er volop zelfhulpboeken over financiële
problemen te koop, nadat vrouwen zich net als de hoofdpersonages, in
dure designerspullen willen steken. De auteurs van de zelfhulpboeken
zijn journalisten die allen shopverslaafd raakten.
De vrouwen in Sex and the City geven niet meteen het beste voorbeeld:
elke avond uit eten gaan, overnachten in de beste hotels, rondlopen met
de duurste designershoes en pronken in de prachtigste gewaden. Het doet
de modale vrouw watertanden en grijpen naar nieuwe, exclusieve
outfits.
Voorbeelden Eén van de te beklagen
dames betreft de Amerikaanse Washington Post-journaliste Nancy Trejos.
Naar het voorbeeld van collega-schrijfster Carrie dweilde ze de
designerwinkels af en maakte ze hopen schulden. Uiteindelijk dienden
haar ouders de dame uit de financiële nood te helpen.
Ook
modejournaliste Avis Cardella raakte shopverslaafd en schreef er een
boek over 'Memoirs of a Shopping Addict'. Door de SATC reeks leek
shoppen bijna een vorm van feminisme.
"In SATC hoort shoppen en
designeroutfits bij het dagelijks leven. Het sprak de assepoes in ons
aan", geeft Catey Hill, ook één van de auteurs, aan. ""Hoogtijd om ons
enkel te concentreren op de plot van de serie en niet op de pracht en
praal dat er rondhangt. SATC heeft niets met de realiteit te maken".
Een handtas is het heiligdom
van een vrouw. Het maakt haar outfit,
maar zorgt er tegelijk voor dat ze alles wat ze nodig heeft en nodig zou
kunnen hebben bij zich heeft. De totale waarde van de inhoud van zo'n
handtas wordt (inclusief tas) geschat op 423 euro. Alle (Britse) vrouwen
samen hebben zo'n 8,6 miljard euro aan hun schouder hangen.
De handtas zelf is gemiddeld 63 euro waard. De portemonnee kostte 36
euro, en bevat 34 euro, de gsm is goed voor 130 euro en de mp3-speler
kostte 48 euro. Make-up, zonnebril en agenda zijn nog eens goed voor
respectievelijk 22, 31 en 49 euro. Een op twintig vrouwen bewaart een
designerzonnebril (120 euro) in de handtas. Gemiddeld dragen vrouwen
drie kredietkaarten mee, zo'n vijf procent heeft er meer dan tien.
60
procent bewaart er documenten met naam en
adres, samen met huis- en autosleutels. 71 procent steekt ook hun
paspoort of rijbewijs in de handtas.
Ongeveer 18 procent van de
vrouwen is haar handtas al eens kwijtgeraakt, door te verliezen of door
diefstal. Vijf procent van de vrouwen kreeg daardoor te maken met
identiteitsdiefstal.
De studie werd
uitgevoerd door de website itsmyid.co.uk, die beschermende hoesjes voor
paspoorten maken. "Wij denken dat 423 euro een conservatieve schatting
is. Ook mogen we de spullen met emotionele waarde, zoals foto's, niet
vergeten. Bij diefstal worden deze maar zelfden terugbezorgd", aldus
Victoria Barrett.
Barrett wijst
er ook op dat de kost van een gestolen handtas hoger is dan het lijkt.
"Er is de waarde van alles dat je kwijt bent, plus alle kosten om de
gestolen spullen, zoals rijbewijs en sleutels, te vervangen."
De koningin onder de schoenen: goud, diamanten en roze kussentjes
De koningin onder de schoenen: goud, diamanten en roze
kussentjes
Schoenen met een torenhoge hak blijven vrouwen bekoren, maar ééntje
kan zich toch wel koningin van de schoenen kronen. Een pump gemaakt uit
goud, afgezet met diamanten en voorzien van roze kussentjes om de voeten
te ontlasten.
De designer is niet de wereldberoemde Manolo Blahnik of de immens
populaire Christian Louboutin. Juwelier House of Borgezie zit achter het
ontwerp, dat toepasselijk 'Eternal Diamond stiletto' werd genoemd.
De schoen werd bedacht door de Britse
juwelenontwerper Christopher Michael Shellis en is gemaakt van 2.200
briljant gesneden diamanten, in totaal goed voor 30 karaat. Drie jaar is
er aan de stiletto gewerkt. Minstens 113.000 euro moet je voor de
schoentjes neertellen (zo zegt de website), en de sterren staan al in de
rij.
Shellis noemt zijn 'schoen'
liever 'een juweeltje'. "Om dit te maken moest ik het fundamentele
principe van de klassieke stiletto helemaal herdenken. Het is dan ook
eerder een juweel dan een schoen, die kan gedragen worden als de
ultieme, vrouwelijke versiering.
Bij de schoen hoort een
garantie van duizend jaar - voor als een diamantje of twee zou loskomen.
Een
schitterend juweeltje voor bals, sterrenhuwelijken en de rode loper.
Het mag dan wel 30 graden buiten zijn, stiekem kijken we met She reeds uit naar de nieuwe wintermode. En die belooft er eentje met heel wat verzorgende eigenschappen te worden.
Het modemerk Wolford pakt dit najaar uit met twee wel erg opvallende panty's. Zo vind je een glanzende panty die dankzij de aanwezige microcapsules cellulitis bestrijdt, maar het echte innoverende karakter vind je pas bij de Hydra Care. In die panty zitten namelijk hydraterende bestanddelen die je benen enkele uren intens hydrateren en zo die doffe, uitgedroogde winterhuid tegengaat.
De panty's zijn vanaf september verkrijgbaar vanaf 26 euro. (br.hln)
Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt
Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt
Tao Okamoto mocht vorig jaar al eens aantreden voor de wintercampagne van het modehuis Ralph Lauren, maar haalt nu pas alle kranten met de nieuwste campagne voor de bekende poloshirts van het modehuis. Het model werd namelijk bijzonder onnatuurlijk dun gemaakt met behulp van het fotobewerkingsprogramma Photoshop.
Ralph Lauren beging eerder al grove Photoshop-fouten door modellen als Filippa Hamilton en Valentino Zalvaeva een uiterst dunne wespentaille aan te meten via het pc-programma. Volgens insiders ziet Ralph Lauren nu eenmaal graag extreem magere vrouwen, en moeten zijn modellen dat ook uitstralen.
De bewerkte foto van Tao Okamoto is voorlopig enkel nog maar verschenen op de website van de detailhandelaar Nordstrom. Geen van beiden heeft reeds bekend gemaakt of de foto al dan niet bewerkt werd door Ralph Lauren zelf of door de handelaar. (br.she)
Het favoriete kapsel voor vrouwen: lang haar in laagjes. Uit een
onderzoek van haarmerk Andrélon blijkt dat traditionele snitjes het nog
steeds goed doen. De ooit zo populaire permanent of de ultrakorte
stekeltjeskapsels vallen nog verre van in de smaak.
Lang haar, geknipt in laagjes lijkt de gemiddelde vrouw het mooist en
tegelijk meest gedragen model. De permanent, de grote kuiven,
hanenkammen en superkorte kapsels worden gecatalogeerd als 'vreselijk',
al vreest het merendeel dat deze ooit weer als 'trend' zullen opduiken.
Net als de 'coupe soleil'.
Humeur Het haar
is een belangrijk gegeven voor de dames, 2 op 3 voelt zich beter als het
haar goed zit. Het vrouwelijk humeur vaart wel bij een goede snit: de
ondervraagde vrouwen geven zelfs aan het huis niet te verlaten als het
haar niet gestyled zit.
De kapper is
een zeer belangrijk persoon om advies over het juiste model te vragen.
Ook lonken naar celebs helpt om de juiste snit te zoeken, net als het
uitpluizen van tijdschriften.
De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'
De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'
Het T-shirt is een basisstuk in een garderobe. Het heeft één groot
nadeel: de klassieke T-shirts zijn te casual voor formele gelegenheden,
maar wat draag je dan op die nette rok of broek? Een hemd is algauw te
schools of doet te veel aan het werk denken. De oplossing is daar: het
luxe T-shirt.
Dit soort T-shirt is gemaakt uit een duurdere stof, die mooi om het
lichaam valt en soms versierd is met pailletjes of geslepen glas. Het
voordeel van dit luxe (en duurdere) T-shirt is dat het eenvoudig je
jeans of een kokerrok kan opwaarderen naar een semi-formele of formele
outfit terwijl je de eenvoud en het comfort van een 'gewoon' T-shirt
behoudt.
Merken Alle grote merken zijn op de
kar gesprongen, van Balmain tot Alexander Wang en Maison Martin
Margiela. Hun T-shirts kosten een half tot een heel maandloon, maar
blijken toch heel populair.
Geen opzichtige mode "In
deze recessietijden zijn opzichtige blijken van dure mode uit den boze.
Dus grijpen veel fashionista's terug naar de luxueuze versie van een
T-shirt, waarbij ze een duur merk kunnen dragen maar er toch eenvoudig
bijlopen", verklaart styliste Simone La-Rose in de Britse krant The
Telegraph. Bijkomend voordeel volgens La-Rose? "Deze T-shirts zullen
nooit uit de mode gaan."
Casual decadence Daarmee
is meteen een nieuwe modeterm geboren: casual decadence. "Sommige van
deze T-shirts zijn gemaakt van zijde of kasjmier en zijn decadent in al
hun eenvoud. Casual decadence dus."
Voor wie het toch graag
simpel en bescheiden houdt, zijn er nog altijd de eenvoudige witte
T-shirts, met daarop het simpele opschrift 'Luxury'. Zo hou je het
rebelse en eenvoudige van het T-shirt toch in leven. (br.hln)
Nog niet zolang geleden was het een schande
als een vrouw een broek
droeg. Maar ondertussen zijn in de vrouwenmode veel elementen terug te
vinden van de mannenmode. Wat de ontwerpers de afgelopen dagen lieten
zien op de catwalk in Milaan doet echter vermoeden dat er ook een
omgekeerde beweging aan de gang is.
- Legging Leggings
zijn al enkele seizoenen hip voor vrouwen, en hoewel maar weinig
vrouwen ze ook kunnen (en durven) dragen, ziet het er niet naar uit dat
de legging snel zal verdwijnen. Zeker niet nu die ook mannen aangemeten
wordt.
Dit werd gezien op de catwalk bij Armani, die de mannen
deze legging liet dragen onder een short (zie verder), wat toevallig erg
veel lijkt op de trend in de vrouwenmode om shorts en hotpants te
combineren met nylons.
- Korte shorts Korte
shorts
waren opvallend veel aanwezig in Milaan. Dat het een
zomercollectie betreft en dat mannen nu eenmaal minder opties hebben dan
vrouwen, is echter geen verklaring.
De shorts worden heel
casual gedragen, met een los (of openstaand) hemd of T-shirt. Sommige
van die T-shirts hebben zo'n wijde V-hals dat een onthaarde, blote bast
te zien is.
- Badpak
Armani
deed een
poging om de monokini voor mannen te lanceren, maar het is duidelijk dat
geen enkele man zich daarin zal laten zien. De zwemshorts waren naar
goede gewoonte kort en strak.
- Sandalen Sandalen
voor
mannen mogen weer, en dat bleek ook bij Dolce & Gabbana.
Andere ontwerpers deden de mannen een soort mocassins aan.
-
Bloot,
bloter, blootst Over vrouwelijk naakt werden al vele
pagina's volgeschreven. Elke zomer is het prijs: vrouwen is korte
shorts, korte jurkjes, ieniemieniebikini's.
Maar ook mannen
mogen van de ontwerpers heel wat laten zien. Liefst voorzien van een
sixpack en zonder één haartje of vetrolletje. Mannendecolletés blijven
ook alom tegenwoordig.
Handtassen overal Tot
spijt van vele mannen (en vrouwen), proberen ontwerpers al jaren de
'man bag' of handtas voor mannen te promoten.
De grote,
rechtlijnige tassen in een weinig opvallend kleur worden gepusht bij
Armani, Etro en Dolce en Gabbana, terwijl Prada kiest voor een nogal
groot uitgevallen heuptasje.
Geen van beide zal volgende zomer
waarschijnlijk doorbreken...
Goed nieuws voor de echte fans: shoppen is best een sportieve
bezigheid. Tot deze verrassende conclusie kwam Evy Gruyaert na een heus
shoppingexperiment. Op vraag van Aquarius ging ze een uurtje shoppen met
een stappenteller. Na afloop had ze maar liefst 2,75 km afgelegd en
werd een vochtverlies van 0,6 l opgemeten.
Ook tijdens onze dagdagelijkse activiteiten verliezen we vocht en kunnen
we te maken hebben met onvoldoende hydratatie. Zelfs als we niet
sporten verliezen we per dag gemiddeld zo'n 2 à 3 liter vocht. Dit
vochtverlies wordt veroorzaakt door 'uit het leven gegrepen'
inspanningen zoals de kinderen naar school brengen, naar het werk
stappen, stofzuigen of jawel, shoppen. "Heerlijk om vast te stellen
dat shoppen ook een beetje sporten is. Zo kan ik het nuttige aan het
aangename koppelen.", aldus Evy Gruyaert na afloop van het Aquarius
experiment.
Shoppen maakt
bijgevolg niet enkel de bankrekening, maar ook het lichaam lichter.
Daarom organiseert Aquarius bij de start van de zomerkoopjes een
shopping marathon in Antwerpen, Brugge en Hasselt. Benieuwd hoeveel
stappen jij zet tijdens het shoppen? Kom dan zeker naar het evenement
op 1 juli om 11 uur op de Meir in Antwerpen. Evy Gruyaert deelt er
stappentellers uit zodat iedereen kan bijhouden hoe sportief een
alledaagse bezigheid als shoppen wel is.
Het profiel van de Belgische soldenjager is een behoorlijk bemiddelde
burger, tussen de 30 en 39 jaar, met kinderen. Dat blijkt uit een
rondvraag van consumentenorganisatie Oivo. Gemiddeld gaan 4 op de 10
consumenten op koopjesjacht, in de zomer traditioneel iets meer dan in
de winter, zo luidt het nog.
Kleding blijft de meest gekochte artikel in de koopjesperiode, al worden
er tijdens de zomer meer dames-en kinderschoenen gekocht, sportief
materiaal en kleine huishoudartikelen. Grote huishoudartikelen en hifi
worden vooral in de winter aangeschaft.
Vorig
jaar ging één op zes soldenjagers op zoek naar koopjes op het internet,
dat is meer dan in 2008, maar de angst voor problemen met de betaling
en levering blijft een hinderpaal. Eén vierde van de consumenten
beperkte zich dan weer niet tot de Belgische winkels, maar gaat ook over
de grens op koopjes jagen.
Een
overgrote meerderheid (7 op 10) blijft ervan overtuigd dat de solden
een goede periode is om zaakjes te doen, maar meer dan ooit laten
consumenten zich leiden door de prijs vooraleer ze een aankoop doen.
Daarnaast zijn meer consumenten dan vroeger extra waakzaam voor
consumentenbedrog.
Vrouwen kopen in hun hele leven zo'n 42 zonnebrillen. Dat blijkt uit een Britse studie.
Uit het onderzoek blijkt dat 40 procent van de vrouwelijke ondervraagden vier zonnebrillen van minstens 300 euro heeft. 21 procent koopt jaarlijks een nieuwe zonnebril.
Het zijn vooral jonge vrouwen tussen 20 en 30 jaar oud die het zomeraccessoire kopen. Van de ondervraagden koopt 8 procent elke drie maanden een nieuwe zonnebril en 11 procent spendeert er minstens 120 euro aan. Mannen
Volgens de studie zijn ook mannen dol op zonnebrillen. Zo heeft 13 procent zeker drie brillen. De mannelijke ondervraagden geven wel minder geld uit dan de vrouwen: zij spenderen zo'n 90 euro per zonnebril.
Een nieuwe fotograaf voor de reclamefoto's doet een nieuwe wind
waaien bij modehuis Valentino. David Sims werkte voor de najaarscampagne
met een (graatmager) naakt model.
Veel is er niet te zien, maar je ziet wel duidelijk de supersmalle
taille en de uitstekende botten van het model. Gek genoeg zijn de
mode-experten vooral gechoqueerd door het naakte vlees, en niet door de
staat van het model.
Dat is enigszins begrijpelijk als je andere
campagnes van Valentino naast deze campagnefoto legt. De vorige beelden
waren echte modebeelden: heel gemaakt, in de onnatuurlijke poses die
deze foto's zo vaak kenmerkt. De modellen waren altijd stijlvol, gekleed
en straalden luxe en rijkdom uit.
Dit campagnebeeld is helemaal
anders. Het doet eerder denken aan een parfumreclame: het verkoopt
eerder een gevoel, dan kleren. En de boodschap is duidelijk:
(graatmagere) vrouwen die stijlvol willen verleiden, moeten Valentino
kopen.
Of dit het noodlijdende modehuis ook uit het slop kan
trekken is nog maar de vraag. Intern klinkt het dat er nog veel werk is,
maar dat het de goede weg opgaat.
Er komen binnenkort elektronische brillen op de markt. Het gaat om exemplaren waarbij de scherpte van het zicht automatisch wordt aangepast.
De elektronische bril is speciaal ontwikkeld voor mensen die zowel bij- als verziend zijn. Zij dragen nu bifocale brillen waarbij twee verschillende lenzen in één glas zijn verwerkt. Dit heeft vaak heel wat nadelen. Zo is bijvoorbeeld de overgang tussen beide sterktes niet vloeiend.
De bril met autofocus kan aan dit nadeel een eind maken. De glazen van dit elektronische model zouden, met behulp van bewegingssensoren, automatisch worden aangepast aan verschillende situaties. De brildrager kan hierdoor afwisselend objecten dichtbij of veraf scherper zien.
Het Amerikaanse bedrijf PixelOptics is naar eigen zeggen al tien jaar bezig met het ontwikkelen van de bril. In de Verenigde Staten zou die dit jaar nog getest worden. (br.she)
Esprit pakt voor zijn herfstvoorstelling weer uit met denderende namen. Onder andere Coco Rocha, Anne Vyalitsyna en Missy Raider stelen de show.
Dit najaar zullen de collectiebeelden van Esprit heel wat stof doen opwaaien. Niemand minder dan catwalkkoningin Coco Rocha en de topmodellen Anne Vyalitsyna en Missy Raider vullen de najaarscampagne van Esprit in. Rocha wordt ingelijfd voor de Esprit Collection terwijl Vyalitsyna en Raider het gezicht worden van de Esprit Casual-lijn. Wij konden alvast onze hand leggen op de allereerste collectiebeelden!
Meer vrouwen willen kuiltjes in de wangen. Plastische chirurgen
beweren dat de vraag alleen maar toeneemt. Britse specialisten reageren
verontrustend over de zware ingreep.
Cheryl Cole en ook andere celebs hebben hun beauty mede te danken aan
kuiltjes in de wangen. Dat zet onder meer Britse en Amerikaanse vrouwen
aan om bij de plastische chirurg aan te kloppen. Op twee maanden tijd
nam de vraag al met meer dan 11 procent toe.
Britse
specialisten zijn niet te spreken over de nieuwe trend en vinden het
hoogst verontrustend. 'Designer kuiltjes', zoals ze genoemd worden,
kunnen na een ernstige ingreep. Een stuk huid wordt uiteindelijk
vastgenaaid aan de diepere huid, waardoor er een permanent litteken
ontstaat. De gevolgen bij het ouder worden zijn niet gekend.
Niet
enkel vrouwen ondergaan de ingreep, ook mannen willen de operatie nadat
ze vaak door toenemend gezichtsvet hun kuiltjes zijn kwijtgeraakt.
Het modehuis Givenchy stopt met zijn Haute Couture modeshows. Volgens hoofontwerper Ricardo Tisci werkt een persoonlijke aanpak beter bij dit soort kledij.
"Mijn hoofdklanten willen de nodige privacy en zullen daardoor nooit aanwezig zijn op onze modeshows. Daarom hebben we besloten om onze shows af te lassen en enkel nog privé-voorstellingen te geven", aldus Tisci.
Volgens Tisci is de nieuwe aanpak niet echt kostenbesparend. "We geven zelfs 35% meer uit, omdat we nu de modellen meerdere keren moeten laten opdraven." (br.she)
Mode is als een zee: trends
komen en trends gaan, maar sommige trends
blijven altijd bestaan. Neem het zwarte jurkje, in het Engels een
'little black dress' of LBD genoemd. Vrouwen, ook celebs, grijpen op
verschillende momenten in hun leven terug naar het zwarte jurkje.
Gemiddeld blijft het jurkje zo'n 12 jaar hangen. Een kwart van de
Britse
vrouwen heeft al meer dan 15 jaar zo'n favoriete LBD, een op tien houdt
het al meer dan 25 jaar vol.
Hoe
kan het ook anders? Zo'n jurkje heeft het allemaal: het is eenvoudig
maar toch stijlvol, past bij verschillende gelegenheden, is vrouwelijk
en sexy zonder opzichtig of vulgair te zijn en het gaat nooit uit de
mode. Ook al is een andere stijl of een andere snit 'hipper', met een
LBD kan je nooit de mist in gaan.
Bovendien
passen
accessoires als schoenen en handtassen en zowat altijd bij, en
kan je met je make-up en kapsel alle kanten uit. Maar het grootste
geheim van het zwarte jurkje is misschien wel dat je je er altijd sexy
en glamoureus in voelt, terwijl je weet dat je nooit over- of
underdressed zal zijn.
Dat wil
evenwel niet zeggen dat vrouwen maar één LBD hebben. Ze houden en
koesteren hun LBD dan wel, het houdt hen niet tegen van af en toe een
nieuwe te kopen... cijfers daarover werden echter niet gepubliceerd.
Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week
Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week
Mannenmodel Tom Nicon, de nieuwe muze van het modehuis Burberry, pleegde
zelfmoord door uit zijn appartement te springen. Het bericht werd zopas
de wereld ingestuurd. Het model stond ingeschreven om te defileren
tijdens de Fashion Show van Versace naar aanleiding van de modeweek in
Milaan.
De modewereld reageert
verslagen op het bericht. De jongen werkte ooit bij Burberry, Louis
Vuitton, Versace en Hugo Boss. De dag van de zelfmoord, zou de jongen
zelfs nog een pasbeurt hebben gehad. Donatelle Versace: "Niemand kon
vermoeden dat Tom met zulke gedachten rondliep. Hij leek perfect normaal
en kalm. We zijn allemaal verschrikkelijk triest".
De
organisateren van de Milanese Fashion Week betreuren het overlijden en
overwegen een herdenkingsmoment. De reden van het overlijden is nog
onduidelijk. Geruchten doen de ronde dat de jongen al lange tijd
depressief was, vooral na de breuk met zijn Italiaanse vriendin.