Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

29-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raf Simons: Modernisme is dromen wat de toekomst kan brengen

Raf Simons: "Modernisme is dromen wat de toekomst kan brengen"


http://img192.imageshack.us/img192/9664/rafsimons.jpg


De Neerpeltenaar Raf Simons werd op 1 juli 2005 aangesteld als hoofd bij het modehuis Jil Sander. Zijn eerste show volgde in 2006 in Milaan. Maar hoe voelt hij zich na al die jaren binnen het beroemde modehuis?

"Toen ik bij Jil Sander begon was er een grote fanbasis. Iedereen associeerde het merk met kasjmier jassen, camelkleuren, witte shirts en zwarte broeken. Meer niet. Toen ik begon, wou ik me laten inspireren door alles wat verboden was binnen Jil Sander. Andere culturen, andere tijden, andere momenten in de geschiedenis. Het was een openbaring, maar eentje waarbij het huis zich volledig bloot moest geven. De show waarbij alles anders was, werd goed ontvangen. Toen ik zag dat de veranderingen gesmaakt werden, dat onze vaste klanten bleven maar dat we ook nieuw cliënteel aantrokken, wist ik dat het tijd was om nog verder te gaan. Ik wilde op een andere manier beginnen communiceren", aldus Simons tegen WWD.

Sindsdien heeft de mode voor Simons en Jil Sander geen grenzen meer. Haute Couture-silhouetten worden moeiteloos geïntegreerd in Ready To Wear-collecties en andere tijden zijn dagelijkse kost geworden. Al kan je Simons' aanpak niet vintage noemen. "Modernisme is dromen van wat de toekomst zou kunnen zijn. Het gaat erom om een taal, vorm of idee te vinden dat mensen als nieuw ervaren. Het betekent niet dat ik het verleden uitwis. Ik stokeer het, zoals in een bibliotheek. Ik respecteer het, maar ik ga mijn eigen weg."  (br.she - beeld photo news)


29-10-2011 om 22:19 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe leg jij deze herfst je laagjes?

Hoe leg jij deze herfst je laagjes?


http://img148.imageshack.us/img148/9991/herfst.jpg


De kleren voor de herfst en aankomende winter liggen vermoedelijk al strategisch geplaatst in de kleerkast. Laagjes leggen is de boodschap wanneer de temperaturen dalen, maar hoe maak je daar iets trendy en stijlvol van?

Via 'Cosmo' sprongen een aantal trucjes in het oog die celebs gebruiken om jassen, truien en sjaals sexy te maken in plaats van gewichtig. Eens kijken wat zij met laagjes doen!

Maxirok & minijasje
Hier draait het allemaal rond proporties. Een lange rok kan perfect trendy zijn, maar gecombineerd met een lange, dikke trui of jas, wordt het natuurlijk meteen zwaar. Ga daarom voor een warm, aansluitend truitje dat je in je rok kan stoppen met daarboven een ietsje langer, mooi getailleerd jasje. Combineer dit alles gerust ook met een lekkere, warme sjaal.

Fleurig & kleurig
Het najaar is al koud en kil genoeg, fris daarom zelf het leven op met felle kleuren, want ze zijn in dit seizoen! Durf dus te gaan voor een neutrale jeans of donkere lange broek, gecombineerd met topjes, truitjes en jasjes in harde tinten.

Rock your shorts
Stop je shortjes niet meteen weg tot de volgende zomer! Je kan ze perfect combineren met een warme panty, een tank top, een jasje en pumps of botten.

Oversized ontmoet skinny
Ben je een grote liefhebber van ruime, slodderende, comfy truien, maar durf je hiermee het huis niet uit? Probeer ze dan eens te dragen op een aansluitende broek in een stoere laars of bottine.

Blazer & sjaal
Wil je het liever iets speelser en is het nog te vroeg voor de dikke winterjas? Ga dan voor een gezellige, flanellen blazer in combinatie met een lange sjaal, die je eindeloos kan draperen.

Party dress
Wil je je favoriete feestkleedjes geen seizoen zien verloren gaan? Dat hoeft ook helemaal niet. Je kan er altijd een zwarte langarmige T-shirt of body onder dragen. Dit oogt zeker leuk bij kleedjes met een toffe print. (br.hln)


28-10-2011 om 17:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stieg Larsson inspireert H&M tot rebelse collectie

Stieg Larsson inspireert H&M tot rebelse collectie


http://img43.imageshack.us/img43/9006/65196726.jpg


De Zweedse winkelketen H&M brengt een stoere collectie uit naar aanleiding van de Amerikaanse remake 'The girl with the dragon tattoo' van de Milennium-trilogie. Lopen we er binnenkort allemaal als de rebelse heldin Lisbeth Salander bij?

In de collectie van 30 stukken zitten onder meer lederen jasjes, veterlaarzen en truien met een kap. De stukken werden ontworpen door Trish Summerville, de kostuumontwerpster van de film. Je kunt je net als Lisbeth, het hoofdpersonage uit de Milleniumboeken van auteur Stieg Larsson, kleden vanaf 14 december.

Dit is echter niet de enige bijzondere samenwerking waar de winkelketen mee bezig is. Op 17 november wordt ook de collectie in samenwerking met Versace in H&M gelanceerd. Deze bestaat uit de herkenbare sexy jurken met een scherp kantje.(br.hln)


27-10-2011 om 18:54 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Behind the scenes: excentrieke reclamespot voor H&M

Klik op de foto om de reclamespot te bekijken





De samenwerking tussen H&M en Versace is niet meer heet van de naald, maar het 'behind the scenes' filmpje met een cameo van Donatella Versace zelf, is dat wel! Naar eigen zeggen hebben ze alle goudverf in Londen moeten verzamelen om de Black Island Studios om te toveren tot een excentriek Versacepaleis.

Het filmpje biedt een inkijk in het creatieproces van de reclamespot die de Versacecollectie moet promoten die vanaf 17 november verkrijgbaar zal zijn in 300 H&M winkels wereldwijd.

Cameo
Donatella Versace zelf is ook te zien in de 'behind the scenes'. Ze laat zich uit over het project:

"Johan Renck, de regisseur van de reclamespot, is een van de beste wereldwijd. Ik ben dan ook zeer blij met hem te kunnen samenwerken want zijn fantasie kent geen grenzen ... Ik zag nooit eerder zo'n prachtige set, die zo goed gemaakt is. Het is zo groots."

Behind the scenes
Johan Renck zelf omschrijft de clip kort en krachtig als: "Funny, fashion, Energy"!

In de reclamespot zijn modellen Lindsey Wixson en Daphne Groeneveld te zien. Ze lopen onder andere rond in een reuzenwiel en worden in de lucht geslingerd om achterwaards van een trap af te dalen. (br.hln)


26-10-2011 om 14:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huur je bril

Huur je bril


http://img405.imageshack.us/img405/708/huurjebril.jpg


Ben je als brillendrager nooit zeker van je look? Dan kan je dankzij Eye Candy nu allerlei montuurtjes huren.

Eye Candy is dé nieuwste verzamelplek voor modebewuste vrouwen. De winkel, gelegen in Wijnegem Shopping Center, verzamelde de hipste brilmontuurtjes die je kan passen terwijl je vrienden via Facebook mee kijken en kiezen. Ben je na hun advies toch nog niet zeker van je keuze? Dan kan je de bril gewoonweg huren. Zo draag je hem een tijdje en weet je nadien zeker of hij je wel echt bevalt. (br.she)


25-10-2011 om 23:19 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lagerfeld lanceert nieuwe én betaalbare kledingstukken


Lagerfeld lanceert nieuwe én betaalbare kledingstukken


http://img641.imageshack.us/img641/4263/karllagerfeld.jpg

Karl Lagerfeld (78), de topontwerper van Chanel, brengt volgend jaar twee nieuwe en bovendien betaalbare kledinglijnen op de markt. Dat meldt de Nederlandse Volkskrant. Lagerfeld wil niet alleen geassocieerd worden met het Franse modehuis en introduceert daarom Karl Line en de Karl Lagerfeld Paris-collectie.

De ontwerper wil met zijn gloednieuwe lijnen een bredere doelgroep bereiken. Zo zal een kledingstuk van Karl Line slechts 60 tot 300 euro kosten. Het gaat om een rock 'n roll-achtige collectie. De ontwerpen kunnen vanaf 25 januari 2012 gekocht worden via de online webshop Net-a-Porter.

Op diezelfde dag, tijdens de modeweek van Parijs, zal Lagerfeld ook zijn Karl Lagerfeld Paris-collectie voorstellen. Deze kledinglijn is een samenwerking met het Italiaanse bedrijf Ittierre SpA. De prijzen van deze stukken liggen iets hoger dan bij Karl Line en kosten minstens 300 euro.

Het was Pier Paolo Righi, directeur van Karl Lagerfeld BV, die de plannen bekendmaakte. Hij deed dat op de website Women's Wear Daily (WWD). En er is nog meer om naar uit te kijken. Zo zouden er ook pop-up Karl-boetieks en flagshipstores in de maak zijn. Dat er nog een herencollectie komt, valt ook niet uit te sluiten.

De modeontwerper zelf liet intussen weten dat hij al een tijd met het idee speelde. "Maar de zakenpartners die ik over mijn plannen vertelde, hoopten altijd op iets zoals Chanel of Fendi." Lagerfeld kreeg met andere woorden nooit de kans om budgetvriendelijke kledij te ontwerpen, zijn samenwerking met H&M in 2004 niet meegerekend.

Karl Lagerfeld BV is er nu echter helemaal klaar voor. "Ik wil moderne en bijzondere kleren maken die mensen graag willen dragen", besluit de topontwerper.


24-10-2011 om 21:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chocolade jurken op de Parijse catwalk

Chocolade jurken op de Parijse catwalk

Klik op de foto om de modellen te bekijken




Het jaarlijkse Salon Du Chocolat in Parijs ging deze week traditiegetrouw van start met een show van chocolade creaties.  We zagen prachtige jurken en korsetten, maar de lekkere 'kledingstukken' smolten al snel onder de hitte van de lichten. Daarom besloot een van de modellen niet langer te weerstaan en te smullen van een stukje van haar jurk.


24-10-2011 om 11:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hot or not: Stoere stilleto's voor mannen

Hot or not: Stoere stilleto's voor mannen


http://img153.imageshack.us/img153/526/wagnero.jpg


De New York Times probeert mannen stiletto's aan te smeren, hun laatste nummer bombardeert heren in vrouwenschoenen tot modetrend.

Als het van de Amerikaanse journaliste Tricia Romano afhangt dan heeft de boyfriendjeans afgedaan. Vrouwen gaan geen kledij meer lenen bij manlief, maar het omgekeerde is net waar: heren lenen schoenen van hun vrouw. In de New York Times poseren namelijk zelfzekere, stoere mannen met torenhoge stiletto's. Het gaat niet om dragqueens, die al sinds de jaren '70 al op dit schoeisel door het nachtleven gaan, maar modebewuste heren.

Zo getuigt Sean Wagner uit LA dat hij ervan houdt vrouwenschoenen te dragen: "Ik maak altijd duidelijk dat ik een man ben en ik ook niet op een vrouw  willijken, ik hou gewoon van hoge hakken. Nooit ga ik het huis uit zonder hakken van minstens 20 cm, ik ben dol op de hoogte. Het helpt je in een club, dan kun je iedereen goed zien. De meeste merken, als Louis Vuitton en Gucci, gaan nog niet hoog genoeg, daarom bestel ik mijn schoenen bij een speciaal bedrijf in Arizona. De rest van mijn outfit is altijd mannelijk, denk maar aan een lederen jasje of wit hemd."

Het is blijkbaar een trend in het nachtleven van LA, sommige heren combineren het zelfs met shorts. En ze zijn nog kieskeurig ook, deze mannen houden van designerexemplaren van onder meer Yves Saint Laurent of Balenciaga. Toch is het niet makkelijk voor deze modebewuste mannen om mooie exemplaren te vinden, aangezien de meeste stiletto's maar tot maat 42 gaan, dus deze mannelijke liefhebbers moeten dus schoeisel op maat laten maken.

Hoewel sterren als David Bowie en Prince al geprobeerd hebben dit in het verleden als trend te lanceren, sloeg het nooit helemaal aan. Wat denken jullie, zien we binnenkort de Vlaamse mannen op hogere hakken dan ons eigen schoeisel? (br.hln)


21-10-2011 om 20:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gehele collectie Versace voor H&M gelekt


Gehele collectie Versace voor H&M gelekt


http://img522.imageshack.us/img522/9402/versacee.jpg


De hele collectie van Versace voor H&M staat al online. Fans kunnen daardoor hun shoptripje tot in detail voorbereiden.


De internationale website van het modemagazine Vogue pakt uit met de volledige collectie van Versace voor H&M. In de collectie vind je jurkjes, broeken, jassen, rokken, schoenen, tassen, riemen, sjaals, juwelen en zelfs enkele accessoires voor je interieur zoals kussens terug.

De collectie ligt vanaf 17 november in de winkelrekken. (br.she)

Bekijk hier de volledige collectie van Versace voor H&M.


21-10-2011 om 13:32 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
20-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.C&A gaat voor duurzaam engagement

C&A gaat voor duurzaam engagement

Klik op de foto om een filmpje te bekijken





De modeketen C&A presenteerde recent de voorjaarscollectie voor 2012 op de 16e internationale modeshow. De focus lag op duurzaamheid met het thema: "Wij houden van bio".

C&A is dan ook niet voor niets de grootste aanbieder van biologisch katoen wereldwijd. Het engagement gaat echter verder dan biokatoen op grote schaal te verdelen.

Bij het verbouwen van biologisch katoen worden geen kunstmest of giftige pesticiden gebruikt. Daardoor worden de werk- en levensomstandigheden van duizenden boeren en hun families, evenals het milieu duurzaam verbeterd.

In 2008 verkocht C&A het opmerkelijke aantal van 15,3 miljoen kledingstukken van biokatoen; in 2010 waren het al 26 miljoen. Daarmee bestaat de gehele katoencollectie bij C&A al voor 13% uit biokatoen.

De voorjaarscollectie belooft zeer veel variatie te hebben. De lijn van Yessica Pure zou geïnspireerd zijn op de jaren '20 en ook de jaren '70 komen terug met lange jurken en intense kleuren.

Clockhouse gaat voor 'girly' met veel prints, waaronder bollen. Daarnaast wordt ook inspiratie geplukt uit de folkore, met veel etnische prints, breisels en tunieken.

Wil je graag meer weten over dit duurzame engagement, dan kan je hieronder kijken naar het filmpje 'Bio Cotton@C&A'.


20-10-2011 om 21:25 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knielaars maakt comeback, nu in combinatie met hotpants

Knielaars maakt comeback, nu in combinatie met hotpants


http://img812.imageshack.us/img812/9925/knielaarsen.jpg
Laarzen bij Asos.com.


Heel wat celebs en designers zorgden ervoor dat de knielaars terug is, de meest populaire manier om dit te dragen is met een short. Voorkom echter wel een modeflater door het verkeerde model te kopen.

Prada doet het op de catwalk met slangenleder in verschillende kleuren, Tommy Hilfiger met suède, een ding staat wel vast, de knielaars is aan een comeback bezig. Terwijl we dit in het verleden combineerden met rokken, zit je nu helemaal goed met een skinnyjeans of hotpants.

Modellen Rosie Huntington-Whiteley, Claudia Schiffer, Daisy Lowe en Kate Moss zijn overtuigde knielaarsdragers. Met hun slanke lijn kunnen ze het aan om dit over een jeans te dragen, maar deze look is echter niet voor iedereen bestemd. Wie onzeker is over haar bovenbenen, blijft hier maar beter van weg. Dat geldt ook voor de combinatie met legging, zoals Kate of Claudia het doet. Je kunt dez probleemzoone verhullen door een losse, lange trui te dragen.

Een andere populaire look is dit te dragen met de afgeknipte jeansshort. Rockchicks doen net als Gossip Girl Leighton Meester en dragen veterlaarzen met sokken die tot over de knie komen. Durvers trekken geen panty's aan maar gaan voor de blote benen. Dan moet je wel investeren in een goed paar sokken die net iets hoger dan je laarzen komen. Voor een frivool effect kies je een paar met ludieke print als stippen of rendieren.

Ofwel ben je er meteen verliefd op, ofwel vind je ze spuuglelijk: de franjelaars. Isabel Marant stuurde verschillende modellen de catwalk op, maar gelukkig zijn er goedkopere exemplaren.

Heel wat dames kennen het probleem bij knielaarzen, bij velen is de schacht te smal of net te breed. Wanneer je deze laarzen gaat kopen, is het dus belangrijk een model te kiezen dat perfect bij je benen past. Als de laarzen iets te strak zitten, kun je deze altijd enkele centimeters laten rekken bij de schoenmaker. Maar ook gapende schoenen zijn niet flaterend, je kunt dit wel deels oplossen door dikke sokken eronder te dragen. (br.hln)


20-10-2011 om 17:49 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
19-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pucci opent museum

Pucci opent museum


http://img69.imageshack.us/img69/4104/pucciopentmuseum.jpg


Emilio Pucci is zonder twijfel een van de grondleggers op het gebied van kleurrijke mode. Om zijn creaties alle eer aan te doen opende het modehuis een museum in het Italiaanse stadje Granaiolo.

Fans van Pucci moeten ruim 40 minuten vanuit Florence rijden om het relatief onbekende Granaiolo te bereiken. Toch is het dat stadje waar de Pucci-familie een oud fort bezit. Achter die grijze muren staat het kleurrijke verleden van het modehuis Emilio Pucci tentoongesteld.

"Ik hou van het contrast tussen de strengheid van dit gebouw en onze prints. Dat is de typische ironie waarop Pucci is gebaseerd", vertelt Laudomia Pucci, dochter van Emilio tegen WWD.

"Ik wil dit gebouw eigenlijk niet omtoveren tot een museum. Ik zie het als een proactieve ruimte waarin alles mogelijk is."  (br.she - beeld photo news)


19-10-2011 om 12:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi, die hakken...

Mooi, die hakken... maar 1 op 3 smokkelt 'gemakkelijke' schoenen mee


http://img36.imageshack.us/img36/8509/pijnlijkevoeten.jpg


Prachtige, maar pijnlijke stiletto's of comfortabele, platte schoenen? Het is een dilemma waar elke vrouw wel eens mee te maken krijgt. Maar volgens heel wat vrouwen is er een simpele oplossing. Zij nemen gewoon een extra paar schoenen mee in hun handtas!

Dat is wat één op de drie Britse vrouwen doet. Dat blijkt althans uit een rondvraag bij zo'n 2.000 vrouwen, die uitgevoerd werd door schoenenspecialist Hotter Shoes.

Op die manier proberen de vrouwen iets te doen aan hun pijnlijke voeten, want het zijn niet alleen fashionista's die lijden om er mooi uit te zien. Maar liefst 81 procent van de ondervraagde vrouwen heeft namelijk pijn tijdens een avondje uit op hoge hakken.

Bijna de helft van de vrouwen geeft dan ook toe dat ze op weg naar een afspraakje met vrienden comfortabele schoenen dragen, die ze op het laatste moment vervangen door stiletto's.

Verder gaf 84 procent van de vrouwen aan dat ze zweren bij stiletto's voor een avondje uit, maar slechts één op tien zegt een comfortabel paar te hebben. Eén op drie zegt dan weer dat ze al na één uur pijn hebben aan hun voeten, terwijl 60 procent altijd pleisters meeneemt omdat ze blaren verwachten.

Meer dan de helft heeft ook al eens een avond op blote voeten beëindigd, omdat ze niet meer konden lopen op hun oncomfortabele schoenen. Ten slotte zegt ook één op drie dat ze naar hun werk stappen op platte schoenen, maar die onmiddellijk vervangen door hakken als ze aankomen. (br.hln)


18-10-2011 om 01:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het pijnlijke lot van een catwalkmodel: bont en blauwe voeten

Het pijnlijke lot van een catwalkmodel: bont en blauwe voeten


http://img843.imageshack.us/img843/585/blauwevoeten.jpg
De schoenen van dit model zijn overduidelijk te klein, waardoor haar grote teen beschadigd is


Geschaafde tenen, blauwe plekken en gekneusde enkels. Dat is de prijs die een model moet betalen om op de catwalks van de Fashion Weeks te lopen. Niet zo verwonderlijk, aangezien ze hun voeten een maand lang in te kleine schoenen moeten wringen.

New York, Londen, Milaan en Parijs. De opeenvolging van die vier modeweken is voor modellen de drukste periode van het jaar. En vaak ook de pijnlijkste.

De meisjes moeten hun voeten bij elke show in slechtzittende schoenen persen, die eigenlijk niet eens gemaakt zijn om mee te lopen en vaak te krap zitten.

Als eindelijk de laatste modeweek in Parijs van start gaat, zijn hun voeten al in een vreselijke staat. Zo zagen we bij Louis Vuitton enkels vol littekens, paarse en gele tenen en heel wat gekneusde hielen, die een bruine of groene tint hadden.

Volgens het opkomende model Crystal Copland, die onder andere bij Vuitton in Parijs te zien was, vragen de ontwerpers steeds meer van hun modellen. "Ik kom uit Australië, waar minder aandacht besteed wordt aan het lopen. Toen ik in New York aankwam, zeiden ze me wel 40 keer per dag hoe ik moest lopen. Steeds sneller, met torenhoge hakken."

Een insider vertelde aan de Mailonline dat de verwondingen verontrustend veel voorkomen. "De modeweken zijn een moeilijke tijd voor de voeten van de modellen. Net zoals de kleren, worden de schoenen in één maat geleverd. Meestal is dat maat 40, maar niet alle meisjes hebben het geluk om daar perfect in te passen."

"Kneuzingen, verstuikingen en sneden zijn schering en inslag. De volgende weken hebben schminksters heel wat werk om de littekens van de modellen te verbergen voor een fotoshoot. Het duurt een tijdje voor de wonden geheeld zijn", gaat de bron verder.

Bij sommige meisjes zijn de verwondingen echt verregaand, waardoor we ons afvragen of die hoge hakken wel noodzakelijk zijn. "Vorig jaar kwam Balenciaga op de proppen met een reeks platte, mannelijke schoenen omdat Gisele Bundchen weigert om nog torenhoge stiletto's te dragen", vult de bron van MailOnline aan. (br.hln - beeld photo news)


16-10-2011 om 21:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet zilver, platina en goud, want hier komt ... palladium!

Vergeet zilver, platina en goud, want hier komt ... palladium!


http://img402.imageshack.us/img402/104/palladium.jpg
Kelis, Vivienne Westwood en Christina Hendricks dragen juwelen van Westwood's Palladium-juwelencollectie 


Op de voorbije Emmy Awards ging onze aandacht vooral naar de weelderige boezem van Christina Hendricks. Maar ook de oorringen en ringen van Christina waren best speciaal. Die waren namelijk niet gemaakt van goud, zilver of platina, maar wel van palladium. En dat is tegenwoordig hét edelmetaal van de juwelenmode.

Tenzij je al eens een katalysator uit elkaar haalde, is de kans bijzonder klein dat je al van palladium gehoord hebt, want tot voor kort werd het metaal enkel gebruikt in de industriële wereld.

Per jaar wordt zo'n 300 ton palladium geproduceerd, vooral in Zuid-Afrika, Rusland en Noord-Amerika. De overgrote meerderheid daarvan wordt gebruikt in de auto-industrie, maar we vinden het edelmetaal ook in gsm's, flat-screen televisies en computers.

Maar de laatste jaren is palladium ook steeds populairder bij juwelenmakers en dat hebben we vooral te danken aan de economische crisis. "Ik stel steeds meer palladium voor als alternatief voor klanten die bezorgd zijn over de prijs van platina of wit goud", zegt juwelenmaker Alex Goodman.

"Om je een idee te geven van de prijs: een ring die 3.300 euro zou kosten in 18-karaats wit goud, kost ongeveer 4.500 euro in platina", zegt Goodman. "Maar als je dezelfde ring maakt in palladium, dan gaat het om zo'n 1.900 euro."

Toch is palladium niet zomaar een 'goedkoop' alternatief, want het edelmetaal bouwde al een goede status op. Zo moeten verkopers exact kunnen aantonen hoeveel procent palladium hun juwelen bevatten. De meest voorkomende vorm is palladium 950, met 95 procent puur palladium, aangevuld met 5 procent andere metalen zoals koper en kobalt.

En dat palladium een heuse trend wordt, bewijzen de verkoopscijfers. Tussen april en juni werden bijna 30.000 palladium-juwelen verkocht, alleen in het Verenigd Koninkrijk. Dat is maar de helft van de verkochte juwelen in platina, maar experten weten zeker dat de cijfers voor palladium enkel zullen stijgen.

En zoals bij elke trend, helpt de goedkeuring van de celebrities om de populariteit van palladium te doen stijgen. Niet alleen Christina Hendricks is een fan, maar ook Sarah Jessica Parker en Kelly Osbourne dragen juwelen in palladium. En eerder dit jaar koos mode-ontwerpster Vivienne Westwood het metaal voor haar eerste juwelencollectie.

Dus hoe kunnen we palladium herkennen? Voor het ongetrainde oog is het een grijs, zilverkleurig metaal, dat bijna niet te onderscheiden is van platina. Bovendien blijft de kleur van palladium langer intact en weegt het minder dan platina en goud. "Dat maakt het uitermate geschikt om oorringen van te maken", vindt Goodman.

Toch zijn er volgens juwelenontwerpster Harriet Kelsall ook een aantal nadelen. "Als je van strakke lijnen houdt, dan is palladium perfect. Maar als je een juweel met vormen en details wil, dan kies je beter voor platina."

En zelfs als je niet van plan bent om juwelen in palladium te dragen, is het edelmetaal volgens experten een goede investering. "Palladium is vrij zeldzaam", weet juwelenexpert Nigel Dunn. "Er is ongeveer 40 keer meer goud in de wereld dan palladium. En aangezien palladium nu nog niet echt gekend is, zal dat in de toekomst wel zo zijn en zal de vraag daardoor stijgen."

En dat zal natuurlijk leiden tot een enorme prijsstijging. "Het is moeilijk om te voorspellen, maar ik zou niet verrast zijn als de prijzen van palladium in de toekomst die van de traditionele metalen ver zou overtreffen", beklemtoont Dunn.

Juwelen die vandaag maar half zoveel kosten als platina, maar in de toekomst twee keer zoveel waard kunnen zijn? Dat klinkt als muziek in onze oren! (br.hln - foto ap)


13-10-2011 om 13:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie koopt eigenlijk die dure couture?

Wie koopt eigenlijk die dure couture?


http://img43.imageshack.us/img43/5316/hautecouturek.jpg


Haute couture, traditioneel verbonden met Parijs en de glitter en glamour van Europa valt meer en meer uit de boot. De deuk op de economie is de grote boosdoener! Dus, wie smijt daar vandaag nog geld tegenaan?

Hooggeplaatste, Arabische vrouwen, blijkt het antwoord te zijn. Je ziet ze zelden op de eerste rij van modeshows en ook bestellingen plaatsen ze zeer discreet. Toch zijn vrouwen uit het Midden-Oosten op wereldschaal de grootste kopers geworden van 'high fashion'.

Deze trend is misschien op het eerste zicht verrassend gezien het grote aantal Arabische vrouwen die letterlijk schuil gaan onder traditionele kledij. Wat echter vaak aan het oog ontsnapt, zijn de sociale kalenders van deze dames.

Gemiddeld staan er zo'n 15 tot 20 huwelijken per jaar op hun schema en dan zijn er nog de maandelijkse privéfeesten. Hier kunnen Europa en Noord-Amerika een puntje aan zuigen met hun occasionele liefdadigheidsevenementen en high society feestjes.

Geen wonder dat er een grote vraag is naar couture! En jurken recycleren, daar wordt al zeker niet aan meegedaan. Aangezien 1000e vrouwen op dergelijke feesten samenkomen en bijna iedereen 'high fashion' ontwerpen draagt, is het soms een race voor het duurste en meest unieke stuk op de markt.

Voor veel van deze Arabische vrouwen maken de kleren de dame! Haute couture staat symbool voor sociale status en een succesvol bestaan.

Modeexperten kwamen tot de conclusie dat kristallen, edelstenen en extensief borduurwerk als verfraaiïng van de ontwerpen goed scoren. Dit kan verklaard worden door de missie van veel van deze jonge vrouwen om tijdens feesten potentiële schoonmoeders in te palmen met hun stralende verschijning.

Reem, de dochter van een bouwgigant in het Midden-Oosten, vult haar dagen door te fladderen tussen Parijs, Londen, Dubai en Beirut. Ze koopt naar eigen zeggen 'regelmatig' (lees: 30 tot 40 jurken per jaar) haute couture en is recent gestart met het ontwerpen van haar eigen juwelen.

Ze laat haar oog uitsluitend vallen op unieke stukken die extravagant en chique zijn. Ze wil geen 5.000 of 6.000 euro betalen voor een kleed om het dan gedragen te zien worden door iemand anders op hetzelfde evenement.

Tijdens de Paris Fashion Week getuigde onder andere Catherine Riviere, hoofd van 'Couture' bij Christian Dior dat "alle koninklijke families uit het Midden-Oosten klanten zijn van Dior". Duizelingwekkend, als je weet dat een trouwjurk van Dior kan oplopen tot 1 miljoen dollar.

Ook vertegenwoordigers van andere grote modenamen bevestigen dat het Midden-Oosten, samen met China, zeer waarschijnlijk de top couture klant zal blijven in de nabije toekomst. Zeker zolang de Europese en Amerikaanse economie instabiel blijft.

De grootste koopkrachten liggen gecentreerd rond de Golf. Zo draaien bijvoorbeeld klanten uit de Verenigde Arabische Emiraten hun hand niet om voor een gewaagde outfit met een prijskaartje van 50.000 euro. Haute couture dekt hier dan ook 42 procent van de industrie in luxegoederen.

Qatar, een van de rijkste naties ter wereld, organiseert volgend jaar een eerste fashion week. De geplande datum zou maart 2012 moeten worden. Dat belooft alleen maar meer groei en bloei voor couture in het Midden-Oosten.



12-10-2011 om 23:44 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
11-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stripperstrings en Bobbejaankledij in Modemuseum

Stripperstrings en Bobbejaankledij in Modemuseum


http://img577.imageshack.us/img577/6303/nudiecohn.jpg


Strings voor strippers, outfits voor showgirls, cowboykostuum en kledij voor wereldsterren als Elvis Presley, John Lennon, Johnn Cash, Steve McQueen, John Wayne en onze eigenste Bobbejaan Schoepen. Dat staat allemaal op het palmares van de Amerikaans-Oekraïense ontwerper Nudie Cohn. Wil je dat zelf ook wel eens zien? Trek dan vanaf 28 oktober naar het Antwerpse modemuseum waar de (gratis!) tentoonstelling loopt onder de titel 'Dreamsuits'. Een primeur, want de ontwerper kreeg nooit eerder een tentoonstelling op Europese bodem

Nudie Cohn maakte oorspronkelijk outfits voor showgirls en gedecoreerde strings voor New Yorkse strippers, maar werd na zijn verhuis naar Hollywood vanaf de jaren 1950 vooral bekend voor zijn typische 'rhinestone cowboy'-stijl die vandaag nog steeds symbool staat voor country- en westernkledij.

Zijn ontwerpen, onder meer gekenmerkt door talloze accessoires en versieringen, werden gedragen door tal van grote sterren uit de muziek- en filmwereld.Ook outfits en accessoires zoals hoeden, laarzen en zadels uit de collectie van Bobbejaan Schoepen en diens vrouw komen aan bod. Schoepen en Cohn raakten zelfs goed bevriend.

Naar aanleiding van de expositie brengt uitgeverij Lannoo ook het boek 'Dreamsuits. The Wonderful World of Nudie Cohn' uit. De gratis tentoonstelling zelf loopt van 28 oktober tot 12 februari.


11-10-2011 om 16:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkoop zwarte coltruien explodeert na dood Steve Jobs

Verkoop zwarte coltruien explodeert na dood Steve Jobs

http://img4.imageshack.us/img4/2806/stevejobss.jpg



Sinds de dood van Apple-goeroe Steve Jobs weten ze bij het online kledingbedrijf St. Croix niet wat hen overkomt. De vraag naar zwarte coltruien (model '1990') is sinds Jobs' overlijden, die er elk jaar twee dozijn van bestelde, enorm de hoogte ingegaan.

De vraag is zo groot dat het model op korte tijd uitverkocht is. De breimachines van het bedrijf maken nu overuren om het model zo snel mogelijk terug te kunnen verkopen.

Per verkochte trui gaat er 20 dollar naar het Amerikaanse kankerfonds.



10-10-2011 om 22:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Melk verhuist van koel- naar kleerkast: revolutie in de fashion industrie?

Melk verhuist van koel- naar kleerkast: revolutie in de fashion industrie?


http://img571.imageshack.us/img571/328/ankedomaske.jpg


Zes liter melk voor 1 jurk! Ontwerpster en microbiologe Anke Domaske pakt uit met 'Qmilch', een 100 procent natuurlijk, ecovriendelijk weefsel dat gemaakt wordt uit het melkeiwit caseïne.

Al sinds de jaren 30 worden melkeiwitten gebruikt in de textielindustrie, maar nooit eerder bestond een kunstmatige stof die hier hoofdzakelijk uit opgebouwd is en zonder tussenkomst van chemicalieën tot stand komt.

Op slechts twee jaar tijd ontwikkelde Anke Domaske 'Qmilch'. Het zou aanvoelen als zijde en vereist geen speciale behandeling. Het prijskaartje van deze 'melk couture' ligt rond de 200 dollar per jurk. Naast een revolutie in de modewereld, is het ook zeer ecologisch verantwoord en verschuilt het zelfs voordelen voor de gezondheid.

De melk waaruit de stof wordt geproduceerd is melk die niet voldoet aan de hygiënestandaarden van de voedselindustrie. Liever naar een kleerkast, dan naar de afvalberg! Daarnaast komen de kleren zelf uiteraard ook niet met een vervaldatum, want het verwarmingsproces zorgt ervoor dat de eiwitten niet meer kunnen ontbinden. Duurzaam en ecovriendelijk dus.

Daarnaast zijn de aminozuren in caseïne bestand tegen bacterieën, goed voor de bloedcirculatie, natuurlijke regelaars voor de lichaamstemperatuur én een bewezen middel tegen huidveroudering. Ankes uitvinding blijkt heel wat aandacht te krijgen en zal vermoedelijk uitgebreid worden naar medicatie en make-up. Zelfs autofabrikanten hebben al interesse getoond in het melktextiel voor de bekleding van wagens.

Momenteel is 'Qmilk' al verweven in de ontwerpen van Domaske, maar haar doel is te gaan naar een volledige 'melk couture collectie'. (br.hln - foto reuters)


10-10-2011 om 22:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Katy Perry creëert nieuw parfum

Katy Perry creëert nieuw parfum


http://img268.imageshack.us/img268/3276/katyperryig.jpg


Zangeres Katy Perry creëert een tweede geur voor haar parfumlijn. Ze stelt de opvolgster van 'Purr' volgende maand voor in de winkelketen Nordstrom.

De zangeres werkt opnieuw samen met geurontwikkelaar Gigantic Parfums die ervoor zorgt dat de nieuwe reuk aansluit bij de geuren van haar vorige parfum: perzik, appel en bamboe.

De naam houdt Perry voorlopig nog geheim, maar zelf kun je een gokje wagen op haar 'Twitter'-pagina. Bovendien hangen er mooie prijzen aan vast: flesjes parfum en de mogelijkheid om de zangeres te ontmoeten tijdens een lanceermoment in december.

Vanaf volgende maand kunnen fans het parfum in de winkels en op de website van Nordstrom kopen. (br.she)


08-10-2011 om 10:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!