De zogenaamde
'slimme' parfums die je beloven slimmer, blijer, jonger of sexier te
maken, zijn aan een opmars bezig. Zo kwam er deze herfst de
Neuropeptide Synergy uit, een geur die vrouwen er jonger zou doen
uitzien en voelen. Maar lossen deze parfums ook hun beloftes in?
Al lang geweten Roja
Dove, een geurexperte en auteur van 'The Essence Of Perfume' zegt dat
geurexperten al heel lang op de hoogte zijn van deze kracht van parfum.
"Jasmijn bijvoorbeeld, bevat een molecule die ook in dierlijke geuren
voorkomt. Het rationele deel van de hersenen reageert hierop als op een
bloem, maar het emotionele deel denkt dan meteen aan seks. Hetzelfde
effect merken we bij de perceptie van gewicht of leeftijd. Vanille laat
mensen er zwaarder uitzien en wekt onverschilligheid op, een citrusgeur
daarentegen doet een persoon er lichter en dynamischer uitzien."
Onderbewustzijn Mensen
associëren ouderdom onbewust met een bepaalde geur, parfums werken in
op dat onderbewustzijn. Als je ouder wordt, ga je door chemische
processen in je lichaam anders ruiken. "Met parfum corrigeren we een
natuurlijk, fysiologisch proces", zegt onderzoeker Kumar Ramani. "Zo
associëren we rozengeur met ouderdom, dus gingen we op zoek naar een
geur met het omgekeerde effect. Het resultaat is een heel sterk parfum
die de geur van ouderdom verbergt. Het bevat tropisch fruit omdat
mannen dit met jonge vrouwen associëren."
Intelligenter Helaas
heeft alles wel zijn prijskaartje, het anti-aging parfum Neuropeptide
Synergy kost 270 euro. Dat werkt zelfs op een nog hoger niveau omdat
het ook feromonen bevat. Dat is een chemische stof geproduceerd door de
huid. Je kunt het niet ruiken, maar heeft wel invloed op de mensen rond
je. In het parfum wordt deze stof gecombineerd met neuropeptides, die
de feromonen naar de hersenen transporteren. Als je een druppeltje op
je bovenste lip aanbrengt, zal je een scherper geheugen, meer
zelfvertrouwen en een beter humeur krijgen. Doordat het stress
vermindert, krijgt ook je immuunsysteem een boost en ga je jonger
lijken.
Kamers Professor Alan Hirsch toonde
me tonderzoek aan dat de geur van pompelmoes een jeugdige indruk geeft.
"We ontdekten ook dat een bloemengeur vrouwen slanker laat lijken.
Parfum heeft zelfs invloed op de perceptie van ruimtes. De geur van
groene appels en komkommer kunnen een kamer groter laten lijken."
Slechts begin Experts
zeggen dat deze nieuwe 'slimme' parfums slechts het begin zijn. "We
beginnen nog maar pas de kracht van geur op het menselijke
onderbewustzijn te ontdekken", zegt de producent van het parfum Ageless
Fantasy. "In de toekomst zullen er nog veel meer van dit soort parfums
op de markt komen." (br.hln)
Nu de winter er
aan komt, mogen de Ugg boots weer uit de kast. Echte fashionista's
liepen er vorige winter al mee te pronken, nu lijkt de trend niet enkel
gelimiteerd tot damesvoeten. De mannelijke celebs geven het voorbeeld,
zelfs de echte venten als Ronnie Wood, Bruce Willis en Brad Pitt lijken
overtuigd.
Verkoop Uggs-boots
maken heel wat emoties los. De één vindt ze spuuglelijk, de ander
onweerstaanbaar. Wat er ook van zij, de boots zijn nog steeds trendy en
de warme laarsjes verkopen als zoete broodjes. Modekenners die niet
verzot zijn op de looks van de Ugg, vrezen dat de trend zich zelfs zal
doorzetten onder mannen.
Pioniers Kate Moss,
Pamela Anderson, Cameron Diaz en Sarah Jessica Parker mogen de pioniers
genoemd worden voor het dragen van de met schapenvacht gevoerde schoen.
Leonardo Di Caprio, Jason Donovan, Orlando Bloom en Benn Affleck
imiteren hun vrouwelijke collega's en ontdekken de voordelen van warme
voetjes. Net als de schapenscheerders, de piloten en surfers in
Australië, die de schoenen al droegen in de jaren zeventig.
Voetballers De
Ugg-fabrikanten zien de mannelijke trend graag aan. Directrice Connie
Rishwain meldt dat bij de lancering van een Ugg Store in Covent Garden
ook een aantal voetballers van Chelsea aanwezig zijn. De mannen moeten
helpen een nieuwe markt aan te boren voor de Ugg, aldus de vrouw. "Het
merk roept een goed gevoel op. Het draait om comfort en luxe. Al ben ik
aangenaam verrast dat zoveel celebs rondparaderen met onze boots. Het
is dan ook een zeer herkenbaar product. Eenmaal aan je voet, heeft
iedereen het opgemerkt". (br.hln)
De 15-jarige
Belgische Louise Maselis heeft in China de internationale finale van de
mannequinwedstrijd 'Elite Model Look' gewonnen. De wedstrijd werd
georganiseerd door het internationale agentschap Elite. Maselis, die
1m80 groot is, haalde het van de Chileense Josefina Cisternas, en de
Chinese Fei Fei Sun en de Zweedse Tilda Persson die beiden derde
eindigden. Er waren tachtig kandidaten.
De
25ste editie van de wedstrijd vond plaats op het Chinese eiland Sanya.
De internationale finale is de laatste etappe in de wedstrijd 'Elite
Model Look'. Daarbij worden 15 winnaressen gekozen die het voorrecht
hebben een contract van twee jaar te tekenen bij het agentschap Elite.
De eerste drie genieten gewaarborgde minimuminkomsten.
Uitzonderlijk
voor de 25ste verjaardag van het concours was dat de jury van Elite
Model Look 25 winnaressen van de 80 internationale finalistes
bekroonde, zo benadrukten de organisatoren in een communiqué. Volgens
die laatsten is 'Elite Model Look' vandaag de meest vermaarde
internationale modellenwedstrijd. (br.hln)
Omdat een regenbui
je outfit, kapsel en make-up helemaal kan ruïneren, is een paraplu een
must voor elke fashionista. Het is wel belangrijk dat je een exemplaar
kiest dat geen afbreuk doet aan de rest van je zorgvuldig uitgekozen
ensemble. We zetten de mooiste paraplu's op een rijtje.
Vrouwelijk en trendy Wil
je eentje die je vrouwelijkheid met roze bloemen en sierlijke vormen
accentueert of ga je eerder voor strak design van Jean Paul Gaultier?
Op de webshop Umbrella Boutique is het aanbod immens. Bij Brollies Galore vind je zowel goedkopere, maar trendy exemplaren als tijdloos, maar ook duurder design, meldt elle.nl. (br.Nina)
Gezichtscrèmes verrijkt met vitamines zijn zinloos
Gezichtscrèmes verrijkt met vitamines zijn zinloos
Veel gezichtscrèmes tegen rimpels en veroudering zijn verrijkt met
vitamines. De huid zou die dan opnemen, dat beweren althans de
fabrikanten. Hierdoor kunnen de vitamines plaatselijk inwerken, exact
waar het nodig is. Maar dat is onzin, meldt gezondheid.be.
Huid als laatste Sommige
eautymerken beweren zelfs dat vitamines alleen op die manier de huid
kunnen bereiken, omdat die namelijk als laatste van de organen
voedingsstoffen toegevoerd zou krijgen. Tegen dat vitamines de huid
bereiken, zouden ze al 'op' zijn. Maar ook dat is onzin.
Niet bewezen Onze
huid beschermt het lichaam tegen invloeden van buitenaf. De bovenste
laag bestaat uit dode cellen die een barrière vormen tegen slechte
invloeden van buitenaf. Dit zorgt ervoor dat enkel speciale medicinale
crèmes met een hoge dosis vitamines de huid kunnen binnendringen. Deze
kun je enkel op doktersvoorschrift te krijgen. Onderzoek heeft nog
nooit kunnen aantonen dat cosmetica verrijkt met vitamines een positief
effect op je huid hebben. Een hydraterende crème doet je huid wel goed,
maar dat komt niet doordat er vitamines in zitten.
Voeding De
vitamines die je huid nodig heeft, kun je dus alleen via je voeding
opnemen. Eet je veel van deze producten, zal dat een positief effect
hebben op je huid.
- Vitamine A of Retinol: Deze zitten in
vlees, zuivelproducten, vis en eidooiers. Je vindt het ook als
bèta-caroteen in verschillende bladgroenten.
- Vitamine B2 of riboflavine: je haalt deze uit zuivel, brood, groenten, vlees en fruit.
-
B5 of panthotheenzuur: komt in grote mate voor in (orgaan)vlees, melk,
brood en noten. In kleinere hoeveelheden vind je het ook in
aardappelen, bloemkool, broccoli en bonen.
- B7, biothine of vitamine H: zit in paddestoelen, cacao, noten, eigeel, peulvruchten, bloemkool en gist.
- vitamine E of tocoferol: vind je in plantaardig vet en olie, volkorenproducten, eieren, boter en groene groenten.
Supplementen Als
je gezond en gevarieerd eet, krijg je genoeg vitamines binnen. Je moet
dan geen extra supplementen slikken. Ze hebben geen enkel effect op je
huid en gaan die dus ook niet jonger of gladder maken. Als de
supplementen vitamine A en beta-caroteen bevatten, kunnen ze zelfs
schadelijk zijn. Vitamine A-supplementen worden afgeraden voor zwangere
vrouwen of vrouwen die zwanger willen raken. (br Nina)
Na goud en diamant
in dagcrèmes gaan beautymerken nog een stapje verder. Het nieuwe
wondermiddel voor je huid is platina, het meest kostbare edelmetaal.
Het merk La Prairie pakt uit met de gezichtscrème Cellular Cream
Platinum Rare op de markt. Je moet er wel iets voor over hebben,
ongeveer 1000 dollar per potje.
Elektrische balans De
crème belooft je DNA te beschermen en je huid hydrateren, meldt
Elle.nl. Het bestanddeel platina laadt de elektrische balans van je
huid opnieuw op, wat een jonger resultaat moet geven. Platina roest
niet en is daarmee één van de enige metalen die de tand des tijds kan
weerstaan. La Prairie zou de methode gevonden hebben om deze
kwaliteiten van het metaal te laten versmelten met je huid. Dat mag ook
wel voor 1000 dollar per potje.
Duurste dagcrèmes Maar deze Cellular Cream Platinum Rare is niet de enige dure dagcrème. Zo is er The Essence van La Mer. Je betaalt ongeveer 2.100 dollar voor een potje, Meryl Streepis alvast fan. Ook voor de producten RéVive
moet je wat over hebben. Deze werden ontwikkeld door bekend plastisch
chirurg Gregory Brown. Madonna heeft er geen problemen mee 1.500 dollar
neer te tellen voor een potje, zij gebruikt RéVive dagelijks. (br.Nina)
Je kunt er in de
winkels niet naast kijken: de Schotse ruit. En dit seizoen is hij heel
divers: kies voor sexy, vernieuwend of klassiek.
Catwalk Mode-ontwerpster
Vivienne Westwood speelt al jaren met de Schotse ruit. Maar ook andere
ontwerpers ontdekten deze winter tartan: Dolce & Gabanna, Just
Cavalli en Ralph Lauren zijn maar enkele namen.
Meer dan rokken De
Schotse ruit werd traditioneel enkel bij rokken en vaak in het rood
gebruikt, maar dit seizoen gaan ontwerpers een stapje verder met dit
materiaal. Vind je de rode rok zelf te veel naar de kilt neigen, kies
dan voor andere stukken of ga voor een andere, trendy kleur als roze of
geel. Gelukkig is het aanbod heel divers, waardoor iedereen tartan aan
kan. Als je voor de geruite blouse gaat, kies dan voor een los
exemplaar, net als fashionista Katie Holmes. Wil je de vernieuwende
toer op, kies dan voor een sexy, strak jurkje of wijde broek met hoge
taille.
Moedige fashionista's Maar je mag
ook ruiten combineren, net zoals we op de catwalk van Dolce &
Gabbana zagen. Hierbij is wel belangrijk dat je verschillende groottes
van ruiten en kleuren combineert. Voor een broek of jas met ruit met je
veel modemoed hebben, Rihanna geeft alvast het goede voorbeeld met haar
prachtige gele jas. Ben je iets minder dapper, kun je het dit seizoen
ook subtiel houden. Leg dan het accent met een handtas of trendy sjaal.
(br.Nina))
Fashionista's
leven en reizen graag in stijl. Dat weten modemerken ook en dus openen
ze hotels die hun levensstijl uitstralen. Cavalli deed het al, en nu
volgt Moschino. Het merk zal in 2009 een eigen hotel openen in een oud,
neoklassiek treinstation in Milaan, het modemekka van Europa. "Maison
Moschino" zal 54 kamers tellen.
Het
interieur wordt ontworpen door Moschino's eigen creatief directeur
Rossella Jardini en haar team. Het sprookjesachtige thema zal de rode
draad zijn die de 54 kamers verbindt. De stijl wordt nu al omschreven
als 'de gewone wereld geschilderd door een surrealitische borstel'.
Op de vierde verdieping van het hotel zal een restaurant, spa, fitness en de tuin te vinden zijn. (br.hln)
Lingerie met ingebouwde GPS 'vind me dan als je kan'
Zelfs lingerie
ontsnapt niet aan de moderne technologie. De vrouwelijke hebbedingen
van de 21ste eeuw bevatten namelijk een GPS-systeem. Een
modeontwerpster in Brazilië hoopt met haar 'vind me dan als je kan'
collectie een nieuwe trend te zetten.
Kuisheidsgordel De
Braziliaanse modegoeroe Lucia Lorio vindt alvast dat haar nieuwe
lingerielijn tegemoet komt aan de behoeften van de moderne vrouw. "Deze
ontwerpen zijn eigenlijk een frivole knipoog naar de vrouwen en
misschien een uitdaging voor de mannen", zegt ze. "Zelfs als de vrouwen
de code van hun GPS aan hun man bezorgen, kan ze de GPS nog altijd
afzetten zodat haar bewegingsvrijheid niet beperkt wordt."
Feministen Snel
voegt mevrouw Lorio eraan toe: "De vrouw wordt enkel gevonden als ze
wil gevonden worden." Niet iedereen deelt echter de mening van de
ontwerpster. De 'vind me als je kan' collectie wordt fel bekritiseerd
door feministen die het een moderne kuisheidsgordel noemen.
Duur kleinood Ondanks
de controverse die deze collectie oproept en de heersende financiële
crisis, is de modegoeroe hoopvol dat haar lingerielijn een succes
wordt. De luxueuze kleinoden worden uiteraard niet verkocht voor een
peulschil. De vrouw die op deze manier graag wil gevonden worden door
haar man, zal hiervoor 700 euro moeten neertellen. Lucia Lorio geeft
wel toe dat ze er nog maar een paar verkocht heeft. "Dit is nog maar
het begin," vermoedt ze. (hlnsydney/kh)
Dit jasje kun je wel nog online bestellen bij Topshop.
Gisteren wachtten
meer dan 200 fashionista's een dik uur in de kou voor de deuren van de
Londense Flagshipstore van Topshop. Ze wilden allemaal een stuk uit de
kerstcollectie ontworpen door Kate Moss. In slechts een kwartier was
alles de deur uit.
Blindelings grabbelen Er
stonden gisterenochtend ongeveer 200 mensen om kwart voor 8 te wachten
voor de deuren van Topshop in Londen. Toen de deuren om 9 uur dan
eindelijk opgengingen, begon de strijd pas echt voor de fashionista's.
Het werd een kwartier blindelings grabbelen naar de belangrijkste
stukken, de rekken waren meteen leeg.
Populairste stukken Een
heel populair ontwerp was de jurk met panterprint die Kate Moss droeg
op de catwalkshow van Vivienne Westwood tijdens de Londense Fashion
Week in september. Ook online was deze in minder dan twee uur
uitverkocht. "De meisjes renden bij het openen van de deuren meteen
naar dit stuk", aldus een woordvoerdster van de winkelketen. Andere
toppers waren een minijurkje met driehoekprint en een blauwe baljurk
met pailletten, geïnspireerd op degene die Kate droeg voor haar
dertigste verjaardag. Wil jij ook een uniek stuk ontworpen door Kate,
kijk dan online naar de overblijvertjes. (br.hln)
Links: jurk van Rodarte, rechts: jurk van Jean-Charles de Castelbajac.
Ook de modewereld begint zich te
mengen in de Amerikaanse verkiezingsstrijd. Dat vertaalt zich in heel
wat ontwerpen die op de één of andere manier een politieke voorkeur
meekrijgen. Eén ding is wel duidelijk: ontwerpers kiezen bijna allemaal
voor Obama.
Catwalk Tijdens
de Fashion Week in Parijs werd de politieke voorkeur van de
couturewereld duidelijk. Jean-Charles de Castelbajac pakte uit met een
jurk van pailletten waarop Obama duidelijk herkenbaar is. Ook Rodarte
liet voor de verjaardag van Sonia Rykiel een jurk met Obama-logo op de
catwalk verschijnen, meldt weekend.be.
T-shirts en sneakers Maar
minder bekende ontwerpers bekennen eveneens hun politieke kleur. Bij
Zadig et Voltaire kun je bijvoorbeeld een Obama-t-shirt kopen. Zazzle
heeft een uitgebreide Obama-collectie. Het is wel één van de enige in
de modewereld die ook McCain een kans wil geven, zo kan je er sneakers
laten bedrukken met een politieker naar keuze. (br.hln)
R: oversized trui, M: Nicole Richie met wollen trenchcoat, R: Posh met trui met grafische print
Oversized trui bij asos.com.
Breiwerk met grafische print.
Wollen trenchcoat
Combineer zomers jurkje met gebreide cardigan
Stilletjes aan
sluipt de winter in het land. Om je te beschermen tegen wind en koude,
kun je je kast nu al vullen met prachtig breiwerk. De modetrends zijn
deze winter gelukkig voorzien op koude temperaturen.
Jassen Wat
de winterjassen betreft, hoef je geen vormeloos, pofferig exemplaar aan
te trekken. Er is een ontzettend groot aanbod aan stylish, wollen
trenchcoats. Je zit helemaal goed als je kiest voor een jas met
militaire look.
Cardigans Gebreide
cardigans zijn onontbeerlijk aan je winteroutfit. Volg het voorbeeld
van fashionista's als Stella McCartney, Victoria Beckham, Jessica Alba
en Sienna Miller. Er is weer een uitgebreide keuze: grofgebreid, fijne
steek, kort, lang met of zonder mouwen, kleurrijk of grijs, met of
zonder grafische print, wol, mohair, angora en cashmier. Vooral deze
laatste materialen vallen heel elegant en ze geven een nieuwe look aan
breiwerk. Nog leuk is dat je gewoon je luchtige zomerjurkjes kunt
blijven doordragen deze winter. Je trekt je jurkje aan met een dikke
panty en combineert met een gebreide cardigan.
Oversized Het
mode-item voor deze winter is de oversized wollen trui met grove steek.
Draag hem met een dikke panty of lederen legging en leg het accent met
een trendy tailleriem. Combineer met enkellaarsjes met hakje en je ziet
er meteen tiptop uit.
Zelf aan de slag Creatieve,
handige types hebben al helemaal geluk, die gaan tijdens koude, donkere
winterdagen zelf aan de slag met hun breipennen. De brei website van Vogue geeft je alvast wat inspiratie. (br.Nina)
De dalende koopkracht laat zich overal voelen. Ook de beautysector, die
normaal niet te lijden heeft onder de economie, kent nu een enorme
achteruitgang.
Luxeproducten Als
het slecht gaat, zullen vrouwen besparen op luxeproducten, meldt
weekend.be. Maar ze blijven dan wel nog trouw aan hun beautyproducten.
Ze laten die designerhandtas -of jurk en kopen een lipstick van Chanel
of dat heerlijke chique parfum.
Cosmetica Maar
uit een Amerikaans onderzoek in bij 1500 shoppers blijkt nu dat ook
de beautysector begint te lijden onder de dalende koopkracht. Bijna 60
procent van de vrouwen gaf aan te besparen op cosmetica en 55 procent
spendeert minder aan huidverzorging. De meesten nemen hun toevlucht tot
goedkopere merken en winkels. De luxueuzere Amerikaanse departement
stores zagen in de eerste vier maanden van dit jaar de verkoop van hun
beautyproducten met 13 procent dalen, de ergste achteruitgang in tien
jaar. In het tweede kwartaal trad een kleine verbetering op.
Wegdromen "De
beautyafdeling is vaak een plek waar vrouwen kunnen wegdromen", aldus
Gary Giblen, analyst van het Amerikaanse onderzoeksbureau. Maar deze
keer is het anders. "Beauty is de laatste sector die eraan gaat. En dat
staat nu te gebeuren."
Een medicijn dat de oogziekte
glaucoom behandelt, mag nu in Amerika ook voor cosmetische doeleinden
gebruikt worden. Deze zalf maakt namelijk je wimpers langer en dikker,
wat binnenkort mascara misschien overbodig zal maken.
Langer, dikker en donkerder Het
medicijn, Latisse, werd oorspronkelijk getest als medicijn tegen
glaucoom, een oogziekte met gezichtsverlies als gevolg. De behandeling
had bij de gebruikers als neveneffect dat ze langere wimpers kregen in
slechts enkele dagen, ze werden ook dikker en donkerder. Welk
ingrediënt juist voor deze effecten zorgt, is nog niet bekend.
Volgend jaar verkrijgbaar Het
medicijn wordt gemaakt door Allergan, een farmaceutisch bedrijf dat ook
Botox produceert. De pil zou als wimperverlengende behandeling vanaf
volgend jaar in Europa verkrijgbaar moeten zijn. Het bedrijf is nu zijn
'wonderproduct' aan het beschermen en heeft al zeven cosmetische
bedrijven aangeklaagd die de pil probeerden na te maken.
Haarverlies Brits
professor Valerie Randall: "Ik kan me inbeelden dat er een ontzettend
grote markt is voor deze pil. Het bedrijf onderzoekt nu de
neveneffecten van deze medische behandeling. Eens we de werking ervan
beter begrijpen, kunnen we het gebruiken bij de behandeling van
alopecia, een vorm van haarverlies, en andere haarproblemen. (br.hln))
Net wanneer je
dacht dat je panty voor de vuilbak is, kan hij je meest trendy
mode-item worden. Deze herfst zijn ladders in je kousen helemaal in. Je
kunt deze 'rocky' exemplaren in de winkel kopen. Maar als je slim bent,
maak je ze gewoon zelf. En je spaart nog geld uit ook.
Catwalk We
zagen het voor deze herfst niet alleen op de catwalk bij Rodarte:
panty's waar meer gaten dan stof aan zijn. Lindsay Lohan, die zich
sinds kort ook aan het ontwerpen van leggings waagt, pikte de trend op
en nam het ook op in haar nieuwste collectie 6126. Maar aan deze hype
hoef je geen geld uit te geven, je kunt hem zelf maken.
Doe het zelf! Verschillende
fashionista's leggen op hun modeblog uit hoe je dit zelf kunt maken.
Maar eigenlijk is het heel simpel. Je neemt een oude, zwarte panty waar
toch al een gaatje of ladder in zit. Daarna ga je creatief aan de slag
met je eigen nagels of een schaar. Je hoeft zelfs niet voorzichtig te
zijn bij het aantrekken. Hoe meer gaten, hoe beter. (br.Nina)
Er zijn zo van die stijlmythes die jarenlang worden doorgegeven en
weinig waarheid bevatten. Neem nu de horizontale streepjes op je trui
of t-shirt. Horizontale strepen zouden je breder maken en een gezetter
figuur niet flatteren. Recent onderzoek aan de Engelse Universteit
veegt deze oude wijsheid van de tafel. Horizontaal gestreepte kleding
doen zelfs het omgekeerde en camoufleren extra kilo's optisch.
Foto's Bij
het onderzoek werden beelden getoond van fotomodellen in kleding met
zowel verticale als horizontale strepen. De meisjes met horizontale
patroontjes zien er slanker uit, met de verticale ogen ze breder. Het
feit dat zwarte kleding de figuur 'afslankt', is ook bewezen. Dat
toonden de foto's eveneens aan. (br.hln)
Prijs voor Jonge Ontwerper naar Mademoiselle Jean in 2008
De Modoprijs voor de Jonge Ontwerper gaat dit jaar naar Mademoiselle
Jean. De prijs, goed voor 7.500 euro, wordt jaarlijks uitgereikt aan
een Brusselse ontwerper die niet meer dan tien collecties heeft
gecommercialiseerd.
Mademoiselle Jean, alias Aurore Jean, opende in 2005 in de gekende Dansaertstraat haar eigen boetiek. (br.hln)
Antwerpen promoot zichzelf als shoppingstad bij uitstek
Antwerpen promoot zichzelf als shoppingstad bij uitstek
Antwerpen wil nog meer naar buiten
treden als dé shoppingstad van Vlaanderen. Het stadsbestuur heeft
daarom een strategisch communicatie- en marketingplan ontwikkeld.
Volgende maand zullen de eerste acties zichtbaar worden in Vlaanderen,
Nederland en Engeland.
De
campagne met als slogan "Shoppen in Antwerpen. In 't stad vind je
alles" loopt van 8 november tot 7 december. Ook handelaars krijgen de
mogelijkheid om een graantje mee te pikken. Ze worden via een mailing
op de hoogte gebracht en krijgen gratis promotiemateriaal voor hun
klanten.
Een nieuwe website laat bezoekers vooraf proeven van
Antwerpen als shoppingstad, door onder andere een overzichtelijk
stadsplan en tips om in 48 uur de winkelstad te doorkruisen. (br.hln)