Veren van levende pauwen geplukt voor jas van Burberry?
Veren van levende pauwen geplukt voor jas van Burberry?
De met pauwenveren bezette jas is zonder twijfel het opvallendste stuk uit de nieuwe collectie van Burberry. Voor een exemplaar betaal je zo'n 27.000 euro, maar ook op een ander gebied betaal je een hoge prijs. Want volgens de Daily Mail zouden de gebruikte veren van levende pauwen geplukt zijn en illegaal verkocht.
Tot voor kort stond er op de website van Burberry te lezen dat de pauwenveren van de jas afkomstig waren van vogels die gekweekt werden op boerderijen in India. Er stond letterlijk: "100 procent gefokte gouden pauwenveren, India".
Dat klinkt natuurlijk aanvaardbaar, ware het niet dat het illegaal is om pauwenveren te exporteren uit India.
Helaas zijn er in dat land steeds meer stropers die maar al te graag inspelen op de vraag naar de veren. Maar in plaats van te wachten tot de pauwen hun veren verliezen, zoals elk jaar op een natuurlijke manier gebeurt, trekken die stropers de veren van het dier (dood of levend) zelf af. Die veren worden vervolgens gesmokkeld naar het buitenland, waar ze verkocht worden.
En aangezien Burberry beweert dat de veren echt afkomstig zijn uit India, kan het Britse modemerk volgens de Daily Mail enkel op een illegale manier aan de veren gekomen zijn. Uiteraard lokte dat nieuws al heel wat reacties uit bij dierenrechtenorganisaties en Indiase politici. Maneka Gandhi, een Indiaas parlementslid, eiste zelfs een onmiddellijk onderzoek naar Burberry.
Ook de reporter van de Daily Mail confronteerde het luxemerk met de beschuldiging, dat geen informatie wou geven. Binnen de 24 uur werd de journaliste echter gecontacteerd door de PR-firma Brunswick, namens Burberry. Zij vertelden dat er een vergissing in het spel was en dat de veren afkomstig waren uit China, en dus niet uit India. Van daaruit gingen ze naar een dealer in New York, die ze op zijn beurt zou geëxporteerd hebben naar India. Daar zouden de jassen vervaardigd zijn, alvorens ze na afwerking in Italië op de catwalk in Londen verschenen.
"We hebben een duidelijk beleid met onze leveranciers, ontworpen om de hoogste kwaliteit van ethische verkoop te garanderen. Die moeten ook voldoen aan de lokale wetten", aldus de woordvoerster. "Bovendien werden er maar een beperkt aantal exemplaren van de jas gemaakt. Dit is geen massaproductie en Burberry moedigt het gebruik van pauwenveren niet aan." Naar verluidt werden er minder dan 20 exemplaren van de jas gemaakt. (br.hln)
Chanelkeizer Karl Lagerfeld valt (even) van zijn troon
Chanelkeizer Karl Lagerfeld valt (even) van zijn troon
Met zijn scherpe kritiek op sterke dames als Michelle Obama en Adele zouden we haast denken dat Karl Lagerfeld een foutloos leventje leidt. Niets is echter minder waar, zo bewijst mister Chanel himself door tijdens een interview zijn eigen 'tekortkomingen' toe te geven.
De Keizer was te gast in de studio van het magazine Harpers' Bazaar en dit in het kader van hun YouTube-serie. Journaliste Lauren Brown begon onmiddellijk op te scheppen met haar trendy vestje. Speciaal voor de gelegenheid had ze immers een Chanel aangetrokken.
Groot was de verbazing toen Lagerfeld uit de lucht kwam vallen en plots eerlijk toegaf dat hij het verschil niet ziet tussen een echte en een valse Chanel: "Ik dacht het wel, ik dacht het wel", begon de Keizer met een grimas op zijn gezicht. "Het ziet er althans uit als een Chanel. Maar er zijn zoveel kopieën dat het evengoed een kopie zou kunnen zijn."
Dit is ongetwijfeld een van Lagerfelds meest openhartige en eerlijke momenten. Niet dat hij niet graag kritiek geeft, zeker niet. Maar meestal zijn anderen het slachtoffer van zijn uitspattingen in plaats van zichzelf. Zo verweet hij eerder de Britse zangeres Adele al om haar gewicht en moest ook de froufrou van Michelle Obama eraan geloven.
Verder gaf de Keizer nog toe dat hij na 30 jaar te ontwerpen voor Chanel nog altijd niet gewoon is geworden aan alles wat bij een modeshow komt kijken, vooral achteraf dan. "Ik haat de post-show. Ik voel me een beetje belachelijk, een arm slachtoffer. Je voelt je een marionet. Ik leg 2,5 uur lang interviews af in vier talen." Achteraf bekomen van de stress met een feestje dan maar? "Nee, nee, nee, ik haat het idee alleen al", aldus Lagerfeld. Eerlijk? We hadden ook niet anders verwacht van de 79-jarige Chanelontwerper. (b(.hln)
De nerdbril is al een tijdje trendy bij mannen, maar tegenwoordig gaat het nog een stapje verder met de volledige lerarenlook. Kenmerkend zijn de tweedjasjes met leren elleboogstukken, de sjofele rifbluwelen broeken en de brave combinatie van een cardigan en een hemdje.
De trend was te verwachten, nadat we de look op de catwalk van onder andere Burberry Prorsum, Paul Smith en Prada zagen. "Het zien van de kleren die je associeert met je vroegere leraren, heeft een aardbeving veroorzaakt in de modewereld", vindt een modekenner. "Iedereen dacht dat de lederen elleboogstukken al lang uitgestorven waren, maar op de catwalk waren ze ineens terug."
En dat is duidelijk te zien aan de verkoopcijfers. Tweedjasjes, vooral die met elleboogstukken, zijn tegenwoordig extreem populair. Volgens de Britse winkelketen Debenhams is de verkoop van deze jasjes zelfs verdubbeld. Daarnaast doen ook ribfluwelen broeken het zeer goed, vooral de bruine exemplaren. Brave cardigans en truien zijn ook populair, zeker die met een afwerking aan de ellebogen.
Ondertussen zijn ook al enkele bekende mannen gespot met de lerarenlook. Denk maar aan de Britse prins William en prins Harry, rapper Tinie Tempah en model David Gandy. Ook dat heeft ongetwijfeld de verkoopcijfers beïnvloed.
Vrouwen die jaloers zijn op deze brave schoollook voor mannen moeten niet wanhopen, want ook zij kunnen meedoen met de trend. In de winkels vind je ongetwijfeld nette rokjes met een A-lijn, gebreide truien met elleboogstukken en nette, gesloten schoenen.
Bekende celebs die ons inspiratie geven zijn onder andere fashionista Alexa Chung en zangeres Taylor Swift. Zij zijn fan van lieve, korte jurkjes, oversized cardigans en grote, lederen boekentassen als handtas. Doen! (br.hln)
Een goede foto hangt niet alleen af van je pose of wat je draagt. Ook een glanzend gezicht of de verkeerde make-up kunnen een foto helemaal verpesten. Maar met de vijf beautytips van visagiste Kirbie Johnson is dat voorgoed verleden tijd.
1. Vermijd glans
Om er goed uit te zien op een foto moet je ervoor zorgen dat je gezicht niet glanst, want dat kan vettig lijken. De beste manier om dat te voorkomen is door een foundation in poedervorm of een matte, getinte moisturizer of matte crème te gebruiken.
2. Zet je ogen in de verf
De volgende stap is het in de verf zetten van je ogen, zodat ze er groter en opener uitzien. Dat doe je door mascara aan te brengen. Breng ook eyeliner aan, maar maak je onderste wimperlijn niet donker, want dat maakt je ogen kleiner. Als je daar toch een lijntje wil aanbrengen, kies dan voor witte eyeliner.
Op je bovenste wimperlijn mag er wel een donker kleurtje. "Gebruik daarvoor eerst je kohlpotlood en werk af met vloeibare eyeliner", onthult Kirbie Johnson een van haar trucjes.
3. Weg met een bleke huid
Hoewel je zowel blusher als bronzer aangebracht hebt, kan je er door de flits nog altijd erg bleek uitzien. De oplossing? "Meer is meer. Breng meer make-up aan om je gezicht op te lichten", luidt het advies. Het is ook een goed idee om helderdere kleuren te kiezen dan je normaal draagt.
4. Definieer je wenkbrauwen
Een volgende tip is het opvullen van je wenkbrauwen. "Veel vrouwen slaan deze stap over, hoewel het echt simpel is", weet de visagiste. Je hebt alleen een borsteltje en taupekleurig poeder nodig, bijvoorbeeld oogschaduw. Bij het aanbrengen moet je opwaartse bewegingen maken. Zo vul je alle lege plaatsen op én creëer je de perfecte boog.
5. Vergeet je lippen niet
Ten slotte mag je zeker je lippen niet vergeten, want die benadrukken je glimlach. Zorg ervoor dat je lippen er iets dikker en groter uitzien. Werk af met lipgloss, want door de reflectie van de flits ziet dat er nog beter uit. Succes! (br.hln)
Japanse patissiers maken outfits om van te snoepen
Japanse patissiers maken outfits om van te snoepen
Hoewel de meeste modellen ver weg blijven koekjes, snoepjes en taartjes, is dat op de catwalkshow van de 'Tokyo Sweets Collection' helemaal anders. Niet dat de modellen daar volgepropt worden met al dat lekkers natuurlijk. Ze showen er de eetbare kleren, die gemaakt werden door negen van Japans grootste patissiers.
Het was al het vijfde jaar op rij dat de catwalkshow georganiseerd werd, maar de patissiers hadden duidelijk nog genoeg inspiratie.
De topchefs zoals Koichi Izumi, Toshihiko Yoroizuka en Hironobu Tsjujiguch lieten vooral eetbare hoofddeksels zien, met bijvoorbeeld aardbeien en suikerspinnen erop. Sommigen verwerkten hun lekkernijen dan weer in handtassen, schoenen en jurken, bijvoorbeeld met een riem van slagroom.
Maar of al dat lekkers ook even goed is als het eruitziet, valt te betwijfelen. De creaties worden niet ontworpen om goed te smaken, maar wel om te dragen.
"Het gaat niet om het maken van een macaron met de beste smaak, maar wel om hoe mooi die eruit ziet", bekende topchef Yoroizuka. "Soms maken we de koekjes zelfs wat harder dan normaal. De bedoeling is om iets te creëren dat er prachtig uitziet en anderen inspireert."
Collega-patissier Asterique Kouichi Izumi gelooft dan weer heel sterk in de toekomst van de eetbare mode. "Tot nu droegen bruidjes vooral hoofdversieringen gemaakt van verse bloemen, maar in de laatste drie jaar heb ik toch ook al vier à vijf bestellingen gehad waarbij de bloemen uit snoepgoed werden gemaakt", vertelde hij aan Reuters.
Voor wie ondertussen al zit te watertanden bij het zien van deze ontwerpen, is er helaas slecht nieuws. De outfits van de catwalkshow zijn niet te koop, noch om te dragen, noch om op te eten.
De lingerie die elke vrouw in haar kast moet hebben
De lingerie die elke vrouw in haar kast moet hebben
Je ondergoed kan bijna even belangrijk zijn als de trendy outfit waaronder het zich verbergt. Maar net als bij gewone kleren is er zoveel om uit te kiezen, waardoor het erg moeilijk wordt. Stylistes Emily Current en Meritt Elliott onthullen daarom een aantal must-haves die elke vrouw in haar kast moet hebben.
Die kunnen we indelen in drie algemene categorieën.
Elke vrouw heeft nood aan lingerie (beha's, onderbroeken, topjes en slaapshortjes) die zeer meisjesachtig aanvoelen, maar ook erg comfortabel zijn. Mix en match verschillende prints en patronen, maar beperk je daarbij tot één stof. Wees ook niet bang om te kiezen voor extraatjes, zoals kant, strikjes, ruches, enzovoort.
De must-haves: een zijden beha met polkadots en een zijden boxershort met streepjes.
Niets geeft je een machteriger en vrouwelijker gevoel dan onverwacht pikant ondergoed onder je kleren. Ga op zoek naar een mooie push-upbeha en koop een bijpassende sexy string.
De must-haves: zwarte lingerie, een setje in dierenprint of lingerie met kant.
"Voor onze cliënten gaan we altijd op zoek naar ondergoed die een push-effect geven, afslanken en verzachten op de juiste plaatsen", zeggen de stylistes. Ze raden aan om sowieso een aantal onderjurkjes in je kast te hebben, zowel naaktkleurige als zwarte. Die komen het best tot op het midden van je dijen, zodat je ze kan combineren met een short of een jurk.
Daarnaast is het ook een goed idee om zowel afslankend als naadloos ondergoed in je kast te steken. Je zal er geen spijt van hebben dat die voorhanden zijn als je een meer uitdagende of strakke jurk wil dragen.
De must-haves: naast de onderjurkjes en de naadloze stuks moet elke vrouw ook een aantal 'onzichtbare' slipjes, zelfklevende beha's en afslankende onderbroeken en bodysuits in haar kast hebben. Hoog tijd om te shoppen! (br.hln)
Gucci brengt ecohandtas uit met... een koeienpaspoort
Gucci brengt ecohandtas uit met... een koeienpaspoort
Dat modehuizen de ecotour willen opgaan in de productie van leren handtassen kunnen we alleen maar toejuichen. Al doet Gucci dit wel op een erg bizarre manier. Zo is er een ecoversie op de markt van de bekendste Gucci-tassen met een gratis koeienpaspoort erbij. Fashionista's kunnen via het rode boekje checken welke weg de koe van hun tas heeft afgelegd, van de boerderij tot het eindproduct.
Via het paspoort wil Gucci aan zijn klanten bewijzen dat ze voor de productie van de handtassen enkel rundvee gebruiken afkomstig van Braziliaanse fokkerijen. Daarnaast zijn de tassen ook voorzien van het 'Green Carpet Challenge'-label, een project uit 2009 van Colin Firth's vrouw die via het groene kaartje merken uit de mode-industire beloont die rekening houden met de ethiek en dierenrechten.
"Dit is de toekomst van kwaliteitsfashion en geloofwaardige merken", aldus Firth in de Guardian. "De verantwoordelijkheid opnemen van het begin tot het einde is een goede zaak", gaat ze verder.
Brazilië is de belangrijkste uitvoerder van gebruind leder. Ongeveer tien procent van de totale hoeveelheid wordt uigevoerd naar Italië waar het vel van de Braziliaanse runderen verwerkt wordt tot Italiaans leder.
Wie een koeienpaspoort van dichtbij wil bekijken zal een ecologische versie moeten aanschaffen van Gucci's bekendste handtassen. Momenteel zit er een pasport bij de Jackie-, Hobo- en Tote-tassen. (br.hln)
Jurk waarin prinses Diana danste met Travolta geschat op 350.000 euro
Jurk waarin prinses Diana danste met Travolta geschat op 350.000 euro
In deze jurk danste prinses Diana met John Travolta
Een jurk die prinses Diana droeg bij staatsbezoeken en -banketten én waarin ze in het Witte Huis danste met acteur John Travolta wordt volgende maand geveild. Het ontwerp van Victor Edelstein wordt aangeboden met nog negen andere avondjurken die de overleden prinses van Wales heeft gedragen.
De prinses droeg de fluwelen jurk tijdens het eerste bezoek dat zij en haar echtgenoot prins Charles brachten aan de ambtswoning van de toenmalige Amerikaanse president Ronald Reagan. Na het diner betrad ze met Travolta de dansvloer en waagde ze wat passen op de muziek van 'Saturday Night Fever'. De jurk moet 300.000 pond -ongeveer 348.000 euro- opleveren.
Veilinghuis Kerry Taylor Auctions in Londen schat de totale opbrengst van de japonnen op 928.000 euro. De jurken blinken uit in de stijl van de jaren tachtig, inclusief pofmouw, schoudervulling en fluweel. Ze gaan op 19 maart onder de hamer. (br.hln - foto ap)
Is dit het ultieme relaxmiddel van model Cara Delevinge?
Is dit het ultieme relaxmiddel van model Cara Delevinge?
Cara voor Pucci tijdens de fashionweek in Milaan.
Wie de catwalks in New York, Londen, Milaan en Parijs aandachtig in de gaten hield, vraagt zich ongetwijfeld af hoe topmodel en IT-girl Cara Delevinge in godsnaam alles rond krijgt. De 20-jarige schone lijkt wel op tien plaatsen tegelijk te zijn. Al eist het harde werk wel degelijk zijn tol. Zo geeft Cara in Grazia toe dat ze dringend moet leren relaxen. Volgens de geruchtenmolen van The Sun zou ze die ontspanning zoeken in... een muziekcarrière.
Volgens bronnen van The Sun zou Delevinge het drukke leven als model even vaarwel willen zeggen en proeven van een leven als artieste. Maar het wordt nog straffer: niemand minder dan Rihanna zou haar helpen om een muziekcarrière uit te bouwen. "Cara wil zich terugtrekken in Los Angeles en Rihanna helpt haar daarbij", biecht een bron op in The Sun.
Het is geen geheim dat de twee dames goed opschieten sinds ze elkaar twee jaar geleden tegen het lijf liepen tijdens een show van Victoria's Secret. "Rihanna heeft niet zoveel vrienden. Ik denk dat de meeste meisjes haar niet begrijpen", sprak het topmodel over haar hartsvriendin.
Voorlopig zien we Delevinge wel nog even paraderen op de catwalk. Gelukkig maar, want grote meneren als Karl Lagerfeld zijn verzot op haar. Geen wonder dat ze de voorbije weken maar liefst 35 shows liep op de modeweken. Gelukkig vertelt ze in Grazia wat haar schoonheidsgeheim is:"Ik probeer niet te veel alcohol te drinken, maar wel veel water en ik eet gezond", aldus Delevinge. "Zodra de fashionweken voorbij zijn, wil ik er enkele dagen tussenuit voor vakantie. Ik moet me dringend leren ontspannen", geeft ze toe.
Met plannen voor een muziekcarrière in het vooruitzicht, zal daar voorlopig nog niet al te veel van in huis komen. Komt daarbij nog eens kijken dat Burberry haar gekozen heeft als nieuw gezicht voor een parfum. De vakantie zal nog even moeten wachten dus. Mocht ze toch dringend wat stoom willen afblazen, kan ze misschien de Harlem Shake eens proberen... (br.hln)
Onberispelijk wit en crèmekleurige tinten overspoelden de catwalk bij de collecties voor komende lente en zomer. Toch hoef je niet tot volgende maand te wachten om een witte outfit aan te trekken, want dat kan bij elk weertype. Op voorwaarde dat je rekening houdt met enkele tips natuurlijk.
Kijk maar naar de outfit van fashionista Alexa Chung op de Londense modeweek. Zij combineerde er een ivoorwitte kabeltrui met een vanillekleurige plooirok en was dus van kop tot teen in de hippe lichte tinten gehuld.
Nog witter was de outfit van Jessica Alba op de modeweek in New York. De actrice combineerde een witte broek met rechte pijpen met een shirtje en mantel in dezelfde kleur. En daar bleef het niet bij, want ze droeg ook een witte das en clutch-handtas.
Ook Julianne Hough koos al een paar keer voor een volledig witte outfit. Met een witte rok, een wit bloesje én een witte blazer bewees de actrice dat je met een volledig witte outfit kunt scoren.
1. Speel met stoffen Maak je look interessanter door te spelen met verschillende stoffen. Combineer gebreide kledingstukken met lederen stuks, kant met jeans en doorzichtig met mat: alles kan!
2. Ga voor doorzichtig Doorzichtige stoffen zijn perfect om een moderne, sportieve touch toe te voegen aan je volledig witte look. Probeer transparante jurken of bloesjes in combinatie met een wollen/katoenen kleedje of topje.
3. Kies voor getailleerd Aangezien getailleerde outfits tegenwoordig erg trendy zijn, is het een goed idee om te investeren in een skinny wit broekpak. Je kan de blazer en de broek samen dragen, maar ook apart voor minder formele gelegenheden.
4. Combineer met naaktkleurige schoenen De perfecte schoenen bij je witte of crèmekleurige outfit? Naaktkleurige, puntige pumps of peeptoes, want die maken je benen langer. Rooney Mara toont hoe het moet.
5. Voeg zwarte accenten toe Zwarte accessoires zijn de ideale manier om evenwicht te brengen als een volledig witte outfit je afschrikt. Kijk maar naar de zwarte schoenen en minihandtas van Alexa Chung en de schoenen en kraag van Julianne Hough.
Ooit al gedroomd van een wc-rol rond je vingers of op je borst gespeld? Nee? Echt niet? Jammer zeg! De Schotse ontwerpster Louise Gray ziet hier nochtans een publiek voor. Om ons warm te maken voor haar uiterst bizarre idee stuurde ze haar modellen tijdens de modeweek in Londen alvast de catwalk op met een knotsgekke wc-rol-ring rond hun vinger.
Naast de ring, deed de wc-rol nog dienst als broche. En het toiletpapier was niet het enige gekke attribuut dat de catwalk haalde van de jonge ontwerpster. Zo versierde ze haar modellen nog met andere materialen zoals ducktape, piepschuim en zilverpapier. Om de kapsels wat op te vrolijken, werden dan weer vuilniszakken ingezet. Geen wonder dat Louise Grey 'Hey Crazy' uitkoos als titel voor haar najaarscollectie.
Nochtans, hoe klein een accessoire ook mag zijn, het kan je outfit helemaal maken. Jammer genoeg zijn we genoodzaakt in het geval van de wc-rol te spreken over 'kraken'.
Grappig? Zeker en vast. Maar laten we hopen dat de gekke ideeën van Grey nooit, maar dan ook nooit verder zullen reiken dan de catwalk... (br.hln)
Belgische ontwerper Christian Wijnants wint International Woolmark Prize
Belgische ontwerper Christian Wijnants wint International Woolmark Prize
De Belgische ontwerper Christian Wijnants heeft gisteren de International Woolmark Prize gewonnen op de London Fashion Week. Dat meldt de Britse editie van modeblad Elle. De prijs is 105.000 dollar (bijna 80.000 euro) waard.
De jury bestond onder meer uit de ontwerpers Victoria Beckham, Donatella Versace en Diane von Furstenberg.
Pretentieloos en tijdloos De collectie van Wijnants was gebaseerd op met de hand gebreide en met de hand geverfde stukken, alsook op kleuren geïnspireerd door kristallen en mineralen. De jury loofde Wijnants werk met merinowol als "pretentieloos en tijdloos".
De overige finalisten waren Dion Lee uit Australië, Sophie Theallet uit de Verenigde Staten, Ban Xiao Xue uit China, Pankaj & Nidhi uit India en Takeshi Kitazawa & Emiko Sato uit Japan.
De collectie van Wijnants zal onder meer verkocht worden in Harvey Nichols in Londen, Corso Como in Milaan en Bergdorf Goodman in New York.
Onder anderen Karl Lagerfeld, Yves Saint Laurent en Dolce & Gabbana wonnen in het verleden de International Woolmark Prize.
"Christian vond een nieuwe vorm uit en maakte die mogelijk met een industrieel productieproces", verklaarde Franca Sozzani, hoofdredacteur van de Italiaanse Vogue en L'Uomo Vogue. "Zijn ontwerpen zijn vleiend, vrouwelijk en sexy, een moderne interpretatie van wol".
Wijnants: "Ze vonden dat ik de ontwerper was die wol het beste heeft gebruikt als hoofdelement van de collectie en ze vonden mijn concept - alles opbouwen vanuit één simpele witte woldraad - getuigen van creativiteit, integriteit en respect voor het materiaal". (br.hln)
Een van de hipste accessoires van vandaag is een bril. Dat kan je niet alleen zien in het straatbeeld en bij celebs, maar het werd ook duidelijk op de catwalk voor komende lente en zomer. Toch is er vaak een probleem bij het dragen van een bril: welke make-up past daarbij? Wij geven vijf tips om je op weg te helpen.
1. In de verf Aangezien een bril een groot deel van je gezicht inpakt, is de impact ervan natuurlijk erg groot. Om te voorkomen dat je gezicht erachter verdrinkt, moet je ervoor zorgen dat je je gelaatstrekken iets meer in de verf zet dan normaal. Dat wil niet zeggen dat je massa's make-up moet aanbrengen, maar wel dat je die op een subtiele manier beter moet doen uitkomen.
2. Mascara Je ogen zijn het belangrijkste focuspunt als je een bril draagt. Daarom moet je minstens twee lagen mascara aanbrengen, plus eyeliner. Op die manier kunnen je ogen toch opvallen, hoewel ze bedekt zijn met je brillenglazen.
3. Jukbeenderen Het is een goed trucje om je jukbeenderen te accentueren als je een bril draagt, want dat geeft contouren en diepte aan je gezicht. En als je grote, opvallende brillen verkiest, helpt dit ook om je look in evenwicht te brengen.
4. Lippen Een toptip voor 's avonds is het aanbrengen van een fel kleurtje op je lippen om je beautylook een extra touch te geven. Het geeft geen zin om veel tijd te besteden aan je oogmake-up en daar te experimenteren met kleur, want door een bril zie je daar niets meer van. Je felrode of roze lippen maken dat goed.
5. Wenkbrauwen Het is niet omdat je een bril draagt dat je wenkbrauwen onbehandeld mogen blijven, integendeel zelfs. Het is belangrijk om ze wat aandacht te geven, want omdat ze net boven je bril zitten, kunnen ze je look maken of kraken.
Zorg er daarom altijd voor dat ze de juiste vorm hebben en gebruik een wenkbrauwgel om ze op hun plaats te houden. Als je zeer bleke wenkbrauwen maar een donkere bril hebt, dan is het een goed idee om ze op te vullen met een wenkbrauwpotlood. Die boost zorgt ervoor dat JIJ de bril draagt, en niet omgekeerd. (br.hln)
Het is werken geblazen voor chocolatiers rond Valentijnsdag. Wie
dacht dat ze zich beperken tot overgoten aardbeien en opgevulde harten
heeft duidelijk nog nooit van de Texaanse Andrea Pedraza gehoord. Haar
specialiteit is de eetbare en ontzettend stijlvolle chocolade pump. Ze
is ondertussen uitgegroeid tot de perfecte Louboutin copycat.
Het
decadente snoepgoed met de iconische rode Louboutinzool is verkrijgbaar
in een brede waaier van motieven: van zebraprint tot polkadots.
Je
kan de pumps bovendien nog laten opvullen met andere chocolaatjes voor
een overdosis lekkers of voor wie de schoenen te mooi vindt om op te
eten, uiteraard.
Hoewel echte fashionista's vaak niet kunnen
weerstaan aan deze eetbare designerschoen, zijn het volgens Andrea
Pedraza vooral mannen die haar kassa vullen. Voor één pump betaal je al
snel tussen de 20 en 40 euro. "Ik heb rond valentijn altijd een paar
exemplaren opzij staan voor de laatkomers", klinkt het. (br.hln)
De Belg Peter Philips, die sinds 2008 aan het hoofd staat van de cosmetica-afdeling van Chanel, heeft laten weten dat hij opstapt. Hij gaat terug aan de slag als freelance make-upartist.
Philips trok na zijn studies grafisch ontwerp in Brussel naar de Antwerpse Modeacademie. Voordat hij aan de slag ging als visagist, werkte hij eerst nog backstage als stylist op de modeweek van Parijs.
Unieke stijl Met zijn unieke stijl en vernieuwende technieken trok hij al snel de aandacht van topontwerpers en gerenommeerde modemagazines. Zo werkte hij samen met Dries Van Noten, Fendi, Peter Lindbergh en Raf Simons.
Philips schopte het tot creatief directeur van de make-upafdelding van het Franse luxemodehuis Chanel, nadat hij eerst bij Dominique Moncourtois en Heidi Morawetz in de leer ging. Het duo stond samen dertig jaar lang aan het roer van de cosmetica-afdeling.
Nu gaat Philips terug aan de slag als freelance make-upartiest. Hij zal weer samenwerken met de beste fotografen, stylisten en modellen. In een persbericht luidt het dat Philips "een voorgoed onuitwisbare stempel op de make-up van Chanel drukte, en zijn bijdrage tot het merk altijd een belangrijke plaats zal innemen in de erfenis van Chanel. Hij blijft een zeer goede vriend en medewerker van het Huis Chanel." (br.hln)
Alleen al in Amerika leven naar schatting één miljoen trangenders en toch zijn er nog grote gaten in de markt, die stilletjes maar zeker opgevuld worden door de concepten van innovatieve transgender vrouwen. De New Yorkse Cy Lauz is er eentje van. Zij bracht 'Chrysalis' tot leven, de eerste lingerlijn speciaal ontworpen door en voor transgenders.
Hoewel het concept al in 2011 ontstond, lijkt de media nu pas echt gefascineerd te zijn door Chrysalis, een lingerielijn waar transgender vrouwen hun - al dan niet - getransformeerd lichaam in kunnen vieren zonder zichzelf bloot te stellen aan de overdreven seksuele lingerie voor draq queens en cross-dressers.
Onderzoek wijst uit dat gemiddeld 6 procent van alle volwassenen zich identificeert als transgender. Ze kiezen er dan ook bewust voor te leven zoals het andere gesclacht. Ruim twee op de drie transgenders gaat van man naar vrouw, maar slechts een klein percentage zal effectief operaties en hormoontherapie ondergaan om natuurlijke, vrouwelijke vormen te krijgen. Gepaste lingerie vinden was tot voor kort dan ook geen pretje, zeker niet in vrouwenwinkels.
"Heel veel vrouwen hebben hier te lang op moeten wachten. Ik spreek uit ervaring, aangezien er geen producten te bespeuren waren voor transgender vrouwen. Ik wou een lingerielijn die viert wie we zijn, iets praktisch waar we ons mooi in kunnen voelen", deelt Cy Lauz. "We verstoppen ons niet langer, we gaan de stilte doorbreken. We zijn een diverse gemeenschap, we bestaan echt én we hebben specifieke noden", klinkt het.
Wat is er nu precies anders aan deze speciale lingerie? De slipjes zijn om te beginnen naadloos en bevatten een speciaal paneeltje om alles beneden 'goed in te pakken'. De bh's bevatten dan weer verborgen zakjes waarin volle cups kunnen worden ingebracht om een natuurlijke bustelijn te creëren. Hierdoor is de lingerie toepasbaar op verschillende lichaamstypes, met als resultaat een uitgesproken vrouwelijk silhouet Naast de lingerielijn staan nu onder meer ook shapewear en badmode op de agenda.
Chrysalis, de term die de coconfase van een vlinder omschrijft, is het perfecte symbool voor de lingerielijn. "Het is een metafoor voor transformatie, maar om die overgang te zien gebeuren, moet er eerst een ruimte zijn waar je veilig bent en geliefd wordt", besluit Cy. (br.hln)
Luxe voor kleine spruiten: de eerste Kids Fashion Week is een feit
Luxe voor kleine spruiten: de eerste Kids Fashion Week is een feit
Het is zover: in maart is het tijd voor de eerste 'Global Kids Fashion Week' die zal plaatsvinden in Londen. Met kinderen als Romeo en Harper Beckham als uithangbordje van luxekledij voor kinderen, was het puur een kwestie van tijd voor ook zij hun eigen modeweek zouden krijgen.
De Global Kids Fashion Week wil niet alleen topmerken voor kinderkledij in de kijker zetten, maar ook opkomende designers een kans geven. Zo zal je onder meer shows kunnen zien van Junior Gaultier, Little Marc Jacobs, Supertrash, Tommy Hilfiger en Diesel.
Naast catwalkshows en perfomances zullen er ook speelse activiteiten voor kinderen en hun ouders zijn, in samenwerking met het het V&A Museum of Childhood. "Het doel is mensen te inspireren en te informeren over kindermode, terwijl gevierd wordt hoe deze tak van de modewereld de voorbije vijf jaar is opengebloeid en geëvolueerd", klinkt het.
"Kindermode is speels, plezant en innovatief. We zijn ervan overtuigd dat het een eigen platform verdient. Daarom zijn we trots om deze eerste global Kids Fashion Week te ondersteunen. We willen kindermode op de wereldkaart zetten", stelt Alex Theophanous van AlexandAlexa.com (website met designerkledij voor kinderen). De opbrengst van de tickets gaat naar liefdadigheidsinstelling 'Kids Company'. (br.hln)
Claudia Schiffers grootste fout: "Ik wimpelde eigen Hermès-handtas af"
Claudia Schiffers grootste fout: "Ik wimpelde eigen Hermès-handtas af"
Voor het speciale lente-/zomernummer vroeg het magazine Elle aan bekende topmodellen uit de jaren '90 welke goede raad ze de 17-jarige versie van zichzelf zouden geven. Het antwoord van Claudia Schiffer? "Ik zou nooit het aanbod hebben afgeslagen van Hermès om een handtas naar mij te vernoemen."
"Over vijf jaar zal Hermès vragen of ze jouw naam mogen gebruiken voor één van hun handtassen, zoals de Birkin en de Kelly. Negeer jouw agent en zeg gewoon ja', zo luiden de woorden van het voormalige Duitse supermodel aan zichzelf in het magazine Elle.
Mocht ze toch op het aanbod zijn ingegaan, had Schiffer immers in de voetsporen kunnen treden van niemand minder dan Grace Kelly en Jane Birkin. Deze handtassen zijn uiteindelijk uitgegroeid tot wereldberoemde klassiekers waarop fashionista's tot op de dag van vandaag soms jaren moeten wachten.
De Birkin
Naomi Campbell had eveneens een tip voor haar 17-jarige zelve: "Volg altijd jouw instinct". Amber Valletta raadde zichzelf dan weer aan om te relaxen en voluit te profiteren van het avontuur dat zich te wachten staat. Ook Helena Christensen blijft in dezelfde sfeer hanger: "Volg je hart, maar denk met je hersens. Wees nieuwsgierig, avontuurlijk, vriendelijk en laat niemand jou afbreken." (br.hln - foto photo news)
Lana Del Rey, Kate Moss & Alexa Chung op de eerste rij.
De glamoureuze fashion weeks zijn voor massa's modebewuste dames een echte must. Naast alle opwinding, gaan deze chaotische dagen gepaard met lange uren, weinig slaap en de druk er zelf altijd opperbest uit te zien. Met deze strategische tips overleven vrouwen de modeweken.
Fashionista survival:
1. Pimp je look Een fris kapsel en goed verzorgde handen en voeten zullen je veel beter doen voelen wanneer de chaos losbarst. Een gelmanicure isde beste optie, aangezien er geen tijd zal zijn om je nagels bij te werken.
2. Pleisters Pleisters zijn cruciaal tijdens de modeweken. Hoe graag jij je designerschoenen ook mag zien, ze zullen niet altijd even lief zijn voor jou. Om pijn en een 'mankepoot' te vermijden, is een reiskitje met pleisers een echte must. Ze zijn vandaag zodanig compact dat niemand zal weten dat je een EHBO-stand op hakken bent.
3. Snacks Feit: drie maaltijden per dag zijn geen optie tijdens een aaneenschakeling van presentaties, catwalkshows en afterparty's. Wie niet oplet, zit snel genoeg op een vloeibaar dieet van koffie, champagne en Perrier. Zorg daarom altijd dat je hapklare snacks bij hebt, zoals amandelen, fruit en gezonde granenrepen.
4. Plan je outfits Organisatie is de sleutel tot succes. Probeer goed in te schatten wat je wil dragen voor welke events. Zo kan je de uurtjes slaap maximaal rekken en verloopt het 's morgens altijd zo effeciënt mogelijk. Wat je persoonlijke stijl ook is, anticipeer je vermoeiheid en kies strategisch. Sterke basics met persoonlijke accenten zijn altijd mooi meegenomen.
5. Hightech Het lijkt misschien wat omslachtig, maar die oplader voor je telefoon en een fototoestel op standby zijn meer dan handig. Smartphones leven ook maar zo lang... Bovendien zijn ze onmisbaar om de drukke schema's te volgen en in contact te blijven met je collega-fashioniasta's. Hoewel steeds meer mensen vertrouwen op de camera in hun telefoon, blijft een fototoestel een echte winnaar, zeker wanneer je een detail wil vereeuwigen van een bepaald ontwerp.
6. Handtas Wie geen hotel vlakbij alle actie kan bemachtigen, zal snel beseffen dat één enkele handtas geen optie is. Ga daarom voor een ruime, stijlvolle, maar neutrale handtas die alles kan dragen en bij elke outfit past. Voor de afterparty's voorzie je dan weer best een klein, schattig handtasje.
7. Muntjes Tussen de liters koffie en thee door zal je af en toe wel een ademverfrisser kunnen gebruiken. Het is dus geen slecht plan om muntjes altijd binnen handbereik te hebben. Je weet nooit wie je tegen het lijf loopt voor een spontane babbel.
8. Even opfrissen Overdag zal er tussen alle belangrijke shows geen tijd zijn om even naar je hotelkamer te gaan om je make-up op te frissen. Daarom voorzie je best een paar handige opkikkertjes. Ga voor de klassiekers: matte rode lippenstift, een oogpotlood en concealer. Probeer ook goed gehydrateerd te blijven voor een mooie huid.
9. Schoenen Splinternieuwe schoenen klinken misschien magisch in je oren, maar in de praktijk is het geen goed idee. Vergeet ze daarom zeker en vast niet in te lopen voor de modeweek. Een goede strategie is ze te dragen met een dikke sok en de binnenkant van de hielen met ijs aan te pakken.
10. Anti-stress Hoewel het misschien onmogelijk lijkt om kalm te blijven in de chaos van de fashion weeks, zijn er een aantal dingen die je kan doen om stress tot een minimum te beperken. Breng je week gedetailleerd in kaart zodat je perfect weet wanneer je waar moet zijn. En, wees realistisch met je planning. Je kan nu eenmaal niet overal gelijk zijn. (br.hln)
Staat 'flower' automatisch gelijk aan 'power'? Actrices Anne Hathaway en Marion Cotillard denken ongetwijfeld van wel. Zo werden beide brunettes onlangs gespot in een hevige bedrukte bloemenjurk. En ook de haute couture collectie van Chanel stond volledig in het teken van uitvoerige bloemenprints.
Voor wie graag alle ogen naar zich toetrekt, is de bloemenjurk uiteraard het meest volmaakte kledingstuk. Ongetwijfeld speelt deze reden bij Hollywoodsterren als Hathaway en Cotillard een grote rol, aangezien zij het op de rode loper telkens opnieuw moeten opnemen tegen honderden andere celebs die evenees alles uit de kast halen.
'Bommajurk' Toch vragen wij ons (terecht?) af of je met zo'n bedrukt exemplaar wel in de positieve manier in de kijker komt te staan. We kunnen er niet aandoen, maar doet de felle bedrukking jou ook niet denken aan de antieke keukenschort die je oma draagt om haar patatjes te schellen? Ons alvast wel.
Klooster Of de print je nu bevalt of niet, het model van een jurk kan een groot verschil maken. Althans in het geval van Hathaway die dankzij de korte lengte van haar Erdem-jurk er toch enigszins in geslaagd is om de ouderwetse bedrukking een moderne touch te geven. Iets waar Cotillard nog veel van kan leren als ze er niet wil uitzien als een tienermeisje dat eraan denkt om in het klooster te stappen.
Als het van Chanel-goeroe Karl Lagerfeld afhangt, zal de lente en de zomer volledig in het teken staan van deze 'bommaprint'. Zo stuurde hij onlangs tijdens de haute couture show in Parijs verschillende modellen de catwalk op in fel bedrukte jurken.
Haast jij je binnekort naar de winkel om jouw perfecte exemplaar te bemachtigen of laat je de bloemenprints liever aan jou voorbijgaan? (br.hln)