Flashmob om nieuw parfum te promoten
Origineel bedacht is het wel: Diane von Furstenberg stelde haar nieuw
parfum voor door honderd vrouwen te laten dansen in een van haar
befaamde wikkeljurken. Ook timing en setting werden zorgvuldig gekozen:
aan de Seine bij de Eiffeltoren, en dat op de laatste dag van de Parijse
modeweek. Een geslaagde flashmob met de nodige weerklank in de media,
wat kan de Belgisch-Amerikaanse ontwerpster zich nog meer wensen?
Nadat
het hele gezelschap geswingd had op de tonen van Chaka Khans 'Im every
woman' was het tijd voor een handtekeningensessie. De hele meute zette
dan ook koers richting Sephorawinkel (waar het parfum Diane exclusief
verkocht wordt) op de Champs-Elysées. De komende dagen zakt von
Furstenberg voor extra promotie af naar Madrid, Lissabon, Warschau en
Milaan.
De ontwerpster kloeg in het verleden dat er te veel
aandacht geschonken werd aan de verpakking en te weinig aan het product
zelf. "Al die parfums die in prachtige flesjes door knappe sterren
aangeprezen worden, dat is wel leuk. Maar door al die tralala is de
kracht van de geur verloren gegaan. In mijn ogen is parfum voor een
vrouw zeker een wapen om te verleiden." (br.hln beeld photonews)
|