De Italiaanse
designers Dolce & Gabbana weten wel hoe ze de aandacht naar zich
toe moeten trekken. Nodig een boel celebs uit, leg een rode loper,
waarschuw de pers én laat voorgenoemde celebs een voorsmaakje van je
collectie tonen.
Het
resultaat was er: massale persbelangstelling én een boel belangrijke
bekende mensen, zoals actrices Scarlett Johansson en Eva Mendes,
modellen Claudia Schiffer en Eva Herzigova en zelfs
collega-modeontwerper Karl Lagerfeld.
Cosmetica Dolce
& Gabbana lieten ook hun nieuwe make up-collectie (toepasselijk
'The make up' gedoopt) op de wereld los. "We moesten kunnen dromen,
verder gaan dan we tot nu toe geweest waren. Net als een vrouw in
crisis, betekent dat méér make-up", aldus Stefano Gabbana aan Bang.
Framboos Maar
het meest opvallend was de wintercollectie, die uit drie kleuren
bestond: wit, zwart en framboosroze. De gigantische pofmouwen en bonten
schouderbedekkers waren de twee meest in het oog springende details,
samen met de print van het gezicht van Marilyn Monroe. De twee
designers maakten een opvallende keuze voor luxestoffen zoals
vossenbont, geitenhaar en nerts.
Ook de schoenen waren
bijzonder. Zonder uitzondering droegen de modellen hoge (dikke) hakken,
die vaak overgingen in sleehakken. Soms was de schoen zo gevormd dat
het de voet bol maakte. Betekent dit een nieuwe weg in de schoenenmode?
(br.hln)
Reacties op bericht (0)
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek