Cursiefjes onder de kerktoren. Humoristisch, kritisch en soms cynisch.
23-05-2014
638 Klachten
638 Klachten
De inwoners van Meise krijgen een centraal klachtenmeldpunt om hun ongenoegen te ventileren over de gemeentelijke diensten of personeel.
De klacht moet schriftelijk worden overgemaakt, of via een e-mail naar secretariaat@meise.be. De gemeentesecretaris wordt klachtencoördinator, over eigen diensten!?Zij verwijst de klacht door naar de bevoegde dienst. De klager krijgt binnen de drie dagen een ontvangstmelding en in principe binnen de dertig werkdagen een inhoudelijk antwoord. De klager moet zijn naam en adres geven en zijn belang aantonen. Anonieme klachten zijn niet welkom en de feiten mogen niet langer dan één jaar geleden zijn.
Kon dat niet positiever ? In het hedendaags management spreekt men van hints tot kwalitieitsverbetering. Dat is een veel efficiëntere benadering en leidt tot participatie en betrokkenheid. Het management van Tom Peters heeft in Meise al verbluffende resultaten resultaten opgeleverd in het Audiovisueel Centrum.
Zie : Kwaliteitsrevolutie op http://blog.seniorennet.be/cl Ik herwerkte na een studiedag de theorie van de kwaliteitsrevolutie voor het onderwijs en later voor de zachte sector.