C&A gaat voor duurzaam engagement
Klik op de foto om een filmpje te bekijken
De modeketen C&A presenteerde recent de voorjaarscollectie voor
2012 op de 16e internationale modeshow. De focus lag op duurzaamheid met
het thema: "Wij houden van bio".
C&A is dan ook niet voor niets de grootste aanbieder van biologisch
katoen wereldwijd. Het engagement gaat echter verder dan biokatoen op
grote schaal te verdelen.
Bij
het verbouwen van biologisch katoen worden geen kunstmest of giftige
pesticiden gebruikt. Daardoor worden de werk- en levensomstandigheden
van duizenden boeren en hun families, evenals het milieu duurzaam
verbeterd.
In 2008 verkocht C&A het opmerkelijke aantal van
15,3 miljoen kledingstukken van biokatoen; in 2010 waren het al 26
miljoen. Daarmee bestaat de gehele katoencollectie bij C&A al voor
13% uit biokatoen.
De
voorjaarscollectie belooft zeer veel variatie te hebben. De lijn van
Yessica Pure zou geïnspireerd zijn op de jaren '20 en ook de jaren '70
komen terug met lange jurken en intense kleuren.
Clockhouse gaat
voor 'girly' met veel prints, waaronder bollen. Daarnaast wordt ook
inspiratie geplukt uit de folkore, met veel etnische prints, breisels en
tunieken.
Wil je graag meer weten over dit duurzame engagement, dan kan je hieronder kijken naar het filmpje 'Bio Cotton@C&A'.
|