Heel wat dames dromen ervan om er eens helemaal anders uit te zien. Van
lang naar kort haar, een pittig blond kopje, een nieuwe garderobe: het
zijn maar enkele elementen die je een ander uiterlijk kunnen geven. Hoe
pak je dat aan zonder kleerscheuren?
-Kijk op websites of doe inspiratie
op uit bladen en magazines. Bestudeer celebs die je de moeite vindt en
kijk naar het volledige plaatje, zowel wat kapsel, kledij en
accessoires betreft. Heel belangrijk is dat je nooit voor een stijl
gaat die helemaal anders is dan de jouwe.
-Past de look wel bij jou? Je mag best wel kritisch zijn. Staat dat kapsel
bij de vorm van je gezicht? Laat de kleding jouw figuur goed uitkomen?
Een bepaalde stijl kan té overweldigend voor je zijn, haal er dan enkel
bepaalde elementen uit.
-Neem een vriendin mee op shoppingtrip. Vraag haar eerlijke mening. Eventueel trek je naar de verkoopsters om raad.
-Voor een nieuw kapsel ga je bij een goede kapper.
Belangrijk is dat hij of zij je op het gemak weet te stellen en dat hij
luistert naar jouw wensen. Neem eventueel een foto mee, vraag zijn
eerlijke mening en luister naar zijn advies.
-Een nieuwe look lanceer je geleidelijk.
Doe het langzaam aan. Begin met een accessoire of een enkele
basisstukken, dan krijg jij en jouw omgeving de kans te wennen aan je
nieuwe ik.
-Ben je overtuigd van een 'look', staar je er dan niet blind op. Hou rekening met je persoonlijkheid en laat je eigen smaak niet achterwege. Zo blijf je goed in je vel zitten.
-Al eens gedacht aan een kleurenconsultatie?
Met de juiste tinten zie je er al een pak anders uit. Het is vaak
bijzonder confronterend om vast te stellen dat je met de verkeerde
kleuren om het lijf loopt. (br.nina)
Een brandwonde behandelen met honing doet de wonde sneller genezen, dat
blijkt uit recent onderzoek. Daarnaast is honing het ideale middel om
een droge, doffe huid opnieuw te laten stralen.
Sneller genezen Het
onderzoek bestudeerde meer dan 2.500 patiënten met verschillende
soorten wonden. Lichte tot gemiddeld zware wonden genazen sneller dan
wanneer andere verbandmiddelen gebruikt werden.
Infecties Hoe
de honing juist werkt is nog onduidelijk. Maar het lijkt er op dat het
infecties tegengaat en het lichaam helpt dode cellen te verwijderen.
Honing werd al gebruikt door de oude Grieken en Egyptenaren als zalf
voor brandwonden en zweren.
Hydrateren Maar
honing hydrateert ook een droge en doffe huid en helpt die terug zacht
te worden. Honing trekt vocht aan en houdt het vast. Daarnaast wordt
het goed verdragen door een gevoelige huid. Daarom leren we jullie zelf
schoonheidsproducten op basis van honing te maken die je huid zullen
laten stralen. Makkelijk en goedkoop.
Vochtinbrengende crème voor het gezicht - 2eetlepels honing - 2 eetlepels cacaoboter - 1 druppel lavendelolie Laat
de honing en de boter smelten en meng ze met de lavendelolie. Laat het
mengsel even afkoelen tot het lauw is. Breng de crème aan op een
schoon, droog gezicht. Heb je over, bewaar deze crème dan in een potje
in de kast. Het zal wel stollen. Dus als je het een volgende keer wil
gebruiken, warm het dan tien seconden op in de microgolfoven.
Vervolgens even roeren en klaar.
Scrub voor ganse lichaam - 2 kopjes honing - Half kopje druivenpitolie - Zes dessertlepels donkere chocolade, kan ook vervangen worden door cacaopoeder - 2 kopjes grof zout Meng
de honing en de olie in een kom. Voeg dan de chocolade en het zout al
roerend toe. Zorg ervoor dat je alles goed mengt en een dikke,
korrelige materie krijgt. Breng de scrub vervolgens aan op het lichaam
en masseer het in de huid. Verwijder vervolgens met een warme vochtige
handdoek of spoel af onder de douche. (br.hln)
De hippe Uggs-schoenen krijgen er een exclusiever variant bij: de
Koolaburra. Ze lijken sterk op de Ugg, maar zijn een pak duurder. Dat
heeft vooral te maken met de Swarovski kristallen waarmee ze zijn
ingezet. In Amerika lopen al een heleboel celebs rond met dit nieuwste
hebbeding aan hun voeten.
Rage Sinds
Jennifer Love Hewitte, Kylie Minogue en Heroes-actrice Hayden
Pannettiere flaneerden met de Koolaburra's, is de vraag naar
glinsterende laarzen explosief gestegen in Amerika. Hier laat de trend
voorlopig nog even op zich wachten.
Uniek design Koolaburra's
worden exclusief geproduceerd in Australië en bestaan uit echt
schaapswol. Opmerkelijk aan de laarzen zijn de unieke designs op de
schoenen. De designs worden voor Koolaburra ontworpen in Los Angeles en
Santa Barbara. Vooral de designs van Ed Hardy en de Rock & Roll
boots zijn gegeerd.
Prijs In Nederland zijn
deze warme voetenverwarmers sinds kort te verkrijgen voor minstens 500
euro. Wie ze via Amerikaanse of Australische sites weet te bestellen,
raakt goedkoper weg. (br.hln)
Abbey Lee Kershaw, een Australisch topmodel, is flauwgevallen op de
catwalk tijdens de Fashion Week in Parijs. Haar korset was superstrak
aangebonden.
Lange dagen Het
19-jarige model had lange dagen gewerkt, volgens haar agente Kathy
Ward. "Toen ze van de catwalk kwam, begon ze kleine stapjes te nemen
omdat ze voelde dat ze zou flauwvallen. En dat gebeurde ook", zegt
Ward. "Het korset was inderdaad uiterst strak maar ze was snel weer op
de been. Ze heeft zelfs nog shows gelopen nadien." De show must go on.
Val in New York Kershaw,
die in Melbourne geboren werd, is een veelgevraagde mannequin. Ze was
deze zomer te zien in modeshows in New York, Milaan en Parijs. Het was
niet haar eerste 'blunder' op de catwalk. Het was ook Kershaw die
vorige maand in New York met haar hoge hakken viel tijdens de Rodarte
show. (br.hln)
Celebs hebben iets met hoge hakken. Nog niet zo lang geleden pakte
Gwyneth Paltrow uit met superhoge stilleto's op de première van Iron
Man. Lily Allen deed hetzelfde maar Victoria overtrof beide dames met
de hoogste hakken die we ooit gezien hebben.
Dat
Posh iets heeft met excentrieke schoenen, wisten we al langer. Wie
anders durft rond te huppelen met hielloze PVC-laarzen die ze vorige
week droeg?
Metaal Tijdens een
shoppingtrip met haar zoontjes werd ze gesignaleerd met een paar van de
Canadese ontwerper Dsquared2. Voorzien van supersmalle en gevaarlijk
uitziende metalen hakken, trok de fashionista alle aandacht. Hoe ze
haar evenwicht hierop kan bewaren, blijft een raadsel. Allicht dient de
oversized handtas en de hand van zoontje Cruz om de ultradunne Posh in
evenwicht te houden.
De trappen heeft onze Victoria wijselijk gemeden, in plaats daarvan nam het gezelschap de lift in het winkelcentrum. (br.Nina)
Kaal worden is hét onderdeel van het verouderingsproces waar
Nederlandse vrouwen het meeste schrik voor hebben. Dat blijkt uit een
onderzoek bij 523 vrouwen van 35 tot 65 jaar.
Anti-aging Het
onderzoek vroeg de vrouwen naar hun gevoelens en gedrag in verband met
anti-aging, meldt De Telegraaf. De onderzoekers maakten een top 5 op
van de antwoorden op de vraag "Wat is je grootste nachtmerrie als het
op uiterlijke veranderingen aankomt?"
Top 5 1. Dun haar of kale plekken (35 procent) 30
tot 40 procent van de vrouwen krijgt hier tijdens het
verouderingsproces mee te maken. De oorzaak is vaak erfelijk, maar veel
vrouwen denken dat het door een zwangerschap of haarverlies komt. Maar
Nederlands dokter Emiel Verdonschot geeft vrouwen toch wat moed: "Als
je er op tijd bij bent, kun je het proces vertragen of zelfs stoppen."
2. Overhangende oogleden (28 procent) Voor dit probleem is plastische chirurgie de enige oplossing.
3. Een uitgezakt figuur (26 procent) Ook
dit probleem is voor een stuk erfelijk bepaald. Maar je kunt
bijvoorbeeld met een bindweefselmassage of injectie-lipolyse het proces
tegen gaan. Bij deze laatste techniek wordt een vloeistof in het
vetweefsel gespoten, zodat deze cellen trager worden afgebroken.
4. Haargroei op plekken die vroeger niet behaard waren (23 procent) Er
bestaan gelukkig verschillende methodes om van ongewenste haren af te
raken. Laat je op voorhand goed informeren, het is belangrijk een
behandeling te kiezen dat je huidtype past.
5. Gele en versleten tanden (18 procent) Het
is normaal dat je tanden slijten als je ouder wordt. Ze krijgen heel
wat te verduren, vooral wanneer je veel zoet eet of koffie drinkt. Door
kapjes op je tanden te laten plaatsen of een bleking kun je dit
probleem verhelpen. (br.hln)
Brillen zijn meer dan een noodzakelijk kwaad. Tegenwoordig worden ze
als heuse fashion-items bekeken. Ze zijn zelfs zo hip dat er een
toenemende vraag is naar brillen-zonder-sterkteglazen, een bril met
vensterglas. Ze dienen om je stijl mee te onderstrepen. Dat staat te
lezen op de fashionsite Mixitup.
Mix en match Trendwatchers
zien in brillen meer dan ooit een accessoire waarmee naar hartenlust
kan gecombineerd worden. Helemaal volgens de mix & matchtrend van
dit najaar. Allerlei monturen duiken op: van extravagant groot tot
superklein.
Uitgaan Zeker in het
uitgangsleven doen de brillen het goed. Daarbij zijn vooral hippe,
glamoureuze modelletjes, geïnspireerd op de keuze van de celebs als
Madonna en Posh, zeer belangrijk. Het dikke, kunststof montuur scoort
op een avondje uit waarbij duidelijk gelonkt wordt naar de seventies.
Statement Op
de werkvloer zijn de kleinere, jaren vijftig monturen populair. Deze
vallen minder op en de pootjes zijn forser en vaak voorzien van trendy
kleuren. Ga vooral niet voor veilig, spanning en contrast horen bij de
keuze van je montuur, aldus de trendwatchers. De opmars van de
bril-zonder-sterkte geeft mix & match een extra impuls. (br.hln)
De Belgische ontwerper Martin Margiela staat bekend een excentriekeling te zijn en niet-draagbare mode te ontwerpen. Maar zijn lentecollectie voor 2009 is toch het meest bizarre wat hij tot nu maakte.
De modellen zagen niet eens waar ze wandelden door de panty's of pruiken (die veel aan neef Itt uit de Adams familie deden denken) op hun hoofd.
Ze verschenen verder met plastic zakken, witte kooien op het hoofd of ronde, lederen 'jassen'.
Als finale was er een wandelende bruidstaart gemaakt uit drie banden.
De uitleg die erbij hoorde: "Deze show is bijna meer een optreden, dan het tonen van kledij."
De lingerie-industrie doet er alles aan om hun nieuwste setjes zo
verleidelijk mogelijk voor te stellen. En toch, kopen we hun ontwerpen
niet om ons sexy en verleidelijker te voelen. Dat blijkt uit een Engels
onderzoek.
Slechts
34 procent kiest voor bijpassende beha met broekje, 36 procent houdt
het bij de 'multipacks', onderbroekjes in één pak aan een voordelig
prijsje.
Praktisch Ondanks de inspanningen
van Dita Von Teese en andere lingeriegoeroe's, benaderen we ondergoed
nog steeds als een uiterst praktisch en functioneel iets. Beha's en
broekjes worden door de meeste vrouwen niet aanzien als een kledingstuk
dat 'sexy en verleidelijk' kan zijn.
Zestig procent van de
dames koopt nieuwe lingerie als de oude aan vervanging toe is. 31
procent houdt mooie, bijpassende setjes voor speciale gelegenheden.
Winkelketens Niet
alle vrouwen stappen de gespecialiseerde vakhandel binnen. De meeste
lingerie-aankopen gebeuren nog steeds in de supermarkt of de grotere
winkelketens.
Goed nieuws voor zoetebekken. Meester chocolatier Dominique Persoone
brengt, na de chocoladesnuifmachine voor de Rolling Stones, nu ook
lipsticks en eetbare massagecrème uit chocolade. De man vertelt over
zijn nieuwste vondsten in Weekend Knack.
Primeur Schoonheidbehandelingen
met het zoete goedje zijn al een tijdje in. Nooit mag er daarvan
geproefd worden en dat vinden sommige dames bijzonder jammer. De
chocoladekok mixte daarom amandelolie met originele chocolade en munt.
De mooimaker dringt tamelijk goed in de huid, geeft een fris gevoel en
groot voordeel, er mag geproefd worden. Ook is hij zijn creaties volop
aan het testen met lavendel voor relaxerende behandelingen.
Lippenstift Al
helemaal revolutionair zijn de lipsticks op basis van chocolade. "De
voedselwetenschapper Bernard Lahousse vertelde me dat veel lipsticks
cacaoboter bevatten, dus waarom zou je er geen lekker smaakje aan
geven?", vertelt de chocolatier. "Tot mijn verbazing is het behoorlijk
eenvoudig: je stopt lege vormen in een houder, spuit de vulling erin en
laat ze opstijven, alsof je ijsblokjes zou maken."
Soorten Net
zoals bij de klassieke lippenstiften, zijn er verschillende soorten. Zo
is er eentje met originechocolade uit Papoe-Nieuw-Guinea, een andere
met Peruviaanse chocolade en gevriesdroogde munt met een natuurlijke,
frisse smaak. Volgens Persoone werden nog een heleboel andere getest
die uiteindelijk niet te eten bleken, zoals met Griekse yoghurt.
Nadelen Of
er nadelen aan een eetbare variant zijn? Bewaar de lipstick koel, want
wie ze in een broekzak of op een warm plaatsje houdt, ziet deze lekkere
mooimaker zo verdwijnen. Het ding smelt, maar dat is niet alles. Wordt
het goedje te koud opgeslagen, dan krijg je de stick moeilijker
opgedraaid.
De chocoladelipsticks, en binnenkort ook de
massagezalf, zijn verkrijgbaar bij The Chocolate Line, Simon
Stevinplein 19, 8000 Brugge, (br.Nina)
Heb jij dezelfde stijl als Victoria Beckham, Agyness Deyn of Keira Knightley?
Basisstuk voor Victoria Beckham: geveterde enkellaarsjes van Cavalli.
Basisstuk voor Agyness Deyn: stoer lederen jasje van Gestuz bij welikefashion.com.
Basisstuk voor Keira Knightley: makkelijke, wollen cardigan van La Redoute.
Soms zie je door de bomen het bos niet meer wat modetrends betreft.
Maar deze winter is het eigenlijk heel eenvoudig, ze zijn te herleiden
tot drie stijlen. Dus herken jij jezelf in de funky Agyness Deyn, ben
je meer city chique als Victoria Beckham of kies je voor romantische,
comfortabele stukken net als Keira Knightley? Dan is het gewoon een
kwestie van goed te kopiëren.
Urban chique Houd
je van grote namen als Marc Jacobs of Balenciaga en mag het wel al eens
wat kosten? Dan verkies je net als Victoria Beckham de urban chique
look. Deze stijl associeert zich met het drukke stadsleven, waarbij je
op elk moment goed voor de dag moet komen. Luxueuze stoffen, stukken
gemaakt met oog voor detail, donkere kleuren als basis en eenvoudige
vormen met een perfecte snit, daar voel jij je goed in.
Onmisbare
basisitems zijn voor jou de trendy maar stijlvolle trenchcoat,
geveterde enkellaarsjes of lakpumps en een oversized handtas om al je
spullen in kwijt te kunnen als je grote zonnebril met zwaar montuur.
Kort samengevat, je bent stijlvol met een vleugje zakelijkheid.
Mix 'n match Jij
mixt alle stijlen door elkaar. Je gaat voor retro maar combineert
probleemloos de jaren '70, '80 en '90. Net als Agyness Deyn draag jij
disco, punk en bohemian door elkaar. Deze stijl is moeilijk omdat,
hoewel het niet te gestunteld mag lijken, alles wel bij elkaar moet
passen. Je leert dit op maar een manier, door zo veel mogelijk uit te
proberen.
Deze stijl combineert felle kleuren, verschillende
designs en looks. Zo kan je roze makkelijk op oranje dragen en ruiten
op stippen. Of kun je voor een frivool bloemetjesjurkje met zware
laarzen en stoer lederen jasje kiezen. Wil je er helemaal voor gaan,
combineer je het ruitjeshemd van je vriendje met een kleurijke legging
en opvallende sneakers. Kies voor hippe Deense merken als Soaked en
Gestuz maar ga ook regelmatig snuisteren op rommelmarkten en
vintagewinkels.
Romantisch Deze is
helemaal anders als de voorgaande stijl, maar dat betekent niet dat hij
niet trendy is. Voor jou moet kleding praktisch zijn en wil je je er
voornamelijk comfortabel in voelen, net als Keira Knightley. Je stijl
ademt de rust en vrijheid van het platteland uit.
Ga daarom
deze winter voor grof gebreide stukken met stijlvolle details. Kies
voor lange jurken of jassen waar je je vrij in kunt bewegen in
combinatie met een paar eenvoudige, platte laarzen. Je kunt
verschillende stijlen en materialen mixen, maar zorg ervoor zorgen dat
het niet te druk of schreeuwerig wordt.
Je zit altijd veilig
met zachte, vrouwelijke vormen en natuurlijke, aardse kleuren. Wat
accessoires betreft, ga je voor een bril met een rond montuur en een
gebreide sjaal. Kleed je smaakvol en kies voor degelijkheid. (br.Nina)
Misschien
heb je dit al eens meegemaakt: je vriendin heeft een nieuw parfum
gekregen en je vindt het heerlijk ruiken. Daarop trek je naar de
parfumerie voor je eigen flacon van het geurtje. Wat blijkt echter na
thuiskomst? Eigenlijk vind je het parfum niet meer zo goed geuren...
Geen
nood, je bent niet wispelturig en met je reukorgaan is er niets mis!
Wel reageert jouw huid anders op het parfum; noem het gerust chemie.
Geuren passen zich namelijk aan aan de persoon die ze draagt. Wat
speelt daarbij een rol? Je huidtype, je transpiratiegedrag en je
voedingspatroon.
Omgeving verandert geuren
Zelfs
als je rekening houdt met het hoogst persoonlijke karakter van een
geur, toch betekent dat niet dat een parfum altijd hetzelfde ruikt bij
een en dezelfde persoon. Ook de omgeving beïnvloedt of vervuilt de
geur. Omgevingsgeuren, de temperatuur, de luchtvochtigheid, het al dan
niet gebruik van air conditioning... spelen een rol. Dit verklaart
waarom een bepaalde geur thuis anders ruikt dan in de parfumerie of de
winkel waar je het parfum gekocht hebt.
Verschillende geurstadia
Omdat
het even duurt eer je de geurkern van een parfum kan opvangen, wacht je
best een tiental minuten voor je beslist of je al dan niet van de geur
houdt.
Wist je dat geuren opgebouwd zijn uit drie
delen? Men spreekt van een top, een hart en een basis. Deze geurnoten
verwijzen naar één bepaalde geur of een karakteriserende kenmerk van de
geur van één grondstof.
* De eerste minuten ruik je de alcohol die snel verdampt. * Als de alcohol vervlogen is, ruik je de topnoot van het parfum: een frisse, sterke geur die erg vluchtig is. *
Na een tiental minuten tot een uur bereikt de geur de middennoot of het
hart van het parfum: de eigenlijke geur die drie à vier uur blijft
hangen. * Ten slotte blijft de basisnoot over. Dit is
de vaak sensuele en zoete geur die in je kledij kruipt en die het
parfum diepte en karakter geeft.
Verschillende geurfamilies
Als
je enkele favoriete parfums hebt, kan je een nieuwe geur zoeken in
dezelfde geurfamilie. Dat zijn grote geurakkoorden die de ziel, de
structuur en de architectuur van parfums bepalen.
Men deelt parfums in in zeven geurfamilies:
* Bloemig - een of meerdere bloemengeuren zoals roos, meibloem * Kruidig - kruidige aromas zoals majoraan, kruidnagel en peper * Fruitig - frisse citrusgeuren zoals pompelmoes, sinaasappel en citroen * Oriëntaals - zware, pittige geuren die kruidig en/of bloemig zijn en lang blijven hangen zoals kaneel, vanille en amber * Houtig - bosachtige geuren zoals patchouli, ceder en sandelhout * Groen - frisse natuurgeuren zoals gras, bladeren en kardemom *
Chypre - frisse geurencombinaties zoals bergamot als kopnoot, aangevuld
met bloemige geuren met een vleugje eikenmos en/of patchouli
Op
basis van je karakter en persoonlijkheid zal je geneigd zijn om een
bepaalde categorie te kiezen. Ook het klimaat bepaalt je voorkeur voor
een bepaalde geurfamilie. In het algemeen kiest men voor bloemige
parfums in de lente en voor fruitige in de zomer.
Dos en donts bij het testen van parfum
Ten slotte sommen we enkele tips op waarmee je best rekening houdt bij de keuze van een parfum:
* Ruik niet aan een open flacon, want dan ruik je enkel de alcohol en de topnoot van het parfum. * De beste manier om een geur uit te testen is deze aanbrengen op je huid. *
Als je dat niet wil, kan je een papieren teststrip of een stukje stof
gebruiken, maar de geur komt pas ten volle tot uiting op je eigen huid. * Wrijf niet over het parfum want dan beschadig je de geurmoleculen en wijzig je de geurnoten. * De beste plek om parfum te testen is de binnenkant van je pols of de rugzijde van je hand. * Op het einde van de dag is je reukvermogen op zijn best. Ga dus tegen sluitingstijd naar de winkel. * Draag geen parfum als je voor jezelf een nieuw parfum wil aanschaffen. *
De neuzen van de parfumindustrie kunnen geur na geur perfect
analyseren. Wij kunnen echter niet zon groot aantal geuren aan; we
kunnen de aromas dan niet meer onderscheiden van elkaar. Test daarom
nooit meer dan vier geuren. Als je de geuren wil neutraliseren, kan je
aan koffiebonen ruiken of frisse lucht inademen. * Een parfum uitkiezen voor iemand is heel erg persoonlijk. Laat de persoon in kwestie dus zelf kiezen.
Grote, stevige kontjes mogen gezien worden. Met de nieuwste beha die
het achterwerk een liftje geeft, ziet elke 'derrière' er
aantrekkelijker en groter uit. Alsof dat niet voldoende is, doet deze
wonderbroek tegelijk je buik platter lijken.
Mooi
is de de Double-O-Thong niet te noemen. De vleeskleurige variant met
twee gaten ziet er weinig flatterend uit. Zelfs de orthopedische kousen
ogen, in vergelijking met dit hebbeding, nog sexier. Ook lijkt het ding
super verwarrend. Er zijn vijf gaten: één voor de romp, twee voor de
benen en twee voor de billen.
Test Het
doel heiligt echter de middelen. Na testen bleek de nieuwste
'wonderbra' wel degelijk comfortabel en vernieuwend.
Cellulitisrolletjes verdwijnen en de taille is hoog genoeg om strak in
het vel te zitten. Zelfs qua draagcomfort scoort de liftbeha, dankzij
de ingewerkte latex. De naden zijn onzichbaar, waardoor zonder gêne de
potloodrok of die aansluitende broek opnieuw uit de kast kunnen.
Pionier Dit
model is niet de eerste 'kontbh'. Een tijdje geleden schreven we al
over de 'Bikini', die een hangend achterwerk stevigheid geeft. Het
ontwerp lijkt op een string, alleen gaan de twee bandjes onder de
billen. (br.hln)
Stiletto's kosten Britse vrouwen 37 miljoen aan blessures
Hakken van Prada.
Tijdens de laatste catwalkshow van Prada belanden twee modellen op de grond door de te hoge hakken.
Britse vrouwen spenderen in totaal 37 miljoen euro aan de behandeling
van voetblessures die ze opliepen door het dragen van hoge hakken. Dat
blijkt uit een recente Britse studie.
Operaties Stiletto's
laten je groter, slanker en eleganter lijken, maar het dragen ervan
houdt wel wat risico's in. De meest voorkomende blessures door hoge
hakken zijn eeltknobbels, vervormde tenen, ingegroeide teennagels,
geknelde zenuwen en eksterogen. Verder blijkt uit de studie dat bijna
een op drie voetoperaties bij vrouwen misvormde tenen door slecht
zittende schoenen terug recht zet. Een op vijf verwijdert eeltknobbels.
Rug en achillespees Verder
zijn hoge hakken ook niet goed voor je rug. Ze dwingen vrouwen hun hiel
op te heffen waardoor de onderrug buigt om dit te compenseren. Dit zet
druk op de zenuwen en kan pijn in de rug veroorzaken en gevoelloosheid
in voeten en benen. Een ander vaak voorkomend probleem is een
beschadigde achillespees. Vier op tien van de deelnemende vrouwen gaf
toe al een ongelukje te hebben gehad door haar hoge hakken, met
verstuikte enkels en valpartijen als gevolg.
Cosmetische chirurgie Er
wordt ook steeds meer cosmetische chirurgie uitgevoerd aan de voeten.
Daarbij injecteert de arts fillers in de bal van de voet om zo het
wandelen comfortabeler te maken.
Afwisseling De
onderzoekers willen vrouwen waarschuwen voor de gevaren van hoge
hakken. Ze raden aan stiletto's regelmatig af te wisselen met platte en
comfortabele schoenen om je lichaam te tijd te geven te recupereren.
Als je nooit hakken hoger dan 3,5 cm draagt, beperk je ook de risico's.
(br.Nina)
Welke Nederlandse mode-ontwerpers gaan het maken in Milaan?
Niels Klavers (41) en Astrid van Engelen (38) winden er geen doekjes om. 'Wij willen een groot modemerk worden. Daarom zijn we in Milaan. Maar wel groot op onze eigen manier. Waar het ontwerp voorop staat en niet al het andere. Chanel is ons voorbeeld.' In Nederland mag dan werk van het ontwerpersduo in het museum hangen, in Milaan moeten Klavers en Van Engelen zich nog bewijzen. Ze kregen het voor elkaar zich gedurende de Fashion Week, die eergisteren afliep, tussen grote namen als Gucci, Prada en Laura Biagiotti te presenteren als een veelbelovend (en hoewel al tien jaar oud) jonger merk.
Modemerk met grote potentie
Internationale modewatchers herkennen in het tweetal, dat werkt vanuit de Amsterdamse Jordaan, een modemerk met grote potentie. En Nederland heeft zichzelf met het succesverhaal van de ontwerpers Viktor & Rolf nadrukkelijk in de kijker gezet. Naast Klavers van Engelen presenteerden ook Spijkers en Spijkers, Hans Ubbink, Marcha Hüskes en Mattijs zich onder de naam Dutch Touch in Milaan.
Maar in Milaan gelden strenge regels. Je hebt je eraan te houden of het is 'arriverderci'. 'Zo krijg je hier op eigen houtje niets voor elkaar', verduidelijkt Daniele Ghiselli, een van de belangrijke modeagenten in Milaan. Alle succesvolle ontwerpers hier zijn al sinds het prille begin gaan samenwerken met lokale agenten en een showroom.'
Internationale doorbraak
De grote bottleneck voor modeontwerpers, die een internationale doorbraak willen maken, is de productie. De collectie die gedurende de show wordt getoond is vaak door ontwerpers zelf of medewerkers gemaakt, maar produceren in iets grotere aantallen is een ander verhaal. In Nederland is de productie van hoge kwaliteit kleding uitgestorven. In de meeste andere landen blijft de kwaliteit of de productiecapaciteit achter. Veel modemakers zijn daarom gedwongen zich in te vechten in de Italiaanse modewereld waar de productie van oudsher op een kwalitatief hoog niveau ligt.
Maar kledingproducenten, die immers een grote investering moeten doen om een nieuw label te laten doorbreken, moeten eerst worden overtuigd. Daarvoor is een perfecte show, een complete collectie, uitstraling en een deuren openende agent nodig. Na de eerste show afgelopen voorjaar was de zoektocht voor het label Klavers van Engelen nog niet voltooid. Afgelopen week was een herkansing.
Joke van de Velde showt jurkje van Wim Oosterlinck
Joke van de Velde showt jurkje van Wim Oosterlinck
Joke van de velde met jurkje van Wim Oosterlinck.
Na de aandacht die de ontwerpen van verschillende BV's bij JBC kregen,
liet radiomaker Wim Oosterlinck in zijn uitzending weten dat hij ook
wel eens iets wilde ontwerpen. Zo gezegd, zo gedaan en het resultaat
mag er zijn. Joke van de Velde heeft het genoegen te mogen poseren in
zijn verrassend sexy minijurkje. Die zal in enkele JBC-winkels te zien
zijn.
Andere collecties De
JBC-winkels zijn nu gevuld met nog andere nieuwe collecties. Zo heb je
de premiumcollectie, die voor kwalitatieve stoffen staat en waarbij
alles rond draagcomfort draait. De winkelketen bleef niet achter en
springt mee op de ecologische kar. De collectie Dutch Spirit is zowel
milieu- als mensvriendelijk. (br.Nina)
De
erotiek kwam in de kleur zwart aan bod. Twee modellen waren gekleed als
paard en in dit gedeelte speelde leer een hoofdrol. Dekkers, die als
grande finale zelf in een zwarte kanten bruidsjurk op de catwalk
verscheen: Ik vind zwart het symbool voor het consumeren van liefde,
het begeren.
Met
de show in Parijs wilde de ontwerpster laten zien dat lingerie en mode
een twee-eenheid is. Mijn doel is om op het officiële programma van de
Parijse modeweek te komen.
Een liefdesverhaal in wit,
rood en zwart. Met veren, kant, paarden, leer en haar kenmerkende sexy
bh-bandje op het decolleté en nieuwe versies van haar blotebillenjurk
veroverde lingerieontwerpster Marlies Dekkers gisteravond in het Palais
de Tokyo de harten van de internationale modepers.
Alles
had ze uit de kast gehaald om zich te presenteren in het centrum van de
mode in Parijs. Het wemelde van de cameraploegen die onder andere waren
afgekomen op de indrukwekkende lijst van celebrity's. Popsterren als
Usher, Kelly Rowland, Ne-Yo, Solange Knowles en actrice Mischa Barton
vulden de eerste rij. Georgina Verbaan en haar vriend Pieter van der
Wielen vertegenwoordigden de Nederlandse jetset.
De show ging
over een liefdesverhaal in drie delen. De witte collectie van
korsetten, jarretels, beenwarmers en maagdelijke cocktailjurken en
babydolls las als een gedicht. ''Wit staat voor mij voor de eerste
verkenning van liefde,'' aldus Dekkers.
In het tweede deel waren
de modellen uitgedost als bonbondozen in rode lingerie, gecombineerd
met tutu's en gelaagde satijnen onderjurkjes. Op het hoofd droegen zij
hoofddeksels van rode veren. ''Rood is de kleur van flirten, voor mij
het hoofdstuk van een liefdesrelatie,'' zei de ontwerpster.
De
erotiek kwam in de kleur zwart aan bod. Twee modellen waren gekleed als
paard en in dit gedeelte speelde leer een hoofdrol. Dekkers, die als
grande finale zelf in een zwarte kanten bruidsjurk op de catwalk
verscheen: ''Ik vind zwart het symbool voor het consumeren van liefde,
het begeren.''
Met de show in Parijs wilde de ontwerpster laten
zien dat lingerie en mode een twee-eenheid zijn. ''Mijn doel is om op
het officiële programma van de Parijse modeweek te komen.''
Haar
merk bestaat vijftien jaar en Dekkers bezig een 'wereldmerk' te worden.
Volgende maand zet zij de eerste stappen in de VS met een winkel in New
York. ''Steeds meer Hollywoodsterren willen mijn lingerie hebben, dus
is het logisch dat ik ook daar ben.''
Bekijk de foto's van de prachtige Milanese modeshows!
Beursproblemen? Een daling van de
koopkracht? Volgens de Milanese modemakers is er
geen vuiltje aan de lucht.
De shows die dit weekend
van start gingen, pakken uit met een garderobe
voor zonnige vakanties en luxueuze avondfeesten.
Zondag verraste de zilverwitte eminence Giorgio
Armani met zijn jongerencollectie Emporio. Naar
eigen zeggen een onverwachte cruise tussen Oost en
West. Met blikvangers als reuzenhalssnoeren met
parels en bloemen voor de meiden en het adelaarslogo
van Emporio als neptatoeage voor de binken.
Een dag later was de maestro alweer op post voor
zijn hoofdcollectie, opnieuw een sprookjesachtige
vertoning met wufte voile, schakeringen van parels
en decolletés voor jonge, pronte Gina Lollobrigidas.
Na haar geslaagde Oscar-optreden in een jurk van
Dries Van Noten, verscheen Cate Blanchett in een
chique zwarte Armani-creatie op de show (foto links
boven).
De Belgen
Nu Dirk Bikkembergs geen damesmode meer presenteert,
supporteren Belgische bezoekers vandaag
voor Tom Notte en Bart Vandebosch en hun Les
Hommes Femme collectie. En natuurlijk ook voor Jil
Sander waar Neerpeltenaar Raf Simons zo succesvol
de artistieke plak zwaait.
Sandrina Fasoli, een jonge
ex-studente van de Brusselse modeschool La Cambre,
staat voor het eerst op de Milanese kalender. Nadat ze
vorig jaar de eerste Fashion Award van kledingketen
Mango won ter waarde van 300.000 euro, kan haar
spaarvarkentje de trip naar Milaan wel aan.
Blikvangers óp de catwalk worden deze week Vitalina
Yushchenko, dochter van de Oekraïense president,
voor haar landgenote Ayna Gase, en naar verwachting
Naomi Campbell voor D&G. Als nieuwe muze
en ambassadrice van het jongerenlabel van Dolce &
Gabbana zou la Campbell een contract van meer dan
1 miljoen euro in de wacht hebben gesleept. (br.Gazet van Antwerpen )
Leuke, betaalbare mode vind je bij de vele GAP-stores.
Alles is te koop bij Macy's.
Christmasshopping in NY.
Fifth Avenue: de vaste stek voor fashionista's.
Ook 's avonds zijn de winkels open.
Idem voor de echte Levi's.
Als er een wereldstad is waar de slogan 'shop until you drop'
thuishoort, is het wel New York. Immense grootwarenhuizen, eigenzinnige
winkels en beroemde avenues vol bekende modehuizen, maken de stad tot
een shopwalhalla.
Zelfs
mannen die winkelen niet tot hun favoriete bezigheid rekenen, moeten
toegeven dat etalages kijken in Manhattan een bijzondere ervaring is.
Nog niet overtuigd? Wij geven je tien redenen om meteen je biezen
richting New York te pakken.
1. Nu de dollar serieus lage waarden kent, is een verblijf in de Verenigde Staten erg voordelig. Niet alleen profiteer je van lage verblijfskosten, veel koopwaar is omgerekend ook stukken voordeliger dan hier.
2. Winkelen in New York doe je best met een goed voorziene creditcard, hoewel er absoluut veel goedkope adresjes
zijn. Ben je uit op koopjes, dan zijn er niet alleen de klassieke
soldenperiodes in januari en juli, maar ook de dagen rond de
belangrijkste nationale feestdagen als Labor Day, Memorial Day,
Presidents's Day. Christmas shopping is al helemaal een onvergetelijke
ervaring.
3. Over de hele stad zijn prachtige en praktische
kleding te vinden. Vooral de warenhuizen en de vele filialen van
beroemde ketens hebben uitstekende collecties. Voor
de liefhebber van bijzondere mode zijn er tal van designershops. Extra
voordeel: in bijna elke winkel staat wel een rek met sale-aanbiedingen.
4. Als het om 'fashion' gaat, wordt New York in één adem genoemd met Parijs en Milaan. Alle beroemde modehuizen
hebben hier hun stek. Ook voor de minderbedeelde fashionista's is New
York de winkelstad bij uitstek. In Soho en de Upper East Side is de
grootste concentratie aan chique kledingboetieks te vinden. Ook langs
het noordelijke deel van Madison Avenue zijn dure winkels te vinden. Op
de beroemde Fifth Avenue bevinden zich klinkende namen als Prada,
Chanel, Bergdorf Goodman, Louis Vuitton of Ferragamo. Wie een kleiner
budget heeft, vindt beslist zijn gading in de geslaagde vestigingen van
Zara, American Outfitters, H&M of GAP, die al jaren zeer succesvol
zijn.
5. Een stedentrip naar New York City is niet compleet zonder een bezoek aan Bloomingdale`s of Macy's, de grootse warenhuizen
van de stad. Je vindt er echt alles, van dameskleding tot parfums, van
huishoudapparaten tot meubels. Kwaliteit is gegarandeerd.
Internationale shoppers hebben recht op een reductiekaart van 11
procent. Ook kunnen de goederen overal ter wereld uitgevoerd worden.
Erg handig is dat het warenhuis ook op zondag is geopend.
6. Zowel Japan en de Verenigde Staten zijn koplopers op het gebied van elektronica. Het nieuwste van het nieuwste op elektronicagebied vind je hier in megastores aan supervoordelige prijzen.
7. Ook zo verzot op juwelen en sieraden?
De mooiste parelkettingen, diamanten ringen en de meest in het oog
springende uurwerken, zijn in New York te vinden. Vergeet alleen niet
je creditcard want de prijzen kunnen oplopen. Zeker wie op Fifth Avenue
blijft flaneren.
8. Shoppen kent hier geen grenzen.
De meeste winkels zijn de hele week open. Van maandag tot en met
vrijdag van 10.00 tot 22.00, zaterdag van 10.00 tot 17.00, enkele tot
18.00 en zondag van 10.00 tot 20.00. De grote winkels zijn in de
weekends of op de grote toeristische plekken vaak nog wat langer open.
9. New Yorkse dames zien er altijd zeer verzorgd en netjes uit, met oog voor details. Alle leuke accessoires
om je outfit op te fleuren, zijn in de stad te vinden. Tassen, riemen
en vooral schoenen zijn uit kwaliteitsvol leder gemaakt. De dure
designschoenen die hier worden verkocht moeten natuurlijk worden
vergezeld door een bijpassende, exclusieve tas. Op zoek naar een
origineel exemplaar? Dan ben je hier op de juiste plaats.
10. Leuke gadgets, souvenirs en toffe geschenken
zijn op elke hoek van de straat te vinden. In de meeste souvenirwinkels
vind je heel wat grappigs voor je favoriete thuisblijver.
Speelgoedstores zijn een waar paradijs om in rond te lopen en op
muziekgebied vind je hier alle nieuwigheden aan een voordelig prijsje.
Zo heeft 'His Master`s Voice' intussen verschillende filialen in New
York. Ook een aanrader zijn de vele boekenwinkels. Noem maar een
onderwerp en ze hebben er een boek over. Zelfs in sommige kledingzaken
als Urban Outfitters zijn leuke boeken te vinden. (br.Nina)
Claire Danes schittert als gezicht voor Gucci juwelen. Dat blijkt wel
op de foto's, die een liggende Claire laten zien, omringd door een bos
blond haar en ogenschijnlijk naakt. Om de juwelen te tonen, houdt ze
een arm, of een deel ervan, voor of naast haar gezicht. Zo geeft de
blonde schone de zware (en dure) juwelen een sexy en zelfs speelse
uitstraling.