Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

28-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hang eens een dode vogel aan je nek

 Hang eens een dode vogel aan je nek


http://img690.imageshack.us/img690/9380/vogelaanjenek.jpg


De Amerikaanse juwelenontwerpster Julia deVille verwerkt dode dieren in haar creaties. En Delfina Delettrez waagde zich aan een (peperdure) skeletarmband. Deze herfst staat duidelijk in het teken van de vreemde juwelen.

De skeletarmband van Delfina Delettrez kost 'slechts' 17.160 euro, een hoog bedrag voor zo'n omstreden stuk. Het gaat wel gepaard met de zekerheid dat je hiermee in de belangstelling zult staan. Dit past ook wel perfect binnen het thema van Halloween dat er aan zit te komen.

Een andere vreemde trend op vlak van juwelen is het gebruik van dode dieren in kettingen en broches. Julia deVille experimenteert al langer met taxidermie, het opzetten van dieren, in haar creaties. Ze werkt onder meer met beenderen van dieren. Ook ontwerper Reid Peppard en Kate Gilliland werken met dode dieren: hij werkt met kaken van vossen en vleugels van duiven, zij hangt dode vogels in kooien.

Gilliland: "Ik stond op de juwelenbeurs in Londen en er was interesse uit het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Vooral bij mannen zijn mijn ontwerpen populair, ze vinden het stoer." De dieren in kwestie werden vaak gedoneerd of waren bestemd om als levend aas aan slangen gevoerd te worden. Peppard gebruikt slachtoffers van verkeersongevallen: "Ik wil niet dat er dieren sterven voor mijn werk. De markt van juwelen met dode dieren groeit, het is al een tijdje trendy. Door anti-bontcampagnes heerst er een taboe rond taxidermie. Hoewel deze hpe nog niet bij het grote publiek aansloeg, kopen mensen het toch."

Maar ook insecten worden gebruikt in juwelen, ze zijn een bron van inspiratie voor Rachel Boston. Ze werkt voornamelijk met de harnassen van kevers. (br.hln)


28-09-2011 om 15:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15-jarig model liegt over leeftijd en schittert op de catwalk

15-jarig model liegt over leeftijd en schittert op de catwalk


http://img52.imageshack.us/img52/4641/valerijasestic.jpg


Het 15-jarige topmodel Valerija Sestic heeft zich de woede van een aantal belangrijke modelabels op de hals gehaald. Het veelbelovende model vertelde onder andere Rodarte en Oscar de la Renta dat ze 16 is, de minimumleeftijd van een catwalkmodel. Door haar op de Fashion Weeks in New York en Milaan te laten meelopen, overtraden de labels een belangrijke richtlijn.

Nadat het minstens een dozijn designers had belogen, gaf het modeagentschap van Valerija toe dat het meisje pas op 21 oktober verjaart. Maar ondanks deze bekentenis, verscheen Valerija gisteren toch nog op de catwalk van de D&G show in Milaan, waar nochtans dezelfde minimumleeftijd geldt als in New York.

Vandaag lieten heel wat mode-ontwerpers weten dat ze niet op de hoogte waren van de echte leeftijd van het jonge model. Zo vertelde de woordvoerder van Tony Burch aan de Wall Street Journal dat ze belogen waren. "We zijn ons bewust van de minimumleeftijd en respecteren die", luidde het daar.



 http://img823.imageshack.us/img823/4641/valerijasestic.jpg
  Tijdens de modeshow van Marc Jacobs


De leeftijdsrichtlijnen werden al in 2007 opgesteld door de Council of Fashion Designers of America. Zij vragen om meisjes jonger dan 16 weg te houden van de catwalk. Bovendien mogen ze pas vanaf 18 jaar na middernacht deelnemen aan een fotoshoot. De richtlijnen zijn echter veeleer aanbevelingen en zijn niet bindend. "Het is aan de designers, castingbureau's en agentschappen om te beslissen of ze de richtlijnen volgen of niet. Wij kunnen hen enkel aanmoedigen om dat wel te doen", zei een woordvoerder aan de MailOnline.

Women Management, het agentschap van Valerija Sestic, neemt de volledige verantwoordelijkheid voor het incident op zich. "Het is waar, ze is pas 15", zei Dejan Markovic, directeur van het agentschap. "Het zal nooit meer opnieuw gebeuren. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid."

Het agentschap maakte duidelijk een fout, maar zullen Valerija daarvoor zeker niet laten boeten. Het model met Kroatische roots is voor hen een goudhaantje, want op een paar maanden tijd is ze al uitgegroeid tot één van de meest gewilde modellen. Volgens experten heeft het Valerija dan ook alles om het te maken. "Haar ogen, pruilmondje en de manier waarop ze loopt zijn fantastisch. Ze straalt een ongezien zelfvertrouwen uit", vindt Jeremy Spear van U.S. Marie Claire.  (br.hln)


26-09-2011 om 21:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We krijgen een grote voldoening bij aankoop van... handtas

We krijgen een grote voldoening bij aankoop van... handtas


http://img7.imageshack.us/img7/4135/perfectehandtas.jpg


We halen meer voldoening uit de aankoop van een nieuw handtas dan van een nieuw paar schoenen. Dat blijkt uit een recente enquête.

Een op de vier van de 2.000 ondervraagde vrouwen geniet er meer van een nieuwe handtas te kopen dan chique schoenen. Dit is niet onlogisch: we gebruiken dit accessoire erg vaak, het moet bij elke outfit passen en het vinden van de perfecte handtas gaat gepaard met veel voldoening. Andere aankopen waar we een roes van krijgen, zijn een goed passende jeans en een zomerjurk. 81 procent is het ermee eens dat ze nu voorzichtiger omspringen met hun geld dan vijf jaar geleden. Het resultaat is dat ze meer voldoening halen wanneer ze iets nieuw kopen.

De meeste vrouwen denken wel goed na voor ze iets kopen. Ze bezoeken een winkel gemiddeld twee keer voor ze overgaan tot de aanschaf.  Een winterjas eist het meeste tijd om na te denken, het impulsiefst zijn ze bij de aankoop van lingerie. Heel veel vrouwen sparen voor een bepaald stuk, ze doen dit speciaal om meer plezier uit een aankoop te halen. Een op de drie scheurt pagina's uit magazine's om zichzelf te herinneren aan gewenste stukken.


26-09-2011 om 13:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Versace-model valt op de catwalk

Versace-model valt op de catwalk


http://img707.imageshack.us/img707/7940/modelvalt.jpg


Het 17-jarige model Lindsey Wixson zal zich de modeweek van Milaan nog lang herinneren. Tijdens de show van Versace gisteren struikelde ze toen ze de catwalk verliet. Begrijpelijk, als je de schoenen van de modellen bekijkt.

Het model is niet aan haar proefstuk toe als het op vallen op de catwalk aankomt. Tijdens de Fashion for Relief show van Naomi Campbell in het voorjaar zag ze de catwalk ook van dichtbij, letterlijk dan. Toen waren het niet de schoenen die het model deden struikelen, maar de wel erg pofferige jurk. (br.Het Nieuwsblad)


25-09-2011 om 23:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom je die jeansbroek uit sexy reclame moet hebben

Waarom je die jeansbroek uit sexy reclame moet hebben


http://img844.imageshack.us/img844/8654/jeansc.jpg

Een aantrekkelijke vrouw die met open benen een jeansbroek promoot, heeft meer invloed op ons brein en logisch redeneren dan het vernoemen hoe kwaliteitsvol dit kledingstuk is, dat ontdekten wetenschappers onlangs.

Wanneer je een aantrekkelijke man of vrouw ziet, wordt het deel van de hersenen geactiveerd dat aanzet tot het maken impulsieve aankopen. Reclameadvertenties die logische argumenten gebruiken zijn minder efficiënt om ons geld te doen uitgeven dan stimulerende feelgood beelden. Onderzoekers aan de universiteit van Californië bestudeerden het brein van 24 volwassenen, terwijl ze naar informatieve en sexy advertenties keken. Daaruit bleek dat de activiteit in het deel dat emoties verwerkt en beslissingen maakt lager was bij de sexy advertenties.

Professor Ian Cool: "Dit lagere niveau kan leiden tot minder remmingen, waardoor je sneller een impulsieve aankoop zult doen. De resultaten  bevestigen de hypothese dat de voorkeur voor de aankoop van spullen en diensten door veel factoren bepaald worden. Dit ondersteunt ook de veronderstelling dat adverteerders de klanten eerder willen verleiden en niet overtuigen hun producten te kopen.


25-09-2011 om 12:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.West Hollywood voert verbod op bont in


West Hollywood voert verbod op bont in


http://img171.imageshack.us/img171/8594/bont.jpg


De dierenliefhebbende stad West Hollywood is de eerste in de Verenigde Staten die de verkoop van bont verbiedt. Hoewel dit initiatief veel voorstanders heeft, kreeg het ook al wat kritiek te verduren.

De stadsraad van West Hollywood voert als eerste in de Verenigde Staten een wet in die de verkoop van bont in winkels verbiedt. De ban kwam er na een verhit debat van zeven uur. Hierdoor zullen er geen kleren meer in de winkels liggen die deels of volledig vervaardigd zijn uit dierlijke pels, haar of wol. Het verbod is niet van toepassing op de verkoop van leder. Raadslid John D'Amico noemt deze beslissing erg opwindend. "West Hollywood is een erg kleine stad, dus het verbod is eerder symbolisch. Maar dit nieuws gaat snel rond, overal zullen mensen over dit verbod en zijn gevolgen praten."

ierenrechtenactiviste Shannen Keith: "West Hollywood neemt het voortouw, de dieren kunnen niet voor zich spreken en niemand moet sterven voor de ijdelheid van een ander." Niet iedereen is echter tevreden met het verbod. Keith Kaplan van 'The Fur Information Council of America' zegt dat dit verbod de pogingen van de stad om zichzelf als modehoofdstad te uiten tegenwerkt. "Je kunt geen trendsetter zijn als je niet de volledige collectie van designers in de winkels kunt leggen."

West Hollywood is al langer bezig met dierenrechten. In 2003 erkende de stad huisdieren als 'gezellen' en eigenaars als 'voogden'. Het was de eerste stad die het ontklauwen van katten verbood, ook mogen er sinds vorig jaar geen katten of honden meer in dierenwinkels verkocht worden. Volgens D'Amico zal de wet op 30 juni 2012 in voege treden.


24-09-2011 om 22:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweed: dé glamoureuze stof van het najaar

Tweed: dé glamoureuze stof van het najaar


http://img88.imageshack.us/img88/4017/tweed.jpg
Tweed kleedjes, jasjes en shorts bij Asos.com


Je hebt misschien nog geen tweed in je kleerkast hangen, maar daar moet deze herfst verandering in komen. Mode-iconen zoals Jennifer Aniston dragen het al een tijdje, maar nu ligt de stof ook bij ons in de winkels. Van handtassen tot hotpants, alles is tweed!

Tweed is een ruwe, onafgewerkte wollen stof, maar met een zachte en flexibele structuur. Door verschillende garen samen te draaien, ontstaan er leuke kleureffecten. Bovendien zorgt de stof ervoor dat je kledij er duur en kwaliteitsvol uitziet en ook zo aanvoelt.

Bij designers zoals Chloe en Chanel was de stof te zien op de catwalk, maar ook betaalbare ketens zoals Zara hebben een tweed-collectie ontwikkeld.

Tips om tweed te dragen

1) Kies voor klassiek: combineer een tweed-jasje met een skinny jeans voor een ingetogen, maar toch glamoureuze look.

2) All the way: we hebben het over de combinatie van een tweed-jasje met een rokje in dezelfde stof. Wanneer je het liever wat moderner hebt, kan je het jasje combineren met een afgeknipte short in dezelfde stof.

3) Draag accessoires: kies voor een baret, een handtas of handschoenen in tweed om een subtiele verwijzing naar de trend te maken. (br.hln)


23-09-2011 om 01:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nooit meer een miskoop: zo vind je de perfecte handtas

Nooit meer een miskoop: zo vind je de perfecte handtas


http://img7.imageshack.us/img7/4135/perfectehandtas.jpg


Een handtas is zoveel meer dan een accessoire alleen: dit item is niet alleen erg praktisch, het is een manier om je zin voor stijl te uiten en iets waarmee je tijdens moeilijke momenten mee kan spelen.

Over de aankoop van een handtas mag je niet licht gaan. Je draagt dit elke dag, dit moet dus comfortabel, veelzijdig, mooi en kwalitatief zijn. De zoektocht hiernaar kan erg moeilijk zijn. Hou zeker met deze criteria rekening wanneer je je een nieuw exemplaar aanschaft.

Hendels: Niets zo lastig als een schoudertas die voortdurend afzakt of een handtas met de kleine hendels waarmee je altijd je handen vol hebt. Denk op voorhand na welke soort het beste bij je past en vooral op welke manier je dit accessoire het vaakst draagt.

Grootte: In een goede handtas moet je al je spullen kwijt kunnen, maar deze mag ook niet te groot zijn. Want dan stop je het vol met onnodige spullen en vind je niets meer terug. Onderzoek de inhoud van je huidige tas om te ontdekken wat noodzakelijk is voor jou. Wees realistisch: dat kleine exemplaar ziet er misschien geweldig uit, maar als je gigantsiche portefeuille er niet eens in past, koop je deze beter niet.

Kleur: Het belangrijkste is dat je een kleur kiest die overal bij past, maar dat betekent niet dat je per se voor zwart of bruin moet gaan. Wil je dat handtas niet opvalt of dat deze net contrastreert bij je outfit? Een fel oranje handtas kan net de blikvanger zijn die je zoekt en perfect bij je winterjas past.

Materiaal: Een lederen model staat vaak synoniem voor kwaliteit en gaat lang mee. Maar je vindt ook andere kwalitatieve materialen. Bekijk het stikwerk, de ritsen en bestudeer de hendels. Kleine metalen voetjes aan de onderkant voorkomen bijvoorbeeld dat deze vuil wordt. Onthou dat net een beetje meer betalen voor goede kwaliteit loont, omdat je handtas dan langer zal meegaan. 

Binnenkant: Onderverdelingen zijn van groot belang. Het is een hopeloze queeste om in een donkere ruimte in je gigantisch exemplaar naar sleutels te zoeken. (br.hln)


21-09-2011 om 13:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
20-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hot or not: de gigantische beehive van Cheryl Cole

Hot or not: de gigantische beehive van Cheryl Cole


http://img7.imageshack.us/img7/1353/beehive1.jpg

Voor de lancering van haar eigen schoenenlijn trok de Britse zangeres Cheryl Cole vooral de aandacht naar haar kapsel: ze hadden een gigantische beehive à la Amy Winehous op haar hoofd.

Gisterenavond gaf Cheryl Cole een feestje om haar schoenenlijn voor de website Stylistpick te vieren. Ze hield haar 'big hair' in bedwang met een gouden band en had een bordeaux satijnen jurk met drapages en doorzichtige panelen aan. Zo werd duidelijk dat de zangeres in topvorm is. Haar beige schoenen deden haar nog groter lijken. Haar creaties zullen vanaf december te koop zijn, dat betekent dat je kerstmis in een paar van Cheryl Cole zult kunnen vieren.

De Britse fashionista is een duidelijke fan van big hair, maar modecritici delen haar mening hierin niet. Ze kreeg heel wat commentaar op haar erg volumineuze kapsel tijdens de Amerikaanse versie van X Factor, waar toen in de jury van zat.

De beehive is een erg volumineus kapsel dat populair was in de fifties, vooral bij zangeressen als Dusty Springfield en Diana Ross. Het kende een heropleving dankzij de intussen overleden Amy Winehouse. Dit was het handelskenmerk van de zangeres, haar beehive groeide met de jaren.


20-09-2011 om 23:57 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diamanten nagel als accessoire

Diamanten nagel als accessoire


http://img827.imageshack.us/img827/2617/diamantennagel.jpg


Voor wie alle kleuren nagellak al heeft geprobeerd en graag wil schitteren met een nieuwe nagelversiering heeft Belgisch juwelenmerk 'O!' het ideale accessoire ontworpen: de diamanten nagel.

Geen kleine juweeltjes, maar een hele diamanten nagel op jouw maat. Eerst meet een expert vakkundig je nagel op en maakt een witte of roosgouden basisnagel naar je eigen voorkeur. Het enige wat je daarna hoeft te doen, is een keuze maken: een robijn of een gewone, een witte of een zwarte diamant?

Natuurlijk heeft elke diamantsoort een eigen prijskaartje. "Afhankelijk van je maat en je nagelbezetting varieert de prijs tussen 300 en 1000 euro", aldus Nathalie Coëme, één van de eigenaars van 'O!'.

Hoewel de prijs hoog ligt, kan je de diamanten nagel wel blijven gebruiken. "De speciale lijm houdt 2 weken, maar je kunt hem nadien gewoon opnieuw gebruiken", zegt Coëme. Bovendien bevat één diamanten nagel ongeveer 0,30 tot 0,90 karaat. Sommigen gaan zelfs tot 1 karaat. "Ook dat hangt af van je nagelmaat en diamantkeuze", geeft Coëme mee. (br.she)


20-09-2011 om 10:50 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Doe er eens een strik rond

 Doe er eens een strik rond


http://img94.imageshack.us/img94/2424/striku.jpg


Het is een gouden oude trend: de strik is alomtegenwoordig. Werp een blik op de rode loper en je zal zien dat celebs dol zijn op strikken in alle kleuren en maten. We kunnen ze geen ongelijk geven: het heeft iets speels maar is tegelijkertijd ook elegant en vrouwelijk.

De lente- en zomercollecties van 2011 waren al doordrenkt van de strikjes, maar nu beginnen ook de rode lopers langzaam maar zeker aan hun strikken offensief. Van Italië tot Californië, Hollywoodsterren worden er overal mee gespot.


19-09-2011 om 11:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische ontwerpster Lenny Leleu betaalt New Yorkse modeshow volledig zelf

Belgische ontwerpster Lenny Leleu betaalt New Yorkse modeshow volledig zelf


http://img37.imageshack.us/img37/2742/lennyleleu.jpg


De Belgische modeontwerpster Lenny Leleu toonde afgelopen week haar eigen collectie tijdens de New Yorkse Fashion Week. Opmerkelijk, aangezien Leleu nog maar 28 is en aan haar 4de zomercollectie toe is. "Ik heb alles zelf gefinancierd", vertelt ze in een krant van Corelio.

Leleu organiseerde een benefietavond om haar american dream te doen uitkomen. "Nadien had ik net genoeg geld bijeen gesprokkeld om de stoffen voor mijn collectie te betalen. De show zelf heb ik volledig uit eigen portemonnee betaald. Ik wil niet weten hoe weinig geld er nu nog op mijn bankrekening staat. Maar ik ben gelukkig en dat is het belangrijkste."  (br.she - beeld photonews)


18-09-2011 om 09:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Robbie Williams lanceert kledinglijn

Robbie Williams lanceert kledinglijn


http://img41.imageshack.us/img41/5749/kledinglijnrobbiewillia.jpg


In Londen heeft Robbie Williams gisteren zijn kledingcollectie onthuld. Robbie noemde zijn modelijn naar zijn grootvader Jack 'The Giant Killer' Farrell, die bekendstond om zijn stijlvolle outfits.

De collectie van Robbie, 'Farrell', werd gisteren voorgesteld in House of Fraser in Oxford Street. Naast Robbie was ook zijn vrouw Ayda aanwezig.

Robbie treedt hiermee in de voetsporen van Liam Gallagher, die zijn Pretty Green label al in 80 landen verkoopt. (br.hln - foto getty)


17-09-2011 om 12:59 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iedereen draagt... een rode bril, jij ook?

Iedereen draagt... een rode bril, jij ook?


http://img17.imageshack.us/img17/5295/madonnapt.jpg



Het lijkt wel alsof celebs mode-inspiratie halen uit de reeks Ugly Betty: Madonna en Mischa Barton dragen namelijk allemaal net als het hoofdpersonage een rode bril.

Celebs gaan een stapje verder met de nerdtrend, die er al enkele seizoenen voor zorgt dat een bril hip is. Nu blijken ze allemaal fan te zijn van het opvallende, rode montuur. Zo werd de 13-jarige actrice Elle Fanning al met twee verschillende modellen gespot, waaronder eentje zelfs met witte stippen. Mischa Barton droeg ook een ludiek paar.

Door dit met donkere glazen te dragen, krijg je meteen een coole look. Kijk maar naar Madonna met haar montuur van Miu Miu voor een filmpremière op het festival van Venetië. Het zorgde voor een instant retro-glamour look. Nicole Richie leidde met een gelijkaardig model de aandacht af van haar onverzorgde haar en niet-opgemaakte gezicht. De ster uit Glee Dianna Agron gaat wel een stapje te ver door al haar accessories af te stemmen op haar bril.


http://img580.imageshack.us/img580/5061/rodebril.jpg


Om te bepalen of jij zou staan met een rode bril is het belangrijk te kijken naar je eigen huids-, oog- en haarkleur. Wie een bleke huid met blauwe of roze ondertoon heeft, dezelfde tint van ogen en een lichte haarkleur nemen best geen felrode kleur, maar eerder bordeaux dat naar bruin neigt. Warme types, dus met een eerder bruine huidskleur en bruine ogen kunnen wel zo'n felrood model aan. (br.hln - foto reuters)


17-09-2011 om 11:22 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kapseltrend op de catwalk: haar strak naar achter

Kapseltrend op de catwalk : haar strak naar achter

http://img5.imageshack.us/img5/5025/strakhaar.jpg


Wat de kapsels betreft op de modeweek in New York leken veel ontwerpers net hetzelfde te denken. Zowel Victoria Beckham, BCBG als Rebecca Taylor trokken het haar van de modellen strak naar achter met gel of haarspray.

Bij veel modellen zaten hun losse, lange lokken naar achter. Waardoor we een nieuwe kapseltrend voelen opkomen voor komende herfst. Dit is echter niet makkelijk te dragen, deze stijl kan wel werken voor een avondje uit, maar is moeilijker te dragen op kantoor.

Je kunt voor een meer nonchalante, casual stijl gaan door met een haar- en zoutspray te werk te gaan. Een strakkere look krijg je met gel. Heb je schrik dat het niet gaat blijven zitten, dan kun je de bovenste lokken vast steken met een speld, net als we bij Victoria Beckham zagen. Kapper Guido van Redken geeft alvast tips: "Veel vrouwen durven deze look niet aan omdat ze dit niet flatterend vinden, je hele gezicht komt plots in de kijker doordat het wordt bloot gegeven. Maar de gewaagdheid maakt het net zo mooi."



16-09-2011 om 11:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
15-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet sporten en diëten: deze jeans geeft je de perfecte kont

Vergeet sporten en diëten: deze jeans geeft je de perfecte kont


http://img695.imageshack.us/img695/7328/perfectekont.jpg


Goed nieuws voor wie denkt dat je voor het perfecte achterwerk uren moet sporten, een strikt dieet moet volgen en zelfs een klein beetje genetisch geluk moet hebben. De Britse winkelketen Asda heeft een jeansbroek ontwikkeld die iedereen een perfecte poep geeft, ongeacht je leeftijd of maat.

Moeten we ons binnenkort echt geen zorgen meer maken om onze 'uitgezakte' kont? Neen, als het van Asda afhangt. De winkelketen beweert dat ze iedereen kunnen helpen, voor slechts 20 euro.

Het geheim van de 'Great Bum Jeans' is niets anders dan goed geplaatst borduursel. Twee rijen stiksel, die lopen van de zijkant naar de achterzakken, zouden je achterwerk 'opheffen'. De onderste rij is licht hellend, terwijl de bovenste veel steiler is. Dat creëert de illusie van een welvend achterwerk.

De donkerblauwe jeans wordt vanaf vandaag verkocht en is beschikbaar van maat 38 tot maat 50. De winkel belooft dat de broek vrouwen van alle soorten en maten een parmantig achterste geeft.

Asda besloot te broek te ontwikkelen nadat een enquête bij meer dan 1.000 vrouwen hen leerde dat ze verschrikkelijk ontevreden zijn over hun achterste. Veel vrouwen proberen de perfecte vormen te krijgen door intensief te sporten en te diëten, terwijl anderen zelfs hun toevlucht zoeken in de plastische chirurgie. "Wij tonen aan dat je ook een perfecte kont kunt hebben zonder veel geld of moeite", zegt Fiona Lambert van Asda.

Wie niet kan wachten tot de broek ook in ons land beschikbaar is, kan de wonderjeans hier al online bestellen. (br.hln)


15-09-2011 om 19:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kleindochter Ernest Hemingway voor Marc O' Polo


Kleindochter Ernest Hemingway voor Marc O' Polo


http://img193.imageshack.us/img193/1279/dreehemingway.jpg



Dree Hemingway is het nieuwe uithangbord van het modehuis Marc O' Polo. De kleindochter van de beroemde schrijver kon de schoonheid strikken voor zijn herfst-wintercampagne 2011-2012.



15-09-2011 om 00:57 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
14-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ModeMuseum eert Walter Van Beirendonck

ModeMuseum eert Walter Van Beirendonck


http://img849.imageshack.us/img849/4293/waltervanbeirendonck.jpg


In het Antwerpse Mode Museum loopt vanaf woensdag en nog tot 19 februari de eerste grote overzichtstentoonstelling van Walter Van Beirendonck: Dream The World Awake.

Het buitenbeentje van de Antwerpse modewereld leende tal van stukken van zijn collecties uit, net als persoonlijke bezittingen zoals zijn speelgoedverzameling. De tentoonstelling wil dan ook een zo volledig mogelijk overzicht bieden van Van Beirendoncks leefwereld en inspiratiebronnen.

Van Beirendonck is als directeur van de net boven het Mode Museum gelegen modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten sowieso al kind aan huis in het gebouw aan de Nationalestraat. Speciaal voor deze expositie liet hij het museum toe zijn atelier tijdelijk te ontmantelen en aan het publiek te tonen.

Op de tentoonstelling zijn daarnaast voornamelijk stukken te zien van Van Beirendoncks eigen collecties van de voorbije drie decennia. Ook zijn werk voor het Duitse jeansmerk Mustang, de kledinglijn W.&L.T. (Wild & Lethal Trash) waarbij hij zijn fascinatie voor technologie en multimedia botvierde, komt aan bod.

Voorts toont 'Dream The World Awake' nog de veelzijdigheid van de eigenzinnige ontwerper met kleurrijke stukken geïnspireerd door etnografie, buitenaards leven en maatschappijkritische ideeën over thema's als aids, ecologie en kapitalisme. Het decor waar het publiek doorwandelt, is eveneens een belevenis op zichzelf, met de 60 meter lange 'Walters Wonderwall' waarop een collage van beelden, objecten en slogans te zien zijn die Van Beirendonck typeren.  (br.hln - foto belga)


14-09-2011 om 13:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onmogelijk om mooie kledij voor maatje meer te maken?

Onmogelijk om mooie kledij voor maatje meer te maken?


http://img36.imageshack.us/img36/1707/markfast.jpg


Hoewel steeds meer designers ontdekken dat ze geld kunnen verdienen door voor mollige dames kleding te maken, lijkt het langer te duren voor hippe budgetvriendelijke kledingketens volgen. Of zijn trends

Er bestaan heel wat eufemismen voor dames met overgewicht: dame met rondingen, plus-size, voluptueus en dan zijn er nog de 'zware botten'. Toch kampen steeds meer dames hiermee en is het voor hen haast omogelijk om in betaalbare, maar trendy outfits rond te lopen. Dikke celebs als Beth Ditto proberen hier verandering in te brengen en overgewicht bespreekbaarder te maken door zichzelf 'fatshionista' te noemen. Ze maakte ook een hippe kledingcollectie voor een maatje meer in opdracht van de Britse kledingketen Evans.

Het Amerikaanse merk omstreden merk American Apparel ging onlangs op zoek naar 'plus-size modellen'. De enige fout die het merk beging, was te zoeken naar dames met maatje 40, niet echt een maatje meer. De gemiddelde Britse vrouw heeft namelijk nu maatje 44. Een op de vier maat 46, en tegen 2030 zal 40 procent met obesitas kampen.

Dat is natuurlijk niets om trots op te zijn, overgewicht is een groot gezondheidsprobleem. Maar obesitas is een complex gegeven. Het komt niet altijd door simpelweg te veel te eten, het kan ook een gevolg zijn van een aandoening of bepaalde medicatie. Daarom zit er voor sommigen niet veel anders op dan hun corpulent lichaam te accepteren. Dat betekent niet dat deze vrouwen nog meer moeten lijden door in lompen rond te lopen.

De meeste designerkledij blijkt voor 'fatshionista's' onbereikbaar, hoewel sommige designers als Mark Fast en Marc Jacobs speciaal voor dames met rondingen ontwerpen en de Italiaanse Vogue bijvoorbeeld onlangs nog plus-size modellen op de cover zette. Maar wat budgetvriendelijke ketens betreft, is er weinig keuze. Oké, H&M heeft een collectie vanaf maatje 42. Maar dat vind je niet bij andere trendy winkels als Zara, Mango of Vero Moda.

Vaak zijn de opties ook saaie kledingstukken die meer op tenten lijken en volgen ze meestal niet de huidige trends. Het feit dat de ketens hiermee een grote doelgroep mislopen, lijkt hen weinig te kunnen schelen. Online is er wel iets meer keuze, zo kunnen 'fatshionista's' gaan shoppen bij Asos Curve. Daar vind je de laatste trends: plooirokken, leggings en chino- en palazzobroeken in grotere maten. Zij bewijzen dat het wel mogelijk is om mooie stukken voor dikkere dames te maken en dat ketens als Zara en Mango van slechte wil zijn. (br.hln)


13-09-2011 om 16:03 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sticker vervangt eyeliner

Sticker vervangt eyeliner


http://img707.imageshack.us/img707/7995/eyelinesticker.jpg


Het perfecte lijntje met eyeliner trekken is voor veel vrouwen een utoptie, Dior zorgt voor een oplossing met een speciale sticker.

Of je het nu probeert met vloeibare pennen of het traditionele potlood, het trekken van een vloeiend lijntje boven je wimpers lijkt haast onmogelijk.

Maar dankzij een uitvinding van Dior hoeft dit niet langer een probleem te zijn. De eyeliner-sticker werd al meteen tot make-uptrend van dit seizoen uitgeroepen. Je hebt vier verschillende soorten, allemaal met een trendy boogje richting slapen, die zorgen voor de hippe retrolook. Je hebt een basis zwarte versie, eentje met een fantasielijntje en dan twee glamoureuze exemplaren met Swarovski-kristallen.


http://img836.imageshack.us/img836/7995/eyelinesticker.jpg
De stickers van Dior.


De prijzen zijn helaas wel erg 'Dior', je betaalt ongeveer 55 euro voor een setje van vier stickers. Lijkt mij wel een handig hebbedingetje (br.hln)


13-09-2011 om 11:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!