Terug van weggeweest: de opgeblazen Michelin-jas
Nadat onder andere de broeken met bloemenmotief en de blote buiken uit de jaren 90 een terugkeer kenden, zijn nu de Michelin-jassen aan de beurt. Je kent ze wel: de gewatteerde jassen met verschillende 'banden', die je doen lijken op het bekende Michelin-mannetje. Hoewel die beschouwd werden als een modemisser, zijn ze terug van weggeweest.
En dat was te verwachten, want ze waren ook al aanwezig op de catwalk van de wintercollecties van 2012/2013. Zo zagen we ze onder andere terugkeren bij Blumarine, Moncler en Valentino. Net zoals vroeger zag je ze in blinkende stofjes, maar ook in neutrale én felle kleuren.
Maar niet alleen de modeontwerpers keuren de opgevulde jassen weer goed, hetzelfde geldt voor een heleboel celebs. Onder andere Liz Hurley, Sarah Jessica Parker, Adriana Lima en de Franse hoofdredactrice van Vogue werden al met een exemplaar gespot. Hetzelfde geldt ook voor enkele stijlvolle mannen, zoals Hugh Jackman en Jude Law.
Jaren 90 vs. nu De jassen waren oorspronkelijk bedoeld als skijassen, maar ontwikkelden zich in de jaren 90 al snel tot een must-have item voor iedereen. Vanaf het nieuwe millenium raakte de jas echter snel uit de mode.
Tot nu dus, net als heel wat andere trends uit de jaren 90. Denk maar aan de retromotieven zoals bloemen en smileys, die tegenwoordig weer populair zijn.
Maar in tegenstelling tot die trends, is de terugkeer van de Michelin-jas echt iets om toe te juichen. Het is namelijk een ideale jas om je te wapenen tegen de kou en de regen van het winterseizoen.
Wél stijlvol Bovendien hoef je eigenlijk niet meer te vrezen dat je eruit zult zien als een opgeblazen Michelin-mannetje. De gewatteerde jassen van vandaag zijn namelijk een pak stijlvoller, vooral omdat ze meer getailleerd zijn.
Zo hebben de meeste exemplaren een riem rond het middel, die je vrouwelijke vormen toch in de verf blijven zetten. Wie nog op zoek is naar een trendy én warme jas, weet dus wat je moet kopen...(br.hln)
|