Ook de jeansmarkt ontdekt dat een normale vrouw geen pannenlat is, en
brengt jeansbroeken op de markt die aangepast zijn aan de beroemde
vrouwelijke rondingen. Levi's noemde de collectie Curve ID, en telt
voorlopig drie onderverdelingen: slight, demi en bold, benamingen die
verwijzen naar de graad van de rondingen.
Het jeansmerk doet dat toen na onderzoek bleek dat vorm belangrijker is dan cut of maat bij het kiezen van een jeansbroek.
Betere look "Een
van de meest frustrerende zaken voor vrouwen is dat ze geen jeans
vinden die bij hun lichaam past. Door de diversiteit in bodytypes is dit
vooral een vrouwenzaak. Mannen geven niet om vorm en of de jeans hen er
beter doet uitzien. Vrouwen wel", aldus Robert Hanson van Levi's.
Subtiele verschillen Per
onderverdeling worden verschillende types en kleuren jeans op de markt
gebracht, die verschillen in tailleband, plaatsing van de achterzakken
en naad. Bij welk type je hoort, vraag je best aan een verkoopster.
Levi's denkt eraan een vierde onderverdeling toe te voegen aan de collectie.
Een jeansbroek is het basisstuk dat iedereen in zijn of haar
kleerkast heeft hangen. Een klassieker en een favoriet tegelijk. Waarom?
Om deze goede redenen:
1) Nooit in de steek Een jeansbroek kan je bijna
altijd dragen. Met een hemd en een vest voor een formelere look, met een
t-shirt voor een luie dag thuis, met een topje tijdens een nachtje uit
of met die toffe tuniek tijdens het shoppen. Je jeans laat je nooit in
de steek!
2) Het past bij alles Welke
kleur of stijl topje, t-shirt, trui, bikini, tuniek,schoenen, handtas,
lipstick, kapsel je ook wil dragen: een jeans past er altijd bij.
3) Verschillende leeftijden Op
senioren na, draagt zowat elke leeftijd een jeansbroek: van kleuters
naar pubers, naar zwangere vrouwen of stoere mannen van middelbare
leeftijd.
4) Alle seizoenen Op die enkel
dagen hittegolf na, kan je een jeansbroek zowat altijd dragen. En is het
toch te warm, dan schakel je toch over op een jeansrok of jeansshorts?
5) Veel variatie De
variatie in jeansbroeken, maakt dat iedereen een jeans kan dragen en
toch een eigen stijl kan hebben. Skinny, stretch, legging, bootleg...
keuze genoeg.
6) Eenvoud Een jeans blijft heel eenvoudig, en eenvoud siert.
7) Kleurtjes Vele
tinten blauw, maar ook zwart, geel, rood of groene jeans bestaan. De
gekleurde jeans zijn iets moeilijker om juist te dragen en te
combineren, maar met wat oefening lukt het wel.
8) Comfort Ok, een skinny jeans is niet altijd even comfortabel, maar een jeans die jou echt goed past, zit altijd lekker.
9) Prijs Een toffe jeans vind je in verschillende prijsklasses, wat het voor iedereen doenbaar maakt.
Vrouw past 21.000 stukken kledij maar koopt slechts helft
Vrouw past 21.000 stukken kledij maar koopt slechts helft
De gemiddelde vrouw past meer 21.000 kledingstukken tijdens haar leven,
maar ze koopt er slechts de helft van. Dat blijkt vandaag uit een
recente Britse enquête.
Passen De
onderzoekers ondervroegen 3.000 Britse vrouwen. Daaruit blijkt dat de
dames gemiddeld vier keer per maand naar de winkel gaan en dan tien
topjes, jeansbroeken, jurken of schoenen mee in het pashokje nemen. Dat
maakt dus maandelijks 40 verschillende items of 480 per jaar. Ze koopt
echter slechts vijf van deze gepaste items per shoptrip. Dat zijn 240
kledingstukken per jaar of een totaal van 10.560 tijdens haar ganse
leven. De helft van de vrouwen past regelmatig iets in de winkel, zonder
echt de intentie te hebben kledij te kopen.
Spijt 84
procent geeft toe vaak alleen te gaan windowshoppen maar uiteindelijk
toch iets te kopen. Elke shoptrip levert echter een kledingstuk op dat
nooit gedragen zal worden en een ander dat teruggebracht wordt met het
excuus dat het niet paste. 40 procent van de vrouwen geeft toe dat soms
ze het kledingstuk niet meer mooi vonden eens ze thuis kwamen. 85
procent van de vrouwen heeft vaak spijt van een aankoop wanneer ze gaan
shoppen. Hetzelfde aantal geeft toe spijt te hebben iets te hebben laten
liggen in de winkel.
Tijdverdrijf Onderzoekster
Sue Beck: "Voor veel vrouwen is kledij passen het leukste aan een
shoptrip. Uren in het pashokje spenderen met vriendinnen door vreemde
items en geweldige outfits te passen die je niet in het openbaar zou
durven dragen. Het is ook een excuus voor sommigen om te dure kledij te
kunnen passen en je budget te overschrijden."
Tips Stylist
van celebs Patrick Swan: "Het is belangrijk een kledingstuk te passen
met een hele outfit. Dus als je een blouse wil proberen, neem je best
ook de juiste broek en schoenen mee, zodat je kunt zien hoe alles samen
staat. Er is niets erger dan geld te spenderen aan een kledingstuk om
het dan nooit te dragen omdat je niets hebt dat er bij past. Prints
leiden de aandacht af, probeer dus dit te dragen aan het lichaamsdeel
waar je onzeker over bent. Lichaamsdelen die groter moeten lijken,
hebben een kleine print nodig. Een grote print draag bij aan dingen die
kleiner moeten lijken. Een goed jasje of truitje kan een outfit maken of
kraken, dit kledingstuk is dus een goede investering en een aankoop die
lang zal meegaan."
Redenen waarom vrouwen kledij terugbrengen: 1. Het paste niet 2. Ik hou er niet echt van 3. Ik heb me bedacht 4. Schuldgevoel 5. Ik vond iets gelijkaardig of goedkoper in een andere winkel 6. Partner was niet enthousiast 7. Het kledingstuk past niet goed samen met een ander item 8. Het accentueert mijn kont 9. Heupen lijken groter 10. Boezem lijkt groter
Marc Jacobs plant als eerste designer lijn voor grote maten
Marc Jacobs plant als eerste designer lijn voor grote maten
Het modehuis van topdesigner Marc Jacobs is volop bezig met de
ontwikkeling van een lijn voor vrouwen met maatje 42 of meer, dat laat
zijn zakenpartner uitschijnen. Deze collectie zou een gevolg zijn van de
groeiende vraag naar couturekledij in grotere maten.
De
zakenpartner van Marc Jacobs Robert Duffy kondigde de plannen vorige
week op Twitter aan. Hij gaf later toe dat hij te veel had prijsgegeven,
het modehuis maakte sindsdien nog geen officiële aankondiging van een
lijn voor grote maten. Het zou volgens Duffy wel nog een jaar duren voor
de lijn op de markt. Het is niet zo dat de huidige lijn in grote maten
zal aangeboden worden, de nieuwe collectie zou specifiek ontworpen
worden voor grotere vrouwen. "Momenteel verkopen we al creaties in maat
42, maar die blijven altijd in de rekken hangen. We moeten nog zien hoe
we deze lijn verkocht gaan krijgen. Het zit allemaal nog in de
beginfase."
Duffy heeft
zelf 'grote maten' en geeft toe dat het niet makkelijk voor hem is om
trendy kledij te vinden. "Ik probeerde al te diëten, maar dat lukt niet.
Daarnaast hou ik niet van de uitdrukking 'grote maten'." Daarom vroeg
Duffy aan klanten van het merk naar ideeën voor een alternatieve term.
Marc Jacobs is een ontwerper die graag buiten de lijntjes kleurt, hij
breidde zijn collecties al uit met een lijn voor kinderen, honden en een
boekenwinkel. Als dit een succes blijkt te zijn, zullen andere
modehuizen misschien zijn voorbeeld volgen.
Veel
merken als dat van Victoria Beckham verkopen niets groter dan maat 42,
volgens designers is het moeilijker om te ontwerpen voor dames met
rondingen. Het laatste jaar toont de mode-industrie meer interesse in
grotere maten. Model Crystal Renn, maatje 42, is het eerste supermodel
dat voor merken als Chanel en Jean Paul Gaultier op de catwalk
verschijnt. Op de vorige editie van de Londen Fashion Week verschenen
verschillende 'dikkere' modellen op de catwalk. Vorige maand kondigde
het Amerikaanse grootwarenhuis Saks al aan dat het couture in grote
maten zou opnemen in zijn aanbod.
Op het moment zelf stond je er niet bij stil, maar jaren later zou je
door de grond willen zakken van schaamte: wie liet jou die modeblunders
maken, en waarom?! Iedereen heeft het meegemaakt, oude fotoalbums zijn
daar het bewijs van.
Die foto's kunnen jou nu veel opbrengen. Only organiseert een
fotogallerij, toepasselijk 'Hall of shame' getiteld, waarbij iedereen
zijn of haar modeblunder kan insturen. Meedoen? Upload één of meerdere
foto's van jezelf uit de periode 1995-2010 en dit voor 6 september 2010.
De meest foute outfit wordt beloond met een volledige Only-collectie in
jouw maat.
Wie niet durft, kan ook helpen kiezen wie de nieuwe
outfit verdient. Dat doe je simpelweg door naar www.only.com te surfen
en via de like-button aan te geven wie van jou mag winnen.
Een minirokje mag dan wel aanlokkelijk lijken tijdens de zomermaanden, je kan er ook bijzonder veel met misdoen. Wij zetten enkele tips op een rijtje om de minirok altijd draagbaar te maken.
Uiteraard is het belangrijk om naar je figuur te kijken. Zijn je bovenbenen net je slechtste lichaamspunt, kies dan eerder voor een rok tot op de knie. Die minirok is nu eenmaal niet besteed aan jou. Vrouwen die hun bovenbenen best nog kunnen vinden, maar vrezen voor de blootheidsfactor kunnen de minirok met een ondoorzichtige panty dragen. Dat maakt het geheel meteen een pak stijlvoller, zeker als je opteert voor een panty in dezelfde kleur als je rokje.
Draag een minirok liefst met een lage pump of ballerina's. Torenhoge naaldhakken staan prachtig onder langere rokken, maar bij een miniversie kan het al snel ordinair lijken. Zorg er ook steeds voor dat je andere kledij sober blijft. Ga dus niet voor een glittertopje of een blouse met immens decolleté. Tenzij je natuurlijk naar een nieuwjaarsfeest gaat.
Oefening baart kunst. Ook met een minirok. Zet daarom eerst een spiegel voor je, en probeer bepaalde zithoudingen eventjes uit. Een minirok verhult nu eenmaal minder dan een broek of een langer rokexemplaar, waardoor bepaalde zithoudingen misschien te onthullend kunnen zijn.
Diane Von Furstenberg is ermee akkoord gegaan om de helft van haar fortuin weg te schenken aan goede doelen. Dat laat de ontwerpster zelf weten in een brief gericht aan de media.
Diane Von Furstenberg heeft zich achter een initiatief van Bill Gates en Warren Buffett geschaard. Dat duo probeert de rijksten der aarde ervan te overtuigen om de helft van hun fortuin te schenken aan goede doelen. Ze mogen zelf kiezen of deze schenking tijdens of na hun leven plaatsvindt. Ook het exacte bedrag en de goede doelorganisatie mag zelf bepaald worden.
Degenen die zich voor dit initiatief engageren moeten bovendien geen overeenkomst tekenen. De oprichters hopen dat een mededeling aan de media voor genoeg sociale druk zal zorgen om hun belofte waar te maken. (br.she)
Zelf is ze een handtasverslaafde (met een liefde voor de exclusieve
Birkintassen), dus een verrassing is het niet helemaal: Victoria Beckham
lanceert binnenkort haar eigen handtassenlijn. Daarvoor zal ze
samenwerken met ontwerpster Katie Hillier.
De zangeres/ontwerpster had zich al laten ontvallen dat ze het beu is om reclamepaneel te spelen voor andere merken.
"Als
ze Louboutins of een Birkin draagt, lopen mensen naar de winkel om
exact hetzelfde te kopen. Dus dacht ze: waarom creëer ik niet zelf een
lijn, zodat mensen mijn ontwerpen kopen?" Zo gezegd, zo gedaan dus. Een
schoenencollectie lijkt echter nog niet meteen in zicht.
Beckham
heeft zich de voorbije seizoenen al bewezen in de modewereld. Haar
jurken oogsten veel bijval van zowel moderedactrices, celebs als het
gewone publiek. Of dat met de handtassen ook zo zal zijn, zullen we dit
najaar zien.
Ondertussen probeert
Victoria ook haar voetballende man aan het ontwerpen te krijgen. "Ze is
er van overtuigd dat hij een oog voor mode heeft." David zou een
collectie van mannenpakken en avondkledij in elkaar moeten boksen.
Ondertussen zou de voetballer gezwicht zijn voor de pleidooien van zijn
eega.
De zoektocht naar de perfecte schoen is de hel voor jou? Ontwerp ze
dan zelf online! Gebruikt makend van enkele basismodellen, kan je zowel
op Shoes of prey en Upperstreet je eigen schoen ontwerpen. Daarbij kies
je het model, de kleur, de stof, de afwerking tot het sluitingkje toe.
Het leukste is nog dat beide sites heel toegankelijk zijn. Je kan
beginnen ontwerpen zonder de belofte van een aankoop of drie formulieren
te moeten invullen. De programma's zijn erg gebruiksvriendelijk en
leiden je stap voor stap door het proces, waarbij je naar hartelust kan
experimenteren. Je kan je ontwerpen ook opslaan en de prijs laten
berekenen.
Dat is wel even slikken. De schoenen zijn een pak duurder, maar je hebt ze natuurlijk wel zelf ontworpen. Shoes of prey is het goedkoopst: van 130 tot 230 euro, Upperstreetis
duurder en start aan 220 euro. Nog een verschil met winkelen: je moet
gemakkelijk zes weken wachten tot de schoenen afgeleverd zijn.
Lady Gaga bij de best geklede vrouwen van de wereld
Lady Gaga bij de best geklede vrouwen van de wereld
Lady Gaga staat wereldwijd bekend om haar excentrieke keldingsstijl,
daarom werd ze door het Amerikaanse magazine Vanity Fair samen met
Michelle Obama en Diane Kruger uitgeroepen tot de best geklede vrouwen
van de wereld.
Elk jaar kijkt de
modewereld reikhalzend uit naar de lijst van meest stijlvolle vrouwen
van Vanity Fair. Lady Gaga is een nieuwkomer, ze werd gekozen vanwege
haar hoeden en excentrieke outfits. Voor Michelle Obama is het al de
vierde keer dat ze een vermelding krijgt, ze werd uitgeroepen tot een
echte trendsetter. Redactrice Amy Fine Collins: "Michelle Obama speelt
een erg belangrijke rol in de mode. De vrouwen die onze lijst halen,
lijken op niemand anders. Het zijn leiders, geen volgers."
Samantha
Cameron, de vrouw van de Britse premier, behaalde ook een plaatsje, het
is de eerste keer dat een zwangere vrouw in de lijst verschijnt. First
Lady's zijn blijkbaar erg in, want ook Carla Bruni kreeg een vermelding,
naast David Beckham, Maggie en Jake Gyllenhaal en designer John
Galliano.
Retro is in, dat weten we al langer. Maar de nieuwste manier om deze
look te creëren zijn stippen. We zagen dit namelijk bij verschillende
designers op de catwalk verschijnen.
Sjaal bij asos.com.
Ontwerpers
bij Marc Jacobs en Miu Miu experimenteerden met frivole stipjes: denk
aan vrolijke rokken en stippen in meisjesachtige kleuren als roze en
zachtgroen, dat meldt styletoday.nl. We zagen dit ook terugkeren bij
Oscar de la Renta en de koningin van vrolijke kleuren Sonia Rykiel. Vind
je een hele rok met stippen niet volwassen genoeg, laat je dan gaan met
accessoires als schoenen en sjaals. Je kunt je outfit ook altijd wat
stoerder maken met robuuste accessoires als felle riemen of armbanden.
Panty's bij Silk in a box.
Stippen
hoeven zich niet alleen te beperken tot zomerjurkjes. Je geeft je
hersfoutfits van vorig jaar een update door er een panty met polkadots
onder te dragen: goedkoop én trendy. (br.hln)
Victoria Beckham zou manlief overtuigd om een collectie maatpakken en
avondkledij voor mannen te ontwerpen. Die zou er komen tegen de
herst/winterlijn van 2011.
Oog voor mode Posh
zou naar verluidt al maanden David de oren van het lijf zeuren voor een
samenwerking met haar modemerk, zijn ontwerpen worden een uitbreiding
van haar jurken- en jeanscollectie. "Victoria is er eindelijk in
geslaagd David te overtuigen, ze is er zeker van dat hij een oog voor
mode heeft", aldus een insider. De 36-jarige voormalige zangeres zou erg
blij zijn met wat hij tot nu op modevlak heeft gepresteerd. "Ze denkt
dat de collectie als zoete broodjes zal verkopen. Hij zou chique
mannenmode voor zowel overdag als 's avonds tekenen."
Het is de eerste keer dat het koppel als designers zal samenwerken.
Grijs haar bij vrouwen wordt vaak als oud, onflatterend en helemaal uit
de mode bestempeld. Het 45-jarige model Kristen McMenamy weigert echter
haar grijze lokken nog te kleuren en wil zo een einde aan een van de
laatste modetaboes te maken.
Het
45-jarige model verschijnt met haar natuurlijke haarkleur op de cover
van modebijbel Vogue, het meest toonaangevende magazine. Kirsten, moeder
van drie kinderen, toont trots haar grijze lokken: "Ik heb Vogue gezegd
dat ze moeten blijven vooruitgaan, vernieuwen is belangrijk. Ik bewijs
dat je kunt verouderen en nog steeds rock 'n' roll blijven. Ik dacht dat
mijn grijze haardos een mooie foto zouden geven." Ze verscheen eerder
dit jaar ook al zo op de catwalk voor Calvin Klein. McMenamy doorbreekt
graag modetaboes. In de jaren '90 verscheen ze op de catwalk met
afgeschoren wenkbrauwen en een korte coupe.
Hoewel
Kirsten in een wereldje werkt waar alles draait om jeugdigheid, stopte
het model zes jaar geleden met haar kapsel te kleuren. Kristen McMenamy
zet hier zelfs een trend mee. Jonge vrouwen als Kelly Osbourne kleuren
nu uit eigen beweging hun lokken grijs.
Fashionista's
reageren alvast enthousiast op de fotoshoot. Zij hopen dat dit een
einde maakt aan het schoonheidsideaal van eeuwig jong te blijven, wat
leidt tot vrouwen die tal schoonheidsingrepen ondergaan en er erg
kunstmatig uitzien. Redactrice Nicola Moulton van de Britse Vogue:
"Grijs haar maakt een vrouw niet lelijk, het maakt haar zelfs
aantrekkelijker omdat het bewijst dat ze veel zelfvertrouwen heeft."
In Gent hebben al 190 handelaars aan het stadsbestuur laten weten
dat ze de deuren openen voor een eerste "laatavondshopping" op
donderdag 7 oktober. Net als bij de herlancering van de avondshopping in
Brussel, kiest Gent voor een evenement met animatie.
Een traditie van avondshopping kent Gent niet, al werd de mogelijkheid
in 2005 al eens onderzocht. Wel organiseren dekenijen al jaren
gelijkaardige initiatieven op beperkte schaal.
3 avonden afwijken Gent
besliste voorlopig om in de hele stad een afwijking op de openingsuren
toe te kennen op drie avonden. Ondertussen lieten al 190 handelaars
weten dat ze op de eerste avond, donderdag 7 oktober, de deuren langer
openhouden.
Festival van Vlaanderen "Er kan
die dag niet alleen tot 22 uur gewinkeld worden", zegt economieschepen
Mathias De Clercq (Open Vld). "In samenwerking met het Festival Van
Vlaanderen, zullen in een aantal deelnemende handelszaken ook
professionele muzikanten spelen." Er komt een uitgebreide
communicatiecampagne om het initiatief bekend te maken.
Het is
nog niet zeker of de avondanimatie ook bij de andere avondshoppingdagen
aanwezig zal zijn. "We zullen na de eerste avond evalueren en bijsturen
waar nodig", klinkt het. "Maar een begeleidend evenement geeft wel een
meerwaarde".
Ben jij een shopaholic? Is shoppen en geld uitgeven een verslaving
geworden voor jou, in plaats van een toffe manier om een
zaterdagnamiddag te spenderen? Dit zijn de waarschuwingssignalen:
1) Extra kamer Niet alleen je kasten puilen uit,
je hebt zelfs een extra kamer alleen voor je kleren en schoenen. En dat
is niet omdat ze vanzelf kleine kleertjes maken, je hebt gewoon te veel
gekocht.
2) Niet zoveel, toch? Je
minimaliseert je uitgaven, niet alleen tegenover anderen maar ook voor
jezelf. Je verstopt rekeninguittreksels en kassaticketjes om te kunnen
liegen, en je halveert de prijs als je die noemt.
3) Een in elk kleurtje Je bent zo dol op die nieuwe riem/bloes/broek/schoenen dat je ze in elke kleur hebt gekocht. Alsof je dat allemaal zal dragen...
4) Labels Als
er verschillende items in de kast het label en het prijskaartje nog
hebben, dan betekent dat twee dingen: a) je hebt het nog niet gedragen
of b) er is geen controle op je uitgaven. Want terugdragen zal je zeker
niet doen...
5) Merken Je koopt bijna
alleen maar merkkledij, en dan vooral om te kunnen zeggen dat je
merkkledij hebt en niet omdat je het kan betalen of omdat het je enorm
flatteert.
6) Koopje van de eeuw Je kan
geen enkel koopje weerstaan... ook al is de prijs van jouw koopje
evenveel waard als de volledige garderobe van iemand anders. Het maakt
niet uit hoeveel je uitspaart, maar wel hoeveel het kost. En het is geen
koopje als je het niet echt mooi vindt, niet past of je het zelfs nooit
wil dragen.
7) Ik verdien het Je werkt
hard, dus je verdient iets. Maar werken we niet allemaal hard? En moet
je echt even hard shoppen als je werkt, ter compensatie? Kan je dat geld
echt niet voor iets leuker spenderen? Een reisje, een verwenweekend,
een gezellig diner met vriendinnen? En geeft shoppen je echt de
verlossing waar je naar op zoek bent, en geen extra schuldgevoel?
8) Eentje is geentje Je hebt verschillende kredietkaarten, en je blijft tegen de limieten aanschuren of deze verhogen.
9) Lenen Je
moet leningen aangaan om je kredietschulden af te betalen... dit is het
punt waarop je moet ingrijpen, en hulp zoeken. Start met een overzicht
van al je schulden, onbetaalde rekeningen en inkomsten en stap naar een
schuldbemiddelaar!
Zowel Kylie Minogue en actrice Blake Lively kozen voor een outfit met
een transparant stuk aan de buik. We voelen een nieuwe trend opkomen,
betekent dit nu dat vrouwen massaal met buikspieroefeningen moeten
beginnen?
Transparante
blouses, zijn al langer trendy, maar het ging vaak om nudetinten waarbij
een blote buik niet erg opviel. Of je waarbij je deze makkelijk kon
verdoezelen door er een sexy korset onder te dragen. Steeds meer celebs
kiezen echter voor zwarte transparante stoffen die hun blote buik
onthullen. Zo toonde de 42-jarige Kylie Minogue haar stevige buikspieren
in Melbourne met een topje met transparant stuk en skinny, afgebleekte
jeans. De zangeres maakte zo haast elke vrouw van haar leeftijd jaloers
met haar slanke lijn.
Blake Lively.
Jessica Biel
stapte op de rode loper in een rode transparante jurk, waardoor niet
alleen haar grote zwarte slip te zien was, maar ook haar perfecte
lijntje. En gisteren koos fashionista en actrice Blake Lively voor een
mininjurkje van Chanel met kant aan de navel. Een echte trend lijkt dus
in de maak.
Betekent dit
dat we binnenkort allemaal onze buik weer moeten laten zien, net zoals
in de jaren '90? Dit is iets waar de meeste vrouwen niet naar uitkijken.
Want geeft toe, als je geen ultrastevige buikspieren maar wel love
handles hebt, is deze trend echt geen zicht.
Nieuwste jeanscollectie Posh scoort bij fashionista's
Nieuwste jeanscollectie Posh scoort bij fashionista's
Victoria Beckham besloot haar in het slop geraakte collectie
jeansbroeken nieuw leven in te blazen, het resultaat van de restyling is
vanaf vandaag online te koop en fashionista's reageren alvast
enthousiast.
Verlengend effect Victoria Beckham verkoopt haar nieuwste denimcreaties alleen online op net-a-porter.com.
Het zijn allemaal skinny jeansbroeken geworden, enkel bestemd voor
slanke dames dus. Deze zouden toch elk figuur moeten flatteren, want ze
hebben een verlengend effect.
Net als bij haar jurken maakte
Posh gebruik van veel en opvallende ritsen, zo heb je een zwarte,
strakke broek met gouden details. Maar er is ook een blauw model met een
donkerder paneel. Binnenkort komen er nog creaties met spiegeltjes,
metalen en kanten afwerkingen, als laatste staan er ook ook zwarte,
glanzende broeken op stapel. Je betaalt ongeveer 250 euro voor een denim
creatie van Posh.
Panty's die je niet ziet, maar je benen een iets bruinere tint geven,
ook wel bekend als omapanty's, zijn terug. Gedaan dus zelfbruiners en
zonnebanken, prachtige zomerbenen krijg je nu met hulp van kledij.
Waarom? Hoe
komt dat dit kledingstuk nu plots weer trendy is? Deze panty's werden
namelijk in de jaren '80 gebombardeerd tot omakledij. Maar nu de
leggings blijkbaar echt uit zijn en maxijurken alleen bij slanke, grote
vrouwen werken en een nepkleurtje ook echt 'not done' is, hebben vrouwen
tegenwoordig weinig keuze. Carla Bruni-Sarkozy werd er onlangs mee
gespot, maar ook Beyoncé, Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer zijn
er al fan van. Hun favoriet is Wolford's Luxe 9 (denier), maar verkopers
zeggen dat de verkoop van natuurlijke tinten gestegen is.
Topmodellen Hoewel
beautyjournalisten vrouwen proberen te overtuigen dat het aanvaardbaar
is om bleek te zijn, lijkt dit alleen van toepassing op topmodellen met
perfecte benen te zijn. Zeker de periode in de lente, net na de winter,
is moeilijk voor bleke vrouwen, omdat ze dan nog geen gelegenheid kregen
om te bruinen. Als je dan nog eens last hebt van spataders, zijn je
benen niet je meest aantrekkelijke lichaamsdeel.
Natuurlijk Toch
zijn er wat regeltjes waar je je aan moet houden bij deze trend, zo
moet je weg blijven van sokken waarop vermeldt staat dat ze een bruin
kleurtje evenaren, want dit heeft alles behalve een natuurlijk effect.
Het is de bedoeling dat het niet opvalt dat je de hulp kreeg van een
panty voor je perfecte benen. Daarom is het belangrijk te letten op de
naad aan de tenen. Als er een stukje nylon uit je peep toe sandalen
hangt, geef je namelijk meteen je geheim prijs en dat is niet erg
aantrekkelijk.
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
De stilettogekte blijft maar voortduren. Vrouwen zijn zo dol op hoge
hakken dat ze zelfs hun voeten laten opereren om beter in de (vaak
smalle) schoenen te passen. Bij de ingrepen hoort een 'teenverkorting',
een 'teenverlenging', een aanpassing van de kleine teen en een algemene
versmalling van de voet.
De ingrepen maken het lopen op stiletto's niet gemakkelijker of minder
pijnlijk, maar de voeten passen wel beter in de schoenen en zien er ook
gelijkmatiger uit.
Assepoesterprocedure De
operaties zijn een grote hit in Los Angeles, waar verschillende
esthetische klinieken pakketten aanbieden. De 'Assepoesterprocedure'
voorkomt knobbels en maakt de voeten smaller.
'De perfecte tien'
zorgt ervoor dat alle tien je tenen worden verkort en mooi recht worden
gezet. Het pakt ook de tenen aan die over de rand van de sandaal
hangen, of die geplet worden in de nauwe schoenen.
Vet en botox Verder
is er de 'kusseningreep', die vet uit de onderbuik in de bal van de
voet spuit en zo een extra kussentje voorziet voor wie lange dagen op
hoge hakken doorbrengt. In een andere ingreep krijgen de tenen botox te
verwerken, zodat het zweten van de voeten vermindert en de vorming van
schimmels wordt voorkomen.
Verbieden is onrealistisch Orthopedische
chirurgen zien de ingrepen liefst enkel bij vrouwen die last hebben van
misvormingen en extreme pijnen, maar zo zien de beautyklinieken en de
vrouwen het zelf niet. Zoals podoloog Ali Sadrieh het zegt: "Het is
onrealistisch om vrouwen te verbieden om hoge hakken te dragen. Daarom
bedacht ik procedures die hen dat pijnvrij toelaat."
Booming business Ook
in Groot-Brittannië zijn de voetoperaties aan een opmars bezig.
Ondertussen zouden Britse vrouwen al 36 miljoen euro per jaar uit geven
om medische problemen ten gevolge van hoge hakken, zoals knobbels en
geknelde zenuwen, te verhelpen.
Voordelen De
'hogehakkengekte' werd opgestart door de stilettoverslaving van Carrie
uit Sex and the city. Sindsdien draagt elke zichzelf respecterende,
vrouwelijke celeb ze, en doet ook de vrouw uit de straat lustig mee.
Ondanks
de nadelen, hebben hoge hakken ook enorme voordelen: je benen lijken
langer en slanker, je houding verandert en je trekt de aandacht van
mannen.
Braziliaanse Prostituees willen met een kleurrijke catwalkshow en een
eigen modemerk het taboe, de discriminatie wegnemen en zo aids
bespreekbaarder maken. Dit moet volgens hen de preventie ten goede
komen.
Sommige modellen
liepen erg sensueel, anderen erg verlegen op de geïmproviseerde catwalk.
De show in Brazilië was een vreemd gebeuren, maar het trok wel erg veel
volk in het 'Global Village' waar tal van NGO's al een week vergaderen
op de aids-conferentie. De collectie bestond uit korte gele rokjes, rode
visnetpanty's, frivole jurkjes. Hier en daar zagen we subtiel
geplaatste condooms, als een herinnering aan het thema. De creaties
waren van Daspu, een Braziliaans kledingmerk opgestart in 2005 door een
voormalig prostituee. De naam van het merk komt van 'das putas', wat
'van de hoeren' betekent in het Portugees.
Aids
komt bij deze groep veel vaker voor bij de rest van de bevolking maar
door het taboe rond hun beroep hebben ze minder toegang tot informatie
en behandeling. "Het is belangrijk dat prostituees weten hoe ze condooms
moeten gebruiken. Ze zijn een belangrijke schakel in de preventie van
deze ziekte, want ze hebben direct contact met de klanten", aldus
vertegenwoordiger van Daspu Friederike Strack. (br.hln)