Gebrek aan pashokje nadelig voor online shopping
40 procent van de online gekochte kleding wordt teruggezonden. Reden? Het ontbreken van een pashokje.
Britse statistieken voorspellen dat de verkoop van kleding op internet
de komende zeven jaar alleen maar zal stijgen. Tegen 2018 verwacht men
dat ongeveer 35 procent via internet verkocht zal worden. Dit betekent
dat 1 op 3 kledingzaken de deuren mag sluiten, net zoals ook met
reisbureaus en boekenwinkels al het geval is.
Terwijl de online
verkoop in volle opmars is, merken winkeliers dat heel wat online
gekochte kleding als T-shirts en vrijetijdskleding geretourneerd woden.
Kleding blijft een van de moeilijkste categorieën voor de online verkoop
en dat komt door het ontbreken van een pashokje.
Virtuele kleedkamers Slimme
online retailers denken vooruit en voorzien steeds vaker virtuele
kleedkamers om de juiste maat te garanderen. Zo laat eBay shoppers toe
om een zonnebril te poneren over een foto van hun gezichten, terwijl
horlogemerk Tag Heuer de mogelijkheid biedt om met de pols voor een
webcam te zwaaien. Zo weten mogelijke kopers hoe hun gekozen horloge aan
de eigen pols eruit zal zien.
Facebook De
Britse studie geeft voorts aan dat ook sociale netwerksites aanzetten
tot digitaal shoppen. Deze sites genereren drie procent meer online
verkoop.
|