NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

17-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Virtuele spiegel geeft persoonlijk make-upadvies


Virtuele spiegel geeft persoonlijk make-upadvies


make-up



Vergeet die vieze make-uptesters maar snel. EZFace en IBM creëerden de virtuele spiegel, een scherm dat de gekozen make-upproducten zo op je gezicht reflecteren.

De virtuele spiegel wordt als kiosk in een winkel geplaatst. Het scherm neemt eerst een digitale foto van je gezicht, scant daarna de barcodes in van de gekozen make-upproducten en projecteert deze op je gezicht. Zo kan je direct het resultaat zien.

Ken je absoluut niets van make-up? Dan kan de spiegel je helpen door enkele suggesties te geven over bepaalde kleuren en producten. Twijfel je nadien nog, dan mms of mail je de foto gewoon eventjes naar je vrienden om hun mening te vragen. (br.she)


17-01-2009 om 22:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kledij dragen voor promotie


1 Britse op 3 wil uitdagende kledij dragen voor promotie


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/dayaken/uitdagend.jpg


Meer dan 27 procent van de Britse vrouwen is bereid zich provocerend te kleden om haar carrière een zetje te geven. 1 vrouw op 20 gaf zelfs toe dit regelmatig te doen.

Uitdagende kledij
De enquête bevroeg 3.000 werknemers in Groot-Brittannië. Daaruit bleek dat 78 procent van de vrouwen gelooft dat haar kledijkeuzel haar werkdag beïnvloedt. Sommige vrouwen hebben er geen problemen mee uitdagende kledij te dragen op kantoor, als dat haar kansen op een promotie of bonus verzekert. Meer dan de helft van hen gelooft dat een stijlvolle outfit helpt beter te presteren.

Te comfortabel
"Dit onderzoek bewijst dat je kledijkeuze werkelijk je succes beïnvloedt: het bepaalt je productiviteit, maar kan ook je sneller doen opklimmen op de carrièreladder. Zelfs als je thuis werkt, is het ongelooflijk hoe je outfit je werk kan beïnvloeden. Als je iets té comfortabele stukken aantrekt, is het moeilijk om in de werksfeer te komen en ga je al snel een deel van de dag verspillen", aldus de onderzoekers.

Modestrijd
Verder bleek dat twee derde van de vrouwen zich zelfzekerder voelt als ze zich optut, 61 procent denkt dat ze dan meer respect van haar collega's krijgt. 48 procent van de vrouwen vindt dat er concurrentie is op kantoor wat kledij betreft, bij mannen is dat slechts 27 procent. Vooral in de reclame- en marketingwereld heerst er een modestrijd.

Blunders
Onderzoekers ontdekten ook dat een kwart van de vrouwen zich schaamt als een collega dezelfde outfit draagt. 63 procent van de werknemers maakte al een modeblunder mee op kantoor. 31 procent van de vrouwen kreeg een ladder in haar kous, 19 procent van de mannen wandelde met een open broekrits rond, 14 procent scheurde ooit zijn broek. (br.hln)



17-01-2009 om 14:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy hakken


Trendy hakken



Chanel.


Dior.
Dior.


Galliano.
Galliano.


Shouler.
Shouler.




Zwevende hak van Marc Jacobs.
Zwevende hak van Marc Jacobs.



Pistoolstilleto's.
Pistoolstilleto's.


Hakken worden heuse blikvangers. Dat hadden we vorig seizoen al door. Denk maar aan de pistoolstilleto's van Chanel die Madonna droeg of de zwevende hakken van Marc Jacobs. Dit jaar lijkt de trend zich door te zetten. De hakken van de schoenen ogen indrukwekkender dan ooit.

Humor
Mode mag altijd wat humor uitstralen. Alleen daarom is het al mooi om naar te kijken. Maar wie voelt zich geroepen om met een Godess heel van Dior, een Cuber heel van Chanel, een spiraalhak van Proenza Shouler of een superextravagante Iguanahieltje van Galliano rond te huppelen? (br.nina)


16-01-2009 om 15:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dochter Melanie Griffith siert Mango-campagne

Dochter Melanie Griffith siert Mango-campagne







Dakota Johnson, de 19 jarige dochter van Melanie Griffith, wordt volgend seizoen het nieuwste model voor Mango.

Positief
Dakota Johnson is vanaf vorig jaar onder contract bij modellenbureau IMG, en stond al eerder op de voorpagina van Vogue. Zelf is ze uiterst positief over de samenwerking. "Het is een eer om te werken met Mango. Ik vind de collectie chic en elegant, maar tegelijkertijd ook cool en casual".

Dakoto steekt haar modeambities niet onder stoelen en banken. Ze hoopt ooit zelf een collectie op de markt te brengen. (br.nina)


16-01-2009 om 01:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Couturiers ontwerpen voor inauguratie Obama


Couturiers ontwerpen voor inauguratie Obama




Sjaal van Alexander Wang, handtas van Diane von Furstenburg.
Verschillende bekende ontwerpers lieten zich al door Obama inspireren tijdens de kiesstrijd. Nu namen 10 bekende designers voor zijn inauguratie handtassen en t-shirts onder handen.

Slogans
Diane von Furstenburg ging aan de slag met een handtas, onder meer Zac Posen, Donna Karan en Juicy Couture tekenden t-shirts en Alexander Wang ontwierp een sjaal met een statement. De bekende slogans als 'Change' en 'I love my president' mochten op de ontwerpen niet ontbreken. Je hebt al een t-shirt vanaf 45 dollar, bestellen kan hier. (br.hln)


16-01-2009 om 00:53 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
15-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwart-witte couture moet panda's redden


Zwart-witte couture moet panda's redden




De New Yorkse ontwerpster Vivienne Tam toverde panda's om tot echte stijliconen. Ze liet zich inspireren door de dieren voor haar modeshow in Peking, die geld in het laatje moest brengen om het natuurlijke habitat in China van deze bedreigde dieren te redden.

Pandamotief
Tam is geboren in China, maar woont en ontwerpt in New York. De ontwerpster creëerde voor deze uitzonderlijke show ondermeer een beestige lange jurk, een flirterige retro outfit en een stijlvol kostuum. In elke outfit herken je duidelijk een schattige panda.

Veiling
Alle outfits werden tijdens de show geveild en brachten in totaal 21.153 euro op. De winst gaat naar het verwoeste Wolong Panda reservaat in het zuidwesten van de provincie Sichuan. Vorig jaar in mei werd dit gebied erg getroffen door een aardbeving. "Ik vond het ontzettend leuk om geld voor de panda's in te zamelen. Het is een goed doel en goed voor mijn karma", aldus de ontwerpster. Het bieden ging heel vlot tijdens de show, hier was niets te merken van een economische crisis.

Eerder al hield Donatella Versace in Peking een benefietshow die meer dan 75.000 euro opbracht voor de overlevenden van de aardbeving.



15-01-2009 om 21:55 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
14-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ann Demeulemeester



Ann Demeulemeester


De afbeelding “http://img370.imageshack.us/img370/1461/demeulemeester750ls4.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Eenmaal afgestudeerd aan de Antwerpse Academie in 1981, veranderde alles voor Ann Demeulemeester (°1959). Allereerst won ze in 1982 de eerste Gouden Spoel; een paar jaar later showde ze haar collectie in Londen, samen met vijf andere ex-academiestudenten: vanaf dat moment was Ann Demeulemeester (die toen nog Verhelst als tweede naam droeg) officieel lid van de Antwerpse Zes.




De afbeelding “http://piaffboutique.com/thumbnails/ABOUTU2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Met haar fotograferende echtgenoot Patrick Robyn richtte ze al in 1985 haar eigen bedrijf op, met als hoofdproject een vrouwencollectie, wat later uitgebreid met mannenkleren en schoenen. Al vroeg bleek ze aan een stille revolutie binnen het modebeeld te werken, via een signatuur (hard en streng en tegelijk romantisch en passioneel) dat uiterst persoonlijk getint was en desalniettemin wereldwijd bijzonder veel bijval genoot/geniet. In passerende trends heeft ze nooit geloofd, wel in de kracht van kledingstukken. "Een collectie maken is als een cadeau presenteren aan een anonieme persoon", zei ze ooit.

Demeulemeester brengt haar boodschap vooral door haar kleren over, dankzij haar voortdurende zoektocht naar vormen, structuren, superposities en het samenbrengen van tactiele materialen. Zwart en wit blijven haar geliefkoosde kleuren; fellere tinten komen enkel te pas als ze een conceptuele of psychologische meerwaarde brengen. Thema's zijn er nooit bij Demeulemeester, wel rode draden, zoals de balans tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid, en een onderkoelde zin voor anarchie (zie haar algemene iconen, zoals de dichter Rimbaud en de zangeres Patti Smith, met wie ze ondertussen een vriendschapsband heeft opgebouwd).



De afbeelding “http://www.townandcountrytravelmag.com/cm/tandctravel/images/zs/shopping-antwerp-03-sp08-fb.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Demeulemeester showde voor het eerst in Parijs in 1992; vanaf 1996 toonde ze haar vrouwenkleren samen met haar mannensilhouetten. In 1996 ontwierp ze samen met haar man een witte tafel (het blad bespannen met schilderslinnen) voor de fabrikant Bulo. In 1999 opende ze haar eigen winkel op het Antwerpse Zuid. (br.Weekendknack)



14-01-2009 om 13:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pixie Geldof uit de kleren voor berucht lingeriemerk


Pixie Geldof uit de kleren voor berucht lingeriemerk


geldof



Pixie Geldof lijkt haar zus Peaches op te volgen. Ze wordt nu al gebombardeerd tot de nieuwste it-girl, en ze poseerde onlangs voor het overbekende lingeriemerk Agent Provocateur.

Daar waar Peaches voor een doorgedreven Gothic-look koos, hult Pixie zich in de romantische wit-kleuren. Kant, parels en korsetten zijn allemaal overgoten door een lieflijke uitstraling. De foto maakt deel uit van de nieuwste campagne voor de lente/zomercollectie 2009.  (br.she)


14-01-2009 om 11:14 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Draag eens een Andy Warhol

Draag eens een Andy Warhol


warhol



De iconische beelden van Andy Warhol waren voor menigeen een ware inspiratiebron. Zijn beruchte Campbell's Soup Cans, Marylin Monroe zeefdrukken en Elvistekeningen zijn nu vastgelegd op een reeks T-shirts en jeansbroeken van Pepe Jeans London.

'The Andy Warhol Collection by Pepe Jeans London' lente/zomercollectie 2009 wordt gekenmerkt door de meest iconische, tijdloze kunstwerken. Geborduurde lijnkunst, subtiele versiering, geslaagde zeefdrukken, en zwart/wit fotoprints doen terugdenken aan de bijzondere Warholstijl.

In de collectie zitten T-shirts, tricot, hemden, sobere vrijetijdskledij en jeans. Herhaalde patronen met opvallende prints, zoals Flowers, Elvis, Shoes, Jackie, Portrait en The Banana, zijn alom aanwezig. Ze prijken op tunieken in sixties stijl, op jurken met smok, in A-lijn, met klokmouw en geplisseerd en op steeds gevarieerdere tricotsilhouetten.

Nieuw voor lente/zomer 2009 is de introductie van de 'Pre-Pop'-categorie. Uitgevoerd met de klassieke Warhol prints in een hele waaier felle kleuren op een gamma katoenstoffen oogt deze 'Pre-Pop' jeugdig, modern en vrouwelijk en voegt een apart 'dagdagelijks' gevoel toe aan de reeks.

Als aanvulling op zowel de mannen- als de vrouwenlijn is een volledige accessoirelijn beschikbaar. Ook hier is het iconische beeldmateriaal van Warhol dominant aanwezig met repetitieve prints die een markante lijn creëren.(br.she)


13-01-2009 om 18:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grease inspireert H&M


Grease inspireert H&M


http://img246.imageshack.us/img246/4816/greaseop4.jpg


http://img401.imageshack.us/img401/7329/81401485vx0.jpg












De voorjaarscollectie van H&M belooft vrolijk en fleurig te worden. Tussen zoveel kleur en romantiek, mag zelfs roze niet ontbreken. Een flink deel van de nieuwste collectie is gebaseerd op de Grease-klassieker.

Roze cardigan
Wie dol is op de roze jackjes van de Pink Ladies of de stoere lederen jacks van Travolta en de zijnen, vindt ongetwijfeld zijn gading in de Divides lente collectie.

Roze cardigans in de stijl van Olivia Newton John, bolletjes- , kersen- en ruitjesmotieven, hoge taillerokken met brede laklederen riemen of een megastrakke printlegging, iets voor jou? (br.nina)


13-01-2009 om 02:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.John Lennon-bril wordt dé bril van 2009


John Lennon-bril wordt dé bril van 2009







Vergeet de reuzegrote uilenbrillen, dé zonnebril voor 2009 is de zogenaamde 'John lennon-bril'. Ronde, gekleurde glazen in een licht metalen montuur: meer (of minder) is het niet. De jongere generatie herkent er misschien eerder de bril van Harry Potter in, maar dan met funky gekleurde glazen.

Elle.nl merkte de trends vooral bij New Yorkse ontwerpers zoals Ralph Lauren. De kans dat het deze zomer bij ons in het straatbeeld opduikt, is vooralsnog erg klein. Maar een gewaarschuwde vrouw is er twee waard... (br.hln)


11-01-2009 om 16:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onmisbaar voor mannen: de rolkraag


Onmisbaar voor mannen: de rolkraag


Hugh Jackman met witte rolkraag.






De rolkraag is een tijdloos stijlvol kledingsstuk, het overleeft al sinds de jaren '50. Het is veel meer dan een veredeld t-shirt, het kan een goed alternatief betekenen voor hemd en das. Met een hippe vest staat het meteen stijlvol.

Casual én stijlvol
Lang geleden was de rolkraag het uniform van vissers. Sinds de jaren '50 startten de trendy Franse mannen met het dragen van deze trui in het dagelijkse leven. De rolkraag is een ontzettend veelzijdig kledingstuk. Een dikker exemplaar staat mooi op een jeans, ideaal in de winter om een casual outfit af te maken. Een dunner exemplaar kan je onder een vest dragen met een donkere jeans, zo zie je er meteen stijlvol uit. En in deze koude tijden is het natuurlijk ook warm, de rolkraag is als een trui met ingebouwde sjaal.

Tips
Ga voor donkere basiskleuren, zo kun je je trui erg vaak dragen. Zwart is goed, maar donkerblauw kan ook veelzijdig zijn. Deze kleuren zijn ook het best combineerbaar met de meeste donkere jasjes en broeken of zelfs kostuums. Wil je toch voor een lichtere kleur gaan, kies dan voor grijs. Met felle kleuren val je meer op en maak je een statement. Een witte rolkraag is moeilijker te combineren, maar een zelfzekere man als Hugh Jackman komt er mee weg. (br.nina)



11-01-2009 om 00:55 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carrékapsel wordt honderd

Carrékapsel wordt honderd


http://img210.imageshack.us/img210/5750/katieholmesfk3.jpg

Katie Holmes

Het carrékapsel - dat kortere, bollere dameskopje dat ook bekendstaat als de 'bob' - bestaat honderd jaar. Het kapsel zou in 1909 zijn uitgevonden door de beroemde Parijse kapper Antoine. Aanvankelijk zorgde het voor ophef, omdat mannen toen niet gewend waren om vrouwen zo kortgeknipt te zien. In Amerika werden vrouwen ontslagen die hun haar zo lieten knippen. Predikanten spraken schande en er waren zelfs kappers die weigerden om de carré te knippen. Geen wonder dat vrijgevochten vrouwen de carré in die dagen grif adopteerden.


  http://img444.imageshack.us/img444/9108/louisebrooksjo7.jpg

Louise Brooks 1906-1985


Ondertussen werd de 'bob' een kapsel dat nooit uit de tijd gaat en talloze variaties onderging. Elke ster gaat er vroeg of laat wel aan. Toen Katie Holmes zich eraan waagde, gingen de foto's de wereld rond. De versie van Posh Spice Victoria Beckham werd prompt de 'pob' gedoopt. Ook filmsterren als Natalie Portman, Christina Ricci, Reese Witherspoon en Uma Thurman (in Pulp fiction ) werden er al mee gespot. Topmodel Agyness Deyn maakte er haast haar handelsmerk van. En toen popster Madonna een paar jaar geleden met carré verscheen, snelde menige vrouw met haar foto naar de kapper. Madonna's versie bleek echter een pruik te zijn. (br.Het Nieuwsblad)

 

10-01-2009 om 17:50 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wilde lente met Mexx

Wilde lente met Mexx


Foto: Mexx





Foto: Mexx
Foto: Mexx


Foto: Mexx
Foto: Mexx


Mexx heeft het gemunt op avontuurlijke vrouwen, met de lentecollectie van dit merk kun je zo op safari. De lijn kreeg heel toepasselijk de naam 'Go Wild', denk aan lichte stoffen, exotische prints, zwierige jurken en safarikleuren.

Stijlvol en kleurrijk
Als je safari zegt, denk ik aan bruin, beige en grijs. Maar Mexx legde met zijn collectie voor de lente enkele kleurige accenten met geel en rood. Ook oogt de lijn verrassend classy met lange, brede pantalons, lichte hemdjes en stijlvolle jurken. Ideaal om het hoofd koel te houden tijdens een hopelijk warme zomer. (br.Nina)


10-01-2009 om 12:23 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
09-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Justin Timberlake showt eigen collectie

Justin Timberlake showt eigen collectie




De Amerikaanse superster Justin Timberlake (27) zal zijn eigen kledinglijn William Rast hoogstpersoonlijk presenteren op de modeweek in New York. Timberlake maakt zijn debuut als model op 16 februari, meldt het Amerikaanse modeblad Women's Wear Daily.

Timberlake trad voor de eerste keer op als model in de eerste reclamecampagne voor zijn prijzige kledingmerk William Rast. Hij lanceerde het merk in 2005 samen met goede vriend Trace Ayala.
De modeweek in New York start op 13 februari. William Rast heeft ook een collectie voor vrouwen.(br.hln)


09-01-2009 om 22:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Website voorkomt wereldwijde modeblunders


Website voorkomt wereldwijde modeblunders


dubbel



Hetzelfde kleedje aanhebben op dat ene leuke feestje, het is de nachtmerrie van menig fashionista en VIP. Daarom ontwikkelde de Amerikaan Andrew Jones de website 'Dress Registry' waar je alvast je jurk kan registeren en tevens kan checken of niemand anders hetzelfde zal dragen.

Jones was het danig beu om samen met zijn vrouw naar onbekende winkeloorden te reizen, om toch maar die ene unieke jurk te vinden. Bovendien deden andere genodigden net hetzelfde, waardoor er nog steeds veel gasten hetzelfde aanhadden. Ook celebrities maakten vaak de ultieme kledingfout, en verschenen in hetzelfde ensemble op een feestje.

Daarom ontwikkelde Jones de 'Dress Registry' een website waarop je zelf een feestje kan toevoegen, en er tevens kan bijzetten welke jurk jij zal dragen. Bovendien is de gehele website anoniem, je kan dus het merk van je jurk, lengte, kleur etc toevoegen zonder dat iemand weet dat jij het bent.(br.She)


09-01-2009 om 11:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brengt 2009 comeback voor Paco Rabanne?


Brengt 2009 comeback voor Paco Rabanne?


rabanne



Het mode- en beautymerk Paco Rabanne denkt eraan om opnieuw collecties op de markt te brengen. De modeketen stopte met het produceren van eigen kledij in 2004. De groep wou toen naar eigen zeggen meer aandacht besteden aan hun parfumlijn.

Vincent Thilloy, tot voor kort de directeur van Paco Rabanne Parfum, werd begin 2009 aangesteld als nieuwe vicepresident. Onder zijn gezag verdubbelde Paco Rabanne Parfums zijn omzet in twee jaar tijd. Thilloy wil nu de uitgebluste modetak nieuw leven inblazen. De modeketen produceert momenteel enkel een ready-to-wearcollectie in Zuid-Korea.(br.She)


09-01-2009 om 01:54 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Madonna schittert in nieuwe handtassenreclame


Madonna schittert in nieuwe handtassenreclame


madonna



Madonna lijkt haar breuk met Guy Ritchie goed te hebben verwerkt. De zangeres schittert in de nieuwste reclamecampagne van het handtassenmerk Louis Vuitton.

De campagne bestaat uit 6 verschillende foto's, allen getrokkend oor Steven Meisel, een oude kennis van Madonna. Meisel was ook verantwoordelijk voor de foto's van de zangeres haar ' Sex Book' uit 1992. "Tijdens een brainstorming met de crew van Louis Vuitton kwam ik opeens op de gedachte om Madonna nogmaals op te voeren. Ik zag haar even daarvoor tijdens één van haar concerten in Parijs en ik was helemaal blown away."

Meiser stuurde Madonna een voorzichtig sms'je om te peilen naar haar interesse. "Even later kreeg ik de bevestigende woorden 'lijkt me super' teruggestuurd." De foto's maken deel uit van de lente/zomer 2009 collectie. Louis Vuitton schakelde eerder ook al bekenheden als Keith Richard en Sean Connery in om zijn tassen te promoten.(br.She)


08-01-2009 om 18:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Staan we aan de rand van een snorrenrevolutie?

Staan we aan de rand van een snorrenrevolutie?


pitt



Brad Pitt is er verknocht aan, en ook jonge acteurs als James Franco zien een snor wel zitten. Trendwatchers zijn het echter nog niet eens of er al dan niet een 'snorrenrevolutie' zit aan te komen. Wij plaatsten hun pro's en contra's op een rijtje.

De snor is door de jaren heen het meest onbeminde deel van menig man geworden. De jaren 70 bombardeerden de snor tot een 'pornosymbool' en mensen met een melksnorretje (een dunne lijn beharing) werden al snel aanschouwd als gigolo's, macho's en idioten. Snoriconen als Burt Reynolds, Sam Elliott en de leden van de 'Village People' deden de snor ook niet veel eer aan.

Toch lijken de sterren van vandaag de snor terug uit te vinden. Zo liet Brad Pitt zijn snor, die hij liet groeien voor een film van Quentin Tarantino, moedwillig staan, en is ook James Franco, opkomende ster uit de film 'Milk', fier op zijn melksnorretje.

Sommigen zijn zelfs zo fier op hun snor, dat ze er een hele beweging rond oprichten. De pro-moustache beweging kent zijn origine in Australië, en brengt jaarlijks een kleine 200.000 mannen op de been om een snor te laten groeien. Een maand later mag de snor afgeschoren worden, en gaat het sponsorgeld naar goede doelorganisaties.

Filmproducent Jay Della Valle ging zelfs zo ver om een film te maken rondom het dragen van snorren. In 'De glorieuze snorrenuitdaging' volgde Della Valle enkele snorrenliefhebbers gedurende enkele maanden. Della Valle, zelf een fervent snorrenaanhanger weet alvast erg goed waarom een snor hip is. "Een snor maakt je stoerder. Waarom een snor laten groeien? Omdat het garant staat voor puur plezier!" (br.She)


08-01-2009 om 16:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hippe ecoschoenen gemaakt van plastic zakken


Hippe ecoschoenen gemaakt van plastic zakken








http://img397.imageshack.us/img397/5012/geelmx6.jpg



http://img255.imageshack.us/img255/2406/55666045kv3.jpg





De milieubewuste ontwerpster Camila Labra maakt de mooiste schoenen uit afgedankte plastic zakken. De Dacca Boots zorgen voor heel wat oproer in de modewereld, de designer kan nu al op heel wat fans rekenen.

Waterbestendig
Voor ongeveer 40 euro loop jij ook rond met deze trendy én ecologisch verantwoorde enkellaarsjes. De ontwerpen bestaan namelijk bijna volledig uit gerecycleerd plastic, maar ze voelen helemaal niet zo aan. In elk paar schoenen gaan 8 zakken en ze zijn waterbestendig.

Gigantische collectie
De Chileense Camila Labra kwam op het idee in haar laatste jaar aan de modeschool, waar ze de opdracht kreeg een ontwerp te maken uit ongewone materialen. "Ik verzamelde een gigantische collectie plastic zakken op mijn ontelbare shoptrips. Bijna iedereen zit ermee, maar de meese mensen gebruiken ze gewoon als vuilniszakken. Maar ik was er zeker van dat ik er meer mee kon doen, ik kreeg mijn ingeving toen ik mensen met plastic zakken aan hun voeten zag lopen om ze zo droog te houden. Als mensen mijn schoenen zien, vragen ze vaak waar ze die kunnen kopen. Hun mond valt open als ik vertel dat ze van plastic zakken gemaakt zijn." Bekijk de volledige collectie hier. (br.hln)



08-01-2009 om 02:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!