RED Valentino opent tweede flagship store wereldwijd in Antwerpen
RED Valentino opent tweede flagship store wereldwijd in Antwerpen
Na
de opening van een eerste flagship store in Milaan, zal RED Valentino
ook een winkel openen in Antwerpen. Daar wordt vanaf half september de
kledij- en accessoirecollectie herfst/winter 2013-2014 gepresenteerd.
Het design van de 85m² grote boetiek werd gerealiseerd door Maria Grazia Chiuri
en Pierpaolo Piccioli en heeft een echte Red Valentino stijl. Beide
zijn bij het project betrokken om een soort sprookjeswereld te creëren.
Helder wit is het verenigende thema. Hedendaagse verlichting zal de textuur van de witte muren en metalen details benadrukken.
De
opening van de RED Valentino monobrand store, in samenwerking met
modeagentuur Fashion Club 70, is voorzien op 12 september in de
Schuttershofstraat 13 te Antwerpen. (br.hln)
Matte nagellak werden lang als saai aanzien en gaven een droge indruk. Nu is deze nagellook echter helemaal terug. Nagelexperte Helena Biggs geeft tips om deze hippe trend het best te dragen.
De matte nagels werden voor het eerst opnieuw opgemerkt op de catwalk van de New York Fashion Week waar de herfstcollecties van onder meer Louise Goldin voor 2013 werden voorgesteld. Nagelexperte Marian Newman liet de modellen schitteren met chic taupe nagels en een glanzende tip. Maar deze trend was ook te zien bij de Brit Henry Holland. Dit staat erg chique bij zwart, maar je kunt ook wat extravaganter gaan met kleuren als grijs en paars. Als je je glanzende nagellak niet wil wegsmijten, kun je hier een matte transparante laag over aanbrengen.
Echte creatievelingen werken af met glanzende transparante stippen. Voor wie dit te veel werk is, zijn er valse nagels van Henry Holland met matte afwerking, zo heeft hij matte zigzag patronen in felle neontinten. Een andere ludieke creatie is je zwarte matte nagels op een schoolbord te laten lijken door er tekeningen in pasteltinten op te maken. (br.hln)
Karl Lagerfeld opent in oktober concept store in Antwerpen
Karl Lagerfeld opent in oktober concept store in Antwerpen
Modepaus Karl Lagerfeld heeft in ons land Karl Lagerfeld Belgium opgericht. Die vennootschap, opgericht in het Vlaams-Brabantse Ternat, zal het modemerk van de Duitse couturier verdelen in België en Luxemburg, zo schrijft L'Echo vandaag. In Anwerpen zal eind oktober een concept store de deuren openen.
De beheerder van Karl Lagerfeld Belgium is Alain Broekaert, de directeur van de kledingsdistributiegroep GAB die merken als Tommy Hilfiger, Pepe Jeans of Scotch&Soda in de portefeuille heeft.
Via de vennootschap moet het merk Karl Lagerfeld groeien in het hogere marktsegment in België en Luxemburg. Volgens L'Echo zal GAB zeer selectief bepalen wie de kledij mag verkopen. "Die strategie is afkomstig van de zetel van Karl Lagerfeld Retail", zegt Aurélie de Burbure, de marketingverantwoordelijke van GAB.
De taakomschrijving van de vennootschap Karl Lagerfeld Belgium bevat groothandel, kleinhandel, import, export, commercialisering en productie van kledij, lederwaren, textielartikelen, schoenen, juwelen, horloges en cosmetica-artikelen.
Karl Lagerfeld ontwerpt naast zijn eigen lijn ook voor het Franse modehuis Chanel. (br.hln)
Amanda Seyfried in retrojurk van Gucci: hot or not?
Amanda Seyfried in retrojurk van Gucci: hot or not?
Amanda Seyfrieds meest recente rol als pornoster Linda Lovelace uit de jaren 70 heeft blijkbaar een impact gehad op de stijl en smaak van de actrice. Voor de première in Londen koos de 27-jarige voor een vintage look van Gucci: een blauw jurkje met polkadots en doorzichtige stofjes.
Het jurkje was natuurlijk minder gewaagd dan wat we verwachten van haar personage in 'Lovelace', maar de tijdsgeest zat wel helemaal juist.
Het blauwe jurkje uit de Gucci Cruise 2014-collectie bestond uit twee delen: een marineblauwe body en een doorzichtige overjurk. Die laatste was bedekt met blinkende, metalen blauwe polkadots.
Het kleedje had mouwen tot aan de ellebogen en viel netjes tot over de knieën van Amanda, maar de doorzichtigheid van de stof op armen en benen voegde een glamoureuze vintagetouch toe aan de look.
Amanda combineerde de outfit met een paar zwarte sandalen met enkelbandjes van Givenchy. Haar blonde lokken werden in een laag, warrig knotje gedraaid en haar lippen kregen een felrode kleur. (br.hln)
Zoals steeds duiken deze herfst heel wat nieuwe modetrends op. Ervaren fashionista's hebben deze meteen onder de knie, maar voor de meeste vrouwen zijn nieuwe trends altijd moeilijk. Vermijd onderstaande kledingfouten en je ziet er vanaf de eerste herfstdag meteen schitterend uit.
Je mag deze herfst zeker niet op te braaf spelen bij de keuze van je jas. Durf te experimenteren met gewaagd bont, een oversized model en stoer leder. Durf ook te spelen met verschillende kleuren, lengtes en texturen. Hou dan wel de rest van je outfit eenvoudig.
Een muts Vergeet niet een superhippe muts te dragen, deze waren namelijk alomtegenwoordig op de catwalkshows in New York. Met een traditionele wollen exemplaar zit je zeker goed. Maar er zijn ook heel wat andere hoofddeksels die je dit seizoen kan dragen, denk aan typische mannenhoeden, opvallend breiwerk en zelfs een baseballpetjes.
Bloemenprints De bloemenprints en psychedelische patronen van afgelopen lente, hebben nu helemaal afgedaan. Je trekt beter klassieke prints als een pied-de-poule aan. Dit is zeker gepast voor op kantoor, zo zie je er meteen chique en professioneel uit. Onthou ook dat pied-de-poule met haast alles combineerbaar is.
Overdrijven met luipaard Een van de populairste trends deze herfst is de luipaardprint. Durf hierbij wel te spelen met verschillende kleuren, klassiek bruin en zwart zijn altijd stijlvol. Maar experimenteer ook eens met een roze of rode variant. Overdrijf er echter niet mee, hou je aan een kledingstuk met luipaard.
Enkel zwart Deze lente is kleur al wat de klok slaat. Vooral smaragdgroen is erg populair, dit werd zelfs door kleurenmaker Pantone verkozen tot de kleur van 2013. Ook van de catwalkshows voor deze herfst was deze tint niet weg te denken. Je kan dit makkelijk combineren met andere juwelentinten als rode granaatsteen, amethist en saffier. Voor wie dit iets te gewaagd is, zijn er groene handtassen en schoenen op je outfit op te vrolijken.
Weinig kledingstukken Trek wat extra kledingstukken aan voor eenhip laagjeseffect. Kies voor verschillende texturen qua broek, rokken en topjes. Een transparante jurk over je lederen broek zorgt ervoor dat je er niet te dik uitziet met je overvloed aan kledingstukken. Overdrijf niet met kleurtjes of erg dikke stoffen, want een outfit met zoveel componenten moet er zo gestroomlijnd mogelijk uitzien.
Foute peplum De peplum zal deze winter zeker niet verdwijnen. Wel is het belangrijk dat je het juiste model voor jouw figuur vindt. Dit kan namelijk je jurk, hemd of rok maken of kraken. De voordelen voor je figuur zijn veelzijdig, dit kan je taille definiëren en rondingen scheppen waar er geen zijn.
Te veel leder Leder kan sportief, stoer en zelfs erg vrouwelijk zijn, het hangt er allemaal van af hoe het gestyled wordt. Durf ook gekleurde lederen stukken te dragen. Blijf wel ver weg van een volledig lederen outfit, tenzij je als een stoere motorbabe door het leven wil gaan. (br.hln)
Miranda Kerr schittert in stoere collectie van Mango
Miranda Kerr schittert in stoere collectie van Mango
Voor de tweede keer op rij is Miranda Kerr het gezicht van de reclamecampagne van de Spaanse modeketen Mango. Na de zomercollectie promoot ze nu ook de herfst-en wintercollectie, die gebaseerd is op punk. Het resultaat is een stoere collectie met veel zwarte outfits.
Hoewel Miranda het best bekend is als een 'Victoria's Secret Angel', ruilde ze deze keer haar lingerie en vleugeltjes in voor stoere outfits. Zo zagen we mevrouw Orlando Bloom bijvoorbeeld met lederen jasjes, donkere zwarte jeansbroeken en heel wat outfits met ruitjesmotieven. Daarnaast waren er ook wat vrouwelijkere outfits, zoals een lieflijk bloemenjurkje en een zwarte maxi-jurk.
Op de foto's lijkt Miranda nauwelijks opgemaakt en straalt ze met een fris gezicht, dat perfect bij de donkere collectie past. Op andere foto's, zoals die met het lederen jasje, is het Australische model bijna niet herkenbaar, met dank aan de zware oogmake-up.
"Ik vond het geweldig om de herfst-en wintercampagne te doen", vertelde Miranda onlangs zelf. "De kledij is dit seizoen erg leuk, met het op punk geïnspireerde kantje. Ik vond het ook geweldig dat de fotografen de campagne vrij rauw en natuurlijk hielden", aldus het model.
Miranda trad vorig jaar in de voetsporen van Kate Moss, Naomi Campbell en Penelope Cruz, die ook al te zien waren in campagnes van het Spaanse merk. Benieuwd wie haar zal opvolgen... (br hln)
Modehuis Oscar de la Renta geeft John Galliano tweede kans
Modehuis Oscar de la Renta geeft John Galliano tweede kans
John Galliano
De gevallen designer John Galliano, die onder meer bekend werd door zijn werk voor Dior, is aan het onderhandelen met het Amerikaanse modehuis Oscar de la Renta voor een permanente job als ontwerper.
Galliano werd door Dior gedumpt nadat hij een antisemitische scheldtirade had gehouden in een Parijs café. De modewereld weigerde hem echter voorgoed af te schrijven. Kate Moss was de eerste hem te vragen haar bruidsjurk in 2011 te tekenen, vervolgens bood Oscar de la Renta de ontwerper een echte nieuwe job aan gedurende drie weken in januari tijdens de modeweek.
Dankzij deze beslissing was de catwalkshow van dit modehuis erg populair, de website van Oscar de la Renta crashte meteen na de show door een stormloop. De la Renta zei achteraf erg blij te zijn met de samenwerking. De 81-jarige oprichter van het modehuis, die nog niet aan zijn pensioen denkt, is nu met Galliano aan het onderhandelen over een permanente positie als designer. De la Renta blijft Galliano openlijk steunen na zijn kleine uitschuiver: "Ondanks wat hij deed, verdient iedereen een tweede kans in zijn leven. Ik ben blij dat ik John die kan geven. Het zou zonde moest dit modetalent verloren gaan." (br.hln)
Limburgse elektricien maakt het als topmodel in Milaan
Limburgse elektricien maakt het als topmodel in Milaan
De Overpeltse Frederik Meijnen werkte het eerste deel van zijn leven op een bouwwerf als elektricien. Tot hij een namiddagje ging shoppen in Antwerpen en er in de armen van een modellenscout liep£. Die lanceerde de modecarrière van Meijnen in een vingerknip: enkele weken later loopt de man al topshows voor de grootste modehuizen.
Meijnen mag dan amper 22 zijn, hij heeft alles om een van de grootste modellen te worden. Hij liep al catwalks in New York en Milaan, en dat alles terwijl hij vorig jaar nog volop aan het werk was als elektricien. De man werd in Antwerpen opgepikt door een modellenscout die ervoor zorgde dat hij enkele weken later al in Milaan shows liep voor Prada, en nu ook shoots voor Elle, Vogue en het modehuis Hermès mag doen. "Ik ben dezelfde gebleven, maar ik hoop dat ik hier genoeg geld mee kan verdienen om een huis te kopen en uiteindelijk niet meer te hoeven werken", aldus Meijnen in Het Laatste Nieuws. (br.she - foto Ulla models)
Een bad hair day, we maken het allemaal eens mee. Een paardenstaart of knotje zijn dan snelle en makkelijke oplossingen, maar wie echt trendy wil zijn kiest tegenwoordig voor een haarband. Wij zetten vier hippe manieren om die te dragen op een rijtje.
Vooraf
Borstel je lokken eerst goed door, zoals je normaal elke ochtend doet. Gebruik daarna een licht stylingproduct om wat meer volume en textuur te geven aan je haar. Dat doe je door het product zachtjes door je droge of vochtige haar te wrijven.
1. Simpele hoofdband
Hierbij moet je zeker kiezen voor een sjaaltje dat lang genoeg is. Leg het over je lokken en bind het vast ter hoogte van je nek, onder je haren. Laat eventueel een van de uiteinden van het sjaaltje over een schouder vallen voor een extra touch.
2. Urban hoofdband
Voor deze draagwijze vouw je het sjaaltje eerst in een driehoek. De langste kant leg je vervolgens op je hoofd, net onder je haarlijn, zodat het sjaaltje net op je voorhoofd ligt.
Trek daarna de twee uiteinden van het sjaaltje naar achteren en maak een knoopje. Let erop dat het uiteinde van je driehoekje onder de knoop zit. Als je haar te glad is, kan je het sjaaltje eventueel nog vastzetten met enkele speldjes.
3. Halve tulband
Voor een halve tulband leg je het midden van het sjaaltje op je haarlijn. Wikkel de sjaal achter je hoofd en breng het daarna terug naar boven. Maak met de uiteinden een knoopje, ter hoogte van het midden van je voorhoofd. Draai de overschot van je uiteinden en steek ze onder de rest van het sjaaltje.
4. Tulband
Leg de (iets grotere) sjaal over je hoofd, met een driehoekig uiteinde over je hoofd, tot een stuk onder je kin. Maak met de uiteinden achteraan een knoop, en breng de rest ervan terug naar voren, waar je opnieuw een knoop (of twee) legt. Breng vervolgens het uiteinde dat voor je ogen hangt naar boven en steek het onder de rest van de haarband. Ook achteraan steek je de overtollige stof onder de band. (br.hln)
Als er één ding duidelijk is geworden op de catwalk van de herfstmode is dat er geen duidelijke schoenentrend is. Zes trends werden eruit geselecteerd.
1. Sandaallaarsjes
Ideaal voor wie hoopt op een mooie nazomer: de enkellaarsjes met open teen.
2. Gestrikt
Ideaal voor fancy feestjes: (enkellaarsjes) met gestrikte veters.
3. Printpumps
Een gemakkelijke manier om basisoutfits op te fleuren: de pump met print. Welke print doet er niet toe: luipaardprint, slangenhuid, blokjes of, waarom ook niet, herfstbladeren.
4. Loafers met opvallende details
Gekleurde naden, gouden kwastjes, naaisteken of glitters: de brave, platte schoenen worden opgeleukt met alles, behalve prints.
5. Dikke rubberen zolen
We hadden gehoopt ze nooit meer te zien, maar helaas komt alles wel een keer terug en dat geldt ook voor de dikke rubberen zolen.
6. Stoere laarzen
Het mag wat meer zijn? Dan kies je laarzen in bondagestijl: veel riempjes en gespen, kettingen, ... en ja, dat kan ook elegant.
Fabsugar.com zette alle catwalkschoenen op een rijtje. Klik hier om inspiratie op te doen.
(br.hln)
Behati Prinsloo mag dan wel een van de gezichten zijn van lingeriemerk Victoria's Secret, zelf laat ze haar bh liever thuis. Ze begrijpt niet waarom dat zo bijzonder is. "Iedereen ziet er hetzelfde uit. Het is een lichaam en het is prachtig", vertelt ze aan New York Daily News.
De verloofde van Adam Levine voegt daar nog aan toe: "Ik ga niet helemaal naakt, maar als je er zonder bh niet ordinair uitziet, natuurlijk waarom dan ook niet?" Het model werkt al sinds 2008 voor het Amerikaanse merk.
Behati kwam drie weken geleden ineens in het nieuws omdat de Maroon 5-zanger haar ten huwelijk had gevraagd nadat de twee hun relatie na een eerdere break pas net weer nieuw leven hadden ingeblazen. (br.hln)
H&M dumpt topmodel Cara Delevingne na verdachte foto
H&M dumpt topmodel Cara Delevingne na verdachte foto
Cara Delevingne werkt niet langer voor H&M. Het merk laat het Britse topmodel vallen vanwege een foto waarop te zien is hoe ze een zakje met een verdacht wit poeder laat vallen.
H&M bevestigt tegenover de Britse krant The Mirror dat Cara niet meer voor het modemerk werkt, maar de woordvoerder ontkent dat ze ooit het gezicht van de winkelketen was. "Ze is geen model voor ons. Ik denk dat er een misverstand was over dat zij het gezicht van H&M zou zijn. We hebben haar alleen ingezet voor een modeshow."
Het topmodel werd in mei gefotografeerd terwijl ze een klein, doorzichtig zakje liet vallen met wit poeder erin. Het zakje met de verdachte inhoud viel per ongeluk uit haar hand op het moment dat ze haar voordeur open wilde maken. Het 20-jarige model probeerde het nog te verbergen voor de paparazzi door haar voet snel op het zakje te zetten, maar ze was te laat.
H&M hanteert een zero-tolerance beleid wat betreft drugs. In 2005 verloor Kate Moss een grote campagne bij het Zweedse modemerk vanwege cocaïnegebruik. (br.hln)
Het is algemeen geweten dat mannen maar niet genoeg kunnen krijgen van zomerjurkjes. Maar waarom is dat nu eigenlijk hun favoriete outfit? Glamour.com ondervroeg een aantal mannen en kwam tot de conclusie dat er negen belangrijke redenen zijn. Wij zetten ze voor jou op een rijtje.
1. Een zomerjurkje is stijlvol
Het zien van een zomerjurkje dat op de juiste plaatsen aansluit, wat bloot laat en toch stijlvol blijft, geeft een man net genoeg informatie om aangetrokken te worden. Maar tegelijkertijd blijft er ook nog genoeg verborgen om hem nieuwsgierig te maken naar meer.
2. Een zomerjurkje is ongedwongen
"Zomerjurkjes zijn sexy, omdat ze geen extra inspanningen vragen en een 'girl-next-door vibe geven", aldus ene Penn (35 jaar).
3. Een zomerjurkje is nostalgisch
Sommige mannen houden ook van zomerjurkjes omdat die hen doen denken aan warme zomervakanties, zwempartijtjes, enzovoort.
4. Een zomerjurkje is suggestief
Zomerjurkjes zijn maar een kleine stap verwijderd van een nachtkleedje, waardoor mannen ze erg sexy en suggestief zijn. "Zeker als ze aan de taille spannen en uitwaaieren aan de heupen, zetten ze de vrouwelijke vormen perfect in de verf", vond ene Ryan (32).
5. Een zomerjurkje keert terug naar de basis
"Het is zo simpel als dit: silhouet en beweging", aldus de 31-jarige Kwasi.
6. Een zomerjurkje is vrouwelijk
Zomerjurkjes zetten niet alleen de vrouwelijke vormen extra in de verf, maar geven ook een jonge en levenslustige uitstraling.
7. Een zomerjurkje past bij iedereen
Aangezien een zomerjurkje erg flatterend is voor het vrouwelijke lichaam, zijn mannen ervan overtuigd dat elke vrouw ermee wegkomt.
8. Een zomerjurkje maakt vrouwen zelfzekerder
"Vrouwen gedragen zich anders in een zomerjurkje. Ze lijken zelfzekerder, aantrekkelijker en vrouwelijker", vertelde Robert (29) aan Glamour.com.
9. Een zomerjurkje is chic
Als een vrouw een zomerjurkje draagt, denken veel mannen dat ze goed over haar outfit nagedacht heeft. "Ze zijn geweldig voor picknicks en brunches. Een bijpassende zonnebril en een hoedje maken de look extra chic", aldus Zach (27). (br.hln)
UGG blaast in september 35 kaarsjes uit, tijd voor het merk om terug naar zijn roots te keren. En die liggen niet op een besneeuwde bergtop maar op een zomers strand vol surfers.
Wie de typische UGG-boots voor ogen haalt denkt aan de winter. Koude voetjes? Schapenwollenvelletjes om ze te verwarmen. Maar niets is minder waar. De typische UGG-laarzen werden 35 jaar geleden gecreëerd door surf-oholics op het strand van Byron Bay in Australië. Die mannen, jawel het zijn oorspronkelijk vooral mannenschoenen, droegen de sheepskin om hun voeten warm te houden tijdens surfsessies door.
Een van die surfers, Brian Smith, zag er wel iets in en trok met de sheepskin laarzen naar Zuid-Californië. Ook daar gingen talrijke surfers meteen overstag voor het idee. Smith besloot de laarzen UGG Australia te dopen. De laarzen werden in de jaren '80 het symbool voor de relaxte beachstyle. Anno 2013 heeft UGG Australia de wereld verovert, maar heeft het zijn binding met zijn roots enigszins verloren. Steeds minder fans van de boots weten namelijk dat je dat heerlijke schapenwolletje eigenlijk ook in de zomer kan dragen, dat het toen zelfs ontworpen is, en dat het ook voor mannen toegankelijk is. Tijd dus voor UGG Australia om ode te brengen aan die coole roots. En welke plek is er daar beter voor dan Knokke? Het merk strijkt tot en met 18 augustus dan ook neer aan de Zeedijk 700 in Knokke (ter hoogte van Siësta Beach). UGG heeft er een prachtige lounge ontworpen waar je naar hartenlust kan genieten van al dat modieuze schoons. Heb je een paar botjes gevonden dat je bevalt? Dan wordt je met een speciaal golfkarretje naar een verkooppunt in de stad gereden om ze in jouw maat te passen. Nadien kan je terugkeren naar de UGG Lounge op de zeedijk om je laarsjes te personaliseren met Swarovski-kristallen.
Maar daar houdt het niet op, want speciaal voor die UGG Summer Sensation extra in de kijker te plaatsen, brengt UGG ook de Mini Classic Boot uit in drie verschillende kleuren, een variant die je momenteel nog nergens anders in België kan verkrijgen. (br.she)
Parijs, Londen, Amsterdam en Rijsel zijn de typische steden in het
buitenland waar we heen gaan als we onze shoppinghonger willen stillen.
Een leuke shoppingstad die hierbij vaak vergeten wordt is Keulen. De
Duitse grootstad is zoveel meer dan alleen de Dom, ook op fashionvlak
valt er veel te ontdekken.
Elk jaar kan je in juni in Keulen bijvoorbeeld naar het stadsfestival Le
Bloc in het Belgisches Viertel, een Belgische wijk vol jong
ontwerperstalent en hippe boetieks. In dat Belgisch kwartier, vlakbij
het centrum, bevinden alle winkels zich op een steenworp van elkaar en
kan je unieke stuks op de kop tikken!
Bij Magasin 2 kan je
bijvoorbeeld terecht voor een eclectische modemix voor zowel mannen als
vrouwen. Je vindt er veel schoenen en tassen, maar ook leuke
beautyspulletjes. L'Ephémère is dan weer een stukje Parijs in Keulen. Je
shopt er alles van Sessùn en schattige accessoires.
Fan van sneakers? Dan vind je zeker je gading bij The Good Will Out. Zowel klassiekers als meer exclusieve exemplaren kan je hier bemachtigen. Boutique Belgique in de Brabanter Straße is een concept store voor budgetfashionista's. Je vindt hier coole T-shirts, handtassen en shortjes.
Moe van al dat shoppen? Dan drink je toch gewoon een biertje op de Brüsseler Platz. Een beetje België in Duitsland dus!
Verder
kan je in Keulen uren rondlopen in de grote shoppingcentra die de stad
bezit of op een zonnigere dag de historische autovrije straatjes
afschuimen op zoek naar unieke stuks in een van de vele boetiekjes.
Blauer
Montag is er zo eentje. Het is een succesvolle combinatie van dames- en
herenkleding, met een kunstzinnige inslag. De collecties komen uit
eigen atelier en worden slechts in een beperkt aantal stuks gemaakt,
waardoor de kleding zeer uniek is.
Ondernemende moeders moeten
zeker naar Boutique Fraukayser, een frisse winkel vol leuke gadgets. Zo
vind je er een uitgebreide collectie fotolijstjes, grappige
keukenschorten, fleurige babyshirtjes en originele slabbetjes. Een leuk
adresje ook om originele cadeautjes te vinden. Mannen kunnen ondertussen
genieten van een kop koffie met koekjes en chocolade, midden in de
winkel!
Sla dit jaar dus de typische shoppingsteden over en trek
eens naar het land van Angela Merkel en de bratwurst om je garderobe uit
te breiden, je zal er geen spijt van hebben! (br.hln)
Na Tyra Banks en Heidi Klum betreedt nu ook Charlize Theron de wereld van de modetelevisie. De actrice gaat volgens modeblad Grazia de realityshow 'Whose Closet Is It Anyway?' presenteren.
In dat modeprogramma zal Charlize de kledingkasten van drie totaal verschillende vrouwen bekijken. De deelneemsters zullen uiteenlopende kledingstijlen hebben en ruilen van garderobe.
Het idee is dat ze door deze ruil anders gaan denken over hun kledingstijl en in de toekomst andere keuzes maken.
Productiemaatschappij 'Denver & Delilah' zal het programma maken. Het is nog niet duidelijk wanneer de realityshow op televisie te zien zal zijn. (br.hln)
Voor de meesten van ons zal shoppen in dure designerwinkels altijd een droom blijven. Maar het is niet omdat je in betaalbare modeketens shopt dat je kleren er ook 'goedkoop' moeten uitzien. Er zijn zelfs een aantal trucjes waarmee je de illusie kan geven dat je couturekleren draagt.
Zo is het bijvoorbeeld vaak een goed idee om de knoopjes van een kledingstuk te vervangen, terwijl het dumpen van de riem die je gratis bij een jurk kreeg bijna altijd een noodzaak is. Maar ook de volgende negen tips moet je altijd in je achterhoofd houden:
1. Laat je kledij aanpassen
Een gewoon topje of broek van H&M of Zara kan er meteen stukken duurder uitzien als het perfect op je lichaam past. Aarzel daarom niet om gekochte kledingstukken te laten aanpassen. Dat zal misschien wel iets kosten, maar het is het waard.
2. Draag juwelen
Een opvallende ring, halsketting, armband of oorring kunnen aan elke outfit net dat tikkeltje meer geven. Kijk maar naar Alicia Keys: erg speciaal is haar outfit niet, maar de opvallende ketting zorgt voor een extra touch.
3. Hou je schoenen in topvorm
Als je versleten schoenen draagt, dan lijkt je volledige outfit meteen een pak goedkoper. Verzorg ze daarom goed: maak ze regelmatig schoon en breng ze naar een schoenenmaker als het nodig is.
4. Investeer in de perfecte jas
Je jas is het eerste wat mensen zien, dus is het een goed idee om te investeren in een geweldig exemplaar. Welk merk je onder die jas draagt, zal dan van geen belang meer zijn.
5. Breng je kleren naar de droogkuis
Als er op het etiketje van je kledingstuk staat dat je het niet gewoon in de machine mag wassen, dan mag je dat ook niet doen. Breng het liever naar de droogkuis. Dat kost wel wat meer, maar je zal het kledingstuk uiteindelijk ook langer kunnen dragen.
6. Als je twijfelt: kies zwart
Als je tussen verschillende kledingstukken twijfelt, is het een goed idee om voor een zwart (of donker) item te kiezen. Donkere kleuren zien er meestal duurder uit, omdat de onvolmaaktheden daarbij minder hard opvallen.
7. Koop een stomer
Satijn en zijde mogen dan wel dure stoffen zijn, maar als ze gekreukt zijn, lijkt het nergens op. Investeer daarom in een stomer of stoffen glad te krijgen. Dat had Jennifer Lopez beter ook gedaan...
8. Let op je kapsel
Een dure look is niet alleen afhankelijk van je kleren, maar ook van je kapsel. Met perfect geblazen lokken (zoals die van Kate Middleton) of een opgestoken kapsel zie je er meteen een stuk verfijnder uit.
9. Bewaar je kleren op de juiste manier
Als je losse wollen truien op een kapstok hangt, zullen die al snel uitrekken. Let er dus op dat je je kledingstukken op de juiste manier bewaart, want dan zullen ze ook op de juiste manier over je lichaam hangen. (br.hln)
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Er is een revolutie op komst in behaland: de beha zonder
schouderbandjes én zonder rugsluiting. De vraag die iedereen zich stelt:
hoe worden de borsten dan ondersteund?
Simpel: de bandjes- en rugloze beha werkt volgens een kleefprincipe.
Niet alleen blijft de beha hangen, hij lift de borsten ook en werkt zo
een benijdenswaardig decolleté in de hand.
Het geheim van deze InvisiBra?
"De gesp", zegt het bedrijf. "De vorm van de cups is uniek en de manier
waarop ze over de borsten worden geplaatst en dan vastgegespt geven
zowel steun als lift. "
De beha werd InvisiBra gedoopt en werd
gisteren op ludieke wijze voorgesteld in de drukste winkelstraat van
Londen. Tien modellen trokken de straat op in niets meer (of minder) dan
een beha, een jeans en een paar hakken. Weinig verrassend hadden ze heel wat bekijks.
In tegenstelling tot wat de kijklustigen hoopten bleven alle beha's netjes op hun plaats zitten, zoals te zien is in de video.
De
beha's kosten tussen 38 en 48 pond (44 à 55 euro) en worden gemaakt in
verschillende kleuren en patronen, waaronder wit, zwart, donkerblauw en
nude cups met zwarte kanten versiering.
Wel voorzichtig zijn: de
beha mag enkel met de hand worden gewassen en is 200 keer bruikbaar. De
speciale lijm die de beha aan de borsten doet kleven, regenereert
zichzelf na een wasbeurt.
(br.hln)
Geen luxueuze designerlook voor Jennifer Aniston. Haar favoriete outfit bestaat uit een jeans, een tanktop en een comfortabel paar sleehakken.
De 44-jarige actrice getuigde in een interview met Glamour magazine dat ze een mooie verzameling kleren heeft en het nooit over haar hart krijgt om iets weg te gooien.
"Ik heb nog kleren van toen ik naar het middelbaar ging en ook uit de beginjaren van Friends", klonk het. In het bijzonder moest ze terugdenken aan aan één bepaalde jeans met gaten in die ze altijd combineerde met rode schoentjes en een zwart hemd met knoopjes.
haar uitverkoren sleehakken
Jennifer is naar eigen zeggen geobsedeerd door simpele tanktops. Ze kiest zelfs haar outfits voor de rode lopers liefst zo comfortabel en eenvoudig mogelijk. "Ik ben eigenlijk heel gewoontjes. Mijn 'uniform' bestaat uit een boyfriendjeans, sleehakken en een tanktop. Om uit te gaan wissel ik gewoon om naar een zwart topje en doe ik wat juwelen aan", aldus Aniston. (br.hln)