GreenHouse wint Gouden Lasso
Tijdens een speciale twintigste editie van hun cowboyfeest, reikten de Jonge Cowboys vorige nacht de Gouden Lasso uit aan een jonge, dynamische en creatieve Zuid-West-Vlaamse onderneming. De eer viel dit jaar GreenHouse uit Waregem te beurt. De Jonge Cowboys is een vereniging van jonge bedrijfsleiders uit het zuiden van West-Vlaanderen. Deze reikt elk jaar de Gouden Lasso uit aan een bedrijf dat de reputatie van Texas van Vlaanderen alle eer aan doet.
Een jury, bestaande uit 6 bedrijfsleiders en 6 journalisten, vond dat de bekroning moest gaan naar GreenHouse. GreenHouse haalde het van de andere genomineerden Beeuwsaert Construct uit Ledegem en Desutter Group uit Harelbeke. De prijs wordt elk jaar toegekend aan een ondernemer die dankzij keihard werken, een dosis creativiteit en een zekere durf een bedrijf uit het niets heeft opgericht. xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Maar het waren de heren van GreenHouse die met de trofee, een tweeluik van de wereldbekende inpakkunstenaar Christo, naar huis mochten. Philip Nichelson en Christophe Vanhaute richtten GreenHouse op in 2003. Philip was toen zelfstandig thuisverpleger, Christophe had een kapperszaak. Toen de overheid in 2003 de dienstencheque introduceerde, waren zij één van de pioniers die op de kar sprongen. Ze vroegen een erkenning voor zeven werknemers aan, maar kenden meteen een spectaculaire groei. In de sector van de dienstencheque is GreenHouse de onbetwiste marktleider voor Oost- en West-Vlaanderen. Vandaag stellen ze 827 mensen te werk die bij zowat 8000 particulieren en andere klanten poetsen, was strijken of koken.
Sedert enkele maanden is het bedrijf ook gestart met strijkboetieks te Waregem, Roeselare en Deinze. In twee andere steden zijn er boetieks in oprichting. Kenmerkend voor de zaakvoerders is de no-nonsense stijl, de gedrevenheid en het respect voor iedere werknemer. Voor GreenHouse is de Gouden Lasso alvast een bekroning voor de inzet en het vele werk van de 827 personeelsleden. Deze Gouden Lasso dragen we op aan al onze medewerkers, die zich dagelijks inzetten voor hun klanten en voor GreenHouse, vertellen Christophe en Philip. Zij hebben het bedrijf groot gemaakt en we willen dat zij even trots zijn op deze onderscheiding als wijzelf. Ook de klanten willen we natuurlijk bedanken voor het gestelde vertrouwen.
GreenHouse is een commerciële privé-onderneming die zich eigenlijk niet in de sociale economie of noo-profit sector situeert. Toch stelt het bedrijf 160 langdurige werklozen, 32 mensen met een startbaanovereenkomst en 51 medewerkers van allochtone afkomst te werk. De bedrijfsleiders hebben een heel persoonlijke band met hun mensen en respect is daarbij het kernwoord. Daardoor kent GreenHouse een laag verloop onder het personeel. In de toekomst staan nog een vestiging in Kortrijk en servicepunten in leper en Brugge op het programma. Daarnaast steunt het bedrijf nog ontwikkelingsprojecten in Sri Lanka.
|