Het vegetarische merk
Quorn is in de Benelux partner van de nieuwe Start 2 Run applicatie met Evy
Gruyaert, specialist in het vak. De nieuwe mobiele app biedt lopers
trainingsprogrammas op maat en instructies om gezond te sporten en resultaat
te boeken. De Start2Run app geeft ook informatie over gezonde voeding naast het
sporten, over de voordelen van vegetarische voeding en elke twee weken een
nieuw Quorn recept.
Quorn past perfect bij
een sportieve levensstijl en bij de groeiende populariteit van het hardlopen.
Hardlopen verbetert je conditie en stimuleert je vetverbranding, zeker als je
daarnaast kiest voor een gezonde en gevarieerde voeding. Door hun plantaardige
basis (de mycoproteïne) zijn Quorn producten rijk aan hoogwaardige eiwitten.
Ze zijn een goede bron van voedingsvezels en bevatten weinig vet en calorieën.
Omdat het opnemen van voldoende eiwitten en het zuinig zijn met vetten
belangrijk is bij duursporten, is Quorn ideaal voor hardlopers en sporters in
het algemeen.
Door kip of vlees te
vervangen door Quorn, geef je al je favoriete gerechten een extra gezond
tintje zonder toegevingen te doen aan smaak. Zo bevat het Quorn gehakt maar
liefst 80% minder verzadigd vet dan mager rundergehakt. Bovendien is Quorn
gemakkelijk en snel te bereiden. Door al deze eigenschappen en hun stevige
beet zijn Quorn producten al jaren populair als vervanging van vlees. Daarenboven
is een of meerdere keren per week Quorn eten goed voor het milieu. Quorn
producten zijn in België verkrijgbaar in verschillende varianten.www.quorn.be .
Center Parcs lanceert 5
vernieuwende horecaconcepten in zijn Belgische parken
Een geslaagde vakantie
voor de hele familie, daar hoort ook lekker tafelen bij. Daarom bedacht Center
Parcs in samenwerking met Albron- Nederlands grootste onafhankelijke
foodservice-organisatie- vijf nieuwe horecaconcepten, die zorgen voor
bijzondere en niet alledaagse ervaringen. Een bezoek aan de vernieuwde bars en
restaurants in De Market Dome (de centrale plek op ieder vakantiepark) maakt
het verblijf compleet en creëert een mooie en blijvende herinnering aan Center
Parcs.
Center Parcs lanceert in
samenwerking met zijn horeca- en retailpartner, Albron, vijf nieuwe
horecaconcepten die elk bezoek aan De Market Dome voor de hele familie een
unieke en verrassende belevenis maken. Elk van de nieuwe
bars en restaurants serveert aan jong en oud de lekkerste gerechten in een
bijzonder thema. Tussen 23 september en 9 december 2013 openen alle nieuwe bars
en restaurants hun deuren in de Belgische Center Parcs vakantieparken
Erperheide en De Vossemeren. Dit is tevens het begin van een groot aantal
toekomstige vernieuwingen in de Nederlandse Center Parcs parken. Met deze
nieuwe culinaire verleidingen prikkelt Center Parcs ieders zintuigen, of het nu
gaat om eerste bezoekers of om trouwe gasten. Elk bezoek aan één van de parken
biedt tal van verrassingen.
In het Grand Café, in het
hart van de Market Dome, kan iedereen op elk moment van de dag terecht. Dat
maakt het dé ideale ontmoetingsplaats. Met een behaaglijke inrichting straalt
het Grand Café rust uit in een Britse koloniale sfeer.
In het Evergreenz Family
Buffet heerst een ontspannen, gezellige sfeer waar men de drukte van het
moderne leven even achter zich laat. In dit all you can eat restaurant
schuiven onze gasten met de hele familie aan lange tafels aan om in een
landelijke omgeving fijne herinneringen op te halen, anekdotes te delen en mooie
momenten te beleven. Het uitgebreide buffetassortiment weet jong en oud
ongetwijfeld te verleiden.
In het themarestaurant
Fuego Adventure Grill beleven gasten een buitengewone ervaring in een
avontuurlijke omgeving. Midden in het restaurant staat een grote grill met
reusachtige spiezen met heerlijk gegrild vlees. Wanneer gasten rond het vuur
zitten te eten, waant men zich in een Zuid-Amerikaanse, door de jungle
overwoekerde vuurtempel. Een waarschuwing is wel op zijn plaats, tijdens het
diner kunnen er onverwachte dingen gebeuren
Huiselijk tafelen tegen
een onklopbare kwaliteit-prijsverhouding! Elke dag serveren we een
driegangenmenu tegen een vaste lage prijs. Kinderen betalen 1 per levensjaar.
Het eten is eenvoudig en vertrouwd, maar bovenal heel erg lekker. De potten en
pannen worden op tafel gezet en iedereen bedient zichzelf. In het huis van
Nonna proeft men de sfeer van het Italiaanse zuiden. De vrouw des huizes,
Nonna, laat onze gasten smelten met haar Italiaanse charmes en bereidt met
liefde haar traditionele Italiaanse gerechten: van verse - op houtvuur gebakken
- pizzas tot zelfbereide pastas. Weer of geen weer bij Nonna is het altijd
heerlijk genieten.
Wie plannen heeft om tijdens de Herfstvakantie met
het vliegtuig te reizen doet er goed aan de vluchten vanuit Amsterdam Airport
Schiphol te bekijken. Er is altijd kans dat je van daaruit prijsgunstiger kunt
vertrekken.
De reden is eenvoudig. De vakantiespreiding in
België is anders dan die in Nederland, zo ook voor de Herfstvakantie. Als wij
voor een herfstbreak vertrekken dan hebben de Nederlanders die vakantie al
achter de rug. Gevolg, op de vluchten vanuit Schiphol is er een grote
beschikbaarheid en dat kan zich vertalen in goedkopere vluchten.
Overigens is een verplaatsing naar Amsterdam
Airport Schiphol in een handomdraai geregeld. Er zijn verschillende
mogelijkheden. Er is de snelle verbinding langs de autosnelweg vanuit Antwerpen
(161 km) met uitstekende parkeermogelijkheden op wandelafstand van de
vertrekhal. Parkeren kan al vanaf 5 EUR per dag via Smart Parking. Hier kan je
per shuttlebus naar de vertrekhal. Op de Schiphol website kan men berekenen wat
de kosten zijn op de diverse parkeermogelijkheden voor een bepaalde duur. Sinds
7 oktober zijn er twee extra Thalys treinen ingelegd. De reisduur vanuit
Brussel bedraagt 1u38 en vanuit Antwerpen slechts 56 minuten. Bus2airport (www.bus2airport.eu) verzorgt 10 keer per
dag, 7 dagen in de week, een busdienst vanuit Vlaanderen naar luchthaven
Schiphol. KLM heeft tevens een splinternieuwe busdienst tussen Antwerpen en
Schiphol voor zowel individuele- als groepsreizen. Er zijn twee verbindingen
per dag, de eerste bus is al in Schiphol om 8u30, handig voor vroege vluchten.
Nog enkele weken te gaan en dan is het
Herfstvakantie, goed voor een week ontspannen in de zon, voor een citytrip,
voor een actieve vakantie. Bekijk het vluchtaanbod vanuit Amsterdam Airport
Schiphol en profiteer van de aantrekkelijke promoties die je ongetwijfeld zal
ontdekken in het grote vluchtenaanbod.
En wie niet zelf op vakantie gaat, kan een vriend
of familie digitaal uitzwaaien. Hoe dat te doen staat op de website beschreven.
Vakantie
dat voel je, dat proef je, dat ruik je, dat zie je en daar luister je naar. Met
dit in het achterhoofd, stelt Neckermann het vernieuwde Sentido concept voor.
Met dit
vernieuwde concept richten Neckermann en Sentido zich tot reizigers die met al
hun zintuigen willen genieten. Een heerlijke geur in de lobby, lounge muziek in
de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel, hoogstaande kwaliteit bedden-en
linnengoed en een heerlijke keuken die voornamelijk verse- en regionale
producten serveert, dit zijn de kernwaarden.
Bij
aankomst heet de holiday concierge de gasten onmiddellijk welkom wat het verblijf
met de juiste toon doet starten. Bovendien maakt de gratis wifi in de lobby het
ook mogelijk om onmiddellijk het thuisfront te laten weten dat de vlucht goed
verlopen is. Voor de langslapers is er een laatontbijt mogelijk en voor
reizigers die houden van wat entertainment is er het animatieprogramma
"Holiday Plus" Daarnaast bieden Neckermann en Sentido ook de
mogelijkheid om vroeg in te checken en laat uit te checken zodat iedereen
optimaal van zijn hotelverblijf kan genieten.
Het is het
ook mogelijk om leuke extra's te verkrijgen, die tegemoet komen aan de wensen
van de hedendaagse vakantiegangers: Plus Pakket : voor 5 p.p.p.n. geniet de
reiziger van leuke extra's op de kamer (badjas, slippers, fruitmand, keuze van
tijdstip van schoonmaken...) én een gereserveerd ligbed in de Sun Lounge
tijdens het volledige verblijf. Feel Good Pakket : voor 125 per koppel per
verblijf genieten ze van een romantisch diner, een massage voor 2, een ipod
docking station op de kamer en fruit en cava bij aankomst op de kamer. Baby
Cosy Pakket : voor 80 per week is het gebruik van een buggy, babybed,
flessenverwarmer, luierkussen, luieremmer en kastbeschermers ook mogelijk.
In totaal
heeft Neckermann 33 Sentido hotels op 22 bestemmingen in zijn aanbod. Reizigers
kunnen een verblijf in een Sentido hotel louter via Neckermann (en
zustermerken) reserveren. Deze hotels worden op geen andere manier aangeboden,
en zijn eigendom van Neckermann's moederbedrijf. Sentido hotels stralen
kwaliteit uit en staan garant voor een voortreffelijke service. Alle hotels
hebben 4 of 5 sterren.
Op 11 november
verschijnt de nieuwe Campari-kalender Worldwide Celebration met Uma Thurman
in een fotografie van Koto Bolofo. Dat maakte Campari vandaag bekend. Ook
lichtte het Italiaanse merk een tipje van de sluier met de onthulling van de
cover.
Op de nieuwe
Campari-kalender, de 15e editie intussen, prijkt Uma Thurman in een prachtige
rode galajurk, bedrukt met een wereldkaart. De actrice vertolkt het thema
Worldwide Celebration, waarbij elke maand een feest of festival in de kijker
staat. Campari geeft zo zijn artistieke visie op de toenemende
cultuurglobalisering, in lijn met de gekende waarden stijl, passie &
charisma.
Fotograaf
van dienst is Koto Bolofo, gekend om zijn krachtige portretten, innovatieve
modeshots en creatieve campagnes. Elk jaar verschijnt de iconische kalender op
9.999 exemplaren, internationaal verdeeld onder vrienden van Campari.
Keizer
Karel Robijn Rood behaalt brons op de World Beer Awards 2013
Op de World Beer Awards
2013 werd Keizer Karel Robijn Rood bekroond met een bronzen medaille in de
categorie Europe Dark Beer Belgian Style Strong.
De jury van de World Beer
Awards beoordeelt jaarlijks, via blinde proeftesten, bieren in de meest
uiteenlopende stijlen uit alle hoeken van de wereld. De beoordeling gebeurt
eerst op continentaal niveau: in Azië, Europa en Amerika worden telkens drie
medailles per bierstijl uitgereikt. Deze winnaars worden onderling opnieuw
getest om zo de Worlds Best per stijl te bepalen.
De World Beer Awards
staan als bierwedstrijd zeer hoog aangeschreven. De bronzen medaille voor
Keizer Karel Robijn Rood is dan ook een waardevolle erkenning van zijn smaak en
kwaliteit. Eerder dit jaar vielen nog meer bieren van Brouwerij Haacht in de
prijzen. Op de recentste Superior Taste Awards werden zowel Primus als Ommegang
Keizer Karel bekroond met drie sterren. Mystic Perzik behaalde goud op de Asia
Beer Awards in de categorie Flavoured Beer World, en tot slot werd Prior
Tongerlo tweede in de nationale tripeltest van Het Nieuwsblad.
Brouwerij Haacht is een
onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht staat
ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
In het kader van de fotowedstrijd Made in Belgium gaven
meer dan duizend Belgen met hun ingezonden foto een persoonlijke invulling aan
het begrip Belgitude
In het Brusselse Flageygebouw, werden in het kader van de
fotowedstrijd Made in Belgium de CEWE Photo Awards uitgereikt. Uit een totaal
van 1700 fotos over België, werden de tien beste beelden gelauwerd door een
professionele jury.
Stel dat je België
in één foto zou moeten vervatten, waarop zou je dan je focus richten ?
Met deze vraag lanceerde CEWE Color België, het Belgische
filiaal van de Europese marktleider in het afdrukken van digitale fotos en
fotoboeken, midden augustus de onuitgegeven fotowedstrijd Made in Belgium. Deze wedstrijd waszowelgericht naar het
grote publiek als naar de beginnende en geoefende hobbyfotograaf. Via deze
wedstrijd ging CEWE Color België op zoek naar onontgonnen fotografisch talent,
ruwe diamanten en eigenzinnige interpretaties van de wereld om ons heen. De
wedstrijd liep over een periode van 6 weken en was meteen een schot in de roos,
met niet minder dan 1700 ingezonden fotos. In eerste instantie werden 120 fotos
geselecteerd door een professionele jury. De jury werd voor de finale selectie
van de tien allerbeste beelden nog bijgestaan door professionele fotografen.
Het Atomium, de Belgische friet, chocolade, de Belgische
kust, van typische Belgische gebouwen tot de natuur, van het eten tot de
sport, geen enkele van de alombekende typisch Belgische symbolen ontbreekt in
de inzendingen die door de vakjury van de wedstrijd Made in Belgium
beoordeeld werden. Voor Baudouin Verschueren, Managing Director van CEWE Color
Belgium, ,zet de wedstrijd in de eerste plaats de veelzijdigheid van het land
in de verf : Het heel hoge aantal
deelnemers, de gemiddelde hoge kwaliteit van de ingezonden fotos en de
creativiteit van de deelnemers aan deze eerste editie tonen in de eerste plaats
aan dat het thema heel inspirerend heeft gewerkt aldus Baudouin
Verschueren.
Aan de wedstrijd waren heel wat mooie prijzen verbonden:
de hoofdprijs, een reischeque ter waarde van 3.500 gaat naar Daniel Orban,
die twee typisch Belgische zaken in één foto wist te vervatten: het Atomium en
de regen. De jury prees vooral het opvallende lichtspel en het aparte karakter
van de foto door de regen die als een sluier over het beeld hangt. Stefaan
Willaert kaapte de tweede prijs weg - een Galaxy NX camera ter waarde van 1.499
- met zijn oer-Vlaamse tafereel: een volkscafé zoals je er in elk dorp nog
wel één vindt. Ook voor de andere 8 winnaars waren er mooie prijzen weggelegd.
CEWE Color België is vast van
plan om de wedstrijd verder te zetten. Gezien
het enthousiasme van zowel het grote publiek als de talrijke leden van
fotoclubs en fotografiescholen, zijn wij vast overtuigd van het succes van de
CEWE Photo Awards op langere termijn, bevestigt Verschueren. Eerstdaags
wordt binnen het bedrijf en met de juryleden grondig gebrainstormd over de
editie 2014.
WEEK VAN DE FRIET -
VLAM ZET FRIETKOTCULTUUR IN DE KIJKER
Eind november geeft
VLAM traditioneel het startschot van de Week van de Friet, die dit jaar loopt
van 25 november tot 1 december. Telkens wordt de Vlaming dan warmgemaakt om
eens een bezoekje te brengen aan de frituur, en er te genieten van een o zo
typisch pakje frietjes. Ook dit jaar staat de beleving aan de frituren
centraal, meer nog: er komt een petitie om de frietkotcultuur te laten erkennen
als immaterieel cultureel erfgoed.
Navefri nam het
initiatief om de frietkotcultuur te laten erkennen en diende het dossier reeds
in. Om deze aanvraag kracht bij te zetten, wordt een petitie gehouden onder de
Vlaamse frietkotklanten. De steun van de bevolking kan de erkenning immers een
stevige duw in de rug geven.
VLAM kondigt de
Week van de Friet aan via een tv-spot op één, waarbij uiteraard alles draait
rond de typisch Vlaamse frietkotcultuur. De kijkers worden aangespoord naar de
frituur te gaan en er de petitie te tekenen. Alle frituristen ontvangen vooraf
een mailing met een petitielijst, die dan door de klanten ondertekend kan
worden. Ook online kan men de aanvraag steunen op www.weekvandefriet.be,
waarbij men meteen ook enkele argumenten kan aanreiken over waarom die
frietkotcultuur zo speciaal is en een erkenning verdient. Verder zullen ook
heel wat frietjesliefhebbers de weg naar de petitie kunnen vinden via
advertenties op Facebook. Tot slot schakelt VLAM het eigen consumentenpanel van
een 100-tal Vlaamse consumenten in. Zij worden uitgenodigd hun frietkotbeleving
te delen op het forum. Want net de argumenten van de Vlaming zelf zullen een
sterk fundament vormen voor het erkenningsdossier.
Na afloop van de
Week van de Friet worden alle petities overhandigd aan minister van cultuur
Joke Schauvliege.
Volgende zomer
verbindt Thomas Cook Airlines Brussels Airport met het Kroatische Split . Het
is de eerste Belgische luchtvaartmaatschappij die deze route aanvliegt. Thomas
Cook Airlines zal vanaf eind juni 2x per week, op woensdag en zaterdag,
lijnvluchten opereren tussen Brussels Airport en Split. Vluchten van Brussels
Airport naar Split worden vanaf 49 pp aangeboden. Thomas Cook Airlines zal
Split ook 1x per week vanuit Rijsel aanvliegen.
Tijdens de zomer
vliegt Thomas Cook Airlines al 2 maal per week tussen Brussel en Dubrovnik.
Volgend op de beslissing van luchtvaartmaatschappij Thomas Cook Airlines, stelt
touroperator Thomas Cook voor zomer 2014 Dalmatië als nieuwe bestemming voor.
Met deze nieuwe bestemming komt Thomas Cook tegemoet aan de groeiende vraag
naar de vakantiebestemming Kroatië . Thomas Cook klanten vliegen vandaag al met
Thomas Cook Airlines naar Dubrovnik. Vanaf volgende zomer wordt ook Split in
het aanbod opgenomen. Het centrum van Split is UNESCO werelderfgoed en heeft
onmiskenbaar een Italiaanse touch, met smalle steegjes en veel terrasjes.
Touroperator Thomas
Cook bergt zijn logo, de bol, op en gaat resoluut voor het nieuwe embleem
"Sunny Heart". Die omslag is véél meer dan een logoverandering. Het
hart symboliseert de klant als hart van het bedrijf, en Thomas Cook als hart
van de toeristische sector. Het is een sterk symbool, voor een bedrijf dat
zichzelf heeft heruitgevonden en zich voortaan wil onderscheiden op drie assen:
betrouwbaarheid - persoonlijk contact - innovatie.
Om dat vertrouwen
te verdienen, heeft Thomas Cook de afgelopen jaren unieke en duidelijke
garanties ingevoerd: de prijsgarantie voor vroege boekers , de skigarantie , en
de omruilgarantie. Thomas Cook zet volop in op innovatie, om aan de wensen van
onze klanten te blijven voldoen. Zowel in 2010, 2011 als in 2012 mocht het de
prestigieuze Travel Magazine Innovation Award in ontvangst nemen, zeg maar de
Oscars van de reisindustrie. Thomas Cook wilt unieke ervaringen op maat
brengen, voor koppels, families met kinderen, jongeren, senioren.
Deze nieuwe
richting die Thomas Cook inslaat, is tegelijk een heel oud en vertrouwd pad .
Want het was in 1841 stichter mister Thomas Cook die de basis legde van de
huidige toeristische sector. Hij was een visionair en een pionier, die de klant
vooropstelde en steeds streefde naar verbetering. Die weg slaat Thomas Cook
vandaag ook in! Thomas Cook introduceert zijn nieuwe huisstijl uiteraard op
alle mediadragers (Thomas Cook Travel Shops, website, brochures, bestemmingen,
.). 20 kantoren worden vanaf 1 oktober, al aangepakt. Ook de vliegtuigen van
Thomas Cook Airlines zullen de Sunny Hart op hun staarten en zullen de nieuwe
huisstijl krijgen: grijs, wit en zonnig geel.
VALRHONA LANCEERT
DE NIEUWE CRU MILLÉSIMÉ LOMA SOTAVENTO
In 2013 eert
Valrhona de Dominicaanse Republiek. De nieuwe Cru Millésimé Loma Sotavento is
afkomstig van de plantage Loma Sotavento, die afgelopen mei feestelijk is geopend,
en nodigt uit tot een unieke zintuiglijke ervaring.
Een domeinchocolade
van Valrhona is vooral een uiting van een plantage. Het betreft een bijzondere
partij, net zoals bij wijnen, met een zeer kenmerkend aromatisch, puur
potentieel. Uitzonderlijke chocolade, het resultaat van een jaarlijkse oogst
van zeer zeldzame cacaobonen, die door gepassioneerde planters zijn gekweekt.
Grand Cru Millésimé is de beste cru van het jaar.
Op de plantage van
Loma Sotavento, in de schaduw van de grote fruitbomen en in een bodem rijk aan
zon en regen, is de Domeinchocolade Loma Sotavento geboren. De ronde en lichte
noten van rijp fruit hebben een lange nasmaak, zijn zeer evenwichtig en vol
chocolade en krijgen langzaam aan een geroosterd aroma en het kruidige aroma van
bruine suiker voor een finale van lichte bitterheid.
De Domeinchocolades
Millésimés zijn een uitnodiging om zeldzame en fijne smaken te ontdekken, die
door Valrhona geselecteerd zijn voor een unieke zintuiglijke ervaring. Dankzij
de selectie van beschermde plantages in speciale gebieden kan Valrhona deze
uitzonderlijke pure domeinchocolades aanbieden. Er wordt door de makers en de
grote liefhebbers vol verwachting uitgekeken naar de Domeinchocolades en als ze
niet van kortstondige aard zouden zijn, zou het chocolade voor verzamelaars
zijn.
Loma Sotavento
vervolledigt het aanbod van domeinchocolades met drie Grand Crus met
uitzonderlijke aromatische profielen uit 2013: El Pedegral (Venezuela): de
millésime El Pedegral 2013 is evenwichtig en onthult prachtige noten van
geroosterde gedroogde vruchten, omhuld door subtiele noten van honing en rijp
fruit. Ampamakia (Madagascar): de millésime Ampamakia 2013 biedt een
zuurachtige frisheid van gele vruchten en de geroosterde noten zorgen voor
momenten van wegdromen. Gran Couva (Trinidad): de millésime Gran Couva 2013
heeft een uitzonderlijk aromatisch profiel. Het biedt een betoverende kracht
van rijke chocolade, verlevendigd met gemengde geroosterde aroma's van intense
noten van gedroogde munt en verse kruiden.
Chaudfontaine ziet duurzame
inspanningen waterbeleid beloond met European Water Stewardship--certificaat
Als referentie voor
natuurlijk mineraal water tekent Chaudfontaine voor een duurzame primeur. De mineraalwaterproducent
ontvangt als eerste in de sector het gouden European Water Stewardship-certificaat.
Een bekroning voor de jarenlange inspanningen en investeringen om het waterverbruik
terug te dringen. Tegelijk koppelt Chaudfontaine een duurzaam watermanagement aan
een doordacht energiebeleid én maatregelen voor de bescherming van de bron. Als
je weet dat ons natuurlijk mineraalwater 60 jaar onder grond reist en van een unieke
kwaliteit is, dan is denken op lange termijn de enige juiste keuze.
Het waterbeleid in Chaudfontaine
is een parel in onze duurzaamheidsstrategie, aldus Jean-Louis Cornet, hydrogeoloog
en productiedirecteur van de site van Coca-Cola Enterprises dat 1 jaar geleden de
mineraalwaterbottelarij overnam.
Chaudfontaine is de
allereerste mineraalwaterbottelarij die erkend wordt voor haar duurzaam watermanagement.
Concreet bekroont het gouden EWS-certificaat de jarenlange inspanningen om de thermale
bron te beschermen en het watergebruik tot het strikte minimum te beperken. De
afgelopen 10 jaar sinds Chaudfontaine deel uitmaakt van Coca-Cola Enterprises
heeft de plant haar waterefficiëntie dan ook sterk verbeterd. Terwijl er in 2005
nog 4,53 liter water nodig was voor het bottelen van 1 liter Chaudfontaine, is dat
vandaag nog maar 1,56 liter. Het zuiniger omspringen met water is het gevolg van
technologische innovaties, efficiëntere productieprocessen, een grondige monitoring
én het dagelijkse engagement van de medewerkers.
Coca-Cola Enterprises
wordt in zijn duurzame aanpak ondersteund door de lokale gemeenschap van Chaudfontaine
en werkt nauw samen met het Waalse Gewest. Zo werkt de onderneming sinds 2008 aan
een grootschalig project om de natuurlijke bron en de zuiverheid van het water te
beschermen. Dit engagement kwam er met de hulp van de lokale inwoners en de steun
van de Universiteit van Luik en de gemeente Chaudfontaine.
Stevig, duurzaam,
stijlvol en mét antiaanbaklaag, dat zijn de belangrijkste eigenschappen van de
collecties Geminis en Scala van BergHOFF.Of u nu een sappig stukje vlees wil braden, een gezonde wokmaaltijd op
het menu heeft staan, een warm stoofpotje wil delen met uw gasten of samen met
de kids een lekkere pannenkoek als vieruurtje maakt, BergHOFF serveert u met
Geminis en Scala de perfecte tools. En zonder uw creatie te laten aanbakken
De Geminis-collectie is
volledig uit gietijzer vervaardigd, al dan niet in combinatie met een glazen
deksel. Zowel de pannenkoekenpan als de wok van Geminis hebben bovendien een
energiebesparende bodem, goed voor elk type fornuis.
De kookpot, wok en
braadpan uit de Scala-collectie is dan weer vervaardigd uit gegoten aluminium,
dat een snelle en gelijkmatige warmteverdeling garandeert. De lange, afneembare
handgrepen blijven steeds koel. Ook hier zorgt de antiaanbaklaag ervoor dat
mislukken geen optie meer is.
VLAM lanceert een
nieuwe varkensvleesversnijding: Fettini di Coppa. Dit zijn gemarineerde
sneetjes van de varkensspiering.
Lekker, hapklaar en
veelzijdig: Fettini di Coppa speelt in op de toenemende interesse voor
producten die eenvoudig en snel te bereiden zijn. Lekker, hapklaar en
veelzijdig zijn de 3 troeven van Fettini di Coppa. De nieuwe versnijding laat
zeer uiteenlopende bereidingswijzen toe: bakken, braden of grillen in reepjes,
sneetjes, stukjes of plakjes in slaatjes, pastas, tussen een broodje,
gewikkeld in een wrap of bij een heerlijk wokgerecht. Deze veelzijdigheid maakt
van Fettini di Coppa een product dat zowel jong als oud kan bekoren.
Varkensvlees van
bij ons: In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is Fettini di Coppa
een echt Belgisch product. Het is momenteel te verkrijgen bij de zelfstandige
slagerijen en in de supermarkten van Colruyt, Makro, Okay en Spar. Tijdens de
eerste twee weekends van oktober vinden er overigens speciale proeverijen
plaats bij de zelfstandige slagers om Fettini di Coppa te introduceren. Naast
een online campagne en diverse media-acties voorziet VLAM promotiemateriaal
voor de winkelpunten.
Receptideeën met
Fettini di Coppa vind je op www.vlees.be
Winnaar 'Beste
Mossel-hobbykok van België 2013' bekend
Eddy Lamy uit Dinant mag
zich één jaar lang de beste Mossel-hobbykok van België noemen. Hij haalde het
van 8 andere finalisten in de tweede editie van deze nationale kookwedstrijd.
De jury met VTM-beste hobbykok Johan Engelen was unaniem positief over zijn
bereiding Mosselen van de Lage Landen.
Mosselen, dat associëren
we vooral met snel en makkelijk. Maar met mosselen kan je zo veel meer doen
dan we denken, zegt Johan Engelen. Een stevige pot mosselen met friet of
brood blijft een heerlijke en inderdaad simpele klassieker, maar in deze
wedstrijd en tijdens de nationale mosselweek appelleren we vooral aan de
creativiteit van onze foodies.
Eddy had dit het best
begrepen en kwam op de proppen met Mosselen van de Lage Landen. Johan Engelen
namens de jury: De creatie is zowel naar smaak, compositie als presentatie de
meest verrassende. De combinatie van de Belgische dragon en witloof, Zeeuwse
mosselen en witte wijn kwamen volledig tot zijn recht in deze bereiding. Eddy
Lamy mag zich nu voor één jaar de beste Mossel-hobbykok van België noemen en
wint naast heel wat keukentoebehoren een gastronomisch arrangement bij Inter
Scaldes. Ben Croonenborghs uit Hasselt werd verdienstelijk tweede met het
recept van het jaar: Thaise Mosselen. De derde plaats werd gedeeld door Kevin
Desmet uit Wezembeek met zijn Clafoutis van Mosselen, zalm en courgette. De
andere derde plaats ging naar Florence Atlas uit Brussel met haar recept Mosselen
met groene Curry.
De wedstrijd Beste Mossel-hobbykok is een
initiatief van het Mosselkantoor in Yerseke, de officiële instantie voor de
Zeeuwse mosselsector. En hoewel mosselen razend populair blijven bij de Belgen
liefst 2/3de van de Zeeuwse mosseloogst is bestemd voor de Belgische markt
willen zij toch ook oproepen te experimenteren. Tijdens de nationale mosselweek
proberen we de consument te inspireren om creatieve gerechten klaar te maken.
Dit om aan te tonen dat mosselen een creatief product zijn passend in
gevarieerde bereidingen
Parmentier
zet dames in de schijnwerpers: vrouwelijkheid centraal thema in de
herfst-wintercollectie
Het Huis Parmentier, gespecialiseerd in prêt-à-porter pelscreaties en
ontwerpen in omgekeerd lam, regenmantels met bontvoering en kasjmier met
afwerkingen in bont, stelt in haar herfst-wintercollectie 2013-2014 comfort,
elegantie en luxe centraal. Els Tibau, model en presentatrice en
ex-Miss Belgian Beauty- showt de twee nieuwe lijnen die stylisten van het
Huis Parmentier creëerden.
De nieuwe
collectie bestaat uit vier kleurtinten camel, parelkleur, grijs en bruin - en
combineert verfijning en vrouwelijkheid, steeds in lijn met de nieuwste trends.
De stylisten van Parmentier hebben deze elementen in een hedendaagse collectie
gegoten die bestaat uit twee lijnen, speciaal ontworpen voor moderne en
veeleisende vrouwen. De eerste, die de naam New Naturalist meekreeg, kan gezien worden als een
tegengewicht voor ons snelle en drukke leven, en is tevens een eerbetoon aan
Moeder Natuur. Elk stuk werd uit natuurlijke materialen samengesteld en
straalt comfort en authenticiteit uit. Natuurlijk en glanzend nertsbont of
de specifieke structuur van karakul lam zijn de dominerende texturen in deze
collectie. De capes zijn beschikbaar in een kleurenpalet gaande van hout- en
chocoladebruine tinten tot wolkengrijs en zwart.
De tweede
trend, Modern Vintage, bouwt
verder op de voorbije collectie en is geïnspireerd op de vrouwelijke elegantie
van de jaren 40 en 50. De sfeer van klassieke luxe wordt opgehaald met als grote
voorbeeld de na-oorlogse New Look-collectie
van Christian Dior. De lijn wordt aangevoerd door 3/4e mouwen en de
kleuren champagne, camel, tabakbruin en zilvergrijs voor de pelzen van de
zilvervos, gekleurde witte vossen, chinchilla of sabelbont.
Parmentier
werd in 1962 opgericht door Marthe en Robert Parmentier, en groeide uit tot een
referentie voor pels. Het Huis heeft vijf eigen Belgische verkooppunten. Het
grote aanbod aan bont wordt aangevuld met ontwerpen in omgekeerd lam, capes en
regenjassen gevoerd en afgewerkt met bont, en met kasjmieren stukken met bonten
afwerking. Een gamma dat speciaal ontwikkeld werd voor de moderne vrouw die
luxe, elegantie en comfort hoog in het vaandel draagt. Moderne en actieve
vrouwen genieten van het leven en zetten hun vrouwelijkheid in de kijker met
elegantie en stijl. Luxe en comfort gaan hierbij hand in hand. De stylisten van
het Huis Parmentier combineren een perfecte snit met vrouwelijke lijnen, voor
een creatie die aanvoelt als een tweede huid. Zelfs tijdens zachte winters zijn
de ontwerpen aangenaam om te dragen.
Voor
Parmentier is de kwaliteit van de materialen onlosmakelijk verbonden met de
schoonheid van het kledingstuk. Daarom staat het Belgische Huis erop om pelzen,
omgekeerd lam, kasjmier, gabardine en zijde te gebruiken van de hoogste
kwaliteit die op de markt aangeboden wordt. Parmentier gebruikt maximaal pelzen
die met het O.A.-label (Origine Assured) zijn gecertificeerd, wat garandeert
dat de huiden enkel afkomstig zijn uit landen waarvan de pelsproductie
onderworpen is aan erkende en gevestigde regelgeving en normen.
Veel Zwitsers zien
de herfst als de mooiste tijd van het jaar. De natuur tooit zich met prachtige
kleuren en in de bergen heerst een gespannen rust, een geduldig wachten op de
eerste sneeuw.
Een fantastische
plek om het najaar in de Alpen te beleven is Montagne Alternative, een luxueus
verblijf in het Zwitserse dorpje Commeire, in het kanton Wallis. Nog niet zo
lang geleden was Commeire een doodgewoon boerendorp, nu is het een fantastische
vakantiebestemming. De oude Valaisiaanse huizen zijn prachtig gerestaureerd en
vormen een hotel met zestien luxueuze kamers.
Reis in oktober en
november naar Montagne Alternative om er de herfst op een unieke manier te
beleven. Er zijn tijdens deze periode speciale aanbiedingen. Je kunt
fantastische wandelingen maken door de bossen met hun sublieme kleurenpracht,
genieten van panoramas over de omringende bergen waarvan de toppen al met een
laagje sneeuw zijn bedekt. Alleen in deze periode van het jaar hoor je het
burlen, het lokroepen van de bronstige herten. Luisteren naar Le Brâme du
Cerf die weergalmt tussen de bergen is een onvergetelijke ervaring.
Na een dag in de
natuur kun je genieten van de gezelligheid en de warmte van Montagne Alternative,
bij een lekker avondmaal en een kwaliteitswijn, aan het haardvuur met een
spannend boek, in een super comfortabele omgeving. Speciaal voor de liefhebbers
van gastronomie is er een Séjour Cuisine Alternative. Het driedaags programma
loopt van donderdag 7 november (check-in vanaf 16 u) tot zondag 10 november. Op
het programma: culinaire hoogstandjes, geleide wandelingen, yoga les én
genieten van het comfort van Montagne Alternative!
Montagne
Alternative is vlot bereikbaar vanaf de luchthaven Genève. De rit duurt
anderhalf uur, transfers op aanvraag. www.montagne-alternative.com
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
Charme en authenticiteit aan de rand van het meer van
Annecy
Lake Annecy Ski Resorts is de verzamelnaam van vier
skioorden in het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand, Manigod en
Saint Jean de Sixt. De
wintersportbestemming heeft een gevarieerd ski-aanbod, er zijn dan ook 1001
manieren om eropuit te trekken in de natuur!
In La Clusaz zijn er sportieve activiteiten voor jong
en oud, maar deze winter worden vooral kinderen verwend. La Clusaz heeft voor
hen twee nieuwigheden in huis; zo is er een heus nordic skipark opgetrokken
waar het jonge sneeuwliefhebbers op een ludieke manier kunnen kennismaken met
het skiën. Toegang hiervoor is gratis voor kinderen jonger dan zes en is
inbegrepen in het pakket voor volwassenen. Op het programma: spannende
sprongen, speelse slaloms, tunnels, hobbels, bochten, enz. Daarbovenop
organiseert skischool Evolution
2 van La Clusaz in het kader van de bekende Freeride World
Tour freeride stages voor 8- tot 18-jarigen. De titel van Nationaal Freeride
World Tour Kampioen bij de Junioren 2014 zal beslecht worden tijdens de finale in
La Clusaz van 29 tot 30 maart.
Om de dag in schoonheid te eindigen bieden La Clusaz
en Manigod de mogelijkheid om een avond of nacht op een wel heel unieke manier
door te brengen. De Dôme de
lEtoile des Neiges in La Clusaz, gelegen in het plateau van
Beauregard, kan gehuurd worden voor een gezellige avond fonduen met vrienden of
een vernachting. Deze iglo is gegarandeerd het decor van heel wat prachtige
herinneringen! In Manigod werd de Chalet Refuge Vé la Marie à Noré, die gebouwd
werd in 1810, volledig maar authentiek- gerenoveerd en uitgerust met autonome
apparaten die voor 100% op zonne-energie draaien. Groepen van 15 tot 75
personen kunnen hier te midden van 7 hectare natuur gedurende een avond, nacht of
weekend verblijven. Deze beide originele accommodaties zijn bereikbaar op de
authentieke manier: te voet of met sneeuwschoenen.
In Le Grand Bornand (Chinaillon), richtte
chalet-hotel Les Cimes **** 3 suites in, goed voor 8 kamers. Deze werden
vergroot en zijn nu uitgerust met een nieuwe open badruimte die ingericht
werden volgens het « nest »-concept. Ook een nieuwe wellnessruimte met spa,
sauna en hammam is nu ter beschikking. Nog in Le Grand Bornand kreeg
chalet-hotel Les Saytels haar vierde ster te pakken. Al drie generaties lang
combineert deze grote bergchalet traditie, comfort en charme met de uitrusting
van een familiehotel. Dit hotel beschikt over een wellness met jacuzzi, sauna
en verwarmd zwembad (+ 30°C).
In Manigod kunnen lokale specialiteiten ontdekt en geproefd worden in het
nieuwe restaurant van Marc Veyrat. De meermaals bekroonde chef (twee keer 3
Michelin-sterren en twee keer 20/20 in Gault & Millaut) maakt zijn terukeer
met een nieuw restaurant langs de col van La Croix Fry. Het
restaurant veegt de vloer aan met junkfood en is een internationale
gastronomische school die slechts drie dagen per week haar deuren opent(op vrijdag, zaterdag en zondag).
www.hotel-les-cimes.com
Deze winter verzorgt Grand Bornand een «
erfgoedparcours ». De vijftien etappes waaruit deze wandeling bestaat hebben
aandacht voor monumenten, natuurlijke sites en andere bezienswaardigheden. Via
QR-codes die op panelen werden aangebracht geven fotos, audio commentaar en
videobeelden meer uitleg bij elke site. Het nordic skigebied van het station
werd uitgerust met Timtoo Timing chronometers. Deze bieden kandidaten de kans
om hun tijd op de 9
kilometer lange rode skipiste van Peteys vast te leggen.
De verhuur en verkoop van
de timing chips zijn in handen van de toeristische dienst van
Le Grand Bornand.
Lake Annecy Ski Resorts vertegenwoordigt en verzamelt
de 4 skistations van het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand,
Manigod en Saint Jean de
Sixt. Deze skioorden, gesitueerd in het hart van Europa en op
minder dan een uur van de luchthaven van Genève, vormen een exclusieve
bestemming. De 220
kilometer aan pistes, gegarandeerde sneeuw, charmante
dorpjes in authentieke architectuur, het erfgoed en behouden tradities, de met
sterren bekroonde gastronomie en de wellnessmogelijheden in de vele spas
verleiden elk jaar heel wat toeristen. Met het hele gezin of alleen, jong of
oud, iedereen vindt er zijn gading.
EUROSTAR : DIRECTE
TREINEN TUSSEN LONDEN EN AMSTERDAM
Eurostar heeft een
akkoord ondertekend met de Nederlandse Spoorwegen (NS) om een directe
treinverbinding te lanceren tussen Londen en Amsterdam vanaf december 2016.
Het nieuws werd
door de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu bekend gemaakt
als onderdeel van een pakket van maatregelen om de diensten op de Nederlandse
hogesnelheidslijn te verbeteren. De maatregelen zullen worden goedgekeurd door
het Nederlandse parlement in de komende maanden. De Eurostar-verbinding zal
worden uitgevoerd met de nieuwe e320-treinen die interoperal zijn (d.i. ze
kunnen worden ingezet op de verschillende spoornetwerken van de verschillende
landen) en die compatibel zijn met de seingeving op het Nederlandse
hogesnelheidsnet.
Eurostar werd een
eengemaakt privaat bedrijf in september 2010 en heeft sindsdien een duidelijke
ambitie naar voren gebracht om het bedrijf te doen groeien met
treinverbindingen die verder gaan dan de huidige bestemmingen en om zo meer
mensen aan te zetten om de hogesnelheidstrein te nemen voor korteafstandsreizen
in Europa. In het afgelopen jaar heeft Eurostar nieuwe verbindingen gelanceerd
naar de Zwitserse Alpen en naar de Provence in het zuiden van Frankrijk. De
aankondiging vandaag is een grote stap voorwaarts in deze plannen.
De route
Londen-Amsterdam is de grootste internationale luchtvaartmarkt in Europa met
meer dan 3 miljoen vrijetijds- en zakenreizigers per jaar. Met de komst van een
directe treinverbinding op hoge snelheid tussen het Verenigd Koninkrijk en
Nederland kunnen reizigers uitkijken naar een aantrekkelijk en vlot alternatief
voor het vliegtuig.
Eurostar zal twee
verbindingen per dag invoeren tussen Londen en Amsterdam met een reistijd van
ongeveer vier uur. Deze diensten zullen vanuit Londen via Brussel naar Amsterdam
rijden met stops in Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Amsterdam Centraal. Deze
verbinding vergemakkelijkt ook de reis voor reizigers die naar verdere
bestemmingen op het Europese vasteland willen reizen vanuit het Verenigd
Koninkrijk.
Nicolas Petrovic,
directeur-generaal van Eurostar: We hebben sinds lange
tijd de ambitie gehad om uit te breiden naar nieuwe bestemmingen. De
aankondiging vandaag is een belangrijke mijlpaal in onze groeiplannen. Deze
route is een van de populairste in Europa met meer dan 3 miljoen reizigers per
jaar die het vliegtuig nemen tussen Londen en Amsterdam. Onze snelle,
comfortabele verbinding van stadscentrum naar stadscentrum zal de relaties
tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland verbeteren, en zal een ommekeer
teweeg brengen in reizen tussen deze belangrijke financiële en toeristische
hoofdsteden.