Première 'Louise Night' mikt op 30.000 bezoekers
Zowat 300 handelszaken in de Brusselse bovenstad maken zich op voor
de eerste "Louise Night" op donderdag 30 september van 18.30 uur tot
22.30 uur. Elke deelnemende handelszaak trakteert op speciale animaties.
Bovendien wordt de gloednieuwe Audi A1 aan het grote publiek
voorgesteld. Tijdens de laatavondopening worden ongeveer 30.000
bezoekers verwacht. Dat meldt de Brusselse minister van Economie, Benoît
Cerexhe (cdH).
De "Louise Night" is een initiatief van de vzw Brussels Louise, die in
2009 ook de "Vendanges Louise" organiseerde en waarop zowat 25.000
genodigden opdaagden. Brussels Louise verenigt de handelszaken uit de
Naamsestraat, Waterloolaan, Grote Hertstraat, Guldenvlieslaan,
Louizalaan, Jean Stasstraat, Jourdanstraat, Jonckerstraat, het Stefania-
en Louizaplein en de Charleroisesteenweg, inclusief de galerijen
Guldenvlies-Louiza en Louiza Poort. Eerste Audi A1 Tijdens
de laatavondopening wordt ingezet op mode, juwelen, accessoires,
lifestyle, design en gastronomie. Om 18.30 uur wordt op het terrein
Entre Deux Portes de eerste Audi A1 onthuld van D'Ieteren Car Centers
die in Brussel werd gemaakt. Geen flop De
"Louise Night" wordt ondersteund door de Brusselse gewestregering en de
gemeenten Brussel Stad, Elsene en Sint-Gillis. "In geen geval",
antwoordt minister Cerexhe op de vraag of hij vreest dat de Louise Night
een flop wordt. In de pers verscheen namelijk dat de "late night
shopping" in de Brusselse binnenstad die in juni begon, een flop was.
"Die artikels waren te voorbarig. Ik weet dat handelaars van het Anspach
Center alvast opgetogen zijn. Binnenkort volgt een evaluatie."
|