Modeshow van Spullenhulp brengt 30.000 euro op
De jaarlijkse modeshow van Spullenhulp, Second Hand Second Life, heeft vrijdagavond 30.000 euro opgebracht. Dat meldt Spullenhulp. Het bedrag dat ingezameld werd tijdens de modeshow gaat rechtstreeks naar de financiering van de sociale acties van de vzw.
Tour & Taxis stond vrijdagavond in het teken van sfeer, creativiteit en solidariteit tijdens de jaarlijkse modeshow van Spullenhulp. "Een recept dat vruchten afwerpt, want er werd niet minder dan 30.000 euro ingezameld in de strijd tegen armoede en uitsluiting", aldus Spullenhulp.
Op deze elfde editie konden de zowat 2.000 aanwezigen de creaties van 29 Belgische ontwerpers en designers bewonderen tijdens de modeshow. De enige grondstof voor al deze unieke stukken waren kleren en voorwerpen die bijeengezocht werden in de winkels en het sorteercentrum van de vzw.
In de strijd tegen armoede en uitsluiting werkt Spullenhulp op zes fronten die overeenstemmen met zes basisbehoeften: opvang en een luisterend oor, huisvesting, socioprofessionele inschakeling, gezondheid (psycho-medisch-sociale raadplegingen), voedselhulp (de sociale kruidenier) en materiële hulp (aankoop tegen voorkeurtarieven in de winkels van de vzw).
De opbrengst van de modeshow gaat rechtstreeks naar deze acties. Concreet betekent dit dat 50 euro overeenkomt met één dag opleiding of socioprofessionele inschakeling, de mogelijkheid voor een gezin van vier personen om zich warm te kleden of een gevulde winkelkar in de kruidenierswinkel van Spullenhulp. (br.hln)
|