Lingeriesector speelt met J-cup in op grotere borsten
De lingerieproducent Van de Velde komt met een J-cup. Het bedrijf, dat twee jaar geleden al een nieuwe grootste cupmaat introduceerde met de I-cup, zegt "overtuigd te zijn van het nut van de J-cup", aldus de krant De Standaard.
Volgens de lingerieproducent is er vraag naar steeds grotere beha's. Dat op twintig jaar tijd de meest voorkomende cupmaat van B naar D evolueerde "komt heus niet doordat alle vrouwen hun borsten chirurgisch laten vergroten", zegt Eveyln Verstraeten, marketing manager bij Van de Velde.
Volgens Rudy van den Broecke, die aan het hoofd staat van de borstkliniek van het UZ Gent, is niet het toenemende gebruik van de pil de oorzaak. Zo denkt Van den Broecke dat het mogelijk is dat de toegenomen lichaamslengte van meisjes, de vervroegde aanvang van menstruatie en het toegenomen lichaamsgewicht van moeders tot de oorzaken behoren.
In januari wordt de J-cup uit de Prima Donna-lijn op de markt gebracht. (br.hln)
|