Mannen smeren volop dagcrème
Smeren wordt zijn dagelijkse bezigheid.
Schoonheidsbehandelingen zijn geen taboe meer.
Enkel make-up en selftanners zijn een brug te ver.
Tien procent gebruikt haarverf.
Belgische mannen smeren kwistig met dagcrème. Ook de peeling of gel
heeft de weg gevonden naar zijn toilettas. Enkel make-up of selftanners
zijn voor de meeste mannen nog een brug te ver. Dat blijkt uit een
onderzoek van Kruidvat over de mannelijke ijdelheid.
Tegenwoordig
willen mannen er ook goed uitzien. Als hiervoor de nodige beauty
hulpmiddeltjes dienen gebruikt te worden, is daar niets mis mee, want
waarom zou je de natuur geen handje helpen?
Peelen Liefst
60 procent van de ondervraagde jongens gebruikt dagelijks of zeer
regelmatig een dagcrème. Peelen kent ook al geen geheimen meer. 28
procent geeft aan dit product regelmatig te gebruiken.
Kraaienpootjes Oogcrème
is aan een opmars bezig. Bijna 20 procent gebruikt zeer frequent
oogzalfjes om kraaiepootjes tegen te gaan of wallen te camoufleren.
Selftanners Make-up
of selftanning (bruinen-zonder-zon) producten worden niet gesmeerd, al
is er toch een markt voor: 9% van de ondervraagde mannen bekent wel
eens een vakantiekleurtje uit een potje te halen en 7% durft wel eens
met make-up te experimenteren.
Schoonheidsbehandeling Al
langer is geweten dat schoonheidscentra meer en meer mannen over de
vloer krijgen en dat blijkt ook uit het onderzoek.
Schoonheidsinstituten worden steeds vaker bezocht door Belgische mannen
(19%) Daarbij wint ontharen aan terrein. 26 procent epileert regelmatig
de benen, het bovenlichaam of de rug.
Haarverf En
hoe zit het nu met haarkleuringsproducten? Bij vrouwen is het een
algemeen aanvaard gegeven dat ze hun haar verven, maar voor mannen
hangt er toch nog vaak een taboesfeertje rond. Wellicht komt daar
binnenkort verandering in, want 10% van de ondervraagde Belgische
mannen gebruikt haarkleuringsproducten.
Partner Al
zijn ze best ijdel, onze jongens, toch laten ze het aankopen van al die
producten over aan anderen. Maar een kleine meerderheid (55%) koopt
effectief zelf z'n producten. Sommige mannen gaan nog verder, en
grabbelen in de toilettas van hun partner. Bijna 30% bekent regelmatig
verzorgingsproducten of zelfs make-up van de partner te gebruiken. En
dan zeggen dat vrouwen "big beauty spenders" zijn.
|