Een Britse schoenenketen ligt onder vuur omdat deze stiletto's met
een hak van 12 centimeter aan meisjes vanaf zes jaar verkoopt. Mama's
reageren onthutst.
De geschokte 43-jarige Sarah Shafi uit Leeds wist niet wat ze zag toen
ze voor haar zevenjarige dochter schoenen ging kopen bij de keten
Priceless Shoes. "Dit is het soort schoenen dat een stripteaseuse zou
dragen. Het is verschrikkelijk, de stiletto's kosten slechts 8 euro en
zijn bedoeld voor meisjes van zes tot acht jaar. Het lijkt wel een paar
hoge hakken voor volwassenen die gekrompen zijn. Rachael Collins liet
haar dochter Katie de schoenen proberen, die was er meteen dol op. "Het
is verschrikkelijk dat ze dit soort schoeisel aan kinderen verkopen, het
geeft de verkeerde boodschap."
Er
zijn reeds al heel wat klachten ingediend tegen kledingketens voor
soort gelijke sexy kledingstukken, zo werden al gevulde beha's voor
kleuters uit de rekken gehaald in winkels als Primark en Tesco, mocht
ook een stippaal voor meisjes niet langer verkocht worden. Ook kregen
ouders Tom Cruise en Katie Holmes heel wat kritiek te verduren toen ze
hun vijfjarige dochter Suri hoge hakken en lipstick op straat lieten
dragen. (br.hln)
Dries Van Noten maakt indruk op de Parijse catwalk
Dries Van Noten maakt indruk op de Parijse catwalk
Klik op de foto om de overige stukken van de collectie te bekijken
Dries Van Noten is geen designer die inspeelt op trends. Hij
stelde in de Franse hoofdstad een stijlvolle collectie voor die
opgebouwd was uit serene landschapsfoto's. De hemdjes oogden wel wat
preuts door knoopjes die tot helemaal bovenaan toe waren. Daarnaast
maakte hij indruk met lange rokken met hoge splits en zijden jurken. De
kleuren waren overwegend zwart en wit, met hier en daar een blauwe of
groene toets. (br.hln)
Heel wat kritiek op jurk die uit 3.000 tepels bestaat
Heel wat kritiek op jurk die uit 3.000 tepels bestaat
De rauwe vleesjurk van Lady Gaga is er in vergelijking niets bij: een
nieuwe creatie van een Britse ontwerpster betstaat uit 3.000 koeien- en
yaktepels. Het stuk is erg omstreden en lokte heel wat kritiek uit.
De Britse ontwerpster Rachel Freire recupereerde het afval in
lederfabrieken en maakte er een jurk van, die op de Parijse catwalk zal
verschijnen. De collectie kreeg de toepasselijke naam 'Nippleocalypse'.
De designer is nog niet lang bezig met mode, maar scoort telkens weer
met haar originele creaties. Tal van celebs zijn fan van de jurken van
Freire als Courtney Love en Beth Ditto, en het zou ons niet verbazen
moest Lady Gaga binnenkort in dit kledingstuk flaneren.
Zowel
dierenrechtenorganisaties als britse parlementsleden vinden het
schandalig dat ze designer een beha maakte uit tepels. Justin Kerswell
van de dierenrechtenorganisatie Viva: "Is het niet erg genoeg dat dieren
op de boerderijen slecht behandeld worden, moeten we van hen nu ook al
een freakshow op de catwalk maken?"
Freire
verdedigt haar creatie: "Deze creaties maken je net bewust van het dier
zelf. Ik vind het geweldig om mode te maken van materialen doe anders
op de afvalhoop zouden belanden. Ik recycleer, de mensen die hier
kritiek op hebben beseffen niet hoeveel leder er dagelijks weggesmeten
wordt." (br.hln)
Verschillende dekenjassen van Shoplesnouvelles.com
Als je een echte fashionista bent, dan moet de 'dekenjas' deze herfst
zeker in jouw kast hangen! Verschillende bekende ontwerpers pakken er
mee uit, maar ook meer betaalbare merken maken hun eigen versie.
De jas vindt zijn inspiratie ongetwijfeld bij de kledingstijli van de Navajo's, een indianenstam uit Noord-Amerika.
Matthew
Williamson, Chloe en MaxMara lieten hun exemplaren al schitteren op de
catwalk, maar ook in de goedkopere winkelketens kan je de dekenjas zeker
terugvinden!
Het gaat meestal om wollen exemplaren, die ons
warm kunnen houden op de koude herfst-en winterdagen. Een bijkomend
voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken over de juiste maat,
want de dekenjas past iedereen perfect.
Het kledingstuk geeft je
een casual en losse look. Wie het toch wat strakker wil, kan het deken
rond zijn middel samenhouden met een riem. Voor wie wil opvallen, zijn
er ook dekenjassen met kleurrijke en opvallende patronen beschikbaar.
- Kies voor een grof, geometrisch patroon. Een mengeling van verschillende felle kleurtjes is dan weer uit den boze.
- Grote kragen zijn een must, want die zullen prachtig op en neer wapperen bij elke stap die je neemt.
- Hou het deken met een dunne riem bijeen rond je middel om je slanke taille beter te doen uitkomen.
- Draag een neutrale trui onder je jas en combineer met een effen gekleurde jeans om het deken in de verf te zetten. (br.hln)
Volslank model Crystal Renn nog slechts schim van zichzelf
Volslank model Crystal Renn nog slechts schim van zichzelf
Ooit was Crystal Renn een idool voor alle molligere vrouwen. Ze
paradeerde trots op de catwalks van de bekende modehuizen en poseerde op
internationale covers. Maar op de openingsavond van het Opera Season in
New York viel menig mond open toen het topmodel op de catwalk
verscheen... zonder haar wereldberoemde rondingen.
De 25-jarige Amerikaanse is onherkenbaar vermagerd. Haar jukbeenderen
zijn messcherp, haar taille met twee handen te omvatten. Maar Renn is
blij met haar nieuwe uiterlijk. En beklemtoont dat niemand haar onder
druk heeft gezet om te vermageren.
"Sinds ik vermagerd ben,
zoeken mensen een oorzaak, of zelfs een schuldige", vertelt ze. "Ze
zoeken een samenzwering, terwijl er absoluut geen te vinden is."
"Velen
hebben me gezegd dat de modewereld me onder druk heeft gezet", gaat ze
verder. "Of mijn managementbureau. Of ikzelf. Maar dat is allemaal niet
waar. Waar het allemaal om draait, of je nu een model hebt of een
fotograaf of wie dan ook, is gezondheid."
"Je kan niet zien of
een persoon gezond is, op basis van het uiterlijk. Of hoe ze zich
mentaal voelen. Gezondheid is voor iedereen anders, welke maat je ook
draagt." Op het hoogtepunt van haar carrière als volslank model zei Renn
ooit: "Ik wil niet dat jonge vrouwen denken dat mager zijn de enige
manier is om mooi te zijn. Schoonheid wordt niet bepaald door de maat
van je broek. Ik ben trots op mijn lichaam."(br.hln)
De Amerikaanse juwelenontwerpster Julia deVille verwerkt dode dieren
in haar creaties. En Delfina Delettrez waagde zich aan een (peperdure)
skeletarmband. Deze herfst staat duidelijk in het teken van de vreemde
juwelen.
De skeletarmband van Delfina Delettrez kost 'slechts' 17.160 euro, een
hoog bedrag voor zo'n omstreden stuk. Het gaat wel gepaard met de
zekerheid dat je hiermee in de belangstelling zult staan. Dit past ook
wel perfect binnen het thema van Halloween dat er aan zit te komen.
Een
andere vreemde trend op vlak van juwelen is het gebruik van dode
dieren in kettingen en broches. Julia deVille experimenteert al langer
met taxidermie, het opzetten van dieren, in haar creaties. Ze werkt
onder meer met beenderen van dieren. Ook ontwerper Reid Peppard en Kate
Gilliland werken met dode dieren: hij werkt met kaken van vossen en
vleugels van duiven, zij hangt dode vogels in kooien.
Gilliland:
"Ik stond op de juwelenbeurs in Londen en er was interesse uit het
Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Vooral bij mannen zijn mijn
ontwerpen populair, ze vinden het stoer." De dieren in kwestie werden
vaak gedoneerd of waren bestemd om als levend aas aan slangen gevoerd te
worden. Peppard gebruikt slachtoffers van verkeersongevallen: "Ik wil
niet dat er dieren sterven voor mijn werk. De markt van juwelen met dode
dieren groeit, het is al een tijdje trendy. Door anti-bontcampagnes
heerst er een taboe rond taxidermie. Hoewel deze hpe nog niet bij het
grote publiek aansloeg, kopen mensen het toch."
Maar ook
insecten worden gebruikt in juwelen, ze zijn een bron van inspiratie
voor Rachel Boston. Ze werkt voornamelijk met de harnassen van kevers. (br.hln)
15-jarig model liegt over leeftijd en schittert op de catwalk
15-jarig model liegt over leeftijd en schittert op de catwalk
Het 15-jarige topmodel Valerija Sestic heeft zich de woede van een
aantal belangrijke modelabels op de hals gehaald. Het veelbelovende
model vertelde onder andere Rodarte en Oscar de la Renta dat ze 16 is,
de minimumleeftijd van een catwalkmodel. Door haar op de Fashion Weeks
in New York en Milaan te laten meelopen, overtraden de labels een
belangrijke richtlijn.
Nadat het minstens een dozijn designers had belogen, gaf het
modeagentschap van Valerija toe dat het meisje pas op 21 oktober
verjaart. Maar ondanks deze bekentenis, verscheen Valerija gisteren toch
nog op de catwalk van de D&G show in Milaan, waar nochtans dezelfde
minimumleeftijd geldt als in New York.
Vandaag
lieten heel wat mode-ontwerpers weten dat ze niet op de hoogte waren
van de echte leeftijd van het jonge model. Zo vertelde de woordvoerder
van Tony Burch aan de Wall Street Journal dat ze belogen waren. "We zijn
ons bewust van de minimumleeftijd en respecteren die", luidde het daar.
Tijdens de modeshow van Marc Jacobs
De
leeftijdsrichtlijnen werden al in 2007 opgesteld door de Council of
Fashion Designers of America. Zij vragen om meisjes jonger dan 16 weg te
houden van de catwalk. Bovendien mogen ze pas vanaf 18 jaar na
middernacht deelnemen aan een fotoshoot. De richtlijnen zijn echter
veeleer aanbevelingen en zijn niet bindend. "Het is aan de designers,
castingbureau's en agentschappen om te beslissen of ze de richtlijnen
volgen of niet. Wij kunnen hen enkel aanmoedigen om dat wel te doen",
zei een woordvoerder aan de MailOnline.
Women
Management, het agentschap van Valerija Sestic, neemt de volledige
verantwoordelijkheid voor het incident op zich. "Het is waar, ze is pas
15", zei Dejan Markovic, directeur van het agentschap. "Het zal nooit
meer opnieuw gebeuren. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid."
Het
agentschap maakte duidelijk een fout, maar zullen Valerija daarvoor
zeker niet laten boeten. Het model met Kroatische roots is voor hen een
goudhaantje, want op een paar maanden tijd is ze al uitgegroeid tot één
van de meest gewilde modellen. Volgens experten heeft het Valerija dan
ook alles om het te maken. "Haar ogen, pruilmondje en de manier waarop
ze loopt zijn fantastisch. Ze straalt een ongezien zelfvertrouwen uit",
vindt Jeremy Spear van U.S. Marie Claire. (br.hln)
We krijgen een grote voldoening bij aankoop van... handtas
We krijgen een grote voldoening bij aankoop van... handtas
We halen meer voldoening uit de aankoop van een nieuw handtas dan van
een nieuw paar schoenen. Dat blijkt uit een recente enquête.
Een op de vier van de 2.000 ondervraagde vrouwen geniet er meer van een
nieuwe handtas te kopen dan chique schoenen. Dit is niet onlogisch: we
gebruiken dit accessoire erg vaak, het moet bij elke outfit passen en
het vinden van de perfecte handtas gaat gepaard met veel voldoening.
Andere aankopen waar we een roes van krijgen, zijn een goed passende
jeans en een zomerjurk. 81 procent is het ermee eens dat ze nu
voorzichtiger omspringen met hun geld dan vijf jaar geleden. Het
resultaat is dat ze meer voldoening halen wanneer ze iets nieuw kopen.
De
meeste vrouwen denken wel goed na voor ze iets kopen. Ze bezoeken een
winkel gemiddeld twee keer voor ze overgaan tot de aanschaf. Een
winterjas eist het meeste tijd om na te denken, het impulsiefst zijn ze
bij de aankoop van lingerie. Heel veel vrouwen sparen voor een bepaald
stuk, ze doen dit speciaal om meer plezier uit een aankoop te halen. Een
op de drie scheurt pagina's uit magazine's om zichzelf te herinneren
aan gewenste stukken.
Het 17-jarige model Lindsey Wixson zal zich de modeweek van Milaan nog lang herinneren. Tijdens de show van Versace gisteren struikelde ze toen ze de catwalk verliet. Begrijpelijk, als je de schoenen van de modellen bekijkt.
Het model is niet aan haar proefstuk toe als het op vallen op de catwalk aankomt. Tijdens de Fashion for Relief show van Naomi Campbell in het voorjaar zag ze de catwalk ook van dichtbij, letterlijk dan. Toen waren het niet de schoenen die het model deden struikelen, maar de wel erg pofferige jurk. (br.Het Nieuwsblad)
Waarom je die jeansbroek uit sexy reclame moet hebben
Waarom je die jeansbroek uit sexy reclame moet hebben
Een aantrekkelijke vrouw die met open benen een jeansbroek promoot,
heeft meer invloed op ons brein en logisch redeneren dan het vernoemen
hoe kwaliteitsvol dit kledingstuk is, dat ontdekten wetenschappers
onlangs.
Wanneer je een aantrekkelijke man of vrouw ziet, wordt het deel van de
hersenen geactiveerd dat aanzet tot het maken impulsieve aankopen.
Reclameadvertenties die logische argumenten gebruiken zijn minder
efficiënt om ons geld te doen uitgeven dan stimulerende feelgood
beelden. Onderzoekers aan de universiteit van Californië bestudeerden
het brein van 24 volwassenen, terwijl ze naar informatieve en sexy
advertenties keken. Daaruit bleek dat de activiteit in het deel dat
emoties verwerkt en beslissingen maakt lager was bij de sexy
advertenties.
Professor Ian Cool:
"Dit lagere niveau kan leiden tot minder remmingen, waardoor je sneller
een impulsieve aankoop zult doen. De resultaten bevestigen de hypothese
dat de voorkeur voor de aankoop van spullen en diensten door veel
factoren bepaald worden. Dit ondersteunt ook de veronderstelling dat
adverteerders de klanten eerder willen verleiden en niet overtuigen hun
producten te kopen.
De dierenliefhebbende stad West Hollywood is de eerste in de
Verenigde Staten die de verkoop van bont verbiedt. Hoewel dit initiatief
veel voorstanders heeft, kreeg het ook al wat kritiek te verduren.
De stadsraad van West Hollywood voert als eerste in de Verenigde Staten
een wet in die de verkoop van bont in winkels verbiedt. De ban kwam er
na een verhit debat van zeven uur. Hierdoor zullen er geen kleren meer
in de winkels liggen die deels of volledig vervaardigd zijn uit
dierlijke pels, haar of wol. Het verbod is niet van toepassing op de
verkoop van leder. Raadslid John D'Amico noemt deze beslissing erg
opwindend. "West Hollywood is een erg kleine stad, dus het verbod is
eerder symbolisch. Maar dit nieuws gaat snel rond, overal zullen mensen
over dit verbod en zijn gevolgen praten."
ierenrechtenactiviste
Shannen Keith: "West Hollywood neemt het voortouw, de dieren kunnen
niet voor zich spreken en niemand moet sterven voor de ijdelheid van een
ander." Niet iedereen is echter tevreden met het verbod. Keith Kaplan
van 'The Fur Information Council of America' zegt dat dit verbod de
pogingen van de stad om zichzelf als modehoofdstad te uiten tegenwerkt.
"Je kunt geen trendsetter zijn als je niet de volledige collectie van
designers in de winkels kunt leggen."
West
Hollywood is al langer bezig met dierenrechten. In 2003 erkende de stad
huisdieren als 'gezellen' en eigenaars als 'voogden'. Het was de eerste
stad die het ontklauwen van katten verbood, ook mogen er sinds vorig
jaar geen katten of honden meer in dierenwinkels verkocht worden.
Volgens D'Amico zal de wet op 30 juni 2012 in voege treden.
Je hebt misschien nog geen tweed in je kleerkast hangen, maar daar
moet deze herfst verandering in komen. Mode-iconen zoals Jennifer
Aniston dragen het al een tijdje, maar nu ligt de stof ook bij ons in de
winkels. Van handtassen tot hotpants, alles is tweed!
Tweed is een ruwe, onafgewerkte wollen stof, maar met een zachte en
flexibele structuur. Door verschillende garen samen te draaien, ontstaan
er leuke kleureffecten. Bovendien zorgt de stof ervoor dat je kledij er
duur en kwaliteitsvol uitziet en ook zo aanvoelt.
Bij designers
zoals Chloe en Chanel was de stof te zien op de catwalk, maar ook
betaalbare ketens zoals Zara hebben een tweed-collectie ontwikkeld.
Tips om tweed te dragen
1) Kies voor klassiek: combineer een tweed-jasje met een skinny jeans voor een ingetogen, maar toch glamoureuze look.
2)
All the way: we hebben het over de combinatie van een tweed-jasje met
een rokje in dezelfde stof. Wanneer je het liever wat moderner hebt, kan
je het jasje combineren met een afgeknipte short in dezelfde stof.
3)
Draag accessoires: kies voor een baret, een handtas of handschoenen in
tweed om een subtiele verwijzing naar de trend te maken. (br.hln)
Nooit meer een miskoop: zo vind je de perfecte handtas
Nooit meer een miskoop: zo vind je de perfecte handtas
Een handtas is zoveel meer dan een accessoire alleen: dit item is
niet alleen erg praktisch, het is een manier om je zin voor stijl te
uiten en iets waarmee je tijdens moeilijke momenten mee kan spelen.
Over de aankoop van een handtas mag je niet licht gaan. Je draagt dit
elke dag, dit moet dus comfortabel, veelzijdig, mooi en kwalitatief
zijn. De zoektocht hiernaar kan erg moeilijk zijn. Hou zeker met deze
criteria rekening wanneer je je een nieuw exemplaar aanschaft.
Hendels:
Niets zo lastig als een schoudertas die voortdurend afzakt of een
handtas met de kleine hendels waarmee je altijd je handen vol hebt. Denk
op voorhand na welke soort het beste bij je past en vooral op welke
manier je dit accessoire het vaakst draagt.
Grootte:
In een goede handtas moet je al je spullen kwijt kunnen, maar deze mag
ook niet te groot zijn. Want dan stop je het vol met onnodige spullen en
vind je niets meer terug. Onderzoek de inhoud van je huidige tas om te
ontdekken wat noodzakelijk is voor jou. Wees realistisch: dat kleine
exemplaar ziet er misschien geweldig uit, maar als je gigantsiche
portefeuille er niet eens in past, koop je deze beter niet.
Kleur:
Het belangrijkste is dat je een kleur kiest die overal bij past, maar
dat betekent niet dat je per se voor zwart of bruin moet gaan. Wil je
dat handtas niet opvalt of dat deze net contrastreert bij je outfit? Een
fel oranje handtas kan net de blikvanger zijn die je zoekt en perfect
bij je winterjas past.
Materiaal: Een lederen
model staat vaak synoniem voor kwaliteit en gaat lang mee. Maar je vindt
ook andere kwalitatieve materialen. Bekijk het stikwerk, de ritsen en
bestudeer de hendels. Kleine metalen voetjes aan de onderkant voorkomen
bijvoorbeeld dat deze vuil wordt. Onthou dat net een beetje meer betalen
voor goede kwaliteit loont, omdat je handtas dan langer zal meegaan.
Binnenkant:
Onderverdelingen zijn van groot belang. Het is een hopeloze queeste om
in een donkere ruimte in je gigantisch exemplaar naar sleutels te
zoeken. (br.hln)
Hot or not: de gigantische beehive van Cheryl Cole
Hot or not: de gigantische beehive van Cheryl Cole
Voor de lancering van haar eigen schoenenlijn trok de Britse zangeres
Cheryl Cole vooral de aandacht naar haar kapsel: ze hadden een
gigantische beehive à la Amy Winehous op haar hoofd.
Gisterenavond gaf Cheryl Cole een feestje om haar schoenenlijn voor de
website Stylistpick te vieren. Ze hield haar 'big hair' in bedwang met
een gouden band en had een bordeaux satijnen jurk met drapages en
doorzichtige panelen aan. Zo werd duidelijk dat de zangeres in topvorm
is. Haar beige schoenen deden haar nog groter lijken. Haar creaties
zullen vanaf december te koop zijn, dat betekent dat je kerstmis in een
paar van Cheryl Cole zult kunnen vieren.
De
Britse fashionista is een duidelijke fan van big hair, maar modecritici
delen haar mening hierin niet. Ze kreeg heel wat commentaar op haar erg
volumineuze kapsel tijdens de Amerikaanse versie van X Factor, waar
toen in de jury van zat.
De beehive
is een erg volumineus kapsel dat populair was in de fifties, vooral bij
zangeressen als Dusty Springfield en Diana Ross. Het kende een
heropleving dankzij de intussen overleden Amy Winehouse. Dit was het
handelskenmerk van de zangeres, haar beehive groeide met de jaren.
Voor wie alle kleuren nagellak al heeft geprobeerd en graag wil schitteren met een nieuwe nagelversiering heeft Belgisch juwelenmerk 'O!' het ideale accessoire ontworpen: de diamanten nagel.
Geen kleine juweeltjes, maar een hele diamanten nagel op jouw maat. Eerst meet een expert vakkundig je nagel op en maakt een witte of roosgouden basisnagel naar je eigen voorkeur. Het enige wat je daarna hoeft te doen, is een keuze maken: een robijn of een gewone, een witte of een zwarte diamant?
Natuurlijk heeft elke diamantsoort een eigen prijskaartje. "Afhankelijk van je maat en je nagelbezetting varieert de prijs tussen 300 en 1000 euro", aldus Nathalie Coëme, één van de eigenaars van 'O!'.
Hoewel de prijs hoog ligt, kan je de diamanten nagel wel blijven gebruiken. "De speciale lijm houdt 2 weken, maar je kunt hem nadien gewoon opnieuw gebruiken", zegt Coëme. Bovendien bevat één diamanten nagel ongeveer 0,30 tot 0,90 karaat. Sommigen gaan zelfs tot 1 karaat. "Ook dat hangt af van je nagelmaat en diamantkeuze", geeft Coëme mee. (br.she)
Het is een gouden oude trend: de strik is alomtegenwoordig. Werp een
blik op de rode loper en je zal zien dat celebs dol zijn op strikken in
alle kleuren en maten. We kunnen ze geen ongelijk geven: het heeft iets
speels maar is tegelijkertijd ook elegant en vrouwelijk.
De lente- en zomercollecties van 2011 waren al doordrenkt van de
strikjes, maar nu beginnen ook de rode lopers langzaam maar zeker aan
hun strikken offensief. Van Italië tot Californië, Hollywoodsterren
worden er overal mee gespot.
Belgische ontwerpster Lenny Leleu betaalt New Yorkse modeshow volledig zelf
Belgische ontwerpster Lenny Leleu betaalt New Yorkse modeshow volledig zelf
De Belgische modeontwerpster Lenny Leleu toonde afgelopen week haar eigen collectie tijdens de New Yorkse Fashion Week. Opmerkelijk, aangezien Leleu nog maar 28 is en aan haar 4de zomercollectie toe is. "Ik heb alles zelf gefinancierd", vertelt ze in een krant van Corelio.
Leleu organiseerde een benefietavond om haar american dream te doen uitkomen. "Nadien had ik net genoeg geld bijeen gesprokkeld om de stoffen voor mijn collectie te betalen. De show zelf heb ik volledig uit eigen portemonnee betaald. Ik wil niet weten hoe weinig geld er nu nog op mijn bankrekening staat. Maar ik ben gelukkig en dat is het belangrijkste." (br.she - beeld photonews)
In Londen heeft Robbie Williams gisteren zijn kledingcollectie onthuld.
Robbie noemde zijn modelijn naar zijn grootvader Jack 'The Giant Killer'
Farrell, die bekendstond om zijn stijlvolle outfits.
De
collectie van Robbie, 'Farrell', werd gisteren voorgesteld in House of
Fraser in Oxford Street. Naast Robbie was ook zijn vrouw Ayda aanwezig.
Robbie treedt hiermee in de voetsporen van Liam Gallagher, die zijn Pretty Green label al in 80 landen verkoopt. (br.hln - foto getty)
Het lijkt wel alsof celebs mode-inspiratie halen uit de reeks Ugly
Betty: Madonna en Mischa Barton dragen namelijk allemaal net als het
hoofdpersonage een rode bril.
Celebs gaan een stapje verder met de nerdtrend, die er al enkele
seizoenen voor zorgt dat een bril hip is. Nu blijken ze allemaal fan te
zijn van het opvallende, rode montuur. Zo werd de 13-jarige actrice Elle
Fanning al met twee verschillende modellen gespot, waaronder eentje
zelfs met witte stippen. Mischa Barton droeg ook een ludiek paar.
Door
dit met donkere glazen te dragen, krijg je meteen een coole look. Kijk
maar naar Madonna met haar montuur van Miu Miu voor een filmpremière op
het festival van Venetië. Het zorgde voor een instant retro-glamour
look. Nicole Richie leidde met een gelijkaardig model de aandacht af van
haar onverzorgde haar en niet-opgemaakte gezicht. De ster uit Glee
Dianna Agron gaat wel een stapje te ver door al haar accessories af te
stemmen op haar bril.
Om
te bepalen of jij zou staan met een rode bril is het belangrijk te
kijken naar je eigen huids-, oog- en haarkleur. Wie een bleke huid met
blauwe of roze ondertoon heeft, dezelfde tint van ogen en een lichte
haarkleur nemen best geen felrode kleur, maar eerder bordeaux dat naar
bruin neigt. Warme types, dus met een eerder bruine huidskleur en bruine
ogen kunnen wel zo'n felrood model aan. (br.hln - foto reuters)
Kapseltrend op de catwalk : haar strak naar achter
Wat de kapsels betreft op de modeweek in New York leken veel
ontwerpers net hetzelfde te denken. Zowel Victoria Beckham, BCBG als
Rebecca Taylor trokken het haar van de modellen strak naar achter met
gel of haarspray.
Bij veel modellen zaten hun losse, lange lokken naar achter. Waardoor we
een nieuwe kapseltrend voelen opkomen voor komende herfst. Dit is
echter niet makkelijk te dragen, deze stijl kan wel werken voor een
avondje uit, maar is moeilijker te dragen op kantoor.
Je
kunt voor een meer nonchalante, casual stijl gaan door met een haar- en
zoutspray te werk te gaan. Een strakkere look krijg je met gel. Heb je
schrik dat het niet gaat blijven zitten, dan kun je de bovenste lokken
vast steken met een speld, net als we bij Victoria Beckham zagen. Kapper
Guido van Redken geeft alvast tips: "Veel vrouwen durven deze look niet
aan omdat ze dit niet flatterend vinden, je hele gezicht komt plots in
de kijker doordat het wordt bloot gegeven. Maar de gewaagdheid maakt het
net zo mooi."