En de prijs voor populairste modemerk van het moment gaat naar ...
Ze veroverden de catwalk, je Instagramfeed en misschien zelfs je eigen kleerkast. Dan kan het natuurlijk niet anders dan dat we het hebben over Gucci. Het Italiaanse modehuis ging op één jaar tijd van kitsch naar classy, en dat laat zich ook zien in de cijfers.
Het lijkt wel alsof alles wat ze bij Gucci aanraken in goud verandert. Letterlijk, want de kassa blijft rinkelen. En nu geeft een onderzoek van Business of Fashion en online webshop Lyst uitsluitsel: Gucci is hét modemerk van 2017. "Gucci is hét hipste modemerk van de planeet," zo stellen ze. En ja, daar heeft die 1,4 miljard euro omzet wellicht iets mee te maken.
Maar daar stopt het niet. Van de 10 best verkopende desigerproducten wereldwijd waren er maar liefst 4 van Gucci. Volgens het onderzoek is dat vooral te wijten aan de kunst om zich in te leven in de leefwereld van de millennials. Goed voor een stijging van de verkoopscijfers van - hou je vast - 39,3 procent ten opzichte van vorig jaar.
Andere merken in de top vijf? Yeezy, Balenciaga, Vetements en Givenchy. (br.hln)
|