Kleed je normaal: ook Gap gaat volop 'normcore'
Het is al langer een trend: normaal is hip. Met een wijde jeans, rolkraagtrui en witte sportsokken kom je al een heel eind, maar nu springt kledingketen Gap met een volledige collectie mee op de 'normcore'-kar onder de noemer "Dress normal".
Hoewel de kledij van Gap er nooit echt extravagant heeft uitgezien, wil de keten de alledaagsheid van de ontwerpen nog eens extra onderstrepen door de lancering van een nieuwe collectie met de slogan "Dress normal".
Je normaal kleden is weer helemaal in en nu het beestje ook een naam heeft, normcore, kunnen de budgetvriendelijke merken niet achterblijven.
Onder meer Anjelica Huston ('Mad Men'), Michael K. Williams ('Boardwalk Empire'), Jena Malone ('The Hunger Games') en Luke Grimes ('True Blood') lieten zich voor de nieuwe campagne "normaal" kleden.
De campagne nodigt volgens het merk uit tot het creëren van een look voor jezelf en "het vinden van perfecte kledingstukken die je in staat stellen om je meest authentieke zelf te zijn". (br.hln)
|