Gucci en Saint Laurent gaan de strijd aan tegen namaakproducten
Designeritems zijn helaas niet voor iedere portomonnee weggelegd, waardoor de aankoop van een valse Gucci of Saint Laurent handtas soms erg verleidelijk is. Moeilijk is het in ieder geval niet, valse designerspullen liggen letterlijk voor het grijpen op sites als Alibaba. Maar daar kan in de toekomst wel eens verandering in komen.
In 2015 lag luxegroep Kering, het moederbedrijf van merken als Gucci, Saint Laurent en Balenciaga, nog in strijd met Alibaba, omdat het van mening was dat er te veel namaakspullen van Gucci en Saint Laurent werden aangeboden op de website. Wat volgde was een langdurige rechtzaak.
Inmiddels is de strijdbijl begraven en bundelen beide bedrijven hun krachten om namaakproducten tegen te gaan. Kering laat in een statement weten dat ze naast technische middelen ook kennis met elkaar zullen delen om de verkoop van namaakproducten de kop in te drukken. (br.hln)
|