In deze winkel is maatje 38 of meer niet welkom
![http://static2.hln.be/static/photo/2014/0/12/2/20141021161019/media_xll_7219487.jpg](http://static2.hln.be/static/photo/2014/0/12/2/20141021161019/media_xll_7219487.jpg)
Een Italiaans merk dat erg populair is in de Verenigde Staten krijgt er heel wat kritiek omdat de filialen alleen kledij in maat 'small' verkopen. Door deze bijzondere matenpolitiek menen velen dat Brandy Melville eetstoornissen bij tienermeisjes in de hand werkt.
Op de Instagramaccount van Brandy Melville ontdek je meteen de doelgroep van het merk: blanke, slanke meisjes met lang blond haar. Onder het motto 'one size fits most' biedt de kledingketen enkel piepkleine maatjes aan, broeken vind je er bijvoorbeeld alleen in maat 30 of 32. Alle modellen zijn erg, maar dan ook erg slank.
Dit zorgt voor heel wat boze reacties op Twitter, blogs en Instagram. Het merk heeft uiteraard het recht om modestukken in slechts enkele maten aan te bieden, maar het is niet omdat je het kan dat je het ook moet doen. Bij Brandy Melville is het wel erg extreem, maar het is niet de enige keten waar enkel ultraslanke dames welkom zijn. Vorig jaar kreeg het hippe Amerikaanse merk Abercrombie and Fitch al kritiek omdat het weigerde kledij te maken in grotere maten. Velen menen dat deze merken zo meisjes een ongezond schoonheidsideaal voorhouden en eetstoornissen in de hand werken. Toch zijn er ook voorstanders van deze winkel. "Als er kledingwinkels exclusief voor grotere maten mogen bestaan, dan mag dat ook voor kleinere maten", klinkt het op Twitter. (br.hln)
|