In Gent hebben al 190 handelaars aan het stadsbestuur laten weten
dat ze de deuren openen voor een eerste "laatavondshopping" op
donderdag 7 oktober. Net als bij de herlancering van de avondshopping in
Brussel, kiest Gent voor een evenement met animatie.
Een traditie van avondshopping kent Gent niet, al werd de mogelijkheid
in 2005 al eens onderzocht. Wel organiseren dekenijen al jaren
gelijkaardige initiatieven op beperkte schaal.
3 avonden afwijken Gent
besliste voorlopig om in de hele stad een afwijking op de openingsuren
toe te kennen op drie avonden. Ondertussen lieten al 190 handelaars
weten dat ze op de eerste avond, donderdag 7 oktober, de deuren langer
openhouden.
Festival van Vlaanderen "Er kan
die dag niet alleen tot 22 uur gewinkeld worden", zegt economieschepen
Mathias De Clercq (Open Vld). "In samenwerking met het Festival Van
Vlaanderen, zullen in een aantal deelnemende handelszaken ook
professionele muzikanten spelen." Er komt een uitgebreide
communicatiecampagne om het initiatief bekend te maken.
Het is
nog niet zeker of de avondanimatie ook bij de andere avondshoppingdagen
aanwezig zal zijn. "We zullen na de eerste avond evalueren en bijsturen
waar nodig", klinkt het. "Maar een begeleidend evenement geeft wel een
meerwaarde".
Ben jij een shopaholic? Is shoppen en geld uitgeven een verslaving
geworden voor jou, in plaats van een toffe manier om een
zaterdagnamiddag te spenderen? Dit zijn de waarschuwingssignalen:
1) Extra kamer Niet alleen je kasten puilen uit,
je hebt zelfs een extra kamer alleen voor je kleren en schoenen. En dat
is niet omdat ze vanzelf kleine kleertjes maken, je hebt gewoon te veel
gekocht.
2) Niet zoveel, toch? Je
minimaliseert je uitgaven, niet alleen tegenover anderen maar ook voor
jezelf. Je verstopt rekeninguittreksels en kassaticketjes om te kunnen
liegen, en je halveert de prijs als je die noemt.
3) Een in elk kleurtje Je bent zo dol op die nieuwe riem/bloes/broek/schoenen dat je ze in elke kleur hebt gekocht. Alsof je dat allemaal zal dragen...
4) Labels Als
er verschillende items in de kast het label en het prijskaartje nog
hebben, dan betekent dat twee dingen: a) je hebt het nog niet gedragen
of b) er is geen controle op je uitgaven. Want terugdragen zal je zeker
niet doen...
5) Merken Je koopt bijna
alleen maar merkkledij, en dan vooral om te kunnen zeggen dat je
merkkledij hebt en niet omdat je het kan betalen of omdat het je enorm
flatteert.
6) Koopje van de eeuw Je kan
geen enkel koopje weerstaan... ook al is de prijs van jouw koopje
evenveel waard als de volledige garderobe van iemand anders. Het maakt
niet uit hoeveel je uitspaart, maar wel hoeveel het kost. En het is geen
koopje als je het niet echt mooi vindt, niet past of je het zelfs nooit
wil dragen.
7) Ik verdien het Je werkt
hard, dus je verdient iets. Maar werken we niet allemaal hard? En moet
je echt even hard shoppen als je werkt, ter compensatie? Kan je dat geld
echt niet voor iets leuker spenderen? Een reisje, een verwenweekend,
een gezellig diner met vriendinnen? En geeft shoppen je echt de
verlossing waar je naar op zoek bent, en geen extra schuldgevoel?
8) Eentje is geentje Je hebt verschillende kredietkaarten, en je blijft tegen de limieten aanschuren of deze verhogen.
9) Lenen Je
moet leningen aangaan om je kredietschulden af te betalen... dit is het
punt waarop je moet ingrijpen, en hulp zoeken. Start met een overzicht
van al je schulden, onbetaalde rekeningen en inkomsten en stap naar een
schuldbemiddelaar!
Zowel Kylie Minogue en actrice Blake Lively kozen voor een outfit met
een transparant stuk aan de buik. We voelen een nieuwe trend opkomen,
betekent dit nu dat vrouwen massaal met buikspieroefeningen moeten
beginnen?
Transparante
blouses, zijn al langer trendy, maar het ging vaak om nudetinten waarbij
een blote buik niet erg opviel. Of je waarbij je deze makkelijk kon
verdoezelen door er een sexy korset onder te dragen. Steeds meer celebs
kiezen echter voor zwarte transparante stoffen die hun blote buik
onthullen. Zo toonde de 42-jarige Kylie Minogue haar stevige buikspieren
in Melbourne met een topje met transparant stuk en skinny, afgebleekte
jeans. De zangeres maakte zo haast elke vrouw van haar leeftijd jaloers
met haar slanke lijn.
Blake Lively.
Jessica Biel
stapte op de rode loper in een rode transparante jurk, waardoor niet
alleen haar grote zwarte slip te zien was, maar ook haar perfecte
lijntje. En gisteren koos fashionista en actrice Blake Lively voor een
mininjurkje van Chanel met kant aan de navel. Een echte trend lijkt dus
in de maak.
Betekent dit
dat we binnenkort allemaal onze buik weer moeten laten zien, net zoals
in de jaren '90? Dit is iets waar de meeste vrouwen niet naar uitkijken.
Want geeft toe, als je geen ultrastevige buikspieren maar wel love
handles hebt, is deze trend echt geen zicht.
Nieuwste jeanscollectie Posh scoort bij fashionista's
Nieuwste jeanscollectie Posh scoort bij fashionista's
Victoria Beckham besloot haar in het slop geraakte collectie
jeansbroeken nieuw leven in te blazen, het resultaat van de restyling is
vanaf vandaag online te koop en fashionista's reageren alvast
enthousiast.
Verlengend effect Victoria Beckham verkoopt haar nieuwste denimcreaties alleen online op net-a-porter.com.
Het zijn allemaal skinny jeansbroeken geworden, enkel bestemd voor
slanke dames dus. Deze zouden toch elk figuur moeten flatteren, want ze
hebben een verlengend effect.
Net als bij haar jurken maakte
Posh gebruik van veel en opvallende ritsen, zo heb je een zwarte,
strakke broek met gouden details. Maar er is ook een blauw model met een
donkerder paneel. Binnenkort komen er nog creaties met spiegeltjes,
metalen en kanten afwerkingen, als laatste staan er ook ook zwarte,
glanzende broeken op stapel. Je betaalt ongeveer 250 euro voor een denim
creatie van Posh.
Panty's die je niet ziet, maar je benen een iets bruinere tint geven,
ook wel bekend als omapanty's, zijn terug. Gedaan dus zelfbruiners en
zonnebanken, prachtige zomerbenen krijg je nu met hulp van kledij.
Waarom? Hoe
komt dat dit kledingstuk nu plots weer trendy is? Deze panty's werden
namelijk in de jaren '80 gebombardeerd tot omakledij. Maar nu de
leggings blijkbaar echt uit zijn en maxijurken alleen bij slanke, grote
vrouwen werken en een nepkleurtje ook echt 'not done' is, hebben vrouwen
tegenwoordig weinig keuze. Carla Bruni-Sarkozy werd er onlangs mee
gespot, maar ook Beyoncé, Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer zijn
er al fan van. Hun favoriet is Wolford's Luxe 9 (denier), maar verkopers
zeggen dat de verkoop van natuurlijke tinten gestegen is.
Topmodellen Hoewel
beautyjournalisten vrouwen proberen te overtuigen dat het aanvaardbaar
is om bleek te zijn, lijkt dit alleen van toepassing op topmodellen met
perfecte benen te zijn. Zeker de periode in de lente, net na de winter,
is moeilijk voor bleke vrouwen, omdat ze dan nog geen gelegenheid kregen
om te bruinen. Als je dan nog eens last hebt van spataders, zijn je
benen niet je meest aantrekkelijke lichaamsdeel.
Natuurlijk Toch
zijn er wat regeltjes waar je je aan moet houden bij deze trend, zo
moet je weg blijven van sokken waarop vermeldt staat dat ze een bruin
kleurtje evenaren, want dit heeft alles behalve een natuurlijk effect.
Het is de bedoeling dat het niet opvalt dat je de hulp kreeg van een
panty voor je perfecte benen. Daarom is het belangrijk te letten op de
naad aan de tenen. Als er een stukje nylon uit je peep toe sandalen
hangt, geef je namelijk meteen je geheim prijs en dat is niet erg
aantrekkelijk.
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
De stilettogekte blijft maar voortduren. Vrouwen zijn zo dol op hoge
hakken dat ze zelfs hun voeten laten opereren om beter in de (vaak
smalle) schoenen te passen. Bij de ingrepen hoort een 'teenverkorting',
een 'teenverlenging', een aanpassing van de kleine teen en een algemene
versmalling van de voet.
De ingrepen maken het lopen op stiletto's niet gemakkelijker of minder
pijnlijk, maar de voeten passen wel beter in de schoenen en zien er ook
gelijkmatiger uit.
Assepoesterprocedure De
operaties zijn een grote hit in Los Angeles, waar verschillende
esthetische klinieken pakketten aanbieden. De 'Assepoesterprocedure'
voorkomt knobbels en maakt de voeten smaller.
'De perfecte tien'
zorgt ervoor dat alle tien je tenen worden verkort en mooi recht worden
gezet. Het pakt ook de tenen aan die over de rand van de sandaal
hangen, of die geplet worden in de nauwe schoenen.
Vet en botox Verder
is er de 'kusseningreep', die vet uit de onderbuik in de bal van de
voet spuit en zo een extra kussentje voorziet voor wie lange dagen op
hoge hakken doorbrengt. In een andere ingreep krijgen de tenen botox te
verwerken, zodat het zweten van de voeten vermindert en de vorming van
schimmels wordt voorkomen.
Verbieden is onrealistisch Orthopedische
chirurgen zien de ingrepen liefst enkel bij vrouwen die last hebben van
misvormingen en extreme pijnen, maar zo zien de beautyklinieken en de
vrouwen het zelf niet. Zoals podoloog Ali Sadrieh het zegt: "Het is
onrealistisch om vrouwen te verbieden om hoge hakken te dragen. Daarom
bedacht ik procedures die hen dat pijnvrij toelaat."
Booming business Ook
in Groot-Brittannië zijn de voetoperaties aan een opmars bezig.
Ondertussen zouden Britse vrouwen al 36 miljoen euro per jaar uit geven
om medische problemen ten gevolge van hoge hakken, zoals knobbels en
geknelde zenuwen, te verhelpen.
Voordelen De
'hogehakkengekte' werd opgestart door de stilettoverslaving van Carrie
uit Sex and the city. Sindsdien draagt elke zichzelf respecterende,
vrouwelijke celeb ze, en doet ook de vrouw uit de straat lustig mee.
Ondanks
de nadelen, hebben hoge hakken ook enorme voordelen: je benen lijken
langer en slanker, je houding verandert en je trekt de aandacht van
mannen.
Braziliaanse Prostituees willen met een kleurrijke catwalkshow en een
eigen modemerk het taboe, de discriminatie wegnemen en zo aids
bespreekbaarder maken. Dit moet volgens hen de preventie ten goede
komen.
Sommige modellen
liepen erg sensueel, anderen erg verlegen op de geïmproviseerde catwalk.
De show in Brazilië was een vreemd gebeuren, maar het trok wel erg veel
volk in het 'Global Village' waar tal van NGO's al een week vergaderen
op de aids-conferentie. De collectie bestond uit korte gele rokjes, rode
visnetpanty's, frivole jurkjes. Hier en daar zagen we subtiel
geplaatste condooms, als een herinnering aan het thema. De creaties
waren van Daspu, een Braziliaans kledingmerk opgestart in 2005 door een
voormalig prostituee. De naam van het merk komt van 'das putas', wat
'van de hoeren' betekent in het Portugees.
Aids
komt bij deze groep veel vaker voor bij de rest van de bevolking maar
door het taboe rond hun beroep hebben ze minder toegang tot informatie
en behandeling. "Het is belangrijk dat prostituees weten hoe ze condooms
moeten gebruiken. Ze zijn een belangrijke schakel in de preventie van
deze ziekte, want ze hebben direct contact met de klanten", aldus
vertegenwoordiger van Daspu Friederike Strack. (br.hln)
'Vampier' Robert Pattinson inspireert fabrikant van slips
'Vampier' Robert Pattinson inspireert fabrikant van slips
Steeds meer trendy mannen dragen skinny jeans en smalle broeken. Dit
zorgt ervoor dat ze ook steeds vaker hun boxershort aan het grote
publiek laten zien. Dankzij een nieuw heupmodel met opvallende
tailleband is dit echter geen modeblunder meer, heren mogen hun
ondergoed weer tonen.
Onder skinny jeans De
trendy acteur Robert Pattinson, komiek Russel Brand en producer Mark
Ronson zijn de inspiratiebronnen voor deze nieuwe ondergoedlijn voor
mannen. De Britse winkelketen Marks and Spencer bedacht deze nieuwe
slip, die de naam R-Pant kreeg. Hij werd speciaal ontwikkeld om onder
skinny jeans te dragen, zodat een stukje van de tailleband komt piepen.
"De heupslip is steeds populairder bij mannen de laatste drie jaar. Deze
nieuwe onderbroek zal vooral aanslaan bij jonge, modebewuste mannen. "
Journalist
en stijlexpert van het magazine Men's Health Oli Arnold: "Ik haat het
als je de tailleband van een onderbroek kunt zien. Ik denk niet dat het
zal aanslaan bij mannen, misschien wel bij vrouwen die dit voor hun
partners kopen." Hoewel Pattinson gevraagd werd om de slips te promoten,
heeft hij dit aanbod afgeslagen.
Een vrouw zou geen genoegen mogen nemen met het anorectische
schoonheidsideaal. In plaats daarvan moeten ze streven naar rondingen,
een zandloperfiguur en maat 42. Dat is de mening van de Britse minister
Lynne Featherstone. "Het moet gedaan zijn dat vrouwen zich te kort
voelen schieten omdat ze niet graatmager zijn."
Featherstone verwijst met haar statement naar de voluptueuze Mad
Men-actrice Christina Hendricks (Joan Holloway in de serie), die met
haar goed geproportioneerde lichaam vriend, vijand, man en vrouw
overtuigt.
Zelfs het gerenommeerde magazine Esquire ging voor de
bijl en benoemde Hendricks prompt als 'meest sexy vrouw ter wereld'.
"Christina is gewoonweg geweldig, en vrouwen zouden haar als rolmodel
moeten zien."
"Te vaak voelen vrouwen zich ongelukkig over hun
lichaam en hun gewicht, omdat het enige vergelijkingspunt de
onbereikbare lichamen van celebrities en modellen zijn. Dat brengt
serieuze gevaren voor de fysieke en psychische gezondheid met zich mee,
inclusief eetstoornissen. Gevaren die een heel leven hun stempel kunnen
drukken."
Begeleidende tekst Featherstone
meent het, en wil de druk op magazines opvoeren om (te) magere modellen
niet langer te gebruiken voor reclame of illustratie. Foto's die bewerkt
zijn zouden een stempel moeten dragen, met een bijhorende tekst die
waarschuwt dat de lichamen op de foto onrealistisch zijn, en slanker
gemaakt werden om bepaalde delen in de verf te zetten.
"Kinderen
en jonge vrouwen moeten gewaarschuwd worden voor airbrushing, zodat ze
zich kunnen wapenen tegen de beelden die ze zien en geloven dat een
taille van 60 centimeter echt mogelijk is. Want dat is niet zo."
Persvrijheid Is
dat geen censuur, of ten minste een inbreuk op de persvrijheid? "Ze
hebben het recht te printen wat ze willen, maar vrouwen en meisjes
hebben ook het recht zich goed te voelen in hun eigen lichaam. Op dit
moment wordt hen dat recht ontzegd", verdedigt Featherstone zich.
Gedragscode "Bovendien
breken de magazineuitgevers de gedragsregels omdat ze mensen misleiden
en potentieel beschadigen door onrealistische, vervormde en aangepaste
beelden te publiceren zonder enige vorm van kritiek. Advertenties zouden
volgens de standaardcode geen enkel kind mogen blootstellen aan
mentale, fysieke of morele schade, maar er worden wel volop advertenties
geprint die onbereikbare schoonheidsidealen tonen in tienermagazines",
klinkt het nog fel.
Is het voldoende? De
kruistocht van Featherstone is nobel, maar de vraag is of begeleidende
tekst bij onrealistische foto's wel voldoende is. Een beeld is vaak
zoveel sterker dan woorden, en ook al wordt het genuanceerd, de foto heb
je ondertussen toch maar gezien. Om nog maar te zwijgen van de
culturele idealen van de Westerse maatschappijen, die niet zomaar zullen
veranderen.
Taylor Momsen is het nieuwe uithangbord voor Galliano
Taylor Momsen is het nieuwe uithangbord voor Galliano
De Amerikaanse actrice Taylor Momsen wordt het uithangbord voor John Galliano. De 'Gossip Girl'-ster zal een nieuw parfum promoten.
Galliano heeft voor de 16-jarige actrice gekozen omdat ze "rebels" is en "anders durft zijn". Het is nog niet bekend voor welk parfum Momsen reclame zal maken.
Taylor Momsen werd onlangs ook het gezicht van 'Material Girl', de kledinglijn van Madonna. (br.she)
Old-fashioned gebreide truien met funky design zijn helemaal in.
Klassiek, netjes, maar toch very up-to-date, zo kan deze kledingstijl
samengevat worden. Het Belgische merk Morrison en het jongere broertje
Howlin' geeft onder meer de klassieke debardeur een tweede leven.
In 1981 richten Ann en Stefaan Olyslager het label Morrison op met als
specialisatie hoogkwalitatief Schots breiwerk. De zonen Jan en Patrick
herlanceren in 2009 met het zustermerk Howlin'. Ze blazen nieuw leven
in het traditionele merk maar laten zoals toen de truien nog steeds
breien in kleine fabriekjes en familiebedrijven in de Schotse
hooglanden.
Jan en Patrick
zorgen voor een nieuwe schwung in het familiebedrijf. Met Howlin', wat
zoveel wil zeggen als "vies geurtje" in het Schots, brengen de broers de
nodige dosis ironie in het merk. De retro dikke pulls, klassieke
debardeurs en stijlvolle hemden krijgen hippe designs in felgekleurde
breisels en een gecentreerde snit. Donkergele, koningsblauwe en felrode
patronen contrasteren perfect met muisgrijs, beige of bruin. Je outfit
maak je compleet met een bijpassende sjaal, das of muts.
De
collectie is grotendeels voor mannen maar er zijn ook enkele stukken
voor vrouwen. De broers hebben een flagshipstore in de Nationalestraat
in Antwerpen, waar ze je graag bijstaan met persoonlijk advies. Ook in
het buitenland kan je de collecties kopen. Van Zwitserland tot Japan.
Zelfs bij Bloomingdales in de Verenigde Staten zijn ze te vinden. Meer
info op www.morrison.be en www.howlin.be
Armani bewijst dat strakke zwembroek helemaal terug is
Armani bewijst dat strakke zwembroek helemaal terug is
De koning van de couture Giorgio Armani waagt zich op vakantie aan de
nieuwste trend qua badmode voor mannen: de strakke zwembroek. Helaas
voor de 76-jarige man is zijn lichaam niet zo strak als dat van
Cristiano Ronaldo en David Beckham die dit soort badmode voor Armani
moeten promoten.
De
strakke zwembroek is al langer trend, celebs als Rod Stewart en
voetbalsterren Andres Iniesta en Cristiano Ronaldo hebben dit
gelanceerd. Het gevolg is dat dit niets verhullend kledingstuk momenteel
de Europese stranden verovert. De afgelopen zes maanden verviervoudigde
de online verkoop van dit kleine kledingstuk. Helaas beschikt niet elke
man over een goddelijk lichaam als de gemiddelde jonge voetballer. Dat
dus ook het geval is bij Giorgio Armani, hoewel hij er nog goed uitziet
voor zijn leeftijd. Ondanks zijn bruine tintje en zijn zwembroek uit de
laatste designercollectie badkledij van Armani kan de bekende
mode-ontwerper zijn jongere concurrenten toch niet evenaren.
De modekoning rust momenteel even in Spanje met vrienden uit van zijn drukke modecarrière.
Mooi zijn ze niet, comfortabel wel: de Wörishofer-klomp, een
evergreen sinds de jaren '70. Ze worden geassocieerd met bomma's en
boerinnen, maar sinds Maggie Gyllenhaal en Kirsten Dunst er mee werden
gespot, beloeren verschillende celebs de schoenen. Zouden ze, of zouden
ze niet? Wordt het een nieuwe trend, of niet?
Op het eerste zicht lijkt de kans klein, maar de plastieken Crocs met
gaatjes waren ook niet moeders mooiste, en toch veroverden ze in geen
tijd de hele wereld. Uiterlijk is duidelijk niet alles, ook niet in
schoenenland. Een probleem is wel dat ze (nog?) niet overal verkrijgbaar
zijn, wat de opmars enigszins kan stoppen.
50 procent Aan
de andere kant kosten de schoenen nog geen 50 euro, én zagen verkopers
de verkoop ervan met de helft toenemen in de laatste twee jaar. Jong en
oud: beide kopen ze.
Tegenpool Is deze klomp
dan het antwoord op de torenhoge schoenen en de voetpijn die ermee
gepaard gaat? Want daar lijkt het wel op. Met zijn kurkzool, steun aan
de wreef en zonder een hak, is de Wörishofer-klomp de absolute tegenpool
van elke stiletto.
Podologen juichen het orthopedische
schoeisel dan ook toe: de open sandaal laat de voeten ademen en is beter
voor de algemene gezondheid.
Rijtje Misschien
wordt de Wörishofer de nieuwste toevoeging in het rijtje 'lelijke'
schoenen, naast de Crocs, de populaire Uggs, Birkenstocks en Dr Scholls. (br.hln)
De reclamecampagne van lingeriefrabrikant Sloggi met slipjes in de
kleuren van de klassementstruien van de Tour moet uit het straatbeeld
verdwijnen.
De Jury voor Ehtische Praktijken inzake Reclame (JEP) ontving
klachtenbrieven over de reclameborden die sinds de start van de Tour de
France in ons land te zien zijn. Volgens de JEP doet de reclame afbreuk
aan "de menselijke waardigheid van de vrouw".
Sloggi betreurt de
beslissing en is verwonderd dat slechts een paar klachten voldoende
waren om de campagne te laten stoppzetten. "Mocht de campagne een haast
nationale heisa hebben veroorzaakt die de JEP bedolven zou hebben onder
een berg van verontwaardigde klachten, dan zouden wij het verbod op de
campagne best begrepen hebben", aldus PR-verantwoordelijke Ann
Raemaeckers.
Het reclamebureau RCA gaat wellicht niet in beroep
tegen de beslissing van de JEP. De campagne was slechts voor twee weken
gepland.
Terwijl gewone mensen nog volop genieten van de zomer, de zon en de
luchtige kledingstijl die daar bij hoort, buigt de modewereld zich
alweer over wat we komende herfst en winter zullen dragen. Veel jurkjes
blijkbaar, en dit zijn de vier trends:
Chanel.
Midi-lengte Deze jurken komen tot halverwege je
schenen, en geven je een statige, ietwat preutse uitstraling. Als je
groot genoeg bent tenminste, want voor wie kleiner is dan 1,70 meter is
deze lengte geen cadeau. Te combineren met hoge pumps of enkellaarsjes,
dat spreekt voor zich.
Stella McCartney.
Babydoll-jurkjes Voor
wie gelooft in een warme winter, biedt het babydoll-jurkje een
aantrekkelijke mogelijkheid. Kort, elegant, een tikje speels en relatief
flatterend: er zijn ergere opties. Wie met nylons niet genoeg heeft,
kan het jurkje eventueel ook combineren met een jeans of een paar
(dikke) leggings.
Balmain, de korte naveldiepe jurk.
Naveldiep Deze lange
jurken lijken enkel geschikt voor rode lopers en bals. Met een lengte
tot op de grond en een decolleté tot aan de navel, zijn ze erg sexy en
elegant, maar nauwelijks draagbaar in het echte leven. De korte
cocktailversies daarentegen zijn een zeer goede optie voor de
eindejaarsfeesten.
Ann Demeulemeester.
Gothic Zwart blijft
ondanks alles het overheersende kleur, en in zwart leer krijgt het
algauw een gothic uitstraling. Hoog gesloten, lang en eventueel met veel
riempjes en frutsels: dit zal maar een niche aanspreken.
Geruchten doen de ronde dat voetbalster David Beckham opnieuw uit de kleren zal gaan voor een onderbroekenmerk.
Volgens De Telegraaf zou Beckham gezegd hebben dat er mogelijk een nieuwe campagne komt. "Maar die zal niet voor Armani zijn", klinkt het.
Vorig jaar maakten David en Victoria Beckham samen reclame voor het Italiaanse merk. De lingeriefoto's verschenen toen op reclameborden over de hele wereld.
Het modeblad Vogue pakt uit met een opmerkelijke fotoshoot. Niet
alleen poseert Lea poedelnaakt, maar is het model ook transseksueel.
Givenchy ontwerper Ricardo Tisci heeft een bijzondere boon voor zijn
persoonlijke assistante, Lea voordien Leo genaamd. Volgens haar beschikt
de transseksueel over heel wat modetalent en oogt ze uiterst vrouwelijk
met aristocratische trekjes. De dame werd door haar baas al ingezet in
de herfstcampagne van Givenchy en was te zien in de Italiaanse Vanity
Fair.
De modebijbel Vogue wist Lea opnieuw te strikken. Volgende
maand verschijnt ze in het magazine onder de titel 'Lea, born again'.
Geen modellen in de nieuwe campagne van Delvaux: het ledermerk fotografeerde vrouwen uit hun eigen atelier.
Voor hun nieuwe 'Toujours'-lijn haalde Delvaux de inspiratie binnenshuis. De lijn werd getekent door artistiek directeur Veronique Branquino, en voor de campagne werd beroep gedaan op vrouwen uit het eigen bedrijf. Leuke, inspirerende vrouwen van vlees en bloed, dus.
De 'Toujours'-collectie van het merk is een moderne, eigentijdse lijn voor vrouwen die druk in het leven staan. De verschillende modellen werden genoemd naar de dagen van de week: samedi, dimanche, mercredi, lundi en vendredi. De lijn is ook iets goedkoper dan de klassieke tassen van Delvaux: prijzen variëren tussen de 350 en de 750 euro. (br.Het Nieuwsblad)
Lady Gaga krijgt dan toch geen eigen parfum, althans niet in samenwerking met het beautybedrijf Coty.
Coty ontkent met kracht alle geruchten over een mogelijke samenwerking tussen het bedrijf en de zangeres. Volgens hen zijn er geen vergevorderde gesprekken en zal er dus ook geen Lady Gaga-parfum bij Coty komen. Eerder beweerden diverse Amerikaanse modewebsites dat Gaga binnenkort een eigen geurtje op de markt zou brengen. (br.she)
Deze zomer hullen fashionista's zich nog
massaal in maxi-jurken,
maar vanaf het winterseizoen worden de rokken weer een ietsiepietsie
korter.
De zogenaamde 'midi'-rokken zullen de
maxi-zomermode vervangen. Een
midi-rok komt tot halverwege de kuiten, en wordt voornamelijk gedragen
met een brede riem waardoor de taille mooi uitkomt.
Een
beetje preuts en saai? Daar lijkt het wel op,
maar Louis Vuitton (foto) bewees dat het ook sexy kan. Voorstanders
beweren dat dit soort rok ook heel stijlvol en elegant kan zijn. In elk
geval komt met de rok weer een beetje retro in de mode geslopen.
Want
wie
ziet niet de gelijkenis met de jaren '50, toen vrouwen de hemdjes
braaf in hun (wijde en ritselende) rokken stopten, en het geheel
afwerkten met een brede riem? Met dit verschil dat het volume behoorlijk
minder is.
Zo werd de rok dan ook
het vaakst gespot: met een bloesje of shirt strak ingestopt, een nette
riem met grote gesp en een losse rok in A-lijn, gecombineerd met lage
pumps. Al zijn varianten natuurlijk mogelijk, zoals een gegespte vest of
een strakke rok of de combinatie met enkellaarsjes.
Het
bleef
ook niet bij rokken, of bij uitbreiding bij jurken. Lagerfeld tekende
voor Chanel (zie fotoreeks) zelfs een reeks wollen winterjassen, die
gedragen met korte, losse laarsjes, het summum van elegantie lijken te
zijn.
Maar zullen vrouwen de
rokken
ook dragen op regenachtige herfstdagen en/of strenge winterdagen, of
grijpen ze terug naar de vertrouwde broek? (br.hln)