De
H&M-collectie door het Japanse merk Comme des Garçons ligt pas over
enkele weken in de winkel. Dat wil echter niet zeggen dat het nog niet
te koop is, blijkbaar. Want niemand minder dan fashionista Katie Holmes
werd al met een stuk uit de collectie gezien in New York.
Holmes
koos voor een bloesje met witte bollen en droeg het heel casual op een
jeansbroek en met haar kenmerkende zonnebril. De collectie bestaat
zowel uit mannen als vrouwenkleren, al zijn veel stukken ook
genderneutraal. (br.Nina)
Enkellaarsjes en laarsen zijn er in alle soorten, vormen en maten. Voor elk wat wils!
Deze winter is het aan warme stoffen, warme kleuren en vrouwelijke
kledij. Maar hoe bouw je nu de perfecte winterlook op? Wij geven je de
bouwstenen aan.
1) Schoenen Deze
winter is het heel duidelijk: je draagt enkellaarsjes. Laarzen en half
open schoenen met gesp kunnen ook in bepaalde combinaties. Mét een
ferme hak wel te verstaan, plat is uit den boze. Spijkerkoppen
(zogenaamde 'studs') als afwerking scoren bonuspunten.
2) Benen De
benen bedek je met een nylon of legging, liefst in een felle kleur, met
een print of een patroon. Broekenliefhebsters kiezen beter voor een
brede, 'baggy', versie of een met wijdere pijpen. Skinny wordt nog
gezien in het straatbeeld, maar is niet meer het van het. Ook de broek
wordt overigens met hakken gecombineerd.
3) Knielengte Rokjes
zijn er nauwelijks, jurkjes des te meer. In lichte, fladderstoffen of
warmere wollen versie: ze komen onveranderlijk tot net boven of op de
knie. De jurken zijn zeer stijlvol: er is gekozen voor een retrosnit,
met bedekte boezem en een afwezig of koket mouwtje.
Ze hebben
een lichte A-vorm of volgen de lijn van het lichaam zonder te spannen.
Zeer vrouwelijk en zeer elegant! Je brengt meer pit in de garderobe
door het jurkje in een funky kleur te kiezen, of te combineren met
opvallende panty's.
4) Taille De
taille krijgt niet veel aandacht dit seizoen. In de jurkjes is de
taille subtiel aanwezig of gewoon afwezig. Dit zonder meteen een lomp
uiterlijk mee te geven! Bij de jassen en truien zijn er wel versies met
een riem, maar ze domineren het beeld niet. De broeken hebben zowel
hoge als middelhoge tailles. Laag is in alle geval uit den boze.
5) Bovenlichaam De
trend is hooggesloten, zowel wat bloesjes, topjes als jurkjes betreft.
De snit is retro en soms een tikje ouderwets door plooitjes of ronde
knoopjes. De neklijn is een wijde boog of een vierkant. T-shirts zijn
voor de vrije tijd, binnenshuis en niet iets waar je fashioble ergens
mee kan verschijnen.
De jasjes zijn kort, de mantels halflang en
volumineus. De jasjes dienen voor een kortere, edgier look met leren
stof en/of militaire details (bijvoorbeeld aan de schouders). Ook
gespot maar niet zo handig: vestjes met driekwart mouwen. De voorspelde
terugkeer van het mannencolbertje is nergens in de magazines te
bespeuren.
De mantels zijn onveranderlijk in een warm wol en
hebben een bollende vorm en een opvallende kraag. Ook een andere
uitvergroot detail (zoals de zakken) kan. Ook hier overheerst de
retrosnit en een retroprint. Eevetueel te combineren met een wollen
mutsje en altijd, altijd met panty's en (enkel)laarsjes. Wie voor de
wijde broek opteert, richt zich beter tot een vestje.
6) Stoffen Wol
is zeer populair (vooral bij jassen, jurkjes en broeken), net als
fluweel (vooral als detail). Leer duikt ook op, voor de ruigere (en
jongere) chicks. Een bloesje of topje is in een lichte, glanzende stof
en zit zeer losjes om het lichaam.
7) Kant Zwart
kant is niet enkel meer voor lingerie: deze winter worden jurken ermee
afgewerkt, draag je ze als handschoenen of is het verwerkt in je
panty's. Deze look kan enkel sober gedragen worden. Draag je iets met
kant, kies dan simpele en eenvoudige accessoires. Beter: kies er zo
weinig mogelijk. Je combineert het niet met felle kleuren, tenzij één
kleurrijk accent.
8) Ruiten Tegengesteld
aan de romantische kant-trend is de ruitenprint. In combinatie met wol
of flanel en een wijde broek, is dit dé look voor wie naar het
platteland trekt om te wandelen, te jagen en te onthaasten.
Ralph Lauren Ruitjes mogen weer, en subtiliteit is geen voorwaarde.
Een
variant daarop is de opvallende en ietwat onverwachte terugkeer van de
Schotse ruit. Een jurkje, tailleur, bloes, broek of panty in deze
opvallende print: het kan en het mag.
9) Hoofdbedekking Wollen,
gebreide mutsjes met een bloem als versiering of een opvallend
'hoofdjuweel' met veel veren: wie helemaal glam wil gaan, mag alles uit
de kast trekken.
10) Kleur Hét
winterkleur blijft paars, maar ook rood, mosterdgeel en olijfgroen doen
het goed net als het onvermijdelijk zwart en wit. Wie prints kiest,
kijkt best uit naar etnische, Oost-Europese prints in warme kleuren of
geometrische vlakken in felle combinaties voor een meer punky look.
(br.Nina)
Deze jeans doet
wonderen voor je kont. Toepasselijk de 'Wonder Jeans' genaamd, zorgt
deze jeans er met optische truukjes voor dat je kont ronder en wulpser
lijkt.
De
jeans sluit perfect aan op je lichaam en zit comfortabel. Toch geeft
het de illusie dat je achterwerk boller is en een beetje uitsteekt. Dat
komt door de slimme dikkere stiksels, de kontzakken die een beetje
schuin staan en de hartvormige achterband. Ook sluit de jeans goed aan
aan de benen, om het effect te versterken.
De jeans komt in vier
verschillende soorten: Wonder originals, Wonder Chino, onder Posh en
Wonder Hug. De jeans verschillen in kleur en vorm van de zakken. De
broeken zijn te koop in elke winkel die Salsa-jeans verkoopt.
Geef toe, een beha
voorzien van duizenden diamanten, het is niet voor ieders budget
weggelegd. Toch hoopt lingeriemerk Victoria's Secret een koper te
vinden voor de Fantasy Bra, een soutien dat miljoenen mag kosten.
Zwarte diamant Elk
jaar brengt het Amerikaanse lingeriemerk Victoria's Secret een 'Fantasy
Bra' uit voor superrijke dames. Dit jaar is het er eentje die een dikke
3,4 miljoen euro mag opbrengen. Juwelier Martin Katz maakte het
exemplaar van 3.575 zwarte diamanten, 117 één karaats ronde diamanten
en 34 robijnen en twee druppelvormige zwarte diamanten met een totaal
van 100 karaat. Een magapush-up zorgt letterlijk voor een groots en
duur decolleté.
Opgetogen Het Braziliaanse
Model Adriana Lime is bijzonder fier dat ze de duurste bustehouder ter
wereld mag showen. Voordien stonden ook al Karolina Kurkova, Heidi Klum
en Tyra Banks model voor de duurste borstenhouders. (br.Nina)
Mr. Blackwell is
op 86-jarige leeftijd overleden. De Amerikaanse modegoeroe overleed aan
de gevolgen van een infectie aan zijn darmkanaal, zo liet zijn
woordvoerder weten.
Worst Dressed List Richard
Blackwell, zoals de modekenner voluit heette, werd bekend door Mr.
Blackwell's Worst Dressed List, een lijst waarop hij jaarlijks de
slechtst geklede Hollywoodsterren opsomde.
In januari
verscheen de 48e editie van de lijst, die werd aangevoerd door Victoria
Beckham, wier 'skinny mini-wanproducten' de goedkeuring van Blackwell
niet konden wegdragen. Tweede werd Amy Winehouse, en derde op de door
Hollywoodsterren gevreesde lijst was Mary-Kate Olsen. "Ze lijkt op een
geknakte tandenstoker opgeslokt door een orkaan", zo vond hij. (br.hln)
Na anorexia, tanorexia en
stressorexia duikt een nieuw, verontrustend verschijnsel op: de
wrinklerexia. Zeg maar een botoxverslaving in vergevorderde staat.
Patiënten
willen niet alleen een rimpelvrij gelaat, meer zien plots overal
lijntjes waar er geen zijn. Hun ultieme wens is een star uiterlijk
zonder expressielijntjes, alsof het lijkt dat hun gezichten bevroren
zijn. De verslaving bestaat voorlopig vooral in Engeland, waar dames
geobsedeerd raken van een plooivrij huidje.
Studie Volgens
een eerdere Britse studie blijkt dat ongeveer 40% van de
Botox-gebruikers 'verslaafd' raken aan de behandeling. Botox-gebruikers
hebben een probleem met natuurlijke ouderdomsverschijnselen en 40%
heeft een compulsieve neiging om herhaald de injectienaald te laten
gebruiken.
Baby Botox The Harley Medical
Group, de provider zeg maar van alle botox behandelingen, wil vanaf nu
speciaal opgeleide artsen inzetten om patiënten beter te adviseren. Ook
zal de 'baby botox' worden gepromoot, een lichtere variant van de
behandeling. Baby Botox maakt gebruik van zeer lage doses van het
toxine, met als resultaat een zeer subtiel en natuurlijker effect. (br.nina)
Het kleurenpalet bij Hermès kleurt prachtig het winterseizoen.... herfsttinten als roestbruin... alle bruintinten...oranje... groen enz... zorgen voor een warme en een echt winterse look...
Kate Moss is aantrekkelijk door haar symmetrisch gezicht.
Ook Gwyneth Paltrow heeft een perfect symmetrisch gezicht.
Zou het niet handig zijn als er een gids bestond over hoe een vrouw
zich aantrekkelijk kan maken voor mannen. De Amerikaanse
wetenschapsjournaliste Jena Pincott dacht er net zo over en bundelde in
haar boek 'Do gentlemen really prefer blondes?' de ontelbare resultaten
van wetenschappelijke onderzoeken over aantrekkelijkheid. Het werd een
handige gids met enkele boeiende onthullingen.
Gezicht Uit
tests bleek dat een gemiddeld gezicht (met een gemiddelde neus, mond,
ogen,...) aantrekkelijker is dan een gezicht waarbij bijvoorbeeld de
ogen ver uit elkaar staan. De reden hiervoor is dat trekken die van het
gemiddelde afwijken, ons wijzen op de aanwezigheid van 'slechte' genen.
Hoewel je zou denken dat schoonheid afhankelijk is van cultuur, blijkt
toch dat mensen uit heel andere culturen en continenten dezelfde mensen
aantrekkelijk vinden.
Daarnaast bewijzen verschillende
onderzoeken bij baby's dat reacties op schoonheid aangeboren zijn.
Kinderen van één dag oud die werden blootgesteld aan mooie en
onaantrekkelijke gezichten, staarden consequent langer naar de
aantrekkelijke gezichten.
Symmetrie Symmetrie
is ook erg belangrijk. Misschien zelfs belangrijker dan het gemiddelde,
kijk naar Gwyneth Paltrow bijvoorbeeld. Haar mond is breder dan
gemiddeld en haar ogen staan te ver uit elkaar. Maar haar gezicht is
wel perfect symmetrisch en dat is waarom velen haar knap vinden. Dit
geldt ook voor supermodellen als Kate Moss en Cindy Crawford. Dit komt
omdat symmetrie erop wijst dat je een sterk lichaam hebt, het is
namelijk een teken dat je gezond en fit bent en dat je lichaam beter
ziektes kan afweren.
Mannelijk of vrouwelijk Een
mannelijk of vrouwelijk gezicht hebben, is het derde onderdeel van
aantrekkelijkheid wat het gezicht betreft. Testosteron zorgt bij mannen
voor een uitgesproken kaaklijn en jukbenen, dikkere wenkbrauwen, grote
neus, kleine ogen, dunne lippen en gezichtsbeharing. Vrouwen vinden dit
aantrekkelijk omdat het een teken van een sterk immuunsysteem en
vruchtbaarheid is. Oestrogeen is dan weer verantwoordelijk voor een
vrouwelijk gezicht. Het geeft volumineuze lippen, en geeft smallere
kinnen en neuzen en ronde kaakbeenderen.
Blondines Onderzoek
toonde aan dat de meeste Europese en Amerikaanse mannen blonde vrouwen
aantrekkelijker vinden. Een Poolse studie bewees dat mannen duidelijk
blondines verkiezen wanneer ze vrouwen jonger dan 25 op het uiterlijk
moesten beoordelen. Dit komt omdat mannen de minst voorkomende
haarkleuren het mooist vinden. In de meeste landen zijn blondindes
zeldzaam. Maar in Scandinavië, waar blondines het vaakst voorkomen,
vinden mannen brunettes dan weer aantrekkelijk.
Rimpels Rimpels
zijn niet noodzakelijk onaantrekkelijk. Uit een studie blijkt dat
mannen een ouder gezicht slechte punten geven als het om een potentiële
partner voor een korte relatie gaat. Maar als een man bij zijn geboorte
een moeder ouder dan 30 jaar had, koos hij eerder voor een ouder
utziend gezicht als potentiële partner voor een lange, vaste relatie.
De leeftijd van de vader bij de geboorte had geen invloed.
Het perfecte lichaam Door
naar je lichaam te kijken, kan een man veel leren over de leeftijd
gezondheid en vruchtbaarheid van een vrouw. Dat kan hij afleiden uit de
verhouding tussen de heupen en taille van een vrouw. Hoe smaller je
heupen in vergelijking met je taille zijn, hoe vrouwelijker je vormen
zijn. Het aantrekkelijkst is een verhouding van 0,7, onafhankelijk van
je gewicht.
Hoogte Bij minder dan 1
procent van de huwelijken is de vrouw groter dan de man. Vrouwen willen
namelijk een grote man zodat ze naar hem op kunnen kijken, zelfs als ze
hoge hakken dragen. En het is wederzijds, mannen verkiezen kleine
vrouwen. (br.hln)
Altijd al eens een designerkleedje, schoenen of andere
accessoires willen passen, maar nooit het lef gehad om de winkel binnen
te stappen? Dan is dit weekend misschien wel hét ideale tijdstip.
Dankzij de stockverkoop van de grote designshops kan je namelijk voor
een prikje de hipste merken op de kop tikken.
Dit weekend kunnen fans van Christoph Broich en Tim Van Steenbergen
hun modehart ophalen tijdens de stockverkoop in hun winkels gelegen op
de Helmstraat 139 te Antwerpen en de Arsenaalstraat 3 in 2000 Antwerpen.
Dit weekend geen tijd? Niet getreurd, want VERONIQUE BRANQUINHO,
CHRISTIAN WIJNANTS, BRUNO PIETERS, STEPHAN SCHNEIDER, DIRK BIKKEMBERGS,
ANN DEMEULEMEESTER en vele anderen designers openen volgend weekend
eveneens hun deuren voor het grote publiek.
Voor een volledige lijst van de geplande stockverkopen neemt u best eventjes een kijkje op de website van Flanders Fashion Institute.
Bij Gucci verscheen een bont allegaartje op de catwalk: minuscule bikini's, seventies caftans en safaripakjes. Daarnaaast zagen we tal van gouden knopen en opvallend veel pantalons en pakken. En net zoals bij de rest van de Milanese shows: torenhoge, opvallende hakken.
Bij de Milanese Fashion Week met shows voor komende zomermode zagen we het aardse thema terugkeren.
Cavalli zag het weer even groots als anders. Hij werkte met
bombastische, lange jurken waarbij de inspiratie uit wel elke
windstreek, stijl en periode lijkt te komen.
Raf Simons vond voor Jill Sanders de retro charlestonjurk met franjes opnieuw uit.
Armani pakt voor komende zomer uit met een heel diverse collectie,
waarbij voornamelijk de vederlichte zomerjurken opvielen. Iets om naar
uit te kijken.
Je
eigen sportschoenen stylen of je mening uitschreeuwen zonder een woord
te zeggen? Het kan dankzij een nieuw type basketschoen dat Reebok op de
markt brengt, de 'Talkin Krazy'. Op de schoenen ligt een uitwisbare
laag waarop je kan tekenen of schrijven. Ben je je ontwerp beu of is je
boodschap achterhaald, dan kan je de tekst of tekening moeiteloos
wissen en weer aan het schrijven gaan. De Talkin Krazy wordt verkocht
met een uitwisbare stift. 'Zo lang de basketschoen bestaat, wordt erop
geschreven, maar dankzij de Talkin Krazy heeft de consument de kans om
zich steeds opnieuw op een andere manier uit te drukken', zegt
directeur John Lynch van Reebok. In Nederland is de schoen al op de
markt. Prijzen vanaf 80 euro. Wij moeten er nog heel even op wachten.
(br.Het Nieuwsblad)
De economie laat
zich voelen in onze kleerkast. Niet zozeer in de aankopen, wel in wat
we straks zullen dragen. Zo lijkt het mannenpak weer in, vooral in het
Verenigd Koninkrijk.
Het
driedelig kostuum met das én al dan niet in streepjesvariant wordt in
businesskringen weer uit de kast gehaald. Reden? Tonen dat de
zakenwereld ernstig moet genomen worden. De kleuren zijn formeel: blauw
en grijs. Dat staat te lezen op zakensite Express.be. Vrouwenrok Doet
de economie het goed, heeft dat zijn weerslag op de lengte van de
vrouwenrok. Hoe beter de cijfers, hoe korter de rok. Hoe slechter, hoe
langer. De theorie werd al in de jaren twintig door ene George Taylor
bewezen. In economisch florissante tijden voelen dames zich
zelfzekerder en tonen ze graag wat meer.
hermès Betrouwbaar Idem
voor de mannenmode, zo lijkt het. Minder formele kleding kan de indruk
wekken dat je het zakelijk niet zo nauw neemt. De klassieke outfit is
een blijver. Het laisser-aller principe dat de betere tijden
illustreerde, maakt opnieuw plaats voor de strakke outfit. (br.Nina)
Links: Jean Paul Gaultier, rechts: Dries Van Noten.
Freak van Martin Margiela.
Drappage van Vivienne Westwood.
Powervrouw volgens Lagerfeld.
Op de Parijse
catwalk verschenen futuristische, maar vaak ondraagbare collecties.
Daarom selecteerden we voor jullie de trends waar je wel mee aan de
slag kunt.
Freaks op de catwalk Het
leek wel de week van de freaks in Parijs. Bij Margiela zagen de
modellen niet eens waar ze liepen, pruiken en kousen verhinderden hun
zicht. Het leek wel of Westwood aan recyclage deed, bij een ontwerp
leek het alsof ze snel iets had gemaakt met een stel plastic zakken uit
haar vuilbak.
Drappages Een trend die we
veel zagen terugkomen en die we alleen kunnen toejuichen zijn de
drappages en plooien. We spotten dit bij zowel Ann De Meulemeester,
Vivienne Westwood en Jean Paul Gaultier. Hij werd voornamelijk
toegepast bij lange, lichte zomerjurken, waardoor de modellen net
Griekse godinnen leken. Het leuke hieraan is dat dit soort jurken bijna
elk figuur flatteert. Bijna elke vrouw kan dus deze trend dragen.
Eenvoud Veel
moderedactrices wijten het aan de economische crisis, de collectie van
Dries Van Noten was beduidend ingetogener dan anders. Deze keer geen
exotische stoffen of rijke details zoals we van hem gewoon zijn. We
zagen een comfortable, eenvoudige maar wel schitterende collectie. Hij
speelde met opvallende grafische elementen als grote ruiten, dit kwam
terug bij hemdjurken, broeken en zelfs accessoires. De show begon met
donkere kleuren, maar geleidelijk aan kwamen verschenen oranje en
paarse tinten op de catwalk.
Powervrouwen Lagerfeld
zette echte powervrouwen neer. Hij creëerde wespentailles met lederen
riemen die meer aan korsetten deden denken. Daarnaast zagen we
contrastrerende kleuren en ellenlange lederen handschoenen. Maar ook
bij Gaultier kreeg de taille veel aandacht met brede riemen en
pantalons met hoge tailles. Ook hij kleedt sterke vrouwen en maakt een
nieuwe interpretatie van het maatpak, waarbij hij voornamelijk met
laagjes en vormen speelt. (br.Nina)
De financiële crisis heeft de
modehandel in de Verenigde Staten flink in zijn greep. Kledingbedrijven
hebben in september een enorme terugloop in hun omzet moeten verwerken.
Al
maanden zijn consumenten door de economische onzekerheden uitgesproken
voorzichtig. Terwijl discount winkels als Wal-Mart hiervan profiteren
en een stevige toename van de omzet weten te registreren, verkopen de
grote kledingketens duidelijk minder.
Grote ketens Modeketen
Gap Inc. werd al zwaar getroffen. De omzet daalde in september
vergeleken met die van vorig jaar met 6 procent. Ook Banana Republic en
Old Navy verloren winsten. Net als limited Brands, het moederconcern
van de lingerieketens La Senza en Victoria's Secret, die vorige maand
slechtere cijfers boekte. (br.hln)
Madonna staat
bekend voor haar gedurfde fashionstatements, maar ze trapte op heel wat
tenen met haar laatste schoenkeuze. Ze verscheen op de rode loper van
haar nieuwste film Filth & Wisdom met Chanelschoenen ontworpen door
Lagerfeld, waarbij de hak de vorm van een pistool heeft.
Gevoelloos Anti-wapen
activisten veroordeelden Madonna onverantwoordelijk en gevoelloos te
zijn om voor zo'n ontwerp te kiezen in deze gewelddadige tijden. Maar
ook Lily Allen kreeg het eerder al hard te verduren. Ze veroorzaakte
heel wat discussie toen ze een ketting met een pistool-hangertje droeg.
Geen stijl Dee Edwards, mede-oprichtster
van 'Moeders tegen Moord en Agressie' reageert: "Ik walg hier echt van.
Dit is geen mode of stijl, Madonna laat zo het dragen van wapens cool
en aanvaardbaar lijken. Dagelijks sterven kinderen door geweld met
wapens. Sterren worden geïdealiseerd door vele jonge fans, het is tijd
dat Madonna verantwoordelijkheid voor haar daden leert nemen."
Karl Lagerfeld De
schoenen werden ontworpen door Karl Lagerfeld en waren eerder dit
seizoen op de catwalk van Chanel in zilver, zwart en goud te zien. De
hak is gemaakt uit een echte hoes van een pistool. Je vindt de schoenen
vanaf volgend jaar wereldwijd in de boetieks van Chanel, het
prijskaartje is voorlopig nog onbekend. (br.hln)
Het handelsmerk van Brooke Shields: volle wenkbrauwen.
De mode schrijft
deze dagen forse, dikke wenkbrauwen voor. Ben jij niet gezegend met een
stevig haardosje à la Brooke Shields, zijn er oplossingen. De
wenkbrauwtransplantaties lijken in opmars. In de Verenigde Staten is de
ingreep al uiterst succesvol, ook Engeland lijkt in de ban van deze
nieuwste cosmetische ingreep.
Ziekte Zij
die wat te enthousiast met het haarpincet aan de wenkbrauwen pulkten,
zien de nieuwste schoonheidstrends met lede ogen aan. Voor ongelukkige
zielen biedt de wenkbrauwtransplantatie soelaas. In eigen land loopt
het voorlopig niet zo'n vaart, wel wordt de techniek al langer
toegepast, maar dan vooral bij brandwonden, ongevallen of na kanker.
Procedure De
chirurg neemt onder plaatselijk verdoving enten uit de hoofdhuid en
plaatst deze ter hoogte van de wenkbrauwen. De haren worden op het
achterhoofd geoogst en in individuele eenheden van één haarzakje
verdeeld. Die worden vervolgens één voor één in de wenkbrauw
geïmplanteerd. Voor één wenkbrauw kunnen enkele honderden implantaties
nodig zijn, afhankelijk van de conditie van de aanwezige wenkbrauw.
De
haarchirurg zorgt ervoor dat de haren onder de juiste hoek en in de
juiste groeirichting worden geplaatst. Onregelmatige of kale
wenkbrauwen kunnen zo tot natuurlijk uitziende exemplaren worden
omgevormd. Ongeveer 90% van de getransplanteerde haren slaat aan en
zorgt zo voor een volle wenkbrauw. (br.hln)
Het hippe schoenenmerk Camper komt deze winter voor het eerst met een
winterpantoffel op de markt. De Wabi is een comfortabele pantoffel voor
binnenskamers en past in het rijtje van aparte en eigenzinnige
ontwerpen waarvoor het merk zo bekend is.
Echte
Camperfans kennen de Wabi al langer. Enkele jaren geleden kreeg een
succesvolle schoen uit het Spaanse gamma deze naam. De vraag naar de
schoen bleek groot en vandaag wordt zijn comfort gekopieerd in de
Wabi-pantoffel voor comfort binnenshuis.
Varianten Voor
haar bestaat er een roze exemplaar met schotse ruit, hij draagt een
grijze variant. Voor beiden bestaat er ook een multicolor tweedschoen
met gevlochten wol en zijde. Verkrijgbaar vanaf 40 euro. Inlichtingen
en verkooppunten: www.camper.be (br.hln)
Kate Moss ziet er altijd goed uit, maar ze lijkt er nooit moeite voor te moeten doen.
Kate Moss draagt stukken altijd strak in de taille.
Kate Moss staat er om bekend altijd trouw te blijven aan haar eigen
stijl, daarom is ze voor vele vrouwen en modemagazines een echt
stijlicoon. In het nieuwe Britse boek 'Inside The World's Most Famous
Wardrobe' is Moss de muze voor heel wat modetips. Wij pikten er de 10
leukste uit, waarmee ook jij alle hoofden zal doen omdraaien.
1. Jeans met een ruig kantje Kate
Moss maakt steeds een fashionstatement als ze jeans draagt, voor haar
is het geen makkelijke modeoplossing. Vaak maak je het grootste
statement door dingen als eerste te dragen. Zo droeg Moss een brede
jeans met hoge taille toen iedereen zich nog maar net een skinny jeans
had aangeschaft.
2. Geen moeite Draag je
cocktailjurk nonchalant en brush je haar niet voor feestelijkheden.
Koop vintagekledij en accessoires die duidelijk al een heel leven
achter de rug hebben. Bij Moss lijkt het nooit alsof ze te hard haar
best doet om er goed en trendy uit te zien, in tegenstelling tot andere
vrouwen als Victoria Beckham.
3. Kwaliteit Buiten
haar eigen 'goedkope' lijn bij Topshop, koopt Moss enkel
designerstukken. Toen ze nog een tiener was, droeg ze al tweedehands
cashmeer truitjes, zijden jurkjes die ze kocht op de markt aan
Portobello in Londen. Echte vintage biedt kwaliteit, wat je nu niet
vaak meer vindt, zowel qua stof als snit. En dat voor een fractie van
de prijs.
4. Rebel Er is een ding waar
Kate Moss altijd de aandacht mee trekt: ze draagt altijd het
tegenovergestelde van wat verwacht wordt. Ze schittert in een
eenvoudige grijze jurk op de rode loper en verscheen in een smoking op
het Metropolitan Ball in New York. Ze let nooit op de dresscode, maar
geeft anderen wel het gevoel alsof zij verkeerd zitten.
5. Tijdloze prints Kate
Moss houdt haar prints eenvoudig en klassiek: ruitjeshemden, stijlvolle
gestreepte blouses, retro bloemenjurkjes,... Ze draagt nooit een print
die enkel één seizoen meegaat, haar sleutelwoord is tijdloos.
6. Taille Kate
Moss is klein en tenger voor een model, maar ze weet goed wat haar
staat. Moss past zelf haar kledingstukken aan waarvan ze vindt die haar
niet staan. Zo maakt ze stukken altijd strak in de taille, met of
zonder riem. Het is een eenvoudige truc, maar hij werkt voor bijna elk
figuur.
7. Authenticiteit Hippy, punk,
rock en retro: Kate Moss wisselt zonder moeite tussen deze stijlen,
zonder er als een modekluns uit zien. Dit doet ze door altijd
authentieke stukken te kopen, zonder dat ze de hele stijl probeert na
te bootsen. Ze ziet er altijd echt en niet gekunsteld uit.
8. Kledij Bij
Moss gaat het nooit over mode, altijd over kledingstukken. Een mooie
zijden blouse is een mooie zijden blouse. Je zult er bijvoorbeeld
altijd schitterend uitzien in een mooie regenmantel met een goede snit,
ook al is hij niet meteen trendy.
9. Mixen Kate
Moss mixt kledingstukken die eigenlijk niet helemaal bij elkaar passen.
Zware laarzen met een elegante jurk, ze kan het allemaal aan. Ze breekt
geregeld stijlregels en start zo wereldwijd nieuwe trends.
10. Bij twijfel, koop diamanten Het
model beseft als niemand anders dat diamanten de eenvoudigste outfit
glamoureus maken, zonder te overdrijven. Vooral de armband met
diamanten, saffier en robijnen die ze kreeg van Donatella Versace,
blijft in het hoofd van menig vrouw rondspoken. (br.Nina)
De aanschaf van een nieuwe broek behoort meestal niet tot een fashionistas favoriete hobby. Zeker niet indien je er achter komt dat de trend pants van het moment jouw figuur niet flatteert.
Gelukkig is het tijdperk dat de mode slechts een model dicteerde voorbij. Skinny, baggy, recht, kort, soulpijp, bootcut dit seizoen is er voor ieder figuur een broek.
Styletoday zette negen broeken trends op een rij, die je meteen kunt toepassen in je eigen kledingkast.
Marc Jacobs ontwierp voor Louis Vuitton een schitterende collectie.
Waarbij natuurlijk veel aandacht werd besteed aan de handtassen en
andere accessoires.