Mexx heeft het
gemunt op avontuurlijke vrouwen, met de lentecollectie van dit merk kun
je zo op safari. De lijn kreeg heel toepasselijk de naam 'Go Wild',
denk aan lichte stoffen, exotische prints, zwierige jurken en
safarikleuren.
Stijlvol en kleurrijk Als
je safari zegt, denk ik aan bruin, beige en grijs. Maar Mexx legde met
zijn collectie voor de lente enkele kleurige accenten met geel en rood.
Ook oogt de lijn verrassend classy met lange, brede pantalons, lichte
hemdjes en stijlvolle jurken. Ideaal om het hoofd koel te houden
tijdens een hopelijk warme zomer. (br.Nina)
De Amerikaanse superster Justin
Timberlake (27) zal zijn eigen kledinglijn William Rast
hoogstpersoonlijk presenteren op de modeweek in New York. Timberlake
maakt zijn debuut als model op 16 februari, meldt het Amerikaanse
modeblad Women's Wear Daily.
Timberlake
trad voor de eerste keer op als model in de eerste reclamecampagne voor
zijn prijzige kledingmerk William Rast. Hij lanceerde het merk in 2005
samen met goede vriend Trace Ayala. De modeweek in New York start op 13 februari. William Rast heeft ook een collectie voor vrouwen.(br.hln)
Hetzelfde kleedje aanhebben op dat ene leuke feestje, het is de
nachtmerrie van menig fashionista en VIP. Daarom ontwikkelde de
Amerikaan Andrew Jones de website 'Dress Registry' waar je alvast je
jurk kan registeren en tevens kan checken of niemand anders hetzelfde
zal dragen.
Jones was het danig beu om samen met zijn vrouw naar onbekende
winkeloorden te reizen, om toch maar die ene unieke jurk te vinden.
Bovendien deden andere genodigden net hetzelfde, waardoor er nog steeds
veel gasten hetzelfde aanhadden. Ook celebrities maakten vaak de
ultieme kledingfout, en verschenen in hetzelfde ensemble op een
feestje.
Daarom ontwikkelde Jones de 'Dress Registry' een website waarop je
zelf een feestje kan toevoegen, en er tevens kan bijzetten welke jurk
jij zal dragen. Bovendien is de gehele website anoniem, je kan dus het
merk van je jurk, lengte, kleur etc toevoegen zonder dat iemand weet
dat jij het bent.(br.She)
Het mode- en beautymerk Paco Rabanne denkt eraan om opnieuw collecties
op de markt te brengen. De modeketen stopte met het produceren van
eigen kledij in 2004. De groep wou toen naar eigen zeggen meer aandacht
besteden aan hun parfumlijn.
Vincent Thilloy, tot voor kort de directeur van Paco Rabanne Parfum,
werd begin 2009 aangesteld als nieuwe vicepresident. Onder zijn gezag
verdubbelde Paco Rabanne Parfums zijn omzet in twee jaar tijd. Thilloy
wil nu de uitgebluste modetak nieuw leven inblazen. De modeketen
produceert momenteel enkel een ready-to-wearcollectie in Zuid-Korea.(br.She)
Madonna lijkt haar breuk met Guy Ritchie goed te hebben verwerkt. De
zangeres schittert in de nieuwste reclamecampagne van het
handtassenmerk Louis Vuitton.
De campagne bestaat uit 6 verschillende foto's, allen getrokkend oor
Steven Meisel, een oude kennis van Madonna. Meisel was ook
verantwoordelijk voor de foto's van de zangeres haar ' Sex Book' uit
1992. "Tijdens een brainstorming met de crew van Louis Vuitton kwam ik
opeens op de gedachte om Madonna nogmaals op te voeren. Ik zag haar
even daarvoor tijdens één van haar concerten in Parijs en ik was
helemaal blown away."
Meiser stuurde Madonna een voorzichtig sms'je om te peilen naar haar
interesse. "Even later kreeg ik de bevestigende woorden 'lijkt me
super' teruggestuurd." De foto's maken deel uit van de lente/zomer 2009
collectie. Louis Vuitton schakelde eerder ook al bekenheden als Keith
Richard en Sean Connery in om zijn tassen te promoten.(br.She)
Brad Pitt is er verknocht aan, en ook jonge acteurs als James Franco
zien een snor wel zitten. Trendwatchers zijn het echter nog niet eens
of er al dan niet een 'snorrenrevolutie' zit aan te komen. Wij
plaatsten hun pro's en contra's op een rijtje.
De snor is door de jaren heen het meest onbeminde deel van menig man
geworden. De jaren 70 bombardeerden de snor tot een 'pornosymbool' en
mensen met een melksnorretje (een dunne lijn beharing) werden al snel
aanschouwd als gigolo's, macho's en idioten. Snoriconen als Burt
Reynolds, Sam Elliott en de leden van de 'Village People' deden de snor
ook niet veel eer aan.
Toch lijken de sterren van vandaag de snor terug uit te vinden. Zo
liet Brad Pitt zijn snor, die hij liet groeien voor een film van
Quentin Tarantino, moedwillig staan, en is ook James Franco, opkomende
ster uit de film 'Milk', fier op zijn melksnorretje.
Sommigen zijn zelfs zo fier op hun snor, dat ze er een hele beweging
rond oprichten. De pro-moustache beweging kent zijn origine in
Australië, en brengt jaarlijks een kleine 200.000 mannen op de been om
een snor te laten groeien. Een maand later mag de snor afgeschoren
worden, en gaat het sponsorgeld naar goede doelorganisaties.
Filmproducent Jay Della Valle ging zelfs zo ver om een film te maken
rondom het dragen van snorren. In 'De glorieuze snorrenuitdaging'
volgde Della Valle enkele snorrenliefhebbers gedurende enkele maanden.
Della Valle, zelf een fervent snorrenaanhanger weet alvast erg goed
waarom een snor hip is. "Een snor maakt je stoerder. Waarom een snor
laten groeien? Omdat het garant staat voor puur plezier!" (br.She)
De milieubewuste
ontwerpster Camila Labra maakt de mooiste schoenen uit afgedankte
plastic zakken. De Dacca Boots zorgen voor heel wat oproer in de
modewereld, de designer kan nu al op heel wat fans rekenen.
Waterbestendig Voor
ongeveer 40 euro loop jij ook rond met deze trendy én ecologisch
verantwoorde enkellaarsjes. De ontwerpen bestaan namelijk bijna
volledig uit gerecycleerd plastic, maar ze voelen helemaal niet zo aan.
In elk paar schoenen gaan 8 zakken en ze zijn waterbestendig.
Gigantische collectie De
Chileense Camila Labra kwam op het idee in haar laatste jaar aan de
modeschool, waar ze de opdracht kreeg een ontwerp te maken uit ongewone
materialen. "Ik verzamelde een gigantische collectie plastic zakken op
mijn ontelbare shoptrips. Bijna iedereen zit ermee, maar de meese
mensen gebruiken ze gewoon als vuilniszakken. Maar ik was er zeker van
dat ik er meer mee kon doen, ik kreeg mijn ingeving toen ik mensen met
plastic zakken aan hun voeten zag lopen om ze zo droog te houden. Als
mensen mijn schoenen zien, vragen ze vaak waar ze die kunnen kopen. Hun
mond valt open als ik vertel dat ze van plastic zakken gemaakt zijn."
Bekijk de volledige collectie hier.
(br.hln)
Ex Britney Spears ontwerpt eigen kinderkledingcollectie
Kevin Federline, de ex van Britney Spears heeft zijn eerste eigen collectie aangekondigd. De voormalige danser zal kleding voor kinderen ontwikkelen.
Otzi, zo noemt K-Fed zijn eerste collectie. Veel is er nog niet geweten over de verschillende kledingstukken. Federline wil naar eigen zeggen zorgen voor een revolutie op de kinderkledingmarkt. De modewereld is alvast wat kritischer en voorzichtiger. Zo zal de collectie volgens The Daily News vooral bestaan uit uitgezakte, afgedragen jeans, hopen lelijke T-shirts, en lipstickopdrukken. (br.She)
Veel vrouwen zijn dol op zwarte
kledij, het doet wonderen voor je figuur en is altijd trendy. Maar
volgens kleurenexperts zou het je depressief maken. De Britse
journaliste Alice BB van de Daily Mail nam de proef op de som en bande
een maand lang zwart uit haar kleerkast.
Aura Brits
Auralezer Mairead Armstrong: "Zwart en donkere kleuren in het aura aan
je hoofd tonen depressie en storingen aan. Vaak dragen personen met dit
soort aura donkere kleuren. Zwart absorbeert licht in plaats van te
reflecteren, daardoor trekt deze kleur negatieve dingen aan."
Noodpakket Daarom
zette de Britse modejournaliste Alice BB zichzelf op een modedieet. Ze
droeg enkele maanden geen zwarte kledij meer. "Dit was makkelijker
gezegd dan gedaan. Ik ontdekte dat 30 procent van mijn zomerkledij en
70 procent van mijn winterstukken zwart zijn. Ik gaf het grootste deel
van mijn zwarte kledij weg aan het goede doel. Maar ik stond mezelf wel
een noodpakket met een zwarte jeans, een zwart jurkje en een stijlvolle
lange winterjas toe."
Gelukkiger "Ik kocht
mezelf voor mijn 'dieet' een paar glitterende sneakers en ik moet
toegeven, ze maakten me gelukkiger. Op de eerste dag trok ik een
felgroene jas, een blauwe wollen trui en een fel geel t-shirt aan.
Klinkt niet meteen stijlvol, maar ik voelde me er wel goed in.
Vervolgens koos ik elke ochtend instinctief de kleuren voor die dag
uit. Na een tijdje durfde ik steeds meer aan, ik ging zelfs voor geel,
roze en paars. Moest ik professionaliteit uitstralen, koos ik voor
blauw of grijs", aldus Alice BB.
Energieker "Door
geen zwart meer te dragen, voel ik me energieker. Ik ben positiever en
vind mezelf 'lichter'. Als snel kreeg ik ook complimentjes van anderen.
Blauw associeer ik ook niet langer met een uniform. Deze kleur kan heel
chique zijn, zeker als je dit met metaalkleuren combineert. Ik kijk nu
al uit naar de fleurige lentecollecties. Toch blijf ik er van overtuigd
dat zwart heel sexy kan zijn. Om dat probleem op te lossen, bewaar ik
enkele zwarte jurkjes in mijn kast voor feestjes. Maar ik kan wel
zeggen dat ik na dit experiment aan kleur verslaafd ben geraakt",
besluit de journaliste. (br.Nina)
Topmodel Claudia Schiffer waagde
zich al aan een eigen collectie juwelen, volgens verschillende Britse
bronnen zou het Duitse model binnenkort ook een eigen make-uplijn
lanceren.
Ook modellencarrière Het
topmodel wil zelf niet veel uitleg geven over haar toekomstplannen. Ze
vertelde wel dat ze met 'iets nieuw' bezig is, maar dat ze er nog niet
te veel details over kan vertellen. Dat betekent echter niet dat
Schiffer haar modellencarrière op een lager pitje gaat zetten. Onlangs
raakte namelijk bekend dat ze het nieuwe gezicht van het modehuis Yves
Saint Laurent wordt. (br.Nina)
Het dragen van
extensions in je haar kan permanent kale plekken veroorzaken. Uit
recent onderzoek blijkt namelijk dit je hoofdhuid blijvend beschadigd.
Beschadigde hoofdhuid Dit
komt doordat de stukjes met vals haar, die in het echte haar gevlecht
of geplakt worden, te veel druk op de hoofdhuid veroorzaken. Omdat de
schade aan de hoofdhuid blijvend is, kampen deze vrouwen voor de rest
van hun leven met kale plekken, meldt styletoday.nl. Volgens de
onderzoekers zou dit probleem ook veel vaker voorkomen dan gedacht.
Vrouwen die geen kale plekken hebben na het aanbrengen van de
extensions, kampten eveneens met een beschadigde hoofdhuid.
Celebs Verschillende
celebs als Victoria Beckham, Kate Beckinsale, Christina Aguilera en
Britney Spears merkten al de negatieve gevolgen van extensions. Ze
werden allemaal gespot met kale plekken of dunner haar, na hun
behandeling.
Verbieden Brits expert Barry
Stevens: "Dit is echt een probleem, extensions moeten verboden worden.
Als je slechts één keer valse plukjes haar laat aanbrengen, groeien je
natuurlijke lokken meestal terug. Maar als je het meerdere keren laat
doen, raakt je huid zo beschadigd dat het geen nieuw, gezond haar meer
kan aanmaken." Nochtans zijn haarextensions heel populair. De vraag
ernaar steeg de laatste jaren met 40 procent. (br.Nina)
De beruchte zangeres Amy Winehouse laat opnieuw van zich horen. Na een turbulente periode in haar privéleven probeert de rehab-zangeres haar leven terug op het goede spoor te brengen. Ze heeft zelfs de ambitie bekend gemaakt om een eigen kledinglijn te ontwerpen.
Fred Perry, het iconische Britse modelabel, zou samen met Winehouse de eerste sketches maken voor een innoverende modelijn. Winehouse zelf is alvast bijzonder enthousiast over haar nieuwe carrièrewending. Volgens een kennis praat ze momenteel over niets anders meer als haar nieuwe creaties.
Winehouse werd eerder al door Karl Lagerfeld van Chanel en Roberto Cavalli geroemd voor haar uiterst persoonlijke stijl. (br.She)
Sienna Miller showt eigen collectie op Fashion Week
Sienna Miller showt eigen collectie op Fashion Week
Sienna Miller en haar zus Savannah
stellen volgende maand hun kledinglijn tijdens de London Fashion Week,
dat meldt de Britse krant Daily Mail vandaag. Het label kreeg de naam
Twenty8Twelve, het evenement gaat van start op 20 februari.
Geboortedatum De
26-jarige actrice en haar vier jaar oudere zus begonnen anderhalf jaar
geleden een eigen kledinglijn. Sienna wordt dikwijls geroemd om haar
boho-chique kledingstijl, terwijl haar zus vier jaar geleden
afstudeerde aan de prestigieuze modeopleiding Central Saint Martins. De
naam van de kledinglijn is afgeleid van de geboortedatum van Sienna op
28 december.
Aanvulling Het duo vult elkaar
goed aan, legt Savannah uit. "Werken met haar is geweldig, want zij
komt vaak met gekke ideeën op de proppen die ik niet zo snel zou
bedenken", vertelt ze op de website van het merk. "Sienna is scherp en
hip, ik ben zacht en romantisch. Ik heb een idee voor een ontwerp en
zij voegt daar de seks aan toe en zet het op zijn kop. Het is leuk en
het werkt."
Winkels De gezusters Miller
openden in augustus 2007 hun eerste winkel in Londen. Onlangs kwam er
een tweede winkel bij in de Britse hoofdstad. Daarnaast worden de
kledingstukken onder meer verkocht in boetieks in Parijs, New York en
Los Angeles. (br.hln)
Wimpers zijn heel erg belangrijk voor een mooie oogopslag, want welke vrouw wil geen verleidelijke blik? Ben je niet gezegend met mooie, volle wimpers? Geen paniek, je kan altijd gebruik maken van valse wimpers. Heel wat vrouwen hebben schrik om valse wimpers aan te brengen maar dit hoeft helemaal niet met deze tips gaat het vanzelf!
1 Neem met het pincet de valse wimpers uit de verpakking en houd ze tegen je oog. Als de valse wimpers langer zijn dan je natuurlijke wimperlijn dan moet je er een stukje van af knippen. Breng met de andere hand een weinig hoeveelheid kleurloze latexlijm aan op de rand van de complete wimper. Wacht een 10 tal seconden zodat het kan inwerken.
2 Plaats met het pincet de complete wimper op het ooglid zo dicht mogelijk tegen de natuurlijke wimperrand aan. Werk steeds van de binnenooghoek naar de buitenooghoek toe. Druk zachtjes, zorg ervoor dat de wimpers goed vastzitten.
3 Als je valse wimpers op de onderste wimpers gaat aanbrengen, doe dit dan nadat je de bovenste wimperrand hebt geplaatst.
4 Als de wimpers goed geplaatst zijn, kan je een laagje mascara aanbrengen voor een mooi effect. Zo zal niemand zien dat het valse wimpers zijn. Met een eyeliner kan je eventuele openingen en foutjes camoufleren. Je wimpers kunnen nog extra gekruld worden met een wimperkrultang voor een heel glamoureuze oogopslag.
5 Om de complete wimper te verwijderen, neem je de binnen of buitenkant van de wimper vast en trekt deze langzaam van het ooglid. Ga nooit slapen met je valse wimpers!
Valse wimpers zijn ideaal voor een feestje of voor die knappe man eens diep in zijn ogen te kijken Veel succes! (br.Zita)
Door de vrieskou
loopt de Vlaming storm voor pels. Zo zag Pelsland vrijdag zijn omzet
verviervoudigen ten opzichte van 2 januari vorig jaar. "Vooral de
interesse voor 'mouton retourné' is groot", zegt zaakvoerder Marc
Wajsberg. (br.hln)
De solden komen
eraan. Met de voorspelde fikse kortingen is het de ideale moment om
enkele uitgaven te doen. Miskopen horen evengoed bij de solden. Kleding
die al vlug in de kast blijft hangen omdat het niet past of al snel
gedateerd oogt, is weggegooid geld.
Bekijk nieuwe collectie Een
blik op de nieuwe collectie geeft meteen een idee welke kleuren,
modellen of prints er binnenkort in de mode zijn. Loop er even doorheen
en trek naar de soldenhoek. Zo weet je meteen welke kleding er nog lang
kan gedragen worden.
Tracht niet te investeren in kleding of accessoires die het huidige seizoen weerspiegelen. Tijdloze kleding is beter.
Eerste keuze Wacht
niet te lang om te gaan shoppen. De mooiste zaken verdwijnen nog altijd
als eerst in de uitverkoop. Sommige winkels houden besloten
kortingdagen voor goede klanten. Al zijn de kortingen dan nog niet zo
hoog, je stapt gegarandeerd met de mooiste stuks de deur uit.
Goede moment Een
ideaal moment bestaat er niet om je spullen in te slaan. Zaken die je
echt wil, koop je maar beter tijdens de eerste drie soldendagen. Voor
je basisproducten kan je wachten tot de tweede week. En als je niet
noodzakelijk iets wil kopen, kan je evengoed het einde van de solden
afwachten.
Lijstje Wat heb je werkelijk
nodig? Maak een lijstje en hou je daaraan. Zo koop je zeer doelgericht
en is de verleiding minder groot om nog snel dat afgeprijsd jasje mee
te brengen.
Afspraken Maak jezelf niets
wijs. Zit jouw maat er niet meer tussen, grijp dan niet naar een
kleiner exemplaar. Een scheurtje of een lelijke vlek koop je ook beter
niet. Spaar je centen, zo koop je straks een mooier soldenstuk.
Roep hulp in Ga
liever niet alleen shoppen. Met de hulp van een vriendin merk je de
koopjes niet alleen sneller op, maar heb je een hulp die weet te zeggen
of je ermee staat of niet. (br.nina)
Het nieuwe jaar is nog maar net
begonnen of we wagen ons al aan trends en tendensen. Wat heeft 2009 in
petto op het gebied van mode, beauty, lifestyle en voeding?
Modetrends Jurken
krijgen het komende jaar asymmetrische vormen. Eén schouder mag bloot.
De harembroek werd dit jaar al gesignaleerd en die trend zet zich
volgend jaar nog meer door. Kniebroeken zijn daarbij zeer populair.
Diepe, intense kleuren met nuances in blauw en groen horen daar zeker
bij. Idem voor wit en crème. Helemaal mooi zijn de outfits in één kleur.
Juwelen Accessoires
blijven het goed doen. Dit jaar mogen de juwelen opvallen. Kettingen,
armbanden en oorbellen zijn kleurrijk en gigantisch groot. Hoe
opvallender en groter, hoe beter.
Schoenen Hoge
hakken maken je outfit helemaal af. Ook in 2009. Schoenen hebben
duizelingwekkend hoge hakken en plateaus. Wie niet durft, kan weg met
platte ballerina's.
Beautytrends De
crisis is te voelen, ook in de beautyindustrie. Niet alleen letten we
meer op de prijs en kwaliteit, ook op de eco-vriendelijkheid van de
cosmetische producten. Schoonheid zit vanbinnen. Letterlijk zelfs,
in heel wat cosmetica wordt steeds vaker beautyfood verwerkt. De term
'probiotica' duikt vaker op.
Make-up De
bleke huid van 2008 is weg, een perfect glanzende huid krijgt een
gezonder en warmer tintje. Wel blijven de smokey eyes het goed doen, al
mogen die nu in alle mogelijke kleuren aangezet worden. Wenkbrauwen
mogen dik zijn en opvallen. Dat kan door ze één tint donkerder te
maken. 2009 mag schitteren, zeker in de make-up. Metallics en
goudtinten horen erbij, en ook de lippenstift oogt warm in koraalrode
tinten. (br.hln)
De crisis laat zich voelen in de
fashionisdustrie. Chanel kondigt aan dat het 200 werknemers zal moeten
ontslaan. Dat staat in de Britse Guardian.
Vooral
tijdelijke contracten of die op interim-basis werkzaam waren, krijgen
de bons. De meeste ontslagen vallen vermoedelijk in de Chanel-vestiging
in Verneuil-en-Halatte. In de historische winkel aan de Rue Cambon komen 16 banen op de tocht te staan.
Modeketens Chanel
is niet de eerste gigant in de modewereld die fors in het
personeelsbestand snijdt. Eerder dit jaar maakten de bedrijven 3
Suisses en La Redoute al bekend honderden banen te schrappen.
Chanel
trok eerder al de stekker uit de prijzige, reizende Mobile Art
tentoonstelling waarvoor de gerenommeerde architecte Zaha Hadid in de
arm was genomen. Het modehuis wil zich focussen op strategische
investeringen.
Prada Verder in modeland gaat
het ook juwelenbrand Bulgari en modehuis Prada niet voor de wind. Beide
boeken minder winst en vrezen ook al maatregelen te moeten nemen. (br.hln)
In Cannes is modekoning Ted Lapidus overleden. Hij werd 79 jaar. Dat heeft zijn zus, Rose Torrente-Mett, bekendgemaakt. Lapidus leed al al enkele jaren aan leukemie en overleed aan ademhalingsproblemen.
Ted Lapidus is in 1929 geboren en studeerde onder meer in Tokio. In de jaren vijftig werkte hij voor verschillende bekende modehuizen, onder meer voor Christian Dior.
In de jaren 60 lanceerde hij zijn eigen modehuis Ted Lapidus. Hij profileerde zich als innovatieve haute couture-ontwerper en lanceerde onder meer de uniseks look, de safari look en de marineblazer.
Als persoonlijk ontwerper heeft de Fransman onder anderen Frank Sinatra, Brigitte Bardot en The Beatles aangekleed.
Het merk Ted Lapidus is tot op vandaag een grote naam in de modewereld. Het modehuis produceert ook accessoires als sierraden, parfums en horloges.
Begin de jaren 80 nam zijn zoon, Oliver Lapidus, de artistieke leiding van het modehuis over van zijn vader.