Waarom geen modeshow onder water, zo dachten de organisatoren in
Zuid-Korea. Stuntelen op de catwalk hoeft niet langer op hoge hakken,
maar kan ook onder water tijdens de allereerste onderwater-modeshow
ooit.
In traditionele Koreaanse jurken, gemaakt door Park
Sul-Nyeo's, bewegen de modellen onder water alsof ze zeemeerminnen zijn.
De show was bedoeld als promotie van enkele nieuwe warenhuizen in de
stad.
Vrouwen die 's avonds graag gaan lopen, moeten niet langer fluorescerende hesjes aantrekken dankzij de Britse modeontwerptster Stella McCartney.
Stella McCartney is al een tijdje geobsedeerd door sportkledij dankzij haar samenwerking met het sportmerk Adidas. Dit najaar geeft ze een extra veilig tintje aan haar collectie. Zo voorziet ze haar gehele collectie van een lichtgevend aspect. Zelfs de schoenen lichten op in het donker. Modebewuste sporters moeten zich echter geen zorgen maken. De sportkledij is niet bedekt met lelijke fluorescerende strips. McCartney bedacht een ingenieuze fluorescerende tekening die er bijzonder hip uitziet in het daglicht én in de nacht. (br.she)
Vogue's artistiek directeur Grace Coddington gaat samen met de voormalige hoofdredacteur van Vogue Men een boek voor alle modebewuste vrouwen schrijven.
Fashionista's die graag de nieuwste tips en het reilen en zeilen in modeland te weten willen komen, kunnen binnenkort hun hart ophalen bij het eerste boek van Grace Coddington. De rosse artistieke directeur staat bekend als het tegengewicht van de vinnige Anna Wintour en probeert zoveel mogelijk het artistieke en vrouwelijke in Vogue te steken.
"Ik ben ervan overtuigd dat het een prachtproject wordt", aldus Coddington.
Volgens de Amerikaanse Vogue is de modewereld weer klaar voor
sexy en vollere vrouwenvolumes. Grotere borsten maken daar deel van uit.
Versace
presenteerde onlangs een zomercollectie met de borsten als blikvanger. En ook
Prada schuwt de vrouwelijke rondingen niet, net als Louis Vuitton die in zijn
collectie het decolleté weet te waarderen.
Uit de collectie van Louis
Vuitton
Een terechte evolutie, alleen rijst de vraag:
waarom werden borsten zo lang geschuwd in de mode-industrie? "Borsten zijn voor
een designer een ware uitdaging", vertelt een Londense designer in de Daily
Mail. "Ze kunnen een jurk verknoeien en maken het moeilijk om een outfit mooi te
doen zitten. Bovendien lijkt een vrouw er dikker door". Daardoor keert de
modewereld zich al jarenlang af van de borsten en opteren ze liever voor de
magere en tengere meisjeslook. Deze herfst
komt daar stilaan verandering in, al schijnen dikkere borsten nog altijd niet
zonder uiterst tengere lichamen te kunnen. De B-cup wordt trouwens al
gecatalogeerd bij 'grote borsten', vrouwen met een maatje meer horen er nog
altijd niet bij.
De 27-jarige zangeres en
schoonheid Cheryl Cole staat bekend om haar voorliefde voor volumineus haar. Ze
zou verantwoordelijk zijn voor de explosieve stijging in de verkoop van haarlak
in het Verenigd Koninkrijk.
De verkoop van
haarlak in het Verenigd Koninkrijk zou met een vijfde gestegen zijn in het
laatste jaar. Redactrice Annabel Jones van Grazia: "Onze nieuwe liefde voor 'big
hair' is te danken aan celeb Cheryl Cole. Als jurylid voor X-factor verscheen ze
altijd met een hoge kuif en een stralende glimlach. Haar obsessie met
volumineuze kapsels zal niet snel afnemen.
"Haarspray is nu veel
makkelijker te gebruiken. Het houdt nu veel beter, maar kan tegelijkertijd veel
makkelijker uitgeborsteld worden. Het kan ook voor heel wat haarstijlen gebruikt
worden. De laatste tien jaar waren vooral natuurlijke producten populair, mensen
gebruikten minder haarlak omdat ze aan de ozonlaag dachten. Maar glamour is nu
terug trendy, wat maakt dat een volumineus, veerkrachtig kapsel weer helemaal
hip is. Haarlak is daar een essentieel onderdeel van", besluit Jones.
Voorheen draaide het bij de modeshows voornamelijk om de kledij, de accessoires waren maar moeilijk te zien. En laat het nu net dat zijn waar vrouwen het budget en de interesse voor hebben. Speciaal daarom slaat het Amerikaanse modetijdschrift Harpers Bazaar de handen ineen met de Council of Fashion Designers om de 'Accessoires Bazaar' te creëren.
Vergeet de vaak saaie modeshows, nu kunnen fashionista's zich meteen naar een tentje tegenover het Fashion Week-terrein begeven om alle nieuwste accessoires te spotten. In de tent van 'Accessoires Bazaar' zullen niet enkel sieraden te zien zijn van juwelenontwerpers maar ook van grote modemerken als Calvin Klein, Jason Wu en Michael Kors.
Brad en Angelina ontwerpen kinderkleding voor het goede doel
Brad en Angelina ontwerpen kinderkleding voor het goede doel
Angelina Jolie en Brad Pitt willen een kindercollectie op de markt
brengen. Een deel van de opbrengst zal naar de Jolie-Pitt Foundation
gaan.
Brad zou intussen al voor een zakelijke bespreking naar
Italië vertrokken zijn om de collectie te bespreken. De kinderen ten
huize Brangelina dienen als inspiratiebron, daarvoor worden de zes
favoriete kledingstukken van de kleintjes gebruikt. Wanneer en waar de
collectie te koop zal zijn, is nog niet duidelijk.
Het Nederlandse topmodel Kim Noorda wordt het uithangbord van de winkelketen Vero Moda. Dat laat het merk zelf weten.
De Nederlandse Kim Noorda wordt het uithangbord van de winkelketen Vero Moda. Het is de eerste keer dat Noorda voor een Scandinavisch merk werkt. Eerder verwierf de Nederlandse faam door shows te lopen van Chanel, Marc Jacobs, Hermes, Christian Dior en Jean Paul Gaultier. Noorda werd ook al opgevoerd in campagnes voor Emporio Armani, Bulgari en Bottega Veneta.
"Kim is perfect om de look en de spirit van onze drie segmenten te vertegenwoordigen. Ze heeft de mogelijkheid om haar look aan elke mood en stijl aan te passen, iets wat de basisfilosofie vormt", besluiten ze bij Vero Moda.
Scarlett Johansson zorgt voor comeback van zwarte lipstick
Scarlett Johansson zorgt voor comeback van zwarte lipstick
Het modehuis Dolce & Gabbana laat voor hun nieuwste promotiecampagne
van de cosmeticalijn Scarlett Johansson zwarte lipstick dragen.
Aangezien we dit ook op de catwalk bij Chanel zagen, vrezen we dat deze
weinig flatterende kleur voor lippen terug is.
Actrice
en fashionista Scarlett Johansson is al aan haar derde seizoen als
gezicht van de beautyproducten van Dolce & Gabanna bezig. Ze staat
bekend om haar elegante, sexy, vintagestijl, maar niet meteen
experimenteel. Vorige jaren oogde voor de campagnes erg natuurlijk, als
een moderne Marilyn Monroe. Het is dus een grote verrassing om haar nu
met extreme make-up als zwarte glanzende lippen te zien.
Deze
nieuwe look staat Scarlett wonderwel goed. Moest je deze actrice willen
kopiëren, is het beter van de smokey eyes achterwege te laten,
aangezien de combinatie nogal zwaar en gothic oogt. Wees je er ook van
bewust dat deze kleur je teint bleker laat lijken. Iets minder extreem
en warmer, maar even trendy zijn bordeaux of paarse tinten op de lippen.
De economie lijkt zich stilaan te herpakken en dat zien supermarkten ook in de verkoop van hun blonde haarverf.
Steeds meer vrouwen verven hun haren blond. Niet zo opmerkelijk volgens experts, want wanneer de economie terug heropleeft na een diepe crisis zijn vrouwen altijd meer geneigd om hun lokken blond te verven. "Het onderhouden van blond haar of haar met higlights kost een pak geld, en dat is voor de meeste vrouwen enkel toegankelijk wanneer de economie het beter doet."
Volgens de supermarkten en haarprofessionals is de vraag naar blond haar de afgelopen maanden met maar liefst 20% gestegen. Merken als Garnier melden zelfs dat hun best verkochte haarverf momenteel Natural Blonde is, terwijl dit in tijden van crisis nog kastanjebruin was. (br.she)
Amerikaanse studenten leren ontwerpen zonder restjes
Amerikaanse studenten leren ontwerpen zonder restjes
Gemiddeld gooit een ontwerper zo'n 20% van de gebruikte stoffen in de vuilnisbak. Simpelweg omdat het goedkoper is om weg te gooien dan te recycleren. Daar wilt de New Yorkse Parsons New School for Design nu verandering in brengen.
Tijdens de opleiding 'Zero Waste' leren modestudenten via enkele simpele technieken om te ontwerpen zonder restjes na te laten. Dat doen ze door hun ontwerp in een puzzelvorm op de stof te leggen, of door eerst te draperen en dan pas te naaien of te knippen. Al die methodes zijn bijzonder kostenbesparend, maar volgens de meeste modehuizen niet erg efficiënt. Zo beweren ze dat al die nieuwe methodes enorm veel tijd kosten om te implementeren, waardoor het nog steeds voordeliger is om de restjes gewoon weg te gooien.
Toch zijn er al enkele goede voorbeelden voorradig. Zo recycleert Delvaux al zijn lederrestjes om er goedkopere handtassenlijnen mee te maken. Even kwalitatief, maar een pak goedkoper. (br.she)
Verschillende modesites hebben karamelbruin uitgeroepen tot dé
herfstkleur. Een beetje voorbarig misschien, maar de kille temperaturen
en de regenbuien van de laatste dagen doen toch al aan herfst denken.
Het voordeel aan deze kleur is dat het een neutraal kleur met een warme
ondertoon is. Gecombineerd met een felle kleur zoals geel of azuurblauw
kan je het heel levendig maken.
In combinatie met wit of
lichtgrijs wordt het zakelijk, in combinatie met rood, paars of groen
wordt het pittig. Het enige waarmee het niet goed combineert is zwart.
Kies eerder voor antraciet of een donker olijfgroen.
Het nadeel
is dat aan dit kleur nog een bomma-imago kleeft. De stijl die je
uitkiest zal dan ook grotendeels je look bepalen. Een wijde broek met
een hip hemd, een jurk of rok met opvallende riem of een hippe regenjas
maken je helemaal fashionable. (br.hln)
Dit najaar kleuren onze lippen roder dan rood. Volgens make-upexperts mag de andere cosmetica dan basis blijven, onze lippen worden echte blikvangers.
Klassieke rode lippen vierden hoogtij tijdens de Fall/Winter Fashionshows van de New York Fashion Week. Gemey Maybelline was persoonlijk verantwoordelijk voor de cosmetica van alle modeshows, en zij trokken één vaste waarde doorheen al hun make-upopdrachten: knalrode lippen. De lippenkleur kon gaan van diep bordeaux tot fel rood, afhankelijk van de huidteint en de bijhorende oogmake-up. Zo lieten ze de diepere rode kleurtjes spreken bij smokey eyes, terwijl een naturel blik dan weer werd opgehemeld met de felste rode kleur die mogelijk was.
De Wizard Jeans helpt mannen én vrouwen om een buikje te verstoppen.
Een nieuw soort jeans verstopt je buik. Wizard Jeans helpt vrouwen al
sinds vorig jaar, maar nu hebben ze ook een mannencollectie op de markt
gebracht.
De jeans heeft een brede tailleband zodat de buik op zijn plaats blijft.
De goedgeplaatste achterzakken geven dan weer extra vorm aan de kont,
en liften die zelfs een beetje.
Mannen die het wel zien zitten om via hun kledij wat meer vorm aan hun lichaam te geven kunnen deze website bezoeken. Hou de kaart al gereed, want een paar kost algauw 120 euro.
Net als je garderobe is je make-up bij een ander seizoen aan vernieuwing
toe. Gelukkig kan komende winter alles, althans wat make-up betreft.
Op
de catwalk zagen we veel extremen, van ontzettend kleurrijk tot heel
natuurlijk, dat meldt nu.nl. Modellen bij A.F. Vandevorst leken haast
geen cosmetica te dragen: denk aan nudekleuren waardoor het lijkt als je
niets op hebt. Designers bij Balmain, Stella McCartney en Burberry
volgden dit voorbeeld. Daarnaast zijn natuurlijke kleuren als chocolade-
en roestbruin in, dit werkt vooral goed bij ogen. Ideale kleuren dus
voor je herfstmodus.
Is dat toch iets
te 'natuurlijk' voor je, dan kun je het accent op je lippen met felrode
lipstick leggen. Doe inspiratie op bij de modellen van Givenchy,
Moschino en Karl Lagerfeld. Wil je je aan iets extreem wagen, dan zet je
zowel je ogen, lippen, wenkbrauwen en wangen in de verf. Daarvoor kun
je extreme tinten als oranje, paars en roestbruin gebruiken. Het zwarte
lijntje aan de ogen is ook een blijver.
Acht op tien vrouwen liegt over prijs kledij tegen partner
Acht op tien vrouwen liegt over prijs kledij tegen partner
Twee derde van de vrouwen liegt tegen haar partner over de prijs van
nieuwe kledij. Acht op de tien van hen geeft toe dat ze het prijskaartje
eraf halen voor ze thuis komen, om zo de echte prijs van het
kledingstuk te verstoppen.
Liegen Een kwart
van de 3.000 ondervraagde vrouwen verstopt nieuwe aankopen in haar
kleerkast, de helft ontkent tegen haar partner dat het kledingstuk nieuw
is, ze maakt haar partner wijs dat ze het item al lang heeft. Een
vijfde liegt dat de kledij die ze kochten een koopje was, 17 procent
zegt dat ze er bonnen voor had, 17 procent doet liegt dat iemand anders
het voor hen kocht. De helft van de dames zegt dat hun geliefde zelden
beseft wat ze allemaal kopen. Bijna de helft zegt dat ze zich schuldig
voelen over hun aankoop, ook al vindt hun partner het niet erg wanneer
ze shoppen. Een kwart van de vrouwen haalt geld af van hun
gemeenschappelijke rekening tijdens een shoptrip, zodat hun aankopen
niet op de bankafschriften komen.
Schuldgevoel Onderzoekster
Lynsey Walden: "De vaakst voorkomende reden voor vrouwen om te liegen
over hun shopgewoonten is dat ze zich schuldig voelen over hun uitgaven.
Vrouwen hebben een hele lijst met leugentjes die ze kunnen gebruiken
wanneer ze vrezen dat hun partner niet blij zal zijn met hun aankopen.
Andere leugentjes zijn: ik heb het gekocht met geld dat ik voor mijn
verjaardag kreeg of ik heb niets anders dat past."
Het vooruitzicht van zichzelf in een ultrastrakke jeans te wringen baart
veel vrouwen zorgen, steeds meer Amerikaanse trendy moeders proberen
hun baby (en hun luiers) hierin te dwingen.
Meer kinderkledij De
skinny jeans is een veel besproken item in de modewereld: de
ultrastrakke broek is al verschillende jaren trendy, maar flatteert
helaas niet zoveel vrouwen. Nu trekken modebewuste mama's hun baby dit
steeds vaker aan, ondanks het oncomfortabele gevoel van deze jeans. De
verkoop van volwassenen trends, denk aan lederen minijasjes en
enkellaarsjes, in kinderkledij boomt sinds de crisis. Het lijkt alsof
ouders minder aan zichzelf uitgeven, maar wel blijven spenderen aan hun
kroost. Uit cijfers blijkt dat de verkoop van kledij voor volwassenen
met 1,4 procent stijgt, bij kinderkledij is dat 5,3 procent.
Lederen jasje De
grootste Amerikaanse keten van kledij GAP verkoopt al jaren
jeansbroeken voor pasgeboren baby's. Ongeveer de helft van hun aanbod
voor kinderen zijn skinnyjeans. Maar ook bij andere winkels groeit het
aanbod. De strakke broeken voor baby's zijn gemaakt naar het exacte
voorbeeld van de volwassen jeansbroeken. Daarnaast vind je in de winkel
nog andere babyversies van grote mensenkledij. "Mensen houden van trends
voor volwassenen op kindermaat, trendy kledij is echt schattiger hoe
kleiner ze gemaakt worden", aldus een woordvoerder van GAP.
Christina
Lane, de dochter van de Amerikaanse mama Ava Lane, heeft op haar twee
jaar al vier exemplaren skinnyjeansbroeken. "Ze kreeg de eerste als
cadeau, maar dit was zo schattig, dat ik er nog extra kocht. Baby's en
kleuters hebben dikke buiken, skinny jeans werken normaal niet voor
mensen met een buikje, maar bij Christina staan ze wel mooi."
Schoonheidsideaal Critici
zijn geen voorstanders van dit soort kledij, dit zou het
schoonheidsideaal op een nog jongere leeftijd opdringen. "Zelfs
pasgeboren baby's kunnen zich nu zelfs zorgen beginnen maken over de
grootte van hun kont."
Vrouwelijke rondingen zijn weer hip, dat blijkt uit de verkoop van grote maten in de mode-industrie. Die zorgt enkel in Groot-Brittannië reeds voor 4.5 miljard euro inkomsten.
Vrouwen kopen nog steeds het vaakst maat 40 en 42. 15% draagt maat 44 en 25% kiest voor maat 46 of hoger. Hierdoor gaan steeds meer winkelketens investeren in een grote maten-lijn en worden maten zelfs geherdefinieerd. Zo maken sommige winkels van een maatje 44 een maatje 42 om de klanten beter in hun vel te doen voelen.
Het aloude idee dat vrouwen 'het' zelf zoeken door korte rokjes te
dragen, leeft voort in de hoofden van mannen. 57 procent van de mannen
denkt dat vrouwen gemakkelijk in bed te krijgen zijn als ze strakke
jurken dragen, één op vijf denkt dat vrouwen expres de aandacht willen
trekken. Dat bleek na een bevraging 1.348 mannen van
mycelebrityfashion.co.uk.
Ook korte topjes (53 procent), korsetten (51 procent), kant (45 procent)
en de ondergoedtrend (43 procent) geven mannen het idee dat vrouwen
promiscu zijn 'omdat ze expres meer huid tonen'.
Minirokjes doen
maar één op vijf mannen aan seks denken, dat is bijna even veel als een
lage jeans. Kniehoge laarzen scoren verrassend hoger dan de populaire
stiletto's (32 vs 29 procent), en de kokerrok doet zelfs vier op tien
aan seks denken.
Het
verrassende is dat ook de onschuldige en alomtegenwoordige knielaarzen
hoog scoren op die lijst. 34 procent van de mannen denkt dat vrouwen die
enkel dragen om aandacht te trekken naar benen. 12 procent vindt ze
smakeloos en marginaal.
"Het
was verrassend om te zien hoe voor vrouwen onschuldige kledingsstukken
voor mannen totaal iets anders betekenen. Vooral als ze de
lichaamsvormen benadrukken of iets meer vlees tonen", zegt Andy Barr,
directeur van de site.
"Wat
ook opviel was de directe link die mannen leggen tussen kledijkeuzes en
seksuele signalen, iets waar vrouwen niet onmiddellijk over nadenken
als ze uitgaan", aldus nog Barr. Het lijkt erop dat hij vrouwen daarmee
onderschat: veel vrouwen denken wel degelijk na over het effect dat ze
met hun kledij proberen bereiken, vooral als ze uitgaan.
"Mannen
moeten leren dat strakke kledij niet betekent dat een vrouw seks wil of
met iedereen in bed zal duiken. Soms dragen ze gewoon iets strak omdat
het een trend is."
Maar het ziet er
niet naar uit dat dit snel zal gebeuren. Mannen willen ook hun eigen
partner niet in strakke kledij het huis laten uitgaan (één op drie) en
een op vier zou zijn vriendin zelfs verbieden uit te gaan in kledij die
hen niet aanstaat.
Nochtans bleek uit ander recent onderzoek dat
vrouwen geen strakke kledij om mannen te versieren, maar wel om andere
vrouwen de loef af te steken.