15-jarig model liegt over leeftijd en schittert op de catwalk
15-jarig model liegt over leeftijd en schittert op de catwalk
Het 15-jarige topmodel Valerija Sestic heeft zich de woede van een
aantal belangrijke modelabels op de hals gehaald. Het veelbelovende
model vertelde onder andere Rodarte en Oscar de la Renta dat ze 16 is,
de minimumleeftijd van een catwalkmodel. Door haar op de Fashion Weeks
in New York en Milaan te laten meelopen, overtraden de labels een
belangrijke richtlijn.
Nadat het minstens een dozijn designers had belogen, gaf het
modeagentschap van Valerija toe dat het meisje pas op 21 oktober
verjaart. Maar ondanks deze bekentenis, verscheen Valerija gisteren toch
nog op de catwalk van de D&G show in Milaan, waar nochtans dezelfde
minimumleeftijd geldt als in New York.
Vandaag
lieten heel wat mode-ontwerpers weten dat ze niet op de hoogte waren
van de echte leeftijd van het jonge model. Zo vertelde de woordvoerder
van Tony Burch aan de Wall Street Journal dat ze belogen waren. "We zijn
ons bewust van de minimumleeftijd en respecteren die", luidde het daar.
Tijdens de modeshow van Marc Jacobs
De
leeftijdsrichtlijnen werden al in 2007 opgesteld door de Council of
Fashion Designers of America. Zij vragen om meisjes jonger dan 16 weg te
houden van de catwalk. Bovendien mogen ze pas vanaf 18 jaar na
middernacht deelnemen aan een fotoshoot. De richtlijnen zijn echter
veeleer aanbevelingen en zijn niet bindend. "Het is aan de designers,
castingbureau's en agentschappen om te beslissen of ze de richtlijnen
volgen of niet. Wij kunnen hen enkel aanmoedigen om dat wel te doen",
zei een woordvoerder aan de MailOnline.
Women
Management, het agentschap van Valerija Sestic, neemt de volledige
verantwoordelijkheid voor het incident op zich. "Het is waar, ze is pas
15", zei Dejan Markovic, directeur van het agentschap. "Het zal nooit
meer opnieuw gebeuren. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid."
Het
agentschap maakte duidelijk een fout, maar zullen Valerija daarvoor
zeker niet laten boeten. Het model met Kroatische roots is voor hen een
goudhaantje, want op een paar maanden tijd is ze al uitgegroeid tot één
van de meest gewilde modellen. Volgens experten heeft het Valerija dan
ook alles om het te maken. "Haar ogen, pruilmondje en de manier waarop
ze loopt zijn fantastisch. Ze straalt een ongezien zelfvertrouwen uit",
vindt Jeremy Spear van U.S. Marie Claire. (br.hln)
We krijgen een grote voldoening bij aankoop van... handtas
We krijgen een grote voldoening bij aankoop van... handtas
We halen meer voldoening uit de aankoop van een nieuw handtas dan van
een nieuw paar schoenen. Dat blijkt uit een recente enquête.
Een op de vier van de 2.000 ondervraagde vrouwen geniet er meer van een
nieuwe handtas te kopen dan chique schoenen. Dit is niet onlogisch: we
gebruiken dit accessoire erg vaak, het moet bij elke outfit passen en
het vinden van de perfecte handtas gaat gepaard met veel voldoening.
Andere aankopen waar we een roes van krijgen, zijn een goed passende
jeans en een zomerjurk. 81 procent is het ermee eens dat ze nu
voorzichtiger omspringen met hun geld dan vijf jaar geleden. Het
resultaat is dat ze meer voldoening halen wanneer ze iets nieuw kopen.
De
meeste vrouwen denken wel goed na voor ze iets kopen. Ze bezoeken een
winkel gemiddeld twee keer voor ze overgaan tot de aanschaf. Een
winterjas eist het meeste tijd om na te denken, het impulsiefst zijn ze
bij de aankoop van lingerie. Heel veel vrouwen sparen voor een bepaald
stuk, ze doen dit speciaal om meer plezier uit een aankoop te halen. Een
op de drie scheurt pagina's uit magazine's om zichzelf te herinneren
aan gewenste stukken.
Het 17-jarige model Lindsey Wixson zal zich de modeweek van Milaan nog lang herinneren. Tijdens de show van Versace gisteren struikelde ze toen ze de catwalk verliet. Begrijpelijk, als je de schoenen van de modellen bekijkt.
Het model is niet aan haar proefstuk toe als het op vallen op de catwalk aankomt. Tijdens de Fashion for Relief show van Naomi Campbell in het voorjaar zag ze de catwalk ook van dichtbij, letterlijk dan. Toen waren het niet de schoenen die het model deden struikelen, maar de wel erg pofferige jurk. (br.Het Nieuwsblad)
Waarom je die jeansbroek uit sexy reclame moet hebben
Waarom je die jeansbroek uit sexy reclame moet hebben
Een aantrekkelijke vrouw die met open benen een jeansbroek promoot,
heeft meer invloed op ons brein en logisch redeneren dan het vernoemen
hoe kwaliteitsvol dit kledingstuk is, dat ontdekten wetenschappers
onlangs.
Wanneer je een aantrekkelijke man of vrouw ziet, wordt het deel van de
hersenen geactiveerd dat aanzet tot het maken impulsieve aankopen.
Reclameadvertenties die logische argumenten gebruiken zijn minder
efficiënt om ons geld te doen uitgeven dan stimulerende feelgood
beelden. Onderzoekers aan de universiteit van Californië bestudeerden
het brein van 24 volwassenen, terwijl ze naar informatieve en sexy
advertenties keken. Daaruit bleek dat de activiteit in het deel dat
emoties verwerkt en beslissingen maakt lager was bij de sexy
advertenties.
Professor Ian Cool:
"Dit lagere niveau kan leiden tot minder remmingen, waardoor je sneller
een impulsieve aankoop zult doen. De resultaten bevestigen de hypothese
dat de voorkeur voor de aankoop van spullen en diensten door veel
factoren bepaald worden. Dit ondersteunt ook de veronderstelling dat
adverteerders de klanten eerder willen verleiden en niet overtuigen hun
producten te kopen.
De dierenliefhebbende stad West Hollywood is de eerste in de
Verenigde Staten die de verkoop van bont verbiedt. Hoewel dit initiatief
veel voorstanders heeft, kreeg het ook al wat kritiek te verduren.
De stadsraad van West Hollywood voert als eerste in de Verenigde Staten
een wet in die de verkoop van bont in winkels verbiedt. De ban kwam er
na een verhit debat van zeven uur. Hierdoor zullen er geen kleren meer
in de winkels liggen die deels of volledig vervaardigd zijn uit
dierlijke pels, haar of wol. Het verbod is niet van toepassing op de
verkoop van leder. Raadslid John D'Amico noemt deze beslissing erg
opwindend. "West Hollywood is een erg kleine stad, dus het verbod is
eerder symbolisch. Maar dit nieuws gaat snel rond, overal zullen mensen
over dit verbod en zijn gevolgen praten."
ierenrechtenactiviste
Shannen Keith: "West Hollywood neemt het voortouw, de dieren kunnen
niet voor zich spreken en niemand moet sterven voor de ijdelheid van een
ander." Niet iedereen is echter tevreden met het verbod. Keith Kaplan
van 'The Fur Information Council of America' zegt dat dit verbod de
pogingen van de stad om zichzelf als modehoofdstad te uiten tegenwerkt.
"Je kunt geen trendsetter zijn als je niet de volledige collectie van
designers in de winkels kunt leggen."
West
Hollywood is al langer bezig met dierenrechten. In 2003 erkende de stad
huisdieren als 'gezellen' en eigenaars als 'voogden'. Het was de eerste
stad die het ontklauwen van katten verbood, ook mogen er sinds vorig
jaar geen katten of honden meer in dierenwinkels verkocht worden.
Volgens D'Amico zal de wet op 30 juni 2012 in voege treden.
Je hebt misschien nog geen tweed in je kleerkast hangen, maar daar
moet deze herfst verandering in komen. Mode-iconen zoals Jennifer
Aniston dragen het al een tijdje, maar nu ligt de stof ook bij ons in de
winkels. Van handtassen tot hotpants, alles is tweed!
Tweed is een ruwe, onafgewerkte wollen stof, maar met een zachte en
flexibele structuur. Door verschillende garen samen te draaien, ontstaan
er leuke kleureffecten. Bovendien zorgt de stof ervoor dat je kledij er
duur en kwaliteitsvol uitziet en ook zo aanvoelt.
Bij designers
zoals Chloe en Chanel was de stof te zien op de catwalk, maar ook
betaalbare ketens zoals Zara hebben een tweed-collectie ontwikkeld.
Tips om tweed te dragen
1) Kies voor klassiek: combineer een tweed-jasje met een skinny jeans voor een ingetogen, maar toch glamoureuze look.
2)
All the way: we hebben het over de combinatie van een tweed-jasje met
een rokje in dezelfde stof. Wanneer je het liever wat moderner hebt, kan
je het jasje combineren met een afgeknipte short in dezelfde stof.
3)
Draag accessoires: kies voor een baret, een handtas of handschoenen in
tweed om een subtiele verwijzing naar de trend te maken. (br.hln)
Nooit meer een miskoop: zo vind je de perfecte handtas
Nooit meer een miskoop: zo vind je de perfecte handtas
Een handtas is zoveel meer dan een accessoire alleen: dit item is
niet alleen erg praktisch, het is een manier om je zin voor stijl te
uiten en iets waarmee je tijdens moeilijke momenten mee kan spelen.
Over de aankoop van een handtas mag je niet licht gaan. Je draagt dit
elke dag, dit moet dus comfortabel, veelzijdig, mooi en kwalitatief
zijn. De zoektocht hiernaar kan erg moeilijk zijn. Hou zeker met deze
criteria rekening wanneer je je een nieuw exemplaar aanschaft.
Hendels:
Niets zo lastig als een schoudertas die voortdurend afzakt of een
handtas met de kleine hendels waarmee je altijd je handen vol hebt. Denk
op voorhand na welke soort het beste bij je past en vooral op welke
manier je dit accessoire het vaakst draagt.
Grootte:
In een goede handtas moet je al je spullen kwijt kunnen, maar deze mag
ook niet te groot zijn. Want dan stop je het vol met onnodige spullen en
vind je niets meer terug. Onderzoek de inhoud van je huidige tas om te
ontdekken wat noodzakelijk is voor jou. Wees realistisch: dat kleine
exemplaar ziet er misschien geweldig uit, maar als je gigantsiche
portefeuille er niet eens in past, koop je deze beter niet.
Kleur:
Het belangrijkste is dat je een kleur kiest die overal bij past, maar
dat betekent niet dat je per se voor zwart of bruin moet gaan. Wil je
dat handtas niet opvalt of dat deze net contrastreert bij je outfit? Een
fel oranje handtas kan net de blikvanger zijn die je zoekt en perfect
bij je winterjas past.
Materiaal: Een lederen
model staat vaak synoniem voor kwaliteit en gaat lang mee. Maar je vindt
ook andere kwalitatieve materialen. Bekijk het stikwerk, de ritsen en
bestudeer de hendels. Kleine metalen voetjes aan de onderkant voorkomen
bijvoorbeeld dat deze vuil wordt. Onthou dat net een beetje meer betalen
voor goede kwaliteit loont, omdat je handtas dan langer zal meegaan.
Binnenkant:
Onderverdelingen zijn van groot belang. Het is een hopeloze queeste om
in een donkere ruimte in je gigantisch exemplaar naar sleutels te
zoeken. (br.hln)
Hot or not: de gigantische beehive van Cheryl Cole
Hot or not: de gigantische beehive van Cheryl Cole
Voor de lancering van haar eigen schoenenlijn trok de Britse zangeres
Cheryl Cole vooral de aandacht naar haar kapsel: ze hadden een
gigantische beehive à la Amy Winehous op haar hoofd.
Gisterenavond gaf Cheryl Cole een feestje om haar schoenenlijn voor de
website Stylistpick te vieren. Ze hield haar 'big hair' in bedwang met
een gouden band en had een bordeaux satijnen jurk met drapages en
doorzichtige panelen aan. Zo werd duidelijk dat de zangeres in topvorm
is. Haar beige schoenen deden haar nog groter lijken. Haar creaties
zullen vanaf december te koop zijn, dat betekent dat je kerstmis in een
paar van Cheryl Cole zult kunnen vieren.
De
Britse fashionista is een duidelijke fan van big hair, maar modecritici
delen haar mening hierin niet. Ze kreeg heel wat commentaar op haar erg
volumineuze kapsel tijdens de Amerikaanse versie van X Factor, waar
toen in de jury van zat.
De beehive
is een erg volumineus kapsel dat populair was in de fifties, vooral bij
zangeressen als Dusty Springfield en Diana Ross. Het kende een
heropleving dankzij de intussen overleden Amy Winehouse. Dit was het
handelskenmerk van de zangeres, haar beehive groeide met de jaren.
Voor wie alle kleuren nagellak al heeft geprobeerd en graag wil schitteren met een nieuwe nagelversiering heeft Belgisch juwelenmerk 'O!' het ideale accessoire ontworpen: de diamanten nagel.
Geen kleine juweeltjes, maar een hele diamanten nagel op jouw maat. Eerst meet een expert vakkundig je nagel op en maakt een witte of roosgouden basisnagel naar je eigen voorkeur. Het enige wat je daarna hoeft te doen, is een keuze maken: een robijn of een gewone, een witte of een zwarte diamant?
Natuurlijk heeft elke diamantsoort een eigen prijskaartje. "Afhankelijk van je maat en je nagelbezetting varieert de prijs tussen 300 en 1000 euro", aldus Nathalie Coëme, één van de eigenaars van 'O!'.
Hoewel de prijs hoog ligt, kan je de diamanten nagel wel blijven gebruiken. "De speciale lijm houdt 2 weken, maar je kunt hem nadien gewoon opnieuw gebruiken", zegt Coëme. Bovendien bevat één diamanten nagel ongeveer 0,30 tot 0,90 karaat. Sommigen gaan zelfs tot 1 karaat. "Ook dat hangt af van je nagelmaat en diamantkeuze", geeft Coëme mee. (br.she)
Het is een gouden oude trend: de strik is alomtegenwoordig. Werp een
blik op de rode loper en je zal zien dat celebs dol zijn op strikken in
alle kleuren en maten. We kunnen ze geen ongelijk geven: het heeft iets
speels maar is tegelijkertijd ook elegant en vrouwelijk.
De lente- en zomercollecties van 2011 waren al doordrenkt van de
strikjes, maar nu beginnen ook de rode lopers langzaam maar zeker aan
hun strikken offensief. Van Italië tot Californië, Hollywoodsterren
worden er overal mee gespot.
Belgische ontwerpster Lenny Leleu betaalt New Yorkse modeshow volledig zelf
Belgische ontwerpster Lenny Leleu betaalt New Yorkse modeshow volledig zelf
De Belgische modeontwerpster Lenny Leleu toonde afgelopen week haar eigen collectie tijdens de New Yorkse Fashion Week. Opmerkelijk, aangezien Leleu nog maar 28 is en aan haar 4de zomercollectie toe is. "Ik heb alles zelf gefinancierd", vertelt ze in een krant van Corelio.
Leleu organiseerde een benefietavond om haar american dream te doen uitkomen. "Nadien had ik net genoeg geld bijeen gesprokkeld om de stoffen voor mijn collectie te betalen. De show zelf heb ik volledig uit eigen portemonnee betaald. Ik wil niet weten hoe weinig geld er nu nog op mijn bankrekening staat. Maar ik ben gelukkig en dat is het belangrijkste." (br.she - beeld photonews)
In Londen heeft Robbie Williams gisteren zijn kledingcollectie onthuld.
Robbie noemde zijn modelijn naar zijn grootvader Jack 'The Giant Killer'
Farrell, die bekendstond om zijn stijlvolle outfits.
De
collectie van Robbie, 'Farrell', werd gisteren voorgesteld in House of
Fraser in Oxford Street. Naast Robbie was ook zijn vrouw Ayda aanwezig.
Robbie treedt hiermee in de voetsporen van Liam Gallagher, die zijn Pretty Green label al in 80 landen verkoopt. (br.hln - foto getty)
Het lijkt wel alsof celebs mode-inspiratie halen uit de reeks Ugly
Betty: Madonna en Mischa Barton dragen namelijk allemaal net als het
hoofdpersonage een rode bril.
Celebs gaan een stapje verder met de nerdtrend, die er al enkele
seizoenen voor zorgt dat een bril hip is. Nu blijken ze allemaal fan te
zijn van het opvallende, rode montuur. Zo werd de 13-jarige actrice Elle
Fanning al met twee verschillende modellen gespot, waaronder eentje
zelfs met witte stippen. Mischa Barton droeg ook een ludiek paar.
Door
dit met donkere glazen te dragen, krijg je meteen een coole look. Kijk
maar naar Madonna met haar montuur van Miu Miu voor een filmpremière op
het festival van Venetië. Het zorgde voor een instant retro-glamour
look. Nicole Richie leidde met een gelijkaardig model de aandacht af van
haar onverzorgde haar en niet-opgemaakte gezicht. De ster uit Glee
Dianna Agron gaat wel een stapje te ver door al haar accessories af te
stemmen op haar bril.
Om
te bepalen of jij zou staan met een rode bril is het belangrijk te
kijken naar je eigen huids-, oog- en haarkleur. Wie een bleke huid met
blauwe of roze ondertoon heeft, dezelfde tint van ogen en een lichte
haarkleur nemen best geen felrode kleur, maar eerder bordeaux dat naar
bruin neigt. Warme types, dus met een eerder bruine huidskleur en bruine
ogen kunnen wel zo'n felrood model aan. (br.hln - foto reuters)
Kapseltrend op de catwalk : haar strak naar achter
Wat de kapsels betreft op de modeweek in New York leken veel
ontwerpers net hetzelfde te denken. Zowel Victoria Beckham, BCBG als
Rebecca Taylor trokken het haar van de modellen strak naar achter met
gel of haarspray.
Bij veel modellen zaten hun losse, lange lokken naar achter. Waardoor we
een nieuwe kapseltrend voelen opkomen voor komende herfst. Dit is
echter niet makkelijk te dragen, deze stijl kan wel werken voor een
avondje uit, maar is moeilijker te dragen op kantoor.
Je
kunt voor een meer nonchalante, casual stijl gaan door met een haar- en
zoutspray te werk te gaan. Een strakkere look krijg je met gel. Heb je
schrik dat het niet gaat blijven zitten, dan kun je de bovenste lokken
vast steken met een speld, net als we bij Victoria Beckham zagen. Kapper
Guido van Redken geeft alvast tips: "Veel vrouwen durven deze look niet
aan omdat ze dit niet flatterend vinden, je hele gezicht komt plots in
de kijker doordat het wordt bloot gegeven. Maar de gewaagdheid maakt het
net zo mooi."
Vergeet sporten en diëten: deze jeans geeft je de perfecte kont
Vergeet sporten en diëten: deze jeans geeft je de perfecte kont
Goed nieuws voor wie denkt dat je voor het perfecte achterwerk uren
moet sporten, een strikt dieet moet volgen en zelfs een klein beetje
genetisch geluk moet hebben. De Britse winkelketen Asda heeft een
jeansbroek ontwikkeld die iedereen een perfecte poep geeft, ongeacht je
leeftijd of maat.
Moeten we ons binnenkort echt geen zorgen meer maken om onze
'uitgezakte' kont? Neen, als het van Asda afhangt. De winkelketen
beweert dat ze iedereen kunnen helpen, voor slechts 20 euro.
Het
geheim van de 'Great Bum Jeans' is niets anders dan goed geplaatst
borduursel. Twee rijen stiksel, die lopen van de zijkant naar de
achterzakken, zouden je achterwerk 'opheffen'. De onderste rij is licht
hellend, terwijl de bovenste veel steiler is. Dat creëert de illusie van
een welvend achterwerk.
De donkerblauwe jeans wordt vanaf
vandaag verkocht en is beschikbaar van maat 38 tot maat 50. De winkel
belooft dat de broek vrouwen van alle soorten en maten een parmantig
achterste geeft.
Asda besloot te
broek te ontwikkelen nadat een enquête bij meer dan 1.000 vrouwen hen
leerde dat ze verschrikkelijk ontevreden zijn over hun achterste. Veel
vrouwen proberen de perfecte vormen te krijgen door intensief te sporten
en te diëten, terwijl anderen zelfs hun toevlucht zoeken in de
plastische chirurgie. "Wij tonen aan dat je ook een perfecte kont kunt
hebben zonder veel geld of moeite", zegt Fiona Lambert van Asda.
Wie niet kan wachten tot de broek ook in ons land beschikbaar is, kan de wonderjeans hier al online bestellen. (br.hln)
Dree Hemingway is het nieuwe uithangbord van het modehuis Marc O' Polo. De kleindochter van de beroemde schrijver kon de schoonheid strikken voor zijn herfst-wintercampagne 2011-2012.
In het Antwerpse Mode Museum loopt vanaf woensdag en nog tot 19
februari de eerste grote overzichtstentoonstelling van Walter Van
Beirendonck: Dream The World Awake.
Het buitenbeentje van de Antwerpse modewereld leende tal van stukken van
zijn collecties uit, net als persoonlijke bezittingen zoals zijn
speelgoedverzameling. De tentoonstelling wil dan ook een zo volledig
mogelijk overzicht bieden van Van Beirendoncks leefwereld en
inspiratiebronnen.
Van Beirendonck is als directeur van de net
boven het Mode Museum gelegen modeafdeling van de Koninklijke Academie
voor Schone Kunsten sowieso al kind aan huis in het gebouw aan de
Nationalestraat. Speciaal voor deze expositie liet hij het museum toe
zijn atelier tijdelijk te ontmantelen en aan het publiek te tonen.
Op
de tentoonstelling zijn daarnaast voornamelijk stukken te zien van Van
Beirendoncks eigen collecties van de voorbije drie decennia. Ook zijn
werk voor het Duitse jeansmerk Mustang, de kledinglijn W.&L.T. (Wild
& Lethal Trash) waarbij hij zijn fascinatie voor technologie en
multimedia botvierde, komt aan bod.
Voorts toont 'Dream The World
Awake' nog de veelzijdigheid van de eigenzinnige ontwerper met
kleurrijke stukken geïnspireerd door etnografie, buitenaards leven en
maatschappijkritische ideeën over thema's als aids, ecologie en
kapitalisme. Het decor waar het publiek doorwandelt, is eveneens een
belevenis op zichzelf, met de 60 meter lange 'Walters Wonderwall' waarop
een collage van beelden, objecten en slogans te zien zijn die Van
Beirendonck typeren. (br.hln - foto belga)
Onmogelijk om mooie kledij voor maatje meer te maken?
Onmogelijk om mooie kledij voor maatje meer te maken?
Hoewel steeds meer designers ontdekken dat ze geld kunnen verdienen
door voor mollige dames kleding te maken, lijkt het langer te duren voor
hippe budgetvriendelijke kledingketens volgen. Of zijn trends
Er bestaan heel wat eufemismen voor dames met overgewicht: dame met
rondingen, plus-size, voluptueus en dan zijn er nog de 'zware botten'.
Toch kampen steeds meer dames hiermee en is het voor hen haast omogelijk
om in betaalbare, maar trendy outfits rond te lopen. Dikke celebs als
Beth Ditto proberen hier verandering in te brengen en overgewicht
bespreekbaarder te maken door zichzelf 'fatshionista' te noemen. Ze
maakte ook een hippe kledingcollectie voor een maatje meer in opdracht
van de Britse kledingketen Evans.
Het
Amerikaanse merk omstreden merk American Apparel ging onlangs op zoek
naar 'plus-size modellen'. De enige fout die het merk beging, was te
zoeken naar dames met maatje 40, niet echt een maatje meer. De
gemiddelde Britse vrouw heeft namelijk nu maatje 44. Een op de vier maat
46, en tegen 2030 zal 40 procent met obesitas kampen.
Dat
is natuurlijk niets om trots op te zijn, overgewicht is een groot
gezondheidsprobleem. Maar obesitas is een complex gegeven. Het komt niet
altijd door simpelweg te veel te eten, het kan ook een gevolg zijn van
een aandoening of bepaalde medicatie. Daarom zit er voor sommigen niet
veel anders op dan hun corpulent lichaam te accepteren. Dat betekent
niet dat deze vrouwen nog meer moeten lijden door in lompen rond te
lopen.
De meeste designerkledij
blijkt voor 'fatshionista's' onbereikbaar, hoewel sommige designers als
Mark Fast en Marc Jacobs speciaal voor dames met rondingen ontwerpen en
de Italiaanse Vogue bijvoorbeeld onlangs nog plus-size modellen op de
cover zette. Maar wat budgetvriendelijke ketens betreft, is er weinig
keuze. Oké, H&M heeft een collectie vanaf maatje 42. Maar dat vind
je niet bij andere trendy winkels als Zara, Mango of Vero Moda.
Vaak
zijn de opties ook saaie kledingstukken die meer op tenten lijken en
volgen ze meestal niet de huidige trends. Het feit dat de ketens hiermee
een grote doelgroep mislopen, lijkt hen weinig te kunnen schelen.
Online is er wel iets meer keuze, zo kunnen 'fatshionista's' gaan
shoppen bij Asos Curve. Daar vind je de laatste trends: plooirokken,
leggings en chino- en palazzobroeken in grotere maten. Zij bewijzen dat
het wel mogelijk is om mooie stukken voor dikkere dames te maken en dat
ketens als Zara en Mango van slechte wil zijn. (br.hln)
Het perfecte lijntje met eyeliner trekken is voor veel vrouwen een
utoptie, Dior zorgt voor een oplossing met een speciale sticker.
Of je het nu probeert met vloeibare pennen of het traditionele potlood,
het trekken van een vloeiend lijntje boven je wimpers lijkt haast
onmogelijk.
Maar dankzij een uitvinding van Dior hoeft dit niet
langer een probleem te zijn. De eyeliner-sticker werd al meteen tot
make-uptrend van dit seizoen uitgeroepen. Je hebt vier verschillende
soorten, allemaal met een trendy boogje richting slapen, die zorgen voor
de hippe retrolook. Je hebt een basis zwarte versie, eentje met een
fantasielijntje en dan twee glamoureuze exemplaren met
Swarovski-kristallen.
De stickers van Dior.
De prijzen zijn helaas wel erg 'Dior', je betaalt ongeveer 55 euro voor een setje van vier stickers. Lijkt mij wel een handig hebbedingetje (br.hln)
Angelina Jolie is altijd wel te vinden voor een stunt op de rode loper. Deze keer hield ze het 'beschaafd': ze kwam geboeid opdraven.
Angelina Jolie haar kinky kantje kwam weer maar eens naar boven tijdens het filmfestivl van Toronto. Om de film Moneyball van haar 47-jarige echtgenoot Brad Pitt te promoten, verscheen ze op de rode loper in een zwarte jurk. Niets speciaals ware het niet dat Jolie ook een gouden handtasje bij zich had. Eentje waaraan ze vast geketend zat.
Het tasje mag er dan een tikkeltje ordinair uitzien, het is een peperduur hebbeding van de herfst/wintercollectie 2011-2012 van Louis Vuitton. (br.she)