Karl Lagerfeld schrapt klassieke modeshow en kiest voor internet
Mode-ontwerper Karl Lagerfeld houdt de catwalkcollectie voor bekeken.
De man heeft het voortaan op internet begrepen. Zijn collectie is enkel
nog te zien en te koop via het web.
Steeds meer ontwerpers hebben de weg naar het internet gevonden. Eerder
verkaste Ralph Lauren zijn show naar de computer. Ook andere grootheden
als Cavalli, Viktor&Rolf en Yves Saint Laurent gebruiken de moderne
middelen. Zo konden alle geïnteresseerden eerder dit jaar alle shows van
de Paris Fashion Week live bekijken via internet. Enkel een muisklik
volstond.
Karl
Lagerfeld kiest echter voor drastische middelen en annuleert de
catwalkshow en bijpassende collectie volledig. Naar eigen zeggen wilde
hij al zo lang betaalbare kleding voor iedereen maken. Die collectie zou
via het web verkrijgbaar zijn en is voornamelijk bedoeld voor vrouwen,
al zitten er ook enkele herenstukken tussen.
Nu
de modekoning naar internet verhuist, betekent dit meteen het einde van
de traditionele catwalk? Volgens onze moderedactrice Ilse Bal is
hiermee nog geen trend geboren. "De virtuele catwalk zal vooral
aanvullend werken op de klassieke show", stelt ze, "modehuizen zijn nu
eenmaal digitale voortrekkers. Het internet is de perfecte manier om een
merk op te bouwen, om een 'rumour' te creëren".
|