Daarom was deze handtas volledig uitverkocht in 6 minuten
Zes minuten nadat het New Yorkse handtassenlabel Mansur Gavriel hun bekende Bucket Bags weer online te koop stelden, kon het alweer de (virtuele) deuren sluiten. Toen de tas voor het eerst verkocht werd, raakt de hele voorraad in minder dan 60 minuten uitverkocht. Wil je toch één van de kleurrijke tassen in je bezit, dan kan je je op de wachtlijst zetten. Gemiddelde wachttijd? 6 maanden. Worth it? Jammer genoeg écht wel.
Begin 2013 lanceerden de Amerikaanse ontwerpers Rachel Mansur (31) en Floriana Gavriel (32) hun handtassenlabel Mansur Gavriel. Beide dames leerden elkaar twee jaar eerder kennen tijdens een concert van The XX, raakten al snel bevriend en besloten, dankzij hun passie voor ontwerpen, de handen in elkaar te slaan en een eigen luxemerk op te richten. Ondanks de crisis werd het een gigantisch succesverhaal.
Mansur en Gavriel begonnen met het ontwerpen van twee modellen: de Bucket Bag en een grotere Tote. Allebei gemaakt van plantaardig gelooid leer, en beschikbaar in zowat alle kleuren van de regenboog. Niet snel na de release schreef de Franse modeblogster Garance Doré een lovende recensie over de bucket bag, en was het hek van de dam. Werkelijk iedereen wou vervolgens de tas aan zijn arm dragen, inclusief celebs als Kirsten Dunst, Emma Watson en Miranda Kerr.
Om niet in te leveren op de kwaliteit worden de tassen nog steeds ontworpen in een klein fabriekje in Italië, waardoor de productie niet bepaald snel verloopt. Gevolg: ellenlange wachtlijsten die wat aan die andere iconische tas, de Birkin, doen denken.
Het duurde bijna een jaar voor de handtassen weer verkocht werden op de eigen webshop, maar ze zijn dus allemaal al lang weer weg. Als je een pakweg oranje exemplaar wilt, bestaat de mogelijkheid dat je er nog één vindt op webshops à la Net-a-Porter of Colette. Wil je een klassieker (lees: zwart, wit of rood), dan zul je terug nog even geduld moeten hebben. (br.hln)
|