In Londen heeft Robbie Williams gisteren zijn kledingcollectie onthuld.
Robbie noemde zijn modelijn naar zijn grootvader Jack 'The Giant Killer'
Farrell, die bekendstond om zijn stijlvolle outfits.
De
collectie van Robbie, 'Farrell', werd gisteren voorgesteld in House of
Fraser in Oxford Street. Naast Robbie was ook zijn vrouw Ayda aanwezig.
Robbie treedt hiermee in de voetsporen van Liam Gallagher, die zijn Pretty Green label al in 80 landen verkoopt. (br.hln - foto getty)
Het lijkt wel alsof celebs mode-inspiratie halen uit de reeks Ugly
Betty: Madonna en Mischa Barton dragen namelijk allemaal net als het
hoofdpersonage een rode bril.
Celebs gaan een stapje verder met de nerdtrend, die er al enkele
seizoenen voor zorgt dat een bril hip is. Nu blijken ze allemaal fan te
zijn van het opvallende, rode montuur. Zo werd de 13-jarige actrice Elle
Fanning al met twee verschillende modellen gespot, waaronder eentje
zelfs met witte stippen. Mischa Barton droeg ook een ludiek paar.
Door
dit met donkere glazen te dragen, krijg je meteen een coole look. Kijk
maar naar Madonna met haar montuur van Miu Miu voor een filmpremière op
het festival van Venetië. Het zorgde voor een instant retro-glamour
look. Nicole Richie leidde met een gelijkaardig model de aandacht af van
haar onverzorgde haar en niet-opgemaakte gezicht. De ster uit Glee
Dianna Agron gaat wel een stapje te ver door al haar accessories af te
stemmen op haar bril.
Om
te bepalen of jij zou staan met een rode bril is het belangrijk te
kijken naar je eigen huids-, oog- en haarkleur. Wie een bleke huid met
blauwe of roze ondertoon heeft, dezelfde tint van ogen en een lichte
haarkleur nemen best geen felrode kleur, maar eerder bordeaux dat naar
bruin neigt. Warme types, dus met een eerder bruine huidskleur en bruine
ogen kunnen wel zo'n felrood model aan. (br.hln - foto reuters)
Kapseltrend op de catwalk : haar strak naar achter
Wat de kapsels betreft op de modeweek in New York leken veel
ontwerpers net hetzelfde te denken. Zowel Victoria Beckham, BCBG als
Rebecca Taylor trokken het haar van de modellen strak naar achter met
gel of haarspray.
Bij veel modellen zaten hun losse, lange lokken naar achter. Waardoor we
een nieuwe kapseltrend voelen opkomen voor komende herfst. Dit is
echter niet makkelijk te dragen, deze stijl kan wel werken voor een
avondje uit, maar is moeilijker te dragen op kantoor.
Je
kunt voor een meer nonchalante, casual stijl gaan door met een haar- en
zoutspray te werk te gaan. Een strakkere look krijg je met gel. Heb je
schrik dat het niet gaat blijven zitten, dan kun je de bovenste lokken
vast steken met een speld, net als we bij Victoria Beckham zagen. Kapper
Guido van Redken geeft alvast tips: "Veel vrouwen durven deze look niet
aan omdat ze dit niet flatterend vinden, je hele gezicht komt plots in
de kijker doordat het wordt bloot gegeven. Maar de gewaagdheid maakt het
net zo mooi."
Vergeet sporten en diëten: deze jeans geeft je de perfecte kont
Vergeet sporten en diëten: deze jeans geeft je de perfecte kont
Goed nieuws voor wie denkt dat je voor het perfecte achterwerk uren
moet sporten, een strikt dieet moet volgen en zelfs een klein beetje
genetisch geluk moet hebben. De Britse winkelketen Asda heeft een
jeansbroek ontwikkeld die iedereen een perfecte poep geeft, ongeacht je
leeftijd of maat.
Moeten we ons binnenkort echt geen zorgen meer maken om onze
'uitgezakte' kont? Neen, als het van Asda afhangt. De winkelketen
beweert dat ze iedereen kunnen helpen, voor slechts 20 euro.
Het
geheim van de 'Great Bum Jeans' is niets anders dan goed geplaatst
borduursel. Twee rijen stiksel, die lopen van de zijkant naar de
achterzakken, zouden je achterwerk 'opheffen'. De onderste rij is licht
hellend, terwijl de bovenste veel steiler is. Dat creëert de illusie van
een welvend achterwerk.
De donkerblauwe jeans wordt vanaf
vandaag verkocht en is beschikbaar van maat 38 tot maat 50. De winkel
belooft dat de broek vrouwen van alle soorten en maten een parmantig
achterste geeft.
Asda besloot te
broek te ontwikkelen nadat een enquête bij meer dan 1.000 vrouwen hen
leerde dat ze verschrikkelijk ontevreden zijn over hun achterste. Veel
vrouwen proberen de perfecte vormen te krijgen door intensief te sporten
en te diëten, terwijl anderen zelfs hun toevlucht zoeken in de
plastische chirurgie. "Wij tonen aan dat je ook een perfecte kont kunt
hebben zonder veel geld of moeite", zegt Fiona Lambert van Asda.
Wie niet kan wachten tot de broek ook in ons land beschikbaar is, kan de wonderjeans hier al online bestellen. (br.hln)
Dree Hemingway is het nieuwe uithangbord van het modehuis Marc O' Polo. De kleindochter van de beroemde schrijver kon de schoonheid strikken voor zijn herfst-wintercampagne 2011-2012.
In het Antwerpse Mode Museum loopt vanaf woensdag en nog tot 19
februari de eerste grote overzichtstentoonstelling van Walter Van
Beirendonck: Dream The World Awake.
Het buitenbeentje van de Antwerpse modewereld leende tal van stukken van
zijn collecties uit, net als persoonlijke bezittingen zoals zijn
speelgoedverzameling. De tentoonstelling wil dan ook een zo volledig
mogelijk overzicht bieden van Van Beirendoncks leefwereld en
inspiratiebronnen.
Van Beirendonck is als directeur van de net
boven het Mode Museum gelegen modeafdeling van de Koninklijke Academie
voor Schone Kunsten sowieso al kind aan huis in het gebouw aan de
Nationalestraat. Speciaal voor deze expositie liet hij het museum toe
zijn atelier tijdelijk te ontmantelen en aan het publiek te tonen.
Op
de tentoonstelling zijn daarnaast voornamelijk stukken te zien van Van
Beirendoncks eigen collecties van de voorbije drie decennia. Ook zijn
werk voor het Duitse jeansmerk Mustang, de kledinglijn W.&L.T. (Wild
& Lethal Trash) waarbij hij zijn fascinatie voor technologie en
multimedia botvierde, komt aan bod.
Voorts toont 'Dream The World
Awake' nog de veelzijdigheid van de eigenzinnige ontwerper met
kleurrijke stukken geïnspireerd door etnografie, buitenaards leven en
maatschappijkritische ideeën over thema's als aids, ecologie en
kapitalisme. Het decor waar het publiek doorwandelt, is eveneens een
belevenis op zichzelf, met de 60 meter lange 'Walters Wonderwall' waarop
een collage van beelden, objecten en slogans te zien zijn die Van
Beirendonck typeren. (br.hln - foto belga)
Onmogelijk om mooie kledij voor maatje meer te maken?
Onmogelijk om mooie kledij voor maatje meer te maken?
Hoewel steeds meer designers ontdekken dat ze geld kunnen verdienen
door voor mollige dames kleding te maken, lijkt het langer te duren voor
hippe budgetvriendelijke kledingketens volgen. Of zijn trends
Er bestaan heel wat eufemismen voor dames met overgewicht: dame met
rondingen, plus-size, voluptueus en dan zijn er nog de 'zware botten'.
Toch kampen steeds meer dames hiermee en is het voor hen haast omogelijk
om in betaalbare, maar trendy outfits rond te lopen. Dikke celebs als
Beth Ditto proberen hier verandering in te brengen en overgewicht
bespreekbaarder te maken door zichzelf 'fatshionista' te noemen. Ze
maakte ook een hippe kledingcollectie voor een maatje meer in opdracht
van de Britse kledingketen Evans.
Het
Amerikaanse merk omstreden merk American Apparel ging onlangs op zoek
naar 'plus-size modellen'. De enige fout die het merk beging, was te
zoeken naar dames met maatje 40, niet echt een maatje meer. De
gemiddelde Britse vrouw heeft namelijk nu maatje 44. Een op de vier maat
46, en tegen 2030 zal 40 procent met obesitas kampen.
Dat
is natuurlijk niets om trots op te zijn, overgewicht is een groot
gezondheidsprobleem. Maar obesitas is een complex gegeven. Het komt niet
altijd door simpelweg te veel te eten, het kan ook een gevolg zijn van
een aandoening of bepaalde medicatie. Daarom zit er voor sommigen niet
veel anders op dan hun corpulent lichaam te accepteren. Dat betekent
niet dat deze vrouwen nog meer moeten lijden door in lompen rond te
lopen.
De meeste designerkledij
blijkt voor 'fatshionista's' onbereikbaar, hoewel sommige designers als
Mark Fast en Marc Jacobs speciaal voor dames met rondingen ontwerpen en
de Italiaanse Vogue bijvoorbeeld onlangs nog plus-size modellen op de
cover zette. Maar wat budgetvriendelijke ketens betreft, is er weinig
keuze. Oké, H&M heeft een collectie vanaf maatje 42. Maar dat vind
je niet bij andere trendy winkels als Zara, Mango of Vero Moda.
Vaak
zijn de opties ook saaie kledingstukken die meer op tenten lijken en
volgen ze meestal niet de huidige trends. Het feit dat de ketens hiermee
een grote doelgroep mislopen, lijkt hen weinig te kunnen schelen.
Online is er wel iets meer keuze, zo kunnen 'fatshionista's' gaan
shoppen bij Asos Curve. Daar vind je de laatste trends: plooirokken,
leggings en chino- en palazzobroeken in grotere maten. Zij bewijzen dat
het wel mogelijk is om mooie stukken voor dikkere dames te maken en dat
ketens als Zara en Mango van slechte wil zijn. (br.hln)
Het perfecte lijntje met eyeliner trekken is voor veel vrouwen een
utoptie, Dior zorgt voor een oplossing met een speciale sticker.
Of je het nu probeert met vloeibare pennen of het traditionele potlood,
het trekken van een vloeiend lijntje boven je wimpers lijkt haast
onmogelijk.
Maar dankzij een uitvinding van Dior hoeft dit niet
langer een probleem te zijn. De eyeliner-sticker werd al meteen tot
make-uptrend van dit seizoen uitgeroepen. Je hebt vier verschillende
soorten, allemaal met een trendy boogje richting slapen, die zorgen voor
de hippe retrolook. Je hebt een basis zwarte versie, eentje met een
fantasielijntje en dan twee glamoureuze exemplaren met
Swarovski-kristallen.
De stickers van Dior.
De prijzen zijn helaas wel erg 'Dior', je betaalt ongeveer 55 euro voor een setje van vier stickers. Lijkt mij wel een handig hebbedingetje (br.hln)
Angelina Jolie is altijd wel te vinden voor een stunt op de rode loper. Deze keer hield ze het 'beschaafd': ze kwam geboeid opdraven.
Angelina Jolie haar kinky kantje kwam weer maar eens naar boven tijdens het filmfestivl van Toronto. Om de film Moneyball van haar 47-jarige echtgenoot Brad Pitt te promoten, verscheen ze op de rode loper in een zwarte jurk. Niets speciaals ware het niet dat Jolie ook een gouden handtasje bij zich had. Eentje waaraan ze vast geketend zat.
Het tasje mag er dan een tikkeltje ordinair uitzien, het is een peperduur hebbeding van de herfst/wintercollectie 2011-2012 van Louis Vuitton. (br.she)
Armani Jeans onthulde het eerste beeld van Rihanna voor de campagne
van hun collectie op Facebook. Hoewel ze haar buik showt, houdt de
zangeres het redelijk zedig.
Rihanna vervangt de wulpse actrice Megan Fox als gezicht van de
collectie. Ze showt haar strakke buik in een legging en kort wollen
truitje, een beetje sober en zelfs redelijk preuts voor de zangeres. De
blonde pruik zorgt voor een frisse verschijning. We kijken al uit naar
de beelden van de ondergoedlijn van Armani, waar de fashionista ook het
gezicht van is.
De 22-jarige rechtenstudente Laura Servaty uit Brasschaat mocht tijdens de Miele Catwalk de bruidsjurk van couturier Natan tonen. De dame kreeg die eer toebedeeld na het winnen van een wedstrijd.
4 weken lang gingen Miele en Edouard Vermeulen van Natan samen op zoek naar het perfecte model voor de bruidsjurk van Natan. Uit meer dan 300 meisjes was de uitverkorene uiteindelijk Laura Servaty uit Brasschaat. "Laura sprong er meteen uit tijdens de voorselecties. Ze heeft een heel bijzondere, stijlvolle uitstraling. Ook al had ze totaal geen ervaring, ik voelde intuïtief aan dat ze mijn trouwjurk helemaal tot zijn recht zou laten komen", vertelt Vermeulen nog.
"Het was net als in een film: superspannend. Ik was heel erg zenuwachtig tijdens de selecties. De pasbeurten met de meester in zijn salons en het ongelooflijke gevoel dat ik kreeg toen ik de bruidsjurk showde zal ik nooit vergeten", voegt Servaty nog toe. (br.she - beeld photonews)
Omdat schoenen een outfit kunnen maken of kraken, bezit de gemiddelde dame een uitgebreide schoenencollectie van 39 paar.
Meer dan een kwart van de 1545 Britse ondervraagde dames bezit meer dan
50 paar schoenen, een op de tien zegt dat hoe hoger de hakken zijn, hoe
beter. Maar deze liefde voor stiletto's kost veel, hun gezondheid gaat
hier namelijk onder lijden. 86 procent zegt dat ze al een blessure heeft
opgelopen door haar favoriete schoenen te dragen. Meer dan de helft
verdraagt met plezier de pijn, zolang ze er maar goed uitzien in hun
schoeisel. Iets minder dan de helft koopt elke maand een nieuw paar, 15
procent doet dit zelfs om de twee weken. Daar zitten ook heel wat
miskopen bij, vier op de tien geeft toe dat ze maar liefst vijf paar
heeft dat ze slechts een keer droeg. De
gemiddelde vrouw is bereid 162 euro op te hoesten voor haar droompaar.
44 procent vindt dat schoenen deze prijs waard zijn omdat hoge hakken
haar aantrekkelijker maken. Slechts 4 procent van de ondervraagden
verkiest platte schoenen.
Vind jij dat je teveel schoenen in je
kast hebt en wil dringend eens grote schoonmaak houden. Om jullie te
helpen beslissen welke je best wegdoet, zeggen wij welke paren niet in
je kast mogen ontbreken:
- Schoenen die bij je zwarte jurkje passen:
Deze zijn waarschijnlijk de meest essentiële paren omdat elke vrouw
minstens een zwart jurkje in haar kast heeft hangen. Je kiest best een
zwarte pump met lage hak, want deze zitten comfortabel. Je kunt de
schoenen dragen voor een onverwacht diner, een begrafenis of zelfs een
werkvergadering.
- Neutrale pumps: Omdat zwarte
pumps niet overal bij passen, heb je ook schoenen in een neutrale kleur
nodig, zolang het maar geen wit is, ga eerder voor beige, grijs of
lichtbruin.
- Je hebt ook een plat paar nodig dat tussen casual
en chique is, iets dat je op een jeans kan dragen, maar je outfit wat
stijlvoller maakt. Durvers gaan voor een ballerina in felle kleur, maar donkere tinten zijn ook een optie.
- Opvallende hakken:
Iedere vrouw heeft een paar nodig waarmee ze de aandacht trekt op
speciale gelegenheden, denk aan zilver of goud. Een leuk alternatief is
rood.
- Enkellaarsjes: Deze kun je elk seizoen dragen en passen zowel onder een rok of broek.
- Een degelijke laars is ook van belang: Met
een laars die tot halverwege de kuit of tot aan de knie komt, doorsta
je de meest barre weersomstandigheden. Ga dan wel voor een platte of
brede hak voor meer stabiliteit op gladde ondergronden. (br.hln)
Poncho van Chloé, capes van Yves Saint Laurent en Dior.
De cape en de poncho maakten een terugkeer op de catwalk. Deze is
minder gekleed dan voorgaande seizoenen en heeft nu meer het silhouet
van een jas. Het is de ideale manier om op te vallen en tegelijkertijd
warm te hebben. We geven enkele tips hoe deze te dragen.
De herfst, die ondertussen al even aan de gang lijkt te zijn, is een
moeilijk seizoen qua outfitkeuze. Gelukkig biedt de cape een oplossing:
tijdens de warmere dagen kun je deze perfect over je korte mouwen
dragen, maar eens het kouder wordt, is het praktischer om er een mooie
cardigan onder aan te doen. Een goede optie is de cape die lijkt op een
trenchcoat.
Het voordeel is dat
de cape makkelijk combineert, het staat zowel goed op een skinny jeans
of een strak jurkje. Als laatste flatteert de cape elk figuur. Wie wat
rondingen heeft, opteert best voor een exemplaar dat je taille
accentueert. Slanke dames kunnen gaan voor een iets vloeiender silhouet,
wat goed staat op een skinny jeans of een paar strakke laarzen.
Agyness Deyn met cape.
Een
model gemaakt uit wol, doet sterk aan een poncho denken. Deze maakte
een comeback op de catwalk, na jaren van een grote no-no te zijn
geweest. Denk aan lange exemplaren met de nodige franjes onderaan, zo
zagen we ze toch bij de grote modehuizen als Chloé. Met de koude
temperaturen van deze zomer, zien ze er vooral lekker warm en
comfortabel uit.
Het nadeel is wel dat zo'n jas moeilijk
combineert met een handtas, fashionista's zullen hun oversized tas
moeten inruilen voor een klein exemplaar dat je in je hand draagt. (br.hln)
Wie zei alweer dat overzichten langdradig en saai moesten zijn? Dit
filmpje bewijst alvast het tegendeel! In amper 100 seconden wordt op een
leuke manier een overzicht gegeven van 100 jaar mode, via een dansend
koppel en een slimme montage. Samen met de veranderende mode, verandert
ook de dansstijl en de houding van man en vrouw tegenover elkaar.
De
video is een onderdeel van een marketingcampagne voor een winkelcentrum
in het oosten van Londen. Maar laat dat je vooral niet tegenhouden: Veel kijkplezier.
Na Kate & Bella: trouwen in twee van de bruidsjurken van Kim K.
Na Kate & Bella: trouwen in twee van de bruidsjurken van Kim K.
Het lijkt wel een trend te worden: je trouwjurk laten modelleren naar
die van een celebrity of een filmpersonage. Het begon met de jurk van
Kate Middleton (en die van bruidsmeisje Pippa), dan volgde die van Bella
Swan en nu is het, hoe kan het ook anders, de beurt aan die van Kim
Kardashian.
Vera Wang, de ontwerpster achter de drie trouwjurken (!) van de
Amerikaanse realityster, ruikt een business mogelijkheid en dus brengt
ze in februari twee 'betaalbare' versies van de jurken op de markt via
de budgetketen David's Bridal
"Het zullen geen exacte kopieën
zijn, maar jurken geïnspireerd op het origineel. Ze zullen wel de echte
Hollywood Glamour uitstralen en ouderwets romantisch zijn", belooft
Vera.
Het gaat om de strapless baljurk, met korset en
volumineuze rok uit tule en een strakke meerminjurk met uitwaaierende
ruffles. Beide jurken zullen minder dan 1.600 dollar kosten of zo'n
1.125 euro.
Voor sommigen is het een teleurstelling dat een
ontwerpster als Vera Wang zich 'verlaagt' tot iets als goedkope kopieën
van haar eigen jurken. Anderen zien het dan weer als praktisch: als Vera
het niet zelf doet, doet iemand anders het wel in haar plaats.
Kim Kardashian trouwde enkele weken geleden met Kris Humpries in een extravagante en grootse Hollywoodstijl. (br;hln)
Vogue maakt model 'Aziatisch' met plakband aan ogen
Vogue maakt model 'Aziatisch' met plakband aan ogen
Klik op de foto om het filmpje backstage te bekijken
Een video van een modeshoot voor de Japanse Vogue lekte uit en
daaruit blijkt dat de hoofdredactrice de ogen van model Crystal Renn
naar achteren liet trekken met plakband om zo een Aziatische look te
imiteren.
Met de tape creëerde redactrice Anna Dello Russo strakkere ogen bij
Crystal Renn, hierdoor ging het meisje meer Aziatisch lijken. Het model
droeg een mannelijke outfit van Dolce & Gabbana, daarna trok ze een
paillettenjurk van het modehuis aan. Dit zorgde voor een storm in de
modewereld, andere modemagazines noemen dit 'beledigend'. Lezers zeggen
ook dat het twee culturen tegelijkertijd treft.
Het
meest verontrustende hieraan is dat het ons onwaarschijnlijk lijkt dat
er geen goede, mooie Japanse modellen zijn die op de cover van het
magazine kunnen verschijnen. Er moeten toch mooie Japanse rolmodellen
zijn waar de Japanse lezers zichzelf in kunnen herkennen en aan
weerspiegelen. Het lijkt erop dat het magazine de westerse
schoonheidsidealen opdringt, zonder de eigen cultuur van het land te
respecteren. Het is echter haast onmogelijk voor de Aziatische vrouwen
om hieraan te voldoen, wat hun zelfbeeld ernstig kan verstoren.
De
verschillende magazines van Vogue hebben een belangrijke invloed op de
modewereld, maar ze zijn niet bang van wat controverse. De Italiaanse
editie bracht een reportage over 'slavenoorbellen', in het nummer van
september stond er een model met een taille van 33 cm. In de Franse
editie stond een model van 10 jaar, ze droeg make-up en sexy kledij. En
de hoofdredactrice van de Amerikaanse Vogue, Anna Wintour, zou aan
Ophrah gevraagd hebben eerst af te vallen voor ze op de cover van haar
blad verscheen.
Ook het model
Crystal Renn kreeg al heel wat aandacht, ze werd lang geprezen om haar
rondingen. Ze schreef het boek genaamd 'Hungry', over haar strijd met
overgewicht in een wereld die geobsedeerd is door graatmagere modellen.
Vorig jaar zei ze: "Ik wil niet dat jonge mensen denken dat dun de enige
manier is om mooi te zijn." Een opmerking die nu wel erg ironisch
overkomt door haar allesbehalve natuurlijke look in haar laatste shoot. (br.hln)
Valerie De Booser opent nu ook outlet store in Mechelen
Valerie De Booser opent nu ook outlet store in Mechelen
Op 300 meter van haar huidige kledingzaak heeft Valerie De Booser - mevrouw Koen Wauters dus - donderdag een outlet store geopend. Ze garandeert er het hele jaar rond kortingen tot 70 procent.
De nieuwe Histoires de Femmes outlet store bevindt zich aan de Gentsesteenweg in Mechelen, niet zo ver van haar eerste zaak en thuis dus. Het BV-koppel woont immers vlakbij, in Heffen.
"Die winkel komt er voornamelijk op vraag van de klanten zelf. Soms hadden ze in de solden iets gemist of kwamen ze nadien zeggen dat ze op zoek waren naar een bepaald stuk uit de vorige collectie. Vroeger gingen de kleren nadien naar een opkoper en dat was eigenlijk zonde. Ik stel die stukken voortaan dan ook liever ter beschikking van mijn klanten. Die kunnen nu in de outlet store koopjes doen want de stukken gaan er gegarandeerd buiten met 40 tot 70 procent korting."
Het voormalig model Alexa Chung kan de meest moeilijke mode-items
dragen en hier topoutfit van maken. Dat geldt ook voor de tuinbroek uit
jeans, dit doet velen vooral denken aan hun jeugd of de jaren '90,
waarbij je toen om hip te zijn een bretel moest laten hangen.
Alexa bewijst echter dat de tuinbroek een stijlvolle look kan zijn.
Daarom delen we vier tips om deze trend komende winter te dragen.
1.
Begin aan de onderkant, kies voor een brede houten sandaal net als
Alexa. Om niet direct terug naar je jeugd gekatapulteerd te worden, moet
je wel zeker voor een hak kiezen.
2. Een vrouwelijke blouse,
met sierlijke kraag of losse mouwen is het perfecte tegenmiddel voor de
jongensachtige snit van de tuinbroek.
3. Combineer met een handtas die aan een boekentas om een neurderige toets te geven.
4. Spendeer niet te veel aandacht aan je haar en make-up, ga voor een nonchalante look.
Vorig jaar was het karamelbruin, dit jaar is hét herfstkleur iets
zonniger: mosterdgeel. Misschien door de druilerige zomer, of misschien
omdat het kleur celebs al langer kan bekoren, maar mosterdgeel blijkt in
alle ketens zoals Zara, H&M en Topshop te vinden te zijn.
Bijkomend voordeel is dat deze tint zowel bij bleke als bij donkere
huidjes past: zowel Rihanna als Kirsten Dunst kunnen het dragen dus.
In
het verleden werd de kleur al met succes op de rode loper gedragen:
door Michelle Williams in 2006, door Diane Kruger in 2010 en afgelopen
lente nog door Kristen Dunst in Cannes. Ook Kristin Wiig, Mary J. Blige
en Emmy Rossum kozen al voor het kleur.
Victoria Beckham paste
het dan weert toe in haar herfstcollectie voor dit jaar, en bewees
daarmee dat ze weet waarmee ze bezig is.
Uit de herfstcollectie van Victoria Beckham.
Maar hoe draag jij het?
- Combineren is zoals altijd cruciaal: mosterdgeel past bij donkerblauw, zwart én bruin.
- Een broek, top of trui in het kleur zijn de meest logische opties.
- Subtiel:
wil je een straaltje meer leven in je outfit, kies dan voor een
accessoire in mosterdgeel: een sjaal, een riem of een paar handschoenen.
- All the way:
een volledige outfit in mosterdgeel? Dan moet wel bijna een jurk zijn!
Afwerken met zwarte panty's en enkellaarsjes, meer moet dat niet zijn.
- Voor wie het feller
mag, kan je mosterdgeel ook altijd combineren met het karamel van vorig
jaar en fellere gele en oranje tinten. Voor wie het echt mag knallen:
combineer met rood.
- Let op de stoffen: dit warme kleur past het best bij warme stoffen: een wollen ruik met ruitjes bijvoorbeeld of een ribfluwelen broek. (br.hln)
Een opticien in India heeft de eerste met goud en diamant bezette lenzen ontwikkeld.
De man heeft al een eerste paar lenzen verkocht en hoopt snel een internationaal handeltje te kunnen opzetten.
Een deel van de winst zal gaan naar patiënten die lijden aan de Stevens Johnson Syndroom, een levensgevaarlijke ziekte die de huid en de slijmvliezen aantast.
Volgens de opticien, dokter Chandrashekhar Chawan, zijn de lenzen volkomen veilig. Ze zullen tussen de 12.000 (ongeveer 8.400 euro) en 16.000 dollar (ongeveer 11.200 euro) gaan kosten.
Er zijn vier ontwerpen: lenzen met 18 diamantjes op witgoud of geelgoud en lenzen in witgoud of geelgoud.
De opticien hoopt dat zijn lenzen met diamanten als een alternatief gaan gelden voor de verlovingsring. (br.she)