Minderjarig model Topless model in dienst bij topmodehuizen
Het Nieuw-Zeelandse model Zippora Seven (16) lokte een controverse uit door topless in bad te poseren voor een magazine.
Zippora Seven, het 16-jarige model
dat in het voorjaar een storm van protest ontketende door topless te
poseren, heeft ondertussen enkele contracten afgesloten met Europese
topmodehuizen als H&M en Stella McCartneys See By Chloe. De
controverse heeft de 'nieuwe Kate Moss' dus geen windeieren gelegd.
Bad In
mei dook het jonge Nieuw-Zeelandse model voor een provocerende shoot
voor het magazine Russh Australia het bad in met het vijftienjarig
model Levi Clarke. Kinderrechtenorganisaties waren ziedend over de
topless fotoshoot. Sindsdien trok Zippora Seven al naar Parijs om te
werken voor See By Chloe van Stella McCartney en naar Los Angeles voor
de lente/zomercollectie 2009 van het Zweedse topmerk H&M.
Broer Zippora
Seven is in de wolken over haar modewerk. "Ik ben eigenlijk pas begin
dit jaar gestart als model", zegt ze. "Ik neem nu elke dag zoals hij
komt en zal dit werk blijven doen zolang ik het plezant vind. Ik wilde
aanvankelijk eerder camerawerk doen in de mode, maar mijn moeder en
broer Jasper - die zelf modellenwerk doet - deden me van gedachte
veranderen.
Kate Moss Seven is amper 1m67
groot, dat is minstens vijf centimeter kleiner dan wat algemeen als
minimum wordt aangenomen voor een modellencarrière. Ze heeft al shoots
voor de Franse, Italiaanse en Australische Vogue in haar portfolio. Ze
vindt de vergelijkingen met Kate Moss heel flaterend, maar wil toch
haar eigen accenten leggen. "Ik zal gewoon proberen mezelf te zijn en
zeker niet iemand proberen na te bootsen." (br.hln)
De bekende hoeden- en accessoireontwerper Christophe Coppens
heeft speciaal voor de zangeres Roising Murphy een vijftiental capes,
hoeden, tooien en andere accessoires ontworpen.
Roisin Murphy staat bekend om haar extravagante stijl op het podium.
De voormalige zangeres van de hitformatie Moloko kleedt zich in de
meest vooruitstrevende outfits. Om haar modebewuste wereldtournee te
vervolledigen contacteerde Murphy de Sint-Niklazenaar Coppens.
Roisin Murphy is op 23 november 2008 samen met haar nieuwe accessoires van Coppens te bewonderen in Vorst Nationaal.(br.she)
Enkel make-up en selftanners zijn een brug te ver.
Tien procent gebruikt haarverf.
Belgische mannen smeren kwistig met dagcrème. Ook de peeling of gel
heeft de weg gevonden naar zijn toilettas. Enkel make-up of selftanners
zijn voor de meeste mannen nog een brug te ver. Dat blijkt uit een
onderzoek van Kruidvat over de mannelijke ijdelheid.
Tegenwoordig
willen mannen er ook goed uitzien. Als hiervoor de nodige beauty
hulpmiddeltjes dienen gebruikt te worden, is daar niets mis mee, want
waarom zou je de natuur geen handje helpen?
Peelen Liefst
60 procent van de ondervraagde jongens gebruikt dagelijks of zeer
regelmatig een dagcrème. Peelen kent ook al geen geheimen meer. 28
procent geeft aan dit product regelmatig te gebruiken.
Kraaienpootjes Oogcrème
is aan een opmars bezig. Bijna 20 procent gebruikt zeer frequent
oogzalfjes om kraaiepootjes tegen te gaan of wallen te camoufleren.
Selftanners Make-up
of selftanning (bruinen-zonder-zon) producten worden niet gesmeerd, al
is er toch een markt voor: 9% van de ondervraagde mannen bekent wel
eens een vakantiekleurtje uit een potje te halen en 7% durft wel eens
met make-up te experimenteren.
Schoonheidsbehandeling Al
langer is geweten dat schoonheidscentra meer en meer mannen over de
vloer krijgen en dat blijkt ook uit het onderzoek.
Schoonheidsinstituten worden steeds vaker bezocht door Belgische mannen
(19%) Daarbij wint ontharen aan terrein. 26 procent epileert regelmatig
de benen, het bovenlichaam of de rug.
Haarverf En
hoe zit het nu met haarkleuringsproducten? Bij vrouwen is het een
algemeen aanvaard gegeven dat ze hun haar verven, maar voor mannen
hangt er toch nog vaak een taboesfeertje rond. Wellicht komt daar
binnenkort verandering in, want 10% van de ondervraagde Belgische
mannen gebruikt haarkleuringsproducten.
Partner Al
zijn ze best ijdel, onze jongens, toch laten ze het aankopen van al die
producten over aan anderen. Maar een kleine meerderheid (55%) koopt
effectief zelf z'n producten. Sommige mannen gaan nog verder, en
grabbelen in de toilettas van hun partner. Bijna 30% bekent regelmatig
verzorgingsproducten of zelfs make-up van de partner te gebruiken. En
dan zeggen dat vrouwen "big beauty spenders" zijn.
Caroline Bis
groepeert haar feestcollectie rond drie kleurcombinaties: zwart en
goud, rood en paars en groen en blauw. Respectievelijk voor de
stijlvolle, levendige en urban vrouw.
Tijdloos elegant
Wie
graag zwart draagt, komt zeker bij de feestcollectie aan haar trekken.
Bij Caroline Bis is dat niet anders. Twee zwarte jurkjes (één
cocktailjurk en één avondjurk), een zwarte broek met feestelijk topje
of een A-lijn rok met een smaakvolle gouden bloes: het kan allemaal.
Voor de dames die willen stralen is er ook het volledig gouden
ensemble, bestaande uit broek, topje, lange trui en een gouden riem.
Wij willen kleur!
Voor
wie het allemaal iets kleurrijker mag zijn, kan kiezen uit de levendige
rood-paars collectie of de etnisch getinte blauw-groen collectie.
De
rode en paarse kledingsstukken passen bij een levendige, no-nonsense
vrouw die graag praktische kleren draagt maar toch stijlvol uit de hoek
wil komen. Getuige daarvan is het basisstuk (een skinny broek)
gecombineerd met oversized topjes en een riem. Voor de durvers is er
een wijd topje met felle paars-rode print.
Mag het jong, urban
maar met een twist, dan kies je best voor de groen-blauwe collectie.
Eenvoudige jurkjes met etnische print worden gecombineerd met een
handige groene tas en een knappe regenjas.
Het enige wat u nog moet doen, is kiezen! (br.nina)
Zelfs nieuwe modellen doen de verkoop niet stijgen.
Crocs doen het
steeds minder goed. De omzet van 2008 valt tegen voor het Canadese
bedrijf. De directie besloot al enkele vestigingen en banen te
schrappen. De reden zijn de tegen vallende verkoopscijfers. Eerder dit
jaar werd de productie naar loonlanden gebracht. Ook daar wordt nu het
eerste bedrijf in Brazilië stopgezet.
Aandeel Er
komen donkere wolken aan de Crocs-hemel. De verkoop zakt de laatste
tijd en daar leidt ook het aandeel onder. Het verloor al meer dan de
helft van zijn waarde. De winst zou in 2008 uitkomen op 256 miljoen
dollar (162 miljoen euro), minder dan de 258 miljoen (164 miljoen euro)
die verwacht werd.
Ontstaan Crocs ontstaan
in 1995. Twee ingenieurs, Marie-Claude de Billy en Andrew Reddyhoff,
investeren in een nieuwe productietechniek. Die was er om plastic
wieltjes van kinderfietsjes te persen. Met het procédé worden nieuwe
voorwerpen gemaakt. Ze ontdekken een heel gamma aan voorwerpen. Eén
daarvan zijn sandalen. Interessant is dat ze volledig afwasbaar en
antibacterieel zijn.
Dalend succes In 2002
werden investeerders gevonden. Die doen de productie op volle toeren
draaien. De 76.000 sandalen die bij de start uit de fabriek rolden,
groeiden aan tot een jaarlijkse productie van ongeveer 20 miljoen paar.
Hier lijkt nu verandering in te komen. Het bedrijf wil de productie
minderen wegens de teleurstellende verkoopcijfers. De verkoop daalde
met 32 procent. (br.Nina)
Online shoppen wordt persoonlijke ervaring bij Delvaux
Het Belgische luxemerk Delvaux
heeft haar website en e-shop in een ander kleedje gestoken. Daarbij
komt de nadruk te liggen op personalisering en dienstverlening op maat,
die zich vooral laat merken in de webshop.
Vragen "Delvaux
wil zich zo onderscheiden van traditionele e-shops om op een zeer
persoonlijke manier met de klanten om te gaan en er zo voor te zorgen
dat ze tevreden zijn," klinkt het. Concreet betekent dat dat het merk
zal antwoorden op alle vragen van de klanten over alle artikelen, 'of
het nu gaat om vragen over het type leder, accessoires of de initialen
van de klant.'
Van alle kanten In de e-shop
worden zowel klassieke stukken als limited editions en speciale stukken
te koop aangeboden. Tegelijk wordt het uitgebreid belicht met (mooie)
foto's die werkelijke alle kantjes van het product laten zien. Zelfs
zoomen behoort tot de opties. Tegelijk met prijs en afmetingen worden
ook de gebruikte materialen en het onderhoud uit de doeken gedaan. Op
die manier weet je echt wat je koopt.
Blogs De
website bericht de geïnteresseerde ook uitgebreid over het Huis, haar
collecties en de gebruikte materialen. De klant vindt er zelfs
onderhoudstips, nieuwtjes, foto's en blogs waardoor ze op de hoogte
kunnen blijven van alles wat het merk doet. (br.hln)
Beha's zijn niet
langer enkel weggelegd voor vrouwen. Een Japanse webboetiek verkoopt
lingerie voor travestieten, de beha's werden in een recordtempo het
meest verkochte stuk op de site.
Strak De
beha wordt sinds twee weken verkocht op Rakuten, een grote Japanse
webwinkel. Ondertussen gingen al meer dan 300 mannenbeha's de deur uit.
Hij kost ongeveer 23 euro en is verkrijgbaar in roze, zwart en wit.
Verder vind je op de website ook panty's voor mannen, maar ook lingerie
voor vrouwen. "Ik hou van dat strakke gevoel, de beha zit goed",
vertelt vertegenwoordiger van de webwinkel Masayuki Tsuchiya. Hij kan
discreet onder de kledij gedragen worden.
Innerlijke vrouw Directeur
Akiko Okunomiya van Rakuten zegt dat ze verrast is over het aantal
mannen die naar hun innerlijke vrouw zoeken. "Ik denk dat mannen zich
meer en meer interesseren voor beha's. We horen van veel klanten dat ze
hier al heel lang op zitten te wachten." Deze trend veroorzaakte wel
wat oproer in Japan, meer dan 8000 mensen hebben online gewaarschuwd
voor de gevaren van mannen die lingerie dragen. (br.hln)
Op de catwalk voor de herfstcollecties zagen we goth-meisjes met zwarte
lippen. Toonaangevende beautymerken als Yves Saint Laurent en Lancôme
pikten de trend op en lanceren een zwarte lipgloss. Durf jij het aan
met pikzwarte lippen rond te lopen?
Verschillende nuances Gelukkig
hoef jij niet even extreem als de modellen te gaan. Als je onder je
zwarte gloss een basislaag met bijvoorbeeld bordeaux, bruin of rood
aanbrengt, krijg je verschillende en minder extreme nuances krijgen.
Dit gaat van een pruimtint tot intens ebbenhout, meldt weekend.be.
Evenwicht Als
je genoeg zelfvertrouwen hebt, kun je voor de zwarte lipgloss gaan. Wil
je niet te veel geld uitgeven aan deze trend, koop dan een zwarte
lipstick en breng daarover je vertrouwde lipgloss aan. Houd dan wel de
rest van je make-up sober, om het geheel wat in evenwicht te houden.
(br.hln)
Het experimentele label Boudicca ontketent een nieuwe revolutie
op de parfummarkt met hun nieuwste creatie Wode. Wode is namelijk het
eerste blauwkleurige parfum, dat bij het besprenkelen op de huid na een
tijdje zijn kleur verliest.
Het parfum bevat een stof die blauw wordt op de huid. Geen paniek
echter, want na enkele seconden verdwijnt de kleur als sneeuw voor de
zon en blijft er enkel een heerlijke, sterke, kruidige geur achter.
Wode is verkrijgbaar vanaf 77 euro. (br.She)
Winkelketen C&A lanceert dit najaar de eerste volledige
schoenencollectie. Voor een prikje kan je de leukste, hipste schoenen
direct bij je garderobe aankopen.
De schoenen dragen de naam van de verschillende kledingmerken, en
kunnen onverdeeld worden in de klassieke, trendy, en party collectie
De voormalige
Baywatch actrice heeft het hart van Vivienne Westwood weten te
veroveren. Anderson wordt het nieuwe gezicht van de zomer 2009 campagne
voor Vivienne Westwood.
Positief Beide
dames ontmoetten elkaar op een feestje vorig jaar. Westwood was meteen
gek op haar. "Alles wat ik over haar te zeggen heb, is positief", aldus
de ontwerpster. Intussen zijn de opnames voor de reclamecampagne in
volle gang. Vivienne en een team van stylisten en fotografen werden
gespot in Los Andeles voor de fotoshoot. ((br.Nina)
Toparchitect Gehry ontwerpt schoenen voor J.M. Weston
weston
Toparchitect Frank Gehry ontwierp speciaal voor het Franse
luxeschoenenmerk J.M. Weston twee paar excentrieke bottines, gebaseerd
op de laarzen van koningin Victoria in de negentiende eeuw.
"Ik was vooral blij dat ik eens iets kon ontwerpen dat aanzienlijk
sneller gerealiseerd kon worden dan een gebouw", vertelde Gehry, de
ontwerper van het Guggenheimmuseum in Bilbao. Gehry ontwierp samen met
zijn zoon Alejandro twee paar bottines, die gekenmerkt worden door hun
uitzonderlijke elegantie.
De ene bottine is zwart en heeft 4 lederen knoopjes ter versiering.
De andere is tweekleurig, en duidelijk geïnspireerd op de 19de eeuwse
wandelschoen van koningin Victoria.
De schoenen zijn verkrijgbaar op bestelling bij J.M. Weston. (br.She)
Sexy Heidi Klum grote ster op show Victoria's Secret
Sexy Heidi Klum grote ster op show Victoria's Secret
'Seal it with a kiss' knipoogt Heidi Klum naar haar echtgenoot-zanger.
Usher schrikt zich een hoedje.
Heidi Klum lijkt wel een (fraai) kerstgeschenk met een grote strik errond.
Marissa Miller zet ook haar beste beentje voor.
Dit model heeft veel weg van een vlinder.
De achterkant moet ook in orde zijn met het veelzeggende opschrift 'Big Hugs'.
Het Nederlandse model Doutzen Kroes mocht ook schitteren.
De Braziliaanse schone Adriana Lima showde de duurste beha ter wereld.
Wie we daar hebben: Paris Hilton!
En dan nog een groepsfoto met alle modellen om de spetterende show af te sluiten.
Victoria's Secret
had een terugkeer naar de glamour beloofd en de fans in Miami bleven
zeker niet op hun honger zitten op dat vlak, want ze zagen één van de
meest aantrekkelijkste shows ooit. Vleugels waren het hoofdmotief bij
supermodellen als Heidi Klum en Adriana Lima - die de duurste beha van
de wereld mocht showen - op de pas gerenoveerde Fontainebleau Miami
Beach. Ook het Nederlandse topmodel Doetzen Kroes was van de partij. De
modellen toonden het publiek liefst 68 outfits.
Rode vleugels Heidi
Klum stal zoals wel vaker de show. Zij mocht de finale lopen met een
rode beha, rood slipje, hoge hielen en vooral fladderende rode
vleugels. Tussendoor vrolijkten Usher - die een opgemerkte act met
Heidi Klum verzorgde - P. Diddy, Kim Kardashian en de onvermijdelijke
Paris Hilton het geheel nog meer op.
Black Diamond Fantasy Miracle Bra Ook
een topmoment was ongetwijfeld de passage van Adriana Lima. De
Braziliaanse exotische schone droeg de Black Diamond Fantasy Miracle
Bra, met 5 miljoen dollar (zio'n 4 miljoen euro) de duurste beha ter
wereld. Het is een ontwerp van juwelier Martin Katz. De beha is
gedecoreerd met witte en zwarte diamantjes en robijnen en zal te koop
zijn in de cataloog van het bedrijf.
Mannen Adriana
Lima was alvast in de wolken over het pepedure kledingstuk. "Ik heb al
altijd de 'Fantasy Bra' willen dragen, wat een eer. Het is de eerste
keer dat Victoria's Secret een zwarte diamanten beha maakt. Een vrouw
kan dit kopen als ze echt willen, maar mannen natuurlijk ook."
(br.hln)
Nu de herfst in het land
is, verdwijnt ook je zomerse kleurtje. Het is verleidelijk om dan een
getinte foundation te gebruiken om dat kleurtje na te bootsen. Maar
vaak geeft het een lelijk resultaat. Eigenlijk dient een foundation
enkel om je huid egaler te maken, maar je gaat er wel door te stralen.
Dus voor wie er niet als een clown wil uitzien, geven we enkele tips
voor de perfecte foundation.
Bij de aankoop Koop
een foundation die qua tint dicht bij je eigen huid ligt. Test eest
minstens drie tinten op je kaaklijn uit voor je eentje kiest. Doe dit
nooit op je hand, want die heeft een andere kleur als je gezicht. Ga
ook eens in het daglicht naar het effect kijken, kunstmatig licht in de
winkel geeft geen realistisch beeld. Onthoud dat een foundation na een
tijdje zich vermengt met je huid, waardoor de kleur wat warmer wordt.
Vrouwen met een wat oudere huid, kies je best voor een voedende en
hydraterende foundation met een matte finish.
Bij het aanbrengen Voor
je met de foundation aan de slag gaat, hydrateer je huid eerst met een
verzorgende crème. Poeder je T-zone en andere oneffenheden of littekens
met een transparant compactpoeder. De foundation kun je met je vinger
aanbrengen, maar je krijgt een beter resultaat met een sponsje of
kwast. Voor je met de spons aan de slag gaat, maak je deze eerst wat
vochtig, daarmee krijg je een egaler resultaat. Begin in het midden van
je gezicht en werk vandaar naar buiten. Als je je gezicht slanker wil
maken, kun je een warme blush op je wangen en jukbeenderen aanbrengen.
(br.nina)
Comptoir des Cotonniers opent eerste winkel in New York
cdc
Het Franse modemerk Comptoirs des Cotonniers (CDC) heeft zijn
eerste winkel in New York geopend. Om het 'moeder-dochter' concept van
het merk extra te onderstrepen, waren Hollywoodster Susan Sarandon en
haar dochter Eva Amurri voor één avond de gastvrouwen van dienst.
Sarandon werkt ook samen met CDC om het 'united nations' hero
program', een organisatie die wezen en achtergestelde kinderen met
HIV/AIDS helpt, te steunen. Zo engageerde het modemerk zich om 15% van
de novemberomzet van zijn Spring Street winkel over te maken aan het
fonds.
CDC België is ondermeer gevestigd in Antwerpen en Brussel.
Sarandon en dochter bij de opening van de New Yorkse vestiging van Comptoirs des Cotonniers (br.She)
Een droge huid is
voor meer dan 40 procent van de vrouwen een probleem. Zeker tijdens de
winter kan je kampen met een schilferende huid door de extreme
temperaturen. Speciaal om dit te behandelen ontwikkelde Nivea de Lotion
SOS Comfort Sensation: een hydraterende bodylotion met calendula-olie
en lipiden voor een intensieve verzorging.
Geen plakkerig gevoel Onderzoek
met deze lotion toont aan dat na twee weken het vochtverlies van de
huid met 15 procent vermindert. Je huid schilfert na twee weken 10
procent minder af, na drie weken is dat bijna 20 procent. Het voordeel
van deze lotion is dat hij geen plakkerig, vettig laagje achter laat
want je huid neemt hem meteen op door zijn luchtige 'water-in-olie'
textuur. De lotion belooft de vochtbalans van je huid 24 uur lang op
peil te houden omdat hij diep in de huid dringt.
Bestanddelen De
calendula-olie is een weldoener voor een droge en beschadigde huid. Het
bestanddeel dexpanthenol heeft verzachtende eigenschappen en voedt de
huid van binnenuit waardoor ze soepeler en gladder worden. In hetzelfde
gamma vind je nog een handcrème en lippenbalsem. (br.hln)
Obama heeft ook de kledingindustrie
geïnspireerd. Borac, een modebedrijf in Bosnië en Herzegovina, noemde
hun nieuwste lijn van herenpakken naar de toekomstige president.
Elegant "De
pakken zijn van 'topkwaliteit', net als de man zelf", vertelt manager
Ahmet Curic. ,,Obama is een elegante man en één van de weinigen die
weet hoe hij een pak moet dragen''.
Waardering Het
bedrijf wil op deze manier zijn waardering duidelijk tonen voor de
Verenigde Staten. Zijn bedrijf werd financieel ondersteund door de VS
na de Bosnische oorlog van 1992-1995. (Nina)
Beha's van
Victoria Secret maken letterlijk ziek. Dat beweren tientallen vrouwen
die hun ondergoed van het grote lingeriemerk hebben gekocht.
Push-up Zo
stellen verschillende klanten dat de push-up hen pijnlijke huiduitslag
weet te bezorgen. Intussen lopen al enkele klachten binnen. Vooral bij
het dragen van de Angels Secret Embrace beha, klagen velen van
huiduitslag, ontstoken tepels en sterke jeuk.
Allergische reactie Eén
van de slachtoffers, Roberta Ritter uit Ohio, beweert dat haar beha
sporen van formaldehyde bevat, gebruikt om weefsels soepel te houden.
Volgens haar leidt deze stof tot allergische reacties. Bij Victoria
Secret beweren ze intussen dat deze stof niet gebruikt wordt. "We
hebben een strikte kwaliteitscontrole rond onze producten, en wij maken
geen gebruik van formaldehyde. Wel vinden we het jammer dat een klein
aantal mensen met dit probleem kampt. We willen er alles aan om de
oorzaak te vinden", aldus de woordvoerder van het bedrijf.
Ritter en andere slachtoffers eisen intussen een schadevergoeding. Begin volgend jaar wordt hun rechtszaak ingesteld. (br.hln)
In New York vond afgelopen weekend de jaarlijkse 'Chocolate Fashion Show' plaats. De modeshow betekent de opening van één van de grootste chocoladebeurzen.
Mode was nog nooit zo lekker! Alle creaties waren niet alleen visueel maar ook letterlijk om op te smullen. De opbrengst van de show ging naar de Susan G. Komen stichting, de organisatie die zich bezighoudt met onderzoek naar borstkanker. (br.Gazet van Antwerpen)
Comme des Garçon voor H&M neemt maatregel voor verkoop op Ebay en Marktplaats
Vanaf komende donderdag ligt de collectie van Comme des Garçons voor H&M in de winkels. Om te voorkomen dat een groot deel van de kledinglijn op Ebay of Marktplaats verdwijnt, neemt de Zweedse modeketen maatregelen.
Klanten kunnen van elk Comme des Garçons object slechts twee items kopen, dit meldt textila.nl. Aanleiding voor de maatregel zijn de ervaringen met de andere ontwerpers als Viktor & Rolf. Toen werden veel kledingstukken al na een paar uur op diverse veilingsites aangeboden.
De H&M in Tokio, thuisbasis Rei Kawakubo, heeft vandaag de primeur om de collectie als eerste te verkopen. (br.Styletoday)