Je hebt misschien nog geen tweed in je kleerkast hangen, maar daar
moet deze herfst verandering in komen. Mode-iconen zoals Jennifer
Aniston dragen het al een tijdje, maar nu ligt de stof ook bij ons in de
winkels. Van handtassen tot hotpants, alles is tweed!
Tweed is een ruwe, onafgewerkte wollen stof, maar met een zachte en
flexibele structuur. Door verschillende garen samen te draaien, ontstaan
er leuke kleureffecten. Bovendien zorgt de stof ervoor dat je kledij er
duur en kwaliteitsvol uitziet en ook zo aanvoelt.
Bij designers
zoals Chloe en Chanel was de stof te zien op de catwalk, maar ook
betaalbare ketens zoals Zara hebben een tweed-collectie ontwikkeld.
Tips om tweed te dragen
1) Kies voor klassiek: combineer een tweed-jasje met een skinny jeans voor een ingetogen, maar toch glamoureuze look.
2)
All the way: we hebben het over de combinatie van een tweed-jasje met
een rokje in dezelfde stof. Wanneer je het liever wat moderner hebt, kan
je het jasje combineren met een afgeknipte short in dezelfde stof.
3)
Draag accessoires: kies voor een baret, een handtas of handschoenen in
tweed om een subtiele verwijzing naar de trend te maken. (br.hln)
Nooit meer een miskoop: zo vind je de perfecte handtas
Nooit meer een miskoop: zo vind je de perfecte handtas
Een handtas is zoveel meer dan een accessoire alleen: dit item is
niet alleen erg praktisch, het is een manier om je zin voor stijl te
uiten en iets waarmee je tijdens moeilijke momenten mee kan spelen.
Over de aankoop van een handtas mag je niet licht gaan. Je draagt dit
elke dag, dit moet dus comfortabel, veelzijdig, mooi en kwalitatief
zijn. De zoektocht hiernaar kan erg moeilijk zijn. Hou zeker met deze
criteria rekening wanneer je je een nieuw exemplaar aanschaft.
Hendels:
Niets zo lastig als een schoudertas die voortdurend afzakt of een
handtas met de kleine hendels waarmee je altijd je handen vol hebt. Denk
op voorhand na welke soort het beste bij je past en vooral op welke
manier je dit accessoire het vaakst draagt.
Grootte:
In een goede handtas moet je al je spullen kwijt kunnen, maar deze mag
ook niet te groot zijn. Want dan stop je het vol met onnodige spullen en
vind je niets meer terug. Onderzoek de inhoud van je huidige tas om te
ontdekken wat noodzakelijk is voor jou. Wees realistisch: dat kleine
exemplaar ziet er misschien geweldig uit, maar als je gigantsiche
portefeuille er niet eens in past, koop je deze beter niet.
Kleur:
Het belangrijkste is dat je een kleur kiest die overal bij past, maar
dat betekent niet dat je per se voor zwart of bruin moet gaan. Wil je
dat handtas niet opvalt of dat deze net contrastreert bij je outfit? Een
fel oranje handtas kan net de blikvanger zijn die je zoekt en perfect
bij je winterjas past.
Materiaal: Een lederen
model staat vaak synoniem voor kwaliteit en gaat lang mee. Maar je vindt
ook andere kwalitatieve materialen. Bekijk het stikwerk, de ritsen en
bestudeer de hendels. Kleine metalen voetjes aan de onderkant voorkomen
bijvoorbeeld dat deze vuil wordt. Onthou dat net een beetje meer betalen
voor goede kwaliteit loont, omdat je handtas dan langer zal meegaan.
Binnenkant:
Onderverdelingen zijn van groot belang. Het is een hopeloze queeste om
in een donkere ruimte in je gigantisch exemplaar naar sleutels te
zoeken. (br.hln)
Hot or not: de gigantische beehive van Cheryl Cole
Hot or not: de gigantische beehive van Cheryl Cole
Voor de lancering van haar eigen schoenenlijn trok de Britse zangeres
Cheryl Cole vooral de aandacht naar haar kapsel: ze hadden een
gigantische beehive à la Amy Winehous op haar hoofd.
Gisterenavond gaf Cheryl Cole een feestje om haar schoenenlijn voor de
website Stylistpick te vieren. Ze hield haar 'big hair' in bedwang met
een gouden band en had een bordeaux satijnen jurk met drapages en
doorzichtige panelen aan. Zo werd duidelijk dat de zangeres in topvorm
is. Haar beige schoenen deden haar nog groter lijken. Haar creaties
zullen vanaf december te koop zijn, dat betekent dat je kerstmis in een
paar van Cheryl Cole zult kunnen vieren.
De
Britse fashionista is een duidelijke fan van big hair, maar modecritici
delen haar mening hierin niet. Ze kreeg heel wat commentaar op haar erg
volumineuze kapsel tijdens de Amerikaanse versie van X Factor, waar
toen in de jury van zat.
De beehive
is een erg volumineus kapsel dat populair was in de fifties, vooral bij
zangeressen als Dusty Springfield en Diana Ross. Het kende een
heropleving dankzij de intussen overleden Amy Winehouse. Dit was het
handelskenmerk van de zangeres, haar beehive groeide met de jaren.
Voor wie alle kleuren nagellak al heeft geprobeerd en graag wil schitteren met een nieuwe nagelversiering heeft Belgisch juwelenmerk 'O!' het ideale accessoire ontworpen: de diamanten nagel.
Geen kleine juweeltjes, maar een hele diamanten nagel op jouw maat. Eerst meet een expert vakkundig je nagel op en maakt een witte of roosgouden basisnagel naar je eigen voorkeur. Het enige wat je daarna hoeft te doen, is een keuze maken: een robijn of een gewone, een witte of een zwarte diamant?
Natuurlijk heeft elke diamantsoort een eigen prijskaartje. "Afhankelijk van je maat en je nagelbezetting varieert de prijs tussen 300 en 1000 euro", aldus Nathalie Coëme, één van de eigenaars van 'O!'.
Hoewel de prijs hoog ligt, kan je de diamanten nagel wel blijven gebruiken. "De speciale lijm houdt 2 weken, maar je kunt hem nadien gewoon opnieuw gebruiken", zegt Coëme. Bovendien bevat één diamanten nagel ongeveer 0,30 tot 0,90 karaat. Sommigen gaan zelfs tot 1 karaat. "Ook dat hangt af van je nagelmaat en diamantkeuze", geeft Coëme mee. (br.she)
Het is een gouden oude trend: de strik is alomtegenwoordig. Werp een
blik op de rode loper en je zal zien dat celebs dol zijn op strikken in
alle kleuren en maten. We kunnen ze geen ongelijk geven: het heeft iets
speels maar is tegelijkertijd ook elegant en vrouwelijk.
De lente- en zomercollecties van 2011 waren al doordrenkt van de
strikjes, maar nu beginnen ook de rode lopers langzaam maar zeker aan
hun strikken offensief. Van Italië tot Californië, Hollywoodsterren
worden er overal mee gespot.
Belgische ontwerpster Lenny Leleu betaalt New Yorkse modeshow volledig zelf
Belgische ontwerpster Lenny Leleu betaalt New Yorkse modeshow volledig zelf
De Belgische modeontwerpster Lenny Leleu toonde afgelopen week haar eigen collectie tijdens de New Yorkse Fashion Week. Opmerkelijk, aangezien Leleu nog maar 28 is en aan haar 4de zomercollectie toe is. "Ik heb alles zelf gefinancierd", vertelt ze in een krant van Corelio.
Leleu organiseerde een benefietavond om haar american dream te doen uitkomen. "Nadien had ik net genoeg geld bijeen gesprokkeld om de stoffen voor mijn collectie te betalen. De show zelf heb ik volledig uit eigen portemonnee betaald. Ik wil niet weten hoe weinig geld er nu nog op mijn bankrekening staat. Maar ik ben gelukkig en dat is het belangrijkste." (br.she - beeld photonews)
In Londen heeft Robbie Williams gisteren zijn kledingcollectie onthuld.
Robbie noemde zijn modelijn naar zijn grootvader Jack 'The Giant Killer'
Farrell, die bekendstond om zijn stijlvolle outfits.
De
collectie van Robbie, 'Farrell', werd gisteren voorgesteld in House of
Fraser in Oxford Street. Naast Robbie was ook zijn vrouw Ayda aanwezig.
Robbie treedt hiermee in de voetsporen van Liam Gallagher, die zijn Pretty Green label al in 80 landen verkoopt. (br.hln - foto getty)
Het lijkt wel alsof celebs mode-inspiratie halen uit de reeks Ugly
Betty: Madonna en Mischa Barton dragen namelijk allemaal net als het
hoofdpersonage een rode bril.
Celebs gaan een stapje verder met de nerdtrend, die er al enkele
seizoenen voor zorgt dat een bril hip is. Nu blijken ze allemaal fan te
zijn van het opvallende, rode montuur. Zo werd de 13-jarige actrice Elle
Fanning al met twee verschillende modellen gespot, waaronder eentje
zelfs met witte stippen. Mischa Barton droeg ook een ludiek paar.
Door
dit met donkere glazen te dragen, krijg je meteen een coole look. Kijk
maar naar Madonna met haar montuur van Miu Miu voor een filmpremière op
het festival van Venetië. Het zorgde voor een instant retro-glamour
look. Nicole Richie leidde met een gelijkaardig model de aandacht af van
haar onverzorgde haar en niet-opgemaakte gezicht. De ster uit Glee
Dianna Agron gaat wel een stapje te ver door al haar accessories af te
stemmen op haar bril.
Om
te bepalen of jij zou staan met een rode bril is het belangrijk te
kijken naar je eigen huids-, oog- en haarkleur. Wie een bleke huid met
blauwe of roze ondertoon heeft, dezelfde tint van ogen en een lichte
haarkleur nemen best geen felrode kleur, maar eerder bordeaux dat naar
bruin neigt. Warme types, dus met een eerder bruine huidskleur en bruine
ogen kunnen wel zo'n felrood model aan. (br.hln - foto reuters)
Kapseltrend op de catwalk : haar strak naar achter
Wat de kapsels betreft op de modeweek in New York leken veel
ontwerpers net hetzelfde te denken. Zowel Victoria Beckham, BCBG als
Rebecca Taylor trokken het haar van de modellen strak naar achter met
gel of haarspray.
Bij veel modellen zaten hun losse, lange lokken naar achter. Waardoor we
een nieuwe kapseltrend voelen opkomen voor komende herfst. Dit is
echter niet makkelijk te dragen, deze stijl kan wel werken voor een
avondje uit, maar is moeilijker te dragen op kantoor.
Je
kunt voor een meer nonchalante, casual stijl gaan door met een haar- en
zoutspray te werk te gaan. Een strakkere look krijg je met gel. Heb je
schrik dat het niet gaat blijven zitten, dan kun je de bovenste lokken
vast steken met een speld, net als we bij Victoria Beckham zagen. Kapper
Guido van Redken geeft alvast tips: "Veel vrouwen durven deze look niet
aan omdat ze dit niet flatterend vinden, je hele gezicht komt plots in
de kijker doordat het wordt bloot gegeven. Maar de gewaagdheid maakt het
net zo mooi."
Vergeet sporten en diëten: deze jeans geeft je de perfecte kont
Vergeet sporten en diëten: deze jeans geeft je de perfecte kont
Goed nieuws voor wie denkt dat je voor het perfecte achterwerk uren
moet sporten, een strikt dieet moet volgen en zelfs een klein beetje
genetisch geluk moet hebben. De Britse winkelketen Asda heeft een
jeansbroek ontwikkeld die iedereen een perfecte poep geeft, ongeacht je
leeftijd of maat.
Moeten we ons binnenkort echt geen zorgen meer maken om onze
'uitgezakte' kont? Neen, als het van Asda afhangt. De winkelketen
beweert dat ze iedereen kunnen helpen, voor slechts 20 euro.
Het
geheim van de 'Great Bum Jeans' is niets anders dan goed geplaatst
borduursel. Twee rijen stiksel, die lopen van de zijkant naar de
achterzakken, zouden je achterwerk 'opheffen'. De onderste rij is licht
hellend, terwijl de bovenste veel steiler is. Dat creëert de illusie van
een welvend achterwerk.
De donkerblauwe jeans wordt vanaf
vandaag verkocht en is beschikbaar van maat 38 tot maat 50. De winkel
belooft dat de broek vrouwen van alle soorten en maten een parmantig
achterste geeft.
Asda besloot te
broek te ontwikkelen nadat een enquête bij meer dan 1.000 vrouwen hen
leerde dat ze verschrikkelijk ontevreden zijn over hun achterste. Veel
vrouwen proberen de perfecte vormen te krijgen door intensief te sporten
en te diëten, terwijl anderen zelfs hun toevlucht zoeken in de
plastische chirurgie. "Wij tonen aan dat je ook een perfecte kont kunt
hebben zonder veel geld of moeite", zegt Fiona Lambert van Asda.
Wie niet kan wachten tot de broek ook in ons land beschikbaar is, kan de wonderjeans hier al online bestellen. (br.hln)
Dree Hemingway is het nieuwe uithangbord van het modehuis Marc O' Polo. De kleindochter van de beroemde schrijver kon de schoonheid strikken voor zijn herfst-wintercampagne 2011-2012.
In het Antwerpse Mode Museum loopt vanaf woensdag en nog tot 19
februari de eerste grote overzichtstentoonstelling van Walter Van
Beirendonck: Dream The World Awake.
Het buitenbeentje van de Antwerpse modewereld leende tal van stukken van
zijn collecties uit, net als persoonlijke bezittingen zoals zijn
speelgoedverzameling. De tentoonstelling wil dan ook een zo volledig
mogelijk overzicht bieden van Van Beirendoncks leefwereld en
inspiratiebronnen.
Van Beirendonck is als directeur van de net
boven het Mode Museum gelegen modeafdeling van de Koninklijke Academie
voor Schone Kunsten sowieso al kind aan huis in het gebouw aan de
Nationalestraat. Speciaal voor deze expositie liet hij het museum toe
zijn atelier tijdelijk te ontmantelen en aan het publiek te tonen.
Op
de tentoonstelling zijn daarnaast voornamelijk stukken te zien van Van
Beirendoncks eigen collecties van de voorbije drie decennia. Ook zijn
werk voor het Duitse jeansmerk Mustang, de kledinglijn W.&L.T. (Wild
& Lethal Trash) waarbij hij zijn fascinatie voor technologie en
multimedia botvierde, komt aan bod.
Voorts toont 'Dream The World
Awake' nog de veelzijdigheid van de eigenzinnige ontwerper met
kleurrijke stukken geïnspireerd door etnografie, buitenaards leven en
maatschappijkritische ideeën over thema's als aids, ecologie en
kapitalisme. Het decor waar het publiek doorwandelt, is eveneens een
belevenis op zichzelf, met de 60 meter lange 'Walters Wonderwall' waarop
een collage van beelden, objecten en slogans te zien zijn die Van
Beirendonck typeren. (br.hln - foto belga)
Onmogelijk om mooie kledij voor maatje meer te maken?
Onmogelijk om mooie kledij voor maatje meer te maken?
Hoewel steeds meer designers ontdekken dat ze geld kunnen verdienen
door voor mollige dames kleding te maken, lijkt het langer te duren voor
hippe budgetvriendelijke kledingketens volgen. Of zijn trends
Er bestaan heel wat eufemismen voor dames met overgewicht: dame met
rondingen, plus-size, voluptueus en dan zijn er nog de 'zware botten'.
Toch kampen steeds meer dames hiermee en is het voor hen haast omogelijk
om in betaalbare, maar trendy outfits rond te lopen. Dikke celebs als
Beth Ditto proberen hier verandering in te brengen en overgewicht
bespreekbaarder te maken door zichzelf 'fatshionista' te noemen. Ze
maakte ook een hippe kledingcollectie voor een maatje meer in opdracht
van de Britse kledingketen Evans.
Het
Amerikaanse merk omstreden merk American Apparel ging onlangs op zoek
naar 'plus-size modellen'. De enige fout die het merk beging, was te
zoeken naar dames met maatje 40, niet echt een maatje meer. De
gemiddelde Britse vrouw heeft namelijk nu maatje 44. Een op de vier maat
46, en tegen 2030 zal 40 procent met obesitas kampen.
Dat
is natuurlijk niets om trots op te zijn, overgewicht is een groot
gezondheidsprobleem. Maar obesitas is een complex gegeven. Het komt niet
altijd door simpelweg te veel te eten, het kan ook een gevolg zijn van
een aandoening of bepaalde medicatie. Daarom zit er voor sommigen niet
veel anders op dan hun corpulent lichaam te accepteren. Dat betekent
niet dat deze vrouwen nog meer moeten lijden door in lompen rond te
lopen.
De meeste designerkledij
blijkt voor 'fatshionista's' onbereikbaar, hoewel sommige designers als
Mark Fast en Marc Jacobs speciaal voor dames met rondingen ontwerpen en
de Italiaanse Vogue bijvoorbeeld onlangs nog plus-size modellen op de
cover zette. Maar wat budgetvriendelijke ketens betreft, is er weinig
keuze. Oké, H&M heeft een collectie vanaf maatje 42. Maar dat vind
je niet bij andere trendy winkels als Zara, Mango of Vero Moda.
Vaak
zijn de opties ook saaie kledingstukken die meer op tenten lijken en
volgen ze meestal niet de huidige trends. Het feit dat de ketens hiermee
een grote doelgroep mislopen, lijkt hen weinig te kunnen schelen.
Online is er wel iets meer keuze, zo kunnen 'fatshionista's' gaan
shoppen bij Asos Curve. Daar vind je de laatste trends: plooirokken,
leggings en chino- en palazzobroeken in grotere maten. Zij bewijzen dat
het wel mogelijk is om mooie stukken voor dikkere dames te maken en dat
ketens als Zara en Mango van slechte wil zijn. (br.hln)
Het perfecte lijntje met eyeliner trekken is voor veel vrouwen een
utoptie, Dior zorgt voor een oplossing met een speciale sticker.
Of je het nu probeert met vloeibare pennen of het traditionele potlood,
het trekken van een vloeiend lijntje boven je wimpers lijkt haast
onmogelijk.
Maar dankzij een uitvinding van Dior hoeft dit niet
langer een probleem te zijn. De eyeliner-sticker werd al meteen tot
make-uptrend van dit seizoen uitgeroepen. Je hebt vier verschillende
soorten, allemaal met een trendy boogje richting slapen, die zorgen voor
de hippe retrolook. Je hebt een basis zwarte versie, eentje met een
fantasielijntje en dan twee glamoureuze exemplaren met
Swarovski-kristallen.
De stickers van Dior.
De prijzen zijn helaas wel erg 'Dior', je betaalt ongeveer 55 euro voor een setje van vier stickers. Lijkt mij wel een handig hebbedingetje (br.hln)
Angelina Jolie is altijd wel te vinden voor een stunt op de rode loper. Deze keer hield ze het 'beschaafd': ze kwam geboeid opdraven.
Angelina Jolie haar kinky kantje kwam weer maar eens naar boven tijdens het filmfestivl van Toronto. Om de film Moneyball van haar 47-jarige echtgenoot Brad Pitt te promoten, verscheen ze op de rode loper in een zwarte jurk. Niets speciaals ware het niet dat Jolie ook een gouden handtasje bij zich had. Eentje waaraan ze vast geketend zat.
Het tasje mag er dan een tikkeltje ordinair uitzien, het is een peperduur hebbeding van de herfst/wintercollectie 2011-2012 van Louis Vuitton. (br.she)
Armani Jeans onthulde het eerste beeld van Rihanna voor de campagne
van hun collectie op Facebook. Hoewel ze haar buik showt, houdt de
zangeres het redelijk zedig.
Rihanna vervangt de wulpse actrice Megan Fox als gezicht van de
collectie. Ze showt haar strakke buik in een legging en kort wollen
truitje, een beetje sober en zelfs redelijk preuts voor de zangeres. De
blonde pruik zorgt voor een frisse verschijning. We kijken al uit naar
de beelden van de ondergoedlijn van Armani, waar de fashionista ook het
gezicht van is.
De 22-jarige rechtenstudente Laura Servaty uit Brasschaat mocht tijdens de Miele Catwalk de bruidsjurk van couturier Natan tonen. De dame kreeg die eer toebedeeld na het winnen van een wedstrijd.
4 weken lang gingen Miele en Edouard Vermeulen van Natan samen op zoek naar het perfecte model voor de bruidsjurk van Natan. Uit meer dan 300 meisjes was de uitverkorene uiteindelijk Laura Servaty uit Brasschaat. "Laura sprong er meteen uit tijdens de voorselecties. Ze heeft een heel bijzondere, stijlvolle uitstraling. Ook al had ze totaal geen ervaring, ik voelde intuïtief aan dat ze mijn trouwjurk helemaal tot zijn recht zou laten komen", vertelt Vermeulen nog.
"Het was net als in een film: superspannend. Ik was heel erg zenuwachtig tijdens de selecties. De pasbeurten met de meester in zijn salons en het ongelooflijke gevoel dat ik kreeg toen ik de bruidsjurk showde zal ik nooit vergeten", voegt Servaty nog toe. (br.she - beeld photonews)
Omdat schoenen een outfit kunnen maken of kraken, bezit de gemiddelde dame een uitgebreide schoenencollectie van 39 paar.
Meer dan een kwart van de 1545 Britse ondervraagde dames bezit meer dan
50 paar schoenen, een op de tien zegt dat hoe hoger de hakken zijn, hoe
beter. Maar deze liefde voor stiletto's kost veel, hun gezondheid gaat
hier namelijk onder lijden. 86 procent zegt dat ze al een blessure heeft
opgelopen door haar favoriete schoenen te dragen. Meer dan de helft
verdraagt met plezier de pijn, zolang ze er maar goed uitzien in hun
schoeisel. Iets minder dan de helft koopt elke maand een nieuw paar, 15
procent doet dit zelfs om de twee weken. Daar zitten ook heel wat
miskopen bij, vier op de tien geeft toe dat ze maar liefst vijf paar
heeft dat ze slechts een keer droeg. De
gemiddelde vrouw is bereid 162 euro op te hoesten voor haar droompaar.
44 procent vindt dat schoenen deze prijs waard zijn omdat hoge hakken
haar aantrekkelijker maken. Slechts 4 procent van de ondervraagden
verkiest platte schoenen.
Vind jij dat je teveel schoenen in je
kast hebt en wil dringend eens grote schoonmaak houden. Om jullie te
helpen beslissen welke je best wegdoet, zeggen wij welke paren niet in
je kast mogen ontbreken:
- Schoenen die bij je zwarte jurkje passen:
Deze zijn waarschijnlijk de meest essentiële paren omdat elke vrouw
minstens een zwart jurkje in haar kast heeft hangen. Je kiest best een
zwarte pump met lage hak, want deze zitten comfortabel. Je kunt de
schoenen dragen voor een onverwacht diner, een begrafenis of zelfs een
werkvergadering.
- Neutrale pumps: Omdat zwarte
pumps niet overal bij passen, heb je ook schoenen in een neutrale kleur
nodig, zolang het maar geen wit is, ga eerder voor beige, grijs of
lichtbruin.
- Je hebt ook een plat paar nodig dat tussen casual
en chique is, iets dat je op een jeans kan dragen, maar je outfit wat
stijlvoller maakt. Durvers gaan voor een ballerina in felle kleur, maar donkere tinten zijn ook een optie.
- Opvallende hakken:
Iedere vrouw heeft een paar nodig waarmee ze de aandacht trekt op
speciale gelegenheden, denk aan zilver of goud. Een leuk alternatief is
rood.
- Enkellaarsjes: Deze kun je elk seizoen dragen en passen zowel onder een rok of broek.
- Een degelijke laars is ook van belang: Met
een laars die tot halverwege de kuit of tot aan de knie komt, doorsta
je de meest barre weersomstandigheden. Ga dan wel voor een platte of
brede hak voor meer stabiliteit op gladde ondergronden. (br.hln)
Poncho van Chloé, capes van Yves Saint Laurent en Dior.
De cape en de poncho maakten een terugkeer op de catwalk. Deze is
minder gekleed dan voorgaande seizoenen en heeft nu meer het silhouet
van een jas. Het is de ideale manier om op te vallen en tegelijkertijd
warm te hebben. We geven enkele tips hoe deze te dragen.
De herfst, die ondertussen al even aan de gang lijkt te zijn, is een
moeilijk seizoen qua outfitkeuze. Gelukkig biedt de cape een oplossing:
tijdens de warmere dagen kun je deze perfect over je korte mouwen
dragen, maar eens het kouder wordt, is het praktischer om er een mooie
cardigan onder aan te doen. Een goede optie is de cape die lijkt op een
trenchcoat.
Het voordeel is dat
de cape makkelijk combineert, het staat zowel goed op een skinny jeans
of een strak jurkje. Als laatste flatteert de cape elk figuur. Wie wat
rondingen heeft, opteert best voor een exemplaar dat je taille
accentueert. Slanke dames kunnen gaan voor een iets vloeiender silhouet,
wat goed staat op een skinny jeans of een paar strakke laarzen.
Agyness Deyn met cape.
Een
model gemaakt uit wol, doet sterk aan een poncho denken. Deze maakte
een comeback op de catwalk, na jaren van een grote no-no te zijn
geweest. Denk aan lange exemplaren met de nodige franjes onderaan, zo
zagen we ze toch bij de grote modehuizen als Chloé. Met de koude
temperaturen van deze zomer, zien ze er vooral lekker warm en
comfortabel uit.
Het nadeel is wel dat zo'n jas moeilijk
combineert met een handtas, fashionista's zullen hun oversized tas
moeten inruilen voor een klein exemplaar dat je in je hand draagt. (br.hln)
Wie zei alweer dat overzichten langdradig en saai moesten zijn? Dit
filmpje bewijst alvast het tegendeel! In amper 100 seconden wordt op een
leuke manier een overzicht gegeven van 100 jaar mode, via een dansend
koppel en een slimme montage. Samen met de veranderende mode, verandert
ook de dansstijl en de houding van man en vrouw tegenover elkaar.
De
video is een onderdeel van een marketingcampagne voor een winkelcentrum
in het oosten van Londen. Maar laat dat je vooral niet tegenhouden: Veel kijkplezier.