Funshoppen wint aan populariteit in ons land
Het is al jaren een fenomeen in het buitenland, maar sinds kort zijn we er zelf ook steeds meer voor te vinden. Funshoppen, winkelen in een afgehuurde winkel in het gezelschap van je vriendinnen onder het genot van een glaasje cava en wat hapjes, wordt ook bij ons steeds populairder.
Weg met drukte en koopstress. Die ongedurige andere klanten wissel je in voor een ontspannen sfeer en persoonlijk advies. Klinkt niet slecht, toch? Dat dachten een heleboel anderen ook, want toen modeketen CKS het concept lanceerde, was de formule in enkele uren uitverkocht.
En CKS is niet alleen, ook de Mechelse winke Lily en het Leuvense Louvanist passen het fenomeen toe, met succes. Het is de exclusiviteit die de klanten het meeste aanspreekt. Tijd voor jou alleen, persoonlijk advies, een hapje en een drankje. En dat werkt. "De vraag is momenteel groter dan het aanbod," vertelde Dieter Penninckx, CEO van CKS tijdens een interview met De Morgen. (br.hln)
|