Strings voor strippers, outfits voor showgirls, cowboykostuum en
kledij voor wereldsterren als Elvis Presley, John Lennon, Johnn Cash,
Steve McQueen, John Wayne en onze eigenste Bobbejaan Schoepen. Dat staat
allemaal op het palmares van de Amerikaans-Oekraïense ontwerper Nudie
Cohn. Wil je dat zelf ook wel eens zien? Trek dan vanaf 28 oktober naar
het Antwerpse modemuseum waar de (gratis!) tentoonstelling loopt onder
de titel 'Dreamsuits'. Een primeur, want de ontwerper kreeg nooit eerder
een tentoonstelling op Europese bodem
Nudie Cohn maakte oorspronkelijk outfits voor showgirls en gedecoreerde
strings voor New Yorkse strippers, maar werd na zijn verhuis naar
Hollywood vanaf de jaren 1950 vooral bekend voor zijn typische
'rhinestone cowboy'-stijl die vandaag nog steeds symbool staat voor
country- en westernkledij.
Zijn ontwerpen, onder meer gekenmerkt
door talloze accessoires en versieringen, werden gedragen door tal van
grote sterren uit de muziek- en filmwereld.Ook outfits en accessoires
zoals hoeden, laarzen en zadels uit de collectie van Bobbejaan Schoepen
en diens vrouw komen aan bod. Schoepen en Cohn raakten zelfs goed
bevriend.
Naar aanleiding van de expositie brengt uitgeverij
Lannoo ook het boek 'Dreamsuits. The Wonderful World of Nudie Cohn' uit.
De gratis tentoonstelling zelf loopt van 28 oktober tot 12 februari.
Verkoop zwarte coltruien explodeert na dood Steve Jobs
Verkoop zwarte coltruien explodeert na dood Steve Jobs
Sinds de dood van Apple-goeroe Steve Jobs weten ze bij het online kledingbedrijf St. Croix niet wat hen overkomt. De vraag naar zwarte coltruien (model '1990') is sinds Jobs' overlijden, die er elk jaar twee dozijn van bestelde, enorm de hoogte ingegaan.
De vraag is zo groot dat het model op korte tijd uitverkocht is. De breimachines van het bedrijf maken nu overuren om het model zo snel mogelijk terug te kunnen verkopen.
Per verkochte trui gaat er 20 dollar naar het Amerikaanse kankerfonds.
Melk verhuist van koel- naar kleerkast: revolutie in de fashion industrie?
Melk verhuist van koel- naar kleerkast: revolutie in de fashion industrie?
Zes liter melk voor 1 jurk! Ontwerpster en microbiologe Anke Domaske
pakt uit met 'Qmilch', een 100 procent natuurlijk, ecovriendelijk
weefsel dat gemaakt wordt uit het melkeiwit caseïne.
Al sinds de jaren 30 worden melkeiwitten gebruikt in de
textielindustrie, maar nooit eerder bestond een kunstmatige stof die
hier hoofdzakelijk uit opgebouwd is en zonder tussenkomst van
chemicalieën tot stand komt.
Op
slechts twee jaar tijd ontwikkelde Anke Domaske 'Qmilch'. Het zou
aanvoelen als zijde en vereist geen speciale behandeling. Het
prijskaartje van deze 'melk couture' ligt rond de 200 dollar per jurk.
Naast een revolutie in de modewereld, is het ook zeer ecologisch
verantwoord en verschuilt het zelfs voordelen voor de gezondheid.
De
melk waaruit de stof wordt geproduceerd is melk die niet voldoet aan de
hygiënestandaarden van de voedselindustrie. Liever naar een kleerkast,
dan naar de afvalberg! Daarnaast komen de kleren zelf uiteraard ook niet
met een vervaldatum, want het verwarmingsproces zorgt ervoor dat de
eiwitten niet meer kunnen ontbinden. Duurzaam en ecovriendelijk dus.
Daarnaast
zijn de aminozuren in caseïne bestand tegen bacterieën, goed voor de
bloedcirculatie, natuurlijke regelaars voor de lichaamstemperatuur én
een bewezen middel tegen huidveroudering. Ankes uitvinding blijkt heel
wat aandacht te krijgen en zal vermoedelijk uitgebreid worden naar
medicatie en make-up. Zelfs autofabrikanten hebben al interesse getoond
in het melktextiel voor de bekleding van wagens.
Momenteel is
'Qmilk' al verweven in de ontwerpen van Domaske, maar haar doel is te
gaan naar een volledige 'melk couture collectie'. (br.hln - foto reuters)
Zangeres Katy Perry creëert een tweede geur voor haar parfumlijn. Ze stelt de opvolgster van 'Purr' volgende maand voor in de winkelketen Nordstrom.
De zangeres werkt opnieuw samen met geurontwikkelaar Gigantic Parfums die ervoor zorgt dat de nieuwe reuk aansluit bij de geuren van haar vorige parfum: perzik, appel en bamboe.
De naam houdt Perry voorlopig nog geheim, maar zelf kun je een gokje wagen op haar 'Twitter'-pagina. Bovendien hangen er mooie prijzen aan vast: flesjes parfum en de mogelijkheid om de zangeres te ontmoeten tijdens een lanceermoment in december.
Vanaf volgende maand kunnen fans het parfum in de winkels en op de website van Nordstrom kopen. (br.she)
Origineel bedacht is het wel: Diane von Furstenberg stelde haar nieuw
parfum voor door honderd vrouwen te laten dansen in een van haar
befaamde wikkeljurken. Ook timing en setting werden zorgvuldig gekozen:
aan de Seine bij de Eiffeltoren, en dat op de laatste dag van de Parijse
modeweek. Een geslaagde flashmob met de nodige weerklank in de media,
wat kan de Belgisch-Amerikaanse ontwerpster zich nog meer wensen?
Nadat
het hele gezelschap geswingd had op de tonen van Chaka Khans 'Im every
woman' was het tijd voor een handtekeningensessie. De hele meute zette
dan ook koers richting Sephorawinkel (waar het parfum Diane exclusief
verkocht wordt) op de Champs-Elysées. De komende dagen zakt von
Furstenberg voor extra promotie af naar Madrid, Lissabon, Warschau en
Milaan.
De ontwerpster kloeg in het verleden dat er te veel
aandacht geschonken werd aan de verpakking en te weinig aan het product
zelf. "Al die parfums die in prachtige flesjes door knappe sterren
aangeprezen worden, dat is wel leuk. Maar door al die tralala is de
kracht van de geur verloren gegaan. In mijn ogen is parfum voor een
vrouw zeker een wapen om te verleiden." (br.hln beeld photonews)
Deze zomer waren jurken met uitsparingen erg in op de rode loper.
Celebs showden zo niet alleen hun taille en buik, ook zagen we dit soort
uitsparingen in de rug of aan het decolleté. Bij velen breekt het
angstzweet al uit bij het zien van deze onthullende jurken, daarom enkel
tips voor welk model bij jouw figuur past.
- Aan de borst: wie complexen heeft over zijn kleine
boezem, blijft het beste weg van een jurk met uitsparing aan de borst,
Jennifer Anniston of Lea Michele kunnen dit wel aan. Ga eerder voor een
hoge neklijn die je rug in de kijker stelt. Doe inspiratie op bij Rosie
Huntington-whiteley in haar witte jurk van Max Mara.
- Buikje:
Dames met een buikje kunnen toch hun taille showen: zoek een jurk met
uitsparingen aan de zijkanten, die het liefst wat hoger komen. Dit heeft
namelijk een afslankend effect. Natuurlijk is een jurk die je ganse
buikje ontbloot geen goed idee, tenzij je natuurlijk Halle Berry heet.
- Vind je alle bovenstaande opties te gewaagd, speel het dan op veilig met een uitsparing aan de schouder. Zo ben je toch trendy, maar voorkom je dat je te veel van jezelf blootgeeft. Je kunt het effect ook faken
door de juiste stof te dragen. Zoek bijvoorbeeld een jurk met een
kanten inzetstuk aan de rug, zo creëer je de illusie van een ontblote
huid (br.hln)
Trouwjurken à la Kate Middleton bij Alexander McQueen
Trouwjurken à la Kate Middleton bij Alexander McQueen
Klik op de foto om de volledige fotoreeks te bekijken
Op de catwalk bij Alexander McQueen zagen we de gedurfdere versies van de trouwjurk van Kate Middleton. De modellen droegen elegante, kanten silhouetten, met bizarre accenten als kanten maskers.
Een andere trend die we in Parijs spotten: blote ruggen, dat zagen we ook bij Chanel. Designer Sarah Burton, die de jurk van de prinses tekende, werkte tevens veel met plooien en rode kant. Bij de beige jurken leek de stof heel erg subtiel over te gaan in de huid. De korsetten met ingewikkeld touwwerk in combinatie met touwenlaarzen zorgden voor een stoer kantje. (br.hln)
Belgische ontwerper wordt nieuwe Jean-Paul Gaultier genoemd
Belgische ontwerper wordt nieuwe Jean-Paul Gaultier genoemd
Jean-Paul Lespagnard is de zoon van een Luikse trucker. Niet meteen de creatieve omgeving die je bij een topontwerper zou verwachten. En toch wist de Belg te verbluffen in Parijs.
Lespagnard werd door niemand minder dan de bekende modejournaliste Suzy Menkes de hemel in geprezen. "Een miskend talent met een ongelooflijke verbeelding. De bedenker van intrigerende prints in een origineel thema. Een buitengewoon slimme designer", aldus Menkes. Sommige modejournalisten noemen Lespagnard zelfs de nieuwe Jean-Paul Gaultier. Opmerkelijk, zeker als je beseft dat Lespagnard pas aan zijn tweede collectieshow in Parijs toe is. (br.she)
Victoria's Secret-sterren met de billen bloot voor Dior
Victoria's Secret-sterren met de billen bloot voor Dior
Karlie Kloss.
Victoria's Secret houdt zijn engelen graag voor zich, maar voor
Christian Dior wou het lingeriemerk wel eens een uitzondering maken. En
zo gebeurde het dat zowel Miranda Kerr, Joan Smalls én Karolina Kurkova
op de Parijse modeweek op de catwalk liepen voor Dior.
Karolina Kurkova.
Het wereldberoemde trio voegde zich bij andere bekende modellen, zoals
Hailey Clauson, Arizona Muse, Jourdan Dunn en Constance Jablonski, in
het Rodinmuseum. Maar het was het negentienjarige Diorgezicht Karlie
Kloss die alle aandacht naar zich toe zoog. Zij sloot de show af in een
compleet transparante jurk waarin haar billen zichtbaar waren.
Zoals
altijd bij een modeshow van Dior, waren er ook naast de catwalk een
heleboel celebs te spotten. Gossip Girl Leighton Meester was present,
net als Olivia Palermo, styliste Rachel Zoe, model Poppy Delevigne en
Miranda Kerrs echtgenoot Orlando Bloom.
Miranda Kerr.
Naast de celeb-modellen
en de -gasten, was er natuurlijk ook mode. Al een hele tijd werd immers
reikhalzend uitgekeken naar wat Dior er zonder John Galliano van zou
afbrengen, met Bill Gaytten aan het hoofd. Critici wisten achteraf te
zeggen dat het modemerk het veilig gespeeld heeft en dat de collectie
heel erg Dior was.
Joan Smalls
Galliano werd begin dit jaar ontslagen na een anti-semitische tirade in een Parijse bar.(br.hln - foto's getty)
De 'Autograph'-collectie is de grootste aandachtstrekker van de nieuwe lingeriecollectie van Marks & Spencer. De Britse warenhuisketen onthulde de lingerie in The Goring, het luxueuze hotel waar Kate Middleton de nacht voor haar royale huwelijk verbleef.
Voor deze nieuwe lingerielijn ging het warenhuis terug in de tijd, de ontwerpers baseerden zich op prints en technieken die ze sinds 1929 ontwikkelden. "De perfecte trouwjurk start met het perfecte ondergoed", aldus Soozie Jenkinson van M&S in de Briste krant Telegraph.
Gekleed in verstelbare korsetten, ivoorkleurige slipjes, zijden beha's en body's verschenen de modellen op de catwalk in de hotelkelder. Door het bloemenboeket dat elk model vasthield, leken ze op echte bruidjes.
Deze vintage collectie is nu te verkrijgen bij Marks & Spencer. De prijzen starten vanaf 13 euro. (br.she)
Een Britse schoenenketen ligt onder vuur omdat deze stiletto's met
een hak van 12 centimeter aan meisjes vanaf zes jaar verkoopt. Mama's
reageren onthutst.
De geschokte 43-jarige Sarah Shafi uit Leeds wist niet wat ze zag toen
ze voor haar zevenjarige dochter schoenen ging kopen bij de keten
Priceless Shoes. "Dit is het soort schoenen dat een stripteaseuse zou
dragen. Het is verschrikkelijk, de stiletto's kosten slechts 8 euro en
zijn bedoeld voor meisjes van zes tot acht jaar. Het lijkt wel een paar
hoge hakken voor volwassenen die gekrompen zijn. Rachael Collins liet
haar dochter Katie de schoenen proberen, die was er meteen dol op. "Het
is verschrikkelijk dat ze dit soort schoeisel aan kinderen verkopen, het
geeft de verkeerde boodschap."
Er
zijn reeds al heel wat klachten ingediend tegen kledingketens voor
soort gelijke sexy kledingstukken, zo werden al gevulde beha's voor
kleuters uit de rekken gehaald in winkels als Primark en Tesco, mocht
ook een stippaal voor meisjes niet langer verkocht worden. Ook kregen
ouders Tom Cruise en Katie Holmes heel wat kritiek te verduren toen ze
hun vijfjarige dochter Suri hoge hakken en lipstick op straat lieten
dragen. (br.hln)
Dries Van Noten maakt indruk op de Parijse catwalk
Dries Van Noten maakt indruk op de Parijse catwalk
Klik op de foto om de overige stukken van de collectie te bekijken
Dries Van Noten is geen designer die inspeelt op trends. Hij
stelde in de Franse hoofdstad een stijlvolle collectie voor die
opgebouwd was uit serene landschapsfoto's. De hemdjes oogden wel wat
preuts door knoopjes die tot helemaal bovenaan toe waren. Daarnaast
maakte hij indruk met lange rokken met hoge splits en zijden jurken. De
kleuren waren overwegend zwart en wit, met hier en daar een blauwe of
groene toets. (br.hln)
Heel wat kritiek op jurk die uit 3.000 tepels bestaat
Heel wat kritiek op jurk die uit 3.000 tepels bestaat
De rauwe vleesjurk van Lady Gaga is er in vergelijking niets bij: een
nieuwe creatie van een Britse ontwerpster betstaat uit 3.000 koeien- en
yaktepels. Het stuk is erg omstreden en lokte heel wat kritiek uit.
De Britse ontwerpster Rachel Freire recupereerde het afval in
lederfabrieken en maakte er een jurk van, die op de Parijse catwalk zal
verschijnen. De collectie kreeg de toepasselijke naam 'Nippleocalypse'.
De designer is nog niet lang bezig met mode, maar scoort telkens weer
met haar originele creaties. Tal van celebs zijn fan van de jurken van
Freire als Courtney Love en Beth Ditto, en het zou ons niet verbazen
moest Lady Gaga binnenkort in dit kledingstuk flaneren.
Zowel
dierenrechtenorganisaties als britse parlementsleden vinden het
schandalig dat ze designer een beha maakte uit tepels. Justin Kerswell
van de dierenrechtenorganisatie Viva: "Is het niet erg genoeg dat dieren
op de boerderijen slecht behandeld worden, moeten we van hen nu ook al
een freakshow op de catwalk maken?"
Freire
verdedigt haar creatie: "Deze creaties maken je net bewust van het dier
zelf. Ik vind het geweldig om mode te maken van materialen doe anders
op de afvalhoop zouden belanden. Ik recycleer, de mensen die hier
kritiek op hebben beseffen niet hoeveel leder er dagelijks weggesmeten
wordt." (br.hln)
Verschillende dekenjassen van Shoplesnouvelles.com
Als je een echte fashionista bent, dan moet de 'dekenjas' deze herfst
zeker in jouw kast hangen! Verschillende bekende ontwerpers pakken er
mee uit, maar ook meer betaalbare merken maken hun eigen versie.
De jas vindt zijn inspiratie ongetwijfeld bij de kledingstijli van de Navajo's, een indianenstam uit Noord-Amerika.
Matthew
Williamson, Chloe en MaxMara lieten hun exemplaren al schitteren op de
catwalk, maar ook in de goedkopere winkelketens kan je de dekenjas zeker
terugvinden!
Het gaat meestal om wollen exemplaren, die ons
warm kunnen houden op de koude herfst-en winterdagen. Een bijkomend
voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken over de juiste maat,
want de dekenjas past iedereen perfect.
Het kledingstuk geeft je
een casual en losse look. Wie het toch wat strakker wil, kan het deken
rond zijn middel samenhouden met een riem. Voor wie wil opvallen, zijn
er ook dekenjassen met kleurrijke en opvallende patronen beschikbaar.
- Kies voor een grof, geometrisch patroon. Een mengeling van verschillende felle kleurtjes is dan weer uit den boze.
- Grote kragen zijn een must, want die zullen prachtig op en neer wapperen bij elke stap die je neemt.
- Hou het deken met een dunne riem bijeen rond je middel om je slanke taille beter te doen uitkomen.
- Draag een neutrale trui onder je jas en combineer met een effen gekleurde jeans om het deken in de verf te zetten. (br.hln)
Volslank model Crystal Renn nog slechts schim van zichzelf
Volslank model Crystal Renn nog slechts schim van zichzelf
Ooit was Crystal Renn een idool voor alle molligere vrouwen. Ze
paradeerde trots op de catwalks van de bekende modehuizen en poseerde op
internationale covers. Maar op de openingsavond van het Opera Season in
New York viel menig mond open toen het topmodel op de catwalk
verscheen... zonder haar wereldberoemde rondingen.
De 25-jarige Amerikaanse is onherkenbaar vermagerd. Haar jukbeenderen
zijn messcherp, haar taille met twee handen te omvatten. Maar Renn is
blij met haar nieuwe uiterlijk. En beklemtoont dat niemand haar onder
druk heeft gezet om te vermageren.
"Sinds ik vermagerd ben,
zoeken mensen een oorzaak, of zelfs een schuldige", vertelt ze. "Ze
zoeken een samenzwering, terwijl er absoluut geen te vinden is."
"Velen
hebben me gezegd dat de modewereld me onder druk heeft gezet", gaat ze
verder. "Of mijn managementbureau. Of ikzelf. Maar dat is allemaal niet
waar. Waar het allemaal om draait, of je nu een model hebt of een
fotograaf of wie dan ook, is gezondheid."
"Je kan niet zien of
een persoon gezond is, op basis van het uiterlijk. Of hoe ze zich
mentaal voelen. Gezondheid is voor iedereen anders, welke maat je ook
draagt." Op het hoogtepunt van haar carrière als volslank model zei Renn
ooit: "Ik wil niet dat jonge vrouwen denken dat mager zijn de enige
manier is om mooi te zijn. Schoonheid wordt niet bepaald door de maat
van je broek. Ik ben trots op mijn lichaam."(br.hln)
De Amerikaanse juwelenontwerpster Julia deVille verwerkt dode dieren
in haar creaties. En Delfina Delettrez waagde zich aan een (peperdure)
skeletarmband. Deze herfst staat duidelijk in het teken van de vreemde
juwelen.
De skeletarmband van Delfina Delettrez kost 'slechts' 17.160 euro, een
hoog bedrag voor zo'n omstreden stuk. Het gaat wel gepaard met de
zekerheid dat je hiermee in de belangstelling zult staan. Dit past ook
wel perfect binnen het thema van Halloween dat er aan zit te komen.
Een
andere vreemde trend op vlak van juwelen is het gebruik van dode
dieren in kettingen en broches. Julia deVille experimenteert al langer
met taxidermie, het opzetten van dieren, in haar creaties. Ze werkt
onder meer met beenderen van dieren. Ook ontwerper Reid Peppard en Kate
Gilliland werken met dode dieren: hij werkt met kaken van vossen en
vleugels van duiven, zij hangt dode vogels in kooien.
Gilliland:
"Ik stond op de juwelenbeurs in Londen en er was interesse uit het
Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Vooral bij mannen zijn mijn
ontwerpen populair, ze vinden het stoer." De dieren in kwestie werden
vaak gedoneerd of waren bestemd om als levend aas aan slangen gevoerd te
worden. Peppard gebruikt slachtoffers van verkeersongevallen: "Ik wil
niet dat er dieren sterven voor mijn werk. De markt van juwelen met dode
dieren groeit, het is al een tijdje trendy. Door anti-bontcampagnes
heerst er een taboe rond taxidermie. Hoewel deze hpe nog niet bij het
grote publiek aansloeg, kopen mensen het toch."
Maar ook
insecten worden gebruikt in juwelen, ze zijn een bron van inspiratie
voor Rachel Boston. Ze werkt voornamelijk met de harnassen van kevers. (br.hln)
15-jarig model liegt over leeftijd en schittert op de catwalk
15-jarig model liegt over leeftijd en schittert op de catwalk
Het 15-jarige topmodel Valerija Sestic heeft zich de woede van een
aantal belangrijke modelabels op de hals gehaald. Het veelbelovende
model vertelde onder andere Rodarte en Oscar de la Renta dat ze 16 is,
de minimumleeftijd van een catwalkmodel. Door haar op de Fashion Weeks
in New York en Milaan te laten meelopen, overtraden de labels een
belangrijke richtlijn.
Nadat het minstens een dozijn designers had belogen, gaf het
modeagentschap van Valerija toe dat het meisje pas op 21 oktober
verjaart. Maar ondanks deze bekentenis, verscheen Valerija gisteren toch
nog op de catwalk van de D&G show in Milaan, waar nochtans dezelfde
minimumleeftijd geldt als in New York.
Vandaag
lieten heel wat mode-ontwerpers weten dat ze niet op de hoogte waren
van de echte leeftijd van het jonge model. Zo vertelde de woordvoerder
van Tony Burch aan de Wall Street Journal dat ze belogen waren. "We zijn
ons bewust van de minimumleeftijd en respecteren die", luidde het daar.
Tijdens de modeshow van Marc Jacobs
De
leeftijdsrichtlijnen werden al in 2007 opgesteld door de Council of
Fashion Designers of America. Zij vragen om meisjes jonger dan 16 weg te
houden van de catwalk. Bovendien mogen ze pas vanaf 18 jaar na
middernacht deelnemen aan een fotoshoot. De richtlijnen zijn echter
veeleer aanbevelingen en zijn niet bindend. "Het is aan de designers,
castingbureau's en agentschappen om te beslissen of ze de richtlijnen
volgen of niet. Wij kunnen hen enkel aanmoedigen om dat wel te doen",
zei een woordvoerder aan de MailOnline.
Women
Management, het agentschap van Valerija Sestic, neemt de volledige
verantwoordelijkheid voor het incident op zich. "Het is waar, ze is pas
15", zei Dejan Markovic, directeur van het agentschap. "Het zal nooit
meer opnieuw gebeuren. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid."
Het
agentschap maakte duidelijk een fout, maar zullen Valerija daarvoor
zeker niet laten boeten. Het model met Kroatische roots is voor hen een
goudhaantje, want op een paar maanden tijd is ze al uitgegroeid tot één
van de meest gewilde modellen. Volgens experten heeft het Valerija dan
ook alles om het te maken. "Haar ogen, pruilmondje en de manier waarop
ze loopt zijn fantastisch. Ze straalt een ongezien zelfvertrouwen uit",
vindt Jeremy Spear van U.S. Marie Claire. (br.hln)
We krijgen een grote voldoening bij aankoop van... handtas
We krijgen een grote voldoening bij aankoop van... handtas
We halen meer voldoening uit de aankoop van een nieuw handtas dan van
een nieuw paar schoenen. Dat blijkt uit een recente enquête.
Een op de vier van de 2.000 ondervraagde vrouwen geniet er meer van een
nieuwe handtas te kopen dan chique schoenen. Dit is niet onlogisch: we
gebruiken dit accessoire erg vaak, het moet bij elke outfit passen en
het vinden van de perfecte handtas gaat gepaard met veel voldoening.
Andere aankopen waar we een roes van krijgen, zijn een goed passende
jeans en een zomerjurk. 81 procent is het ermee eens dat ze nu
voorzichtiger omspringen met hun geld dan vijf jaar geleden. Het
resultaat is dat ze meer voldoening halen wanneer ze iets nieuw kopen.
De
meeste vrouwen denken wel goed na voor ze iets kopen. Ze bezoeken een
winkel gemiddeld twee keer voor ze overgaan tot de aanschaf. Een
winterjas eist het meeste tijd om na te denken, het impulsiefst zijn ze
bij de aankoop van lingerie. Heel veel vrouwen sparen voor een bepaald
stuk, ze doen dit speciaal om meer plezier uit een aankoop te halen. Een
op de drie scheurt pagina's uit magazine's om zichzelf te herinneren
aan gewenste stukken.
Het 17-jarige model Lindsey Wixson zal zich de modeweek van Milaan nog lang herinneren. Tijdens de show van Versace gisteren struikelde ze toen ze de catwalk verliet. Begrijpelijk, als je de schoenen van de modellen bekijkt.
Het model is niet aan haar proefstuk toe als het op vallen op de catwalk aankomt. Tijdens de Fashion for Relief show van Naomi Campbell in het voorjaar zag ze de catwalk ook van dichtbij, letterlijk dan. Toen waren het niet de schoenen die het model deden struikelen, maar de wel erg pofferige jurk. (br.Het Nieuwsblad)
Waarom je die jeansbroek uit sexy reclame moet hebben
Waarom je die jeansbroek uit sexy reclame moet hebben
Een aantrekkelijke vrouw die met open benen een jeansbroek promoot,
heeft meer invloed op ons brein en logisch redeneren dan het vernoemen
hoe kwaliteitsvol dit kledingstuk is, dat ontdekten wetenschappers
onlangs.
Wanneer je een aantrekkelijke man of vrouw ziet, wordt het deel van de
hersenen geactiveerd dat aanzet tot het maken impulsieve aankopen.
Reclameadvertenties die logische argumenten gebruiken zijn minder
efficiënt om ons geld te doen uitgeven dan stimulerende feelgood
beelden. Onderzoekers aan de universiteit van Californië bestudeerden
het brein van 24 volwassenen, terwijl ze naar informatieve en sexy
advertenties keken. Daaruit bleek dat de activiteit in het deel dat
emoties verwerkt en beslissingen maakt lager was bij de sexy
advertenties.
Professor Ian Cool:
"Dit lagere niveau kan leiden tot minder remmingen, waardoor je sneller
een impulsieve aankoop zult doen. De resultaten bevestigen de hypothese
dat de voorkeur voor de aankoop van spullen en diensten door veel
factoren bepaald worden. Dit ondersteunt ook de veronderstelling dat
adverteerders de klanten eerder willen verleiden en niet overtuigen hun
producten te kopen.