De vraag die elke jonge vrouw zich wel eens stelt bij een avondje uit:
is mijn outfit niet te bloot? Britse wetenschappers beweren dat ze het
antwoord kennen: kleding die 40 procent van het lichaam ontbloot, trekt
precies de juiste hoeveelheid aandacht.
Aantrekking Aan
de Leeds University stuurde psycholoog Colin Hendrie vier vrouwelijke
onderzoekers op pad naar een dancing. Daar bestudeerden ze nauwlettend
het gedrag van de mannen tegenover de vrouwen en de mate van
benadering. Zo bleek, niet geheel onverwacht, dat vooral mannen de
eerste stap zetten en vrouwen uitnodigen om te dansen. Kleding, of het
ontbreken ervan, bleek daarbij een belangrijke factor om op te vallen.
Berekening Vrouwen die ongeveer 40 procent
van hun huid bloot toonden, werden benaderd door dubbel zoveel mannen
als degene die meer bedekt liepen. Voor de berekening werd aan elke arm
tien procent gegeven, elk been was goed voor 15 procent, de romp voor
50 procent. Het hoofd, de handen en voeten werden niet inbegrepen. Zo
bleek de mouwloze jurk die langs de dijen scheert, de meest geschikte
outfit om aandacht te trekken.
Te veel Opvallend:
pronken met teveel vlees werkt contraproductief. Elke outfit die meer
dan 40 procent onbedekt laat, geeft aan de vrouw andere allures. Mannen
krijgen zo andere signalen door van die vrouw en nemen haar minder
serieus.
Meest succes De vrouwen die het meest succes kenden, combineerden de 40-procent regel met strakke kleding en sexy danspasjes.
Innovatieve lipstick onthoudt eigen houdbaarheidsdatum
Innovatieve lipstick onthoudt eigen houdbaarheidsdatum
Een lipstick die zelf aangeeft wanneer zijn houdbaarheidsdatum verstreken is, dat belooft de lipgloss van het Amerikaanse cosmeticamerk Cargo Cosmetics. Critici waren alvast zo enthousiast over het hebbeding dat ze het uitriepen tot 'innovatie van het jaar'.
De werking van de lipgloss is vrij simpel. Bij het openmaken kan je in de dop de openingsdatum instellen. De lipstick onthoudt deze gegevens en laat zijn glazen omhulsel langzaamaan rood kleuren naarmate de lipstick zijn houdbaarheidsdatum nadert. Zo word je nog voor het aanbrengen attent gemaakt op je bijna vervallen lipstick.
Een trend kan je het niet noemen, want dat is het al eens geweest, maar
je beha ontbloten is weer helemaal terug. De comeback van deze trend
werd gezet door actrice Chloe Sevigny en Zoe Saldana, op de rode loper
van Prada's nieuwste boek.
Lange rok Een
blouse, een eenvoudige beha, een lange rok, torenhoge hakken en een
handige clutch: dat is dé look. Een beetje fris voor de tijd van het
jaar, daar zal een kuise gilet weinig aan veranderen. Durven moet je
ook, om dit te dragen. Een decolleté is een ding, je beha prijs geven
duidelijk een ander. Dat je in ruil daarvoor je benen bedekt, is amper
een evenwichtige ruil te noemen.
Lang & slank De
actrices komen er mee weg, maar in de wandelgangen was te horen dat dit
enkel lukt bij wie slank en lang genoeg is. Niets nieuws onder de zon
voor gewone stervelingen dus...
Op het feestje waren nog meer
sterren aanwezig: Jessica Biel, Ginnifer Goodwin, Christina Ricci,
Rachel Zoe, Emma Roberts en Jessica Alba.
Shoppers verkopen Jimmy Choo's met winst door op eBay
Shoppers verkopen Jimmy Choo's met winst door op eBay
'Die-hard fashionista's' beleefden zaterdagochtend in H&M wellicht
mooie momenten. De Jimmy Choo's vlogen gretig over de toonbank en al
tegen de middag bleken de voorraden uitgeput. Wie te laat kwam, kon een
etmaal later op de veilingsite eBay terecht. Daar werden de eerste
exemplaren aan woekertarieven doorverkocht.
Zaken De
Jimmy Choo-collectie bezorgde modeliefhebbers, maar ook sommigen
met een neus voor zaken, superkansen. Al werden de gegeerde schoentjes
aan een 'spotprijsje' verkocht bij H&M, op veilingsite eBay swingen
de prijzen wel de pan uit. Veel van de felbegeerde stiletto's worden
daar aangeboden én verkocht voor het dubbele van de oorspronkelijke
prijs.
De winkels van H&M hebben er een legendarische zaterdag opzitten
door de stormloop voor de schoenen van Jimmy Choo. Die werden bij het
Zweedse kledingsmerk voor een fractie van de prijs aangeboden en daar
is een massa mensen op afgekomen.
Voor de H&M op de
Antwerpse Meir stonden al om vrijdagavond 20h mensen te wachten. Toen
de winkel zaterdagochtend de deuren opende, was de rij wachtenden
gestaag aangegroeid. De kopers mochten in groepjes van twintig de
winkel binnen. Om de orde te bewaren stonden de schoenen en accessoires
in de winkel veilig achter dranghekken.
Elk groepje kreeg maar
tien minuten de tijd om de schoenen aan te passen.Het schoenenmerk
heeft zijn populariteit te danken aan de tv-serie Sex And The City.
De verkoop van de kegelvormige beha, uiterst populair in de jaren '50,
stijgt opmerkelijk. Daar heeft de economische crisis iets mee te maken:
vrouwen willen terug vrouwelijk ogen. Sinds de grote mode-ontwerpers
als Jean Paul Gaultier de sexy beha weer nieuw leven inblaast, lijkt de
interesse bij de dames nog groter.
Oorsprong De
puntige beha was een groot succes in de jaren vijftig. Sterren als Jane
Russell en Marilyn Monroe maakten de beha's populair bij het grote
publiek. In de jaren tachtig werd de opmerkelijke bustehouder weer
volop gedragen door Madonna. De huidige mode-onwerpers doen het haar na
en verwerken de lingerie in hun voorjaarscollecties.
Vrouwelijke vormen Trendwatchers
zien de laatste tijd een enorme stijging in de verkoop van de beha.
Volgens hen is dit een indicatie dat vrouwen opnieuw rondingen wensen
en komaf willen maken met de magere jongsachtige modelletjes die sier
maken op de catwalks. Vrouwen kiezen liever voor de voluptueuze
uitstraling van bijvoorbeeld Dita Von Teese. Meer nog, de stijgende
verkoop van dergelijke borstenblikvanger, toont aan dat de recessie
stilaan voorbij is en er optimistische tijden aanbreken.
Crisis Vrouwen
willen niet langer hun borsten verbergen onder 'minimiser' beha's, maar
tonen weer hun activa. Dat was in de jaren vijftig ook het geval. Na
tijden van slechte economie, zoeken vrouwen hun toevlucht in de mode.
Ze willen hun vrouwelijkheid terug en opnieuw meer plezier beleven.
Bovenkleding In
vergelijking met vorig jaar zien Britse warenhuizen de verkoop van
dergelijke beha's met 33 procent vooruit gaan. Daar hebben de
mode-ontwerpers een flink aandeel in. Sinds ontwerpers als Louise
Goldin, Jean Paul Gaultier en Dolce & Gabbana de kegelvormige
beha's als bovenkleding hebben ontdekt in hun lente/zomercollecties
2010, vliegen ze nog meer de deur uit.
Vandaag, zaterdag 14 november 2009, is het zover, dan ligt de langverwachte Jimmy Choo-collectie in de H&M-winkels. Deel van de collectie bestaat natuurlijk uit de beroemde en onmisbare Jimmy Choo-schoenen, maar voor de gelegenheid ontwierp de schoenenkeizer ook accessoires voor mannen en voor vrouwen en enkele zwierige jurkjes.
Kans van je leven De collectie doet al weken veel stof opwaaien. Jimmy Choo kreeg naam en faam door vermeldingen in series als Sex and the City. Veel vrouwen zien dan ook hun kans om aan een relatief goedkope prijs een échte Jimmy Choo in huis te halen.
Stormloop verwacht Na enkele mindere collecties, ziet H&M een stormloop aankomen en hebben ze maatregelen genomen. Om chaos te vermijden zal iedereen een rij moeten vormen.
Bandjessysteem Enkele gelukkigen krijgen een armband om, en zij mogen eerst in een speciale afdeling gaan winkelen. Deze 'trip' mag maximaal tien minuten duren, en elke koper mag ook maximaal één paar schoenen kopen. Daarna mogen de anderen de winkels komen plunderen. In Groot-Brittannië worden alvast rijen verwacht vanaf middernacht vannacht.
Bij Vuitton bleek Madonna niet langer welkom. Gelukkig voor haar zijn
de nieuwste campagnefoto's bij D&G een schot in de roos. Zo stelt
modeontwerper Stefano Gabbano op zijn Twitterpagina.
Droom De
foto's voor de lente/zomercampagne 2010 werden het voorbije weekend
genomen. "We zijn verschrikkelijk moe na de shooting, maar zijn zo
gelukkig met het resultaat", vertelt Gabbano, de ene helft van het
populaire modeduo. "Madonna in onze campagne, is een droom die
eindelijk werkelijkheid wordt. Ik kan niet wachten om de foto's te
lanceren".
Goede vrienden De campagne, die
een Siciliaans tintje kreeg, werd geschoten in Brooklyn, New York, door
de gerenomeerde fotograaf Steven Klein. Het is voor het eerst dat
Madonna het gezicht wordt in het modelabel, hoewel ze al jaren goede
vrienden is met het ontwerpersduo. Ook toyboy Jesus Luz verleende
vroeger al gezicht en lichaam voor één van de D&G campagnes.
Links zonder gevulde zakjes, rechts met vullingen.
Overweeg je een borstvergroting,
denk je maar beter over de aankoop van de nieuwste Ultima 'Day to Night
Bra'. De beha belooft je in een handomdraai twee cupmaten meer. Twee
uitneembare siliconen zorgen voor een mooi gevulde decolleté voor een
avondje uit. Overdag kan deze als gewone beha gedragen worden zonder de
vullingen.
Gelegenheid Zodra
de zon ondergaat, mogen borsten gezien worden, aldus de fabrikanten van
de nieuwste beha. Terwijl je op kantoor best tevreden bent met een 80B
mag de decolleté voor een avondje uitgroeien tot een flinke 80D. "Elke
vrouw die een borstvergroting overweegt, is goedkoper en beter af met
onze nieuwste beha", vertelt een woordvoerder van het Ultimo-bedrijf.
"Het effect is meteen zichtbaar zonder drastische operaties, pillen of
drankjes. Het grootste voordeel is dat je je decolleté kan aanpassen
naargelang je mood en de gelegenheid. Het effect is zeer natuurlijk,
want de siliconen geven een authentieke, mooi afgeronde vorm aan".
De Franse couturier Emanuel Ungaro, die in 2002 naald en draad aan de
wilgen hing, is niet te spreken over de samenwerking van zijn geliefde
modehuis Ungaro met Lindsay Lohan. De Amerikaanse ster is sinds enkele
maanden artistiek adviseur bij het Franse modehuis en daar is de
vroegere grote baas allesbehalve gelukkig mee.
"De
samenwerking met Lindsay Lohan is een ramp", verklaarde de Franse
ex-ontwerper gisteravond op het Internationaal Filmfestival van
Estoril. "Ik ben woedend, maar ik kan er niets aan doen. Ik heb geen
enkele band meer met het modehuis." Dat klopt, want Ungaro is intussen
in handen van een Amerikaans investeringsfonds.
De rol van
Lindsay Lohan bij Ungaro bestaat erin de nieuwe hoofdontwerpster
Estrella Archs ideeën te geven. De eerste collectie waaraan Lohan heeft
meegewerkt, werd onthuld op 4 oktober. De kritieken waren desastreus.
Volgens Emanuel Ungaro is "zijn" modehuis zo goed op weg om zijn ziel
te verliezen.
Nicole Richie zwemt in het geld, maar ze is er zich wel van bewust dat er zoiets bestaat als 'de economische crisis', en dus past ze haar collecties aan. Haar juwelencollectie is 'budgetvriendelijk' gemaakt. Echt budgetvriendelijk, niet de Hollywoodvertaling van het woord. Nicole's nieuwe juwelen kosten tussen 20 en 30 euro en zijn exclusief te koop via Bebe-winkels en de website bebe.com vanaf 12 november.
De juwelen liggen in de lijn van haar collecties voor haar modecollectie 'House of Harlow 1960' en dragen een onmiskenbare hippiestempel. Eén armband is extra speciaal: een percentage van de opbrengt gaat naar het Richie-Madden kinderfonds, dat kansen brengt naar arme en minderbedeelde kinderen over de hele wereld. "Het is mijn doel om mode toegankelijk te maken voor iedereen", aldus de socialite.
Victoria Beckham wil een modellenbureau opzetten in New York. Samen met
haar manager Simon Fuller werkt ze het plan voor het bureau verder uit.
Fuller
-de bedenker van Pop Idol- bezit al 51 procent van het beroemde Storm
Models Agency in Londen en wil zijn zaken in het buitenland uitbreiden.
"Simon weet dat Victoria de juiste vrouw is als het mode betreft. Hij
heeft dan ook een grote rol voor haar in gedachten", vertelt een
bekende van Fuller.
FitFlop draag je voortaan ook in de winter. Onder het motto 'fashion
meets fitness' is zopas de suède ShAkOhA laars uitgebracht. Te
verkrijgen vanaf 15 december.
Studs De
ShAkOhA laars door Anna Sui voor Filflop, is gevoerd met dubbelzijdige
vacht van een shearlingschaap. De warme boots kregen metalen studs mee
en met de hand genaaide details. Net als de zomerfitflop's, beschikt
deze boot over de gepatenteerde MicrowobbleboardTM tussenzool. Alle
voordelen van 'a workout while you walk' krijg je er gratis bij.
Limited De
limited edition ShAkOhA is beschikbaar vanaf 15 december, exclusief bij
Denimandstuff supermarket CLINIC in Antwerpen. Je kan de schoenen
verkrijgen in chocolade en zwart. Wacht niet te lang, er zijn maar een
zeer beperkt aantal exemplaren van deze coole boots en ze zullen heel
snel de deur uitvliegen...
Info Denimandstuffsupermarket
CLINIC is een trendy boetiek van 't Zuid in Antwerpen. In deze
conceptstore kan je terecht voor kleding, sportswear, schoenen, gifts,
gadgets, beauty producten, design- en lifestylebooks, muziek, horloges
en andere must haves. Dit alles van gerenommeerde en hippe merken. De
Burburestraat 5, Antwerpen.
De Europese
Commissie wil zich bemoeien met de producten voor haarkleuringen. Vanaf
18 november worden een aantal nieuwe meldingen op de verpakkingen
geschreven. Dit omdat het aantal gevallen van allergieproblemen
drastisch toeneemt.
Probleem Eerder
deze week raakte al een extreem geval van huidallergie, veroorzaakt
door een haarkleuring, bekend. Een Britse dame kampte met een gruwelijk
verbrande huid nadat ze haar kapsel kleurde. Volgens recente rapporten,
gepubliceerd door het het Scientific Committee Consumer Safety (SCCS),
vormen allergieproblemen een steeds groter gezondheidsprobleem.
Bijkomende info De
bestaande waarschuwing 'kan allergische reacties veroorzaken' is niet
meer voldoende, volgens het SCCS. Meer informatie moet gegeven worden
over de ingrediënten en hun eventuele bijwerkingen.
Waarschuwingen Volgende waarschuwingen zullen binnen een termijn van twee jaar, verplicht moeten geschreven worden op alle verpakkingen. "Haarkleuringen
kunnen diverse allergische reacties veroorzaken. Lees en volg de
instructies. Dit product is niet geschikt voor personen jonger dan 16
jaar. Tijdelijke Henna tattoos kunnen het risico op een allergie
verhogen. Kleur je haar niet als: - Je een wond op je gezicht hebt of een gevoelige, geïrriteerde en beschadigde hoofdhuid hebt. - Je ooit eerder een allergische reacties hebt gehad na het kleuren van je haar - Je ooit een allergische reactie hebt gehad op een zwarte henna tattoo."
Haarverlies heeft grote impact op leven van vrouwen
Haarverlies heeft grote impact op leven van vrouwen
De helft van de vrouwen die kampen met haarverlies veranderen plots van
levensstijl om hun probleem te verhelpen. Het zorgt er ook voor dat ze
dan vaker hoeden dragen, minder vaak hun haar wassen of een staartje
maken.
Natuurlijke alternatieven. Uit
Nederlands onderzoek bij 1000 vrouwen blijkt dat een derde van de
vrouwen graag dikker en voller haar wil. De helft van hen hoopt dat het
gebruik van verzorgingsproducten voor voller haar heil kunnen brengen,
dat meldt Styletoday.nl. Ook zoeken ze naar natuurlijke alternatieven
voor meer volume in hun haar, in plaats van de huidige chemische
producten.
Nog kwetsbaarder "Het is
duidelijk dat dunner haar het leven van vrouwen beïnvloedt. Maar ze
gaan naar hun kapper voor een oplossing, velen weten niet dat een
medisch probleem aan de oorzaak van hun probleem kan liggen. Ook
beseffen ze niet dat hoeden of staarten je haar juist beschadigt. Door
het naar achter te kammen, wordt het namelijk nog kwetsbaarder en loopt
het sneller schade op. Deze vrouwen komen in een vicieuze cirkel
terecht", besluit de Nederlandse producent van haarproducten Peter
Lamas.
Zangeres, fashioniasta en gezicht van beautygigant M.A.C: dit kan Lady
Gaga binnenkort op haar cv schrijven. Samen met Cyndi 'Girls Just Wanna
Have Fun' wordt ze het uithangbord van de M.A.C Viva Glam campagne:
From Our Lips.
Kleur Beide
dames kregen voor deze gelegenheid een eigen lipstick. De opbrengst
ervan gaat honderd procent naar de M.A.C Aids Fund. Nu maar afwachten
welk kleurtje Gaga heeft gekozen?
De papieren Gucci-bag zal niet meer uit Indonesië komen.
Gucci is een van de eerste haute couture-merken die plechtig heeft
beloofd 'groen' te worden. Het Italiaanse modemerk, dat ook de merken
Balenciaga, Yves Saint Laurent en Alexander McQueen omvat, wil daarmee
specifiek het Indonesische regenwoud helpen en zette daartoe een
samenwerking met Rainforest Action Network op poten.
Papier Concreet
zal Gucci geen papier meer gebruiken dat gemaakt wordt van gekapte
bomen in het Indonesische regenwoud en Indonesische plantages en zegt
ook alle samenwerking met het bedrijf Asia Pulp en paper op. Waar het
papier dan wel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk.
Luxe "De
regenwouden in stand houden is geen luxe, het is noodzakelijk als we de
strijd tegen de klimaatverandering willen winnen. Onze beslissingen
moeten onze ecologische voetafdruk verkleinen en hopelijk maken we ook
de rest van de mode-industrie bewust dat het ook voor onze sector
mogelijk is ons steentje bij te dragen voor de regenwouden en het
klimaat", zegt Mimma Viglezio, woordvoerster bij Gucci.
Voortrekkersrol Bij
Rainforest Action Network zijn ze supergelukkig met de beslissing van
Gucci. "Ze hebben duidelijk de groene leiding genomen in de
mode-industrie en hopelijk zullen ze andere merken inspireren. Hun
beslissingen zetten een standaard voor de andere modemerken en winkels.
Gucci toont zo dat ze willen dat onze kinderen en kleinkinderen ook een
stabiel klimaat en regenwoud hebben."
Werkelijke drijfveer Maar
bij anderen klinkt de belofte een beetje hol. De regenwouden liggen al
decennia onder vuur en tot nog toe lieten luxemerken dat soort 'groen
gedoe' links liggen. "Niet chique genoeg". Gedacht wordt dat ze geld
hebben geroken in de trend naar eco en natuurlijke materialen, en dat
dat de werkelijke drijfveer is voor de plots ommekeer.
Brildragers vragen zich vaak af of ze hun ogen wel extra in de kijker moeten plaatsen. Daar kunnen wij enkel met een grote JA én enkele make-uptips op antwoorden.
Brildragers liggen vaak in de knoop met hun oogmake-up. Ze durven moeilijk voor kleur gaan omdat ze dan al snel op Dame Edna lijken, en weten niet hoe ze nu best hun ogen laten spreken. Toch zijn er enkele simpele richtlijnen. Zo gebruik je best geen metallic oogschaduw en glittermake-up, want dit zorgt al snel voor een disco-effect. Bijziend
Ben je bijziend? Dan zorgen je brilglazen ervoor dat je ogen kleiner lijken. Kies daarvoor best voor lichte oogschaduwtinten en een grijzig oogpotlood. Hierdoor worden je ogen groter en treden ze meer op de voorgrond. Je voorkomt daarmee al snel dat je ogen precies in je oogkassen ingegraven lijken. Wil je toch wat meer kleur brengen, dan kies je best voor donkerblauwe tinten. Een lijntje eyeliner boven je ogen maakt je blik eveneens groter. Verziend
Verziende mensen hebben al grote en ronde ogen door hun bril. Zij kunnen dus gerust experimenteren met donkere en matte tinten. Hierdoor lijken je ogen terug in proportie. Vergeet de rest niet
Ook de rest van je gezicht verdient de nodige aandacht. Zo krul je je wimpers best en breng je een klein laagje volumemascara aan. Blijf ver weg van verlengende mascara, want dan kunnen je wimpers wel eens in de weg van je brilglazen komen. Je wenkbrauwen werk je af met een beetje wenkbrauwgel.
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Het meest exclusieve parfum is zonder twijfel Collection Privée van
Guerlain. Zowel de samenstelling als de prijs benemen je de adem:
25.000 euro. Waar je dat iconische geurtje kan kopen? Gewoon in België.
Het West-Vlaamse stadje Wevelgem is niet meteen de eerste plaats
die we associëren met een exclusief parfum. Toch koos het modehuis
Guerlain deze plaats uit om een exclusieve Guerlainboutique te openen.
Zo zijn er maar 18 in de hele wereld.
Wat maakt de Collection Privée zo speciaal? Alle ingrediënten zijn
puur natuurlijk, en werden via een maandenlange procedure zorgvuldig
gemengd. In een koffer vind je naast een flacon van 500 milliliter 18
kleine flesjes van 60 ml. Kostprijs van het hebbeding? 25.000 euro
Droom
je al langer van een tattoo, maar dan eentje zonder naalden, kan een neptattoo
wonderen doen. Echte fasionista's lopen er volgend voorjaar beslist mee te
pronken, want zowel bij Rodarte, Chanel en Jean Paul Gaultier werden ze op de
catwalk gesignaleerd. De nieuwste 'tattoo panty's' bieden een perfecte oplossing
om straks gezwind met een tatoeage op je been rond te lopen.
Dieren De
Israëlische ontwerpers Gabby en Tal kleurden de panty's vol met sierlijke
tattoo's. Het resultaat zijn kousen, opgesmukt met mooie pauwenveren, octopussen
of vlinders. Wil je laten weten dat je twittert, draag je maar beter de 'follow
me' panty met een twitter-vogel op je kuit.
Info De tattoo socks zijn
voorlopig enkel online te bestellen via www.etsy.com. Kostprijs bedraagt
ongeveer 16 euro, internationale leveringskosten niet inbegrepen