Het Nederlandse topmodel Kim Noorda wordt het uithangbord van de winkelketen Vero Moda. Dat laat het merk zelf weten.
De Nederlandse Kim Noorda wordt het uithangbord van de winkelketen Vero Moda. Het is de eerste keer dat Noorda voor een Scandinavisch merk werkt. Eerder verwierf de Nederlandse faam door shows te lopen van Chanel, Marc Jacobs, Hermes, Christian Dior en Jean Paul Gaultier. Noorda werd ook al opgevoerd in campagnes voor Emporio Armani, Bulgari en Bottega Veneta.
"Kim is perfect om de look en de spirit van onze drie segmenten te vertegenwoordigen. Ze heeft de mogelijkheid om haar look aan elke mood en stijl aan te passen, iets wat de basisfilosofie vormt", besluiten ze bij Vero Moda.
Scarlett Johansson zorgt voor comeback van zwarte lipstick
Scarlett Johansson zorgt voor comeback van zwarte lipstick
Het modehuis Dolce & Gabbana laat voor hun nieuwste promotiecampagne
van de cosmeticalijn Scarlett Johansson zwarte lipstick dragen.
Aangezien we dit ook op de catwalk bij Chanel zagen, vrezen we dat deze
weinig flatterende kleur voor lippen terug is.
Actrice
en fashionista Scarlett Johansson is al aan haar derde seizoen als
gezicht van de beautyproducten van Dolce & Gabanna bezig. Ze staat
bekend om haar elegante, sexy, vintagestijl, maar niet meteen
experimenteel. Vorige jaren oogde voor de campagnes erg natuurlijk, als
een moderne Marilyn Monroe. Het is dus een grote verrassing om haar nu
met extreme make-up als zwarte glanzende lippen te zien.
Deze
nieuwe look staat Scarlett wonderwel goed. Moest je deze actrice willen
kopiëren, is het beter van de smokey eyes achterwege te laten,
aangezien de combinatie nogal zwaar en gothic oogt. Wees je er ook van
bewust dat deze kleur je teint bleker laat lijken. Iets minder extreem
en warmer, maar even trendy zijn bordeaux of paarse tinten op de lippen.
De economie lijkt zich stilaan te herpakken en dat zien supermarkten ook in de verkoop van hun blonde haarverf.
Steeds meer vrouwen verven hun haren blond. Niet zo opmerkelijk volgens experts, want wanneer de economie terug heropleeft na een diepe crisis zijn vrouwen altijd meer geneigd om hun lokken blond te verven. "Het onderhouden van blond haar of haar met higlights kost een pak geld, en dat is voor de meeste vrouwen enkel toegankelijk wanneer de economie het beter doet."
Volgens de supermarkten en haarprofessionals is de vraag naar blond haar de afgelopen maanden met maar liefst 20% gestegen. Merken als Garnier melden zelfs dat hun best verkochte haarverf momenteel Natural Blonde is, terwijl dit in tijden van crisis nog kastanjebruin was. (br.she)
Amerikaanse studenten leren ontwerpen zonder restjes
Amerikaanse studenten leren ontwerpen zonder restjes
Gemiddeld gooit een ontwerper zo'n 20% van de gebruikte stoffen in de vuilnisbak. Simpelweg omdat het goedkoper is om weg te gooien dan te recycleren. Daar wilt de New Yorkse Parsons New School for Design nu verandering in brengen.
Tijdens de opleiding 'Zero Waste' leren modestudenten via enkele simpele technieken om te ontwerpen zonder restjes na te laten. Dat doen ze door hun ontwerp in een puzzelvorm op de stof te leggen, of door eerst te draperen en dan pas te naaien of te knippen. Al die methodes zijn bijzonder kostenbesparend, maar volgens de meeste modehuizen niet erg efficiënt. Zo beweren ze dat al die nieuwe methodes enorm veel tijd kosten om te implementeren, waardoor het nog steeds voordeliger is om de restjes gewoon weg te gooien.
Toch zijn er al enkele goede voorbeelden voorradig. Zo recycleert Delvaux al zijn lederrestjes om er goedkopere handtassenlijnen mee te maken. Even kwalitatief, maar een pak goedkoper. (br.she)
Verschillende modesites hebben karamelbruin uitgeroepen tot dé
herfstkleur. Een beetje voorbarig misschien, maar de kille temperaturen
en de regenbuien van de laatste dagen doen toch al aan herfst denken.
Het voordeel aan deze kleur is dat het een neutraal kleur met een warme
ondertoon is. Gecombineerd met een felle kleur zoals geel of azuurblauw
kan je het heel levendig maken.
In combinatie met wit of
lichtgrijs wordt het zakelijk, in combinatie met rood, paars of groen
wordt het pittig. Het enige waarmee het niet goed combineert is zwart.
Kies eerder voor antraciet of een donker olijfgroen.
Het nadeel
is dat aan dit kleur nog een bomma-imago kleeft. De stijl die je
uitkiest zal dan ook grotendeels je look bepalen. Een wijde broek met
een hip hemd, een jurk of rok met opvallende riem of een hippe regenjas
maken je helemaal fashionable. (br.hln)
Dit najaar kleuren onze lippen roder dan rood. Volgens make-upexperts mag de andere cosmetica dan basis blijven, onze lippen worden echte blikvangers.
Klassieke rode lippen vierden hoogtij tijdens de Fall/Winter Fashionshows van de New York Fashion Week. Gemey Maybelline was persoonlijk verantwoordelijk voor de cosmetica van alle modeshows, en zij trokken één vaste waarde doorheen al hun make-upopdrachten: knalrode lippen. De lippenkleur kon gaan van diep bordeaux tot fel rood, afhankelijk van de huidteint en de bijhorende oogmake-up. Zo lieten ze de diepere rode kleurtjes spreken bij smokey eyes, terwijl een naturel blik dan weer werd opgehemeld met de felste rode kleur die mogelijk was.
De Wizard Jeans helpt mannen én vrouwen om een buikje te verstoppen.
Een nieuw soort jeans verstopt je buik. Wizard Jeans helpt vrouwen al
sinds vorig jaar, maar nu hebben ze ook een mannencollectie op de markt
gebracht.
De jeans heeft een brede tailleband zodat de buik op zijn plaats blijft.
De goedgeplaatste achterzakken geven dan weer extra vorm aan de kont,
en liften die zelfs een beetje.
Mannen die het wel zien zitten om via hun kledij wat meer vorm aan hun lichaam te geven kunnen deze website bezoeken. Hou de kaart al gereed, want een paar kost algauw 120 euro.
Net als je garderobe is je make-up bij een ander seizoen aan vernieuwing
toe. Gelukkig kan komende winter alles, althans wat make-up betreft.
Op
de catwalk zagen we veel extremen, van ontzettend kleurrijk tot heel
natuurlijk, dat meldt nu.nl. Modellen bij A.F. Vandevorst leken haast
geen cosmetica te dragen: denk aan nudekleuren waardoor het lijkt als je
niets op hebt. Designers bij Balmain, Stella McCartney en Burberry
volgden dit voorbeeld. Daarnaast zijn natuurlijke kleuren als chocolade-
en roestbruin in, dit werkt vooral goed bij ogen. Ideale kleuren dus
voor je herfstmodus.
Is dat toch iets
te 'natuurlijk' voor je, dan kun je het accent op je lippen met felrode
lipstick leggen. Doe inspiratie op bij de modellen van Givenchy,
Moschino en Karl Lagerfeld. Wil je je aan iets extreem wagen, dan zet je
zowel je ogen, lippen, wenkbrauwen en wangen in de verf. Daarvoor kun
je extreme tinten als oranje, paars en roestbruin gebruiken. Het zwarte
lijntje aan de ogen is ook een blijver.
Acht op tien vrouwen liegt over prijs kledij tegen partner
Acht op tien vrouwen liegt over prijs kledij tegen partner
Twee derde van de vrouwen liegt tegen haar partner over de prijs van
nieuwe kledij. Acht op de tien van hen geeft toe dat ze het prijskaartje
eraf halen voor ze thuis komen, om zo de echte prijs van het
kledingstuk te verstoppen.
Liegen Een kwart
van de 3.000 ondervraagde vrouwen verstopt nieuwe aankopen in haar
kleerkast, de helft ontkent tegen haar partner dat het kledingstuk nieuw
is, ze maakt haar partner wijs dat ze het item al lang heeft. Een
vijfde liegt dat de kledij die ze kochten een koopje was, 17 procent
zegt dat ze er bonnen voor had, 17 procent doet liegt dat iemand anders
het voor hen kocht. De helft van de dames zegt dat hun geliefde zelden
beseft wat ze allemaal kopen. Bijna de helft zegt dat ze zich schuldig
voelen over hun aankoop, ook al vindt hun partner het niet erg wanneer
ze shoppen. Een kwart van de vrouwen haalt geld af van hun
gemeenschappelijke rekening tijdens een shoptrip, zodat hun aankopen
niet op de bankafschriften komen.
Schuldgevoel Onderzoekster
Lynsey Walden: "De vaakst voorkomende reden voor vrouwen om te liegen
over hun shopgewoonten is dat ze zich schuldig voelen over hun uitgaven.
Vrouwen hebben een hele lijst met leugentjes die ze kunnen gebruiken
wanneer ze vrezen dat hun partner niet blij zal zijn met hun aankopen.
Andere leugentjes zijn: ik heb het gekocht met geld dat ik voor mijn
verjaardag kreeg of ik heb niets anders dat past."
Het vooruitzicht van zichzelf in een ultrastrakke jeans te wringen baart
veel vrouwen zorgen, steeds meer Amerikaanse trendy moeders proberen
hun baby (en hun luiers) hierin te dwingen.
Meer kinderkledij De
skinny jeans is een veel besproken item in de modewereld: de
ultrastrakke broek is al verschillende jaren trendy, maar flatteert
helaas niet zoveel vrouwen. Nu trekken modebewuste mama's hun baby dit
steeds vaker aan, ondanks het oncomfortabele gevoel van deze jeans. De
verkoop van volwassenen trends, denk aan lederen minijasjes en
enkellaarsjes, in kinderkledij boomt sinds de crisis. Het lijkt alsof
ouders minder aan zichzelf uitgeven, maar wel blijven spenderen aan hun
kroost. Uit cijfers blijkt dat de verkoop van kledij voor volwassenen
met 1,4 procent stijgt, bij kinderkledij is dat 5,3 procent.
Lederen jasje De
grootste Amerikaanse keten van kledij GAP verkoopt al jaren
jeansbroeken voor pasgeboren baby's. Ongeveer de helft van hun aanbod
voor kinderen zijn skinnyjeans. Maar ook bij andere winkels groeit het
aanbod. De strakke broeken voor baby's zijn gemaakt naar het exacte
voorbeeld van de volwassen jeansbroeken. Daarnaast vind je in de winkel
nog andere babyversies van grote mensenkledij. "Mensen houden van trends
voor volwassenen op kindermaat, trendy kledij is echt schattiger hoe
kleiner ze gemaakt worden", aldus een woordvoerder van GAP.
Christina
Lane, de dochter van de Amerikaanse mama Ava Lane, heeft op haar twee
jaar al vier exemplaren skinnyjeansbroeken. "Ze kreeg de eerste als
cadeau, maar dit was zo schattig, dat ik er nog extra kocht. Baby's en
kleuters hebben dikke buiken, skinny jeans werken normaal niet voor
mensen met een buikje, maar bij Christina staan ze wel mooi."
Schoonheidsideaal Critici
zijn geen voorstanders van dit soort kledij, dit zou het
schoonheidsideaal op een nog jongere leeftijd opdringen. "Zelfs
pasgeboren baby's kunnen zich nu zelfs zorgen beginnen maken over de
grootte van hun kont."
Vrouwelijke rondingen zijn weer hip, dat blijkt uit de verkoop van grote maten in de mode-industrie. Die zorgt enkel in Groot-Brittannië reeds voor 4.5 miljard euro inkomsten.
Vrouwen kopen nog steeds het vaakst maat 40 en 42. 15% draagt maat 44 en 25% kiest voor maat 46 of hoger. Hierdoor gaan steeds meer winkelketens investeren in een grote maten-lijn en worden maten zelfs geherdefinieerd. Zo maken sommige winkels van een maatje 44 een maatje 42 om de klanten beter in hun vel te doen voelen.
Het aloude idee dat vrouwen 'het' zelf zoeken door korte rokjes te
dragen, leeft voort in de hoofden van mannen. 57 procent van de mannen
denkt dat vrouwen gemakkelijk in bed te krijgen zijn als ze strakke
jurken dragen, één op vijf denkt dat vrouwen expres de aandacht willen
trekken. Dat bleek na een bevraging 1.348 mannen van
mycelebrityfashion.co.uk.
Ook korte topjes (53 procent), korsetten (51 procent), kant (45 procent)
en de ondergoedtrend (43 procent) geven mannen het idee dat vrouwen
promiscu zijn 'omdat ze expres meer huid tonen'.
Minirokjes doen
maar één op vijf mannen aan seks denken, dat is bijna even veel als een
lage jeans. Kniehoge laarzen scoren verrassend hoger dan de populaire
stiletto's (32 vs 29 procent), en de kokerrok doet zelfs vier op tien
aan seks denken.
Het
verrassende is dat ook de onschuldige en alomtegenwoordige knielaarzen
hoog scoren op die lijst. 34 procent van de mannen denkt dat vrouwen die
enkel dragen om aandacht te trekken naar benen. 12 procent vindt ze
smakeloos en marginaal.
"Het
was verrassend om te zien hoe voor vrouwen onschuldige kledingsstukken
voor mannen totaal iets anders betekenen. Vooral als ze de
lichaamsvormen benadrukken of iets meer vlees tonen", zegt Andy Barr,
directeur van de site.
"Wat
ook opviel was de directe link die mannen leggen tussen kledijkeuzes en
seksuele signalen, iets waar vrouwen niet onmiddellijk over nadenken
als ze uitgaan", aldus nog Barr. Het lijkt erop dat hij vrouwen daarmee
onderschat: veel vrouwen denken wel degelijk na over het effect dat ze
met hun kledij proberen bereiken, vooral als ze uitgaan.
"Mannen
moeten leren dat strakke kledij niet betekent dat een vrouw seks wil of
met iedereen in bed zal duiken. Soms dragen ze gewoon iets strak omdat
het een trend is."
Maar het ziet er
niet naar uit dat dit snel zal gebeuren. Mannen willen ook hun eigen
partner niet in strakke kledij het huis laten uitgaan (één op drie) en
een op vier zou zijn vriendin zelfs verbieden uit te gaan in kledij die
hen niet aanstaat.
Nochtans bleek uit ander recent onderzoek dat
vrouwen geen strakke kledij om mannen te versieren, maar wel om andere
vrouwen de loef af te steken.
Ook de jeansmarkt ontdekt dat een normale vrouw geen pannenlat is, en
brengt jeansbroeken op de markt die aangepast zijn aan de beroemde
vrouwelijke rondingen. Levi's noemde de collectie Curve ID, en telt
voorlopig drie onderverdelingen: slight, demi en bold, benamingen die
verwijzen naar de graad van de rondingen.
Het jeansmerk doet dat toen na onderzoek bleek dat vorm belangrijker is dan cut of maat bij het kiezen van een jeansbroek.
Betere look "Een
van de meest frustrerende zaken voor vrouwen is dat ze geen jeans
vinden die bij hun lichaam past. Door de diversiteit in bodytypes is dit
vooral een vrouwenzaak. Mannen geven niet om vorm en of de jeans hen er
beter doet uitzien. Vrouwen wel", aldus Robert Hanson van Levi's.
Subtiele verschillen Per
onderverdeling worden verschillende types en kleuren jeans op de markt
gebracht, die verschillen in tailleband, plaatsing van de achterzakken
en naad. Bij welk type je hoort, vraag je best aan een verkoopster.
Levi's denkt eraan een vierde onderverdeling toe te voegen aan de collectie.
Een jeansbroek is het basisstuk dat iedereen in zijn of haar
kleerkast heeft hangen. Een klassieker en een favoriet tegelijk. Waarom?
Om deze goede redenen:
1) Nooit in de steek Een jeansbroek kan je bijna
altijd dragen. Met een hemd en een vest voor een formelere look, met een
t-shirt voor een luie dag thuis, met een topje tijdens een nachtje uit
of met die toffe tuniek tijdens het shoppen. Je jeans laat je nooit in
de steek!
2) Het past bij alles Welke
kleur of stijl topje, t-shirt, trui, bikini, tuniek,schoenen, handtas,
lipstick, kapsel je ook wil dragen: een jeans past er altijd bij.
3) Verschillende leeftijden Op
senioren na, draagt zowat elke leeftijd een jeansbroek: van kleuters
naar pubers, naar zwangere vrouwen of stoere mannen van middelbare
leeftijd.
4) Alle seizoenen Op die enkel
dagen hittegolf na, kan je een jeansbroek zowat altijd dragen. En is het
toch te warm, dan schakel je toch over op een jeansrok of jeansshorts?
5) Veel variatie De
variatie in jeansbroeken, maakt dat iedereen een jeans kan dragen en
toch een eigen stijl kan hebben. Skinny, stretch, legging, bootleg...
keuze genoeg.
6) Eenvoud Een jeans blijft heel eenvoudig, en eenvoud siert.
7) Kleurtjes Vele
tinten blauw, maar ook zwart, geel, rood of groene jeans bestaan. De
gekleurde jeans zijn iets moeilijker om juist te dragen en te
combineren, maar met wat oefening lukt het wel.
8) Comfort Ok, een skinny jeans is niet altijd even comfortabel, maar een jeans die jou echt goed past, zit altijd lekker.
9) Prijs Een toffe jeans vind je in verschillende prijsklasses, wat het voor iedereen doenbaar maakt.
Vrouw past 21.000 stukken kledij maar koopt slechts helft
Vrouw past 21.000 stukken kledij maar koopt slechts helft
De gemiddelde vrouw past meer 21.000 kledingstukken tijdens haar leven,
maar ze koopt er slechts de helft van. Dat blijkt vandaag uit een
recente Britse enquête.
Passen De
onderzoekers ondervroegen 3.000 Britse vrouwen. Daaruit blijkt dat de
dames gemiddeld vier keer per maand naar de winkel gaan en dan tien
topjes, jeansbroeken, jurken of schoenen mee in het pashokje nemen. Dat
maakt dus maandelijks 40 verschillende items of 480 per jaar. Ze koopt
echter slechts vijf van deze gepaste items per shoptrip. Dat zijn 240
kledingstukken per jaar of een totaal van 10.560 tijdens haar ganse
leven. De helft van de vrouwen past regelmatig iets in de winkel, zonder
echt de intentie te hebben kledij te kopen.
Spijt 84
procent geeft toe vaak alleen te gaan windowshoppen maar uiteindelijk
toch iets te kopen. Elke shoptrip levert echter een kledingstuk op dat
nooit gedragen zal worden en een ander dat teruggebracht wordt met het
excuus dat het niet paste. 40 procent van de vrouwen geeft toe dat soms
ze het kledingstuk niet meer mooi vonden eens ze thuis kwamen. 85
procent van de vrouwen heeft vaak spijt van een aankoop wanneer ze gaan
shoppen. Hetzelfde aantal geeft toe spijt te hebben iets te hebben laten
liggen in de winkel.
Tijdverdrijf Onderzoekster
Sue Beck: "Voor veel vrouwen is kledij passen het leukste aan een
shoptrip. Uren in het pashokje spenderen met vriendinnen door vreemde
items en geweldige outfits te passen die je niet in het openbaar zou
durven dragen. Het is ook een excuus voor sommigen om te dure kledij te
kunnen passen en je budget te overschrijden."
Tips Stylist
van celebs Patrick Swan: "Het is belangrijk een kledingstuk te passen
met een hele outfit. Dus als je een blouse wil proberen, neem je best
ook de juiste broek en schoenen mee, zodat je kunt zien hoe alles samen
staat. Er is niets erger dan geld te spenderen aan een kledingstuk om
het dan nooit te dragen omdat je niets hebt dat er bij past. Prints
leiden de aandacht af, probeer dus dit te dragen aan het lichaamsdeel
waar je onzeker over bent. Lichaamsdelen die groter moeten lijken,
hebben een kleine print nodig. Een grote print draag bij aan dingen die
kleiner moeten lijken. Een goed jasje of truitje kan een outfit maken of
kraken, dit kledingstuk is dus een goede investering en een aankoop die
lang zal meegaan."
Redenen waarom vrouwen kledij terugbrengen: 1. Het paste niet 2. Ik hou er niet echt van 3. Ik heb me bedacht 4. Schuldgevoel 5. Ik vond iets gelijkaardig of goedkoper in een andere winkel 6. Partner was niet enthousiast 7. Het kledingstuk past niet goed samen met een ander item 8. Het accentueert mijn kont 9. Heupen lijken groter 10. Boezem lijkt groter
Marc Jacobs plant als eerste designer lijn voor grote maten
Marc Jacobs plant als eerste designer lijn voor grote maten
Het modehuis van topdesigner Marc Jacobs is volop bezig met de
ontwikkeling van een lijn voor vrouwen met maatje 42 of meer, dat laat
zijn zakenpartner uitschijnen. Deze collectie zou een gevolg zijn van de
groeiende vraag naar couturekledij in grotere maten.
De
zakenpartner van Marc Jacobs Robert Duffy kondigde de plannen vorige
week op Twitter aan. Hij gaf later toe dat hij te veel had prijsgegeven,
het modehuis maakte sindsdien nog geen officiële aankondiging van een
lijn voor grote maten. Het zou volgens Duffy wel nog een jaar duren voor
de lijn op de markt. Het is niet zo dat de huidige lijn in grote maten
zal aangeboden worden, de nieuwe collectie zou specifiek ontworpen
worden voor grotere vrouwen. "Momenteel verkopen we al creaties in maat
42, maar die blijven altijd in de rekken hangen. We moeten nog zien hoe
we deze lijn verkocht gaan krijgen. Het zit allemaal nog in de
beginfase."
Duffy heeft
zelf 'grote maten' en geeft toe dat het niet makkelijk voor hem is om
trendy kledij te vinden. "Ik probeerde al te diëten, maar dat lukt niet.
Daarnaast hou ik niet van de uitdrukking 'grote maten'." Daarom vroeg
Duffy aan klanten van het merk naar ideeën voor een alternatieve term.
Marc Jacobs is een ontwerper die graag buiten de lijntjes kleurt, hij
breidde zijn collecties al uit met een lijn voor kinderen, honden en een
boekenwinkel. Als dit een succes blijkt te zijn, zullen andere
modehuizen misschien zijn voorbeeld volgen.
Veel
merken als dat van Victoria Beckham verkopen niets groter dan maat 42,
volgens designers is het moeilijker om te ontwerpen voor dames met
rondingen. Het laatste jaar toont de mode-industrie meer interesse in
grotere maten. Model Crystal Renn, maatje 42, is het eerste supermodel
dat voor merken als Chanel en Jean Paul Gaultier op de catwalk
verschijnt. Op de vorige editie van de Londen Fashion Week verschenen
verschillende 'dikkere' modellen op de catwalk. Vorige maand kondigde
het Amerikaanse grootwarenhuis Saks al aan dat het couture in grote
maten zou opnemen in zijn aanbod.
Op het moment zelf stond je er niet bij stil, maar jaren later zou je
door de grond willen zakken van schaamte: wie liet jou die modeblunders
maken, en waarom?! Iedereen heeft het meegemaakt, oude fotoalbums zijn
daar het bewijs van.
Die foto's kunnen jou nu veel opbrengen. Only organiseert een
fotogallerij, toepasselijk 'Hall of shame' getiteld, waarbij iedereen
zijn of haar modeblunder kan insturen. Meedoen? Upload één of meerdere
foto's van jezelf uit de periode 1995-2010 en dit voor 6 september 2010.
De meest foute outfit wordt beloond met een volledige Only-collectie in
jouw maat.
Wie niet durft, kan ook helpen kiezen wie de nieuwe
outfit verdient. Dat doe je simpelweg door naar www.only.com te surfen
en via de like-button aan te geven wie van jou mag winnen.
Een minirokje mag dan wel aanlokkelijk lijken tijdens de zomermaanden, je kan er ook bijzonder veel met misdoen. Wij zetten enkele tips op een rijtje om de minirok altijd draagbaar te maken.
Uiteraard is het belangrijk om naar je figuur te kijken. Zijn je bovenbenen net je slechtste lichaamspunt, kies dan eerder voor een rok tot op de knie. Die minirok is nu eenmaal niet besteed aan jou. Vrouwen die hun bovenbenen best nog kunnen vinden, maar vrezen voor de blootheidsfactor kunnen de minirok met een ondoorzichtige panty dragen. Dat maakt het geheel meteen een pak stijlvoller, zeker als je opteert voor een panty in dezelfde kleur als je rokje.
Draag een minirok liefst met een lage pump of ballerina's. Torenhoge naaldhakken staan prachtig onder langere rokken, maar bij een miniversie kan het al snel ordinair lijken. Zorg er ook steeds voor dat je andere kledij sober blijft. Ga dus niet voor een glittertopje of een blouse met immens decolleté. Tenzij je natuurlijk naar een nieuwjaarsfeest gaat.
Oefening baart kunst. Ook met een minirok. Zet daarom eerst een spiegel voor je, en probeer bepaalde zithoudingen eventjes uit. Een minirok verhult nu eenmaal minder dan een broek of een langer rokexemplaar, waardoor bepaalde zithoudingen misschien te onthullend kunnen zijn.
Diane Von Furstenberg is ermee akkoord gegaan om de helft van haar fortuin weg te schenken aan goede doelen. Dat laat de ontwerpster zelf weten in een brief gericht aan de media.
Diane Von Furstenberg heeft zich achter een initiatief van Bill Gates en Warren Buffett geschaard. Dat duo probeert de rijksten der aarde ervan te overtuigen om de helft van hun fortuin te schenken aan goede doelen. Ze mogen zelf kiezen of deze schenking tijdens of na hun leven plaatsvindt. Ook het exacte bedrag en de goede doelorganisatie mag zelf bepaald worden.
Degenen die zich voor dit initiatief engageren moeten bovendien geen overeenkomst tekenen. De oprichters hopen dat een mededeling aan de media voor genoeg sociale druk zal zorgen om hun belofte waar te maken. (br.she)