Lagerfeld lanceert nieuwe én betaalbare kledingstukken
Lagerfeld lanceert nieuwe én betaalbare kledingstukken
Karl Lagerfeld (78), de topontwerper van Chanel, brengt volgend jaar
twee nieuwe en bovendien betaalbare kledinglijnen op de markt. Dat meldt
de Nederlandse Volkskrant. Lagerfeld wil niet alleen geassocieerd
worden met het Franse modehuis en introduceert daarom Karl Line en de
Karl Lagerfeld Paris-collectie.
De ontwerper wil met zijn gloednieuwe lijnen een bredere doelgroep
bereiken. Zo zal een kledingstuk van Karl Line slechts 60 tot 300 euro
kosten. Het gaat om een rock 'n roll-achtige collectie. De ontwerpen
kunnen vanaf 25 januari 2012 gekocht worden via de online webshop Net-a-Porter.
Op
diezelfde dag, tijdens de modeweek van Parijs, zal Lagerfeld ook zijn
Karl Lagerfeld Paris-collectie voorstellen. Deze kledinglijn is een
samenwerking met het Italiaanse bedrijf Ittierre SpA. De prijzen van
deze stukken liggen iets hoger dan bij Karl Line en kosten minstens 300
euro.
Het was Pier Paolo Righi, directeur van Karl Lagerfeld BV,
die de plannen bekendmaakte. Hij deed dat op de website Women's Wear
Daily (WWD). En er is nog meer om naar uit te kijken. Zo zouden er ook
pop-up Karl-boetieks en flagshipstores in de maak zijn. Dat er nog een
herencollectie komt, valt ook niet uit te sluiten.
De
modeontwerper zelf liet intussen weten dat hij al een tijd met het idee
speelde. "Maar de zakenpartners die ik over mijn plannen vertelde,
hoopten altijd op iets zoals Chanel of Fendi." Lagerfeld kreeg met
andere woorden nooit de kans om budgetvriendelijke kledij te ontwerpen,
zijn samenwerking met H&M in 2004 niet meegerekend.
Karl
Lagerfeld BV is er nu echter helemaal klaar voor. "Ik wil moderne en
bijzondere kleren maken die mensen graag willen dragen", besluit de
topontwerper.
Het jaarlijkse Salon Du Chocolat in Parijs ging deze week traditiegetrouw van start met een show van chocolade creaties. We zagen prachtige jurken en korsetten, maar de lekkere 'kledingstukken' smolten al snel onder de hitte van de lichten. Daarom besloot een van de modellen niet langer te weerstaan en te smullen van een stukje van haar jurk.
De New York Times probeert mannen stiletto's aan te smeren, hun
laatste nummer bombardeert heren in vrouwenschoenen tot modetrend.
Als het van de Amerikaanse journaliste Tricia Romano afhangt dan heeft
de boyfriendjeans afgedaan. Vrouwen gaan geen kledij meer lenen bij
manlief, maar het omgekeerde is net waar: heren lenen schoenen van hun
vrouw. In de New York Times poseren namelijk zelfzekere, stoere mannen
met torenhoge stiletto's. Het gaat niet om dragqueens, die al sinds de
jaren '70 al op dit schoeisel door het nachtleven gaan, maar modebewuste
heren.
Zo
getuigt Sean Wagner uit LA dat hij ervan houdt vrouwenschoenen te
dragen: "Ik maak altijd duidelijk dat ik een man ben en ik ook niet op
een vrouw willijken, ik hou gewoon van hoge hakken. Nooit ga ik het
huis uit zonder hakken van minstens 20 cm, ik ben dol op de hoogte. Het
helpt je in een club, dan kun je iedereen goed zien. De meeste merken,
als Louis Vuitton en Gucci, gaan nog niet hoog genoeg, daarom bestel ik
mijn schoenen bij een speciaal bedrijf in Arizona. De rest van mijn
outfit is altijd mannelijk, denk maar aan een lederen jasje of wit
hemd."
Het is blijkbaar een trend in
het nachtleven van LA, sommige heren combineren het zelfs met shorts.
En ze zijn nog kieskeurig ook, deze mannen houden van designerexemplaren
van onder meer Yves Saint Laurent of Balenciaga. Toch is het niet
makkelijk voor deze modebewuste mannen om mooie exemplaren te vinden,
aangezien de meeste stiletto's maar tot maat 42 gaan, dus deze
mannelijke liefhebbers moeten dus schoeisel op maat laten maken.
Hoewel
sterren als David Bowie en Prince al geprobeerd hebben dit in het
verleden als trend te lanceren, sloeg het nooit helemaal aan. Wat denken
jullie, zien we binnenkort de Vlaamse mannen op hogere hakken dan ons
eigen schoeisel? (br.hln)
De hele collectie van Versace voor H&M staat al online. Fans kunnen daardoor hun shoptripje tot in detail voorbereiden.
De internationale website van het modemagazine Vogue pakt uit met de volledige collectie van Versace voor H&M. In de collectie vind je jurkjes, broeken, jassen, rokken, schoenen, tassen, riemen, sjaals, juwelen en zelfs enkele accessoires voor je interieur zoals kussens terug.
De collectie ligt vanaf 17 november in de winkelrekken. (br.she)
De modeketen C&A presenteerde recent de voorjaarscollectie voor
2012 op de 16e internationale modeshow. De focus lag op duurzaamheid met
het thema: "Wij houden van bio".
C&A is dan ook niet voor niets de grootste aanbieder van biologisch
katoen wereldwijd. Het engagement gaat echter verder dan biokatoen op
grote schaal te verdelen.
Bij
het verbouwen van biologisch katoen worden geen kunstmest of giftige
pesticiden gebruikt. Daardoor worden de werk- en levensomstandigheden
van duizenden boeren en hun families, evenals het milieu duurzaam
verbeterd.
In 2008 verkocht C&A het opmerkelijke aantal van
15,3 miljoen kledingstukken van biokatoen; in 2010 waren het al 26
miljoen. Daarmee bestaat de gehele katoencollectie bij C&A al voor
13% uit biokatoen.
De
voorjaarscollectie belooft zeer veel variatie te hebben. De lijn van
Yessica Pure zou geïnspireerd zijn op de jaren '20 en ook de jaren '70
komen terug met lange jurken en intense kleuren.
Clockhouse gaat
voor 'girly' met veel prints, waaronder bollen. Daarnaast wordt ook
inspiratie geplukt uit de folkore, met veel etnische prints, breisels en
tunieken.
Wil je graag meer weten over dit duurzame engagement, dan kan je hieronder kijken naar het filmpje 'Bio Cotton@C&A'.
Knielaars maakt comeback, nu in combinatie met hotpants
Knielaars maakt comeback, nu in combinatie met hotpants
Laarzen bij Asos.com.
Heel wat celebs en designers zorgden ervoor dat de knielaars terug
is, de meest populaire manier om dit te dragen is met een short. Voorkom
echter wel een modeflater door het verkeerde model te kopen.
Prada doet het op de catwalk met slangenleder in verschillende kleuren,
Tommy Hilfiger met suède, een ding staat wel vast, de knielaars is aan
een comeback bezig. Terwijl we dit in het verleden combineerden met
rokken, zit je nu helemaal goed met een skinnyjeans of hotpants. Modellen
Rosie Huntington-Whiteley, Claudia Schiffer, Daisy Lowe en Kate Moss
zijn overtuigde knielaarsdragers. Met hun slanke lijn kunnen ze het aan
om dit over een jeans te dragen, maar deze look is echter niet voor
iedereen bestemd. Wie onzeker is over haar bovenbenen, blijft hier maar
beter van weg. Dat geldt ook voor de combinatie met legging, zoals Kate
of Claudia het doet. Je kunt dez probleemzoone verhullen door een losse,
lange trui te dragen.
Een andere populaire look is dit te
dragen met de afgeknipte jeansshort. Rockchicks doen net als Gossip Girl
Leighton Meester en dragen veterlaarzen met sokken die tot over de knie
komen. Durvers trekken geen panty's aan maar gaan voor de blote benen.
Dan moet je wel investeren in een goed paar sokken die net iets hoger
dan je laarzen komen. Voor een frivool effect kies je een paar met
ludieke print als stippen of rendieren.
Ofwel ben je er meteen
verliefd op, ofwel vind je ze spuuglelijk: de franjelaars. Isabel Marant
stuurde verschillende modellen de catwalk op, maar gelukkig zijn er
goedkopere exemplaren. Heel wat
dames kennen het probleem bij knielaarzen, bij velen is de schacht te
smal of net te breed. Wanneer je deze laarzen gaat kopen, is het dus
belangrijk een model te kiezen dat perfect bij je benen past. Als de
laarzen iets te strak zitten, kun je deze altijd enkele centimeters
laten rekken bij de schoenmaker. Maar ook gapende schoenen zijn niet
flaterend, je kunt dit wel deels oplossen door dikke sokken eronder te
dragen. (br.hln)
Emilio Pucci is zonder twijfel een van de grondleggers op het gebied van kleurrijke mode. Om zijn creaties alle eer aan te doen opende het modehuis een museum in het Italiaanse stadje Granaiolo.
Fans van Pucci moeten ruim 40 minuten vanuit Florence rijden om het relatief onbekende Granaiolo te bereiken. Toch is het dat stadje waar de Pucci-familie een oud fort bezit. Achter die grijze muren staat het kleurrijke verleden van het modehuis Emilio Pucci tentoongesteld.
"Ik hou van het contrast tussen de strengheid van dit gebouw en onze prints. Dat is de typische ironie waarop Pucci is gebaseerd", vertelt Laudomia Pucci, dochter van Emilio tegen WWD.
"Ik wil dit gebouw eigenlijk niet omtoveren tot een museum. Ik zie het als een proactieve ruimte waarin alles mogelijk is." (br.she - beeld photo news)
Mooi, die hakken... maar 1 op 3 smokkelt 'gemakkelijke' schoenen mee
Prachtige, maar pijnlijke stiletto's of comfortabele, platte
schoenen? Het is een dilemma waar elke vrouw wel eens mee te maken
krijgt. Maar volgens heel wat vrouwen is er een simpele oplossing. Zij
nemen gewoon een extra paar schoenen mee in hun handtas!
Dat is wat één op de drie Britse vrouwen doet. Dat blijkt althans uit
een rondvraag bij zo'n 2.000 vrouwen, die uitgevoerd werd door
schoenenspecialist Hotter Shoes.
Op die
manier proberen de vrouwen iets te doen aan hun pijnlijke voeten, want
het zijn niet alleen fashionista's die lijden om er mooi uit te zien.
Maar liefst 81 procent van de ondervraagde vrouwen heeft namelijk pijn
tijdens een avondje uit op hoge hakken.
Bijna de helft van de
vrouwen geeft dan ook toe dat ze op weg naar een afspraakje met vrienden
comfortabele schoenen dragen, die ze op het laatste moment vervangen
door stiletto's.
Verder gaf 84 procent
van de vrouwen aan dat ze zweren bij stiletto's voor een avondje uit,
maar slechts één op tien zegt een comfortabel paar te hebben. Eén op
drie zegt dan weer dat ze al na één uur pijn hebben aan hun voeten,
terwijl 60 procent altijd pleisters meeneemt omdat ze blaren verwachten.
Meer dan de helft heeft ook al
eens een avond op blote voeten beëindigd, omdat ze niet meer konden
lopen op hun oncomfortabele schoenen. Ten slotte zegt ook één op drie
dat ze naar hun werk stappen op platte schoenen, maar die onmiddellijk
vervangen door hakken als ze aankomen. (br.hln)
Het pijnlijke lot van een catwalkmodel: bont en blauwe voeten
Het pijnlijke lot van een catwalkmodel: bont en blauwe voeten
De schoenen van dit model zijn overduidelijk te klein, waardoor haar grote teen beschadigd is
Geschaafde tenen, blauwe plekken en gekneusde enkels. Dat is de prijs
die een model moet betalen om op de catwalks van de Fashion Weeks te
lopen. Niet zo verwonderlijk, aangezien ze hun voeten een maand lang in
te kleine schoenen moeten wringen.
New York, Londen, Milaan en Parijs. De opeenvolging van die vier
modeweken is voor modellen de drukste periode van het jaar. En vaak ook
de pijnlijkste.
De meisjes moeten
hun voeten bij elke show in slechtzittende schoenen persen, die
eigenlijk niet eens gemaakt zijn om mee te lopen en vaak te krap zitten.
Als
eindelijk de laatste modeweek in Parijs van start gaat, zijn hun voeten
al in een vreselijke staat. Zo zagen we bij Louis Vuitton enkels vol
littekens, paarse en gele tenen en heel wat gekneusde hielen, die een
bruine of groene tint hadden.
Volgens
het opkomende model Crystal Copland, die onder andere bij Vuitton in
Parijs te zien was, vragen de ontwerpers steeds meer van hun modellen.
"Ik kom uit Australië, waar minder aandacht besteed wordt aan het lopen.
Toen ik in New York aankwam, zeiden ze me wel 40 keer per dag hoe ik
moest lopen. Steeds sneller, met torenhoge hakken."
Een insider
vertelde aan de Mailonline dat de verwondingen verontrustend veel
voorkomen. "De modeweken zijn een moeilijke tijd voor de voeten van de
modellen. Net zoals de kleren, worden de schoenen in één maat geleverd.
Meestal is dat maat 40, maar niet alle meisjes hebben het geluk om daar
perfect in te passen."
"Kneuzingen,
verstuikingen en sneden zijn schering en inslag. De volgende weken
hebben schminksters heel wat werk om de littekens van de modellen te
verbergen voor een fotoshoot. Het duurt een tijdje voor de wonden
geheeld zijn", gaat de bron verder.
Bij sommige meisjes zijn de
verwondingen echt verregaand, waardoor we ons afvragen of die hoge
hakken wel noodzakelijk zijn. "Vorig jaar kwam Balenciaga op de proppen
met een reeks platte, mannelijke schoenen omdat Gisele Bundchen weigert
om nog torenhoge stiletto's te dragen", vult de bron van MailOnline aan. (br.hln - beeld photo news)
Vergeet zilver, platina en goud, want hier komt ... palladium!
Vergeet zilver, platina en goud, want hier komt ... palladium!
Kelis, Vivienne Westwood en Christina Hendricks dragen juwelen van Westwood's Palladium-juwelencollectie
Op de voorbije Emmy Awards ging onze aandacht vooral naar de
weelderige boezem van Christina Hendricks. Maar ook de oorringen en
ringen van Christina waren best speciaal. Die waren namelijk niet
gemaakt van goud, zilver of platina, maar wel van palladium. En dat is
tegenwoordig hét edelmetaal van de juwelenmode.
Tenzij je al eens een katalysator uit elkaar haalde, is de kans
bijzonder klein dat je al van palladium gehoord hebt, want tot voor kort
werd het metaal enkel gebruikt in de industriële wereld.
Per
jaar wordt zo'n 300 ton palladium geproduceerd, vooral in Zuid-Afrika,
Rusland en Noord-Amerika. De overgrote meerderheid daarvan wordt
gebruikt in de auto-industrie, maar we vinden het edelmetaal ook in
gsm's, flat-screen televisies en computers.
Maar
de laatste jaren is palladium ook steeds populairder bij juwelenmakers
en dat hebben we vooral te danken aan de economische crisis. "Ik stel
steeds meer palladium voor als alternatief voor klanten die bezorgd zijn
over de prijs van platina of wit goud", zegt juwelenmaker Alex Goodman.
"Om
je een idee te geven van de prijs: een ring die 3.300 euro zou kosten
in 18-karaats wit goud, kost ongeveer 4.500 euro in platina", zegt
Goodman. "Maar als je dezelfde ring maakt in palladium, dan gaat het om
zo'n 1.900 euro."
Toch is palladium
niet zomaar een 'goedkoop' alternatief, want het edelmetaal bouwde al
een goede status op. Zo moeten verkopers exact kunnen aantonen hoeveel
procent palladium hun juwelen bevatten. De meest voorkomende vorm is
palladium 950, met 95 procent puur palladium, aangevuld met 5 procent
andere metalen zoals koper en kobalt.
En dat palladium een heuse
trend wordt, bewijzen de verkoopscijfers. Tussen april en juni werden
bijna 30.000 palladium-juwelen verkocht, alleen in het Verenigd
Koninkrijk. Dat is maar de helft van de verkochte juwelen in platina,
maar experten weten zeker dat de cijfers voor palladium enkel zullen
stijgen.
En zoals bij elke trend,
helpt de goedkeuring van de celebrities om de populariteit van
palladium te doen stijgen. Niet alleen Christina Hendricks is een fan,
maar ook Sarah Jessica Parker en Kelly Osbourne dragen juwelen in
palladium. En eerder dit jaar koos mode-ontwerpster Vivienne Westwood
het metaal voor haar eerste juwelencollectie.
Dus
hoe kunnen we palladium herkennen? Voor het ongetrainde oog is het een
grijs, zilverkleurig metaal, dat bijna niet te onderscheiden is van
platina. Bovendien blijft de kleur van palladium langer intact en weegt
het minder dan platina en goud. "Dat maakt het uitermate geschikt om
oorringen van te maken", vindt Goodman.
Toch zijn er volgens
juwelenontwerpster Harriet Kelsall ook een aantal nadelen. "Als je van
strakke lijnen houdt, dan is palladium perfect. Maar als je een juweel
met vormen en details wil, dan kies je beter voor platina." En
zelfs als je niet van plan bent om juwelen in palladium te dragen, is
het edelmetaal volgens experten een goede investering. "Palladium is
vrij zeldzaam", weet juwelenexpert Nigel Dunn. "Er is ongeveer 40 keer
meer goud in de wereld dan palladium. En aangezien palladium nu nog niet
echt gekend is, zal dat in de toekomst wel zo zijn en zal de vraag
daardoor stijgen."
En dat zal natuurlijk leiden tot een enorme
prijsstijging. "Het is moeilijk om te voorspellen, maar ik zou niet
verrast zijn als de prijzen van palladium in de toekomst die van de
traditionele metalen ver zou overtreffen", beklemtoont Dunn.
Juwelen
die vandaag maar half zoveel kosten als platina, maar in de toekomst
twee keer zoveel waard kunnen zijn? Dat klinkt als muziek in onze oren! (br.hln - foto ap)
Haute couture, traditioneel verbonden met Parijs en de glitter en
glamour van Europa valt meer en meer uit de boot. De deuk op de economie
is de grote boosdoener! Dus, wie smijt daar vandaag nog geld tegenaan?
Hooggeplaatste, Arabische vrouwen, blijkt het antwoord te zijn. Je ziet
ze zelden op de eerste rij van modeshows en ook bestellingen plaatsen ze
zeer discreet. Toch zijn vrouwen uit het Midden-Oosten op wereldschaal
de grootste kopers geworden van 'high fashion'.
Deze
trend is misschien op het eerste zicht verrassend gezien het grote
aantal Arabische vrouwen die letterlijk schuil gaan onder traditionele
kledij. Wat echter vaak aan het oog ontsnapt, zijn de sociale kalenders
van deze dames.
Gemiddeld staan er zo'n 15 tot 20 huwelijken per
jaar op hun schema en dan zijn er nog de maandelijkse privéfeesten.
Hier kunnen Europa en Noord-Amerika een puntje aan zuigen met hun
occasionele liefdadigheidsevenementen en high society feestjes.
Geen
wonder dat er een grote vraag is naar couture! En jurken recycleren,
daar wordt al zeker niet aan meegedaan. Aangezien 1000e vrouwen op
dergelijke feesten samenkomen en bijna iedereen 'high fashion' ontwerpen
draagt, is het soms een race voor het duurste en meest unieke stuk op
de markt. Voor veel van
deze Arabische vrouwen maken de kleren de dame! Haute couture staat
symbool voor sociale status en een succesvol bestaan.
Modeexperten
kwamen tot de conclusie dat kristallen, edelstenen en extensief
borduurwerk als verfraaiïng van de ontwerpen goed scoren. Dit kan
verklaard worden door de missie van veel van deze jonge vrouwen om
tijdens feesten potentiële schoonmoeders in te palmen met hun stralende
verschijning. Reem, de dochter
van een bouwgigant in het Midden-Oosten, vult haar dagen door te
fladderen tussen Parijs, Londen, Dubai en Beirut. Ze koopt naar eigen
zeggen 'regelmatig' (lees: 30 tot 40 jurken per jaar) haute couture en
is recent gestart met het ontwerpen van haar eigen juwelen.
Ze
laat haar oog uitsluitend vallen op unieke stukken die extravagant en
chique zijn. Ze wil geen 5.000 of 6.000 euro betalen voor een kleed om
het dan gedragen te zien worden door iemand anders op hetzelfde evenement. Tijdens
de Paris Fashion Week getuigde onder andere Catherine Riviere, hoofd
van 'Couture' bij Christian Dior dat "alle koninklijke families uit het
Midden-Oosten klanten zijn van Dior". Duizelingwekkend, als je weet dat
een trouwjurk van Dior kan oplopen tot 1 miljoen dollar.
Ook
vertegenwoordigers van andere grote modenamen bevestigen dat het
Midden-Oosten, samen met China, zeer waarschijnlijk de top couture klant
zal blijven in de nabije toekomst. Zeker zolang de Europese en
Amerikaanse economie instabiel blijft.
De grootste koopkrachten
liggen gecentreerd rond de Golf. Zo draaien bijvoorbeeld klanten uit de
Verenigde Arabische Emiraten hun hand niet om voor een gewaagde outfit
met een prijskaartje van 50.000 euro. Haute couture dekt hier dan ook 42
procent van de industrie in luxegoederen.
Qatar, een van de
rijkste naties ter wereld, organiseert volgend jaar een eerste fashion
week. De geplande datum zou maart 2012 moeten worden. Dat belooft alleen
maar meer groei en bloei voor couture in het Midden-Oosten.
Strings voor strippers, outfits voor showgirls, cowboykostuum en
kledij voor wereldsterren als Elvis Presley, John Lennon, Johnn Cash,
Steve McQueen, John Wayne en onze eigenste Bobbejaan Schoepen. Dat staat
allemaal op het palmares van de Amerikaans-Oekraïense ontwerper Nudie
Cohn. Wil je dat zelf ook wel eens zien? Trek dan vanaf 28 oktober naar
het Antwerpse modemuseum waar de (gratis!) tentoonstelling loopt onder
de titel 'Dreamsuits'. Een primeur, want de ontwerper kreeg nooit eerder
een tentoonstelling op Europese bodem
Nudie Cohn maakte oorspronkelijk outfits voor showgirls en gedecoreerde
strings voor New Yorkse strippers, maar werd na zijn verhuis naar
Hollywood vanaf de jaren 1950 vooral bekend voor zijn typische
'rhinestone cowboy'-stijl die vandaag nog steeds symbool staat voor
country- en westernkledij.
Zijn ontwerpen, onder meer gekenmerkt
door talloze accessoires en versieringen, werden gedragen door tal van
grote sterren uit de muziek- en filmwereld.Ook outfits en accessoires
zoals hoeden, laarzen en zadels uit de collectie van Bobbejaan Schoepen
en diens vrouw komen aan bod. Schoepen en Cohn raakten zelfs goed
bevriend.
Naar aanleiding van de expositie brengt uitgeverij
Lannoo ook het boek 'Dreamsuits. The Wonderful World of Nudie Cohn' uit.
De gratis tentoonstelling zelf loopt van 28 oktober tot 12 februari.
Verkoop zwarte coltruien explodeert na dood Steve Jobs
Verkoop zwarte coltruien explodeert na dood Steve Jobs
Sinds de dood van Apple-goeroe Steve Jobs weten ze bij het online kledingbedrijf St. Croix niet wat hen overkomt. De vraag naar zwarte coltruien (model '1990') is sinds Jobs' overlijden, die er elk jaar twee dozijn van bestelde, enorm de hoogte ingegaan.
De vraag is zo groot dat het model op korte tijd uitverkocht is. De breimachines van het bedrijf maken nu overuren om het model zo snel mogelijk terug te kunnen verkopen.
Per verkochte trui gaat er 20 dollar naar het Amerikaanse kankerfonds.
Melk verhuist van koel- naar kleerkast: revolutie in de fashion industrie?
Melk verhuist van koel- naar kleerkast: revolutie in de fashion industrie?
Zes liter melk voor 1 jurk! Ontwerpster en microbiologe Anke Domaske
pakt uit met 'Qmilch', een 100 procent natuurlijk, ecovriendelijk
weefsel dat gemaakt wordt uit het melkeiwit caseïne.
Al sinds de jaren 30 worden melkeiwitten gebruikt in de
textielindustrie, maar nooit eerder bestond een kunstmatige stof die
hier hoofdzakelijk uit opgebouwd is en zonder tussenkomst van
chemicalieën tot stand komt.
Op
slechts twee jaar tijd ontwikkelde Anke Domaske 'Qmilch'. Het zou
aanvoelen als zijde en vereist geen speciale behandeling. Het
prijskaartje van deze 'melk couture' ligt rond de 200 dollar per jurk.
Naast een revolutie in de modewereld, is het ook zeer ecologisch
verantwoord en verschuilt het zelfs voordelen voor de gezondheid.
De
melk waaruit de stof wordt geproduceerd is melk die niet voldoet aan de
hygiënestandaarden van de voedselindustrie. Liever naar een kleerkast,
dan naar de afvalberg! Daarnaast komen de kleren zelf uiteraard ook niet
met een vervaldatum, want het verwarmingsproces zorgt ervoor dat de
eiwitten niet meer kunnen ontbinden. Duurzaam en ecovriendelijk dus.
Daarnaast
zijn de aminozuren in caseïne bestand tegen bacterieën, goed voor de
bloedcirculatie, natuurlijke regelaars voor de lichaamstemperatuur én
een bewezen middel tegen huidveroudering. Ankes uitvinding blijkt heel
wat aandacht te krijgen en zal vermoedelijk uitgebreid worden naar
medicatie en make-up. Zelfs autofabrikanten hebben al interesse getoond
in het melktextiel voor de bekleding van wagens.
Momenteel is
'Qmilk' al verweven in de ontwerpen van Domaske, maar haar doel is te
gaan naar een volledige 'melk couture collectie'. (br.hln - foto reuters)
Zangeres Katy Perry creëert een tweede geur voor haar parfumlijn. Ze stelt de opvolgster van 'Purr' volgende maand voor in de winkelketen Nordstrom.
De zangeres werkt opnieuw samen met geurontwikkelaar Gigantic Parfums die ervoor zorgt dat de nieuwe reuk aansluit bij de geuren van haar vorige parfum: perzik, appel en bamboe.
De naam houdt Perry voorlopig nog geheim, maar zelf kun je een gokje wagen op haar 'Twitter'-pagina. Bovendien hangen er mooie prijzen aan vast: flesjes parfum en de mogelijkheid om de zangeres te ontmoeten tijdens een lanceermoment in december.
Vanaf volgende maand kunnen fans het parfum in de winkels en op de website van Nordstrom kopen. (br.she)
Origineel bedacht is het wel: Diane von Furstenberg stelde haar nieuw
parfum voor door honderd vrouwen te laten dansen in een van haar
befaamde wikkeljurken. Ook timing en setting werden zorgvuldig gekozen:
aan de Seine bij de Eiffeltoren, en dat op de laatste dag van de Parijse
modeweek. Een geslaagde flashmob met de nodige weerklank in de media,
wat kan de Belgisch-Amerikaanse ontwerpster zich nog meer wensen?
Nadat
het hele gezelschap geswingd had op de tonen van Chaka Khans 'Im every
woman' was het tijd voor een handtekeningensessie. De hele meute zette
dan ook koers richting Sephorawinkel (waar het parfum Diane exclusief
verkocht wordt) op de Champs-Elysées. De komende dagen zakt von
Furstenberg voor extra promotie af naar Madrid, Lissabon, Warschau en
Milaan.
De ontwerpster kloeg in het verleden dat er te veel
aandacht geschonken werd aan de verpakking en te weinig aan het product
zelf. "Al die parfums die in prachtige flesjes door knappe sterren
aangeprezen worden, dat is wel leuk. Maar door al die tralala is de
kracht van de geur verloren gegaan. In mijn ogen is parfum voor een
vrouw zeker een wapen om te verleiden." (br.hln beeld photonews)
Deze zomer waren jurken met uitsparingen erg in op de rode loper.
Celebs showden zo niet alleen hun taille en buik, ook zagen we dit soort
uitsparingen in de rug of aan het decolleté. Bij velen breekt het
angstzweet al uit bij het zien van deze onthullende jurken, daarom enkel
tips voor welk model bij jouw figuur past.
- Aan de borst: wie complexen heeft over zijn kleine
boezem, blijft het beste weg van een jurk met uitsparing aan de borst,
Jennifer Anniston of Lea Michele kunnen dit wel aan. Ga eerder voor een
hoge neklijn die je rug in de kijker stelt. Doe inspiratie op bij Rosie
Huntington-whiteley in haar witte jurk van Max Mara.
- Buikje:
Dames met een buikje kunnen toch hun taille showen: zoek een jurk met
uitsparingen aan de zijkanten, die het liefst wat hoger komen. Dit heeft
namelijk een afslankend effect. Natuurlijk is een jurk die je ganse
buikje ontbloot geen goed idee, tenzij je natuurlijk Halle Berry heet.
- Vind je alle bovenstaande opties te gewaagd, speel het dan op veilig met een uitsparing aan de schouder. Zo ben je toch trendy, maar voorkom je dat je te veel van jezelf blootgeeft. Je kunt het effect ook faken
door de juiste stof te dragen. Zoek bijvoorbeeld een jurk met een
kanten inzetstuk aan de rug, zo creëer je de illusie van een ontblote
huid (br.hln)
Trouwjurken à la Kate Middleton bij Alexander McQueen
Trouwjurken à la Kate Middleton bij Alexander McQueen
Klik op de foto om de volledige fotoreeks te bekijken
Op de catwalk bij Alexander McQueen zagen we de gedurfdere versies van de trouwjurk van Kate Middleton. De modellen droegen elegante, kanten silhouetten, met bizarre accenten als kanten maskers.
Een andere trend die we in Parijs spotten: blote ruggen, dat zagen we ook bij Chanel. Designer Sarah Burton, die de jurk van de prinses tekende, werkte tevens veel met plooien en rode kant. Bij de beige jurken leek de stof heel erg subtiel over te gaan in de huid. De korsetten met ingewikkeld touwwerk in combinatie met touwenlaarzen zorgden voor een stoer kantje. (br.hln)
Belgische ontwerper wordt nieuwe Jean-Paul Gaultier genoemd
Belgische ontwerper wordt nieuwe Jean-Paul Gaultier genoemd
Jean-Paul Lespagnard is de zoon van een Luikse trucker. Niet meteen de creatieve omgeving die je bij een topontwerper zou verwachten. En toch wist de Belg te verbluffen in Parijs.
Lespagnard werd door niemand minder dan de bekende modejournaliste Suzy Menkes de hemel in geprezen. "Een miskend talent met een ongelooflijke verbeelding. De bedenker van intrigerende prints in een origineel thema. Een buitengewoon slimme designer", aldus Menkes. Sommige modejournalisten noemen Lespagnard zelfs de nieuwe Jean-Paul Gaultier. Opmerkelijk, zeker als je beseft dat Lespagnard pas aan zijn tweede collectieshow in Parijs toe is. (br.she)
Victoria's Secret-sterren met de billen bloot voor Dior
Victoria's Secret-sterren met de billen bloot voor Dior
Karlie Kloss.
Victoria's Secret houdt zijn engelen graag voor zich, maar voor
Christian Dior wou het lingeriemerk wel eens een uitzondering maken. En
zo gebeurde het dat zowel Miranda Kerr, Joan Smalls én Karolina Kurkova
op de Parijse modeweek op de catwalk liepen voor Dior.
Karolina Kurkova.
Het wereldberoemde trio voegde zich bij andere bekende modellen, zoals
Hailey Clauson, Arizona Muse, Jourdan Dunn en Constance Jablonski, in
het Rodinmuseum. Maar het was het negentienjarige Diorgezicht Karlie
Kloss die alle aandacht naar zich toe zoog. Zij sloot de show af in een
compleet transparante jurk waarin haar billen zichtbaar waren.
Zoals
altijd bij een modeshow van Dior, waren er ook naast de catwalk een
heleboel celebs te spotten. Gossip Girl Leighton Meester was present,
net als Olivia Palermo, styliste Rachel Zoe, model Poppy Delevigne en
Miranda Kerrs echtgenoot Orlando Bloom.
Miranda Kerr.
Naast de celeb-modellen
en de -gasten, was er natuurlijk ook mode. Al een hele tijd werd immers
reikhalzend uitgekeken naar wat Dior er zonder John Galliano van zou
afbrengen, met Bill Gaytten aan het hoofd. Critici wisten achteraf te
zeggen dat het modemerk het veilig gespeeld heeft en dat de collectie
heel erg Dior was.
Joan Smalls
Galliano werd begin dit jaar ontslagen na een anti-semitische tirade in een Parijse bar.(br.hln - foto's getty)