"Vrouwen met rondingen zeer bewuste shoppers"
Curvy stijlicoon - Caro Emerald
Beautywebsite Styletoday.nl deed een rondvraag bij 789 'curvy'
lezeressen, allemaal vrouwen met een kledingmaat tussen 40 en 46. Zowat
50 procent van deze dames is perfect gelukkig met hun lichaam, hoewel
dat niet wil zeggen dat ze zorgeloos shoppen, want over passende kleding
denken ze liever 10 keer na.
Toch willen 77 procent van deze dames liever 3 kilo kwijt omdat voor het
vinden van stijlvolle kledij, de buik en taille altijd probleemzones
blijken te zijn en daarom ook echt een doorn in het oog. 20 procent wil
ook graag smallere heupen en voor een kleine 3 procent zijn de armen de
probleemzone bij uitstek.
Het
onderzoekje peilde verder ook nog naar de inspiratiebronnen waar de
'curved' of 'inbetween' vrouw (want zo worden dames tussen maat 40 en 46
ook benoemd) naar gaat kijken voor stijltips.
Het absolute
stijlicoon voor Nederlandse dames blijkt Caro Emerald te zijn, gevolgd
door Linda de Mol en Fiona Hering. 71 procent van de 789 vrouwen kijkt
verder vooral naar modebladen, 64 procent plukt ideetjes uit websites.
Ook
het winkelgedrag werd uiteraard ondervraagd. Hieruit bleek dat voor 37
procent van de dames, shoppen in de winkel zelf nog altijd de favoriete
manier is om hun kleerkast te spijzen met nieuwe kledij. 51 procent
wisselt dit dan weer graag af met online winkelen. Vooral webwinkels als
H&M, Zalando en ASOS doen het goed.
Minst
tevreden waren de vrouwen eigenlijk over het advies dat ze krijgen in
winkels. Niet meer dan 25 procent kon nog zeggen dat ze best wel goede
tips krijgt tijdens het shoppen. Niet verwonderlijk dat nog eens bijna
20 procent gewoon helemaal niet geholpen wilt worden als ze winkelen, om
ergernis te vermijden. (br.hln)
|