1 Britse op 3 wil uitdagende kledij dragen voor promotie
Meer dan 27 procent van de Britse
vrouwen is bereid zich provocerend te kleden om haar carrière een zetje
te geven. 1 vrouw op 20 gaf zelfs toe dit regelmatig te doen.
Uitdagende kledij De
enquête bevroeg 3.000 werknemers in Groot-Brittannië. Daaruit bleek dat
78 procent van de vrouwen gelooft dat haar kledijkeuzel haar werkdag
beïnvloedt. Sommige vrouwen hebben er geen problemen mee uitdagende
kledij te dragen op kantoor, als dat haar kansen op een promotie of
bonus verzekert. Meer dan de helft van hen gelooft dat een stijlvolle
outfit helpt beter te presteren.
Te comfortabel "Dit
onderzoek bewijst dat je kledijkeuze werkelijk je succes beïnvloedt:
het bepaalt je productiviteit, maar kan ook je sneller doen opklimmen
op de carrièreladder. Zelfs als je thuis werkt, is het ongelooflijk hoe
je outfit je werk kan beïnvloeden. Als je iets té comfortabele stukken
aantrekt, is het moeilijk om in de werksfeer te komen en ga je al snel
een deel van de dag verspillen", aldus de onderzoekers.
Modestrijd Verder
bleek dat twee derde van de vrouwen zich zelfzekerder voelt als ze zich
optut, 61 procent denkt dat ze dan meer respect van haar collega's
krijgt. 48 procent van de vrouwen vindt dat er concurrentie is op
kantoor wat kledij betreft, bij mannen is dat slechts 27 procent.
Vooral in de reclame- en marketingwereld heerst er een modestrijd.
Blunders Onderzoekers
ontdekten ook dat een kwart van de vrouwen zich schaamt als een collega
dezelfde outfit draagt. 63 procent van de werknemers maakte al een
modeblunder mee op kantoor. 31 procent van de vrouwen kreeg een ladder
in haar kous, 19 procent van de mannen wandelde met een open broekrits
rond, 14 procent scheurde ooit zijn broek. (br.hln)
|