De verkoopscijfers van de designercollectie van het modehuis Maison Martin Margiela voor H&M vallen tegen in de Verenigde Staten, dat beweert The New York Post althans.
De New York Post meldt dat Martin Margiela in Amerika niet zo goed verkoopt als voorgaande lijnen van bekende modehuizen als Versace en Marni. De traditionele stormloop en lange wachtrijen op de eerste dag ontbraken en een maand later liggen er nog steeds stukken in de winkels. Het is echter niet verwonderlijk dat de stukken van het extravagante modehuis niet zo populair zijn. De keten staat bekend om zijn goedkope prijzen, maar de creaties Margiela waren al gauw 100 euro duurder dan andere stukken in de rekken van H&M.
De gemiddelde fashionista die bij H&M koopt, kleedt zich redelijk braaf. De stukken van Margiela staan bekend om hun hypermoderne look. Ze zijn niet meteen bestemd om op kantoor te dragen, transparante schoenen en gigantische pofjassen vallen daar iets te veel op. De New York Post speculeert ook dat H&M meer van de lijn heeft laten maken dan bij vorige samenwerkingen omdat ze te snel uitverkocht waren.
De accessoirelijn van Vogueredactrice Anna Dello Russo, die in oktober gelanceerd werd, deed het wel goed. In Groot-Brittanniƫ waren onder meer de opvallende reiskoffers en zonnebrillen op enkele uren uitverkocht. (br.hln)
Reacties op bericht (0)
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek